***SYYSMASSUKAT 2008 kesäkuussa***

facebookin syysmasut 08: mä oon vielä kans ihan aloittelija, joten voi mennä hetki noiden sivujen kanssa. mutta pääasia oisi, että syysmasut tulisivat hitusen lähemmäksi toisiaan ja viestittelykin kenties voisi parantua. kavereita kun ei oo koskaan liikaa. :wave:
 
Uusille tervetuloa mukaan kirjoitteleen :flower: :flower:
Ens maanantaina olisi neuvolakäynti ja saas nähä laittaako äippäpolille supistelujen takia...
Tuo masukin möyrintä on välillä todella kovaa...tuntuu että tulee mahasta läpi koko vekara... :LOL: :LOL:
Täällä satelee vettä ja ukko lähti töihin...muksut kisuaa sisällä ja tuntuu että koiraki murjottaa jostain syystä.... :kieh: :kieh:
Meinattiin muksujen kanssa että ois käyty kävelyllä kyläilemässä minun mummin luona ja sit kattoon vauvaa muttei tuo ilma oikein innosta lähteen....katella huomenna uudelleen...
Näin lyhkäsesti nyt tällä kertaa...

Ninnipo ja :heart: masukki tasan 29 :heart:
Niin ne viikot kasaantuu tasasen varmasti
 
Jaahas, jos sitä sit pääsis itse asiaan tänäänkin.

Muista kyllä yhtään mitä piti kirjottaa ku oon niin tohkeissani tuolla naamakirjassa :) Kiitos vaan Kehäkukalle tästä vaivan näöstä. =)

Meikä on yrittäny siivoskella tänään ku on tulossa tytön vanha hoitokaveri äitinsä kanssa kylään illalla ja huomenna aamulla ku menen ite sinne sokerirasitukseen ni Pappa tulee hoitaa likan kanssa aamutoimet täällä. Pitänee muistuttaa sitä että neiti ei syö aamupalaa täällä vaan vasta hoitajan luona ja että kaikkeen ei tarvii suostuu mitä neiti sanoo :) meidän typykkä kun on Pappan ainoo prinsessa (loput lapsenlapset on poikia) ni tämä neiti vie pappaa kyllä ihan 6-0!! Äitiinsä tullu vissiin :D Oon ollu pienenä kans sellanen että vedin mein isää 6-0 esim. mul oli muroja mukissa ja hyppisin pitkin lasten huonetta onnessa niiden kanssa ja nehän levis pitkin lattiaa. Olin juur keräämässä niit muroi yks kerrallaan takas siihen purkkiin ku isä pisti päänsä lastenhuoneen ovesta sisään kurkatakseen mitä oikeen touhuun ja mä vaan totesin siihen että "ei isi tuu tänne sättäämään" niin kukahan siinä oli taas sätänny :LOL:

Mä täällä nyt venailen nyt sit että Pappa tuo neidin kotiin. Ei mitään hajuu mihin aikaan on meinannu kotiuttaa sen lapsen ku heillä on niin kivaa aina yhessä ni aina ku mahdollista ni käyvät sit turun hautausmaalla syöttämässä oraville pähkinöitä. :heart: musta se on vaan niin suloista heh

Oma olo: aamulla oksetti jostain syystä ihan mielettömästi, mutta meni sit nukkumalla ohi kumminkin. Olin ihan että en mä kestä jos pitää taas alkaa ykäämään aamuisin. se on jotain niin hirveetä. Murmeli täällä möyrii masussa sitä tahtii että pelottaa että mitähän tästä vielä tulee. Tyttö on niin rauhallinen ja helppo lapsi että nyt meille tulee sitten unissakävelijä ADHD lapsi joka ei vaan pysy ikinä paikallaan ja saan tehä jos mitä esteitä ja hälytyskelloi joka suuntaan. ja pitää ovee säpissä kokoajan ettei vahingossa sit unissaan kävele johonkin naapurin ovikelloo soittaa :D juu siis mä tosiaan varaudun nyt pahimpaan. Tähän vielä pitänee opetella ajattelee että vaikka esikoinen on ollu terve kuin pukki koko elämänsä ni tämä pikkukakkonen saa sen korvatulehduskierteen ja vauvarokot, taaperorokot ja kaikki mahdolliset. Eikä kuumeessakaan pysy paikallaan vaan hourailee ties mitä kaikkee. No joo, ehkä tää menee jo vähän yli varautumiseksi :LOL:

Juu ei, nyt on pakko taas mennä niistämään nenä. Jostain syystä sieltä tulee räkää ku hanasta avais ihan jatkuvasti. Ihana kesä flunssa. :)

Nyyttimyy ja murmeli POKSauttavat taas viikkoja eli 28 tänään!!
 
Heippa!

Onnea Niihulle puhtaista papereista! :D

Koittakaa supistelijat kestää ja ottaa iisisti, ihan luvan kanssa :flower:

Arvista oli puhetta ja voi taivas, mun maha on ihan hirvee raitoineen. Rasvaus ei taida tehota, mutta yritän silti. Vissiin tulee jos on tullakseen, näin on käyny kaikille lähisuvun naisille... Jos saisi tuon painonnousun hillittyä, ehkä se repeäminenkin rauhottuis. Vauveli meinaa riuhtoa tuolla sivuttain ja siitäkös iho tykkää... :eek: Mutta tärkeintä on tietysti pikkuisen vointi.

Käytiin tänään ostamassa se Gracon turvakaukalo, oli sattumoisin tarjouksessa Vantaan Lastentarvikkeessa! Oikeesti 189 ?, nyt 149 ?! Sopii meille :D Tarttuihan sieltä mukaan kyllä hoitopöydän pehmustetta, hoitolaukkua, soittorasiaa, tossuja... joten loppusaldo lähenteli 250 ?. Mutta kuitenkin :whistle:

Sokerirasitus oli aamulla ja mulla tuli ainakin tosi huono olo. Ihan alkuajan pahoinvointi muistui mieleen. Onneksi pääsin lepäämään ja nukahdinkin :LOL: Huomenna sitte totuuden hetki tulosten kanssa.

Nyt hypistelemään vauvan tavaroita ;)

Mayah ja pikkuinen 27+2
 
Kehäkukka täältäkin lähti vetoomus...
arvista joku kyseli, ei tullut viime raskaudessa muuta kun rintoihin, nyt ei oo ainakaan vielä tullut mihinkään...toivotaan ettei tuukaan.Tosiaan taitaa olla niin yksilöllistä ettei kaikkia ne rasvauksetkaan auta.
jotain piti vielä lisätä mutta unohtuikin jo....
 
Facebook??? Voi hyvät mammat! En kait minä tuommosista ymmärrä yhtikäs mitään. Enkä taida jaksaa opetella, joten pysyn vain tällä palstalla. Ihan kuin olisitten hepreaa kirjoitelleet!

BMI:stä ja painonnoususta puhetta ollut. BMI oli 22 ja nyt on tullut kiloja noin 8 ellei jopa enempikin.

Rintapumppu-asiaan palaan jälleen. Meidän lähellä olevassa putiikissa olis myynnissä Emman rintapumppua. Olikos kellään siitä kokemusta? Kävin Lastentarvikkeen sivuilta kans kattelemassa pumppuja ja heilläkin oli tuota Emmaa myynnissä, joten saattaisi ehkä olla ihan toimivakin. Vai?

Ja tuteista sen verran jotta, oletteko suosineet silikoonisia vaiko luonnonkumisia? Ja mistä syystä olette valinneet jomman kumman? Minä alan pikkuhiljaa herätä näille tuleville hankinnoille ja mitä omituisempia kysymyksiä tulee mieleen. Onneksi voin anonyyminä täältä heitellä hölmömpiäkin... :D

Mitäpäs muuta oli mielessä? Jälleen on tullut uusia kirjoittelijoita, Tervetuloa!
Raskausarpia ei ole vielä näkynyt.
Päätös äitiyspakkauksesta tuli viimeinkin ja pakkaus on parin viikon sisällä kotona hypisteltävänä. Vanhempainraha-anomukseni oli ollut vajaavainen matkakorvausten ym. tulonhankkimisvähennysten osalta, joten tänään pistin korjatun version menemään. Eiköhän sieltäkin päätös kohta tule. Töitä jäljellä seitsemän päivää ja sitten kesälomalle, jonka jälkeen suoraan äippälomalle! Oikein tervetullutta!

Siinäpä tärkeimmät.

Lizard & Verneri 27 tasan
 
mä oon miettiny tota vauvan "riippumattoa" http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/amazonas/koala.html
Onko kellää siitä kokemusta? joku sanoi että hyvä vatsakipuisille vaaveille ja "vahingoista" :D
viisastuneena(eli noilla 2sisaruksella ollu koliikki)
 
vuh
Iltaa! En mäkään jaksa liittyä naamakirjaan... Kirjoitelkaa yhä täällä meidänkin kanssa kumminkin te naamailijat!

Kiitos suklaavinkeistä! Musta vaan tuntuu, että kaikki "suklaa" nimikkeellä myytävä tarkottaa heti ostamisen jälkeen vähintään 5 kilon painonnousua... Uskaltaisko sitä koettaa jotain "laihdutussuklaata" :D ! En muista mun painoindeksiä. Lähtöpaino oli 63 ja pituus on 162. Nyt on tullut 10 kg lisää.

Snodgras Piti jo edellisessä viestissä sanoa, että musta olis ihanaa, jos vihkipappi olisi viimeisillään raskaana! Se olisi jotenkin niin... inhimillistä (?) ja läheistä ja hyvää onnea tuottavaa?! Sekin olis ihanaa, jos ristiäispappi olis raskaana. Tosta tulikin mieleeni, että meinaatteko pistää lapsen kirkonkirjoihin vai rekisteriin? Meillä meni esikoisen ristiäisetkin yli kolmen kuukauden, kun miehen kanssa väännettiin oikein tosissaan asiasta kättä. Mies ei kuulu kirkkoon, mä kuulun. Ja lapsi/ lapset tulevat kuulumaan kanssa.

Lizard Me käytetiin eka luonnonkumisia tutteja, kun ne kuulosti niin luonnollisilta (heh!), mutta siirryttiin sitten silikonisiin, kun ne tuntuivat napakammilta. Jollain on varmaan jotain järjellistä tietoa noiden tuttien eroista. :xmas:

Joo, mä tiedän ettei siitä perätilasta kannata vielä huolestua. Mut kun toi olento on joka kerran ultrassa ollut jalat alaspäin ja koko ajan potkii alapäähän, en tajua, minkä takia se sit synnytykseen tuolta kääntyis... Mutta tutkimattomia ovat vauvojen tiet. =) Jäämme odottelemaan! t. vuh ja pystyolento :heart:
 
Heipparallaa taas masut!

Tää mamma jättää naamakirjan myös väliin, kun en ole mikään tekniikan ihmelapsonen kuitenkaan...
Eikä viitsi tuota perheen päätäkään koko ajan vaivata noilla tietokonejutuilla.
Elikkäs pysyttelen vaan täällä palstalla.

Lizard muistaakseni kysyi jotain tuttien kumivaihtoehdoista.
Minä olen käsittänyt, että vain nuo silikoniset käy vastasyntyneestä sinne 4kk:n asti ja sitten voi siirtyä niihin luonnonkumisiin.
Ainakin noissa joissain paketeissa niin lukee.
Meillä kun ei käyneet nämä ihanat Marimekko-kuosi-hömpötykset esikolle, niin en uskalla niihin varautua tämän toisenkaan kanssa.
Pullotutitkin ostin sitä silikonista jo ihan varmuudeksi, vaikka TOIVOTTAVASTI niille ei ole käyttöä, vaan tulisi sitä omaa maitoa!

Me käväistiin tänään ostamassa turvakaukalo ja päädyttiin ihan niinkin simppeliin peliin kuin Britaxin rock-a-tot.
Siihen sai aurinkosuojan lisänä jo kauppahintaan eikä koko paketti ollut kuin 99e.
Esikois-tyttösemme oli ihan innoissaan, kun saatiin tavaraa pikkusisarukselle.
Hänellä olikin aikoinaan samanlainen kaukalo vaan deluxe-mallina.

Rasvaamisesta olette jutelleet, minä en ole rasvaillut muuta kuin itseäni sisäisesti tuolla niin monien mainitsemalla suklaalla ja sen huomaa tuosta painostakin...
Se laihdutus-suklaa olisi nyt ihan in!
Esikosta ei siis tullut arpia kuin kaksi ja nyt sitten odotellaan tuleeko tästä toisesta sitten kamalat repeämät....

Nyyttimyy oli pukenut hyvin sanoiksi minunkin "pelkoni", että tämä toinen on ihan mahdoton synnyttyään.
Esikoistyttö on ollut omaa luokkaansa, kävellytkin jo seitsenkuisena, joten vauhtia ja vaarallisia tilanteita on riittänyt.
Nyt pelkäänkin, että tämä toinen mullistaa koko perheen ja ettäsiitä tulee tosiaan joku ADHD-versio...
Ei tällaisesta masuvellojasta voi tulla rauhallista!!
Ne kylkien venytykset on oikeasti aika hurjan tuntuisia ja näköisisäkin...
Saatikka sitten ne monta kertaa päivässä järjestettävät bileet, jolloin masu viuhtoo puolelta toiselle ja katsojia hirvittä... :LOL: :LOL:

Mitenkäs, kun minulla on vähän tuo kestovaippailu sellainen iso kysymys...
Aikooko joku kestoilla?
Tekisi mieleni kokeilla, kun siellä äippäpakkauksessakin oli vaippoja hiukan jo kokeeksi, mutta pitääkö niihin vielä ostaa joitain osia?
Sellaisia imeytysliinoja? Mistä niitä saa?
Tämä on minulle tuntematon ala ihan täysin....

Kuulumisiin isomasuiset kaunokaiset!

Mamitus2 ja Nappula 29+2

 
Aivan uskomatonta. Saan kaikki muut tämän ketjun sivut auki paitsi ton viimisen!! Miten SE voi olla tukossa?? vai mikä tätä kaksplussaa nyt vaivaa tälläkertaa.. Muu kun et se tissiketju pääsi iltalehteen ni se vissiin tukkii koko palvelinta tai jotain.. :)
 
Tervetuloa vaan mukaan Zalsa ja Elohiiri0608 =)

Omaa napaa...
Eilen oli mulla keskiraskauden ultra. Piti olla sisätutkimus mut lääkäri sano ettei tarvii (3 tulossa siis) tehdäkkään. Kaikki oli kunnossa vettä oli hyvin ja istukka siisti. Painoarvio oli 1245g.
Viime viikolla oli tuo sokerirasitus ja hyvät arvot olivat olleet, ei ole hätää. Minäkin jouduin sinne siksi kun toi painoindeksi oli 29. Mutta painoa ei ole tullut yhtään lisää joku kilo on viel alapuolella siis lähtö painosta.

Nyt vain vaivaa nuo liitoskivut, nukkuminen on tuskaa. Kun yrittää kääntää kylkeä niin menee hetki ja sitten valpastuu ja pitää lähtee pissille.
Miten menee kesä? tuleekohan turvotusta?!
Mulle tuli esikoista oottaessa kauheet arvet, vaikka rasvasin koko ajan. Tisseihin, reisiin, pohkeisiin, hauiksiin ja vatsaan, se näyttää ihan kuin tiikeri ois raadellu. En oo paljon bikineissä ilenny liikkua vaikka oonkin hankkinut 3 kpl. semmosia. Toisen aikaan ei tullut sitten mitään. Saa nähhä tuleeko nyt vai onko titä niin venynyt jo.

Vaunuista Mulla edelliset ovat jo aikas pehmeet et aattelin uudet hommata. Oon katellu Oran jovi airia ja siihen tytölle (-06) seisomalautaa. Se ei pysy enne istumassa kun pitää ite kävellä mut ei se kuiteskaan jaksa pitkään, niin turhaan kait niit tuplis ees aattelen.
Kaikki muut ovatkin sitten tallessa...en oo raskinut heittee, antaa, myydä pois...himo kerääjä. :ashamed:

Hyviä vointeja :flower: kaikille masukkaille!!! :hug:
Tää eukko lähtee kynsilleen :LOL:

maska82 + papunen 28+6 :heart:
 
Sokerin vuorokausikäyrä takana ja jippii, kaikki arvot ok!!! Eli HUS alueella aamupaastoraja on 5,3 ja mulla oli nyt 5,2 ja 5,0. Muiden ruokailun jälkeisten mittausten rajat on 7,5 ja mulla oli 5,2-5,8 väliltä eli huh, huh ei insuliinia tai muuta lääkitystä! Mutta silti, koska siinä nuevolassa tehdyssä sokerirasituskokeessa oli kaksi arvoa hiukan koholla, mittaan itse kotona mittarilla 2 kertaa viikossa aamupaaston ja teen parin viikon väelin tuon vuorokausiseurannan. Eli siinä tipautetaan pieni veritippa elektronisen laitteen päälle ja arvo pomppaa ruudulle ja se merkitään päiväkirjaan. Sisätautautilääkäri sanoi, että yleensä RV 30 alkaa sokerinsietokyky entisestään laskemaan jos siihen on taipumusta ja mä oon nyt RV 28+2. Mut niin kauan OK kun saa ruokavaliolla pidettyä, vaik mä syön muutenkin lähes tulkoon ohjeiden mukaan ja painoa on itelle tullut vain 4 kg. Lapsen painoa-arvio oli eilen 1315g ja nelikilosta synnytymäpainoksi veikattiin.

Tsemppiä Hexa - muistan kun veljeni syntyi viikolla 31 - oli aika stressiä varmaan vanhemmille, vaikkei sitä ihan vielä ite silloin tajunnutkaan. Mutta ehkäpä siitä syystä musta on aina normaalikokoiset vastasyntyneet näyttäneet jättiläiseltä, koska muistan elävästi miltä 1700g ja 41 cm näytti hoitajan kädellä. Puhuit siitä mahan kannattelusta ja supistelusta, mä hanki alunperin raskaustukivyön liitoskipuihin (joihin auttoi), mutta nyt hanki uuden vielä leveemmän (Anita-merkkiä tämäkin) ja se auttaa yllättäen myös tuohon supisteluun ja kannattelufiilikseenkin! Ootko sä käyttänyt, omani hankin Kamppikeskuksen Bebe:stä.
 
Mulla loppui sit uni taas kesken yön, joten suosiolla nousin koneelle kun en jaksanu enää sängyssä pyöriä :/

Paljon oli taas tullu juttua ja yritän nyt kommentoida..toivotaan vaan että muistan vielä mihin piti kommentoida :LOL:

Ensinnäkin TERVETULOA kaikille uusille! :flower:

Painosta oli myös puhetta. Mulla oli painoindeksi 26,6 ennen raskautta. Kuten täällä pari muutaki kuvaili ettei koe itseään lihavaksi vaan muodokkaaksi..lisään itseni siihen samaan kastiin.
Tällä hetkellä painoa on tullut 4,3 kg ja toivotaan ettei sitä paljoa enempää kerrykään. Muissa raskauksissa painoa on tullut reippaasti yli 10 kg, mutta olinki silloin paaaaljon hoikemmassa kunnossa kuin mitä nyt.

Hankinnoista: Meiltä puuttuu oikeastaan enää vain turvakaukalo. Seki on valmiiksi katottuna Lastentarvikkeesta, Gracon Logico S ostetaan sillä telakalla. Sitteri on tuolla kaapissa, mutta siinä kankaassa reikä, joten se on vielä mietinnässä että ostanko uuden vai ompelenko vain paikan kankaaseen, kun se muuten on ihan ehjä peli.
Doomoo Seatia kyllä ihastelin, mutta on aika hintava :whistle:
Matkarattaat ostettiin jo keväällä uudet, kun oli hyvällä tarjouksella Lastentarvikkeessa.
Täällä saa ristiäisten jälkeen kaupungilta 400e vauvalahjakortin, joten sillä voi sitte myöhemmin tehdä tarvittavia ostoksia.

Raskausarpia ei täällä ole vielä näkyny, onneksi. Niitä on edellisissä raskauksissa tullu ihan tarpeeksi. Rasvausta en oo muistanu harrastaa ollenkaan..

Makea ja suolainen, täälläkin uppoaa molemmat yhtä hyvällä maulla :p
Eli sekasikiö vissiin täälläkin :LOL:

Perätilassa ollaan täälläkin :wave:
Mutta kuulemma voi vielä ihan hyvin kääntyä, joten sitä ei kannata vielä alkaa murehtimaan.

Meillä oli ultra maanantaina :heart:
Syltty siellä kovasti potkiskeli ja tosiaan istuskeli vielä oikeinpäin =)
Painoarvio oli tällä hetkellä 1050g.
Hyvin kuulemma vauva voi ja kasvaa, mitään poikkeavaa ei lääkäri löytänyt :heart:

Ja tänään paukkuu viikot :heart:

Nyt yritän mennä takaisin sänkyyn, josko uni tulisi..

Äippäskä ja syltty tasan 29
 

Yhteistyössä