***SYYSMASSUKAT 2008 kesäkuussa***

Zucchero: Juu ei vissiin kannata ottaa riskei sen suhteen. Pitää vaan mennä aikasin nukkuu ja panttaa sitä yhtä vesilasii mahdollisimman pitkään ja hörppii vaan kulaus sillon tällön.. :)

Ainiin ja neuvolakäynnistä unohtui kertoo sf-mitta joka oli näköjään noin 25 senttii ja viikkoi tosiaan se 26+1 :)
 
Moikka kaikille!

Olen mattimyöhänen ja tungen itseni mukaan keskusteluun, jos vaan mahtuu mukaan? Olen pitkään etsinyt eri palstoilta syyskuisia odottajia joiden jutut ym kolahtaisi edes vähän, sen verran että itsekin muistaisi kirjoitella. Lueskelin teidän juttuja ja totesin että vaikuttaa hyvälle ;) . Huomenna meinaan lueskella muutaman sivun taaksepäin ja "tutustua" teihin.

Mimskeli & Ukko 28+0
 
vuh
Dior ja Koiramamma Arvatkaa vaan, olinko monta päivää ihan helevetin suuttunut niiden mun kestovaippojen myymisestä... :kieh: En kysellyt vaipoista rahoja itselleni, vaan jätin vastaamatta koko tekstariin, missä tuttu kertoi myyneensä vaipat. En olis osannut pukea mietteitä niin pieneen tilaan... Mies yritti lohduttaa ihan järkevästi, että me ollaan ite saatu ilmatteeksi kamalasti tavaraa ihmisiltä eikä meidän talous uusien kestojen ostamiseen kaadu. No ei kaadukaan, mutta lainaaminen tarkoittaa mulle lainaamista, ei antamista. Suositus: älkää tosiaan lainatko mitään kenellekään!?!

Dior Tylsä neuvo, mutta rintatulehduksen tosiaan huomaa, jos se on. Rinnat ovat kovat ja kuumat ja kipeät. Sulla taitaa "vain" maito nousta ja rinnat on siksi kipeät. :)

Koiramamma Mä oon lukenut Suomalaista vauvakirjaa nyt aikani kuluksi. Siinä on kaikki perusasiat tosi järkeenkäyvästi ja "normaalisti" kerrottuina. Ekan raskauden takia monet asiat on siinä tuttuja, mutta eipä se kertaus tee yhtään pahaa. Sitten suosittelen luettavaksi kaikkia ihania nimikirjoja! Miks kukaan ei puhu täällä nimistä?! Onko teille kaikille tuleva nimi jo valmiiksi mietittynä vai ajattelitteko keksiä sen sitten vasta, kun vauva on maailmassa?

Täällä oli ihan normipäivä. Paitsi että mopista meni varsi ja luuttusin asunnon rievun kanssa kontillaan. :xmas: Että terveisiä vaan sinne esiäideille, etten tajua, miten ne on jaksaneet elää mopitonta elämää! Moppi on elämän perusasioita, nauttikaa te, joilla sellainen on!! :D
 
Tulin vaan pikaseen lukemaan ennen nukkumaan menoa, kun ollaan oltu reissussa koko päivä ja koneellekaan en aiemmin oo ehtiny... Vieroitusoireet iskee :eek: :kieh: ;)

Mimskelille tervetuloa kirjoittelemaan vaan =) Annatko vielä tarkemmin tietoja kuten laskettu aika, monennettako ootat ja synnäri (jos siis haluat) niin lisäilen listalle sitten. :)

Saikkulaisille rentoja päiviä B)

Ja kivuista kärsiville helpotusta niihin :hug:

Koiramammalle piti vastata tuosta lääkärineuvola määrästä, kun tosiaan on vissiin ohi mennyt, että kolme taitaa olla täällä niitä...

Huomenna lueskelen ajatuksella kaikkien jutut uudestaan ja kommentoin lisää...

Katjuska (jolla tuntuu kans tissit nyt falskaavan) ja Vilpertti 26+6 :heart:
 
Vuh mä en varmaan olis saanu pidettyy sisälläni ajatuksiani siitä että joku myy kirppiksellä MUN tavaroita ilman lupaa. Olin niin vihanen siitäkin ku lainasin äitiysvaatteet miehen veljenvaimolle ja kun sain ne takasin ni se oli saanu 1 hukattua puolet lahkeista (niissä siis vetoketjulla irrotettavat lahkeen päät niin että niistä saa kaprit --> on nyt kokoajan kaprit), se oli värjänny kyseiset housut ja käyttäny niitä vaan kapreina ni ne lahkeet missä ikinä onkaan on eriväriset ku ne housut!!! Plus lainattiin heille neidin vaatteita, lelukaari, sitteri, kävelytuoli, rintareppu ja mitä mä oon saanu niistä takasin PYYTÄMÄLLÄ ne rikotut housut ja sit sanotaan että ei he oo saanu puoliakaan noista tavaroista. Mua kans ärsyttää niin mutta en voi sanoo mitään ku nää on "sukua". En hirveesti heidän luona käy vierailemassa ku nousee heti verenpaine ja alkaa verikiehuu ku siel on ollu tunnin. (sori purkautuminen, ollu liian rankka viikko yhdelle äidille meillä)

 
Lääkärikäyntejä täällä on sen kolme kertaa, alussa, puolenvälin jälkeen ja sit lopussa. Huomenna oon menossa siihen toiseen lääkärikäyntiin.

Sokerirasitus mulla viikon päästä torstaina klo 8.30 ja tosiaan ravinnotta edellisen illan klo 20 jälkeen. Eiköhän se ole se 12 tuntia mitä pitää olla ravinnotta.

Tosta sf-mitasta vielä, että eipä se kovin paljoa kerro vauvan koosta välttämättä niin kuin monet ovat todenneet. Mullahan oli rv 24 sf mitta 28cm eli tosiaan yli käyrien mut eipä neuvolassa siitä mitään erityistä sanottu enkä itsekään ole siitä huolissani. Viimeksi oli sama homma ja silti tyttö oli syntyessään "vain" 3,2kg. Ja varmaan toi kasvukin taas tasaantuu vähän.

Liitoskivuista. Mulla ehkä vähän nyt helpottaneet, vaikka kyllä päivittäin noi alapään luut ovatkin arat mut ei enää niin merkittävästi tai sit siihen on vaan tottunut. Kauheesti kun ei pysty lepäileen päivän aikaan ton tytön kanssa niin kait noi kivut menee siinä sivussa kun eivät enää tosiaan niin pahoja kuin jokin aika sitten.

Kestovaipoista. Edelliset kestikset ä-pakkauksesta on vielä paketeissaan ja niin käy kyl tälläkin kertaa. Hyvä homma, jotka niiden kanssa jaksaa touhuta mut mun energia ei niihin kyl riitä.

Nyt taas jalkapalloa jännään, joten öitä!

Nenna ja siskoveli 25+6
 
vuh aattele ettei mulla oo moppia ollut koskaan eikä luultavasti tuu, aina saan kontata rievun kans lattiat :) joku esihistoriallinen jäänne jääny lapsuuskodista jossa isä pesee edelleen lattiat kontillaan, eikä suostu kuunteleen moppi-puheita vaikka selkänsä takia on jo sairaseläkkeellä...
meillä on jo toiset nimet tiedossa (tulee suvusta)ja etunimistäkin aika kattavat valikoimat vaihtoehtoja, toki lisääkin otan vastaan :) ja yhet nimi-ehdotelmat laitettiinkin jo hätäkastetta varten synnärin lappuun mut en tiedä ovatko sitten lopulliset.Viimeks pojan nimeks ei jäänyt sama kun synnärin lapuissa.
Mimskelille tervetuloa mukaan!
Nyyttimyy toi se vasta raivostuttavaa onkin et kehtaa väittää että ei oo lainattu vaikka onkin!Ja vielä pilaa toisen lainaaman vaatteen!noi tilanteet on just niin ärsyttäviä kun ei viittis raivotakaan ettei mee välit ihan pilalle...tosin itellä ei varmaa toi itsehillintä olis riittäny...
 
Taas vaihteeksi aamuvirkkuna tahtomattaan... Siis kun mies oli lasten kans käyny eilen mummolassa niin nämä tenavat oli päättäny jäädä mummon luo kun sillä ei ollu töihin menoa. Niin nyt sitten ajattelin herätä ajoissa ja ilmottaa hoitoon etteivät he mene tänään sinne niin ei vät sinnekkään turhaan tilaa niille ruokaa. Ei varmaan ois tarvinnu, mutta oli ihan kiitollinen hoitotäti kun näin tein ja minä kun olen ihminen joka ajattelee muut aina ennen itteään.. Pitäs joskus lopettaa se, mutta minkäs teet kun luonne on mikä on.

Lääkäristä: Meillä on täällä 3 käyntiä. Alku-, keski- ja loppuraskaudessa ja sitten jos tarvii niin varmaan annetaan lisäaikoja. Onneksi on nuo kaikki kolme.

Harsoja oli tosiaan se neljä kappaletta pakkauksessa, mutta meille niitä on kertyny huimasti enemmän. Molemmista edellisistä pakkauksista ja sitten esikon syntyessä äitini osti vielä joitakin lisää ja kaikki taitaa olla tallessa.

Minä olisin voinut kyllä vaikka lahjottaakin ne kestot, mutta kun ehdin ne antaa jo tytölle niin en raski poiskaan ottaa kun on toinen niin innossaan hoitamassa "omaa vauvaa".

Nimistä: Ei oo muuten mitään hajua.. Tai no mulla on muutama, mutta mies ei oikeen tykkää.. Saa nähdä sitten kun pitää ne sairaalanpaprut täyttää, että mitä niihin tulee. Samoten kun kummeista ei oo mitään tietoa kenet haluaisin... APUA!!! Näistä molemmista lapsosista oli kaikki tiedossa hyvissä ajoin ennen syntymää.. Tosin pojalle vaihtu nimi jo sairaalassa. Eli laitettiin lopulta eri nimi kun papereissa oli valmiina. Tytöllä pysyi sama nimi kun niin papereissa, se oli niin varma tieto.

Aika kiva tosiaan tuo lainaamisjuttu. Esikolla mitä oli tavarat ja vaatteet lainassa niin kyllä palautin jokaikisen. Ja vaatteet pestynä ja nätisti viikattuna ja itellä oli kyllä tiedossa, että mitkä on omia juttuja. Nyt ainoa mikä lainataan on kaukalo kun kaneri sen lupasi niin sama sääntö pätee: se ei ole oma joten sitä myös käsitellään sellaisena eli hiukkasen sievemmin ku omaa.

Taas yks työpäivä takana.. Minä reppana luulin, että on hiljanen ilta niin pyh. En ehtiny edes istumaan kun viimesen puolituntisen kun oli jo pakko. Alko jo jalkoja särkemään ja selkää ja lonkat naksumaan kävellessä. No vielä kolme päivää töitä ja sitten on listaan merkitty kolmen päivän vapaa. Ja sitten onkin jo lääkäri. Jotenkin sitä toisaalta toivos jo saikkua kun tuntuu tuo meidän rouva johtaja siltä ettei sitä paljon kiinnosta muiden asiat.. Kertaakaan nyt oon töihin palannu niin kumpikaan ei oo kysyny voinnista yhtään mitään. Niille on vaan pääasia, että ihminen on töissä vaikka pää kainalossa.
Viime syksynä kun jouduin saikulle työtapaturman vuoksi (tiputin semmoisen peltisen roskiksen varpaiden päälle) niin silloin kun vein sen saikkulapun niin sain kuulla, että se on vaan asenteesta kiinni onko töissä vai kotona "sairaana". Pikkasen alko jo sillon ottamaan aivoon..

Nyt pitää jo lähteä aamupalalle kun on tuota kahvia tullu juotua tarpeeksi..

Ninetsu 25+5
 
Heippa kaikille!

Lomalla ollaan ja mahaa kasvatellaan! Odottelen malttamattomana äippäpakkauksia, mutta ei oo vielä kuulunu. Suuri osa taitaa olla jo saanut sen. Kestoilusta on ollut puhetta. Kauhulla ajattelen sitä jätemäärää, minkä kaksoset tuottaa, mutten siltikään ole kovin innostunut noiden vaippojen kokeilusta. Olen melko varmasti valmis luopumaan äippäpakkauksen kestoista, kunhan ensin saan ne pakkaukset käsiini.
Onko kellään ollut jatkuvia supistuksia? Ennen maanantaita en edes tiennyt mitä supistukset ovat, mutta pitkän shoppailukierroksen jälkeen makasin sängyssä reilun tunnin ja katselin kuinka vatsa pingottui tasaisin väliajoin. Meinasin jo soitella Jorviin! Onko siis niin, että vain kivuliaat supistukset ovat vaarallisia? Nyt yritän ottaa rauhallisemmin. Sf-mitta oli pari viikkoa sitten 35, joten aikamoiden pallo tuossa edessä on. Kamalaa, kun ei enää nää alakroppaa vatsansa takaa :LOL: Painoa tullut 9kg raskauden alusta.Pojat potkii kovasti ja viime ultrassa painoarviot olivat n. 700g. Seuraava ultra juhannuksen jälkeen, toivottavasti pysyy paikat kiinni, etten joudu vuodelepoon. Minäkin jouduin sokerirasitukseen, joka on parin viikon päästä. Olen yrittänyt hillitä jäätelön syöntiä, mutta ei onnistu :kieh:

Hyviä vointeja kaikille!

Masu78 ja pojat rv 25+3
 
snodgrass
Huomenta!
Tää palsta toimii tosi hyvin... Ihmettelin eilen et miks koiramamma oot laittanut viestin jossa lukee pelkästään sun rv:t :LOL: Vasta tänä aamuna selvis, kun nyt näkyy se kuvakin!
Söpö masu, eikä se nyt mitenkään niin mahdottoman isolta näytä =) Mutta kuvissa tietty mittasuhteet ei aina näy ihan niin kuin ne luonnossa kokee.

nyyttimyy enpä ihmettele et verenpaine nousee siellä kälyn luona! Käsittämätöntä toimintaa :eek: Pitäis varmaan tehdä hyvienkin kavereiden kanssa joku kirjallinen lista, mistä näkyis mitä on lainattu ja mitä palautettu. Mullakin oli vaatteita ja tavaraa lainassa kavereilta, ja yritin pitää kyllä niin hyvänä kuin osasin, ja palautin kaiken takaisin. Samaten uskaltauduin hyvälle ystävälleni lainaamaan äippävaatteita, ja sainkin ne ihan hyvässä kunnossa takaisinkin. Tietysti tekstiilit pesuissa vähän kuluu ja nyppyyntyy, mut sillehän ei mitään voi. Mutta kyllä on näköjään syytä tarkkaan miettiä mitä lainaa ja kenelle - eikä tietysti ole pakko lainata mitään. Vaippoja en onneksi ole lähtenyt kenellekään lainaamaan, tietää et ne löytyy kun tarvii - tai no, meidän kaksi kellarikomeroa on aivan täynnä tavaraa, enkä todellakaan tiedä mistä ne kaikki vauvanvaatteet ja vaipat sieltä oikein kaivetaan... :LOL:

daydreams uskomatonta! :D Mä en kyllä selviytyis vähäisistä lattianpesuistani ilman varrellista siivousvälinettä (ei se moppi ole mutta on siinä varsi)! Nostan hattua! =)

nimistä... pojan nimi meillä on tiedossa, keksittiin (yksi ainoa) tosi hyvä jo esikoista odottaessa, ja koska sille ei silloin tullut käyttöä, niin se on edelleen hyvä vaihtoehto. Jos jostain syystä toivoisin poikaa, niin se olis just siks, et saisin antaa sen mielestäni niin söpön ja hauskan nimen jollekin =) Tytön suhteen nimitilanne on paljon enemmän auki. Mulla on yksi ehdotus, mutta ei siitä ole vielä kunnolla juteltu miehen kanssa, ja haluaisin kyllä perusteellisesti vielä miettiä vaihtoehtojakin. Kertokaapas yleisiä linjauksianne: haluaisitteko kaksiosaisen väliviivalla vaiko eikö? Onko sellainen vanhanaikainen hyvä, vai pitäisikö olla joku kansainvälinen? Haluatteko mahdollisimman erikoisen ja harvinaisen, vai tutun ja turvallisen? Kuinka moni haluaa hyödyntää suvusta nousevia nimiä? Entä onko hankalia sukunimiä, jotka rajoittavat etunimen valintaa? (mun kaverin miehellä on nimittäin sellainen sukunimi, että sen kanssa jostain etunimistä tulis vähän liian hyviä sanamuunnoksia.. :D )

Tässäpä näitä. Hauskaa päivää!
snodgrass ja neponen 28 (oho! viikot paukkuu taas)
 
Heipähei pitkästä aikaa!
Huh, kylläpä aika kiitää! En jotenkin osaa ollenkaan fiilistellä töiden viimeviikkoja, kun hitsisti on hommaa ja intoakin saada vielä jotakin aikaiseksi. Mutta tosiasia on, että heinäkuun alussa alkaa kesäloma ja siitä sitten jään äitiyslomalle. Voi sentään, hurjaa!

Illat menee kodin pientä pintaremppaa tehdessä tai ainakin suunnitellessa ja pojan ja miehen kanssa puuhaillessa ja loppuilta sitten jalista töllöttäessä -meillä tähän jälkimmäiseen suhtautuu intohimoisesti vain perheen rouvahenkilö.

Minä mietin kuumeisesti, miten ratkaisisin pojan (3v) päivähoitojutun. Meille on tarjottu mahdollisuutta, että ottaisimme poitsun kokonaan pois vauvan synnyttyä ja sitten päästäisiin takaisin -siis poika ja sisaruksensa- milloin vain tarvis on. Mutta jotenkin haluaisin pitää pojan edes parina päivänä tarhassa, koska siellä on kavereita ja varmaan tykkäisikin jatkaa pieninä annoksina. Paikka on pieni ja idyllinen ja ulkoilumahdollisuudet loistavat. ja toki haluan omaa aikaa vauvan kanssa. Siis ainoa ongelma on mua kolkuttava huono omatunto. Mietin tietysti omaa äitiäni, joka oli maatilan emäntä ja hoiti neljä lasta ja lehmät ja kodin, ja nyt koen tietysti olevani varsinainen surkimus kun haluan pitää esikoisen päiväkodissa osa-aikaisesti. Vaikka ajattelen tässä kaikkien parasta. Mieskin kun vielä tekee vuorotyötä. Äh, pitäisi kait unohtaa huonoäiti-olo ja tehdä niinkuin itsestäni tuntuu. Voinhan ottaa pojan sitten vähäksi aikaa kokonaan pois tarhasta, kun elämä uuden tulokkaan kanssa asettuu uomiinsa.

Nimijuttuun kommentoisin, että nimi otetaan suvuissa kulkevista nimistä. Esikoisella on harvinainen, supisuomalainen nimi. Uudelle vauvalle on ajateltu tuikitavallista perusnimeä jos on poika, tytön nimeksi ajateltiin isäni äidin nimeä, joka on suht harvinainen, hyvin kotimainen. Paitsi nimimieltymyshän saattaa muuttua sitten, kun vauva on syntynyt, saapa nähdä.

Daydreams, minäkin olen miettinyt tuota sf-mitan kokoa. esikoinen meni yläkäyrillä ja tämä kaveri taas alakäyrillä, viimeeksi tosin hipoi keskikäyrää. Vatsa kasvaa, se on pääasia. Mietintää lisää vielä se, että monet sanovat mulle edelleen: "onpa sulla sievä pieni vatsa" tai "oho, nyt vasta huomasin että olet raskaana!". Kohteliaisuushan tuo, mutta odottavalle äidille se voi aiheuttaa mitä neuroottisempia ajatuksia.:)
 
Snodgrass :D en mä vielä ihan oo seonnut päästäni vaikka se ehkä siltä vaikuttaa :p Masukin tuntuu ehkä nyt normaalimman kokoiselta kun viikkoja on tullut lisää, täytyy myöntää että tämän f-kupin "tisut" näytti aika mitättömiltä tuossa kuvassa :eek: Mulla on varmaan joku kropan muovauskriisi? Siis ennen ohikuilkiessa ensimmäisenä tuli rinnat ja lopuksi perä, molemmissa kun löytyy! nyt tuntuu että olen yhtä mahaa koko akka :D Onneksi olkoon vaan vko poksista!

Masu78 Sulla mahtaa olla jo aika tukalat oltavat mahan kanssa :) osaatko kuvailla miltä tuntuu kun kaksi mahan myllääjää pyörittää kupolia? :LOL: mä oon välillä ihan varma että mullakin on vähintään kolmoset kun potkuja satelee joka puolelle... Ja niin kun sanoin mä olen halukas ostamaan ne kestot, laitatko mulle ( ja muutkin jotka viitsii niitä myydä) vaikka YV:tä kun saat pakkaukseen niin ruvetaan katsomaan pelimerkkejä :D Mulla on ollut tällä viikolla supistelua ennen nukkumaan menoa, olen päättänyt ettei ne haittaa kun ei kipeetä käy.

Vuh mä olen ostanut myös tuon Suomalaisen vauvakirjan ja sen sisäistänyt, koira myös lukaisi sitä yksin ollessaan ja nyt siitä puuttuu takakansi sekä osa sivuista. Voin kertoa että taas tykkäsin meidän melkein 3 v tytöstä kun osaa käyttäytyä :headwall: Pientä eroahdistusta ilmassa :whistle:

Ninetsu kuullostaapa oikein kivalta pomolta, noh ei voi mitään mutta kyllä se vähän niin on että aika molempiin suuntiin se "kiintymys" menee ja on. Eli jos annetaan tuollainen arvo työntekijälle niin eipä ne ole niin sitoutuneita kun voisivat olla. Haistattelet vaan kukkaset sinne ja jäät siakulle jos olo sen vaatii!! UGG... Olen puhunut!

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet tulokkaat!!!!

Nimistä: Me ei olla päästy yhteis ymmärrykseen miehen kanssa tästäkään asiasta. Yksi tytön nimi olis vahva ehdokas, mutta kun ei ole tietoa kuka näitä lukee niin jätetään se salaisuudeksi. Jos joskus innostumme menemään tuonne kerho puolelle niin voin sitten sinne sen kertoa (ja laittaa naama kuvankin, hah, ihan kun se olisi joku hyväkin asia! ) Mutta nimi runko on jo päätetty eli etunimessä ei saa olla R-kirjainta (puolet sukulaisista ärrävikasia :D ) ja nimessä saa olla enintän 5 kirjainta. Toinen ja kolmas nimi on melkeinpä jo päätetty ja ne tulevat "sukurasitteena"... Sukunimi on pitkä joten senkin takia lyhyt ja ytimekäs etunimi! Haluan hieman erikoisempaa esimerkkinä voin antaa Pihlan kun se meillä ei mene läpi vaikka kuinka jankutan :kieh: Mielellään löytyisi kalenterista eikä mitään tuunailu nimiä c:llä...

Koiramamma ja pentunen rv 27+1
 
masu78 hassua aatella, mulla oli pojasta sf-mitta pari päivää ennen synnytystä 36 ja sulla nyt jo!toki kun siellä kerran kaks myllertää... :)Varmasti söpö pallukka :) Tosiaan oikeilla jäljillä olit että vaan kivuliaat supparit on niitä "vaarallisia"toki joillakin on sellanen kipukynnys ettei ne paikkoja avaavatkaan satu..
snodgrass kiitos kiitos!Oon kyllä mieheltä pyytänyt josko sais joululahjaks mopin, niin vois ainaki kokeilla!tällee raskaana ei ainakaan oo mitää kivaa konttailla lattioita.Viimeks muuten käynnisti synnytyksen toi lattioiden peseminen, et vinkvink vaan konttaamaan jos tulee tarvetta :D
Voin tässä nyt paljastaa kun oon aiemminkin kertonut että meillä esikoinen on Eemu Eelis.Eelis on miehen suvussa kiertävä nimi joka annetaan aina isältä pojalle, ja mun mielestä muutenkin kiva nimi.Nyt siis etitään toista vähän harvinaisempaa mut silti suuhun sopivaa nimeä.Hassua vaikka Eemukin on periaatteessa ihan suuhun sopiva niin silti kaikki aina kysyy "jaa Teemu?!" ja sama "Eiku Teemu ilman teetä..."vastaus sanottu varmaan sata kertaa.Sukunimi tulee tällekin lapselle mieheltä ja hänellä onkin hieman erikoisempi sukunimi(36kpl)mutta silti ihan suomalainen.Silti nimeen sopii hyvin vähän erikoisempikin etunimi.Toisin kun ehkä mun perus suomalaiseen, -lä loppuiseen tylsis sukunimeen.No josko sitä joskus vanhuudessa menis ja nais ton ukon niin vois ottaa sen hienomman sukunimen :D
Tytölle toinen nimi (Sofia)annetaan mun isosiskon toisen nimen mukaan joka kuoli 17-vuotiaana eikä ehtinyt omia lapsia saamaan, sama toinen nimi oli myös mun toisella siskolla joka sekin jo kuollut.
Pojalle toinen nimi (Matias) tulee mun isän toisen nimen mukaan, nimi oli myös mun isänisän etunimi.
Mut noi etunimi ehdotelmat on sit semmosia mitä oon mettästäny netistä ym.suurin osa semmosia mitä en ite ollut aiemmin ees kuullu.Mut en kans viitti ainakaan vielä paljastaa kun tiiän et täällä muutama tuttu pyörii...vaikka tuskin niitä mun nimi-höpinät kiinnostaa :D
orlando laita ihmeessä lapsi hoitoon, vaikka vaan pariks päiväks!itekin laittasin tosi mielellään jos vaan olis mahollista, lapsellehan se on paljon kivempaa kun saa sitä omaa leikkiaikaa ja leikkiseuraa.Ja sullekin varmasti parempi ratkasu kun koittaa keksiä joka päivä jotain mieluista puuhaa ja silti hoitaa vauvaa. Hiivattiin syyllisyys, jokainen tekee omalla tavallaan!
Mullakaan kaikki ei oo ees huomannu et oon raskaana, muutama koulukaverikin sano et nyt vasta tajus et onki vauva tulossa...mut eihän se tosiaan mitään kerro, viimekskin mentiin alakäyrillä ja 3430g painava vauva sieltä silti tuli.Toisaaltahan se on ihan mukavaa ettei oo kauheen iso maha niin ei ehkä oo niin tukala olokaan...

d. ja pipana 28+2

 
mullakin oli toi sokerirasitus viime viikolla ja arvot oli ihan ok. eka oli 4,2 toka oli 9,8 (rajana on 10,00) et se herätti kyllä kummastusta neuvolassa ja mietti että pitää varmaan mennä myöh vielä uudestaan jo kolmatta en muista mutta oli paljon rajan alapuolella. Tänään on lääkäri ja vähän jännittää ku viime viikolla oli myös niin hirveitä supistuksia että ei liikkumaan pystyny ja olen aivan varma että nyt ne sanoo että makaamaan mars joka olisi sit oikeen kiva (NOT) nyt ku kesälomakin alko just. ja tästä suoraa äitiyslomalle.. Huomenna on 4D ultra ja sekin jännittää kovasti.. Tosin olen aivan varma että pikku kaveri ei suostu naamaansa näyttää kun sitä niin kovasti odotan... hmm että tällästä omaa napaa taas...

26+0
 
snodgrass
orlando rohkeesti vaan lapsi päivähoitoon jos siltä tuntuu - ja saahan sen sieltä sitten pois ottaa jos huomaa et mieluummin pitäiskin hänet kotona. Meidän neiti on perhepäivähoidossa, joten hänet otan pois, koska siellä pitäisi sit olla väh. 3-4 päivänä viikossa, kun siitä on toisen elanto kiinni. Jos hän olis päiväkodissa, niin varmaan miettisinkin just jotain 2 päivää viikossa -systeemiä. Mutta me saatiin onneksi kerhopaikka kaupungin 2-3-vuotiaille kotihoidossa oleville lapsille tarkoitetusta kerhosta tästä läheltä. Sitä on 2 kertaa viikossa klo 9-11.30, tosin me käytetään vaan kerta viikossa, koska toinen menee päällekkäin srk:n avoimen perhekerhon kanssa, jossa haluan päästä käymään koska siellä taas sit näkee muita äitejä. Ootko katsonut netistä olisiko teidän lähellä tota kaupungin kerhoa?

daydreams itse asiassa mäkin esikon synnytystä edeltävänä päivänä kuurasin polvillani juuriharjalla meidän kylppärin lattian... :LOL:

Mua alkaa jo nyt stressata ajatus et kahden viikon päästä pitäis mennä taas töihin... Oon päättänyt, että kyllä ekan viikon pitää yrittää ja katsoa vieläkö jaksaa. Sit voi mennä kinuaan saikkua jos tuntuu ettei.

Tänään saadaan neiti yökylään anopille, ja päästään miehen kanssa ulos syömään, treffeille ikään kuin. Kivaa saada vähän parisuhdeaikaa oman kullan kanssa :heart:
 
neukku takana... sf-mitta menee kuulemma yläkäyrällä. siitäpä sitten huolenaihe, että tuleekos sieltä iso pakkaus. mutta ei onneksi kerro vauvan koosta. vauvelilla tuntui olevan kaikki hyvin ja muutenkin arvot jne. kondiksessa.

siitä innostuneena vähän ostoksille ja yllättäin pientä vaaleanpunaista kertyi mukaan.

olisiko hyviä nettikirppisosoitteita? :)

kehäkukka74+pomelo
 
ail
Tänään oli neuvola.Sf mitta yläkäyrillä paino noussut hirveästi ja sokerirasitus ensi tiistaina.Sydänäänet viuhtoi niin paljon yli 170 että pidettiin pieni juttelutauko ja kuunneltiin uudelleen.No oli ne onneks sitten asettuneet normaali lukemiin.Ruokapäiväkirjaa pidän edelleen ja sitä lukiessa neuvolantäti vaan pyöritteli päätään.Ei siis hajua miksi paino nousee noin hurjasti.Nyt jo 14 kg tullu!!!Sano se että kun ei tää juominen vieläkään kauheasti ole noussut niin ehkäpä siinä syy.Kiva vaan sitten alkaa jossain vaiheessa tiputtamaan tätä painoa.Argh.

ail ja Pipsa 27+6
 
(.) valitusta tulossa... Neuvolalääkäreistä joku teistä kyseli. Täällä niitä on (kai) kolme. Itsellä tosin on vasta yksi käynti takana, kun alkuraskauden yksityinen gyne-käynti laskettiin ensimmäiseksi lääkäriksi. En tosin enää tiedä, mitä iloa tästä toisestakaan lääkärikäynnistä oli, sillä sain lähetteen anemian vuoksi verikokeisiin, joiden tuloksia olen nyt viikon metsästänyt. Terveydenhoitaja ei osaa sanoa niistä mitään ja lääkäri ei ole vastannut terkan yhteydenottopyyntöön... Myös omalääkärimme on teillä tietymättömillä. No, kolmannella soitolla sain kuulla lopulta tulokset ja nyt odotan työterveyslääkärin soittoa, jotta voin edes häneltä kysyä onko syytä huoleen. Leukosyytit on koholla ja punasoluja on veressä vastasyntyneen viitearvon verran. Hb 96. Kaikki voi johtua raskaudesta, arveli neuvolan terkka, mutta siinäpä se mitä sieltä irtosi. Itseä alkaa huolestuttaa, kun tuntuu, ettei kukaan uskalla tai halua sanoa mitään. Muutenkin alan turhautua meidän neuvolan tätiin, joka on todella epävarma otteissaan. Jokaisesta pikkujutustakin hän tarvitsee kollegan konsultaation. Lisäksi häntä täytyy joka käynnillä muistuttaa rutiinitoimenpiteistä, kuten virtsanäytteen antamisesta, punnituksesta, hemoglobiinin mittauksesta ym. Epäilyttää koko hänen ammattitaitonsa...

Toivottavasti muilla ei ole samanlaisia kokemuksia! On todella kurjaa, kun vielä ekaa lasta odottaa ja on itsekin ihan pihalla, niin ainoa paikka, josta tietoa luulisi olevan varmasti tarjolla on osoittautunut ihan joksikin muuksi. Sori vuodatusta, mutta oli pakko parkua tänne ääneen. :p

Meidän rempasta ei muuten kannata olla kateellinen, olemme eläneet sen keskellä jo kohta vuoden eikä loppua näy... Korvista tulee kohta laudan- ja listanpätkät sekä purkamattomat muuttolaatikot. Viime juhannuksena muutettiin ja siitä lähtien on omin voimin väännetty remonttia lattiasta kattoon. Hitaasti etenee, kun töiden ohessa on yritetty värkätä. No, jos ennen synnytystä olisi edes suurin osa tavaroista paikoillaan ja nauloista ja laudoista pois jaloista...

Nuppu74 ja Esko 27+5
 
Heips...tulin nyt vaan päivittämään listaa, kun tässä koneessa tai netissä tai palstassa on jotain vikaa ja tää avaa mulle vaan välilehtiä koko ajan lisää, kun ennen ei ainakaan näin oo mennyt |O

Luin taas pikaseen kaikkien jutut, mutta luen ne uudestaan kun saan tän toimimaan paremmin :kieh:

Hexa tervetuloa mukaan kirjoittelemaan vaan =) Laitapa jossain välissä tietoja tarkemmin, niin saan sut oikeeseen kohtaan listalle :attn:

Katjuska ja Vilpertti 27+0 *POKSUU TAAS*
 

Yhteistyössä