***SYYSMASSUKAT 2008 kesäkuussa***

Daydreams Mulla näyttää kans valkoista se sivu :/

Mitzy Hieno homma ettei tarvinnu alkaa pistelemään, =)

Täällä tosi huono yö takana, kun tuntuu, että kaikki asiat aiheuttaa stressiä ja sit ei saanut nukuttua.
Kai se todellisuus vaan alkaa iskeä, että pian meitä on yks enemmän ja kukaan ei loppujen lopuks ees tiedä mitä kaikkea tuo tullessaan ja miten tää perhe-elämä tulee muuttumaan.

Katjuska ja Vilpertti 28+6 :heart:
 
Vähänkö sekaisin nää sivut, kun äsken ei näkyny äippäskän tekstiä ollenkaan ja sitte se näky muttei taas sit daydreamsin ja omakin oli hetken hukassa. :eek:

Äippäskä Ihanaa, että Sylttykin siellä noin hienosti kasvaa :D
Ja tuosta vauvalahjakortista... ei taida moni kunta kuntalaisiaan noin muistaa :whistle: Täälläkin ois tarvetta tollaselle :kieh:
 
snodgrass
Huomenia!

Mäkään en päässyt eilen illalla enkä edelleenkään tonne 16 sivulle, ärsyttävää! :headwall:
äippäskä vähän mahtava toi vauvalahjakortti! Enpä osaa kuvitella sellaista päivää, että täällä sellaisen saisi...

Vaikka tiedän että vauvalla on vielä hyvin aikaa kääntyä, oon kans alkanut murehtia tuota perätilajuttua. Esikoinen alkoi niin hyvissä ajoin viihtyä siellä raivotarjonnassa, että ei koskaan täytynyt olla siitä huolissaan. Nyt tuntuu että tämä taas on lähinnä poikittain enimmäkseen, ja kädet ja jalat ulospäin. On kyllä hassua kun voin kädellä painaa toisen jalkapohjaa tosta mahan läpi =) Mutta toivottavasti hänkin suvaitsee lopulta kääntyä! Vaikka tampereella onneks kyllä kannustetaan alatiesynnytykseen perätilavauvojenkin kanssa, jos vaan mahtuu tulemaan, ja kaksi kaveria onkin synnyttänyt alateitse hyvällä menestyksellä istuskelijansa.

Nyt töihin!
snodgrass ja neponen 29+6
 
Huomenta pitkästä aikaa!

Juhannus meni vieraita viihdyttäessä ja alkuviikkokin ollut jotenkin mukamas niin kiireistä kuin vaan sairaslomalaisella voi olla :D

Huomenna ohjelmassa neuvola, missä tulee sitten tulokset viime viikon sokerirasituksesta - kääk! Kuulun kanssa joukkoon "ei mulla mitään oo" ja sekös nyt kauhistuttaakin. Tietty päivittäinen suklaan rouskuttaminen ei varmaan olis nyt tarpeen... Mitään oireita ei ole ollut, mut sehän ei vielä tarkoita mitään.

Painon noususta ja indekseistä oli puhetta. Mulla indeksi oli jo lähtöön 28 ja painoakin tullut kiitettävät 10 kg - huh :ashamed: Oon aina ollut hyvän ruuan ystävä ja tosi herkkä lihoomaan ja tietty nyt takaraivossa vähän kolkuttaa, et sais muka pikkasen vapaammin kaikkia herkkuja popsia. Makeaa ei muuten tee mieli, mut toi suklaa... :headwall: Katsotaan mikä on tuomio huomenna, jos suklaat jää sitten sille tielle.

Miehen työstä oli ollut myös puhetta. Nostan hattua todella korkealle omalle kullalleni, joka päätti vaihtaa työtä tulevan pienokaisen takia hieman inhimillisempiin työaikoihin. Aikaisemmin lähti jopa 4 aikaan aamulla ja välillä tuli kotiin iltakymmenen tienoihin, välillä meni koko yö tien päällä. Nyt on periaatteessa 8-16 työ, joinain päivinä menee vähän pidempään. En painostanut tähän asiaan mitenkään, vaan hän itse sanoi perheen olevan nyt etusijalla ja ympärivuorokautinen työ sai jäädä. Tietty se vaikuttaa myös tuloihin, mut eiköhän tässä jotenkin pärjätä. :heart:

Tarvikkeista:
Mitään vaatteita kummoisempaa ei ole tullut vielä hankittua. Niidenkin kanssa kävi niin, että ensimmäistä vaatekappaletta odoteltiin toodella pitkään ja sen jälkeen kun on pää saatu auki, ei loppua tunnu näkyvän :kieh: Joka kauppareissulta tarttuu käteen jotain... :whistle:

Kelan papruthan vein viime viikolla ja pakkauksesta olikin tehty päätös jo samana päivänä! Todella ripeää toimintaa. Nyt vaan odotellaan, et milloin sen saisi hakea postista. =)

Ihanaa, kun kaverit jääneet kesälomille, niin on sairaslomalaiselle seuraa päivisinkin! :D Täytyy laittaa kahvit tippumaan, vieraita tulossa =)
Kahvista tuli mieleen, onko muilla kahvin himoa? Oon juonut kahvia niin kauan kuin muistan. Alkuraskaudesta ei olis tullut mieleenkään hörppiä kupposta, niin pahaa teki, mut nyt sitten taas.. Joudun oikein laskemaan, ettei tulis kitattua pannutolkulla päivän mittaan.

Aurinkoista päivän jatkoa - missä se sitten tänään paisteleekin B)

Zucchero 28+0 (hui!)
 
Ihana uus ja viimeinen kymmenys pärähti käyntiin!!!
Pian saadaan rakkaat palstasisaret jo pakkailla sairaalakasseja ja tehdä niitä viimesiä valmisteluja ennen pikkusia :heart:

En muuten minäkään päässyt sivulle 16 ja kaikenlisäksi jouduin kirjottamaan viestini uusiksi kun se vain katosi painettuani vastaa nappulaa :headwall:
Jos tää pino ei meinaa toimia niin pitäis varmaan alottaa heinäkuu etuajassa tai tehdä viikon ajaks joku väliaikaratkaisu...?


Tini+Pingu rv 30+0
 
sekopäistä...
onkohan tää pino vetelemässä viimesiä henkosiaan kun ei tonne edelliselle sivulle pääse ja nyt tää jo kadottelee viestejä yms...
Kirjotin äskeisen viestin uusiksi kun sitä ei näkynyt ja sitten se näkyikin mutta uutta ei näkynytkään!

jos muillakin ongelmia niin pitää varmaan tehdä joku väliaikaratkaisu viikoks?!


*muoks* nyt tää tulikin tänne ja eka viestikin näkyi mutta poistin sen sitten... sekoileeko muilla????
 
Höh en saa auki olleska tota sivuu 17 mut ehkä pääsen myöhemmi lukasee sen si :) Meil esikoinen söi ihan molempii tuttei alusta asti enemmän mä tykkäsin luonnonkumisista mut sit taas ku tuli hampait ja alko pureskelee ni ne silikooniset oli kestävämpii mun mielest. Tiedä si onko niil mitää kummosempaa eroo....
Mä kans innolla odottelen tota turvotusta....esikoisesta oli laskettu aika 4.9 ku tästä on 3.9 mä siis sikiän vain kerran vuodessa ja samana päivänäki melkein...Mutta juu esikoisesta olin ihan järkyn turvoksis jalat ja kädet ja naama oli ihan järkyttävii hyvä et omat kengät mahtu jalkaa ja niistäki sellaset läpsyt mitä sai löysemmälle :LOL: Nyt ei viel kauheesti oo ollu turvotusta sormukset ei tosin oo menny moneen aikaan enää sormii mut ei läheskä niin paljon ku esikoisesta...mut eipä kyl oo ollu kauheen lämpimii ilmoika!!!Mutta plailen jälleen ku saan koneen toimii kunnol =)
 
Joo, tosi kumma juttu kun ei pääse viimeiselle sivulle, pitää vaan kommentoida asioita jotka on tapahtuneet aikaisemmin.

Tuteista:
Meillä oli pakko käyttää luonnonkumisia, koska ne ovat pehmeämpiä ja niistä saa helpommin. Sairaalassa oli vain silikonisia ja eihän meidän esikko siellä pulloa oppinut juomaan. Oli nenä-mahaletkussa koko ajan. Kun sitten alettiin kyselemään muunlaisia tutteja, löytyi yksi pehmeä pullo ja siihen luonnonkumitutit. Painamalla pullosta ja käyttämällä luonnonkumituttia saatiin hänet sitten edes osin suun kautta syömään. Ja siitä tilanne vahvistui ja päästiin kotona sitten nopesti täysin suun kautta syömiseen. Eli jos syöminen on vaikeaa, luonnonkumituttia kannattaa kokeilla.

Mizy:
Hyvä kun muistutit tuosta tukivyöstä. Sellainen on pesukoneen päällä mutta enhän ole muistanut sitä käyttää tai edes kokeilla tässä raskaudessa. On vain kokoa S joten saa nähdä, miten mahtuu päälle. Nyt kun on tuota painoa varmaan 8 kg enemmän, kuin esikon syntyessä. Eipähän tartte heti ensitöikseen synnytyksen jälkeen vetää kahta kiloa suklaata tai karkkia kun nyt on vararavintoa saanut kerättyä. :saint:
Arvatkaa vain, olenko ylpeä jokaisesta grammasta, jonka painoa olen saanut kerättyä! En usko, että kukaan osaa aavistaa (vielä) miten hirveä nälkä sitä iskee synnytyksen jälkeen? Aivan järkyttävä. Ainakin mulla kävi niin. Kun maito alkoi nousta eikä sitä vararavintoa ollut tarpeeksi tullut kerättyä, piti vaan syödä ja syödä ja silti laihtui. Ja kun saatiin käydä syömässä HUS:in ruokalassa niin oikein otti päähän kun siellä oli kaikki ruoka niin kevyttä eikä ruokajuomana edes ollut kevytmaitoa! Yritä sitten saada soppaa lautaselle enemmän, kuin mitä reunat antaisivat myöden! Ei onnistunut. Ja kun yritin kysellä rasvallista maitoa tai levitettä niin joku besserwisser lääkäri rupesi selittämään vieressä kuinka epäterveellistä se on. No, jos 7 dl päivässä tuli maitoa tuotettua ja osin matkat sairaalaan ajoin fillarilla niin kyllähän siinä kulutti paljon.

Ihanaa kuulla teidän vauvatarvikeostoksista! Jotain tekis mieli.. Mutta kun on jo kaikkea. Ei olla mitään oikeastaan vielä pistetty pois, vähän vain lainattu. Ja osin jo takaisinkin saatu. Jos vaan olis kristallipallo niin näkis, selvitäänkö me vaunuilla ja seisomalaudalla vai miten esikko suhtautuu siihen, ettei hän enää vaunuile. Potkulautaa tietty yritän tarjota jos apupyöristä päästäis eroon, apupyörällisen fillarin kun vielä vetää hoitopaikkaan perässään jos hakee hänet vauvan ja vaunujen kanssa. Apupyörätöntä ei oikein vedellä.

Valitettavasti tuo Facebook ei oikein innosta. Kun vielä muistaa sen ajan, jolloin IRC:ssä oli kanavilla numerot ja kaikkien maailman irkkaajien listaaminen ei vienyt mitenkään älyttömästi aikaa niin nämä nykyiset tekniikat eivät hirveästi innosta. Melkein voisi sanoa olevansa mustan ruudun ihmisiä.. Dinosaurus?

Hexa ja pikkusisko 29+4
 
kakka, ei vieläkään, nää näyttää varmaan tosi hassuilta sit jos ne joskus tuleekin näkyviin
:wave:
:wave:
:wave: :wave:
:wave:
:wave: :wave:
:wave:
:wave:
:wave:
:wave: :wave:
:wave: :wave:
:wave:
:wave: :wave:
:wave:

























































































































































:wave:
 
kakka, ei vieläkään, nää näyttää varmaan tosi hassuilta sit jos ne joskus tuleekin näkyviin
:wave:
:wave:
:wave: :wave:
:wave:
:wave: :wave:
:wave:
:wave:
:wave:
:wave: :wave:
:wave: :wave:
:wave:
:wave: :wave:
:wave:

























































































































































:wave:
 
muakin tympii niin etten nää nyt tota sivua 17 et ajattelin koittaa samaa temppua jota Daydreams vissiin koittaa et täyttää sivun loppuun jos sitte ei näkyis toi s 18 ja 17 tulis näkyviin koska eilen ei mulla vastaavasti näkyny toi sivu kuustoista

hankalaa...


Tissikeskustelu ja tissejä kattomaan tulleet
varmaan kuormittaa koko sivuston... :LOL:
 
Kesäkuun lopun keskustelut käydään täällä http://kaksplus.fi/keskustelu/t1086492

Laitoin nyt, jos joku vaikka sais ihan vahingossa viimeisen sivun auki ja ihmettelee, että missäs kaikki muut on :attn:

Uusi ketju tulossa taas heinäkuulle :attn:
 

Yhteistyössä