***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

*varovasti raottaa ovea ja kurkkaa*:) Eiköhän tohdi tulla, vaikkakin aika alussa ollaan! Oon 24v. ja meillä on 2v. poika. Rv 6+6 ja suht. oireeton olo on. Aluksi tuli huimausta ja sydämmen jyskytys tuntunu nenänpäässä asti, sitte ei mitään... Muutama yö on jo tullu valvottua, niinkuin pojalta mut vasta puolessa välissä, ja vähän "liitoskipuja" on ollu.... ÖÖÖ ja pätkiiii mitäs mun sitte piti kirjottaa?? Pitäs varmaan kirjottaa muistilappu ennenku rupee kirjotteleen?! No mutta Onnea kaikille odottajille!! La 22 tai 23.9 Neuvolaan aika viikon päästä ekaa kertaa. Niin ja tänne sitte tosiaan jää koukkuun, ajattelin et en olis vielä itteeni ilmottanu.... mut ku rupes jo niin samastuun tähän palstaan.
Minä tästä lähenki poikaa hakeen mummolasta ja kirjottelen ja vastailen sitte myöhemmin!!!
 
Täällä taas vaihteeks vuodellaan. |O Taaskaan en tehnyt mitään...sängyssä pötköttelin ja vessaan menin, niin tiputteli oikein. :'( Taas vaan tarkkaillaan tilannetta... toivotaan, että hyytyy...pelottaa silti vaikka tätä aiemminkin on ollut :/ Pehmikselle kiitos, kun vastailitkin mulle tuolla mitäsnyt-puolella :)

Niin ja R iikka ja Pehmis tervetuloa ja onnittelut :heart: :flower:

Ja daydreams...onnittelut ultrakuulumisista :heart:

Mä tääl nyt sitte yritän levätä vaan...sen verran kun se nyt ton pojan kaa onnistuu...ukkoki töissä :|
 
Katjuska-78 : :hug: Koita nyt levätä ja toivotaan että loppuu pian!

Me oltiin eilen siellä disneyn jääshowssa ja oli kyllä upea! tuliaisiks sain reissusta varmaankin sen influenssan mikä jyllää.. nyt ihan hirväe olo ja lämpö koholla aamusta asti.. :snotty:
Voiko tälläisesta perus flunssasta olla näin alkuraskaudessa haittaa??
 
tervetuloa kaikille uusille :flower:

katjuska-78 : Toivottavasti vuoto loppuu... :hug:

Omaa: Viime viikolla oli neuvola,kaikki oli hyvin. Hb oli vaan 113 mutta on aina alhainen mulla. Torstaina oli myös lääkäri,joka totesi kohdun kasvaneen ja suun olevan kiinni. Yritettiin kuunnella sydänääniä mutta niitä ei kuultu,lääkäri sanoi kun kohinaa kuului että tulee istukasta. Mulla istukka luultavasti taas edessä niin kuin oli pojastakin aluksi ja kohtukin taaksepäin. Mutta eipä tänne muuta.., paha olo helpottanut ja rinnat on hiukan arat. Muuten menee hyvin =)

Pieni 9+6
 
katjuska-78:toivottavasti vuoto loppuu.pitäis rauhallisesti ottaa,mutta varmasti hankalaa,kun on vuodenikäinen ja varmasti koko ajan menossa..mulla tosiaan oli kummassakin edellisessä vuotanut ja paaljon,mutta mitään vikaa ei kuitenkaan mistään löytynyt ja vuotokin sitten onneksi loppui.vielä joskus rv 12 oli tihkunut jonkin verran,mutta sitten loppui
 
Katjuska-78: toivottavasti tuo vuoto pian loppuu. Kuten pehmis sanoi, ei välttämättä tarkoita mitään pahaa :hug:

Olen yrittänyt tutkiskella tänään netistä ku raskauden oireita. Mutta kun se pirulainen voi olla oireetonkin. Menisi nyt pian nämä viikot niin saisi varmuuden asiaan. Huomenna menen tk:hon antamaan uuden hcg näytteen, katsotaan sitten onko noussut tarpeeksi ollakseen normaali raskaus.
 
Juu eiköhän se tästä taas. Nyt ei oo enää enempiä vuodellut, mutta arvatkaapa vaan kuinka sitä rekisteröi taas jokaisen pikku jomotuksen ja nippasun :whistle:

Loppuis nyt vaan tämmönen meininki...muuten ollaan taas hermoraunioita ukon kanssa ennen syksyä :kieh:
 
Ensiksi, SISU, anteeksi, etten oo vastannut. En oo kerennyt tällä koneella istumaan yhtäjaksoisesti varmaan viittä minuuttia pitempää. Mutta läheltä liippaa kumppainenkin paikka, yritän tässä viestitellä joko tänään tai parin päivän sisällä.

Ja sitten uutisia, tai mitä niitä nyt sitten on, olo on vähän :'( ja :headwall: , ahdistusta ja pelkoa. Kävin perjantaina sillä lääkärillä, rv silloin 9+3, menkkojen mukaan. Ei kuulunut sydänääniä ultralla, ultrasi alakautta. Kohtu oli kasvanut. Kaksi TUSKAISTA viikkoa pitäisi odottaa, ellei ala vuotamaan ulos sitä ennen. Saattaahan olla, että viikkoja ei ole kasassa niinkään paljoa, varsinkin kun menkat tuli niin epäsäännöllisesti. Joten siksi ei vielä ensi viikolla ultrata, että varmuudella kahden viikon päästä pitäisi kuulua, jos kuuluu. Eikä neuvolan ultralaitekkaan lääkärin mielestä niin hyvä ole. Että ei vielä tarvitse toivoa menettää, tosin kaikki kolme vaihtoehtoa mulle kertoi, eli A) viikkoja laskettua vähemmän B ) tuulimuna C) itsekseen abortoitunut sikiö...

En oo nukkunu kolmeen yöhön kunnolla. Uni ei meinaa tulla, ja kun lapsilla on nyt yskää ja nuhaa, niin siihen sitten herään ja alan valvomaan. Ajatukset vain pyörii tämän yhden asian ympärillä. Itkukin on aika herkässä. Ja vielä kaksi viikkoa...
 
Uusille onnittelut ja tervetuloa! :)

Katjuska Höh, sais nuo vuodot loppua! Voin vaan kuvitella miten hermostuttavaa.

millimenninkäinen Mullakin flunssa ja pientä lämpöä oli eilen. Nenä tukossa ja olin jo laittamassa sumutetta et saisin sen auki, niin sit hoksasin ettei sitä saa raskausaikana käyttää. Samoin noita tabletteja, jotka auttais kurkkukipuun, ei saa ottaa. :ashamed:
Olin sit kiukkunen koko illan ja paasasin miehelle että tästä on parempi nyt tulla jotain muuta ku keskenmeno ku saan niin kärsiä!

daydreams Hyviä ultrakuulumisia, onnea niistä!

Mulla ei enää niin karseaa pahoinvointia ku joku aika sitten, ehkä se alkaa helpottamaan. Tai sitten mä oon oppinu oikean rytmin syödä. Siis kun oksettava olo nostaa päätään, mä syön heti jotain suolaista ja juon paljon. Vaikka väkisellä. Sillä se menee ohi. Ja koko ajan pitää olla vatsa ihan täynnä, niin olo pysyy kohtalaisen hyvänä. Helppoa? Paino on ainaki alkanu nouseen.. :whistle:

syysmama 8+4 :heart:

Lisäys: JuhlaMokka Voimia sinulle! Toivoa onneksi on vielä. Mutta onhan tuo varmasti niin sydäntäraastavaa odotusta. :hug:
 
JuhlaMokka, :hug: Pidetään peukkuja, että viikkoja olis liian vähän ja laitteet huonot, ettei sydänäänet kuulunu vielä. Pitkät viikot on kyllä sulla edessä! Mutta koita jaksaa! =)
Ja... vastaat kun ehdit!
 
Hei vaan kaikille ja onnea R iikalle ja pehmikselle. Minulla on ihan ensimmäinen vaavi tuloillaan, joten kaikki on uutta ja ihmeellistä. Tällä hetkellä ei voi sanoa uutta ja ihanaa, kun olo on ihan kaamea; kuojottaa ja ällöttää koko ajan, mahassa kokoajan nipistelee kuin ois menkat tulossa ja rintoja aristaa niin että meinaa hellu saada köniin jos tulee liian lähelle... Mietin vaan miten sitä töissä pärjää ja viel niin ettei työkamut huomais mitään. Sovittiin mieheni kanssa ettei puhuta asiasta kelleen ennen ku ollaan käyty neuvolassa varmistamassa asia. Sanokaa nyt hyvät immeiset että kyllä se vielä iloksi muuttuu,,, eihän tätä ällötysoloa jaksa 9 kuukautta :x
 
Juhlamokalle rutkasti voimia lähettelen täältäkin :hug: Onhan tuo pitkä aika odottaa ja varmasti ne kaikki kamalimmat asiat just pyörii mielessä :/ Mutta kuten sanoit, että toivoa vielä on...joten yritetään luottaa siihen :heart: :hug:

ja tuosta huonosta olosta...kyllä se suurimmalla osalla helpottaa 12 viikon paikkeilla, mutta sitte loppupuolella tulee kaikkea muuta kivaa vaivaa tilalle. :D Keskiraskaus on yleensä se auvoisin ja ihanin, mutta mä sain viimeks kauheet selkäsäryt just silloin, joten se oli kaukana auvoisesta. :kieh:
 
kyllä se olo helpottaa..jossain vaiheessa :whistle: itellä raskausaika on ollut rankkoja!muutama hyvä kuukausi on ollut 5-6.sen takia tein vuosi sitten abortin,kun en kerta kaikkiaan kestänyt ja poika oli alle kaksi joka pahensi asiaa :/ nyt yritän sinnitellä ja huomenna ajattelin kertoa pomolle,kun on ihmetelly,kun olen niin hiljainen(yrittänyt pidellä pahaa oloaan)
 
Tervetuloa R iikka ja pehmis! Aika samoilla viikoilla mennään, meillä LA 24.9. eli viikkoja kasassa 6+6.

JuhlaMokka, toivotan kovasti paljon voimia ja jaksamista näille piinaaviille kahdelle viikolle!! Koita jaksaa!

Itse olen pari päivää pärjäillyt paljon paremmin, pahoinvointi on melko olematonta! Aika kummallista :) Häiritsevimpiä oireita ovat olleet viiltävät kipuilut alavatsassa, nekin harvinaisia mutta kuitenkin. Olo on niin hyvä, etten ihan joka hetki edes muista olevani raskaana... tai ainakaan en ajattele sitä koko ajan :) Outoa!

 
Nyt on muistilappu :D

Oliko puhetta tuosta np ultrasta ja mitä tekis jos löytyis jotain.?? Joka tapauksessa. Itse taisin jättää sen väliin esikoiselta, ihan sen takia et en tietäs mitä olis tehny jos olis löytyny jotain. Takana kun on yksi km -04 Joten tuskin olisin keskeyttäny raskautta...Terve esikoinen!!

Lydia Mulla on kans (pelottavan) oireeton olo, toki se voi johtua siitä, et esikoisellakin testi näytti plussaa vasta vkolla 8 :/ Tällä kertaa tein testin taas kaksi kertaa negatiivisena...ekan tein viikon liian ajoissa =) Ja sitte ku oli menkat muutaman päivän myöhässä Ja positiivisen sain vasta ku menkat oli reilusti yli viikon myöhässä!! Elikkä viikoilla 5+4 Taisin kyllä jollaki lailla jo tietää odottavani, ku tuli maitoa rinnoista ja seksi tuli aika tiiviisti uniin :D Ja kuten sanoin tuosta pulssista joka jyskytti niin että joka solulla tunsi...Vähän niinku jännittäs ihan kauheesti jotain!!
Kehtaaanki vielä puhua oireettomasta olosta :LOL:

Taivaannastalle: Itse kuvittelin, että toisen odottaminen ei olisi ollenkaan niin "hohdokasta" entä esikoisella, mutta oon joutunu yllättymään. On sitte joka nettisivu kallattu ja katottu vanhat raskausajan päiväkirjat tarkaan läpi... Toki siitä se ns. uutuuden viehätys puuttuu, kun (luule/) tietää mitä tuleman pitää...Esikoinen vie ison osan ajasta, joten ei kerkee niin paljoo miettiä olevansa raskaana. Esikoiselta oli minulla koko ajan kuvottava olo ja ne rinnat HUH Ja kyllä se aikanaan sitte tosiaan loppuu se huono olo, niinku joku jo kirjotteli et sitte tulee paljon muuta tilalle :D

Meikäläinen kans sairasteli tossa pari päivää Ei muutaku panadol hottia juoda, pirun kurkkukipu vaan ei meinaa mennä kunnolla ohi ja aamusin on kauheen räkänen olo...Onneksi ei oo tarvinnu kuumeessa olla *koputtaa puuta*

Mun oli tarkotus käydä keväällä juokseen paikallinen citymaratoni... saas nähdä kuinka ämmän käy :/ Jos nyt sitte juoksee sen minkä jaksaa ja kävelee loput, tilanteen mukaan. Esikoiselta tuntu jo alussa niinku joka paikkaan olis painanu niin ettei voinu kunnolla liikkua, nyt ei huomaa mitään. Oliskohan yleiskunto parempi tai sitte ku on jo yhden synnyttäny...?

No mutta huomenna oon kuiteskii taas täällä, jos nyt ei rupeis aivan tukkiin sivuja näillä omilla jutuilla :D

:wave:
 
vuh
Taivaannasta Oonko mä ihan väärässä, kun oon jostain lukenut, että raskauden ensimmäiset kuusi viikkoa alkiolla olisi ihan oman verenkierto?? Ettei äidin nauttimat "myrkylliset" aineet vaikuta lapseen vielä silloin? Että luonto olisi hoitanut tämän asian näin, että vasta sitten kun äiti tietää olevansa raskaana, se osaa välttää "myrkyllisiä" aineita??

Onpa täällä tosiaan tullut taas paljon tekstiä! Musta tuntuu, etten pysy ihan palstan vauhdissa, mutta käyn lukemassa kun ehdin! =)

Meillä ei ole tarkoitus tutkia sikiön mahd. vaurioita mitenkään. Otetaan vastaan sellainen vauva kuin on tulossa. Tämä on tosiaan sellainen asia, että jokainenhan sen päättää itse, miten toimii! :)
 
Huomenta syysmassukat :)

Nyt tulee kovin omanapaista kun en ole teidän juttujanne vielä ehtinyt kunnolla lukemaan.. Selasin kyllä jo läpi ja huokasin helpotuksesta ettei mitään ikäviä uutisia ole tullut!

Tervetuloa uusille ja vauvaliimaa kovasti kaikille tasapuolisesti :heart:

Täällä puksutellaan kohti täyttä rv kymppiä ja tuntuukin hurjalta että jo näin pitkälle on päästy kun juurihan tässä tuskailtiin kun viikkoja oli kasassa vasta neljä tai viisi..

Perjantaina tuli kutsu np-ultraan ja seuloihin kättärille ja ensimmäisen kerran pikkuisemme päästäänkin näkemään 20.2 jos ei nyt sitten neuvolalääkäri päivää ennen tarkastuksessa jo ultraile.. kakkosultra on sitten huhtikuun 15pv.
Alkoi kamalasti jännittämään että mitä jos siellä ei kaikki olekaan hyvin.. aina on joku joka tippuu ekassa ultrassa tuulimunan tms seurauksena ja pelottaakin nyt kovasti että se olisi minun kohtaloni eikä vieläkään saataisi esikkoa syliimme.. mutta ei auta kuin odottaa ja toivoa!

Pahoinvointi on hieman hellittänyt mutta on edelleen läsnä ja ruokahalukin on aikalailla heikko vielä, mutta eiköhän se tästä pikku hiljaa ala kasvamaan :D

Massu on kauhean turvonnut ja se myös jännittää kovasti! Olen muutenkin pituisekseni liian painava, en lihava mutta naisellisen muodokas ;)
niin tämä kumpu näkyy kyllä jo kauemmaksikin.. Töissä vielä reilu kaksi viikkoa koeaikaa jäljellä ja tarkkaavaisia naisia lähistöllä tiirailemassa jokaista muutostani :/ Mutta eipä tässä auta kuin antaa massun pömpöttää ja toivoa etten ilman työtä jää..

Keskiviikkona on edessä lento Ruotsiin ja kolme päivää messuilla työasioissa, normaalisti hihkuisin onnestani mutta nyt olen vain liian väsynyt ja huonotuulinen ja haluisinkin vain jäädä kotiin.. Ensin viikolla ajattelin ehkä pitää hieman omaa lomaa ja levätä kun pahimmat kiireet on saatu hoidettua pois!

Tulipas varsinainen romaani ja hyvin omanapaista mutta koitelkaapas kaikki jaksaa oireinenne tai oireettomuutenne kanssa :heart:


Tini+Nuppu 9+5
 
Inhottaa täällä kertoa näitä tuntemuksia, mutta oon aika varma, et mun raskaus on mennyt kesken. Oireet hävisivät perjantaina kuin seinään. On jotenkin vaan tosi paha olla, kun kukaan läheinen ei usko, mutta minähän itse oman kehoni kuit. tunnen. Ylihuomenna kaikki selviää, oon onneksi valmistautunut jo ikäviin uutisiin. :'(
 
:hug: Voi cora... Eipä tässä tiedä, mitä sanois... Voihan olla, että oireet vaan häviää, mullakin toisena päivänä tuntuu enemmän kun toisena. Toivotaan ja d=)b että kaikki olis kuitenkin hyvin! Ja... voimia piinapäiville!
Sisu ja toukka 8+5
 
Täällä keskustelu on näköjään hirveen vilkasta. Harvoin kun käy, ni eihän näitä jaksa ees lukee. Mut kerrotaas hieman omia kuulumisia. Eli nyt ollaan viikoilla 7+5. Pahoinvointi oli ihan hirveetä tossa viikko sitten. Pahaolo iski aina illalla eikä sit ollu kenelläkään kivaa. Oksentaa ei tarvinnu kertaakaan, mut välillä tuntu et se voi helpotta mut kun ei tullu ni ei tullu. Eka neuvola on ens ma ja innolla jo sitä otan. Neuvolakäynnit on aina jotenki niin kivoja. Koko ajan on ollu vihlasuja tuolla alavatsassa. Toivottavasti ne ei oo mitään vakavaa. Ekaa ultraa jo kovasti ootan ni tietää uskaltaako tästä kertoo jo tulevalle isosiskolle mitään....
 
No niin, tulihan se eka aamupahoinvointi tännekin :x Olo oli kyllä aikas huono, kylmä tuskan hiki nousi aamulla joka paikkaan ja heikotti. Nyt on jo parempi. Olisi kamalaa töissä olla muuten...

Soittelin nyt sinne keskussairaalaan kun eivät olleet sitä uutta ultra-aikaa soitelleet vaikka lupasivat samana päivänä soittaa (olin siellä viime torstaina)!. Noh, hoitaja kehtas vielä myöntää, että mun paperit on siinä vielä levällään eikä saneluakaan oltu vielä kirjoitettu puhtaaksi :eek:
Sain kuitenkin sitten ajan tän viikon torstaille eli vielä muutama päivä piinaa ja ehkä vielä senkin jälkeen viikko piinaa jos ei nyt mitään varmistu. Kunpa pikkuinen olisi nyt vain oikeassa paikassa :ashamed:

 

Yhteistyössä