En ole ehtinyt aikoihin kirjoitella - ensin oli kauhea kiirus töissä ja sitten perään muuttohässäkkä, yhden viikon loma ja nettikatve! Kahlasin juuri koko kesäkuun pinon läpi - kauheasti juttuja! Onnittelut kaikille hyvistä kuulumisista ja tsemppiä erilaisten painiskeluiden kanssa!
Raskausdementia vaivaa täälläkin, enkä muista enää puoliakaan, mistä olette jutelleet.
Seksijutut tuntuvat nyt jotenkin olevan lähellä sydäntä, joten kommentoin niihin ekana... Itsellä on nyt yllättäen halut ihan tapissa! Mies on itse asiassa valitellut muutaman kerran seksielämän hiljentymistä esikoisen syntymän jälkeen, mutta nyt ei pitäisi olla valittamista! Harmi vaan, kun meillä on niin erilaiset rytmit ja spontaani päiväseksi on tietenkin vähentynyt esikoisen jälkeen... Mutta muutettiin juuri tosiaan ja en muuta sano kuin että tuo hierova suihku, joka löytyi ihan yllärinä uudesta kodista, on muuten mainio keksintö..... :snotty:
Asuntogallupiin sen verran, että muutettiin tosiaan ihkauuteen sataneliöiseen rivarin päätyyn, 4h+k+sauna, oma pikku piha ja vilvoitteluparveke. Ollaan enemmän kuin tyytyväisiä. Tilaahan saisi aina olla enemmänkin, mutta Helsingin hinnoilla ei ole isompaan oikein varaa - ja mies on sellainen cityboy, ettei kauemmas muutto ole vaihtoehto, vaikka samalla hinnalla saisi varmaan tuplasti tilaa ja kunnon pihankin. Mutta ollaan enemmän kuin tyytyväisiä nykyiseen asuntoon!
Mistä tulikin mieleen uusi kyssäri: Mitenkäs te, joilla on lapsi tai lapsia ennestään - onko kaikilla lapsilla omat huoneet ja miten olette ajatelleet
nukkumajärjestelyt? Meillä on nyt kolme makkaria, mutta vierashuonekin olisi tosi kätevä. Vauvahan nukkuu aluksi tietysti meidän huoneessa, mutta mietin voisivatkohan vauva ja nelivuotias esikoinen asustaa myöhemmin samassa huoneessa? Se ei ole mitenkään jättimäinen, mutta kyllä siihen varmaan mahtuisi. Toisaalta, vieraita ei ihan jatkuvalla syötöllä ole yökylässä... Kommentteja, kokemuksia?
Miehen iltatöistä oli myös ollut puhetta. Mulla mies jatkuvasti iltatöissä, välillä myös viikonloppuisin. Aluksi se tuntui vaikealle, mutta nyt kun olen tottunut siihen, nautin illoista "yksin" lapsen kanssa. Välillä, jos mies onkin illalla kotona, en oikein osaa tehdä mitään! Kuntoilua yms. se tietysti hankaloittaa, kun lapsi/lapset on aina otettava mukaan. Muuten ei huonoja kokemuksia. Yhteisen ajan järjestäminen on tietysti myös haasteellista, mutta niinhän kai aina lasten kanssa?
Muitakin sokerirasituksessa käyneitä on näemmä runsaasti! Itse kävin viime viikolla (bmi 27 ja isän puolelta sukurasitus), mutta sain onneksi puhtaat paperit. Se litku oli kyllä ällöä! Makeaa on tullut kyllä syötyä nyt oikein urakalla, mm. tänään berliininmunkki kahvitauolla.... Pitäisi varmaan vähän skarpata. Vaaka näytti tänään jo 9 kg:n painonnousua! Juhannus toi siihen kyllä piikin. Esikoisen kanssa tulikin vaatimattomat 18 kg, jotka lähtivät ihme kyllä kaikki pois - vain vanhat läskit jäi
Mitä olette jo hankkineet vauvalle? Aika on mennyt niin nopeasti ja on ollut kaikkea muuta puuhaa (työkiireet, muutto, esikoinen..), etten ole välillä edes muistanut olevani raskaana! Nyt alkaa tuntua, että pitää rueta jo tosissaan katselemaan noita tarvikkeita! Vaatteita vilkaisin sen verran, että pieniä vauvan vaatteita ei mulla olekaan melkein ollenkaan! Myös pinnasänky on esikoisen jäljiltä aiemman tilanpuutteen vuoksi ja hoitopöydän myin myös. Haussa olisi
Brion pinnasänky ja hoitotaso - jos jollain olisi vaikka tietoa, mistä saisin tällaiset käytettynä.
Mikä olisi hyvä kirppari pääkaupunkiseudulla? Otin tällä kertaa äitiyspakkauksen rahalla, joten rahoilla olisi tarkoitus ostaa pieniä bodeja yms., tuo pinnis (jos löytyy käytettynä) ja mm. uusi makuupussi sekä pikkutarvikkeita vauvalle - eipä rahat taida enempään riittääkään, hyvä jos tuohonkaan, kun lasketaan se sänky mukaan! Turvakaukalo sentään on jo
Millaisia painoarvioita olette saaneet? Mä olen nyt käynyt kaksi kertaa NKL:lla kasvukontrollissa, kun esikoinen syntyi pienipainoisena. Viimeksi viikoilla 27+2 painoarvioksi tuli hiukan vajaa kilo, joka on kuulemma ihan keskimääräisen rajoissa. Onkohan tytöillä ja pojilla eri kasvukäyrät? Lekuri näytti käyrää, johon piirsi sikiön kasvun ja voisin vannoa, että siinä luki yläpuolella POIKIEN KASVUKÄYRÄ. Vai hourinko vain!?!?!?
Mutta ei maar, kello on jo neljä, täytynee lähteä kotio päin. Todella mieltä ylentävää lähteä pyöräilemään tuohon vesisateeseen...
Tsemppiä massukoille!