***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Syyskuun 2008 mammat




26.8
Tyyne............................(toinen).....................TAYS

29.8
Mimeso..........................(toinen)....................TAYS
Karolius.........................(Toinen)
Jouskari-80...................(toinen).....................JS

30.8
Ihqli..............................(esikoinen)................K-SKS
Taivaannasta............(esikoinen)...................LKS

1.9
Piizu..............................(kolmas)....................NKL
Vape............................(esikoinen)

2.9
Migrantti.......................(kolmas)....................PHKS
Liisukka82....................(esikoinen)................KAKS
Daydreams...................(toinen).....................K-HKS
Marja80.......................(esikoinen)
Neppis08......................(esikoinen)................TAYS

3.9
Tinii...............................(esikoinen)................KÄT/H tai LUS
Tuuli-.............................(toinen)....................K-HKS
Ilona G..........................
Seela-matilda...............(esikoinen).................K-SKS

4.9
Miss Eagle.....................(esikoinen)................K-SKS
Snodgrass.....................(toinen).....................TAYS

5.9
Matarena......................(esikoinen).................TAYS
Ail..................................(neljäs)
Amk..............................(esikoinen)..................OYS
Hilbert...........................(toinen).....................TAYS

6.9
Tuhina Tyttö.................(toinen)......................K-SKS
Äityliini07......................(toinen).....................L-PKS
Eikku80........................(esikoinen)

7.9
Maariankämmekkä.......(viides).......................OAS
Mamitus2.....................(toinen)......................TYKS

8.9
Tiinuri..........................(toinen)......................TAYS
Dior..............................(esikoinen).................KOKS

9.9
Miukka........................(toinen).......................EKKS

10.9
Suhveli........................(esikoinen)..................TAYS
Syysmama..................(esikoinen)...................OYS
Kenguruliina................(neljäs).......................EKKS
Sisu..............................(toinen)......................KAKS
Miia.............................(kuudes).....................VALS/TAYS
Äippäskä81.................(neljäs).......................L-PKS
Koiramamma...............(esikoinen).................K-SKS

11.9
Katjuska-78................(kolmas).....................SAS

12.9
Syysmami..................(kolmas).......................TYKS

13.9
Nellukka79..................(toinen)......................TAYS
Draama.......................(neljäs)......................TYKS
Moonlight-80...............(toinen)

14.9
Vuh.............................(toinen).......................LKS
Laura80......................(esikoinen)..................KÄT

15.9
Nauruprinsessa..........(esikoinen)
Kaiza80......................(toinen).......................TYKS
Hennuska04...............(toinen)......................SATKS
Helinä84.....................(esikoinen)
Minnili.........................(kolmas)......................KOKS

16.9
Kamiliya......................(toinen).......................NKL
Pienpapu...................(esikoinen)

17.9
Rouvaliini...................(toinen)........................PKKS
My-h..........................(esikoinen)...................PKKS

18.9
Trine..........................(kolmas)
Nawi..........................(kolmas).....................KÄT tai PS
Nenna80....................(toinen)......................TAYS
Jane85......................(kolmas)

19.9
Jkoo...........................(esikoinen)
Saaramanta...............(kolmas).....................TAYS

20.9
Friesia........................(toinen)
Meripihka...................(esikoinen)
Nyyttimyy...................(toinen)......................TYKS
Pehmis......................(kolmas)

21.9
Mayah........................(esikoinen).................NKL
R iikka........................(toinen)
Unensieppaaja..........(kolmas).....................K-SKS

22.9
Dream83...................(esikoinen)
Sporttityttö...............(esikoinen)
Masu78.....................(tuplat)

23.9
Hiuko.........................(kolmas).....................HYKS tai ulkomailla

24.9
Siru81........................(esikoinen).................PKKS
Lizard.........................(esikoinen).................K-HKS

25.9
Habanero.................

27.9
Angemil......................(toinen).....................LKS
Juuliai........................(esikoinen)

28.9
Icefairy......................
Feliana......................(esikoinen).................TAYS

29.9
SadButTrue...............

1.10
Liina81.......................(kolmas)

4.10
Cristiina....................(esikoinen).................K-HKS


Ei tarkkaa laskettua aikaa
Niina23.......................
mamma4x...................(viides)
Ittuli...........................(toinen)......................TYKS
Viuhkis86-..................(esikoinen)
Kastehelmi78.............(viides)
Snubble.....................(esikoinen)
Auts...........................(toinen)
Tiinuliini.....................(esikoinen)
Cora85......................
Manta84...................(esikoinen)
Adett e......................(esikoinen).................SEKS




Voimia menetyksen kokeneille :hug:

Hipsuli
Neilikka77
Sävy
Luminella
Niinu86
Äittä-67
Tofu
Millimenninkäinen
Lydia
Niina22
Meritähti
Äippä0806
Lemontree
Fleur05
Sazu81
Juhlamokka





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Linkit vanhoihin pinoihin:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t930808,850#m9700458

 
Elikkäs tässä tämä meidän uusi pino, kun tuo vanha alkoi jumittamaan :kieh:

eli kaikki jotka ootte kirjoittaneet vanhan pinon sivulle 35, niin kirjoittakaapa tänne uudestaan :D

Ja etenkin, jos uusia on ilmoittautunut mukaan, niin ilmoitelkaa tietonne uudestaan, että saan teidät lisättyä listaan =)

Me taidetaan olla liian lörppöjä, niin ketjutkin alkaa jumittamaan :whistle: :kieh: :LOL:
 
Niin ja Nawi...onnittelut ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :heart: :flower:

ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

ja Pienpapu kyseli vuodoista, niin mulla niitä tuntuu olevan koko ajan enemmän tai vähemmän ja ainakin on ollut harmittomia. Uskoisin, että sinullakin on, kun kerta ovat kuitenkin loppuneet. Viime raskauden kans vuosin vähän väliä.

nyt mä taidan taas itse löpistä niin paljon, että ketju on kohta jumissa :LOL: :ashamed:
 
Täällä on vietetty ihan hulluja hetkiä. Pe siis Kättärille päivystykseen, kun ruskeaa vuotoa ja hirveitä kipuja vasemmalla alavatsassa. Vihloi ja veti jotenkin tosi oudosti. Kolme tuntia sitten odottelin lääkäriin ja ultraan pääsyä. Ultrannut lääkäri oli aivan kauhea. Tosi tyly. Ultras sitten kohdun, jossa ei näkynyt mitään ja sen koko vastasi lähinnä ei-raskaana olevan kokoa. Kohdussa kuitenkin "hyvä" limakalvo, paksuus 13mm. Ultrasivat munajohtimet -ja sarjatkin. Normaalilta näyttivät.
Diagnoosi: melko varma keskenmeno. Siinä sitten soittelin perheeni läpi ja loppuilta meni itkien. Mieskin oli niin surullinen.
Lauantaina menin yksityiselle hakemaan sairaslomaa. Lääkäri tutki käsin kohtua, ei kuulemma raskaana olevan kohtu. Vasen munajohdin vihloi aika pahasti. Otettiin sitten ensimmäistä kertaa veritesti hcg:stä. Selvästi positiivinen. Numeeriset arvot tulossa vasta tiistaina. Lääkäri oli nahvasti kohdunulkoisen raskauden kannalla.
Ei mukavaa kuultavaa.
Viikonlopun ajan maha tosi kipeä vasemmalta puolelta. Paha olo koko ajan henkisesti. Vuotoa ei kuitenkaan ollut.
Tänään aamulla soitin sitten naistentautienpolille. Käskivät tulla heti päivystykseen. Siellä odotin sekaisin huolesta yli kolme tuntia lääkärin tuloa.
Lopulta pääsin lääkärille ja eikun suoraan taas ultraan. Ultrasi varmaan puoli tuntia joka puolelta. Mies onneksi istui siinä mun vieressä. Tulos: kohdussa vain limakalvo, paksuus 14mm, vasemmassa munajohtimessa "rinkulamainen" muutos. Siinä tuli tosi ahdistunut olo.
Pelkään tosi paljon leikkauksia, nukutusta pääasiassa. Lääkäri sanoi, että ehkä joudutaan leikkaamaankin. Vatsaontelossa ei kuit. verta, hyvä juttu.
Sitten parempaan ultraan, jotta tuo epämääräinen muuots varmistuisi. Lääkäri oli paljon mukavampi. Eka ei puhunut mitään, vain puoli tuntia kulmat rypyssä ultras ja tökki. No, tämä ultra oli onneksi uudempi ja parempi erotusdiagnostiikka. Lääkäri ultrasi n. 2min "muutosta" ja totesi sen olevan munasarjojen sisällä ja sen pullistelevaksi keltarauhaseksi. Sitten oli ottamassa laitetta sisältä pois, ja laite osuikin kohtuun. Ja lääkäri pyysi heti toisenkin lekurin ja myös hoitajan katsomaan. Siellä olikin raskauspussi, 3mm. Näytti mulle ja miehellekin. Itkuhan siinä tuli.
Lääkäri tulkitsi normaaliksi raskaudeksi. Nyt kuit. hcg:n arvon tarkkailu ja viikon päästä ultra, jossa pitäisi näkyä jo alkiokin. Sinäänsä jo helpotti, ettei ollut ku -raskaus. Mutta sitten vielä näkyi se pieni musta kohta kaiken valkoisen keskellä.
Ihan pöllähtänyt olo.
Raskausviikoista ei selvyyttä. Ilmeisesti tasan 5. Mulla kierto vaihtelee 25-40vrk.
Anteeksi sekava teksti.
T: Cora, joka aivan pyörällä päästään
 
cora85:Olet kyllä paljon joutunut kestään. Olet varmaan käynyt monenlaisia tunteita läpi. Ihanaa kun sulla on ollut mies tukena siinä.
Minun elämääni ei oikein mitään tällä hetkellä kuulu. Mies sanoin, että olen kuulemma aika kiukkunen. Sanoin takaisin kai sinäkin olisit kiukkunen jos olisi paha olo koko ajan. Toivottavasti ei kestä koko raskauden ajan.
Mua tekee kovasti mieli puolukkahilloa :p .
Mitenkäs muut odottajat on voinut?
 
Kopioitu tähän edellisen pinon viimeisltä sivulta:

No niin, kivi putosi sydämeltä!!
Kävin ultrassa ja siellä näkyi toukka ja selvääkin selvempi syke! Voi että, huokaisin kyllä helpotuksesta!
Menkkojen mukaan olis menossa rv 8+2 mutta ovulaation mukaan rv7+6 ja terkkari ultrakuvan perusteella kallistui noille ovulaation mukaan lasketuille viikoille. Ja laskettu aika siirtyy näin ollen 10.9. Muutama päivä takapakkia siis. Ja tässä selitys sille, ettei aiemmassa ultrassa näkyny muuta kun musta möykky ja paksuuntuneet limakalvot.

No niin seuraavaksi pitää alkaa laittaa yhdelle ihmiselle yv:iä.
Sisu ja toukka 7+6 :heart:
 
ohhoh cora, kylläpäs oli kokemus... toivotaan nyt parasta! Muille ikävien asioiden kanssa painijoille paljon voimia!

Ja mukavaa taas lukea iloisia ultra-kuulumisia! Me saatiin ultra jo huomis aamuksi! siellä oli yllättäen muutama peruutusaika, ja sehän sopi meille! Nyt kyllä jännittää... toivotaan, että myös minä pääsen huomenna tänne kertomaan hyviä uutisia. Toki tuota ultraa pohdittiin vielä vähän ristiriitaisin tuntein, jos kaikki on hyvin ja se saa meidän tuntemaan, että enää mikään ei voi mennä pieleen... ja sitten jos menee, niin tullaan kovaa ja korkeelta... mutta, täytynee elää vain hetkessä ja nauttia!

Huomiseen!
 
No voihan vinde, enpäs päässy vieläkään ultraan asti vuodoista huolimatta vaikka lupasivat puhelimessa, ihmettelen kyllä suuresti! Lääkäri vain sanoi tänään, että hänen mielestään tämä ei näytä kiireelliseltä ja HALUTESSANI voin esim.huomenna iltapäivällä tilata aikaa ultraan.. HOHHOI! :ashamed: :headwall:
 
amk
moi! täällä uusi odottaja :) la näillä näkymin 6.9 rv 8+2 menossa. hyvä on ollu olo, ei pahoinvointia tai oikeestaan muitakaa oireita oo ollu, eikä haittaakkaa :) eka neuvola on viikon päästä maanantaina siis 4.2. ja oulusta olen ja ensimmäistä odotan.
 
KatjuskaMulla on muuten toi sairaala tuo hämeenlinnan eli K-HKS =) Ajattelin että jos sen tuonne lisäät kun kerkiät :heart:
CoraAikamoista hulabaloota ollut teillä...ei ihme jos on hieman sekava olo. :hug:
Ajattelin huomenna soitella tuonne neuvolaan ja kysellä että koska ne mua sinne ottais vastaan...missä vaiheessa teillä muilla on ollut neuvolaan eka käynti?
Varhais ultran varasin perjantaille 15.2...ei millään jaksais odottaa...tulee pitkä pariviikkonen :/
 
Voi Cora, uskomatonta!! Onnea ihan hirmuisesti!!

Ja Niinu, nyt mars mars yksityiselle, eihän tosta sun pompottamisestasi tule yhtään mitään! :kieh: Siis aivan syvältä!! Miten voivatkin kohdella noin?!?

Itse olen täällä ihan tippa linssissä, iloitsin ensin ultrakuulumisista (näkyi 7,6mm sikiöpussi vatsan päältä ultratessa), mutta sitten vasta lausuntoa lukiessani kotona aloin huolestua... Siis lääkäri ihan onnitteli ja kaikkea, sanoi raskauden olevan vaan kovin alussa vasta ja siksi mitään ei näy, sanoi kuudennen viikon vasta tulleen hädintuskin täyteen. Lausuntoon hän oli kirjannut, että sikiökaikuja ei vielä todettu. Googletin tuon lausunnon, ja löysin paljon tekstejä tuulimunaraskauksista ja nyt on ihan paska fiilis!!! Ei mulla ole varaa mennä uudelleen yksityiselle parin viikon päästä (tämä lysti maksoi jo 100 euroa ja se on opiskelijabudjetista paljon se...), vaikka mieli tekisi. Äh, joku voisi ärähtää että hittoako menit niin aikaisin ultraan, mutta luulin olevani jo paljon pidemmällä! Nyt mua kalvaa sellainen mitä jos en olekaan oikeasti raskaana -olo, ja itkettää ihan kaikki helvetti sentään... :'(
 
lydiane käyttää samaa termiä niin kauan kun ei sydänäänet kuulu...viikko 6 on niin aikaista että ultra ei niitä vielä suurella todennäköisyydellä tunnista :hug: tiedän kyllä että karvat nousee pystyyn kaikesta mikä vähääkään voi viitata johonkin ikavään...voima :hug:
 
Tosiaankin mielenterveys menee, mutta huomenna aijon vaatia sen ajan..!! Olen ymmälläni kyllä kun missään ei muka tiedetä mitään eikä edes haluta selvittää, oletetaan vain kaikenlaista. Vuoto on onneksi rauhoittunut tosi paljon viikonlopusta, samoin kivut. Viikonloppuna mahaa kramppas kunnolla ja vuoto oli runsasta, hyytymiäkin tuli yksittäisiä.

Nyt alkaa olla jo parempi olo fyysisesti. Tosin tuntuu kyl että kaikki raskausoireet ovat kadonneet ajoittaista pahaaoloa lukuunottamatta, varsinkin mun tisut karkas jonnekin eivätkä ole enää yhtään kipeät.. :'(
 
Cristiina - Kiitos... Mä oon jotenkin niiiin raskaana, itken kyllä ihan kaikesta ja koko ajan... Haluan todella uskoa niin, että kyse oli sydänäänistä. Oltiin ultran ajan miehen kanssa niin innostuneenliikuttuneessa tilassa, etten tajunnut asiasta heti kysyä. Sen muistan, että lääkärisetä sanoi, että ei kannata huolestua vaikkei sydänääniä voidakaan kuunnella, viikon päästä täältä näkisi jo onko täällä tyttö vai poika!

Huuuuuoooooh. Karvat nousee pystyy todellakin kaikesta. Tämä kaikki tuntuu niin upealta ollakseen totta, pelkään että tämä onni viedään minulta vielä pois :'(

Mutta vielä kerran, kiitos sanoistasi :hug:
 
Niin ja piti vielä lisätä, että syy tähän itkuisuuteen on siinäkin, kun kerroimme tänään raskaudesta mummilleni. Hän on ainut elossa oleva isovanhempani, ja hän on ollut viime aikoina aika huonossa kunnossa. Minulle oli tärkeää että kerromme hänelle ajoissa, sillä ikinä ei tiedä mitä tapahtuu. Ja mummini ei edes onnitellut, hoki vain koko ajan "Voi kauheeta!!"
Että silleen! Nyt toi alkaa jo hymyilyttää, mutta hei haloo, onpa tapa reagoida iloiseen perhetapahtumaan.......
 
Mukavaa Cora, kun oot taas meidän joukossa!
Ja uusille myös onnea ja joukkoon vaan!

Lydia Noi lääkärin lausunnot voi toisinaan olla aikas hepreaa ja uskon, että kaikki on kyllä hyvin. Varmaankaan ei vielä noin varhasessa vaiheessa syke näy ja siksi tuollainen lausunto. Tekikö se lääkäri ollenkaan sisäkautta ultraa? Mulla on aina näin varhasessa vaiheessa tehty alakautta ultra, mut en tiedä tehdäänkö kaikkialla. Jaksamisia sinne!

Sainpa tänään vihdosta varattua sen neuvolan. Se ois sit 13.2 eli parin viikon päästä rv 9. Eipä mulla mitään kiirettä sinne vielä olekaan. Tänään on ensimmäistä kertaa ollut sellaisia jänniä vatsatuntemuksia. Ei mitään kipuja vaan lähinnä sellaista outoa tunnetta alavatsalla. En ole huolissani, koska ei ole kipuja eikä vuotoa lähinnä kait sellaista kohdunkasvun tunnetta, tai jotain. Sauvakävelylenkillä olin ja siivottuakin sain tänään joten ihan tyytyväinen oon päivän saldoon. Huomenna alkaa taas tytön muskari, joten saadaan taas yksi harrastus takaisin päiväohjelmaan.

Öitä!

Nenna ja siskoveli 6+5
 
hui... Onpa tekstiä ja tapahtumia =)

Hyvä että suurella osalle on iloisia tuliaisia meille =)

Täällä päivä meni hyvin ja illalla korjattiin kynnet,niin nekin on nyt hyvät =)

Taidan painua kohta nukkumaan,hyvät yöt!!!

pieni 9+1
 
Nenna - Ei tehty sisäultraa ei, mitä ihmettelinkin kovasti... Olin siihen täysin varautunut, en ajatellut että varhaisraskauden ultrassa nähtäis mitään tuosta vatsan päältä... Kuten ei sitten oikeestaan nähtykään sitä sikiöpussia lukuunottamatta. Kyllä lääkäri sanoi kaiken olevan hyvin, että yksi lapsi sieltä on tulossa ja että sikiöpussi on kiinnittynyt hyvään paikkaan kohdussa.

Kiitos tsemppauksesta :) Juttelin asiasta äsken puhelimessa äitini kanssa, ja hänen ja teidän palstalaisten rohkaisujen ansiosta olen ihan hyvillä mielin taas. Kaikki on vasta kovin alussa, ei pidä odottaa Suuria Ihmeitä jos on itse Kovin Kovin Pieni :)
 

Yhteistyössä