***SYYSMASSUKAT 2008***

varovasti tänne kurkkailen... selvä plussa tänään testiin tuli. Keskenmeno 10/07 loppukuusta ja yksi poika ennestään.

Laskurin mukaan la olisi 2.9.Varmaksi ei pysty sanomaan kun en ole varma niistä menkoista tossa välissä. Ja päivä kerrallaan mennään etiäpäin =)

Öglö oloa on ilmassa ja mieli vaihtelee... tissit ollut kipeät,mutta muuten hyvin.
 
1. Minä 22 ja ukko 23

2. Kangasala ja "oma" kerrostalo asunto

3.Tehdastyöntekijä

4. Poika 1v4kk,eläimiä ei ole!!

5.Poika tuli salaa ja nyt oli eka vai toka...keskenmeno 10/07 loppukuusta tuli toisesta kierrosta!

6. Tänään plussa eli 3.1-08

Niin ja tays sairaala :)
 
Äippä0806 tervetuloa mukaan. Harmi juttu koiramamma. Suututtaa ihan sun puolesta.
Mulla on ensimmäinen neuvola aika 14.01. Neuvolan täti sanoi, että ensimmäinen käynti kestää yli tunnin.
En kyllä yhtään muista esikoisesta odottaessani ensimmäistä käyntiä niin pitkäksi.
Täälä alkaa oleen paljon tayssiin meneviä synnyttäjiä =) .
Hyviä vointeja odottajille!!
 
Koska myös yksittäinen suuri kerta-annos voi olla sikiölle haitallinen, kerta-annoksesta saatavan retinoidimuotoisen A-vitamiinin määrän tulisi olla korkeintaan 7500 µg RE.

Tarkoittaa esimerkiksi 1 kpl Multivitan (300 µg) lisäksi:

Margariini 100g 850 µg
Juusto 200g 600 µg
Porkkana 200g 1440 µg
Naudanpaisti 300g 75 µg
Kananmuna 200g 520 µg
Kirjolohi filee 300g 60 µg
Ruisleipä 500g 5 µg

Nämä yhteensä ovat esimerkiksi 3850 µg minkä voi melkein kertoa kahdella ennen kuin haitallinen kerta-annos tulee kasaan. Vaikka muru onkin kova syömään, niin tuskin sentäs päivässä lähes puolta kiloa juustoa, kiloa ruisleipää, yli puoli kiloa naudanpaistia, noin neljää kananmunaa jne...


Tälläisen viestin laittoi rakas aviomieheni :D Nyt mieli ehkä hieman helpottunut. Onneksi en kerennyt syömään kuin viikon tuota vitamiini valmistetta. Vihaksi pistää kaikesta huolimatta :kieh:
Tässä kärvistelee ilman tupakkaa, viinaa ja kaikenmaailman aurajuustoja ja sitten yrittää turvata lapsen vitamiinit niin saakeli tämän siitä saa. Homman nimihän oli se että luulin ostaneeni Multitabsia en tajunnut että ostin Multivitaa :headwall: :ashamed: Tämän siitä saa kun on "blondi"!

Tinii kiitos tsempistä :hug: toivon todella että pentunen on vahva yksilö ja antaa anteeksi jos äiti on näin törppö :heart: :ashamed: Onneksi ystävällesi ei sattunut mitään, hitto kun ei näistä välttämättä tiedä! mä ajattelin hakea huomenna hammaslääkärin jälkeen tota Lady Vitaa...

Äippä0806 tervetuloa minunkin puolesta :wave: Onneksi olkoon!

Katjuska-78 maananataina kun soitan ja varan aikaa niin aion jutella tästä. Enpähän minä sille enää mitään voi.... harmittaa!

).( Oireet vähentynyt ja huoli kasvanut. Ei ole tässä tämän päivän aikana tullut ällötyksiä. Jano ja väsy on edelleen "onneksi"... Edelleen nipasuja tuntuu lähinnä nivusissa. Voi että mä toivon että kaiki menisi hyvin :heart:

Koiruus ja pentunen rv 4+2
 
Koiramamma, eiköhän kaikki ole hyvin, toivotaan ainakin. En usko, että vitamiini on ehtinyt masuvauvaa vahingoittaa, kun et ilmeisesti sitä liikaa ole saanut. Mutta inhottavaa tollanen, kun se aina pelästyttää! Mun äiti kun odotti tällä hetkellä 1v4kk vanhaa pikkusiskoani, söi samalla pitkän aikaa d-vitamiinia, en muista miksi, mutta sai jonkin ajan kuluttua kuulla, että sitä ei raskausaikana suositella ja hätäännyttiin myöskin aika rajusti... onneksi terve tytsy tuli maailmaan :)

Itseäni kyllä mietityttää tuo alavatsan jatkuva kipeily tms... mutta se on aika pientä..mutta jatkuvaa.. kaipa se silti kuuluu asiaan... nännit on edelleen ihan toooosi arat :/
 
Eikös d-vitamiinia suositella raskausaikana ottamaan lisänä talviaikaan? Mua ainakin kehotettiin.. Jännä jos annetaan erilaisia suosituksia.. Itse syön niitä raskausvitamiineja.

En usko että olet viikon vitamiineilla saanut mitään vahinkoa aikaan sikiölle koiramamma!! Vielä kun mennään näin alhaisilla viikoilla (alkio on solupallo ja napanuora ja istukka ei vielä toimi täydellisesti) ja eihän vitamiinilisistä kaikki imeydy samalla tavalla kun oikeasta tavarasta! Siksi niissä lukeekin että ei korvaa ruokavaliota.. Jos oisit ottanut "yliannostuksen" niitä niin ehkä sitten.. :hug: Lohtuhali!! Kaikki on varmasti masussa hienosti. :heart:

suhveli: mä oon kanssa koukussa palstaan ja ihanaa, että täällä ollaan niin aktiivisia keskustelijoita! :heart:

Tervetuloa Äippä0806!!
 
Koiramamma älä soimaa itseäsi, ei sitä tule ensimmäisenä mieleen, että vitamiinista voisi olla jotain haittaa pikkuiselle.
Onneksi niissä ei sitten yli sallitun määrän sitä ollutkaan.

Olisi muuten voinut olla kuin minun suusta tuo ilman tupakkaa ja aurajuustoa...
Itse tosin lisäisin siihen vielä kahvin...

Mikäs muilla on tehnyt tiukinta? Siis jostain luopuminen?
 
Mahtuuko mukaan?

1. Minä 24 ja mies 30.

2. Keski-Suomessa, omakotitalossa asustellaan.

3. Maskeeraaja (päivääkään en ole tätä hommaa työkseni tehnyt
:D )

4. Hevosia, koira ja kissa löytyy..

5. Esikoista ollaan viime helmikuusta yritetty ja nyst sitten tärppäsi!

6. Tänään eli 3.1.2008 plussasin ja olen aivan sekaisin! Pelottaa ja jännittää, vapisuttaa aivan.. :eek:

Onnittelut kaikille plussanneille ja tarrasukkia matkaan!!! :heart: :flower: :heart:
 
Tervetuloa taas kaikki uudet ja onnittelut :heart: :D

Koiramamma... no hyvä, että sitä a-vitamiinia pitäs noin paljon vetää, että haittaa ois =)

Meritähti kun kyseli mistä on ollut tiukinta luopua, niin kyllä tuo tupakanhimo kohoaa välillä aika mittaviin suhteisiin :kieh: mutta hyvin oon vielä pystynyt taistelemaan sitä himoa vastaan :D Ja kai sitä pitäs noiden herkkujenkin syöntiä vähentää :ashamed: mä kun en saanu viime raskaudenkaan kaikkia kiloja pois ja nyt lähtöpaino jo todella rutkasti liikaa...ei sais yhtään tulla lisää :|

Mä taas eilen hupsuna noita testejä katselin, kun tuli yhtäkkii olo, että jos vaan luulen olevani raskaana enkä oikeesti olekaan :whistle: :kieh: :ashamed: uskokaa tai älkää niin varmaan teen jossain vaiheessa vielä testin...niin mä tein kun Nuuttiakin odotin...tuli vaan silloinkin sellainen epätodellinen olo ;) Mutta kyllä noissa testeissä nuo viivat näkyy...ei tajuu miks on niin vaikee luottaa niihin :xmas:

Miss Eagle...latapa mulle ainakin vielä tuo sun laskettuaika, niin saadaan sut listalle oikeaan kohtaan :) varmaan monella ne lasketut vielä ultrassa muuttuu, mutta vaihdellaan sitten taas =)

mukavaa alkanutta päivää kaikille

Katjuska ja vilpertti 5+4 :heart: :eek: :D
 
Huomenta! En mäkään kyllä Koiramamma usko et niistä mitään haittaa on ehtiny koitua, niin vähän aikaa kuitenki ehit niitä syödäkin, älä siis ressaa :)
Tervetuloa äippä0806 ja Miss Eagle toivottavasti saadaan oikein monta pallomasua tänne ketjuun!
Mä taas todistin miehelle eilen et sille tulee tuskaset 9kk...mä oon muutenki tosi ailahteleva ja kiukutteluun taipuva mut nyt on kyl ihan tajutonta!Mulla oli serkun synttärit klo 17 jonne olin luvannu pojan kans mennä, sanoin miehelle jo aiemmin et sen ei oo pakko tulla. No kolmelta olin ihan valmis petiin ja nukahdinki sit puol 4 sohvalle (mies oli tiskannu ja syöttäny pojan, tää on näitä once in a lifetime-tilanteita, yleensä ei kyllä osallistu lainkaan!) ja kun havahduin, kello oli jo puol 5!!Kauhee hermo kiukku tuli kun tajusin et pitää käydä viä kaupassa hakeen lahjakin, vaihtaa vaatteet ym. ja mä en yhtään tykkää olla myöhässä. Siis niin järkyttävä kiukkuitkuhermokohtaus tuli et lopulta pakotin miehenki lähteen mukaan vaikka just aiemmin olin sanonu ettei sen tarvii tulla...huoh, kyllä ne hormoonit oikeesti sekottaa pään välillä niiin pahasti.
Nyt ihmetyttää kun ei mitään oireita oo, toivotaan ettei se meinaa mitään...
Hauskaa viikonlopun alkua kaikille, tuun varmaa viä ainaki 5 kertaa kurkkaan tätä ketjua, ei sillä et mitenkä koukussa olisin... :whistle:

 
Tervetuloa uusille! :heart:

Ja :hug: Koiramammalle. En usko että nuo vitamiinit aiheuttivat mitään haittaa, kun noin pienestä määrästä a-vitamiinia on kuitenkin kyse. Hyvä että kuitenkin huomasit asian. Voit syöttää nyt miehellesi sen purkillisen multivitaa niin ei mene hukkaan. =)

Mä olen popsinut nyt Multitabsin raskaus monivitamiineja:
http://www.multi-tabs.fi/raskaus_monivitamiini
Tuo auttaa tarvittavien vitamiinien saamisessa. Yritän toki syödä terveellisesti, mutta kun kaikkea ei tee mieli syödä nyt.

Eilen alkoi sitten jo mielikin vaeltaa ja sain kunnon itkupuuskan kun "kaikki" mahdollinen alkoi pelottaa. Olo oli niin väsynyt ja mua alkoi hiukan huimaamaan. No, sängyssä loikoilu ja miehen kainalossa halittelu helpotti ja nyt on olo taas parempi. Tosin vieläkin huimaa, inhaa.
 
Heippa hei massukat :)

Täällä myös yksi hyvin addiktoitunut palstailija!
Öklötystä ja vilutusta ilmassa, väsyttää taas niin paljon ettei meinaa jaksaa töissä olla..

Eilen jo haaveilin niin kovasti mammalomasta että laskeskelin jo mahdollista mammiksen aloitus päivää :D
Meillä on töissä aika kova tahti ja joka päivä pitäisi jaksaa olla huolitellun ja siistin näköinen ja tällä hetkellä olen lähinnä rähähtänyt harakanpelätin yksissä ainoissa housuissa jotka minun pulla mahani päälle mahtuvat.. farkut painuvat niin syvälle massuun että ihan pelotti että pikkunen saa jotain häikkää kun joka puolelta kiristää ja puristaa..

Töissä meillä on miehien lisäksi kolme naista joilla kaikilla on lapsia ja pelkään kovasti että he huomaavat vointini ja mahani.. koeajalla mennään vielä reilu kuukausi joten nyt ei olisi ollenkaan varaa olla näin turvonnut..

Vitamiineista vielä niin mä olen kyllä parhaiksi kokenut noi Lady Vitan Plussat kun siinä on aamulle se yksi vitamiini ja illalle kaksi jotain hivenaine pilleriä.. lisätietoja http://ladyvita.activeark.fiindex.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=8

Mutta juu kaipa mä täällä taas välillä voisin töitä tehdä :whistle:
Käyn kattelemassa kyllä täällä ainakin kerran tunnissa, sen verran addikotitunut olen! :D


Vauvaliimaa toiveissa viikonlopulle kaikille syysmassukoille :heart:


 
Mä en oikein muista, miksi äiti söi sitä d-vitamiinia, mutta se oli kuitenkin niin, että se oli kuukauden ajan saanut sitä päivittäin tupla-annoksen, kun söi jotain vitamiinitabletteja ja sitten niitä vanhemmalle pikkusiskollenikin tarkoitettuja d-vitamiinitippoja... jossain oli neuvottu ja sitten toisessa paikassa oli kauhistuttu... en tajua kyllä. mutta anyway, kaikki oli onneksi hyvin. Mun tarvii varmaan kanssa hakea jotain vitamiineja, niin tosi hyvä, että kerrotte kokemuksianne!

Ja tiukimmissa luopumisissa lukeudun myöskin tupakoitsijoiden joukkoon... välillä himot on kyllä niin mahtipontiset, mutta onneksi masuvauva vie voiton ihan kaikessa :)
 
Kysymys: kun kelan äitiysrahavapaa alkaa vähintään 30 arkipäivää ennen LA:aa, niin eikös ne arkipäivät tarkoita päiviä ma-la? Koitin selvittää asiaa Kelan sivuilta, mutta en löytänyt selvää tekstiä asiasta.

Haaveilen täällä myös mammalomasta. Kivaa kun on mahdollisuus pitää täydet kesälomat 24pv kesällä vielä ennen mammalomaa! Täytyypä rakentaa jonkinlainen aamukampa päiviä virkistämään... ;)
 
olen palstaillut joka päivä, vaan en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Olot täällä ennallaan, tissit kipeet, mahaa nippailee ja huono olokin ajoittain...eilen säikähdin tosi paljon, kun vessassa käydessä paperiin tuli hiukan rusehtavaa tuhrua. Tämän jälkeen vuotoa ei ole tullut, mutta tosi huolissani olen...nyt rv 5+2. Oon muutenkin huolissani, kun yöllä herään koviinkin menkkamaisiin kipuhin, jotka kyllä sitten helpottaa...onko kellään muulla tälläsiä oireita...onkohan enteilevää keskenmenoa vai ihan normaalia. ens viikon lopulla ultraan....tsemppiä kaikille:)
 
Matarena:

http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Tällaisen bongasin tuolta heinäkuisten pinosta josko siitä olis sulle jotain apua... itse en vielä tajua mitään noista..

Ainiin ja tervetuloa uusille :heart: :heart: :heart: :heart:

Seela-Matildalle vielä että en usko että toistuvat kipuilut viittaavat keskenmenoon vaan kasvukipuihin..Itsekin säikähdin voimakasta kipuilua viikko sitten mutta keskenmenon kokeneena ainakin silloin kun kipu tuli, se vain vahvistui kunnes kunnon vuoto alkoi..

Yritetään nyt massukat ottaa rauhakseen eikä stressailla B)
 
Seela-matilda Mä vuosin Nuuttia odotellessa vähän väliä...välillä tuollaista tuhruttelua ja välillä vertakin ja tuolla tuo poika konttailee pahojaan tekemässä. :heart: Mä oon tässä odotellut, että koska se meno tässä raskaudessa alkaa taas, mutta tuun varmaan olemaan taas huolesta kankeena, vaikka ne vuodot tuttuja viime raskaudesta onkin. Tosin toivon, ettei niitä nyt tulisikaan, kun tyttöä odottaessa ei sellasta vaivaa ees ollut =) Käytiin muuten muutamaan kertaan tarkistuttamassa tilannetta ja kuuntelemassa sydänääniä :whistle:

juu ja tuolta kelan sivulta voi mammalomasta haaveilevat käydä tarkistamassa, että milloin loma alkaa :D Ite voisin vaan jatkaa tätä hoitovapaata, kun saan paremmat rahat nyt...mutta eihän se passaa :kieh: Ärsyttää, kun en saa samaa äippärahaa kuin Nuutista, koska sitä ei ole laskettu työtulojen mukaan :kieh: varmaan minimin tuun saamaan :headwall:

jahas...pitää taas alkaa valmistautumaan tytön koulusta hakemiseen :wave:
 
Seela-matilda Mulla oli kanssa viikko sitten ihan hirmuinen vatsakipu,tai sellainen kova paineentunne että jo kanssa pelkäsin että kuinka käy mutta se kesti yhden päivän ja ei enää sellasta ole ollut.Menkkamaisia kipuja mullakin ollut aika ajoin,nyt ehkä vähentynyt.Ymmärrän sun huolesi,näin alussa itsekin olen joka käänteestä hermona että kuinka käy mutta eiköhän sullakin kaikki ole hyvin =)
 
Heippa kaikille!

Nyt voin liittyä itsekin seuraanne, kun oon jo monta kuukautta halunnu tänne päästä. Nyt vihdoinkin tärppäs, tänään aamulla tein testin ja hailakka plussahan se siellä :D
Vastailen tässä näihin aloittajan kymysyksiin:


1. Olen 28v ja mieheni "hieman" vanhempi, eli 36v.

2. Asutaan Ylöjärvellä rivari kolmiossa.

3. Ammatiltani olen terveydenhuollon sihteeri, mutta tällä hetkellä töissä postinjakana.

4. Ennestään on 2,5 vuotias pippurinen tytön tyllerö, joten synnytysmuistot on jo aika ehtinyt kultaamaan :saint:

5. Viime elokuussa jätin pillerit pois ja kierrot olleet sen jälkeen aikas pitkiä. Eilen tuli pikkuisen verta pyyhkiessä, kun menkkojen siis oli tarkoitus alkaa. Tänään ei enää mitään ja siksi uskalsin testinkin tehdä. Maha ollut niin pallona jo pari viikkona ja luulin että johtuu noista joulusyömingeistä. Onneksi ei =)

6. Tänä aamuna siis plussasin ja laskettu aika viimeisten menkkojen mukaan olisi 13.9.
Ja synnyttämään "pääsen" ilmeisesti Tayssiin.


 

Yhteistyössä