***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Jouskari KYLLÄ, maha oli vielä viime viikolla aivan sekaisin. Ummetusta päivällä ja aamut päinvastoin. Turvotus ollut valtavaa, mutta nyt ehken tuntunut helpottavan. Pahaa oloa kyllä pitää valvoa koko ajan: oppituntien välissä omppua :)

Snodgrassilla onkin mielenkiintoinen ongelma, johon en osaa vastata. :D

Cora...ei sitte pissatulehdusta ois??? kannattaa varmaan mennä näyte ottamaan. Tai niin minä ainakin tekisin. Voihan se joskus muutenkin ärsyyntyä, jos vaikka valkovuotoakin on paljon. Jos punottaa jostain kohtaa, niin laittaisin bepanthenia. =)

Iltaa kaikille!
Nyt tulee ihan vaan omaa napaani, koska olen hiukka epävarma ja onnetonkin!? :'(
Eli, olin eilen siellä varhais ultrassa. Tää nais ultraaja sanoi että "joo, kyllä sä raskaana olet ja raskaus on oikeassa paikassa MUTTA epäilen että on ei etenevä raskaus... Siis täh? :(
Eli sieltä löytyi sikiöpussi koko oli kait 1,9mm ja pussin sisällä oli pieni sikiö mutta sykettä ei näkynyt.
Laittoi lähetteen SAS:iin että siellä ultraisvat uudestaan ens viikolla.
Ajattelin että voisko hedelmöitys ollut voinut tapahtua myöhemmin, siis että mun rv olis aikaisempi?
Katselin tänään noita esikoisen aikaisia papereitani, siellä oli ekaan neuvola käyntiin laitettu rv9+3 ja siitä käynnistä n.vko olin ollut SAS:issa ultrassa ja siinä oli rv muuttunut 7:mään.
Syytä en muista että miksi silloin pääsin ultraan, mutta noh, en tiiä!? :headwall:
Nyt sitten pitää vaan yrittää odottaa rauhallisena ens viikkoa, ja toivoa että sieltä silloin löytyis sykekin!
Kuulostaako epätoivoiselta?
Joo, tuli purettua mieltäni teillekin. Toivottavasti ymmärrätte huoleni, ja niinhän te teettekin!

Nyt vois mennä kahville!

äittä-67

Äittä-67...millä viikolla sun pitäis menkkojen mukaan olla??? Katsoin tuosta odotuskirjasta, jonka neuvolasta oon saanut, että alkion pituus viikolla 6 on 1mm-3mm eli siihen viikkoon sopis ja onhan se hyvinkin mahdollista, että hedelmöitys on ollut myöhemmin...esikolla mulla siirtys LA ultran mukaan kahdella viikolla. Ymmärrän kyllä huolesi, kun noin sanotaan :/ :hug: toivotaan, että ens viikolla näkyy paremmin. Missä sä muuten olit ultrassa?

Katjuska: Olis kait ollut rv7+6, mutta sen olisi silloin pitänyt olla kooltaan n:2,5mm kuulemma.
Rummunlyöjänkadulla kävin.
Joo, ei tässä nyt auta kuin yrittää pysyä rauhallisena! :(
Sitä kuvaa en vaan varmaan ikinä unohda siitä pikkuisesta! :'(

snodgrass
Jouskari ja pienpapu, noi vatsaoireet kuulostaa tutulta! Välillä on ummettanut, välillä ei. Turvottaa ja ilmaa piisaa. (tosin meinasin jo huolestua kun tässä välillä se turvotus vähän laski :) ) Mieskin tossa yks aamu kommentoi, että oli yöllä kuunnellut että tasaseen tahtiin tuli ilmaa ulos... :whistle:
äittä-67 tsemppiä ja :hug: Tilanne ei kai vielä ole toivoton, koita jaksaa ensi viikkoon!

Joku kyseli aiemmin seulontoihin liittyen. Musta tuntuu, että lähtökohtaisesti en haluais päättää kenenkään elämän päätöksestä, varsinkin jos löydöt viittaisivat Downiin. Mutta nämä on varmaan sellaisia, että vasta jos tilanne tulee kohdalle tietää miten toimii. Edellisestä ei tosiaan kyllä oltu edes np-ultrassa, kun ei haluttu tietää. Mutta nämä on tosiaan arkoja aiheita, joissa kukin voi tietää oikean ratkaisun vain omalta osaltaan. :)

hyviä vointeja kaikille
snodgrass ja neponen rv 9 (jee! taas uusi viikko)

Liina81....tässä jonkinlainen hcg-taulukko...kopioin tän jonkun muun kirjoituksesta tuonne keskenmeno puolelle silloin kun sen asian kanssa painin ja nyt ajattelin kopioida sen tänne, jos siitä jotain apua on =)

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Moikka!

Oma (.)
Turvotus vatsan alueella on edelleen valtavaa, ollut jo pari viikkoa. Raskauden salaaminen alkaa olla hankalaa.. nimittäin nyt kun kerrottiin tuleville isovanhemmille ja miehen veljelle, olivat kuulemma jo viikonloppuna keskenään puhuneet, josko olisin raskaana, kun näytin pyöristyneen... ja tiistain varhaisultrassa kun lääkäri tutki kohdunkaulan ja kohdun, niin sanoi kohdun jo pyöristyneen... eli musta tuntuu, että mulla alkaa ihan lähiviikkoina ihan oikeesti masu näkymään.. vaikka siis ihan ekaa kertaa raskaana olen.. voikohan olla mahdollista? Muutoin oireet on edelleen aika mitättömät, rinnatkaan ei enää siis ole arat ja pahaa ei edelleenkään tee. Suurimpana vaivana minullakin tuo tihentynyt pissaamistarve ja varsinkin öisin, kuten joku muukin täällä oireekseen mainitsi.

Matkustuksesta, että me ollaan lähdössä huhtikuussa ainakin viikon reissulle, ei vielä tiedetä minne. Ollaan kolmena viime vuonna oltu joka helmikuu parin viikon kaukorantalomilla, nyt vaan mietittiin, jaksanko sit huhtikuussa pitkiä lentoja, että jos pysyttäis sitten vaan lähemmissä kohteissa. Ollaan nyt Egyptiä mietitty... mutta ne kaukokohteet houkuttelee edelleen, että saa nyt nähdä sitten... Neuvolan täti ainakin antoi luvan matkustella niin lähelle kuin kauaskin.

äittä-67 kävin ultrassa rv 7+6 ja pavun mitta oli 1,49cm, kuulostaisi toi 2,5mm aika pieneltä kyllä... Toivottavasti sulla on kaikki hyvin! Jaksamista odotukseen!

Lähden huomenna illalla töitten jälkeen ystävän polttareihin viikonlopuksi...taitaa olla kaveripiirille avautumisen aika... siinä piirissä kun mut tunnetaan ei-kuppiin-sylkijänä. :)

Raikkaan talvista loppuviikkoa!

Suhveli ja nappula 8+1

Hei vaan! :) Ja kiitos kaikille minua tsempanneille, olen lukenut kaikki kommenttinne ja niiden lisäksi etsinyt tietoa käsiini almost everywhere, ja tullut siihen tulokseen että varhaisultranäkymäni olivat ihan normaalit :) Jos kert viikkoja oli 6+0 ja ultrattiin tuosta vatsan päältä, niin kaikki oli ihan jees!

Niinu, olen niin pahoillani... Ei ole mitään järkevää mitä voisi sanoa, eikä mikään kuitenkaan auta. Voimia!!

Liina, onpa oikeesti ihana neuvolatäti sulla, kun otti sun huolesi tosissaan ja järjesti sut tutkimuksiin!

Omista oloista: Tänään on ollut eka oikein hyvä päivä pitkään aikaan! Vasta nyt illalla on ollut pahoinvointia, johtuu myös siitä että vatsa on tyhjä... Pitäis syödä lyhyillä väleillä vähäsen, mutta siitä on niin hankala pitää kiinni kun ei oikein mitää tee mieli! Menkkamaiset kipuilut on juilineet selkää ja vatsaa, ihan kuten kuukautisten aikana tosiaan mutta paljon lievemmin vaan. Ei se oikeestaan ole edes kipua, sellasta myllerrystä ennemminkin :) Huomaan myös, että väsyn herkemmin, ja sitten on päästävä nokosille kun väsy vie vallan! Koulussa luennot on aika tahmeita välillä, ja oonkin painanu pääni pöydälle ja torkkunut kun en oo vaan pysyny hereillä :D

Ekaa neuvolaa odotellessa! Se on vasta 18.2., mutta aina on kiva kun on jotain mitä odottaa :)

Voikaa hyvin ja paksusti!

Halauksin,
Lydia ja Nuppu 6+3

Katjuska Kiitos taulukosta :flower: Ja ihan normaali näytti se mun hcg arvo olevan :heart:
Lydia Juu se neuvolan täti on kyllä maailman ihanin :) Pääsin sinne masuun jo kurkkii vaik ei mitää suurempaa hätää edes ollu...

Katjuska:Joo, Kiitos sanoistasi! :hug:

Suhveli
: Jep, olet oikeessa, se mitta juttu! Sori mä ite olin nyt sössinyt, eli sen ois pitänyt olla siinä 2,5cm mutta oli n.1,9cm... Mutta ite se alkio siellä sisällä tietty pienempi..

Omaa
: Unohdin kait eilen mainita sen että esikoista odottaessa jouduin myös kaksi kertaa käymään siinä ultrassa puhuin kait vaan kerrasta eilen!?
Eli ekalla kertaa näkymät oli samankaltaiset kuin nyt oli ja sitten viikon päästä löytyi se syke.
Silloin mulle ei oltu noin yksi oikoisia asiasta vaan uskoa annettiin että kaikki on ok!
Mutta se ei ollutkaan yksityisellä....
Jep, nyt aamu kaffelle.. Heh, vähän myöhässä kun sain kerrankin nukuttua paremmin! :LOL:

Tervehdys kaikille!
Ihan omaa napaa näin alkuun..Eka neuvola takana ja sainkin lähetteen sokerirasitukseen. No mentävä on, vaikka ei nyt ihan vielä.Täällä odottelen malttamattomana ultraa, se on kuulemma viikoilla 10-12. Postissahan se kutsu kuulemma sitten tulee. Vointi on mainio tätä jatkuvaa pissa hätää lukuunottamatta.Yölläkin joutuu juoksemaan.

Hyviä vointeja kaikille!
Vape ja pieni 8+5

Eka neuvola täälläkin takana. Laskettu aika siirtyi päivää aikaisemmaksi. Vissiin tuo karkauspäivä tekee sen. Eli la on 10.9. Mukava terveydenhoitaja oli. Sokerirasitukseen menen minäkin. Kun on tuota ylipainoa ja suvussa diabetesta ja edellinen lapsi yli 4.5 kg.

Täällä kunnassa ei saa niskapoimu ultraa tai rakenneultraa lainkaan :headwall: :headwall: oikkusen ottaa päähän. Mutta kunnassa ei ole julkisella sektorilla yhtään lääkäriä joka osaisi ne tehdä. Kertooko hiukan terveyskeskuslääkärien tasosta???
Varhaisraskauden ultra on rv 12 ja siinä vaan katsotaan että la on oikea ja tyyliin että on kädet jalat ja pää.
Eli se ultra on 26.2 ja samana päivänä lääkäri.

Pahoinvointi ja yletön väsymys piinaa. Sitten on tullut rytmihäiriöitä ja johtuvat kuulemma stressistä. Täytyy ottaa sydänfilmi jos ei ala helpottamaan.
Ja öisin en saa nukuttua.......vali, vali....

Voimia kovasti niille jotka joutuivat poistumaan ja tarrasukkia meille kaikille!

Varovaisesti yhtyisin joukkoon, sillä raskaus todettu ja rakkula kohdusta löydetty, mutta silti vielä epäillään ku raskautta kunnes parin viikon sisällä voidaan tutkia paremmin. Vauvalaskurin mukaan kuitenkin la olisi 23.9. Synnytyssairaalana tulee varmaan olemaan Seinäjoen keskussairaala.
Toivottavasti tämä raskaus on oikeassa paikassa, jotta voin oleilla täällä tuonne syyskuulle asti :)

Mikä aamupahoinvointi?? Mun pahoinvointi on iltapäiväpahoinvointia ja todella järkyttävää. Tänään olen ollut saikulla migreeninkin vuoksi, mutta nyt 13 -> sängyssä ihan puhtaan kuvotuksen takia. Ei auta vaikka välillä yrittää jotain syödäkin. Sitten äsken söin pikkuriikkisen kerrallaan mutta kupillisen kuitenkin maustamatonta jogurttia ja jäisiä mustikoita :) Toimi ja helpotti, eli kokeilkaas jos ällöttää.

Heippa!!
En ole kirjoitellu hetkeen.. kun mitään mullistavaa ei ole tapahtunu...

tänään oli eka neuvola.. halusi tavata mut nyt jo kun sain sen km joulukuussa ja heti sen jälkeen tulin raskaaks. tiistaina olis sit lääkäri ja sieltä saan lähetteen ultrattavaks äitipolille jossa viikot varmistetaan.
Oli tosi mukava neuvolatati!! :D

olo on ollu aikas hyvä.. ei mahakipuja niin kuin aikaisemmassa raskaudessa mikä kesken meni. turvotusta on vatsan seudulla!!! varsinkin iltaisin!!

milli ja menninkäinen 6+0

Eilen kuopus kaatui legolaatikkoon ja löi suunsa siihen reunaan, verta tuli kiitettävästi ja en sen enempää ressannut asiaa kun ei poikakaan ollut kipuisen oloinen :headwall: Tänään ruuan jälkeen kun vein poikaa naamapesulle, ihmettelin että miks tossa lavuaarissa on verta :eek: Rupesin tutkimaan, kaverilla heiluu etuhammas :( Käytin sitten lääkärissä, saattaa olla että hammas myöhemmin irtoaa. Verta valuu pitkin leukaa vähän väliä, ja aika kipuiseltakin pikkunen vaikutti :( Kaikkee sitä sattuu :/

Täällä kans alkaa housut ahdistaan aina iltaa kohti, ostin jo yhdet uudet ja loppuja lainasta odottelen palautuvaks. En varmaan pysty ultraan asti piilotteleen tätä masua :heart:

Rupeaa jo ärsyttämään tämä kokopäivä ällötys, helpottais jos kunnolla oksentais, mutta ei kun ällöttää vaan :kieh: Ja ristiselkää juilii :snotty:

Minkäslaiseen autoon mahtuu 3 lasta istuimissaan takapenkille? Ja vaunutkin pitäs ronttiin mahtua... |O

Taidan nyt häipyä maate, mies on juhlimassa ja parempi että nukahdan ennen kuin herra saapuu, muuten kuuntelen kokoyön sen kuorsaamista :kieh:

saaramanta 8+6

Mä oon ihan puhki, just parituntii oon tuolla pihalla puhkunu ja vielä ois työntämistä. Pakko tulla välillä huiliin... Ja isäntähän makaa sohvalla jalka murtuneena, ja on kyl tosi maassa kun ei pysty mua auttaa...

Hui, tekstiä tullut taas paljon!
Oma: Oksettaa, väsyttää, huimaa, päätä särkee. Lisäks monet tutut on huomannu et oon raskaana, tai ne jotka asiasta tietää, huomauttavat vatsan kasvaneen. Turvotusta se on. Näyttää silti niinku raskaus ois jo pitkällä. Oon hoikkavartaloinen, ja tuo vatsa näkyy siis ihan selvästi...

Pitääpä kommentoida juttujanne huomenna, väsyttää.
Hyvää viikonloppua syysmassukoille!

syysmama 8+2 :heart:

Yhteistyössä