***SYYSMASSUKAT 2008 kesäkuussa***

Moi kaikille!
Vihdoin on lomailijat palanneet, saatiin Katjuskan kans muutakin juttuseuraan kun toisemme :D
Tinii täälläkin yksi heräilijä, nukahtaminen kestää 2 tuntia ja sit heräänkin parin tunnin välein vessaan...ja esikoinen herää joka aamu viimeistään 7 |O
Mut saadaan kato etukäteismakua sit vauvan kans heräilystä... :D koitahan saada nukuttua, tyynyjä avuksi asennon hakuun ja päikkäreitä sit vaan jos ei muu auta!
mamitus2 kun muutettiin niin tuotiin jo hoitopöytä sisään kun ei viittiny turhaan varastoon tunkea, ja siellä on kyllä vauvan vaatteet mutta pesua kaipaavat vielä...josko heinäkuun aikana ne pesis.Meidän ei hankintoja tarviikaan enään tehdä kun esikoiselta on kaikki ja tuplat saatiin ostettua muuton yhteydessä.
Donitsi tervetuloa mukaan!
ail tsemppiä diabeteksen kanssa, toivotaan että et kuitenkaan joudu luopumaan tuosta ainoasta nesteestä...onko sulla aiemmin ollut tollasta vaivaa ettei mee nesteet?kurjalta kuulostaa...
Hexalle tsemppiä vuodelepoon, sun täytyy pyytää miestä valokuvaamaan salaa kaupan hyllyjä niin saisit vinkkiä mitä muuta vois "tilata" kaappeihin :) tai pyytää välillä jotain muuta ostoksille, josko sit saisit vaihtelua :D
kyselit myös tuttipulloista, meillä oli silikonisia eikä näytä mikseen menneen.En kyllä aijo uusia ostaa kun nuo jäivät käyttämättömiksi kun esikoinen ei pulloa huolinut kertaakaan eikä onneks ollut tarvetta opettaakaan.
koiramamma ekat vaunut mitä meidän esikoisella oli maksoi uutena vähän yli 200e..että kyllähän niitä yhdistelmiä löytyy suht. halvallakin ja varsinkin käytettynä löytyy parempiakin yhdistelmiä halvalla.Vaikka ei se paljoo lohduta jos ei oo lainkaan ylimääräistä!mekin jouduttiin noita tuplia varten lainaamaan miehen äidiltä rahaa...ja hävettää kyllä joutua lainaamaan, onneks saa sentään joka kuu maksettua vähän takas.
turvakaukalosta oli puhetta, aijotaan pärjätä esikoisen vanhalla britaxin kaukalolla, sen jälkeen se saakin mennä jo kierrätykseen koska tuli meillekin käytettynä.Niissähän on se 5-vuoden raja jonka jälkeen ei suositella käytettäväksi.Poika mahtu kaukaloon tosi pitkään joten täytyy toivoa että tää tulokaskin mahtuis, kauhistuttaa jo nyt et täytyy ostaa toinen istuin, ja ne vasta onki kalliita!pojan istuin kun saatiin miehen veljeltä ilmaseks.
Mayah kyseli painon noususta, täällä on tullut 2,4kg.Vaikka olenkin herkutellut ja muuta, mulla vaan ei sitä painoa silleen kerry.Pojasta tuli 7kg, ja toivon ettei nytkään sen enempää tulis kun mullakin BMI jo valmiiks 26...Meillä tää on ilmeisesti joku suku-juttu ettei painoa raskauden aikana niin paljoa tule, mun äidillä ei oo koskaan tullut kun 5kg raskauksien aikana.
Kamiliya kyseli nukkumajärjestelyistä meillä vanhassa kaksiossa pojalla oli makkari ja me miehen kanssa nukuttiin olkkarissa.Nyt kun muutettiin niin saatiin vihdoin taas makkari, poika sai kans oman huoneen niinkuin ennenkin, mut harmi vaan on pienempi kuin vanha.Vauva nukkuu tietenkin aluks meidän sängyssä, sitten meidän makkarissa pinniksessä ja jossain vaiheessa siirrytään miehen kanssa tohon pienempään makkariin ja saa lapset sitten ton isomman makkarin...mut varmaan sitten vasta kun vauvakin on yli 1v.Esikoinen siirtyikin omaan huoneeseen jo puolen vuoden jälkeen, se kun on niin herkkäuninen ja muutenkin kaipaa omaa rauhaa.
Paino-arviosta täällä niitä ei anneta, ehkä hyvässä lykyssä synnytystapa-arvion (rv36)yhteydessä heittää jonkun arvion.Viimeks meni kyllä ihan mettään, lääkäri arvioi että lapsi ei ole lähelläkään kolmea kiloa syntyessään (kuulemma ei voi olla kun on nii pieni maha) mutta niin sieltä vaan tuli 3340g.Muistaakseni myös vikalla lääkäri-käynnillä arvioi painoa mut sekin meni tosi alakanttiin.
nyyttimyy mulla kyllä poikaa oottaessa just teki mieli kaikkea suolaista!saatoin vetää sipsejäkin joka ilta... :ashamed: oisko se veikannut sit sitä et poika tulee...
Nyt en tiedä kumpi tulee mutta maistuu kyllä molemmat, suolainen ja makea.Tosin oon aina ollut herkkujen perään joten ei musta varmaan voi kyllä himojen perusteella päätellä et kumpi tulee :D
Huoh, nyt tuli semmonen romaani jotta taidan lopettaa niin jää tilaa muillekin...

d. ja pipana 29+6
siinä vielä tuoreet masut, oikeen meinaa molemmista kuvakulmista!(ehkä ois viä voinu toiselta sivulta ottaa
:LOL: )



toivottavasti ei ny kukaa sievistelijä pahastu ku näkyy oikei tissitki...

 
Ja sitte rupeski vettä taas ropiseen...

Juhannus tuli ja meni, niinku aina!! Joskus nuorempana ne on vaan jääny pidemmäks aikaa kummittelemaan, tiettyjen sattumusten vuoksi :D VOI niitä aikoja ( vaikka en mä tiedä voiko noin vielä alle 25v sanoa?? )

Rintapumpuista on ollu puhetta. Itellä on kans sellanen ainun käsikäyttönen, en hirveesti kehuis. Auttaahan se jos pitää tyhjentää maidon pakkautumisen takia, mut jos on tarvetta saada varastoon niin ei se hyvä siinä ole. Itsellä on sellanen missä pitää vetää sitä putkiloa itsestään pois päin ja se ei tehny hyvää muutenki kärsineille hartioille. Se onki sitte parempi jossa on sellanen "kahva" pumppu. Mulla ei tullu muutakuin aluksi "ylimmäärästä" ja aika paljonki, mut sitte myöhemmin vain lapsen tarpeeseen.

Huonejärjestelyt... VOI |O Saatais nyt aluks tuo lasten makuuhuone valmiiksi. Tarkotus on siis tulevaisuudessa että molemmat lapset nukkuu siellä samassa huoneessa. Huoneelle tulee lattiapinta-alaa n. 24m2 et eiköhän sinne tavaroiden lisäx pari muksua sovi. Isäntä saa vauva-ajan alun asua pojan kans siellä ns."perähuoneessa" kun mää hoidan vauvaa kuiteskuu yöt ja isännän pitää aamulla töihin... Siis jos mää jaksan :whistle: Oon kovin huono heräileen öisin.
Elikkä unenlaatu on meikäläisellä loistava, edes pissatauot ei nyt viikkoon kahteen oo enään valvottanu. Pissallakin tulee käytyä lähestulkoon unissaan, kerran yön aikaan.

Nyytimyy Mikähän lapsi mulle tulee ku himottaa molemmat makea ja suolanen :LOL: Esikoiselta olin kans hyvä syömään molempia :kieh:

Painoo on tullu ihan liikaa... kiitos vaan tästäkin aiheesta :kieh: :D n. 9kg. Huomenna onki sitte nvlalääkäri ja taas totuus valkenee.

Turvakaukalo on tallessa vielä esikoiselta. Tais olla just se grago ( vai mikä nyt onkaan ) ja siihen se alusta. Joka on kyllä tosi hyvä!!

Isäntä käy töissä 8-16 Ja ei saa siihen ei sitte millään minkäänlaisia muutoksia, jos joskus tarttee jotain joustoa niin se on kiven ja kannon alla... Yksityis yrittäjällä hän töissä.
( Tästä syystä myös elämä olis huomattavasti helpompaa jos oltaisiin naimisissa ) Voisin hoidella hänen puolestaan asioita.

Ukkokulta on sitte ruvennu pikkasen lämpeneen naimisiinmenolle, kehas kavereille mökillä pikkunousussa et me ollaan menossa naimisiin :D Taivuttelut / kiristyksen on sitte tehny tehtävänsä =)

Hexalle juu nyt vaan jaksamista täältäkin toivottellaan!! Itselle on jääny pelko keskosuudesta, kun mun serkun esikoinen on syntynyt rv 30. Lapsivedet meni hällä jo rv 27 Saivat sitte jonkin aikaa pidettyä pientä vattassa. Toinen oliski sitte menny yliaikaseksi. Nyt hänen esikoinen on jo eka luokalla, menossa siis tokalle. Joitakin "jälkiä" on keskosuus jättänyt, mutta ihana lapsonen on!

Pitää jatkaa taas myöhemmin...

R iikka 27.rv
 
ail
Juuh tuosta rd:n oireista oli mulla vaikea sanoa mitään kun jano on jatkuvasti kova mutta pistin sen juomattomuuden piikkiin.Päätä särkee usein ja aikamoisia pyörrytyskohtauksia tulee ruuan jälkeen.Eli kun sokerit nousee entisestään.Kaikki noi pistin vaan raskauden piikkiin enkä todellakaan ollut huolissani rasitustestistä.Painoa tosin tullut ihan älyttömästi mutta en tiiä mistä sekin johtuu.Muissa raskauksissa tullut noin 5-10kg ja tässä nyt jo 15kg.Ei ihan normia miulle siis.Tsemppiä kaikille rasitukseen meneville ja toivotaan puhtaita tuloksia.

ail ja Pipsa 29+3
 
R iikka MAHTAVAA!!!! Totuuden kuulet känniääliön suusta :D :LOL: Nyt vaan kirkkoa/ maistraattia varaamaan ja ilmoitat miehellesi että se on nyt sitten almanakkaan laitettu :whistle: Noin sitä pitää! Joskus vaan ne ukot tarvii aika isonkin potkun persuuksille ennen kuin saa haluamansa (terveisin nim. merk. itsekin kosinut aikoinaan... )

Daydreamsilla onkin oikein suloinen massukka. Jospa sitä itsekin laittaisi kuvaa tuossa myöhemmin tällä viikolla kunhan päästään taas uusille lukemille :) Katselinkin tälläisiä kärryjä kun huomasin alennuksen

http://www.ozbaby.fi/verkkokauppa/www/popupcard.php?id=209

:attn: kokemuskia kellään näistä!!!!??? :attn:

Älkää ystävät rakkaat puhuko painosta mitään :kieh: mulle on nyt sellainen ripeät 10 kiloa tullut ja en pysty käsittää että miten se on mahdollista :eek: :p Voin vannoa etten ole edes kauheemmin herkutellut. Syön reilusti kasviksia ja hedelmiä ja normaalia kotiruokaa, jäätelö menee mutta olen kyllä ollut aika herkuttelija jo ennen raskautta eikä paino ole tällälailla noussut. Koen että en ole ruokavaliota muuttanut mutta paino nousee niin että heikompaa hirvittäää...

koiruus jälleen...
 
Olen ollut todella laiskalla päällä pitkän aikaa. Lukemassa olen käynyt silloin tällöin, mutta kirjoitusta en saa aikaiseksi.

Vastaan ihan enstex asunto galluppiin; Asumme 80m2 päätykolmiossa, asumismuoto on yksitasoinen rivari. Tilaa on siis riittävästi. Joskus sitten myöhemmin haluaisin rakentaa omakotitalon, mutta se saa odottaa parempia tuloja :)

Koiramammalle vastaan heti kun muistan: Ei ole käytännön kokemusta kyseisistä vaunuista, mutta omistan kyllä juuri nuo beiget. Odottelevat siis Naperoa kyytiin syyskuussa. Olen kyllä koonnut ja "leikkinyt" vaunuilla jo jonkin verran ja vaikuttavat oikein mukavilta ja tukevilta. Mun vaunuissa on kylläkin vanhempi runko, mutta varmaan aika samanlainen....

Hexalle paljon tsemppiä sängynpohjalle. :hug:

Pää on ihan tyhjä, enkä yhtään muista mitä piti kommentoida......

Oma elämä:
Kävin sokerirasituksessa ja kaikki oli hyvin. Neuvolassakin kaikki oli niin kuin pitikin. Huomenna olen menossa 4D-ultraan...jänskää.
Tämä viikko onkin sitten viimeinen työviikko ennen piiiitkää "lomaa". Koulukin loppui onneksi jo viime viikolla, joten kohta koittaa täydellinen vapaus!!!

Joku (tai siis aika monikin) on kärsinyt uniongelmista. Itse kävin ostamassa imetystyynyn, jonka avulla olen saanut nukuttua paljon paremmin kuin ilman. Suosittelen.

Pitää palailla myöhemmin....en muista mitään....:headwall:

Neppis & Napero 29+2

 
R iikka No niin, no niin... Nyt sitte vaan tosiaan jo sitä maistraattia :D Joskus tosiaan tuosta alkomaholista jottain hyvääkin irtoo :whistle: :LOL:

Ihana masukin oli taas esillä :heart: Mulla edelleen sellanen, joka välillä lässähtää ja häviää ja joskus taas on niin törröllään että :D

Makiaa vai suolaista ja sukupuolesta Tytöstä mun teki mieli hedelmiä ja pojasta kaikkea mahdollista, mutta etenkin kokista ja nyt menee kyl noi herkut suolaisen edelle :ashamed: mutta siis kyl hesen ruoka ja subit sun muut ihan hyvälle maistuu nekin :whistle:
 
Täällä uusi syysmassukka ilmoittautuisi mukaan, toivottavasti vielä pääsee, olen seurannut jutusteluanne ihan alusta alkaen, mutta en ole vaan saanut aikaiseksi liittyä mukaan, olen vähän arka kirjoittelemaan ja en ennen ole mihinkään keskutelupalstoille osallistunut, mutta nyt oli ihan pakko ilmoittautua kun olen ihan koukussa tänne. :) Esikoista odottelen ja l.a olis 3.9, Helsingissä asustellaan ja Kättärillä olis tarkoitus synnyttää. Koko raskaus on sujunut todella hyvin, ei minkäänlaista pahoinvointia ole ollut, nyt on jo maha kivasti kasvanut ja pientä närästystä ja suonenvetoja alkanut ilmaantumaan. Tänään neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa, painoa tullut tähän mennessä yhteensä 4,5kg ja pienen sydänäänet hyvin kuului ja raivotarjonnassa on. Liikkeitä päivittäin hyvin tunnen, mutta aika rauhalliselta kaverilta kyllä tuntuu. Sukupuolesta ei ole vielä tietoa, joten se yllätys selviää vasta sitten kuin pieni syntyy.
Itse työskentelen hoitoalalla, hoitelen vauvoja (siis todella pieniä) työkseni, joten vastasyntyneen hoito on tuttua puuhaa, mutta varmasti omalapsi on asia erikseen.... Nyt viettelen kesälomaa, viel pari viikkoa ja sitten pitäisi kolmeksi viikoksi töihin palata, saa nähdä pystyykö kun seisomatyötä on ja välillä aikas vauhdikastakin. Tässä nyt jotain tietoa minusta, toivottavasti huolitte mukaan keskusteluihinne....

Zalsa ja "Sulo" 29+5
 
kiitos kaikille ihanat tsempityksistänne :heart:

Ei muuten päästy kääröjä tänään katsomaan kun pääsivätkin jo tänään kotiin ja ajattelin antaa pari päivää rauhottumisaikaa ennenkö paukataan paikalle.. mutta tällä viikolla kuitenkin pitäis tulokkaat mennä tarkastamaan :heart:

koiramamma oli kysellyt vaunuista ja meiltäkin löytyy tulokkaalle nuo odottelemassa ja kuten neppiskin niin on niillä tullut jo kylmäharjoteltua ja hyviltä ovat tuntuneet! tosi tukevat ja varmasti pääsee pahemmassakin loskassa eteenpäin. Toisaalta taas jos tykkää kevyistä vaunuista niin nämä ovat aivan väärät, mutta ainakin meille uskon että ovat juuri sitä mitä kaivataankin! Meillä on värinä tuollainen kolmevärinen jossa on beesiä, vaalean sinistä ja tumman sinistä ja upouudet ovat :)

Nyt etsimään jotain herkkuja ja murukkelin viekkuun sohvalle!


Jaksuja massuille :flower:


Tini+Pingu rv 29+5 (edelleen)

PS. Zalsalle tervetuloa joukkoon!!
 
Pikainen vastaus vaunuista, Koiramammalle:

Meillä on noiden vaunujen vanhempi versio. Siinä ei ole heittoaisaa sillä silloin vielä ei niitä ollut keksitty kun vaunut hommasimme. Vaunut ovat ehdottoman hyvät, alkuun kopan kanssa kun jouduttiin reissaamaan sairaalaan kontrolleihin ja kotiin niin pistin tavarakoriin vaunuverkon ja ei väliä, hakiko mies vai mummo sairaalasta, päästiin aina kotiin vaikka turvakaukaloa ei autossa ollutkaan.
Ratasosa on niin iso, että siinä kuljetaan ja nukutaan edelleenkin ja kova tappelu tulee olemaan saada esikolta vaunut pikkusiskolle. Ratasosaa varten hankimme pari vuotta sitten 116 cm untuvamakuupussin ja siinä on sitten monta talvea kuljettu ja nukuttu.
Teleskooppiaisa on ihan ehdoton pitkäselkäiselle ja lyhytkätiselle ihmiselle (minä) tai pitkäjalkaiselle (mies) eikä vaunuissa ole niin paljoa painoa, ettei niitä yksin nostaisi vaikka portaita kerroksista toiseen (tuli nostettua).

Koiran kanssa kulkiessa kävi vaan niin, että fleksin lanka nirhasi vähän tuota kädensijaa eli siinä on pieni kolo nykyisin. Samoin jos esikko ulkoiluttaa koiraa ja fleksi on löysällä pitää olla tarkkana, ettei kierry pyörän ympäri. Mutta sama ongelmahan on kaikissa vaunuissa.
 
snodgrass
mOi taas!

ail voi kurjuus että sekin piti tulla se rd! Ja tsemppiä myös pienelle kipsipotilaalle!
hexa oli tosiaan mielenkiintoista mitä kirjoitit siitä esikon kehittymisestä. Ei varmasti ollut silti teille helppoa aikaa tuo.

tyynyistä unettomille: mullakin oli viime raskaudessa käytössä loppuvaiheessa iso tyyny polvien välissä, ja välillä tosiaan toinen kainalossa niin kuin jollakulla toisellain täällä. Nyt on vielä riittänyt kun saa vähän peittoa rutattua sinne jalkojen väliin, mutta luulen että se tyynyn tuleminen on vain ajan kysymys..

R iikka hyvähyvä! =) Näyttää sun strategia toimivan, hitaasti mutta varmasti kohti alttaria/maistraattia siis etenette.

turvakaukaloista on ollut puhetta. Meidän pitäis hankkia sellanen, koska esikoisen on käytetty ja nyt jo tosi vanha. Oltiin ajateltu alunperin Brion Primoo, mutta kaksplussassa oli se eurotest-juttu, ja siinä sanottiin et ilman jalustaa se ei ole tarpeeksi vakaa. Meidän autossa ei ole sitä isofix-mahdollisuutta, joten se siitä sitten... Täytyy nyt katsoa, ainakin MaxiCosin istuin joka sai hyvät arviot. Halutaan et se on turvallinen sekä ennen kaikkea KEVYT kantaa.

nukkumisjärjestelyistä kyseltiin. Meillä ei ole entuudestaan vielä kokemusta, mut oon kyllä ajatellut, että riippuen nuoremman nukkumistyylistä siirtyy ennemmin tai myöhemmin meidän huoneesta esikon kanssa samaan huoneeseen.

painoo on tullut, mut en tiedä paljonko tarkalleen. Kyllä varmaan joku 6-7 kiloa tähän mennessä. Lukemat on kuitenkin korkeemmat kuin esikosta näillä kohdin, koska lähtöpainoakin oli pari kiloo enemmän.

zalsalle tervetuloa kirjoittelemaan! :flower:

daydreams ihana masu! =) Kiva jotenkin nähdä että kasvaa se muillakin..

Ai niin, se suolaista makeaa mieliteko: mulle on maistunut kyllä molemmat. Esikkoa odottaessa oli jotenkin varsinkin alussa kovat suolaisen himot, enemmän kuin nyt on ollut, mutta oon ajatellut että silloin söin toisaalta enemmän karkkiakin. Joten ehkä elimistö silloin kaipasi tasapainotusta..

Huomenna viimeinen lomapäivä, nyyh! Kolmen viikon työt sit vielä edessä. Saapa nähdä mitä vihkiparit tuumaa näin mahakkaasta papista :D

snodgrass ja neponen 29+4
 
vuh
Tervetuloa uusille! Ollaan mekin palattu juhannuksen vietosta tuosta olohuoneesta...! :D No käytiin me naapurissa saunomassa kanssa ja omalla mökillä pikavisiitillä miehen työvuorojen välissä.

Hexalle täältä myös paljon jaksamisia sinne lepoon. Toivottavasti ei ole liian tungettelevaa kysyä, mutta mua kiinnostaa miten saat ajan kulumaan, kun et juuri pääse liikkumaan. Ite olen pelännyt ihan kamalasti vuodelepoon joutumista. Mulla räjähtäisi maatessa pää - vaikka varmasti tietysti auttaa se, että tietää levon auttavan vauvaa... :heart:

Painosta Onneksi täällä on muitakin painavia kuin minä. Mulla paukkui raja tuossa pari viikkoa sitten neuvolassa, kun painoin melkein saman verran kuin esikoisen alkaessa syntyä! Tuo vähän auttoi rajoittamaan makean (=tyttö???) syöntiä. Mutta oikeesti mä haaveilen monta kertaa päivässä minttusuklaanappirullasta... Onko olemassa mitään vähäkalorista suklaata??? AUTTAKAA, TARVIIN SELLASTA HETI!! B)

R iikka Onnea tuleviin häihin, kyllä se mieskin aina pikkuhiljaa jotain tajuaa, kun tarpeeksi muistaa muistuttaa!

Mua on alkanut vähän ajatteluttaa se, että vauva on tuolla vielä jalat alaspäin. Miten todennäköistä on, että se vielä tuolla kääntyy? Jotenkin alan jo mielessä valmistautua sektioon... Muuten kiitos kaikille, jotka on jakaneet pelkojaan täällä muiden kanssa. Vaikka sitä jotenkin tajuaa, että muutkin jännittävät tulevia tapahtumia, on helpottavaa kuulla toisten peloista tarkemminkin. Että harvapa täällä mikään superihminen on. :) Ihanaa kesäiltaa kaikille, nukutaanhan tänä yönä makeasti aamuun saakka!
 
Hellurei! Uusi minäkin laskettu aika on 3.9 ja toinen raskaus menos...Tyttö syntyi elokuus 2006. Raskaus on menny hirmuhyvin tän toisen kohdalla esikoisesta oli kaikkia mahdollisii vaivoi mut nyt on pystyny nauttiin raskaudestaan ihan eri tavalla... =)
 
vuh sulle piti pistää et mulla on kans tää juniori masus viel hyvil mielin istuskelu asennos, mut mua on lohdutettu sit sillä et se voi kääntyy viel synnytys salissakin jos on hyvin tilaa...Ja tokihan sitä yritetään kääntää se on niin karmiva ajatus mun mielest et en tiä uskallanko ees mennä...Toivotaan et meil molemmil kääntyy ihan ittellää ja saadaan synnyttää ala kautta =)
 
Sokerirasituksesta on selvitty hengissä, huomenna pitää kysellä tuloksia. Jospa siellä ei mitään erikoista näkyny.

Lääkärineuvolassakin kaikki muuten ihan ok, mutta pissassa oli sokerit vähän plussalla. Voisko mahdollisesti johtua tuosta sokerirasituksesta, kun siitä oli aika vähän aikaa tuohon neuvola-aikaan? No joka tapauksessa parin viikon päästä katotaan uudelleen ja sitten mietitään jatkoa.
Lisäksi lääkäri haluaa ultrata masuasukin uudestaan kun ei saanut tuosta mieleistään mittaa, ilmeisesti asukki oli hänen mielestään kooltaan vähän viikoista poikkeava, mutta mitään vakavaa ongelmaa hän ei siltikään epäillyt, mutta haluaa vaan tarkistaa tilanteen. Tänään kun ei mittaukset oikein onnistunut kunnolla kun asukki päätti aloittaa treenit eikä pysynyt hetkeäkään paikallaan :)

Pää alaspäin matkalainen yksiössään oleskeli :heart:
 
koiramamma äkkiä kommentoin vaan tohon menopeli-asiaan, ystäväni osti juurikin nuo ja kuivaharjoittelun perusteella ovat tosi hyvät!Nyt heillä onkin ollut n. kolmisen viikkoa vauvakin jo kotona joten vaunut on testattu jo käytössäkin ja hyvät on kuulemma.Osta siis ihmeessä, halvalla näyttäis lähtevänkin!
snodgrasskiitos :) hassua vaan kun makaan niin koko maha katoaa, on tosiaan niin tonne selkään päin, siks se sf-mittakin niin pieni.Mut ihan komee tolleen seisoessa :D
tervetuloa mukaan zalsa ja elohiiri0608!
vuh kyseli suklaista, meillä ainakin löytyy kaupasta semmonen oranssi-kääreinen patukka, en nyt nimee muista joku cin...alkuinen.Mutta siinä tosiaan vähemmän kaloreita kun normisti, koitahan silmäillä jos löytyis.
nyt mää meen ennen ku jumahdan tähän...

d. ja pipana RV 30 :heart:
 
Fitnessillä on nykyään jotain suklaisia välipalapatukoita tms., mainostavat ainakin olevan sopivia välipalaksi tai "kevyempään herkutteluun". Kurkkaapa kaupassa! Käväisin Naisten Kympillä (kävelemässä) ja siellä kassissa oli tuollainen patukka - minusta se ainakin oli tosi hyvää! :p

Suolaisesta ja makeasta - täällä ainakin maistuu tasaisesti molemmat.. Sukupuolta en tosiaan tiedä, edelleen on arvoitus, voiko siitä NKL:n lääkärin näyttämästä käyrästä päätellä jotain? Tietoa kellään?
 
Turvakaukalosta: Meillä ei oo vielä kun edellisen jouduin heittämään roskiin. Nyt sitten saadaan kaverilta lainaan. Sillä ollu omalla vauvalla ja aika uus tapaus siis ja merkistä ei oo mitään tietoa.Pitäs Melkeen kohta hakea se tänne, että saa kattoa sen käytön ja kiinnityksen.

Nukkumisjärjestelyistä: Tyttö oli n. 8 kk kun alkovat nukkumaan samassa huoneessa. Vuosi sitten kun ostettiin tämä talo niin alkoivat nukkumaan omissa huoneissa. Nyt taas on jonkusen kuukauden nukkuneet samassa huoneessa omasta halustaan. Annetaan niitten nukkua sitten näin kun molemmat kuitenki nukkuu tosi hyvin ja illalla alkavat nukkumaan ilman nukuttamista. Tämä uusin tulokas nyt asettuu meidän makkariin ja sitten ei kyllä oo vielä tietoa jatkosta kuinka toimitaan. Yks makkari on tosiaan tällä hetkellä leikkihuoneena, että en tiiä sitten tulevasta. Sen kuitenki tiiän, että molemmat lapset on jossakin vaiheessa täytyny saada meidän makkarista pois ihan nukkumisen takia joten eiköhän tässäkin käy niin.

Painosta: On menny jo kymmenen kiloa rikki. Viimeksi ei kyllä ollu tullu painoa, että jospa se tässä sitten tasaantus. Kaikki maistuu kyllä ihan tasasesti. Esikkoa oottaessa oisin voinu syödä vaan salattia, mutta näissä seuraavissa ei oo ollu mitään erikoista. Paitsi, että nyt minä syön ku hevonen. Siis ihan kauheita annoksia. :p

Vauvan asennosta: Jostakin kirjasta luin, että 32-36 viikoilla yleensä kääntyy, mutta voi varmaan tehä sen millon vaan. Mulla asukki oli RT:ssa viime viikolla ja ollu sitä kuulemma jo pitemmän aikaa ainakin neuvolassa. Ja itsestä tuntuu nuo liikkeet siltä, että pää alaspäin siellä asustellaan

Uusille tervetuloa!!!

Meilläkin ukkeli alottaa ens viikolla kesäloman kun eilen kyseli, että kuinka todennäkösesti mulla jatkuu saikku. Vastasin siihen, että mitä suuremmalla todennäköäsyydellä. Joka päivä on supistellu enemmän tai vähemmän ja lonkat ja nivuset edelleen aika pirun kipeenä. Tarkotus oli, että ois alottanu sen loman sillon ku mulla alkaa äippäloma, mutta tuossa mietittiin, että sitten ei ainakaan enää uskalla lähteä käymään missään kauempana. Ja haluttas kuitenkin lasten kanssa käydä jossain.

Ens viikolla on lääkäri, että eiköhän se sitten selviä siellä. Se vain, että lääkäri vaihtuu ja viimeksi jo sano, että tuleva sijainen ei ole yhtä kokenut alalla ja toisella on eri tuntuma noihin juttuihin.. Katsellaan mitä siellä kerrotaan.

NInetsu 27+3
 
Dior Meillä on carenan vaunut ja oon tykänny. Malli on kyllä esikon ajoilta, mutta edelleen toimivat. Mulle oli pääasia, että on yhdistelmät, kori alla ja säädettävä työntöaisa (siis eteen ja taakse ja korkeus) Hintakaan ei niissä ollu päätähuimaava. Ja hyvin ovat asiansa tähän mennessä ajaneet, että jospa vielä yhden kestäisi.
 
Tervetuloa vaan mukaan Zalsa ja Elohiiri0608 =) Kyllä tänne aina mukaan mahtuu...

Snodgrass Tsemppiä vielä sinne töihin... Viimeinen rutistus vielä ja sitte saa "lomailla" ;)

Kääntymisestä Minusta ainakin tuntuu siltä, että Vilpertti heittelee tuolla edelleen välillä volttia. Niille joita huolettaa, niin tosiaan aika myöhäisessä vaiheessa nuo siihen lopulliseen asentoonsa jää...hyvin on aikaa vielä kääntyä ja sitähän me kaikille toivotaan ettei perätilassa tarvitse alkaa synnyttämään. :)

Dior Kyllä ne kilot siitä lähtee, tai ainakin suurimmalta osalta lähtee. :whistle: Itse oon onnistunut siinä, että joka raskaudesta on jäänyt se 5 kiloa, plus sitte muu lihoaminen :kieh:

(.) yöllä supisteli kipeesti jonkin verran ja aamulla mahassa oli sellaiset zembalot, että huono olo tuli ja tuntui, että sisuskalut ihan solmussa. :x

Mulle tulee kohta stressi kans niistä rattaista :$ rahaa ei yhtään liikaa ois ja aikakin tuntuu vähenevän huimaa vauhtia :kieh:

Katjuska ja Vilpertti 28+5 :heart:
 
Dior Mulla painoindeksi oli ennnen raskautta 28.7, sen takia piti se sokerirasituskin tehdä (neuvolantäti oli kyllä sitä mieltä että turhan alhaisiksi on säädetty nuo indeksit :p ). Alkuraskaudesta lähti pari kiloa, kun ei oikein mikään maistunut, mutta ne kilot on kyllä tullut takasin. Siihenpä se painonnousu on melkein jäänytkin, lähtölukemiin ei ole kuin 500g tullut lisää, taitaa tuo asukki elää noilla meikäläisen vararavintovarastoilla :p
Raskausarpia ei ole vielä mahan seudulle ilmestynyt, ilmeisesti tuon alhaisen painonnousun takia, mutta isäntä totesi yhtenä aamuna että "sun tissit on ratkeillu :kieh:" joten niihin on jokunen arpi tullu.

Vaunut ja kaukalo on meille tulossa mun serkulta lainaan. Merkistä ei ole tietoa, mutta yhdellä lapsella on olleet. :kieh:
 
Neuvolantäti soitti äsken noista sokerirasituksen tuloksista. Selvisin puhtain paperein B)

Onko muutes kellään kokemusta semmosesta ammeellisesta hoitopöydästä? Kun semmosta haaveiltiin tuonne kylppäriin.
 
Niihu: meillä on ostettu tulokkaalle tällainen siirrettävä ammeellinen hoitopöytä
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=610&toimittajaid=14

Vaikuttaa kyllä hyvältä ja toimivalta mutta yks nega puoli on että pöytä on TOSI korkea :headwall: oon ite tämmönen 155cm ja mieskään ei mikään pituudella pilattu niin on kyllä siinä ja siinä että onko hyvä käytännössä... ostin tuon meille huudosta 45eurolla ja on ihan uuden kuntoinen, joten kannattaa kyllä kattella käytettynä!

muutenkin jos vaan mahdollista niin noita kannattaa kattella paikan päällä eikä ostaa netistä sillä vastaan on tullut kyllä tosi huteriakin malleja joita en uskaltais varmaan ees käyttää...
aika lyhyt käyttönenhän tuo on sillä heti kun lapsi alkaa vähän enempi liikkumaan niin ei oo turvallista enää pitää tuolla ylhäällä!

pikkusia kääröjä päästään katsomaan torstaina ja pitääkin varustaa rintsikat suojilla kun aika varmasti valahtaa muuten maidot paidalle :kieh: muutenkin kun tätä valumista on ollut...

Raskausarvista olitte myös höpisseet ja mulle on niitä tullut tisseihin ja ihan ylös reisiin muttei vielä ainakaan onneks masuun!

Mulla oli kanssa painoindeksi ennen raskautta 28,7 ja siks oisin joutunut sinne rasitukseen mutta en saanut ikinä aikaseks mennä ja oonkin ollut tyytyväinen koska mitään oireita ei kyllä siihen suuntaan ole ja neitikin on kovin pikkuinen! Painoa tullut alusta siis se 5,3kg ja vaikka painoindeksi oli ennen raskauttakin jo korkee niin ei musta kyllä lihavaa ois saanu tekemälläkään, sellanen naisellisen kurvikas korkeintaan :kieh: :kieh: :kieh:


Mut juuh nyt taas ruoan metsästykseen!
Jaksuja massuille :flower:


Tini+Pingu rv 29+6

*muoks*
Katjuskalle kovasti jaksuja suppareiden kanssa! Toivottavasti jättävät rauhaan ettei lähde paikat aukeilemaan ennen aikojaan...
 
Bmi:stä oli keskustelua ja mulla se oli siinä 25 pintaan. Ja sanotaan niin kuin Tiniikin että sellainen kurvikas mamma täällä kirjoittelee :D Raskausarvistakin oli puhetta ja näin ensimmäistä odottaessa kauhulla odotan josko ne vielä tuolta tulla tupsahtaa :/ Yksi sellainen sentin mittainen punainen paholainen on tullut kylkeen mutta ei enempää, olen yrittänyt rasvailla mutta eipä se kait kauheesti auta jos niitä on tullakseen. Nuoruus vuosilta lanteilla jo valmiina aikamoiset viirut (onneksi jo vaalentuneet ) että hyvinkin mahdollista on että niitä vielä tulis..

Niihu onnittelut puhtaista papereista! :flower: me saadaan vannanjalat lainaan joten en ole noihin tuollaisiin perehtynyt. Isäntä meinasi kyhätä hoitotason pesukoneen päälle kesälomallaan, saas nähdä mitenkä hieno verme siitä tulee :D

Katjuskalle sympatiaa supisteluista :hug: kannattaa tosiaan pälyillä noita tarjouksia mitä mäkin tässä olen metsästänyt ja nytten tuleekin sitten alennusmyynnit että jospa sieltä löytyisi kärryt! Onkos teillä tarve niille heti? Mä mietin että olsiko härskiä pyytää esim. kastelahjaksi lahjakortteja jolla saisi kärryttimet?

Dior turhaa sinä sitä painoasi murehdit tuollaisilla lukemilla :D Mulla tosiaan tullut sen ripeät kymppi lisää ja lähtöpainoakin oli ihan hyvin vaikka normaalin rajoissa metiinkin. Suosittelen suakin ajattelemaan niin että sulla menee kaikenkaikkiaan 10 kk päästä siihen kuntoon kun syyskuussa olet JOTEN samanverran ainakin menee että ollaan lähtöpainossa! Älä murehdi!

Makeaa mielummin kuin suolaista tänne kiitos, mä varmaan oon tuonut Valiolle sellaiset voiton tänä vuonna kun tuota jäätelöä menis ihan kilokaupalla, pakko on itseä hillitä ettei se paino perkule lähtis ihan käsistä! Muutenkin maitotuotteet kaikkine ihaninen rahkineen maistuu TOOOSII hyvälle :p taidampa kipaista hakemaan rommirusinaa... Ihan vaan sen takia että kurkku on kipeä ja viime yönä valvottiin jälleen kolmeen!

Koiruus ja pentunen rv 28+6
 
Dior:Älä juu turhaan mieti painoo noilla lukemil..Viikkoi on kumminki iha hyvin takana saman verran suurinpiirtein ku mulla ja mulle sitä painoo on tullu noin 10kg ja se painoindeksi oli kumminki mulla 25 ku läksin oottaa =) Rasituksista ne puhu neuvolas mut sit ne katto veresokerin aterian jälkee ja paasto arvon ja molemmat oli hyvii ni ei tarvinnu mennä rasituksii! Mulla tuli esikoisesta 16kg ja kaks viikkoo synnytyksen jälkee olin omis mitoissani et ehkä säki ne muutaman kilon saat tippuu se kymmenen kiloo jää kuulemma yleensä laitokselle =) Ja imetys toimi mulla.
Raskausarvista piti kans pistää mulle tuli esikoisesta takamuksee ihan järkyt repeemät ja si rintoihi mut nyt ei oo tullu luojan kiitos lisää ja tuskin enää tulooka ellen iha hirveesti mässää ny loppuvaiheel. Rasvaus ei auta mitää oon kuullu kans ne tulee jos on tullaksee.Kaveri hinkkas itteensä rasvaa joka päivä ja arpeutu pahemmi ku mä =)
Katjuska-78 : Mul on kans semmonen fiilis et tää juniori kääntyilee vähä välii tääl mahas et ehkä se sieltä tosiaan si jossain vaihees löytää paikkansa ja toivottavasti kaikkien muittenki juniorit =)
 

Yhteistyössä