***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Hei!
Ilmoittaudun myös mukaan syysmassukoihin. Olen 27-vuotias, samoin mieheni, esikoista odottava opiskelija. Meillä tärppäs kolmennella yrityskerralla eli ei kauaa tarvinnut yritellä :D LA on 6.9. Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti, jossa meni kaks tuntia, mutta ultraa meillä ei ole ollut. Mies oli ehdottomasti mukana ja hyvä niin, koska häneltäkin kysyttiin paljon kaikkea (esim. omat ja suvun sairaudet). Sairaalaa en osaa vielä sanoa, koska meillä mahdollisesti muutto nyt raskauden aikana.
Oireita: etova olo ja rintojen arkuus lähinnä, ei muuta suurempaa.
Ihanaa odotusta kaikille!!

Eikku ja "Pekko" 8+3
 
Mä kanssa sanoin miehelle että tähän ekään voin mennä yksin ja varhaisultraan myös mutta jatkossa ottaisin sen kovin mielellään mukaan...meillä on hieman ongelmallista tuo kun mies käy helsingin suunnalla töissä niin kova järkkäily sit et se pääsee mukaan...
ajattelin että jos se neuvolatäti odottaa molempia paikalle..
 
Ihqli
Uusi syysmasuasukin äiti ilmoittautuu. Heippa kaikille! Ikää on 31 vuotta ja vauva on ensimmäinen. La on ultran mittojen mukaan 30.8. ja K-SKS on synnytyspaikka. Lydialle lohdutuksen sananen, että meillä oli ihan samanlainen tilanne. Kävin 12.1. ekassa ultrassa ja laskureiden mukaan viikkoja oli koossa 8+4 tai jotain. Ultrassapa ei näkynyt sitten muuta kuin "normaalin oloinen raskauspussi ilman sikiökaikuja". Voihan vihvilä...Kokenut lääkäri kuitenkin rauhoitteli, että voi olla hyvin, että raskaus ei vain ole alkanut laskettuna ajankohtana ja teki uuden lähtetteen parin viikon päähän. Nyt sitten eilen käytiin uudestaan ja siellä se pikku papunen kuitenkin hyvinvoipana meille vilkutteli ja viikot ovat siis 9+3. Näinkin iloisesti voi oikeesti käydä, tsemppiä!! Mutta kylläpä hermo kiristyi ja tunnelmat vilistivät laidasta laitaan, kun ei tiennyt pitääkö olla iloinen raskaudesta vai pelätä tuulimunaa ja keskenmenoa...
 
Meillä on neuvola ensi viikolla, keskiviikkona, ja olemme kaikki kolme menossa. Silloin viikkoja on omien laskujen mukaan täynnä 8, eli yhdeksättä mennään. Neuvolatäti sanoi että ovat hyvin onnellisia siellä neuvolassa jos isä osallistuu käynteihin :) Niin kyllä olen minäkin :) Ultra ilmeisesti varataan sitten.

Joku kyseli että onko oireet kadonneet välillä.. no.. rinnat eivät ole enää niin kipeät, mutta toisaalta pahaolo aamusta toiseen pahempia. Mahakipujakaan ei ihan niin usein enää ole. Mutta voi tuota aamun tuskaa kun yrittää töihin vääntäytyä...
 
Tervetuloa ja onnittelut Karolius, Eikku80 ja Ihqli :heart: :flower:

Äittä...oon joo ihan syntyperäinen Salolainen...pari vuotta oli välissä muualla ja päätin kuitenkin muuttaa takaisin. Viihdyn siis vissiin aika hyvin täällä :D

Dream83...tuuletukset ekan oksun johdosta :whistle: :D Toivottavasti ei pahana kuitenkaan moinen ökäily jatku. ;)

nyt listan päivitykseen :wave:
 
Kiitokset taas kaikille lohdutuksen sanoista!

Ihqli, kävitkö siis yksityisellä ekassa ultrassa? Haluaisin ihan hirmuisesti päästä uudelleen ultraan parin viikon päästä (np-ultrahan on vasta joskus maaliskuun puolessavälissä...), ja mietin että onko mahdollista saada lähetettä ja päästä ultraan muuten kuin (sikahintaisen) yksityisen kautta?

Tuosta neuvolassa käymisestä, itse olen ajatellut mennä ekalle käynnille yksin. Tätä neuvolantätikin suositteli, toki sanoi mieheni olevan tervetullut, mutta sanoi ekan tapaamisen painottuvan lähinnä minuun liittyviin asioihin. Olemme muutenkin puhuneet mieheni kanssa näistä neuvoloista, emmekä näe kovin oleellisena miehen läsnäoloa siellä... Tietty hän voi tulla mukaan ja tulla esim. kuuntelemaan sydämenlyöntejä, mutta tuskinpa hänen on niin oleellista olla siellä tuijottelemassa kun minua punnitaan ja arvioidaan :D Jokainen tietysti toimii tavallaan, tämä sopii meille. Ultriin mieheni tahtoo osallistua ja ilman muuta saakin.

Omista jutuista: Tänään on ekaa kertaa sattunut muualle kuin tisseihin, nimittäin alaselkään ja täsmälleen kuukautiskipuilevalla tavalla :( Auts. Ja arvatkaa vaan kenellä se tuulimuna kummittelee muutenkin mielessä, niin mähän olen ihan varma että pian vuodan kuin seula. Ehkä mä olen vain hysteerinen! :)

Tervetuloa mukaan kaikille uusille! Alkaa varmaan olla viime hetket käsillä kun uusia enää ilmoittautuu, seuraavat plussaajat alkavat varmaan jo päätyä lokakuun pinoon... Voi meitä, yksi välietappi saavutettu! *hyppii ja pomppii innoissaan*

Rakkain terveisin,
Lydia ja Nuppu 6+1
 
lydia näin teen sinnittelen sinne mihin sen ultran oon varannut ettei sit tarvi paniikissa elää...oon meinaan niin hermoheikko etten sais ees nukuttua jos ne sydän äänet ei näkyis ;) Ei taida olla muuta varhais ultra mahdollisuutta kun yksityiselle...en tiiä varmaks...luultavasti pitäis olla jotain epäilyttävää että ne suostuu ultraamaan...on sekin tyhmää
:/
Saako muuten varhais ultrasta jo kuvia? onko miehet ollut teijän mukana?
 
Cristiina - Niin ei taida olla vaihtoehtoja tuolle yksityiselle... Harmi kyllä, se kuitenkin aika kallista lystiä.

Kyllä me ainakin saatiin mukaamme kaksi kuvaa, toisessa on mun kohtu kauempaa katsottuna ja kohdussa näkyy se pieni tumma täplä. Toisessa täplä on isompi :) Harjaantumaton ei välttämättä tajuis onko kuvassa sikiö vai ultrakuva polvesta, mutta minä tiedän mikä se on ja se riittää :)
Niin ja kyllä mies oli mukana tuossa eilisessä varhaisultrassa. Siellä se istui mun vieressä mykistyneenä ja tuijotteli ruudulle... Ja oli onnellista poikaa jälkeenpäin!
 
lydiano täytyypä sanoa miehelle että rupee järjesteleen itselleen ultrapäivän aamuks vapaata töistä =) eihän sillä oo valiä vaikka kukaan muu ei niistä kuvista mitään näkiskään...itsellehän ne on että voi aina sikiöytä niistä tutkailla kun tulee epätodellinen olo =)
mulle tää on vielä niin epätodellista kun ei oo mitään konkreettista ja olokin on suht normaali.
 
snodgrass
Täällä onkin ollut paljon tapahtumia! Onnea kaikille uusille, ja onnea myös näinkin myöhässä myös Coralle sekä kaikille joilla oli hyviä ultrakuulumisia! :flower:

Lydia hyvä kun oot saanut tsemppiä täältä. Kyllä sitä niitä murheita tosiaan kehittää pienemmistäkin asioista, mutta onneksi useimmiten ihan turhaan.

Taisinkin eilen kertoa että sain sen np-ajan, vaikka ne on täälläpäin ollut nyt tiukassa. Se on kuitenkin vasta 3.3., joten se tuntuu ihan tuskaisen kaukaiselta... :( Onneksi neuvolalääkäri on mulla reilun parin viikon päästä, silloin on viikkoja jo 11 + jotain, eli sydänääniä vois pyytää silloin kuuntelemaan. Sekin rauhoittais kummasti.

Meillä oli ihan kamala ilta täällä tytön kanssa. Ite oon ollut väsynyt ja päänsäryssä koko päivän, niin pinnaa ei ollut alkujaankaan paljon, ja sitten neidin nukuttaminen meni aivan pipariksi, niin meinasin hajota kokonaan. :headwall: Hän siis periaatteessa useimmiten suostuu jäämään itsekseen nukahtamaan - tai ainakin että siellä menee vielä käymään sitten joskus myöhemmin. Mutta tänään sieltä huoneesta ei olisi saanut lähteä ollenkaan, mutta ei hän myöskään alkanut nukkumaan. Koko operaatioon meni lopulta melkein puolitoista tuntia! |O
Joo, eihän tämä odotukseen liity, mutta pakko purkaa kun mieskään ei ole kotona :) No, nyt iltapesulle ja äkkiä nukkumaan. Jos vaikka huomenna olisi taas pidempi pinna...
snodgrass ja neponen 8+5
 
Hei, en ole tänne aikaisemmin kirjoitellut - syysvauvaa vielä odotellaan niin kauan kuin ei todisteita sitä vastaan ilmene ;)

Mulla eka ultra on "vasta" ens viikon torstaina. Kituviikkoja on ollut koko tammikuu, varsinkin kun pientä veristä vuotoakin ilmeni viime viikolla. Toiveikas olo silti on edelleen, koska vuoto lakkasi, eikä kipuja ole ollut... Tottahan se silti huolettaa, ja nyt sitten jännitetään ihan todella ensi viikkoa ja ultran näkymiä. Neuvola olisi sitten 8.2. jos ultrassa kaikki ok. Huh. Pelottaa, vaikka oireita kovasti edelleen onkin - tai samanlaista kuin esikoisestakin: hurjaa väsymystä ja koko ajan sellainen olo, että "on kamala nälkä, ja siksi heikottaa"...

Mua ei tarvitse lisäillä kuitenkaan listalle, en ole oikein "julkisen puolen kirjoittajia", mutta ajattelin houkutella teitäkin mukaan meidän suljetulle keskustelupalstalle / sähköpostilistalle.

Syyskuun äideille 2008 on siis perustettu oma Yahoo-ryhmä, ja mukaan tosissaankin vielä mahtuu - ja porukkaan pääsee varmasti vielä sisään, koska uusia plussanneita tippuu tasaisesti porukkaan:

:attn: http://groups.yahoo.com/group/syysmammat2008/

Tervetuloa! :D

Onnenmurusille masuissanne hyvää vointia ja paljon paljon lepoa ja positiivista mieltä mammoille!

- Hannalii, rv 8+5
 
Vihdoin pääsin ultraan.. mitään varmaa ei tosin vieläkään löydetty. Sellainen ihan minimini pallero, joku pussi vissiin josta lääkärikään ei osannut tarkemmin vielä sanoa.. kuitenkin sain käsityksen että se olis mahdollisesti hedelmöittynyt (?) mutta sitä ei vielä tiedetä kuin seurannan myötä sitten olisko se ihan elävä pikkuisen alku vai ei. Odottelen iltapäivään verikoetuloksia ja ensiviikolla seuranta jatkuu.. en viitsi silti juuri toiveita elätellä sen vuodon jälkeen. saa taas pettyä muuten uudestaan. Kohtu näytti kuitenkin olevan normaali ja hyvässä kunnossa, samoin munasarjat ja munajohtimet.
 
Ihqli
Lydia : Meiltä käydään kunnan lähetteellä viereisessä kaupungissa yksityisellä varhaisultrassa. Siitä joutuu itse maksamaan poliklinikkamaksun verran ja tässä tapauksessa sain siis onneksi kaksi maksusitoumusta kunnalta. En tiedä, mitä lysti maksaa täysin omasta pussista kustannettuna!
Nyt sitten pitää miettiä niitä sikiöseulajuttuja...Kyllä kai sinnekin tulee sitten lähdettyä varmuuden vuoksi vaikka tuon iloisen ultratuloksen jälkeen tuli tosi varma olo, että kaikki on ok. Näitä äidillisiä mutu-juttuja ;) Mutta valitettavasti mikäänhän ei ole niin varmaa kuin epävarma, kääk. Ja pääseepähän ainakin kurkkaamaan jälleen tuota salamatkaajaa!
 
Heipsu neitoset!

Meillähän eka neuvola jo oli ja mies oli mukana joka oli kyllä ainakin meillä kun esikoista odotetaan niin TODELLA tärkeetä.
Siellä mies sai myös infoa kaikesta samalla ja minulta ainakaan paljoa yksin kyselty kun molemmilta yhtälailla, mutta meillä olikin todella mukava neuvola täti :)


Töissä kauhea stressi ja ens viikolla edessä työreissu Ruotsiin jossa luvassa pitkiä pahoinvointisia päiviä kun napostelu on mahdotonta. Mutta onneksi kyse on vain kolmesta päivästä.. Muutenkin olen miehen mielestä stressannut liikaa mutta työt on kuitenkin hoidettava ja tällä hetkellä ne aiheuttavat stressiä vaikka päällä seisoisi!

Masussa ollut nippailuja mutta ei sellasta pelottavaa jomotusta joten kaipa siellä vaan kasvetaan.. Pahoinvointi ollut hieman helpompaa mutta edelleen läsnä jatkuvasti. Tissit on vieläkin tajuttoman kipeet..

Tervetuloa taas uusille ja kuten joka viestissäni jaksan aina pelko perseessä toivoa vauvaliimaa meille kaikille syysmassuille :heart:


Tini+Nuppu 9+0
:heart:
 
vuh
Herttimaleerimas, kun on tullut paljon tekstiä sitten viime perjantain! =) Onnea uusille odottajille! Oon jättänyt ite lukematta palstaa, kun mitään erityistä ei tunnu tässä omassa odotuksessa tapahtuvan. Odotus on tällä hetkellä lähinnä sen hiivatin ekan ultran odotusta, johon on sinnekin vielä puolitoista viikkoa, huoks!

Sellaista erityistä on kyllä tapahtunut, että pari päivää sitten sain kamalan paniikkikohtauksen omasta jaksamisesta. :| Ystävät ja sukulaiset asuu meillä tosi kaukana eikä kunnollista turvaverkkoa ole tällä paikkakunnalla muodostunut. Alkoi vain pelottaa, miten sitä handlaa taas ne yövalvomiset ja muut. Oon ite sairastanut työuupumuksen monta vuotta sitten, mutta tuntuu että se vaikuttaa yhä omaan jaksamiseen. Ennenaikaistahan tämmöisiä on tässä vaiheessa miettiä, mutta sanopa se itselles paniikkikohtauksen iskiessä... No, päivä kerrallaan mennään, toistaiseksi kaikki mainiosti täällä Napapiirin pohjoispuolella! =) Jaksuja kaikille syysmammoille! :flower:
 
Uusille syysmassukoille onnea ja tervetuloa! :flower:

Mä oon ajatellu että mies ei tulis mukaan ekaan neuvolaan, ei meillä kyllä oo asiasta vielä ollu puhetta. Saahan tuo tietysti tulla mukaan jos haluaa. :)
Ultrissa mies on ehdottomasti mukana.

Niinu86 Voimia epävarmaan tilanteeseen! :hug:
Lydia Mulla ollu vaihtelevasti kovaakin menkkamaista alaselän särkyä (jo ennen ultraa oli TODELLA kovaa) ja siellä nähtiin et kaikki oli kuitenkin kunnossa. Kyllä nuo kivut voi kuulua asiaan ilman että niistä tarvitsee huolestua.

syysmama 8+0 :heart:
 
Tervetuloa uusille =)

Täällä neuvola tunnin päästä =) menen yksin neuvolaan mutta ultriin mies yrittää tulla mukaan,tai yritän saada ajat niin että pääsee =)

Täällä ei mitään ihmeellistä,nukkua voisi koko ajan ja ei tee mieli syödä,mutta muuten kaikki hyvin =)

Pieni 9+3
 
Terehdys!

Olen tarkoituksella jättänyt palstailua vähemmälle. Monella on kova keskenmenon pelko joka on tarttuvaa sorttia, mielenterveyteni voi paljon paremin kun ajattelen joskus muutakin kuin sitä mitä tässä voisi tapahtua. Työtahti on myös verottanut aikaa ihan kiitettävästi.

Kävimme viime perjantaina ekaa kertaa neuvolassa ja minulle myös oli tärkeää että tuleva isä osallistuu. Vinkkinä heille jotka asiaa vielä miettivät niin suosittelen miehen paikalla oloa. Meillä neuvolatäti oli hyvin kiinnostunut myös isän tunteista ja tiedoista yms :heart: Kuitenkin tämä asia muuttaa meidän molempien elämää niin koen että olisi väärin jättää isä "ulkopuolelle". Ultraan pääsee rv 11 eli pääsee odottamaan vielä tovin ennenkuin pentusesta toivon mukaan näkee vilauksen. Neuvolasta tuli kaiken maailman lippu lappuja, vihkoja, dvd hommia jne...
Meillä myös veriseulontaa tarjotaan viikolla 15 johon ajattelimme osallistua.

Olo senkun pahenee, eilen ja tänään olisi yrjö lentänyt jos olisin pöntön lähelle satunut. vieläkin on huono olo :x töissä oli ihana olla sidottuna asiakkaaseen ja ykä käy vähän väliä kurkussa. Väsymys on vieläkin hallitseva oire. Vapaalla ei muuta huvita tehdä kuin nukkua...

Voimia massukoile!

Koiruus ja pentunen rv 8+1
 
Hei nyt tulee vähän :attn: alapää :attn: kysymystä joten simmut kii joita tekee pahaa...

Eli hiivan kaltaisia oireita täällä havaittavissa.. onko kellään muulla?
Kutinaa ja inhaa valkovuotoa..

Luin että Canestenia saisi käyttää mutta asetinta ei, onko kellään kokemusta raskausajan hiivasta?

Mulla on joskus vuosia sitten olluyt kerran tämä inhottava vaiva ja silloinkin hävisi nopsasti canestenilla. nyt kuitenkin pohdiskelen että pitäiskö ihan lääkäriin mennä kun masuasukki kuitenkin estää joidenkin lääkkeiden käytön..

kiitos jo etukäteen avusta :flower:
 
Tinii, minulla myös havaittavissa hiivaa ja on ollut jo 15-vuotiaasta lähtien kerran kuussa. Itsekin tässä tänään mietin, että onko sitä Canestenia turvallista ottaa. Soitin neuvolaan ja siellä täti sanoi, että Canestenia juuri voi käyttää, mutta ilman asetinta, niin kuin ohjeissa neuvotaankin. Muistan, että tämä oli kiusanani myös aikaisemmissa raskauksissani, mutta vain kerran näin heti alkuaikoina ja loppuraskauden vältyin tältä kiusalta.

..eli Canestenilla turvallisesti hiiva hiivattiin :)
 

Yhteistyössä