***SYYSMASSUKAT 2008 kesäkuussa***

snodgrass
moi taas!

tinii ihania löytöjä oot tehnyt!

katjuska ja ail hyvä että sokerirasitus on nyt onnellisesti takana päin.

peloista oli kyselty. Mulla on oikeastaan kaksi: ensinnäkin pelkään kuten ninetsukin sektioo. Mulla ei ole siitä mitään kokemuksia, mut tajusin, et jos joutuisin alatiesynnytyksen sijaan suunniteltuun sektioon, niin olisin kyllä pettynyt ja kokisin jääneeni vaille tiettyjä juttuja. Ja tietysti just se toipuminen ja imetyksen onnistuminen sektion jälkeen mietityttää. Kyllä synnytystäkin miettii toki, nyt kun taas tietää vähän enemmän kuin viimeksi. Tulee sellaisia mitä jos-juttuja mieleen, mut oon yrittänyt pitää sellaiset ajatukset poissa, kun niistä ei ole kuin haittaa. Mutta toinen varsinainen pelko tai huoli on sit se, et miten sitä kahden kanssa lopulta pärjää. Oon nimittäin sen tyyppinen ihminen, et kaipaan aika paljon omaa aikaa ja tilaa, ja oon ymmärtänyt, et kahden kanssa se kutistuu entisestään. Toivottavasti en ihan pimahda. Ja mitä pidemmälle tässä aika kuluu, sitä elävämmin muistuu mieleen esikon vauva-ajalta pahimmillaan helvetillinen univaje, ja sitä kans pelkään et jos joutuu siihen taas. (vaan jospa tämä toinen oliskin tyytyväisempi tapaus ja parempi nukkumaan... :whistle: )

Mulla on muuten nyt pikkuhiljaa käynnistymässä toi pesänrakennusvaihe. Tänään ostin rintapumpun ja pienen myssyn vauvalle. Kovasti tekisi mieli päästä pinnisostoksille (meillä oli viimeksi lainassa, kuten toi rintapumppukin) ja pehmusteita yms "kaunista turhuutta" hankkimaan..

snodgrass ja neponen 28+5
 
Termos!!!

Voi vinha... heti ku tulee keskeytys niin jutut unohtuu... :kieh:

Koiramammalle Joillaki aloilla on tosiaan niin et jos joutuu saikulle ennen ku loma on alkanu, loma siirtyy. Mut kaikilla aloilla ne säännöt ei oo samat...

Vauva-ajan pelosta Vuh kirjotteli... Syksy/talvi on mun mielestä ainaskii täydellistä aikaa. Ukkoki keskittyy enemmän kotona olemiseen entä rempaamiseen tms. Kaikki on muutenki paljon kotona paljon ku alkaa tuleen pimeetä, niin voi olla itekki hyvällä omalla tunnolla "kuntoutumassa" sisällä kotona. ( ja psst tää on sit salaisuus... halusin syysvauvan mieluiten, satun olemaan hedelmällisessä iässä niin olin aika varma et onnistuu ;) )
Voi sitte syksyn rauhassa harjotella uuden perheenjäsenen kanssa elämistä!! Ja ei ainakaan ihana aurinko pakota lähteen ulos jos sattuu oikeen paljon väsyttään.

Autolla ajamisen pelko oli näköjään vain väliaikanen. Just vaihdettiin auto ja se on niin hyvässä pellissä et varmaan pelkäsin naarmuttavani sitä. Tai sitte se oli sellanen hetkellinen "hormooni röyppy" et ei vaan luota omaan keskittymiskykyynsä, niinkuin tuntuu välillä tulevan kävellessäkin sellasia "pelkoja".

Ja yökerhossa tekis kovasti mieli käydä... Ne pirulauta vaan avaa niin myöhään :kieh: :LOL: Tämä mamma kuorsaa siihen aikaan ku siellä on parhaat menot. Mut kyllä on monta kertaa tehny mieli lähtee laittaan vähän jalalla koriaks, mut ei vaan jaksa. Täytyy sitte laittaa kotona poppi täysille ja tanssia kotona ( toivottavasti naapurit ei tiiraaile just sillon sisälle ) :D

Nyt jos lähtis laittaan vähän iltapalapalaista!!!
:p nälkä taas kuten aina!!!

R iikka ( voi vinha ku ei taas muista viikkoja ) *tarkistaa taas papruista* 27. rv ( vanhat viikot )
 
No niin heti muistu yks juttu...

Piti tuohon synnytyspelkoon vielä... Huomaan olevani LIIAN varma et synnytys sujuu yhtä helposti ku esikoiseltaki. Sehän tässä pelottaa et joudun TODELLA pahasti pettymään, koskaan kun ei voi etukäteen tietää mitä tuleman pitää. Pitäis pitää mielessä monta muutakin vaihtoehtoa niin ei ainakaan kovasti tarvi pettyä, jos tarvii...
 
Tiistai-iltaa!

Paastoa aloiteltu tunti sitten ja tietty nyt jo kauhea jano! Täytyy vaan koittaa tsempata huomiseen aamuun, sittenhän sitä monien kuvailemaan herkkua pääsee juomaan :)
Kelan paprut on vihdoin tänään toimitettu! Tein vielä tarkistussoiton palkanlaskentaan niistä 6 kk äitiyslomaa edeltävistä tuloista ja he toimittavat sieltä automaattisesti tarvittavan infon kelalle. On kuulema aikaisemmin käynyt usein niin, että jos tiedot toimitetaan paria kuukautta aikaisemmin, kyselee kela uudestaan lähempänä äippäloman alkua. No, pääasia et homma hoidossa sieltä suoraan eikä tarvitse itse enää huolehtia asiasta. Pakkauksen saapumiseen arvelivat kuluvan noin 2-3 viikkoa.

Synnytyspeloista ollut puhetta. Täytyy sanoa, et en ole kovin aktiivisesti ajatellut koko asiaa. Ehkä jo senkin takia, et mulla on normaalisti tosi alhainen kipukynnys, joten kauhistuttaa aikalailla ajatuskin. Siihen vielä lisäks nää lonkka- ja häpyliitoskivut, jotka tekee ton neuvolassakin tutkimussängyllä makaamisen ihan tuskaksi... :| Ja sit tietysti vielä sekin seikka, et parin viikon päästä vasta nähdään onko istukka siirtynyt pois edestä ja onko alateitse synnytys ylipäätään mahdollista. Suhtaudun yleensäkin kaikkeen ajatuksella: kyllä kaikki järjestyy, ja se on ehkä tässäkin eniten kantavana voimana :heart:

Koiramamma:
varmaan tosiaan alakohtaista toi loman siirtyminen. Itselläni sairasloma alkoi päivää ennen kun loman olisi pitänyt alkaa. Näin ollen lomapäivät "säästyi" eli siirtyi hamaan tulevaisuuteen. Meillä siis niin, että jos saikku alkaa ennen loman alkua säästyy lomapäivät, mutta jos saikku alkaa loman aikana, niin se on sitten siinä.

Dior: kun nyt samalla öljyllä masujamme hierotaan :LOL: , niin kerropa oletko keksinyt jotain konstia siihen, ettei toi koko pullo olisi yltä päältä öljyssä?! Ärsyttävää kun pullo lipsuu käsistä ja kaapin pohjat öljyä täynnä :D

Kehäkukka74: oon kuullut, et Vantaan Rekolassa olis joku ihan lastentarvikkeiden ja -vaatteiden kirppis ja tosi hyvä sellainen. Tarkempaa sijaintia en tiedä vielä, mut tässä kesän mittaan olis tarkoitus siellä piipahtaa äitini kanssa, joka tietää paikan. Ilmoittelen, kun olen käynyt!

Leppoisaa illan jatkoa massukoille!

Zucchero 27+0 POKS!
 
snodgrass
Heipsis taas!

Nostellaanpas vähän et päästään taas ekalle sivulle...

Näkyy se pesänrakennusvietti näinkin: oon käynyt koneelta läpi meidän digikuvia ja valinnut sieltä mitä kehitetään, jotta vihdoin saisin esikon "vauvakuva-albumin" kondikseen. Meillä oli tavallinen kamera vielä ristiäisiin asti, ja siihen asti löytyy kuvia myös tuolta albumista. Vähän sen jälkeen hommattiin kuitenkin se digikamera ja yllätys yllätys, koneellehan ne on kaikki jäänyt.. :ashamed: Mutta nyt on kuvat valittu, mies saa sitten hoitaa asiaa tästä eteenpäin =)

Neponen on ollut pari päivää paljon rauhallisemmin, kärsii varmaan raukka sokerin puutteesta... Toivottavasti tottuu uuteen olotilaansa pian :)

Hauskaa päivää massukoille!
 
Vihdoinkin ehdin tännekkin jotain kirjottelemaan, lukemassa oon kyllä käyny ahkerasti.

Oma vointi on ihan hyvä. Masuasukki pitää iltaisin aikamoisia treenejä pystyssä, myllertää välillä melko ovelasti, mukavahan tuota on tietysti katella kun maha elää omaa elämäänsä.
Isommilta kivuilta olen säästynyt tähän asti, toivottavasti ne ei sitten enää loppusuorallakaan hyökkää kimppuun :p.

Sokerirasitus olis edessä ens maanantaina, jännityksellä odotan mitä tuleman pitää kun ei oo aiemmin moisesta kokemusta. Samaan rytinään on sitten lääkärinneuvola.

Asuntogalluppiin: Tällä hetkellä asutaan omakotitalossa, 10 km on tuohon meiän kyläpahaseen. Talosta löytyy 4h+keittiö+sauna+autotalli ja hevosille pihan perällä vanhasta navetasta tehty talli.
Parin vuoden päästä olis tarkoitus muuttaa keskelle metsää (matkaa kylälle n.30km) ja ruveta jatkamaan isännän kotitilan pitoa.

Autoilussa pelottaa eniten nuo nykyiset polttoainehinnat, mutta muuten ei ole mitään pelkoja sen suhteen.

Kirpputoreilta on täälläkin tavaroita osteltu, aika neutraaleissa väreissä on yritetty pysytellä kun ei ole tietoa tulevan naperon sukupuolesta. Ja se jännitys olis pyrkimys säilyttää loppuun asti. Vaunu- ja pinnasänkyostoksilta säästytään, kun ne saadaan sukulaisilta ja tuttavilta lainaan. Eipä juuri nykyisillä tuloilla kiinnostaisikaan lähteä vaunuja ostelemaan :(

Nyt täytynee lähteä kuluttamaan aikaa muuten kuin koneen ääressä joten aurinkoista päivänjatkoa kaikille.

Niihu ja "toukka" rv28
 
vuh
Dior Mä oon myös rh-. En usko, että useinkaan tulee mitään erikoishäikkää asian kanssa. Edellisen synnytyksen jälkeen muhun pistettiin jotain ainetta, joka estää häiriöt...?!? Ja jos nyt puuttuisi se aine verestä, ne vissiin pistäisi sitä sinne uudestaan!! :D Joo, nauran itekseni tälle erittäin pätevälle lääketieteelliselle selitykselle! Mutta varmasti neuvolasta kertovat, jos jotain erityistä asiaan liittyy. Nyt poikaa hakemaan hoidosta, pikamoit! :)
 
Dior synnytys ei suinkaan välttämättä kestä sitä 20h..mullakin oli pelko että kestäisi kauan kun ainut ystävä jolla jo oli lapsia oli joutunut yli vuorokauden synnyttämään, mulla taas koko toimitus oli ohi 7h..Joten ehkäpä sullakin kävis niin hyvä tuuri ettei sitä kestoa joutuis ainakaan jännäämään!
Mä kans esikkoo oottaessa vierastin ajatusta imettämisestä, mutta kun se siitä lähti käyntiin niin olisinkin halunnut jatkaa vaikka kuin kauan!Ikävä kyllä poika ite ei enää rintaa huolinut 10kk ikäsenä.
snodgrass mun pelot on juurikin samoja kun sulla.Oman ajan väheneminen, ajan ja huomion riittäminen kahdelle lapselle, valvomiset(meillä poika heräs tunnin välein...)ja just jos joutuukin sektioon tai muuten ei synnytys mene yhtä "helposti" kuin viimeks.
mut eipä meidän kai auta murehtia, eiköhän ne asiat siitä suttaannu kun päästään vauvojen kanssa naamatusten.
Omaan napaan ei mitään uutta.Tänään oli hammaslääkäri, eka käynti 5 vuoteen ja silti ei ollut reijän reikää.Sain kuitenkin uuden ajan jo syyskuun loppuun kun halus kuvata yhden hampaan josta epäili että voisi olla siellä alla reikä, päällepäin ei kuitenkaan näkynyt oikeestaan mitään.Mukava täti oli,turhaa jännäsin :)
Täällä sataa taaskin, kohta varmaa seotaan sekä minä että poika.Jonnekin kuitenkin tänään lähetään vaikka sitten kastuttais, ei enää kestä tätä sisällä kökkimistä!

d. ja pipana 29+1
 
Täältä löytyy myös yksi negatiivinen odottaja (kuten neuvolatäti) asian ilmaisi.
Eli tosiaan minäkin rh- .
Mun kaikki tietävän ( :whistle: ) äitini mukaan tuosta ei pitäisi olla mitään haittaa ennen kolmatta raskautta. Serkkuni on käsittääkseni käynyt läpi jonkin asteisen verenvaihdon pienenä tuon asian takia. Hän on perheessään kolmas lapsi ja kahden aiemman kanssa ei ollut mitään ongelmia.
Semmonen mielikuva mulla siis tuosta asiasta.

daydreams Olispa kiva jos pääsiskin hammaslääkäriin, en kyllä ole ikinä heistä tykännyt mutta kaippa tuo purukalusto pitäisi käydä välillä tarkistuttamassa. Täällä ei vaan tosiaan oo aikoja, kun ei ole lääkäreitä. Nyttenkin olen 3 kuukautta ollut jonossa jos sattuis jostain löytymään aika tarkastukselle, ainoastaan särkypotilaat hoidetaan tällä hetkellä ja joskus tuntuu että huonosti heidätkään. Naapurikuntaan saa lähteä jos meinaa hampilekuriin päästä :/
 
niihu tosi kurjaa!mäkin luulin että joutuisin jonottaan, varasin aikaa meinaan vasta kun vein poikaa 2v hammastarkastukseen ja sainkin ajan kuukauden sisään!ja nyt sen seuraavankin ajan olis saanu jo elokuulle...kauheeta miten kauan voi joillain paikkakunnilla joutua jonottaan!!
 
Juu ja mitä olen kuullut niin suunnittelevat että lopetettaisiin kouluikäisten säännölliset hammaslääkärikäynnit kokonaan, ihan vaan säästösyistä :eek:

Pieni lisäys tähän että meitähän tuo kouluikäisten hammashoito ei vielä koske, mutta ihan vaan yleisenä kommenttina sen laitoin, kun vähän huolettaa että mihin meidän kunta on säästökuurissaan menossa
 
Pitkästä aikaa ehdin vilkaisemaan kuulumisianne. Paljon on taas tullut asiaa. =) Täällä päivät menee edelleen flunssan kourissa, joka tuli voimalla takaisin viikonlopun aikana. Väsymys vetää myös sängyn pohjalle, joten aika kuluu pitkälti lepäillessä. Saisi kyllä olo jo alkaa pikkuhiljaa korjaantua, muuten menee seuraavaksi varmasti järki!

Asuntogaluppiin vastauksena: meillä 98 m2 rivarin pääty. ja remppaa viimeistellään. Ulkoseinät ovat enää samat kuin ostettaessa (vuosi sitten), muuten ollaan pistetty sisältä koko huoneisto uusiksi. Rankka talvi on takana mutta loppu alkaa nyt jo häämättää. Tosin piharemontti jääköön ensi kesään. Mies kuumeilee terassin tekemisestä vielä tänä kesänä, mutta jos nyt saisi loput listat paikoilleen ja saunan valmiiksi, niin se riittää mulle mainiosti.

Peloista on myös ollut puhetta. Eniten pelkään varmasti tulevaa synnytystä. Olen aktiivisesti kieltäytynyt asiaa vielä ajattelemasta, mutta tiedän, että se on se suurin kynnys ainakin omalla kohdallani. Kipua erityisesti kammoksun ja sitä, ettei lievitystä ehditä antaa ajoissa ja riittävästi. Myös se, ettei mua pidetä asiallisesti ajantasalla mitä tapahtuu inhottaa jo etukäteen. Olen muutamia kertoja joutunut sairaaloissa aikaa viettämään ja pahinta mitä tiedän on ympärillä hääriviä hoitaja- ja lääkärijoukko, jotka puhuvat keskenään ohi potilaan.

Pk-seudun kirpparivinkkejä otetaan täälläkin ilolla vastaan, eli jos kuulette/tiedätte hyviä paikkoja, niin jakakaa ihmeessä infoa. =)

Nuppu74 ja Esko 28+4
 
Pikaseen ennen "juhannuskiireiden" alkua!!

RH- löytyy täältä kans... Ja sillä on tosiaan jotain tekemistä sen kolmannen lapsen kanssa?? Neuvolan täti selitti sen kyllä mulle juurta jaksaen, mut kun tätä dementiaa on niin ei auta!!

No niin unohtu mitä piti kirjotella ja pojatki tuli kotiin joten ehkä ennen jussia vielä kerkee...

R iikka
 
Täällä taas neuvolassa oltiin tänään...

Painoa +550/vko :| (no luulin, että ois tullut enemmänkin)
RR 114/74
Hb 114 (rautaa määrättiin)
Pissa puhdas (valkuaista ihan vähän, mutta saatto johtua valkovuodostakin, että värjääntyi)
Sf 32 cm :eek: toisella tarkistusmittauksella 33 cm, kun terkka epäili jo itseäänkin :whistle: (mutta käsiin ei vauva ainakaan kovin isolta tuntunut kuulemma =) )
syke ja liikkeet ++ ja raivotarjonta veikkaus

Sokerirasitustulokset oli kans tulleet ja paasto arvo oli 4,9 (raja tossa ois 4,8)
1 h arvo oli 6,2 (epäili, että imeytymisessä saattais jotain häikkää olla, kun noin matalana pysyi), 2 h arvo 4,7.
Myöhemmin mulla katsotaan tuo paastoarvo viel uudestaan vaikka toi heitto olikin noin pieni, mutta muuta toimenpidettä ei näillä näkymin tuon suhteen ole. Syödä kuulemma pitäs säännöllisin väliajoin...

Mut nyt myö lähetään iltakävelylle :wave:

Katjuska ja Vilpertti 27+6 :heart:
 
Oho Katjuska - onpa teillä siellä päin alhaiset arvot sokerirasituksessa. Pääkaup seudulla tuo paastoraja oli 5,3. Niin ainakin mulle sanottiin kun mulla oli 5,4. Ilman raskautta se olisi 6,1. Nuokinko vaihtelee kunnittain...?

Onko muilla sellaisia tuntemuksia, että ei juuri mitään saata syödä kun tulee heti niin ähky olo? Jotenkin tuo vatsa ehkä painaa vatsalaukkua tms, mutta vaan ihan pikkuannoksia menee alas kerralla. No tämäpä hyvä laihdutuskuuri, jos kestää seuraavat 3 kuukutta ;)
 
Iltaa!

Asuntogalluppia: meillä 80-luvulla rakennettu 100neliöinen okt jossa tonttia hurjat 700neliöö :LOL: , mikä on mulle liikaa kun en oikeesti oo viher-peukalo. Ollaan asusteltu jo 5v. ja rempattu pikkuhiljaa. Makkareita on vaan 2, eli rupeaa jo seinät pullisteleen, tosin takkahuoneesta saa makkarin kun purkaa ton järkyttävän avo-takan rotiskon pois.

Peloista: oikeestaan pelottaa vaan jos vauvalle tapahtuu jotain tai jos repeän pahasti, vaikka en saanut ekassa synnytyksessä 2 tikkiä ja viimeks en yhtään. Epiduraalia anelen varmasti jo synnärin ovella :ashamed: , niin kipuherkkä olen.

Ja ähky olo iskee toosi helposti. Taidankin hakea jätskin ettei vaan rupee vatta kurniin nälkää :LOL: .

Jussiksi mennään veneilemään ja tiistaina mulla onkin kiirus päivä, aamulla sokerirasitus ja iltapäivällä 4d-ultra.

Rauhallista jussia kaikille!

saaramanta 26+5
 
Dior Kyllä mulle ainankin jonkin verran selvensi asiaa. Neuvolassa ei ole tästä mitenkään tarkemmin kerrottu, enkä kyllä ole sitä sitten itsekkään jostain syystä saanu kysyttyä :ashamed:.
Äitiltä sitten kyselin, sille kun voi esittää tyhmiä kysymyksiä kun se on ollut joka asiassa mun henkinen tuki ja turva.
 
Huomenta...

Mitzy tosiaan nuokin taitaa vaihdella kunnittain nuo arvot. Täällä meillä sitä oli kuulemma just laskettu :kieh: eli jos oisin mennyt aikaisemmin ja saanut saman tuloksen, niin ois ollut ihan hyvä :whistle: Mutta en tosiaan pahemmin stressiä tosta otakaan =)

Mulla kaamee yö taas takana, kun innostuttiin isännän kanssa hauskaa pitämään vällyjen välissä ja lopputulos ei sit ollutkaan ihan toivottu :/ Tuli mieleen teurastamomeininki, kun tuli kirkasta verta ihan riittävästi :( Tuossa sitten yön oon kuulostellut liikkeitä, joita onneks sentään on tullut ja onneks ei suppareita oo tullut. Hellältä kuiteski tuntuu paikat...
Vuoto onneks taas hyytynyt yön aikana, mutta kyllä tuo taas viileistä hermoista huolimatta vähän pelästytti :$
Edelleen huomaan kuulostelevani noita liikkeitäkin, kun ei osaa luottaa joka hetki siihen, että kaikki ois hyvin...

Sitä varmaan porukka alkaa tosiaan valmistautumaan jussin viettoon. B) Meillä jää jussit juhlimatta, kun isäntä aloittaa tänään sillä, että tekee tuplavuoron töissä ja lopun jussin on iltavuorossa :snotty: Tytärkin on isänsä luona, joten me ollaan pojan ja masun kanssa täällä vaan keskenämme, että vissiin aika rauhallisesti menee :xmas:

Katjuska ja Vilpertti 28+0 *POKS* :heart:
 
Terve (taas mää täällä )!!!
Mulla on näköjään liikaa vapaata. Poika on nyt kolmannen päivän hoidossa tällä viikolla, vaikka mä oon lomalla. Tiistaina oli piiiitkääästä aikaan poika hoidossa ja ekaa kertaa ( siis ihan ekaa kertaa ) jäi hoitoon itkemään, olis halunnu kotia. Loppupäivä sillä oli sitte onneksi menny hyvin. Mää oon ollu liikaa kotona paapomassa sitä... Huomaan monesti jopa syöttäväni sitä (2,5 vee ), vaikka kyllä se on ennen syöny ihan ite. Päikkärit tulee kans nukuttua vierekkäin ja sen takia varmaan taistellaan yöunille menosta!?
Huomasin tuossa et ei ukon kanssa oo enään tarttenu riidellä, auttaa näemmä moneen asiaan ku on vaan lomalla. Ja kaikille joita kauheesti kiinnostaa et missä mennään avioutumisen suhteen, niin on luvannu ( taas ) että kyllä me joskus mennään. Nyt pitää vaan ruveta painostamaan lisää, et sais sen päivämäärän sinne takutettua. Oon sanonu et maistraatti on varattu 080808 :D Pitääköhän sitä mennä heti klo 8.00 =)
Kysymys niille jotka on maistraatissa vihitty... Kannattaako (pitääkö ) varata hyvissä ajoin aikaa maistraattiin??
Sain kelan paprut vietyä ja tosiaan ne 6kk palkkakuititkin riittää, saispas vaan aikaseks vietyä ne!! Tänään on sitte päivä jolloin lähetään mökille, kaverit tulee huomenna perässä. Ajattelin leipasta meille kuningatar muffinsseja ja jos tekis pikkusatsin vaikka mariannekarkkimuruista :p Siitä pääsinki tuohon sokeri-arvokeskusteluun. Meilläpäin kans tuon paasto-arvon yläraja on tuo 4,8 ja minullahan tuo arvo oli 5,1 Kotona mitattuna se raja on korkeampi 5,5 ja minulla oli 4,9, elikkä aika hyvälle vaikutti. Neuvolan täti tuumas, että voi olla et jossakin vaiheessa nostavat ( äitipolilla ) nuita sok.ras. ylärajoja. Maanantaina pitäs sitte mittoa uudestaan ja tiistaina olis sitte neuvolalääkäri.

Hokasin tuossa et alkaa uhkaavasti lähestyyn tuo rv 30 meillä ( tai teillä ) ja kohta me täällä vuoronperää kirjotellaan ja voivotellaan et vois vauva syntyä jo... :LOL: Ja sitte ne vaivatki vielä lisäntyy ja kivut yltyy :D Eikö kuullosta hyvältä??

No jos nyt oikeesti tekis jotain, eli leipos... Ja hemmetin hyvää jussia kaikille!!!
R iikka 27.rv
 
Riikka täällä toinen jolla vissiin liikaa aikaa koneella lusmuta :whistle: Niin siitä maistraatti hommasta... Jos haluut ton 080808 päivän, niin sitten soittaisin jo heti tänään ja varaisin... Tiiän vaan, että täällä meillä päin ainakin tuo päivä on jo buukattu suht täyteen vihkimisiä =) Mutta muuten niitä päiviä kyllä saa aika hyvin varattua...nää erikoisemmat vaan aiheuttaa ruuhkaa siellä :D Ens vuonna se on sitte 090909 ;)
Mutta toivottavasti projekti etenee oikeaan suuntaan :kieh: Ukollas aika paineet, kun palstamammatkin täällä painostamassa sun tukena :LOL:

juu niin ja railakkaat jussit vaan munkin puolesta jo kaikille =)
 
Heips!!
Lääkärikäynti sitten oli eilen. Painoa ei oo tullu lisää viimekerrasta, masun mitta 24cm (keskikäyrällä) ja kaikki nämä mitä mitataan niin ok (ei jaksa hakea korttia ja tarkistaa sieltä). Ultralla lääkäri katto ja lapsivettä on ihan normaalisti ja pää alaspäin köllötteli. MUTTA... Kohdunsuu on pehemnnyt muuten paikat kyllä vielä kiinni. Totesi vaan että todennäkösesti synnytän hieman etuajassa kun kohdunsuu vastaa n 28-29 viikkoja. Ja saikkuahan sieltä tuli pari viikkoa näin ensi alkuun. varattiin uus lääkärikäynti ja seurataan tilannetta, että vieläkö tarvii lomailla.
Ja samalla luki kortista, että aika pitkään on ollu raivotarjonnassa, että voi siitä johtua nuo kivut tuolla nivusissa eikä kyllä yhtään vähätellykkään niitä.

Mutta tämä ihana työnanataja.. Vein sen saikkulapun sille ja kerroin tilanteen niin tämä vaan tuumasi, että sittenhän se on sama olla loppuaika saikulla kun ei nepaikat siitä enää kovene, että neljä viikkoa on palkallista saikkua ja sitten tipahtaa kelan rahoille. Säästöähän se toki niille on, mutta mennä nyt odottavalle äidille sanomaan jotakin noin typerää.. En voi ymmärtää semmosta ihmistä. Ei paljon kiinnosta olla enää missään tekemisisssä sen kans. Kaupassakaan en siellä enää käy kuin silloin kun varmasti tietää ettei ne oo ite paikalla. Eikä' muuten enää nappaa yhtään enää edes mennä töihin..

Tässä nyt köpötellään kotona ja yritetään ottaa rauhallisemmin.

Ninetsu 26+5
 
HYVÄÄ JUHANNUSTA MASSUKAT!!!

Katjuska kylläpä on kurjaa tuo sun vuotamises, varmaan menee osa haluistakin kun rupee odottaa että vuotaako vai ei... :hug: tuossa sulle hali! Ja eikös kohta olla niillä viikoilla että tuo 500g/vko on ihansuotavaa, ihan hyvä suoritus! Sullahan on kauhean iso massukka kun noin suuren sf:n sait :D Vilpertti on ottanut kasvupurähdyksen!


Niihu WAS??? :eek: :eek: :kieh: Et ole tosissaan että meinaavat lopettaa koululaisilta hammastarkit!!! Ei herran jumala mitä toimintaa siellä suunnalla! Entistä hammashoitajaa kun pistää vihaksi sun puolesta :headwall: :kieh: :(

Mäkin joudun ensi viikolla jälleen kerran hammaskiven poistoon tän raskauden aikana, siis ihan tosissaan tää on nyt jo kolmas kesta!! En pysty käsittämään että mitenkä ihmeessa sitä voi tulla noi älyttömästi kun kuitenkin harjaan päivittäin ja lankaakin käytän viikottain (ihan joka päivä ei jaksa :ashamed: ) Onko muuten muilla vieläkin ongelmaa ikenien kanssa?? Siis mä en ole päässyt (nähtävästi hammaskivestä johtuen ) tuosta verenvuodota mihinkään vaan aina on kuin teurastamossa kun tämä mamma harjaa hampaitaan :|

(.) Pentusen lempi puuhaa on nykyään venytellä ja mahaan tulee hauska kova patti kun toinen työntää kantapäätä mahasta läpi. Täytyy myöntää ettei ihan aina kivutonta ole tuokaan toiminta. Tästä teinkin päätelmän ettei tilaa enää kauheasti toisella ole! Liitos kivut kiusaa ja kauhulla ajattelen että kuinka kipeä sitä mahtaa loppu ajasta olla. Mulla lähinnä noin pelot liittyy siihen että madanko päästä edes liikkumaan elokuussa ja synnytyksestä että repeäisin pahasti tai vauvalle kävisi jotain... Muuten olen aikalailla luottavaisin mielin, kukaan kun tuonne mahaan ei ole jäänyt, pääasia on että vauva saadaan turvallisesti pihalle ja kovaan paijaukseen :D

Tänään tuli vakuutuksesta paperit ja olihan aika sulosta kun siellä oli vauva P*******nen mainittuna :D :heart: Mä olen nyt ostellut muutamia kestovaippoja ja ollaan yritetty miettiä mitä EHDOTTOMASTI tarvitaan. Te oi kokeneet gurut kertokaa tyhmälle untuvikolle mikä teitin mielestä on ehdottoman tarpeellista... Tarjonnan paljous on valtava ja mua ainakin ahdistaa aikalailla kun ei voi tietää mitä pitäs olla valmiina ja mitä ei. Rahat on aikas tiukilla ja ei viitsi tuonne varastoon ostaa mitään pölyttymään.

Nyt lähden hiillostamaan miestä että koska meinaa raahautua kotia, puhetta oli että tulee jo puolilta päivin mutta miestä ei näy mailla eikä halmeilla!!! Nauttikaahan keskikesän juhlasta ja voikaa paksusti!!!

Koiruus ja pentunen rv 28+1
 
Tää mamma on lähössä miehen parhana kaverin kolmekymppisille ja eipä meinaa löytyä enää mitään vaatetta joka menis kivuttomasti päälle ja sopisi tollaiseen tilaisuuteen :headwall:

Mut juuh lähenpä takas tuonne rättisulkeisiin...

Hyvää juhannusta massuille jos en ehdi takas ennen huomista lähtöä! :heart:


Tini+Pingu rv 29+1
 
Huh, sokerirasitus takana ja toivottavasti ei vähään aikaan enää tarvitse mennä. Viimeksi huono olo ja pyörrytys tuli heti puolen tunnin jälkeen ja nyt ei ja aattelin, et tällä kertaa meneekin paremmin mut ei. Sit tunnin päästä alkoi hiki nousta otsalle ja rupes huonoa oloa pukkaan ja pyörryttään. Sit vaan pikajuoksulla labraan ja pääsin sit lopuksi ajaksi pötkölleen. Inhottava kokemus taasen. Toivottavasti arvot edes kohdallaan niin kuin viimeksi. Meillä on kans täällä voimassa noi alhaisemmat rajat.

Äitiyspakkaus tuli eilen ja tykkään todella niistä vaatteista. Haalari on tosi hyvän näköinen ja ei ne vaatteetkaan olleet nyt ihan niin vaaleita kun kuvittelin. Sit vaan pesupuuhiin joskus elokuun lopussa.
Vauvavakuutuksenkin kävin eilen sit allekirjoittamassa ja eipä taas jäänyt yhtään viime tinkaan kun eilen oli tosiaan se 3 kk laskettuun ja siis viimeinen päivä allekirjoittaa paperit. Joskus vois kyllä hoitaa noita asioita vähän aikaisemminkin.

Hirveesti alkanut väsyttään viime aikoina. Onkohan hb laskenut taas vai onkohan vaan ihan normaalia väsymystä. Outo tunne vaan kun ei oo tällaista väsymystä ollut koko aikana ja taas joutuu päikkäreitäkin ottaan.

Kun tyttö herää niin lähdetään ajaan möksälle jussin viettoon joten toivottelen nyt kaikille syysmassukoille OIKEIN HYVÄÄ JUHANNUSTA!

Nenna ja siskoveli 27+0 poks!
 

Yhteistyössä