***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Tinii ihana kuva voi että olen tosi iloinen puolestasi! :heart:

Äippä0806 ja lemontree Suusi lohtu :hug: jaksamista ikävän keskelle!

Moonlight80 tervetuloa!

).( Huominen pelottaa.. Mies on yrittänyt rahotella ja sanoa että turha mitään on etukäteen surra. Mä vaan jotenkin pelkään että ne sanoo että ei vaiskaa, kikkeliskokkelis!!! Toisaalta muiden iloiset ultra kuulumiset valaa uskoa että meilläkin olisi huomenna ilon päivä :D Noh se selviää sitten.

Koiruus ja pentunen rv 11+1
 
Mie ite olen todella huono juomaan vettä ja tästä asiasta keskusteltiin myös neuvolassa. Neuvolantäti sanoi, että odottavan äidin keho alkaa tuottaa sikiön verenkiertoa varten 1,5litraa ylimääräistä verta... Sen vuoksi riitävä nesteen ja raudan saanti on hyvin tärkeää. Joten juokaa niin paljon kuin napa vetää ja muistakaa syödä myös rautapitoista ruokaa! Ja tietenki myös vastapainona c-vitamiinipitoista, koska se auttaa rautaa imeytymään
 
Syvimmät osanottoni lemontreelle :hug: ja voimia jaksaa eteenpäin :'(

Moonligth80 tervetuloa joukkoon odottavaiseen :flower: ja onnea :flower:

Katjuska... juu eipä pidetä vielä kiirusta sen LA:n kanssa, kahtotaan ensviikkoon, mitä lääkäri määrää. Mut se nyt on varmaa että LKS:ään olisi tarkoitus mennä synnyttämään (tarkoitus sen vuoksi että täältä n.300 km sairaalaan ja aika monta vauvaa on putkahtanut maailmaan ambulanssissa välillä Vuotso-Rovaniemi :eek: )

Taivaannasta ja Möykky
 
hui kauheeta... mulla ultra vasta ens viikolla ja nyt tuntuu etten sinne uskalla mennäkkään... niin paljon surullisia uutisia on sieltä tähän joukkoon saatu... voimia teille kaikille pikkasensa menettäneille...
 
Onnittelut kaikille, jotka hyviä ultrakuulumisia ovat saaneet :heart: ja toivottavasti niitä tulee nyt jatkossakin, kun tätä surua on tässä pinossa ollut jo liikaa...

Tinii oli laittanut niin ihanan kuvankin :heart:

Moonlight-80...tervetuloa mukaan ja onnea :heart: :flower:
 
Täällä kanssa vähän nostellaan ettei päästä tipahtamaan toiselle sivulle!

Kauhea väsy huoh plääh..
Nukuin yön sohvalla kun suutuin miehelle ja aamu oli mitä harmain ja märkä ja kaikkea ällöttävää.. :headwall:

Tosi kiireinen työpäivä edessä ja jostain pitäisi voimat repiä..

Eilen muuten oksensin oikeen kunnolla ensimmäistä kertaa, juuri kun luulin että tämän pahoinvoinnin pitäisi alkaa hellittämään niin sainkin juosta täysillä vessaan! Yh.. niistelin sitten riisipuuroa nenästä koko illan :/

mitäs muille massuille kuuluupi? joko alkaa pahoinvoinnit hellittämään?

Ajattelin tänään siivota vaatekaapin ja viedä alas varastoon kaikki vaatteet jotka ei enää tule mahtumaan päälle, kaappiini jää ehkä kolme hassua paitaa ja yhdet farkut sekä parit verkkarit. pitäisiköhän jo suunnitella mammavaatteiden ostoa?

Verenpainemittari pitäisi myös hommata neuvolan painostuksesta ja doppleri on matkalla meille päin :heart:

Mutta juups, palailen hieman myöhemmin, jos vaikka sais tän päivän urakkaa aloiteltua pikku hiljaa.. (paperisota)

Rakkain terkuin, vauvaliimat kaikkien meidän syysmassukoille!


Tini + Pingu rv 12+1
 
Kyllä vähän jännittää ens viikkoinen ultra, kun on niin paljon huonoja uutisia tänne ilmoiteltu...

Onko kukaan kärsinyt hyperventilaatiosta? Mä koin eilen ja oli kyllä hirveetä, kun tuntui että kuolee siihen paikkaan, kun ei pystynyt kunnolla hengittämään. Täytyy mainita asiasta neuvolassa, toivottavasti ei tapahdu toiste.

Kyllä näin ihmeellisen unen viimeyönä, anoppi, reilusti yli 50v oli raskaana! Ja lisäks niiden rivitalo paloi. Mun kaverin äiti kuulema näkee jotain enneunia ja aina kun näkee tulipalosta unta, niin joku läheinen kuolee. Toivottavasti mä en enneuneile..

rv 9+4
 
Unensieppaaja On tullu joskus koettua hyperventilaatio... Kovin on ikävä. Eikös se pussiin tai hihaan hengittäminen auta. Olin varmaan 12 vee ku koin sen.

Kovin myös unet voimistuu raskausaikana, nyt on menny pari viikkoa huonosti nukutuilla öillä.
Epäilin olevani raskaana ku rupes tuleen erotiikka uniin ja sitte parin kiihkeän yön jälkeen tein positiivisen testin =) Mut se on totta et unet on todellisemman tuntuisia, ainaki mulla. Viimeyönä meinasin myöhästyä ultrasta joka on varattuna kahden viikon päähän ja sitte ku kerkesin sinne niin kaikki oli vattassa hyvin... Edellisyö oliki sitte täynnä keskenmenoja :(

Syysmamalla vaivasi pääkivut... kuin myös minulla, oon kans popsinu panadolia.

Pahoinvointi on eiliseen asti ollu sellasta "matkapahoinvointia" Mut eilen sitte alko se oksentelu kun harjaa hampaita... Kohta varmaan joidenki ruokien haju saa yökkimään.
Syödä ei jaksa yhtä paljon ku ennen (mikä on kyllä hyvä) Ja sen jälkeen tuleeki paha olo ku on vatta täynnä. Ja huomaa et ruoansulatusletkut on hidastanu tahtia, syön joskus päivällä kahden aikaan kunnon ruoan ja illalla yhden leivän ja tuntuu sitä niinku olis koko ajan vatta täynnä :/ Aamupalaakaan ei voi syödä entiseen verrattuna yhtä paljon. Onpas mulla suuria huolia. :O :D

Onko kellään ollu jalkojen puutumista?? Toinen jalka varsinki tuntuu puutuvan herkästi...

Pitäs lähtee töihin :/ Mistä saa ostettua työmotivaatiota :D :D

:wave:
R iikka rv 7-9
 
Tosta janon tunteesta piti kommentoida. Mulla oli viime raskaudessa sama homma, että koko ajan pitää olla iso tuopillinen mehua pöydällä ja sitä sit menikin päivässä ihan kiitettävästi. Nyt on sama homma. Tavallisesti en paljoakaan juo päivässä mut nyt on taas sama mehutuoppi kaivettu esiin ja on ahkerassa käytössä. Ihan mukavaa, että nyt tulee noita samoja "oireita" kuin viimeksikin niin jotenkin jaksaisi uskoa siihen, että kaikki olisi kunnossa. Viikon päästä on sit se lääkärineuvola ja toivon niin kovasti, että sydänäänet saataisiin kuulumaan jo silloin.

Mulla ei ole ollut jalkojen puutumista mut iskiaskipua kylläkin. Se vetää mukavasti tonne vasemmalle pakaraan ja jalkaan ja välillä on tuskaa löytää asento missä olla. Yleensä tulee iltaisin, ilmeisesti päivän rasituksen seurauksena.

Jaahas, pitäis alkaa tytön 1-vuotis synttärikutsuja väsäämään, niihin kun enää aikaa vajaa kuukausi. Niin se aika vaan menee.

Nenna ja siskoveli 10+0 ja näin viikot poksuu....
 
Tervehdys kanssa massukat!

Tulin tuossa hetki sitten ultrasta ja siellä masussa kölli oikein vikkelä vauhtinakki :LOL: Ei meinattu saada mittoja otettua kun oli niin kova meno meidän pikkusella! Noh, mitat sitten saatiin ja tulos on huimat 4,6cm! Laskettuaika siirtyi päivällä eteenpäin eli olisi 10.9. Viime yö meni valvoessa ja sängyssä pyöriessä kun tätä mammaa jännitti. Tunne oli kyllä sanoin kuvaamaton... miehen kanssa pidätettiin henkeä kun vauvaa etsittiin ja kyllä taisi molemmilla silmät kostua kun vauva putkahti ruutuun jumppaamaan. Yhden kuvan saimme muistoksi :)

Unista oli puhetta, mä näin viime yönä unta että meillä oli 2kk pojan jässikkä jolle syöttelin velliä :D Ruokintatapa oli aika omalaatuinnen etten sanoisi, vauva työnsi kielen ulos ja siihen löröteltiin velli :LOL: sillee koiramaisesti. Sitten kesken kaiken tuli mieleen että hei ethän sä nyt vielä veliä syö ja tyrkkäsin tissin suuhun. Imettäminen olikin helpommin sanottu kuin tehty...

Kaikille vilkutuksia ja voikaa paksusti!

Koiruus ja vikkelä pentunen rv 11+1 :heart:
 
Ultrassa käyty (taas). Kyllä jälleen jännitti niin hurjasti. Mutta kaikki hyvin! Vihdoin sain viikotkin 7+5. Pieni siellä köllötteli ja sydän hakkas todella lujaa. Vihdoin sain rauhan...
Toivon kaikille muillekin ihania ja parempia ultrakuulumisia! :heart:
Btw mulla on täysin oireeton raskaus, ei pahoinvointia, väsymystä, ei mitään. Tosi kummallista, mutta toisaalta ihanaa..
 
Täällä flunssan kourissa yritän itseäni viihdyttää...
Ajattelin, että josko jollain on jo pienoiselle "masunimi" ?
Ja jos on ollu aikaisempia raskauksia, niin entä silloin?

Meillä 1. Tiivi (km vko 6)
2. Väinö (Km vko 8)
3. Napero (vm. 2002)
Nyt tää 4: Nappula


Meillä mietitään kuumeisesti oikeitakin nimiehdotuksia... pojan nimi kun on todella hakusessa!
Entä muilla?
Joko olette suunnitelleet hankintoja? Vaunuja, vaatteita, Odotusvatteita yms.?

Terkuin, Mamitus2 + Nappula
 
Onnittelut hyvistä kuulumisista taas :heart: niitä on aina niin kiva lukea =)

ja R iikalle toivotaan sitä parempaa päivää ja niitä hyviä kuulumisia sitten seuraavassa ultrassa...eiköhän se oo hyvä merkki, kun jonkinlainen syke näkyi kuitenkin =)

Galluppiin vastauksia.
1. Tyttö syntyi 2000 ja oli masuaikana Erkki tai Eki ystävien kesken ;)
2. Poika syntyi 2007 ja oli masuaikana Nuppu ja Ruusunen :whistle:
3. km ihan alussa, mutta mokkulaksi ehdin pientä jo kutsua :'(
4. Nykyinen asukki sitte on ollut toi Vilpertti =)
 
Suuri hali menetyksen kohdanneille. Ei osaa sanoiksi pukea sitä mitä haluisi sanoa niin hali riittänee nyt. Se kertoo enemmän.

Uusille tervetuloo mukaan. Toivottavasti kaikki menee tästäeteenpäin jo hyvin ja vältymme ikäviltä uutisilta.

(.) Mulla on edelleen ihan sairaan pahaolo kokoajan ja joka aamu alkaa ykäämisellä. Eilen kävin korvalääkärillä ku oon sairastanu tammikuunalusta flunssaa ja tässä on ehtiny olee 2 antibioottikuurii poskiontelontulehduksiin ja nyt on nenä huuhdeltu jo 2 kertaa. Toivottavasti tämä NYT vihdoin loppuu koska se huuhtelu on uskokaa tai älkää ehkä yks maailmanhistorian inhottavimmista jutuista. :/

Joku kyseli juomisesta. Joo mä juon kyllä huomattavasti enemmän ku ennen ja sitä kautta tulee myös juostuu pissillä hirmu usein (yöllä pitää nousta pissille ja ekassa raskaudessa se alko vasta tosi paljon myöhemmin).

Galluppiin vastaukseksi:
1. tyttö 2005 masuaikana massuasukki (niinkin omaperäinen :LOL: )
2. eli nyt tämä on hajuherne (ehdotin kyllä murmeliakin ja peltopyytä mutta jostain syystä näihin ei mies suostunu :LOL: )

Np-ultra on varattu 14.3 (vasta) ja sitä täällä odottelen.. Noo eihän siihen oo ku 3 viikkoo enää, mut jolleen toivois et aika menis nopeesti siihen asti. =)

Nyyttimyy + hajuherne 9+5
 
Hei vaan!
Tuoreita ultrakuulumisia: Mahassa oli elämää! Sydän sykki villisti. Tosin laiskahkolta kaverilta vaikutti - liekö tullut isäänsä! ;) Piti ihan pukkia liikkeelle, että saatiin sopivat mittauskulmat. Sitten vilkuttelikin oikein innokkaasti. Lopussa taas oli vaikeuksia poseerauksessa, jotta saatiin edustava kuvakulma. Tässä tullut kyllä selvästi äitiinsä! Pituutta 5,7cm eli eksponentiaalista kasvua 6 viikon takaiseen 7mm mittaan.

Täällä huono vointi yllätti muutamia päiviä sitten ja oksuhan siitä irtosi. Muuten vointi on ollut edelleen onneksi hyvä. Yöllä käytättää pissalla, mutta muuta vaivaa vaavista ei ole vielä ollut. Näinköhän saan opinnot kunnialla loppuun..

Tsemppiä loppuviikkoon!

Liisukka + Frans Kuulapää (miehen keksimä hellittelynimi) 12+2
 
Tervehdys kaikille!
Ensiksikin iso voimahali kaikille menetyksen kokeneille.
Olen tiiviisti seuraillut teidän kuulumisia, vaikka en itse ole kirjoitellutkaan. Syynä on mahdoton kiire.Sekä yksinkertaisesti se, ettei minulle kuulu mitään uutta. Olen voinut oikein mainiosti, pelkäsin jo, että kaikki ei ole kunnossa, koska ei ole oireita.
Ja ihan tuoreita ultrakuulumisia:
Siellä se meidän pieni ihme kölli ja heilutteli käsiään. Sydän sykki kiivaasti ja Nt vain 1,3! Joten intoa täällä puhkutaan =) =) Ja mikä kummallisinta, laskettu aika siirtyi 1.9!

Vape+ lentsu 12+3
 
Taidan olla ainoa, jolla ei oo masuasukille mitään "tekonimeä". Ei vaan ole ollut meidän juttu, pelkkä masuasukki vaan on =)

Hankinnoista, pitäs kyllä jotain äitiysvaatetta ostaa, varsinkin housuja. En saa enää farkkujakaan päälle :ashamed: Yhdet mammahousut jossain pitäis olla, mut taitaa olla aika isot vielä. Vauvalle pitäs ostaa sitteri, muuten meillä on kaikki tarvittava edellisiltä. Paitsi vaatteista, jos on poika niin esikoisen vauvavaatteet on lähteny jo eteenpäin, mut tytöltä on kaikki tallessa.
 
Mä oon täällä koko päivän selaillut netistä mahdollisia vaunumalleja ja olen kovasti päätyny I'coon Peak 3aireihin... Mies ei suostu ostamaan käytettynä joten pitäisi jostain metsästää uudet! Meille kaikki pitää ostaa uutena kun esikkoa yritetään saada maailmaan..

Vaatteita varmasti saadaan iso kasa tuttavilta kunhan nyt saisi sukupuolen tietoo B)

Mammavaatteita taritsen pikaisesti ja ajattelinkin tänään lähteä kurkkimaan kaupungille jos vain väsy ei vie voittoa kun viideltä vasta pääsen töistä..


Jaksuja mammoille ja massuille :heart:
 
Mekin käytiin tänään neuvolassa ja lääkäri kuunteli sydänäänet. Sieltähän ne kuulu heti tosi voimakkaasti. :heart: Todella ihana tunne. Ensimmäistä kertaa tuntuu konkreettiselta tää raskaus. Lääkäri oli tosi empaattinen, sillekin tuli tippa silmään kun meille miehen kanssa tuli tietysti heti. :heart:
Hankinnoista: Vielä ei olla mitään suurempia edes katsottu, mutta muutamat vaatteet on kyllä alennusmyynnistä tullu ostettua :D

Hyviä vointeja!

Eikku ja Pekko 11+5
 
Heips.
Pikaisesti täältäkin. Neuvolalääkärillä tänään käyty. Sanoi, että mun olis kuulunu viimeksi saada ohjeet mennä jälkikäteen lantiokuvaukseen mahdollisia tulevia lapsia varten. No nyt kun oon sitten raskaana, niin pitää odottaa viikoille 37, että se on taas turvallista. Kaikki oli kyllä ihan kunnossa ja ihmetteli mun arpikudoksen todella "kaunista" ja hyvinparantunutta jälkeä. Mitäköhän sekin sitten tarkoittaa... Sykekin siellä huiteli, oma verenpaine taas on hiukan alhainen, aiheuttaa siis huimausta ja pimenemisiä. Rauhallisesti vain.
Hei vaatetuksesta piti sanoa, että hankkikaa masutuubeja! Mä en muista, että semmosia olis ollu, kun poitsua odotin ja nyt ostin semmosen ja taas sain normivaatteille vähän lisää käyttöikää! Housut saa esim. ihan kivasti niin, että jättää napin auki ja tuubin kaksinkerroin päälle. Myöhemmin sitten voi tuubia vetää koko vatsan yli, niin että vaikka paita nousisi, ei maha silti jää paljaaksi. Mä ainakin olen ihan tykästynyt! Hiukan pitää munkin varmaan uusia äitiysvaatevarastoa, mut muuten on kaikki rattaista ja pinniksestä valmiina. Pitäis vaan löytää tolle isommalle kiva jatkettava!
Nyt pitää laittaa mun miehille ruokaa, voikaa hyvin!´
ps. poitsu oli maha-aikaan Heebo, kulki sillä nimellä myös kavereiden keskuudessa. Tälle ei ole vielä oikein hellittelynimeä, kallevilleksi mies sanoo, mut mun suuhun se ei oikein uppoa...
 

Yhteistyössä