***SYYSMASSUKAT 2008***

http://www.tekay.fi/

Täällä muuten kovasti kaikkea tietoa sen janoisille :)
Itsellä ainakin pisti silmään toi keskenmenoriski taulukko josta sai hieman toivoa, pahin on jo ohi!

Vauvaliimaa uuden lastillisen meille syyskuisille *tilail*
 
:hug: Hipsulille ja tsemppiä uuteen yritykseen!

Meillä on pojan kans huomenna 1,5v neuvola joten varaan ajan itelleni siinä samalla! Ja tulihan täällä jo rv6 tänään nii en sit vaikuta ihan niin hätäseltä :)Onneks neuvolatäti on oikeestiki mun täti niin on aina mukava mennä sinne :D

Mä join yhen siiderin toooooosi hitaasti uv-aattoillan aikana niin oikeestaan ketään huomannu etten mitään juonu, lasiinki oli helppo laittaa pelkkää kokista :) Mies olikin niiin naamat et sen varjolla päästiin aikaisin lähteeki eikä tarvinnu selitellä.Yhelle kaverille tosin kerroin ja se sano et oli sen jo aiemmin arvannukki, mulla varmaan oli virne pyllyyn asti :D

Sit tohon mies asiaan, meillä mies ei tienny mun kierroista mitään eikä siis tienny et koska menkkojen pitäis alkaa, tein sit toisen testin johon tuli jo vahva viiva niin siihen kiedoin lahjanarun ja käskin miehen laittaa silmät kiinni. Siihen sen käteen sit sen lykkäsin ja miehen eka kommentti oli "mikä tää on?Mitä tää ny meinaa" ja heti perään "Voi Luoja!!" oli pikkusen yllättyny..oli kai meinannu et saadaan odotella kauemminki :LOL:
Nyt kyllä jo tosi ilonen ja onnellinen. Kiitos Tiini linkistä, oli tosi lohduttavaa lukee et olis se pahin riskivaihe jo ohi...silti toi km pelottaa ihan sikana enkä siks uskalla kellekä kertooka etten vaa "manaa" sitä...tyhmää mut en voi mitää.
Nyt valmistautuun kouluun, heipat kaikille ja paksua vointia!!
 
Tulin vähän tunnusteleen maaperää. Tänään sain haamuviivan aikaiseksi, mutta taidan vielä parin päivän päästä tehdä uuden testin ja apteekin raskaustestillä, jos olis luotettavampi. Pikkusenhan tuota jo iski paniikki kun alko synnytystä aattelleen...AAAPUA!!!
 
Onnea kaikki plussanneet!Maariankämmekkä,kyllä se plussa siitä vahvistuu,meikäläinenkin sai pari haamua ja sitten kunnon plussat =) !Mitä muille kuuluu?Ite oon tajuttoman väsyny,hyvä kun pystyssä päivät jaksaa...lomakin loppuu ja tarvis töihin mennä huomenna.Masua pistelee,etovaa oloa vähän ilmaantunu lähinnä iltaisin.Muuten toi synnytys tosiaan jossain jo kummittelee,kumma juttu et ei oo alkua pidemmällä mut kauhistuttaa :LOL: !
 
Koin tänään ensimmäiset kauhun hetket... pesin autoa rekkojen pesuhallissa, jossa pesuainekanisteritkin on aika kookkaita..sitä sitten kanniskelin sinne tänne, oli törkeen painava... noh, heti kun lopetin ja rauhotuin, alkoi alavatsakivut... tietenkin pelästyin, että hetikö piti mennä riskeeraamaan tuleva onni... nyt on kuitenkin jo helpottanut, taisi kaveri masussa vaan varoittaa, että piti rauhottua. :) mutta kamalasti pelottaa kyllä tuo keskenmeno... siihen 12 viikkoon on vielä niin pitkä... :/ onko kukaan tietoinen, miten tarkka painavien tavaroiden kanniskelussa pitäisi olla?

Oireista sen verran, että ainoa selkeä raskausoire on rintojen arkuus ja nännit on ihan superarat. Muita oireita en vielä ole huomannut... saattaa olla, että vessassa on pitänyt käydä tavallista useammin. Niin ja kyllä tuota alavatsan seutuakin välillä nippailee tai jomottaa tai jotain...

Koitin myöskin aamulla soittaa neuvolaan, mutta en päässyt läpi ja sitten varausaika loppuikin. Toisaalta ehkä ihan hyvä, koska vaikuttaisin ehkä liian innokkaalta :D

Meillä isukki on innoissaan. Oikeastaan yllätti mut innostuneisuudellaan. :) ja uutena vuotena join yhden siiderin 4tunnin aikana ja loppuillalla täytin samaa pulloa vedellä, joten läpi meni, että suhahti :)

Tsemppiä kaikille, että saadaan pidettyä ipanat mukana loppuun saakka!

Suhveli rv 4+1 :D
 
Mulla on kans maha tosi turvonnut. Ei meinaa housut mahtua. Todella vaikeeta on peitellä mahaa.
Mulla on nyt todella huono omatunto siitä kun mulle tehdää viikon sisällä uusi työsopimus. Työsopimus tehdään elokuun loppuun. Varmaan saan esimiehen vihat kun en aio sanoa raskaudesta mitään. Aion sanoa sitten ekan ultran jälkeen. Mitä mieltä muut olette? Mun mielestä ei kannata näin aikasessa vaiheessa sanoa raskaudesta.
Mulla on nyt alkanut taas huono vointisuus. Koko päivän on semmonen tunne, että oksennus tulee.
Me ei olla miehen kanssa vielä uskallettu ajatella, että me saada vauva. Pelätään jos se menee kesken tai on tuulimuna.
 
Ottahan Suhveli nyt ihan rauhallisesti siellä :D Kyllä muakin huolettaa kun oma työni on aika raskasta fyysisesti jo pelkän valvomisenkin takia ja muutenkin. Olen antanut itselleni kertoa etei näin alussa nostelut ym. voi vaikuttaa keskenmenoon?! tiedä sitten onkos noin... toivoa sopii!

Mimeso älä sano raskaudestas mitään. Ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa maailman luonnollisimmasta asiasta, sitä paitsi itse ajattelen että kyse on vaan työstä, siellä käydään jotta saadaan elää ja minä ainakin haluan elämältä perheen :D oliko hyvä pyörtämis puhe? Ja toisekseen haluatko olla töissä työnantajalle joka suuttuu ihmisten raskaudesta? :p Sitä minäkin!

Piizulla ja muillakin on väsymystä! No niin on täälläkin olen ollut tänään hereillä 4 tuntia ja risat :eek: Tää on ihan järkyttävää!!! Ja niinkuin muillakin on täälläkin tuota turvotusta ja jotenkin tuntuu maha kireeltä. Jano on valtava ja nyt on jo täytynyt juosta öisin vessaan... :LOL: ihan mummo olo!

Nyt täytyy lähtee pukemaan ja laittamaan kamoja kasaan. Toivon mukaan jaksan tässä töitten aikaan kommentoida edes jotain. Paljon haleja ja vauvaliimaa syysmassukoille...

Koiruus ja pentunen rv 4+1
 
Johan täällä ollaan innokkaasti kirjoiteltu :D Tervetuloa kaikki uudet mukaan ja tervetuloa maariankämmekkäkin, sitten kun uskaltaudut ;)

Hipsulille iso :hug: harmi kun ei pieni pysynyt matkassa :'( itse ajattelin viime kerralla, että hyvä kun meni alussa kesken, kun oli mennäkseen, mutta sitte jossain vaiheessa iski kuitenkin kaamea suru päälle ja ei se ajatus enää auttanut eteen päin :( Uudelleen aloitettiin heti yritys ja tuloksen tiedätkin ja se yrittäminen auttoi siinä surussa todella paljon ja kuten joku jo sanoikin, niin pitäs olla aika suotuisat maastot km:n jälkeen ;) Mutta asia kannattaa käsitellä kunnolla ja varmistaa omassa mielessään, että on valmis taas yrittämään :hug:

Mä en nyt yhtään enää muista mistä kaikesta on juttua ollut, mutta neuvolan ainakin varasin tänään ja sain ajan 30.1 =) Paperihommia siellä enimmäkseen ekalla kerralla tehdään, kun joku sitä kysyi :) (nolottaa oikein kun en enää muista kuka sanoi ja mitä sanoi :kieh: :ashamed: )

Oireista...Tissit kipeet ja turvottaa kamalasti, nippailee ja vihloo välillä masua, välillä öklö olo ja kauhee jano koko ajan. Ja aivot tuntuu kans olevan välillä jo jossain muualla :whistle:

kai sitä tarttis listaa mennä päivittelemään taas :wave:
 
Oireista ollut puhetta. Itselläni ei niin minkäänlaisia tuntemuksia, joten epäilen edelleen vahvasti testin tulosta. vaikka mieskin sitä katsoi ja siinä selvästi viiva näkyi mutta melko hailakkana.
Jos minä kuitenkin rohkenisin listautua, eli:

viides lapsi tulossa
Ikä 24v mies 25
synnytyssairaala OAS
laskettu aika nettilaskurin mukaan 7.9
 
Täällä aikamoinen yö ja aamu edessä...

Yöllä pyyhkäisi uusi oireaalto päälle ja toi mukanaan yöpissan ja janon.. pahoinvointi ja kiukku/ahdistus hyökkäsivät sitten eti aamutuimaan kimppuuni ja töihin lähteminen olikin todellisen työntakana. Pari kyyneltäkin tuli vieritettyä, ja minkätakia?! -Koska sukkahousut tuntui inhottavalta farkkujen alla!
Hei pliis nyt jotain järkeä tähänkin päähän.... :headwall:

Tiesin että sekoilin pahasti mutta en vaan saanut tunteita kuriin.. Mies oli onneksi maailman ihanin ja heräsi kanssani vaikka normaalisti olisi nukkunut vielä pitkään jälkeeni. Tuli katsomaan kanssani muumeja ja tarjosi syötävää... Ihana :heart:


Kellään muulla hormoni-raivo-hullu-kohtauksia?

Ainiin ja mimeso kyseli työjutuista.. Mulla uusi duuni, josta vakkari sopimus kirjoitettu 19.11.2007, joten täällä myös podetaan huonoa omaa tuntoa.. Toisaalta ei jaksa kiinnostaa koska vauva oli listassamme ehdoton ykkönen mutta työpaikka on upe mahdollisuus ja pomo yli 60-vuotias mies ja en tiedä löytyykö häneltä ymmärrystä mahan kasvattajalle :/

Mutta ihan sama, nautin raskaudestani jos niin pitkälle päästään ja annan muiden mielipiteiden olla omassa arvossaan!

Tini+Nuppu rv 5+1
 
Ihanaa kun töistä on tänään vapaa päivä. Piti mennä heti aamusta tyttäreni kanssa ulos, mutta mulla on niin huono olo ettei kykene lähtemään. Mennään sitten päiväunien jälkeen heti ulos.
Viime viikoolla miehelleni ylpeänä sanoin ettei ole minkäälaisia oireita. Taisin turhan aikasin hehkuttaa. Nyt niitä on eikä ole yhtään kivaa :/ .
Koiramamma: Oli oikein hyvä pyörtämis puhe :) .
Esimies varmaan sanoo, että taas tehdään huonoon aikaa lapsia. Kohtelukin on sitten sen mukaista. Onneksi mulla on muutama hyvä työkaveri jotka puolustaa mua sitten.
Ajattelin tänään soittaa neuvolaa ja varata ajan :D .
 
Suhveli minäkin 23.v papruja vaille valmis tradenomi Tampereelta...

Mimeso ja muut jotka painiskelette huonon oman tunnon kanssa työjuttujen suhteen, älkää suotta. Turha siitä on murehtia, saapa joku toinen hetkeksi pestin itselleen.
Itse kerroin jo tilanteestani töissä, koska tuuraajan löytäminen ei tule olemaan ihan helppo nakki ja minun pitää itse kouluttaa henkilö tilalleni. Plus olen nirso siitä, kuka hommiani tulee tekemään, koska en halua siivota sotkuja palatessani...

Koiramamma kiva kun tulit kanssani tänne syyskuisiin! =)

Oireista: Lisäähän niitä näyttää ilmenevän tasaista tahtia. Rinnat on olleet todella arat jo ennen plussausta, samoin vessassa olen ravannut öisin ja suu ollut todella kuiva jo heti alusta.
Nyt sitten on iskenyt tämä tajuton väsymys, kipeä selkä ja tunteellisuus.

Miehellä oli hauskaa kun telkkaria katsellessani aloin ensin itkemään, sitten nauramaan sille että itken...siinä sitten itkin ja nauroin yhtä aikaa, eikä siitä ollut tulla loppua.

Vatsassa tuntuu ajoittain sellaista "painetta" ja nippailee aika kovastikin, että välillä jo hermostuttaa josko on enää normaaliakaan...mutta kaippa se tästä.

Mies on ollut aivan ihana. Eilen osti hoitopöydän kun "sattui saamaan halvalla"
ja kokoili sitä sitten illalla tohkeissaan "nähdäkseen ettei osia puutu" ... :whistle:
Ei ajattelekaan mitään keskenmenon mahdollisuutta.

Nu juu, nyt tulee jo kiiru... kuulemiin.
 
Meillä ei kyllä uskalleta ostella yhtään mitään ainakaan ennen maagista 12 viikkoa.. Sen verran kauhea oli viime km etten haluaisi tehdä siitä yhtään vaikeampaa jos sen joudun vielä joskus kokemaan..

Vaikka prosentit ovat puolellamme pelottaa, pelottaa, pelottaa!!!

Sama pätee myös työpaikalla kertomisen kanssa, eli siis en kyllä uskalla mitään sanoa ennenkö pahimman yli on päästy..
 
Samoja oireita täällä kuin muillakin. Rintoja kivistää, vatsaa vihloo ja väsyttää. Olo on siis erinomainen! ;) Tiskissä olevan kalavadin haju alkoi eilen ällöttämään ja pidättelin hengitystä kunnes sain se pois käsistäni. Pahoinvointia ei muuten ole pahemmin ollut. Mielialavaihteluita en ole huomannut, kunhan itsekseni aina välillä virnuilen... :D

Parhaille kavereille oon aatellu kertoa vasta, kun oon käyny varhaisultrassa. Sain siihen ajan 24.1. jolloin on melkein rv8 täynnä. Tietty jos joku hoksaa ja suoraan kysyy asiaa, niin tuskin käyn asiaa kauheasti enää kiertelemään. Vanhemmille ja sisaruksille kerrotaan sitten sitä mukaan, kun heitä nähdään.

Töissä kerron vasta kun rv12 on täynnä. En tiedä miten pomo suhtautuu asiaan, oon ollu jo vuosia samassa työpaikassa, mutta pomo on aika uusi ja taloustilanne työpaikalla ei ole kovin hyvä. Pomo tuskin ilahtuu, että kokenut työntekijä jää äitiyslomalle juuri nyt. En siitä kuitenkaan stressiä ota, nyt on minun vuoroni saada lapsi, jos vain raskaus hyvin etenee!
 
Heips...Lähen kohta hakeen tytön koulusta, muttsitä ennen pikasen piti tänne tulla.
Maariankämmekkä...mullakin nää oireet alkoivat pikkasen myöhemmin ja ei nyt mitään maatakaatavia vieläkään ole. Välillä mua kans mietityttää koko tulos testissä :ashamed:
Täällä kans tota selkäkipua ilmassa ja väsymystä on kans huomattavissa...pelottaa vaan toi selkäkipu, kun mulla kesällä just oli välilevyn pullistuma ja säryt kesti kolme kuukautta |O ja nyt jos se raskauden aikana iskee, niin ei voi ees mittään kunnon lääkettä ottaa...miten ihmees sen kivun kanssa sitte pärjää :eek:
Juu ja täällä kans itkettää ja naurattaa ja raivostuttaa mitä omituisemmat asiat :whistle:

Tuplarattaita ollaan varovasti katseltu, kun sellaisten hankinta eteen tulee, mutta enhän mä sellaisia uskalla viel pitkiin aikoihin ostaa :$ tarjouksia ja kaikkia ois, mutta kun ei uskalla :/

mutta nyt pistämään pojalle hynttyyt niskaan :wave:
 
:wave: taas kaikille! Varasin ekan neuvolan, aika saatiin 28.1, sinänsä ihan kivasti että oltiin aateltu 1.2 kertoo molempien vanhemmille kun ollaan menossa miehen äidille(mies on kotosin Porista niin saadaan tätä väliä joka kuukausi rampata :)) joten saa sit löyhytellä siellä jo sitä äitiyskorttia :D
terkka-täti oli sitä mieltä et mun LA tulee oleen 3.9 joten sen voisit Katjuska-78 tuolta etusivulta vaihtaa kun ehdit :flower: ja kiitos muutenkin et jaksoit listaa väsätä!
Tulikin mieleen tosta sun tekstistä et pitäisköhän munki ostaa tuplat kun poitsu kuitenki vasta vähän yli 2v. sitten kun(en uhallakaan lisää sanaa JOS) vauva syntyy...onks kellään kokemusta siitä et olis isompi rattaissa ja vauva esim. kantoliinassa?Rintarepussa mun tulee ainakin hartiat ihan sikakipeeks!
Sit oli vielä puhetta niistä oireista niin täälläkin selkäkipua ja turvotusta oli muutama päivä mut tänään ei (ainakaan vielä :)) oo ollu mitään. Ai niin ja joku puhu niistä raskaista hommista töissä niin mä kysyin viimeks kun esikkoo odotin et kuis noitten raskaiden nosteluiden kans on (töissä raskaimmat metallirookiet joita nostelin painaa yli 50kg) ja lääkäri-setä oli sitä mieltä ettei raskaus oikeesti estä raskaankaan työn tekemistä.Tietysti sekin varmaan niin siitä omasta voinnista ja tunnoista kiinni, eihän sitä kannata hulluna riuhtoo jos tuntuu pahalta.Mä olinkin kyllä töissä ihan viimiseen asti, kaks viikkoo ehin oleen kotona ennen synnytystä.Mutta nyt ruuan laittoon ennen kun ukko tulee kotiin!
 
Juu, tässä netistä luinkin juttuja tosta nostelusta, niin ihan turhaa taisin eilen pelästyä.. mutta minkäs sille voi, kun ihan uudessa tilanteessa ollaan :)
Ja voi sitä ajatella niinkin, että kuinka ennen vanhaan naiset oli navetoissa töissä ja nostelivat raskaita maitokannuja ym. raskauden alusta loppuun... että ehkä mä rauhotun. alavatsaa nippailee oikeestaan koko ajan sillä tavalla pienesti... mutta kuulunee asiaan, jos siellä masussa koko ajan tapahtuu jotain huikeeta kehitystä. :)
 
mä en jaksais millään tehä tänään töitä.. ei tästä tuu yhtään mitään..

motiovaatio 0
jaksaminen 0
kiinnostus 0

plääh! väsyttää aivan tajuttomasti ja turvotuskin vaan pahenee :headwall:

Mutta olen silti kiitollinen kaikista oireistani sillä ne vain kertovat pikkuisestani jota niin kovasti on odotettu :heart:

Työn voisin sen sijaan heittää kankkulan kaivoon..
 
Voi helvetin helvettii!!!! :headwall: :(

Nyt on oikeesti itku kurkussa :'( Olen popsinut hyvällä halulla Multivita plussaa ja tänään vasta tuli mieleen että perskeles mitä nää napit sisältää?! No siellä on tietenkin A-vitamiinia :headwall: :/ :ashamed: Soittelin valmistajalle ja apteekkiin ja vaikka minne... sitä ei todellakaan suositella raskaana oleville. MINKÄ HELVETIN TAKIA SE EI LUE SIINÄ PURKISSA!!!!! :eek: :kieh: Nyt olen sitten varmaan aiheuttanut keskenmenon tai vähintään kehitysvamman lapselle, työ ette usko kuinka olen karjunut valmistajan korvaan!!! Luin tietysti mitä A-vitamiini aiheuttaa ja kaikista herkin vaihe on rv 2-5...

Koiruus ja pentunen rv 4+2
 
Voi koiramamma...toivotaan nyt kuitenkin, etteivät mokomat ois mitään aiheuttaneet :/ Sais niissä kyllä lukee kissan kokoisin kirjaimin, että ei raskaana oleville |O ku ei sitä oikeesti tuu mieleen tollanen, kun vitamiinivalmisteesta kyse...lääkkeet sitä aivot jotenkin osaa käsittää, ettei oo hyväks, mutta sitten nää niin aina terveelliset vitamiinijutut, niin ei tulis mieleenkään, että vaaraks ois :headwall: Et sä neuvolaan ollut yhteydessä...vois puhuminen asiasta ainakin rauhoittaa :hug: Nyt vaan kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että kaikki ois pienellä hyvin :heart:
 
Voi ei koiramamma!
Itse olen tiennyt varoa kaikkia mahdollisia roppeja sen jälkeen kun ystäväni kanssa jännättiin hänen vitamiinien mahdollista vahinkoa hänen pojassaan, mutta onneksi kaikki meni hyvin. Hän ehti syödä vitamiineja ihan alusta reilusti toiselle kuulle kunnes neuvolasta sai tiedon haitallisuudesta. kyllä siinä sitten hirvitti!!

Mutta koita jaksaa, toivotaan että sinulla on vahva pentunen siellä masussasi joka ei ole moisista moksiskaan! :hug: :hug:

Itse aloitin eilen syömään Lady Vitan Plus:ia jotka on tarkoitettu raskaana oleville ja imettäville.
 

Yhteistyössä