***SYYSMASSUKAT 2008***

Huomenta kaikille =)
Sisulle annetaan ensimmäisenä aivan todella iso rauhoittelu :hug: Itse en ole kohdunulkoista raskautta kokenut, mutta marraskuussa imin itseeni kaiken tiedon siitäkin joka paikasta, kun alkuun ei osattu sanoa, että onko kyse siitä vai keskenmenosta. No keskenmeno se sitten kuitenkin oli. Onneksi sulla kuitenkin on se ultra aika jo piankin ja peukkuja pidetään, että kaveri ois ihan oikeeseen kohtaan tällä kertaa kiinnittynyt =)

Mua itseä stressaa tää oireettomuus :/ miettinyt jo läpi kaikki tuulimunat sun muut :ashamed:

Syysmama...mulla on selässä ollut jomotusta jonkin verran koko ajan, mutta ei nyt kuitenkaan kovin menkkamaisesti jomota.

Koiramamma etteköhän te sen "katsastuksen" selvitä puhtain paperein :D

jos nyt jotain oiretta hakemalla hakee, niin on mulla finnejä naamassa :kieh: sen oireen olisin kyllä voinu väliinkin jättää :D Kyllä välillä on sitä öklöä oloa ja nippailua ja rintojen arkuutta, mutta kun muutamaan päivään ei oo ollut mitään, niin heti se huoli vaan jostain nousee...mutta pitänee tässä itsekin relata hieman. =)

katjuska ja vilpertti 6+0 :heart: :D
 
Huomenta!

Koiramamma, sehän olisi loistava ajankohta kertoa raskaudesta =)

Minä täällä pohdin varhaisultraan menemistä. Toisaalta se voisi rauhoittaa mieltä, mutta neuvola on kuitenkin jo aika pian... Hmm, täytyy miettiä. Oletteko muut menossa?
 
snodgrass
Moi kaikille!

Jospa mäkin nyt uskaltautuisin mukaan vihdoin. Olen lueskellut tätä jo jonkin aikaa, mutta kun itse sain vaan haamun vielä 31.12., joka oli kp 33, niin olin aika epävarma... Sit olin (gynen neuvosta) viikon testaamatta, ja tänä aamuna oli kyllä vihdoin se selkeä viiva siellä =)
Edelleenkin kyllä huolettaa, et onkohan se vaan tuulimuna. Mutta onneksi on jo aika varattuna yksityiselle varhaisultraan, niin näkee että onko siellä jotain vai ei. Perjantaina siis selviää lisää.

Mutta vastailenpa tässä vielä niihin kysymyksiin:
Olen 29, mies 31 v. ja Tampereella asustellaan. Ammatti on pappi. Ennestään meillä on 2 v. pikkuneiti ja akvaariokaloja. Mulla oli km 10/07, joten siksikin nyt on varuillaan. Sen jälkeen odotettiin ne yhdet menkat, ja sen jälkeen näyttäisi että tärppäsi heti. Varsinainen plussa siis vasta tänään kun pidin tauon testaamisessa. Menkkojen perusteella laskurit antaa la:n 4.9., mutta jos tää on kunnollinen raskaus, niin ovulaatio on kyllä ollut myöhässä..

Pahoinvointia ei ole ollut juurikaan. Rinnat on arat ja väsyttää. Vielä viikko sitten olin myös tosi kiukkuinen. Maha on iltaisin mallia pallo, mutta veikkaanpa, että myös joulusuklaiden syömisellä on osuutta asiaan :whistle:

Pitää nyt vaan toivoa parasta!
 
Snodgrassille kans tervetulotoivotukset ja onnittelut :heart: :flower: Laitoin sut listaan tuohon neljännen päivän kohdalle ja muutetaan sitte sen mukaan mitä ultrissa tulee muutoksia.

Pitäs jaksaa lähteä pojan kanssa kaupungille...ei vaan yhtään jaksais kun tuolla peiton alla on niin ihanan lämmintä :whistle: mutta kaipa ne asiat on pakko hoitaa.
 
Moikka!

Just tultiin ulkoa. Äärettömän ihanaa kun sataa lunta. Meillä alkoi tänään se normaali arki, mies lähti töihin, kaksi vanhinta kouluun ja minä jäin kolmen nuorimman kanssa kotiin. Perjantaina pääsee tytötkin kerhoon.

Varasin tänään ekan neuvolakäynnin, vaikka en ole vielä sitä haamua kummempaa testannut, mutta eiköhän se kuitenkin se plussa ole. Palelee koko ajan ja väsyttää, muita oireita ei ole. Viikkoja olis nyt 4+4 ja eka neuvola on 1.2. Hyvä että varasin ajoissa niin sain mieleisen ajan, sain sen perjantaiaamulle niin ei ole kuin yksi lapsi mukana.

 
Heippa hei neitoset :)

Hui kun viikonloppu meni hujauksessa! Nyt taas tyhmä arki ja kiukkuinen hormonikimppu töissä..
Oksetus jatkuu päivittäisenä ja ei kyllä mitään AAMU pahoinvointia vaan ihan ympäri vuorokautista.

Pakko olla mussuttamassa koko aika jotain töissäkin ettei tule ylös asti, ei kyllä onneksi ole vielä kertaakaan tullutkaan!

Eilen oli taas joku älytön masennus päivä ja olikin kyllä tosi paha mieli eikä meinannut saada unta..
Maha on turvonnut ja jotkut housut on jo joutanut kaapin perukoille odottamaan uutta nousuaan!

Ens viikonloppuna mennään mun äidin luokse ja sitten spitäis äipälle kertoa ilouutiset, sitten molempien äidit tietää mutta ei vielä kovin moni muu ihan vain parhaat ystävät.

Tänne on kovasti löytänyt uusia syysmassuja, tervetuloa teille ja onnea plussasta!
Kauheesti olette kirjoitelleetkin ja niitä olenkin tässä sitten maanantai aamun ratoksi lueskellut ?

Kovasti olisi töitäkin mutta ei millään jaksais.. mieli on niin malttamaton ja kaikki mahdolliset jutut pyörii päässä.

Oikein mukavaa viikon alkua syysmassuille ja taas iso kasa vauvaliimaa meille kaikille että pikkuset jaksais pysyä matkassa :heart:

Tini+Nuppu rv 5+5
 
Heipä hei,

Paluu arkeen edessä. Mies lähti kouluun joululomilta ja itsellä on taas edessä ihan "oikea" työviikko. Tänään iltavuoro.

Kaksosia jännättiin muutamilla. Sama tilanne täälläkin, eli huolien jälkeen päällimmäisenä jännityksen aiheena on se, montako pikkuista massussa mahtaa olla. Monikkoraskaudet olleet yleisiä minun suvussani.

Koiramamma kyseli jalkasäryistä, samaa piti itsenikin...
Kipu ei ole ihan samanlaista kuin sinulla, enemmänkin polvista tuntuisi säteilevän ylös ja alaskin päin sellaisia hiukan kasvukivuilta tuntuvia juilimisia.
Erityisesti vasen jalka on vaivannut kolmisen päivää, eikä ole kivaa, kivut on sen verran kovia välillä, ettei oikein pysty muuta ajattelemaankaan.
En tiedä sitten johtuuko edes raskaudesta, mutta en nyt oikein keksi mitään muutakaan mistä johtuisi...
Onko muilla tätä vihlontaa tai tietääkö joku mistä voisi johtua?

Muutoin on välillä niin oireeton olo, että pelottaa. Sitten olen onnellinen kun kosketan rintoja ja totean, että ne ovat edelleen kipeät.
Minulla on edelleen vaikeuksia uskoa, että siellä olisi vauva tulossa...

Noh, kaippa se täytyy alkaa valmistautua töihin lähtöön, hyvää alkavaa viikkoa kaikille.

Meritähti & Teletappi 6+5
 
Heipä hei!

Oli aikamoisen tuskan takana ennen kuin sain neuvolaan ajan varattua *pyyhkii hikeä otsalta* ensinnäkin heräsin puoli 12 ja soittoaika on klo 11-12. En pääsyt millään läpi kun yritin soittaa ja lopulta pääsin vaihteen kautta, meinas hermot sanoa poks jossain vaiheessa :kieh:
Noh nyt on aika varattuna 25.1 eli silloin eletään rv 7+3, aikamoista hajontaa mun mielestä noissa ajoissa? Mistä lie johtuu...

Meritähti sellasta kasvukipua muistuttavaa se mullakin on, ihme juttu. Voi kun joku fiksu valaisi meitä :D

Tiniille voimia työn keskelle!!! Maanantai on pahin! :hug:

HUOM! Laskettu aika aikaistui neuvolatätin mukaan eli 9.9 olisi meidän uusi eräpäivä :D :heart: voi että kun sinne on niin pitkä aika!

Nyt oottamaan että tunnin päästä alkaa se vauva ohjelma :)

Koiruus ja pentunen rv 4+6
 
sävy
Heissan! Liitynpä seuraan minäkin. Eli:

1. Vuosirenkaita mulla 33 ja puoliskolla 37

2. Turun lähistöllä

3. Toimistotyötä koetan tehdä, mutta ajatus harhailee ;-)

4. Ei lapsia aiemmin, eikä elikoita.

5.Tärppiin johtaneet yrityskerrat + mahdolliset mutkat matkalla
yritystä yli kaksi vuotta, TYKSin hoidoissa ollaan oltu, 3. inssi onnistui =) Seuraavalla kierrolla olisi aloitettu pistoshoito, mutta onneksi tärppäsi tuosta viimeisestä inssistä. Kohdussa möllöttää pari oireetonta mutta isoa myoomaa, ja leikkaukseen oli aika varattuna maaliskuussa, mutta nyt leikkauksen voi näillä näkymin unohtaa, ja samalla pitää toivoa, etteivät myoomat aiheuta ongelmia raskauden aikana

6. Plussa tuli 5.1. eli LA 11.9.

Kauan on meillä vauvaa odotettu ja yritetty, ja nyt kun näyttäisi onnistuvan, olo on aika epätodellinen. Yhdessä vaiheessa syksyä näytti tutkimusten valossa jo siltä, ettei me pystytä lisääntymään, mutta onneksi kokeneempi lääkäri osasi sanoa, että kaikki tulokset ovat suhteellisia.
Aamulla herätessä on sellainen olo, että plussaus on ollut unta. Näin jotakin painajaistakin yleisen kirjaston ahtaasta vessakopista, menkoista ja siteiden kanssa räpeltämisestä. Aargh.
Tissit on kipeät ja mahaa jomottaa ja nipistelee, mutta muita oireita ei oikeastaan ole. No, itkuherkkyys tietty, piti tirauttaa parit itkut, kun katsottiin eilen 24:ää. Saa nähdä miten sitä nelosen uutta vauvasarjaa kestää :) Onneksi on tuossa vielä avaamaton paketti nessuja.

Seuraavaksi soittamaan TYKSiin ilouutinen =)

Tsemppiä kaikille odottelijoille ja tarrasukkia mönniäisille!

sävy ja salamatkustaja rv 4+4
 
Meritähti...mulla oli sellaista kipua joka vihloi polvesta nilkkaan, kun mulla kesällä oli välilevynpullistuma :/ Toivottavasti sulla ei oo sitä...mulla parantuminen kesti melkein 3 kk ja kauheesti jouduin lääkkeitä popsimaan, kun se kipu meni ihan älyttömiin mittoihin |O nytkin välillä vielä vähän jomottaa ja aina pelkään, että milloin se jää taas päälle :x

Snodgrass...mä en varsinaisesti oo lupaillu mitään, mutta paree ois kun mulla ois kaikissa kaapeissa munalukot mis on herkkuja :kieh: :ashamed:

Tiniille jaksuja yökötyksen keskelle :hug: sä oot varmaan sitte saanut munkin huonon olon :D
 
Jahas...meitä olikin useampi rustaamassa samaan aikaan :LOL:

eli Sävylle onnittelut ja tervetuloa :heart: :flower: ja toivotaan, että kaikki menee hyvin, kun noin kauan on pieni itseään antanut odottaa =)

Ja koiramamma...hyvä kun sait sen ajan varattua vaikka tuskaa olikin :D Mä veikkaan, että ensisynnyttäjät otetaan vähän aikaisemmin siihen ekaan neuvolaan...muistaakseni esikkoa ootellessa pääsin kans noilla viikoilla sinne.
 
KIITOS KAIKILLE RAUHOITTELIJOILLE!! :hug: Onnistuitte vähän rauhoittamaan, ja tämä paluu arkeen ja työelämään ehkä tekee kuitenkin ihan hyvää, onpahan ainakin muuta ajateltavaa. =)

Koiramamma ja Meritähti mulla on kans jotain ihme repimistunteita jaloissa, ja miehellekin o taivasteli, että ei kai tää nyt jalkoihin, ja herranen aika, etureisiin vaikuta tää raskaus! :LOL: No, jokatapauksessa, nivusista alaspäin menee semmoset kipu"viivat", välillä tuntuu ja välillä ei. Mut ei mitenkään kamalan kovaa koske, sileen ärsyttävästi vaan. :ashamed: Ymmärsiköhän kukaan nyt edes...

Ja sitten muihin oireisiin: joka toinen päivä on yökkö-olo, joka toinen päivä ei... Kivaa oli olla aamulla hoitolasten kans kävelyllä kun tuntu, että oksu ja aamupuuro tulee ylös just... :x Ei oo vielä tarvinnu onneksi oksentaa, mutta kai sekin on vielä edessä. :x
Toivottavasti siltä säästyis...
t. Sisu + toukka 5+2
 
Kävi mullakin mielessä että onkohan se meille ensikertalaisille vähän aikasemmin :D Hyvä niin, olen kauhean hätänen!
Onneksi se täti vaikutti ihanalta, onkohan ne neukkari tätit ikinä "ärsyttäviä ämmiä"? Mulla ainakin on niin stereotypia ko. ihmisistä että olla ja voi :LOL:

Sisu ja muut pahoinvoivat. Mä huomasin kun olin yhden päivän litkimättä sitä 4 litraa vettä päivässä että etominen lisäänty aika paljon. Eli vesi vanhin voitehista :D
 
Koiramamma...kyllä niistä neuvolatädeistäkin löytyy tätiä joka lähtöön :kieh: Omani on sopivan tiukka, mutta mukava ja hänen kanssaan voi puhua mistä vaan =) Hän on ollut jo tytön lastenneuvola tätinä ja olin enemmän kuin tyytyväinen, kun poikaa odottaessa oli tuttu täti ja nyt sitten taas =)

Mä en pääse ollenkaan liikenteeseen tänään...nyt sieltä sit alkaa se vauva ohjelma niin enhän mä voi lähtee :whistle: onneks pankki on puol viiteen auki :D
 
Koiramamma, mulla on (taas ) vesipullo suunnilleen suihkussakin mukana... Pakko olla, että saa huonon olon pidettyä edes jotenkin aisoissa.

:ashamed: Tää on nyt äärimmäisen noloa... Onko kukaan muu näin höperö? Minä tilasin mammaksi.fi:sta 3 raskaustestiä... :ashamed: Mua niin huolettaa välillä tämä, että pakko on saada tehdä varmistustikkuja välillä... :ashamed: Voi, mä taidan olla ihan pimee...
 
Hyvää alkanutta viikkoa, paluu arkeen on tapahtunut!:)

Katjuska-78 , kyllähän noita oireettomia raskauksia on paljon, enpä usko että on syytä huoleen! Sepä se on, kun tietäisikin että kaikki on hyvin, niin sitähän kai vain nauttisi oireettomuudesta.

Meritähti, koiramamma, tuollaista outoa jalkakipua täälläkin. Eilen illalla juili välillä niin kovaa että tuntu jalat menevän alta..

Tinii, koitahan jaksaa pahoinvointisi kanssa! Mulla edellisessä raskaudessa alkoi tuo pahoinvointi joskus rv6.. nyt ollu vaan sellaisia hetkellisiä huonon olon aaltoja.

Ruokahalu on valtava. Yleensä en välitä syödä pullaa, nyt oon vetäny muutamia päivässä. Ja yleensäkin kaikkea makeaa tekee mieli..Ja suolaista, aloin tekeen ruokaa eilen siinä ilta 9 aikoihin.:)
En tiedä pitäiskö jo itsekin soitella neuvolaan, monet tuntuu niin jo tehneen. Ja se ultra pitäis varata. Täällä mukava yksityinen paikka, 45 e kerta.

syysmama 4+5
 
Syysmamma soita vaan sinne neuvolaan, mäkin viikon panttasin soittoa. On taas jotain jota ootta kuin kuuta nousevaa :D "Onneksi" en ole ainut jota juilii jalkoihin, kaipa se jotenkin säteilee sinne?

Nyt täytyy myöntää ettei pariin päivään ole tullut itkeskeltyä (lähinnä olen olllut raivoavalla kannalla) niin tuo uusi vauva ohjelma avasi padot :ashamed: ehkä se on ymmärrettävää että voi synnytys herkistää pikkuisen koiramman *painuu sohvalle pillittämään* Ja kiroamaan naiset jotka näyttää 2 vkoa synnytyksen jälkeen samalta kuin ennen raskautta.

En tiedä olenko maininut että meillä on myös koira astutettu ja sen LA on ystävänpäivänä :D :heart: Sieltä olis tarkoitus tulla meille toinen viikari, mietityttää vaan miten selviää kahden nuoren koiran ja vauvan kanssa :p Pentu olisi 7kk kun vauva syntyisi. Talon isäntää ei auta kuin sääliä, koko kämpän naispuolisen ryhmän edustajat on pieniin päin :LOL:
 
Onnea uusille ja voimia sekä uusille että vanhoille syysmassukoille =)
Tämä stressaaminen näyttää olevan kovan yleistä muillakin.Mä kun luulin ettei kolmatta niin "kerkiä"stressata mutta jopa vain,vähän väliä mietityttää että onkohan oikeassa paikassa tai yleensä onko siellä ketään,ihan hullua sanoo järkikin mutta eipä se auta...
Mulla astui kuvotus eilisin kehiin,meillä oli vieraita ja muiden kahvikupeista oikein tulvi kahvin haju niin voi videt että alkoi etomaan,yritä siinä sitten olla niinkun ei mikään olisi.
Keskiviikkona varhaisultra ja kyllä jänskättää sekin.Mutta jos sielä on kaikki hyvin niin sitten lupaan(?!) olla edes vähän aikaa stressaamatta että miten asiat on.Sille kun ei voisi itse kuitenkaan mitään.

Mulla kanssa ollut tuota jalkojen vihlontaa,lähinnä etureiden kohdalta ja sitten ne todella rasittavat levottomat jalat oli viitenä päivänä putkeen aina vuorotellen toinen ja sitten toinen,nyt ollut pari päivää taukoa siitä vaivasta =)

T:lemis+pontus tasan viikko 6 :heart:
 
sävy
Mullakin on jaloissa, etenkin etureisissä, outoa "repimistä", vähän kuin semmosta lihassärkyä, kun joskus on flunssan yhteydessä. Kävin eilen kuntosalilla, mutta tein tosi kevyillä painoilla ja alhaisella sykkeellä, joten en usko pelkästään treenin vaikuttavan jalkoihin näin paljon, kun ei ole ennenkään vaikuttanut.

Soitin kans neuvolaan, sain ajan 1.2. Sitä ennen on uä 24.1. Neuvolassa toivottiin miestä mukaan käynnille. Oletteko te muut menossa yhdessä?

Lemontree: Mulle taas tulee kahvipäänsärky, jos en saa kerran päivässä latteani. Oon sitä miettinyt, miten käy nyt, jos pitää lopettaa. Sit pitää varmaan vain kärvistellä.

koiramamma: hieno homma, helmikuussa teillä on tupa täynnä söpöjä palleroita :) Kaipa se äitikoira rauhoittuu hieman pesueen kasvattamisen myötä ja on teillä apuna opettamassa pennulle sääntöjä.

sävy rv 4+4
 
Aamupäivää!!!Nyt on sitten pahoinvointi alkanut;semmonen kestokrapula yökkö olo vähän koko ajan,mutta oksu ei ole vielä ainakaan tullut..tänään onneksi vapaapäivä huomenna sitten töihin vaan paljon eväitä joita mussuttaa vähän väliä-ei pääse heikko olo iskemään!Illalla vedin 4(!)paistettua kananmunaa,pari kulhollista muroja ja äsken lounasta ja päälle pullaa ja king size tuplan.. :D vaikkei mun ees tee mieli suklaata!Ja tortillasipsit on ihan ykkösjuttu!Mutta siltikin tuntuu että tää olo on "ihan hallittavissa" ainakin toistaseks...kauheeta jos joutuis tiputukseen tmv... :eek: housut ei kiristä eikä purista-ihan littana vatsa on!Esikosta painoa tuli sitten 18kiloa joten hyvin vielä "kerkee".. :D petihalut on valtaisat-mies on mielissään!! =) mulla olis varhaisultra tasan vkon päästä ja neuvola tammikuun lopulla olikohan 24 pvä..joten niitä odotellessa,jaksamista kaikille tasapuolisesti!!! :wave: Jousikas&6+0 tai vähän reilu..
 
ja lisätäkseni äskeiseen-vaikkei kahvia oikein enää tee mieli ni join kuitenkin sen yhden kupin aamulla ja luulen että auttoi koska se päänsärky vasta helvetillinen onkin..joten jos vaan jotenkin uppoo ni aion juoda kupin jatkossakin-esikoisesta ei pudonnut-ei kirveelläkään! =)
 

Yhteistyössä