***SYYSMASSUKAT 2008 kesäkuussa***

No johan se Ninetsun pomo kaikkea suustaan ulos päästää :kieh: ei voi kun ihmetellä oikeesti :eek:

Koiramamma Eipä mua silleen ne pikku vuodot enää kauheesti järkytä, mutta tollanen teurastamomeininki kyllä pistää miettimään, että joko siellä on istukat revenny ja paikat ammollaan auki :x No mutta ilmeisesti tälläkin kertaa vuoto tuli jostain kohdunsuun limakalvolta vaan, kun nyt enää sellaista rusehtavaa vuotelee. =)
Ja juu... vähän menee omilla käyrillä tuo sf-mitta ja ei kyllä enää oo vilpertillä varaa paljon laajentaa tohon suuntaan :kieh: Että loppu on sitte pakko tulla jo ulospäin. Täs kans miettinyt, että mitenköhän se liikkuminen kuukauden päästä enää onnistuu :whistle: Mutta edelleen kyllä kans mietin sitä, että onkohan tuo laskettuaika nyt sittenkään ihan kohillaan :xmas:

Mä kans järkytyin tosta, että koululaisilla ei enää ois joka vuotista hammashoitoa. Törkeää säästämistä tollanen |O
Tästä päästiinkin ikeniin, niin täällä edelleen vuotaa kans, kun harjaa ja tarkistusajasta ei tietoakaan. (vaikka mä en kyllä hammaslääkärissä yhtään kans tykkää käydä :ashamed:)

Tinii toivottavasti jotain sentään päälle löytyy ;)

Nenna mulle kans tuli siinä tunnin kohtaan ihan hirveen heikko olo. Multa hoitaja oikeen kysy, että heikottaako ja jaksanko istuskella, niin pönttönä vaan sanoin, että jaksanhan minä :xmas: kadutti heti kun takas odotusaulaan menin ja sinnekään ei pitkäkseen mahtunut, kun tupa oli koko ajan täynnä porukkaa.

Meillä tuo ukko kävi kotona syömässä ja läks taas takaisin töihin, että kymmeneen asti täällä sitte keskustelen ton 1v4kk ikäisen kanssa ja katselen telkasta turhanpäiväisiä ohjelmia :kieh:
 
snodgrass
Moikka
Katjuska onpas teidän miehellä tylsät työvuorot sattunu :( Vaan tuleeko sitten jotain pyhälisiä tms.. Kurjaa ja hurjaa myös toi vuoto! Onneksi olet noinkin kylmähermoinen!

ninetsu toi sun työnantajas ei näköjään ymmärrä paljonkaan oman etunsa päälle! (joka tietysti olis sitoutuneet työntekijät...) tyhmä mikä tyhmä siis :eek: Haistata pitkät vaan ja lepäile rauhassa!

koiramamma harmillinen toi hammaskiviongelma! Onneksi kuitenkin olet saanut noita hamppuaikoja. Vaikea oikein miettiä mikä lopulta on ihan välttämätöntä, kun eihän esim. jotain hoitopöytääkään välttämättä tarvi jos vaihtaa sängyn päällä tms. Harsoja, vaikka käytettiin aluksi melkein pelkästään niitä, meillä oli kyllä huomattavasti vähemmän kuin 30... varmaan aloitettiin 12:lla ja oltaisko siihen hommattu vielä yks kuuden satsi vai mitenkähän se meni.. En meinaa enää muistaakaan enkä ole vielä kaivanut niitä kellarista. Itselle ehkä maidonkerääjät tai ainakin liivinsuojuksia vois hommata jo etukäteen. Rintapumppu on ehdoton jos imetys lähtee hyvin toimimaan, mut kun sitäkään ei voi etukäteen tietää... Ja toisaalta sitä voi kaivata hyvinkin pian sairaalasta kotiuduttuaan. Parasta olis jos sellaisen sais lainaan joltakin aluksi, niin näkee sit tarviiko sitä vai ei.

Tinii mahdoitko keksiä jotain päällepantavaa?? Näähän on ihania tilanteita saada ostaa jotain uutta... :D Ei sillä et olisin mitenkään shoppailuintoinen...

( . ) Olin tässä varmaan viikon verran vapaana hormonihirviön hyökkäyksiltä, mikä on ollut kivaa ja ihmeellistä.. Mutta nyt on taas alkanut väsyttää ja vanha kiukkukin palailee. Tänään oltiin kaverilla kylässä ja pöydässä oli suklaakeksejä :p kyllä teki tiukkaa mutta pysyin lujana, jee! Jussina täytyy kyllä sallia itselleen pientä helpotusta... Ja palata sitten taas ruotuun.

Iloista jussia kaikille!
snodgrass ja neponen 29
 
Vai on se tuo paastosokerin raja-arvo noin alhainen raskaana olevilla! Minullahan on tuo sukurasitus molempien vanhempien puolelta, mutta bmi:n perusteella eivät laskeneet minua kuuluvaksi riskiryhmään. Äidin mittarilla sitten tavatessa katsoin paastoarvoni ja olin hyvin tyytyväinen 4,7 arvoon, mutta teidän kertomuksia lukiessani huomasin, että hilkullahan tässä ollaan. Täytynee seuraavan kerran kotipuolessa käydessä tarkastaa jälleen arvot. Eli joskus heinäkuussa. Voishan sitä toki varulta vähennellä muutenkin tuota makean syöntiä... Ei lie haittaakaan sellattisesta liikkeestä olisi.

Ikenet ei ole täällä vuotaneet laistenkaan. Muutoin kyllä kulutan hampaitani reippaalla narskuttelulla ja nyt kun hampaat reagoivat jo viiltävällä vihlonnalla, päädyin hommaamaan suojat/kiskot/mitkä lie ovatkaan. En tykkää niitä käyttää, mutta auttavat kyllä tehokkaasti, joten uskollisesti joka yö ne suuhuni sujautan. Kyllä on sitten eroottinen olotila sen jälkeen, kuulkaas...

Rintapumppuasiaa: mikäkös se on hyvä malli/merkki/tyyppi? Olen nyt kuullut useammasta suusta, jotta sellainen olisi hyvä olla jo valmiina, kun vauva syntyy.

Nyt yritän siivoilla. Täällä on kans kunnon väsymystä ilmassa, vaikka hempasta se ei ainenskaan johdu (yli 130). Ensin arvelin sen johtuvat säästä, ilmapuntari kun olen, mutta väsy vaan jatkuu, vaikka tänään on meillä päin ollut oikein hyvä keli. Tekis mieli vaan lölliä ja nukkua. Mutta nyt ampasen reippaana tyttönä imuroimaan!

Lizard & Verneri 26+2
 
Heipsaa

Kun on ollut puhe näistä välttämättömistä tarvikkeista niin.. Itsellehän kävi esikon kanssa niin, että hän syntyi ennenaikaisesti aivan yllättäen ja vielä pitkien pyhien aikaan. Siitä viisastuneena olen varustautunut tätä Jussia varten hankkimalla vinon pinon yösiteitä ja liivinsuojia ja rintapumppu on palautunut lainasta kotiin. Jos hassusti kävisi niin olisihan sitten välttämättömimmät tarvikkeet varattuna valmiiksi. Ja jos vielä joudun pumppaamaan niin kyllä ajattelin hemmotella itseäni (ja ympäristöä ) hankkimalla uuden, kaksi-imuisen pumpun. Ilman sähköpumppua ei olisi tullut toimeen.

Kamala ajatus, jos lapsille ei automaattisesti kutsua hammastarkastukseen tulisi! Meillä piu paut annetaan ravintosuosituksille ja siksi onkin saatu pidettyä painot ihan kohtuullisina. Kevyttuotteet saavat ihmiset vain syömään liikaa ja mieluummin me syödään ja juodaan oikeaa maitoa sopivasti ja joskus herkutellaan.. Mieluummin pikkunälkään vedetään juustoa ja kinkkua kuin leipää ja keksiä. Kumma juttu muuten, kuinka nyt kun maksamakkaraa saa syödä ei lisäraudalle juurikaan ole tarvetta!

Hampaista:
Oletteko käyttäneet hammasväliharjaa? siinä on yksi maailman parhaista keksinnöistä! Uskomatonta, kuinka sillä saa pidettyä hampaat kunnossa. Jos jollakulla ei vielä sellaista ole niin kipinkapin apteekista ostamaan! Ei ikenet vuoda enää verta.

Kivuista ja syömisestä:
Oliko kellään muulla sellaista ongelmaa, että selkään alkaa pistää syömisen aikana? Mulla on sellainen tosi tuskainen vaiva. Kipu on ihan kamala ja pahenee mitä täydempi vatsa on ja oloa helpottaa vain sänkyyn kyljelle makuulle pääseminen. Istua ei voi yhtään. Turha siis on kuvitella käyvänsä syömässä missään kodin ulkopuolella.

Hyvää Juhannusta kaikille! Meillä vietetään ihan vain kotioloissa kun ei oikein uskalla lähteä mihinkään, mistä ambulanssi ei saa kyyditettyä Meikkuun alta varttitunnin. Eipä tässä tiedä, pitäisikö puhua realismista vai peloista kun sanoo että ennenaikaista synnytystä pelkää ja samoin sitä, että lapsi kuolee. Yliaikaisuutta ei edes pysty käsittämään eikä sitä, miltä tuntuisi täysiaikainen lapsi punkea pihalle. Samoin ihan käsittämättömältä tuntuu se, että lapsi heräisi öisin ja vaatisi ruokaa! Kun meillä edelleenkin katsotaan kelloa ja sen perusteella syötetään lasta.

Hexa ja pikkusisko 28+4
 
vuh
Juhannusta odotellessa...! Katjuskalle tsemppiä vuotoihin. To-del-la rasittavaa on varmaan kohta edes alkaa harrastaa sekstailua, jos tietää, että siitä alkaa vuodot. :hug:

Tarvikkeista Ä-pakkauksen tavaroiden lisäksi kannattaa etukäteen hankkia just se rintapumppu, liivinsuojia, imetysliivit, isoja siteitä ja tutteja. Myös pulloja, tutteja ja vastasyntyneen Tuttelia varuiksi. Muistan koko loppuelämän, kun kävin laitokselta lähtiessä Rovaniemen Sittarissa ostamassa rintapumppua. Taksi ja poika odotti ulkona ja minä haahuilin pyörtymisen partaalla jättimäisillä käytävillä joululaulujen raikaessa... Eli suosittelen lämpimästi, että varusteet hankitaan ENNEN vauvan syntymää! :D

Mulla on Ainun käsikäyttöinen pumppu, suosittelen. En tiedä, olisiko joku masiinahärveli parempi, mutta mä ainakin tykkäsin tosta. :)

Meillä menee juhannus kanssa niin, että mies on töissä huomisaamusta lähtien. :( Me mennään pojan kanssa huomenillalla saunomaan naapuriin eli ei mitään superbailausta tiedossa! Rauhallista juhannusta kaikille, älkää pissikö veneen laidan yli! :D
 
Hexa: en muista lainkaan tarinaasi, anteeksi siitä! Minua kiinnostaisi kuulla, miksi olet synnyttänyt aiemmin ennenaikaisesti ja samasta syystäkö pelkäät nyt ennenaikaisuutta? Onko tässä raskaudessa ollut merkkejä ennenaikaisuudesta tms.? Anteeksi tosiaan, jos joudut nyt toistamaan itseäsi.
 
Snodgrass onnittelut lujana pysymisestä :flower: Kyllä sitä jussiks vähän sitte voit höllätä :D

Hexa toivotaan nyt, että pieni vielä malttais kyydissä pysyä mahdollisimman pitkään =) Mutta en kyllä tosiaan itekään varmasti uskaltais kauaksi sairaalasta lähtee, jos epäilisin vähääkään, että synnytys saattais käynnistyy hetkenä minä hyvänsä.

Noista hankinnoista en aikaisemmin muistanut höpistä, niin liivinsuojat voipi olla sellaisia, joita tarvii jo ennen synnytystä jos enemmältikin alkaa tissit falskaamaan ja sitte itelle siteitä valmiiks.
Rintakumi on sellainen mitä oon ite aina tarvinnu joka kerta ja pumppukin löytyy.
Sitte pullot ja niihin tutit ja ihan normi tutti, kun koskaan ei tiiä miten se imetys lähtee käyntiin.
Harsot on aina tarpeellisia ja tosiaan tuota korviketta ihan vaan varoiks kaappiin =)
Ite en tällä kertaa ees mieti imetysliivejä kun viimeks imetys ei kunnolla käyntiin ees lähtenyt...jos nyt lähtis kun en liivejä ees ajattele :whistle:
bepanthenia on hyvä olla rasvavarastossa. Talkkia jos tykkää...ite käytän perunajauhoa.
Ja mulle molempien muksujen kanssa on ollut tarpeellinen sellainen niistäjä (pikku piia vai mikä se oli) Esikoinen joutui parin viikon iässä osastolle, kun oli niin tukkeessa ja pojan kanssa selvittiin ihan kotikonstein tuon niistäjän kanssa.
Hmm...lisäilen jos jotain viel mieleen tulee. Kaikkea sitä tarvii ja jotain varmasti tulee turhaankin hankittua.
Ite pitäs kans ihan oikeesti alkaa jo miettiä, että mitä täältä puuttuu :kieh:
 
MUKAVAA JUSSIA KAIKILLE! Itsellä se menee osin töissä, mutta mitäpä tuosta, juhlikoot ne ken pystyy...

Käväisin äsken Diacorissa Räisäsen Ilkalla tsekkaamassa tilanteen. Kiva oli kuulla, että ei hätiä mitiä, vaikka on supisteluja ollut jonnin verran, kuitenkin kohdunsuu ja kohdunkaula normaalit, ei pehmenemisiä tai lyhentymisiä. Ettei siis tarvi ihan koko aikaa sairaalan vieressä kökkiä ja voi tehdä pienen juhannusreissunkin;)

Häntäluumurtumankaan ei pitäisi vaikeuttaa edessä olevaa (hope so). Räisänen sanoi, että avoimin mielin pelkopolille kaikkine ongelmineen ja pääsen luultavasti erityisseurantaan koska riskiraskauden merkit ilmassa kuten tuo mahd. raskausdiabetes ja kohtutulehdus pitkine sairaalajaksoineen ja tiputuksineen maaliskuussa. No saapi nähdä, maanantaina siis sokerikäyrällä KOS:aan ja to pelkopolia (mulla tuo pelkopoli-lähete tuli lähinnä yleisestä luottamuksen puutteesta kaikkia HUS-hemmoja kohtaan, koska maaliskuinen episodi oli lähellä päättyä todella ikävästi ja ite piti niin pirusti pitää huolta asioista ja kyseenalaistaa hoitohenkilökunnan kantoja saadakseen oikeaa hoitoa).

Jälleen lääkäri oli sitä mieltä, että la. heittää noin viikolla ja on oikeesti viikkoa aiemmin kuin kirjoissa ja kansissa, tuota mieltä mäkin oon, minkäköhänlainen vääntö sen muuttamiseksi pitäs käydä? Ultrat on jo RV 11+ lähtien esittänyt tuota noin viikon poikkeamaa.

Kiitokset ostovinkinkeistä, kun pyhät ohi pitää lähteä noita shoppailemaan!
 
Lizard:
Joo, meillä esikko syntyi hyvin ennenaikaisena vajaan kilon painoisena. Varsinaisesti mitään syytä ennenaikaisuudelle ei annettu mutta nyt kun tässäkin raskaudessa viikolla 19 todettiin kohdunkaulan lyhentyneen (ja lyhenevän vauhdilla) niin kaiketi jonkinlainen alttius on ennenaikaiseen synnytykseen.
Vuodelevossa ja kotona hissutellen olen pari kuukautta ollut ja erilaisia pistoksia käytetään tilanteen stabiloimiseen. Edellinen raskaus loppui 2 pv keskenmenon puolella ja siinä näin jälkikäteen näyttää olleen samantyyppiset ilmiöt taustalla, kuin tässä ennenaikaisuuden uhassa. Niin että todellisuus voi olla kauhukuvia pelottavampi.

 
Perse!!
Kirjotin pitkät pätkät ja hornan tuuttiin meni!!!
No josko nyt uudestaan...
Mitzysamaa ähkyä täälläkin, mulla vaan tulee vielä oksennuskin kaupan päälle jos liikaa innostuu syömään.Eipä kyllä oo sitä vaaraa nyt ollut, ruoka ei oikein maistu...herkut kyllä :D
Katjuskatsemppiä vuotelujen kanssa!kurjaa ettet vieläkään oo päässyt tosta eroon..vaikka nyt tietenkin mielenrauha on helpompi saada kun voi kuulostella liikkeitä.Itelläkin on nyt parina kertana tullut seksin jälkeen verta, mutta lääkäri kyllä sanoikin että limakalvot näyttävät punaisilta ja ärtyneiltä että johtuneeko siitä...eipä se silti kiva ole huomata että verta tulee.
Sullahan onkin jo huima masu!mulla tosiaan sf-mitta viikko ennen pojun synnytystä oli 36cm...sulla ei siihen ookaan enää pitkä matka :D
R iikka voi vitsi kun saisin mäkin joskus ton pojan kainalooni nukkumaan!se pirulainen on samanlainen kun isänsä eikä tykkää yhtään nukkua vieressä.Nukku kyllä ekat 6kk ja sen jälkeen ei ookaan nukkunut kun sillee et on "salaa" mennyt sen viereen :D josko tästä tulokkaasta saisin itelleni hali unikaverin :D
Mäkin muuten huomaan välillä kohtelevani poikaa kuin vauvaa, syötän, puen ja riisun vaikka poika näistä suoriutuu itsekin jo lähes kokonaan...taitaa olla äidille rankempaa tää isoks kasvaminen.
Koiramammakokeiles sitä uutta pepsodenttia mitä telkassakin mainostetaan (punanen tuubi) se on tarkotettu herkille ikenille ja mua ainakin autto, ei oo enää vuotanut.Miehellä on aina ollut herkät ikenet ja sitäkin se autto.
Tarvikkeistakin kyselit...meille tarpeellisia oli pinnis (sinne tietty reunapehmuste, unirätti joka on edelleen ykkösunikaveri, peitto)hoitopöytä(se sai sisälleen vaatteet, bebanteenia jota käytti myös äiti rikkinäisiin nänneihin, vaippoja, harsoja ehkä 20kpl, puhdistuspyyhkeitä)Itelle tarpeellisia oli muutamat imetysliivit (ostin kyllä vasta synnytyksen jälkeen kun ei tiennyt millaset tissit vielä kasvaa, ja jotenkin lykkäsin ostamista...)kunnon siteitä jälkivuotoa ajatellen ja liivinsuojia.
Pojalle oli ostettu valmiiks myös tutti ja pehmeä peitto lattialla makoilua varten.Sit tietty vaunut.
Mulle kaikki pumput (tosin semmonen Ainun käsikäyttönen löytyy) rintakumit, tuttipullot ym. oli täysin turhia, maitoa ei riittänyt pumpattavaksi, täysimetin kyllä 6kk että poika sieltä kyllä maitoa sai, enkä olisi pumpatulle maidolle mitään voinut tehdäkään koska poika ei ikinä huolinut tuttipulloa enkä kyllä sen kummemmin koittanut opettaakaan koska ei sitä yrityksistä huolimatta halunnut vaan huusi mieluummin niin kauan että sai tissiä.
Siinä siis meille välttämättömät, ei todellakaan kannata kauheesti ostella kun ei tiedä mitä sitten lopulta tarvii..vaikka voihan niitä sit myydä eteenpäin.
Dior Suosittelen lämpimästi kokeilemaan DreamNappyn kestoja, ovat meidän suosikkeja ja niillä on todella hyvä jälleenmyynti-arvo!myin juur pojan sisävaipat+kuoret pois kun siirryttiin kokonaan tasku ja aio-linjalle ja sain kyllä rahani pois!vaikka olin muutamat ostanut täysin uutena niin en silti jäänyt kuin muutaman euron häviölle siitä mitä maksoin uutena.
huh, olikohan vielä jotain mitä jäi mainitsematta...nyt kyllä ei enään jaksa miettiä kun jo toistamiseen sain samat jutut kirjotella :)
Olin illalla parhaan kaverini kanssa kolme tuntia lähikuppilassa ja voi ihanuus että olikin mukavaa!en oo tosiaan uudenvuoden jälkeen ollut edes varttia erossa pojasta ja nyt oli kyllä mukavaa päästä vähäks aikaa ihan omaan rauhaan ja jutteleen "aikuisten" juttuja!
Huomenna mennään kaveripariskunnan juominki-juhliin, poika tosin tulee mukaan joten ei siellä kovin myöhään olla.SIt vaan kotona loppuilta.En kyllä tosta ukosta tiedä meinaako jäädä juhlimaan...
Nyt äkkiä nukkuun!
Hauskaa juhannusta kaikille!!

d. ja pipana 29+2
 
Mukavaa jussia munkin puolesta! :)
Me matkataan syntymäkaupunkiin juhannusta viettämään ja samalla olisi rippijuhlatkin tiedossa :)

Pää on ihan tyhjä vaikka piti kaikenlaista kirjotella, mutta lyhyestä virsi kaunis vai miten se ny meni :LOL:

Jussit!!!!
 
Höpöti
Juhannuksia vaan täältäkin kaikille =)
Ihan rauhallisissa merkeissä ajateltiin kotosalla kavereitten kans grillailla ja semmosta... pääsee syömään hyvää ruokaa... :p namskis... tänään kyllä ajattelin taas kaupassa et voi mahotonta kun ihmiset hamstras ihan mielettömiä määriä ruokaa.. kai ne pelkää että kaupat ei enää aukee ollenkaa... :D
Jeee... saatiin uusi sänky tänään =) kiva kiva... pääsee koittaa kuinka uni tulee =)
siispä unia.. ja JUHANNUKSET =)
 
Hexa: Hienoa, että ihmisen alku on tällä kertaa pysynyt jo näinkin kauan matkassa!!! Ja toivotaan, että pysyy vielä monta viikkoa! Olet joutunut kyllä kokemaan paljon. Ja rohkea olet. Kaikkea hyvää sinulle tähän loppuraskauteen!!! :heart:
 
Cora Tota samaa obsidania minä vaan oon mussuttanut...tosin eilenkään en muistanu taas ottaa :ashamed:

Mitzy Hieno homma, että ultrassa näytti hyvältä =)

Daydreams eipä oo mullakaan koskaan tuo sf noin huima ollut näillä viikoilla :kieh: tytöstä ollut 28 cm pojasta vajaa 30 cm... pojasta ollut korkeimmillaan 33 cm ja tytöstä 35 cm. että mikäs täältä nyt mahtaa syntyä :xmas:

meillä toi poika on kyllä sellainen, että joka aamukin hipsii viereen nukkumaan ja joskus öisinkin... yöllä pitäis kyllä olla lujempi ja viedä omaan sänkyyn takaisin tai syksyllä tulee ongelmia :whistle: mutta kun toinen niin suloisesti nukkuu siin vieressä :ashamed:

Hexa Onneksi tosiaan nyt on pikkuihminen jo pysynyt matkassa näin pitkään :heart: ja montaa lisäviikkoa vielä toivomme hänelle masussa.

Tää lähtee Juhannuksen kunniaks nyt vaipan vaihtoon :wave:

Katjuska ja Vilpertti 28+2 :heart:
 
heippati pitkästä aikaa... en oo päässyt koneelle aikoihin kun omakone ei toimi ja kai se "ylläripaljastuminenkin" vähän on rajoittanut tänne kirjoittelua kun pelkään, että kärähdän taas :D
Paljon on puhuttu nimistä.. meillä on nimet selvillä kummallekkin, nimet päätettiin yhteisymmärryksessä...tytön nimi on aika samalainen kuin mun esikon...pojan nimi kanssa lyhyt ja ytimekäs meilläkin saa toiset nimet "sukurasitteena".
Meillä oli maanantaina lääkärineuvola. Kaikki oli hyvin paitsi että mulla on alkanut nyt joku super nopea kasvukausi. Painoa oli tullut 1.5kg/vko ja masumitta oli venynyt 1.5cm HHHHHHHHHHUUUUUUUUIIIIIIIIII . ei suostunut täti kertomaan kumpi on ja nyt sitten jännätään 1.7 asti, että pitikö rakkeultra tieto apikkansa. mulle tullut sellainen olo et tää on poika vaika rakenteessa sanottiin olevan tyttö.
Meilläkin jussi menee kotioloissa...kai ukkokulta muutaman siiderin on jemmannut, en tiä. mulla ainakin limpparilinja.
Sokerirasituksen seurauksena sain viikon kotona mitata arvoja ja oli sen verran perseellään et sain lähetteen äippäpolille.
sokeri seurantaan. en millään haluaisi ruveta pistään mitään insuliinia itseeni..nyt jännätään sitäkin.
asntogallubbiin: me asutaan kunnan vuokrakolmiossa tilaa huikeat 65 neliöö asunnin kunto on todella surkea ja koko ajan etsiyään parempaa asuntoa asuuko kukaan muu vuokralla??
eipä tässä kummempia yritä olla aktiivisempi...
HAUSKAA JUSSIA KAIKILLE

aatumaria08+äippyli 28+6 huomenna poksuu...
 
POKS RV 30 täynnä!!! :D

Ja hauskaa juhannusta! :flower: :flower: :flower:

Me ollaan ihan kotosalla kun on tuo pieni piha ja sauna niin ei tarvitse välttämättä lähteä tuonne ruuhkiin ajelemaan varsinkin kun tuo sää on mitä on...

Mies kävi just vastan tekemässä tuolla lähi metsässä ni saa sitten koivun tuoksua saunaan illalla.

Ja ostin yhden siiderin jonka aion juhannuksen kunniaksi tänään illalla lipaista :p

Suosittelen tuota Rekolan(Vantaalla) lastenvaate ja tarvike kirppistä se on tosi hyvä!

peloista varmaankin eniten se kun parisuhde joutui koetukselle esikoisen jälkeen ja vaikka käytännön asiat eivät samalla tavalla enää muutu kun lapsia jo on niin silti sitä miettii tuota kotiin jäämistä ja "sinne jämähtämistä" kun olen tällainen menevä yrittäjä nainen ja sosiaalinen tapaus,mutta nyt onnekseni lähes kaikki kaverini ovat kotona ja odottavat myös vauvaa joten eiköhän muitakin mammoja seuraksi löydy...tosin haluaisin puhua muustakin kuin vauvoista ja vaipan sisällöstä.... :D

Sitten tuo esikoisen reaktio mietityttää ja myös imetyksen lähteminen käyntiin ja se kotiin tuleminen sairaalasta että miltä se sitten tuntuu kun kaikki neljä istutaan tossa sohvalla ja arki lähtee rullaamaan... :/

Mun imetys kokemus oli positiivinen ja alun jälkeen lähti hienosti käyntiin ja oli helppoa ja vaivatonta.Mutta juuri se alkuun pääseminen oli vaikeinta ei synnytys tai mikään muukaan asia.Kun ne rinnat turposi ja kipeytyi.Mutta rintakumi alussa oli kullanarvoinen ja ihanat Jorvin kätilöt osastolla jotka kannustaen auttoivat ja tsemppasivat kuitenkaan painostamatta liikaa. :heart:
Joten toivottavasti sujuisi tälläkin kertaa!

Ainun rintapumppua minäkin suosittelen ja liivinsuojia ja rintakumeja ja perssiteitä ja vaippoja tietty pitää olla =)

Ai niin eilen kun laitoin poikaa nukkumaan niin kun oli halit ja pusit annettu niin hän vakavoituen kysyi että: "sitten kun tuo vauva on syntynyt niin lupaathan äiti ettei isi enää ikinä laita sun masuun yhtään uutta siementä..???"
:LOL: :LOL: :LOL:

Ei pysyny pokka mulla eikä miehellä siinä vaiheessa....eli tämä kertoo jo hyvin tulevaa ja miten hän tulee suhtautumaan... :D

Sitten saatiin myös "ikäviä" uutisia miehen työn puolesta että se siirtyy 2 vuoro työksi kun on niin paljon hommia; eli joka toinen vko klo 14-22 töissä |O |O |O

Kun muutoin vuoro on 6.30-15 tällä hetkellä!

Kaikeksi onneksi jään kotiin nyt kun elokuussa muutos tapahtuu,jos olisin ollut töissä itsekin ja sitten kun taas palaan töihin en tajua kertakaikkiaan mitä sitten tapahtuu kun oma vuoro on 10-18 ja poika hoidossa ollut 9-16 tähän asti... :kieh:

Eli nyt mun kontolle jää joka toinen vko kaikki ilta jutut ja nukuttamiset ym. ja varsinki jos vauveli sit istuu illat läpeensä tos rinnalla ni missä välissä mä esikoisen kanssa seurustelen ja luen iltasadut ja iltapesut ym..... prkkele että ottaa päähän!

Onko muilla ukot iltaa töissä ???Kokemuksia??

Nyt täytynee ruveta juhannusgrillailujen pariin... :p

Jousikas& Iines 30+0 :heart:
 
Cora 85 No sulla sit on ainakin komma hanskas, jos miehes on tuo kyseinen Ilkka :LOL: :LOL:
Oikein mukava ja luottamusta herättävä setämies, lääketiet. tohtorismiehiä ja erikoistunut synnystyskirurgiaan... Tuolla NKL:lla taitaa hoitaa päiväpestiään - jos et vielä tienny ;)
 
Aatumarialle hermoja noiden sokereiden kanssa :hug:

Ja Jouskarilla noin mahtavasti jo viikkoja :D Ja tarkkaan on poika tainnu miettii sitä vauvan tuloa. :LOL: No jospas se sitte myöhemmin kuitenkin tuntuu ihan kivallekin hänestäkin. =) Ymmärettäväähän se on, että äitii ja isiä ei oo niin helppo jakaa kenenkään kanssa.

Meillä ukko tekee iltavuoroo ja kyllä se aina vähän rankempaa on, kun ei oo toinen auttamassa iltapuuhissa. Mulla nyt tällä hetkellä on se hyvä, että tyttö kuitenkin on jo iso ja omatoiminen ja auttaakin mua ton pojan kanssa tosi paljon, mutta kahden pienen kanssa oleminen on mullekin sitte ihan uusi juttu ja varmasti hetki menee ennen kuin kaikki alkaa sujumaan.

Dior Toivottavasti kipuilu helpottaa :hug:

vuodosta viel...kyllä toi ukko oli mua jo viemäs yöllä silloin näytille, mutta jääränä en suostunut. :ashamed: No, mutta kaikki kuitenkin on nyt ihan hyvin ja sellaista rusehtavaa edelleen vähän vuotelee vaan.

Mukavia grillailuhetkiä niille jotka grillailee :p

Mä vedän täällä lohdukkeeks vähän suklaata :p :ashamed:
 
Jouskari meilläkin ukko on välillä iltavuorossa (tarpeen mukaan) ja tosiaan tän kuun ja syyskuun tekee tuplavuoroa eli on töissä 6.00-22.00.Sillon kyllä varmasti tulee oleen rankkaa kun vauvan kanssa kotiudutaan niin oonkin sen kuun sitten "yksinhuoltaja" kahen pienen kanssa...Nytkin tuntuu että välillä pää räjähtää kun on oikeesti koko hereilläoloajan pojan kanssa vaan kahestaan.Vaikka kovasti koitankin ohjelmaa keksiä, aina ei vaan säät salli liikkumista kun mulla ei oo ajokorttia.Mutta tosta iltavuoro-hommasta niin ei se oikeesti niin kamalaa oo, tottumista vaatii vaan.
Katjuska jospa sulla onkin tällä kertaa enemmän lapsivettä!Tuskin sentään mikään jättiläinen sieltä on tulossa :Dja voihan se tietty olla ettei masu sit enää kauheesti kasvakaan, jos on saanu kasvupyrähdyksen :D
aatumaria mekin asutaan vuokralla eikä aijota omaa ostaakaan, ainakaan muutamaan vuoteen.Ehkä sitten kun saadaan päätettyä mihin paikkakunnalle lopulta asettaudutaan...
huh, olipa päivä, oltiin tosiaan meidän kaveripariskunnalla jossa oli paljon muitakin, poika aluks ujosteli mutta loppuajasta pussaili kaikkia ja juoksi äitiä karkuun vesisateeseen jatkuvasti.Nyt olo onkin sen mukanen että on tullut juostua ja riehuttua poitsun kanssa.Onneks sammu kun kynttilä äsken niin pääsen herkutteleen nachocheeseballseja ja kokista :p mies lähtikin takas juomien kanssa kunhan toi meidät vaan välillä kotiin.
hassua aatella et mullakin jo ens tiistaina tulee rv30!aika mennyt kyl tosi äkkiä!kohta meillä kaikilla on jo vauvat sylissä ja kaiholla aatellaan vauvamasuja :D
Hauskaa illanjatkoa kaikille ja Katjuskalle hyviä herkutteluhetkiä :D
 
Daydreams Kateus iski sun kokista kohtaan |O Päivällä kaupassa käytiin ja ei ees limua muistettu ostaa...saatikka sitte niitä holittomia sidukoita :headwall: Kyl nyt maistuis kylmä hyvä juotava :p :p

Nyt laittamaan poju nukkumaan :wave:
 
Pikainen kurkkaus tänne näin juhannuksen keskellä :)
Grillattu on ja baarissaki tuli käytyä torstaina ja perjantaina, saa nähdä "joudunko" tänäänki vielä kuskiksi. Hauskaa on ollu ja menossa pysyn mukana vaikka selvinpäin oonki, tanssimaan vaan en enää kyenny ku on paikat jumissa :/
Alkuviikko nimittäin meni kalastaessa ja totesin kyllä sen ettei oo veneessä istuminen raskaana olevan hommaa, 2 päivää oli selkä ja jalat ihan jumissa :/

Mutta HAUSKAA JUHANNUSTA!

Palaan sit ens viikolla asiaan paremmalla ajalla.. maanantaina ultra...jännittää..

Äippäskä ja syltty 28+3
 

Yhteistyössä