***SYYSMASSUKAT 2008 kesäkuussa***

Heipatihei!

Seksihaluista: aivan hävettävän hiljaista. Joudun virittämään itseni miehen vuoksi, himoja ei kyllä ole. Harmittaa tosissaan.

Tervetuloa uudet!

Omanapaisia kuulumisia neuvolasta ja lääkäristä:

Paino noussut 500g/viikko
paineet: 107/73
hemppa: 132
pissa puhdasta
sf-mitta: 22cm

Sain lääkärikäynnillä ylimääräisen ultran sekä alakautta että vatsan päältä. Painoarvio oli 745g, kohdunsuu hyvin kiinni, pituutta 4,7cm ja kesti hyvin painetta. Virtaukset napasuonissa molempiin suuntiin buenot. Minidisperiiniä käskettiin syödä viikolle 34 saakka ja toivoteltiin hyviä vointeja. Kaik näytti sen verran hyvältä, että tarkempi seuranta saa jäädä ja olen tästä etiäpäin normaalisti neuvolan asiakas.

Rakenneultran aikoihin sanoivat, jotta Verneri kasvaa sen verran yläkäyrillä, että luultavasti joudun loppuajasta synnytystapa-arvioon. Nyt sekä painoarvio että sf-mitta kulkivat keskikäyrillä eikä ollut enää mitään puhetta isosta pojasta, vaan että kaikki normaalia ja keskinkertaista ja hyvin. Tyyppi liikkui sen verran vinhasti, ettei tohtori meinannut saada ultrailtuakaan.

Eipähän tällä erää muuta.

Lizard & Verneri, tasan 25
 
Jospa korkkais tämän pinon ennen kun taas vaihtuu uus pino :D , en ole saanut työksi kirjoiteltua, lukenut kyllä toosi ahkeraan :whistle: .

Tervetuloa uudet!

Seksihaluja ei ole, johtuen siitä että värkki on kuiva kuin saharan autiomaa |O , ollut aikaisemmissakin raskauksissa ja helpottanee toivottavasti tua 30 viikon tietämillä, miestä käy sääliksi kun melkein nyrkki heiluu jos yrittää lähennellä :kieh: .

(.) Neuvola oli viime viikolla: Painoa tullut 400g/viikko
Paineet: 97/64 :eek:
Hemppa:116 ja määräys popsia rautaa 2krt/viikko
Pissa ok
Sf-mitta: 21cm

Juhannuksen jälkeen onkin sitten sokerirasitus ja 4d-ultra samana päivänä. Seuraava neuvola 1.7 ja lääkärineuvola vasta viikolla 32 :headwall: , olis ihan kiva tietää onko paikat kiinni.
Mites kun olen sinne 4d-ultraan menossa, niin tehdäänkö se mahanpäältä? Kun ei ole hajuakaan ja entäs täytyykö olla rakko tyhjä vai täys?

Kelan paprut vein tänään ja kuulemma kuukauden kestää päätös, että menee varmaan elokuulle kun saan pakkauksen, koska heinäkuussa ei varmaan paljon tehdä päätöksiä, onko ees koko kela auki...

Peräpukamista sen verran että mua ovat vaivanneet esikoisen odotusajasta lähtien tasasen säännöllisesti. Paljon pitää syödä kuituja ja jotain siemeniä sisältävää leipää ja JUODA vettä että pukamat pysyy kurissa :kieh: :x

saaramanta 25+4
 
vuh
Piti vielä sanomani Äippäskälle, että auttaisko se, jos kertoisit sua painavista asioista täällä? Joskus helpottaa, kun saa edes purkaa pahoja oloja jollekin. :hug:

Daydreams Mun peräpukama tuli ihan äskettäin ja oli heti järkyn kipeä. Onneks oli neuvola eilen, joten kerroin siitä siellä ja neuvolan täti soitti heti lääkärille, joka kirjotti reseptin pukamalääkkeistä, joita saa käyttää raskaana ollessa. Eli nyt uusi ystäväni "peris" (?!) on jo lähes hävinnyt... :D

Katjuska Ovatko ne ää-pakkauksen kestot taskuvaippoja? Jos oot myymässä, oon kiinnostunut ostamaan!! Mullehan kävi niin, että yksi tuttu möi mun sille lainaamat vastasyntyneen kestokuoret kirpparilla... :headwall:

Nyt öitä kaikille!
 
Vuh...älä multa kysy mitä ne vaipat on, kun en tajuu niistä mitään :ashamed: Mutta pitää nyt katsella mitä teen, kun viimeks tutkailin sitä pakettii vaan hetken ja en siis oo ees kokeillu niitä kun tuli jo sellainen olo ettei nää oo mun juttu. :whistle: Mutta ilmoittelen jos oon myymässä =)
 
Vuh: ne äippäpakkauksen kestot on imse vimse merkkiä. Siin on 1 kuorivaippa ja 4 muotoiltuu sisävaippaa. Eli eivät oo taskuvaippoja. Ja vielä et voiko niin huonoo tuurii ollakaan että lainaa jotain ja sit toinen MYY ne eteenpäin! On siinä pokkaa kyllä, ei voi muuta sanoo..
 
Meillä ne ä-p:n kestot meni heti käyttöön.. Annoin meidän neidille nuken vaipoiksi ja onhan ne heti ollu käytössä.

Se ä-p on muuten ihana. Ite oon jo pessy ne vaatteet tuonne hyllylle, mutta pakko niitä on välillä käydä hipasemassa. Meillä on vaan nyt se ongelma kun ei oo tietoa, että kumpi on tulossa ja varastossa on ennestään kaks laatikkoa vaatteita niin täytyy pestä kaikki. Ja arvatkaa vaan, että loppuuko hyllyiltä tila ennenku tietää kumman vaatteet voi suosiolla sieltä laittaa takas laatikkoon..

Pitäs tässä vielä illaksi suunnistaa töihin.. Loman aikana tuntu väsymys häviävän kokonaan, mutta nyt kun taas on töissä niin tuntuu väsyttävän niin pirusti. Vaikka ois vapaapäivä niin se ei helpota yhtään.

Nyt pitää hakemaan lisää kahvia ja yrittää herätä...
 
Tervehdys kaikki! Ja tervetuloa uusille! :flower:

Ahkerastipa olette taasen kirjoitelleet. Millään en muista mitä kaikkea oli ajatuksissa kommentoida. Kelan Y17 lomakkeesta sen verran, että sen hoitaminen käy helpoiten, jos jättää palkanlaskijan huoleksi. Siihen riittää arvio tulevista tuloista, joten ei tarvitse suotta odotella elokuulle. Näin ainakin itse tein ja päätös tuli parissa viikossa. Harmikseni tulojen nousu ei ollut ihan täyttä 20 prossaa, joten 2006 verotulojen mukaan mennään. Plaah!!

Täällä makaillaan edelleen flunssan kourissa. :( Lääkäri määräsi saikkua ja totesi ettei ylityövapailla ole tarkoistus sairastaa. No, hyvä näin. Olo on sikamaisen heikko ja väsy on kamala, ei meinaa hyvällä tahdollakaan pysyä hereillä... Rauta-annos tuplattiin ja jos ei ala Hb nousta, niin edessä on suoraan suoneen hoitoa. Ei kyllä houkuttele sitten tippaakaan! Mä inhoan jo verikokeen ottoakin, joten en ihan helpolla olemattomia käsisuoniani piikeille altista.

Ulkona paistaa jälleen aurinko, joten jos siirtäisi itsensä parvekkeelle nukkumaan. Remonttimiehet häärää alakerran kph:n kimpussa, joten pihalle ei viitsi mennä.

Aurinkoista keskiviikkoa!

Nuppu74 ja Esko 27+4
 
vuh
Katjuska Jään odottelemaan, mitä meinaat vaipoilla tehdä! Kuorivaipatkin käy hyvin. Sain kolmet taskut tutulta viime viikolla, mutta muutamat kestot pitäisi vielä ostaa, että niillä pärjäisi. Toisaalta kannustan suakin kestoiluun, mutta kaikille ei tod. sovi aina samat systeemit! :)

Nyyttimyy Muistan sanoneeni ihan varmasti sille tutulle, että nää vaipat on vaan lainaan. Koska olin varma, että yritetään saada vielä toista lasta. Mutta no can do, sinne meni...! :(
 
huomenta täältäkin :wave:

täälläkin aurinko paistele, mutta kamalan kova tuuli on ettei paljon viitsis ulostautua ainakaan näin aamusta |O
taas täytyy valittaa etten ole kerennyt käydä täällä paljon lueskelemassa joten en kaikkeen osaa kommentoida mitään.. :ashamed:
seksihaluista: ei kehumista täälläkään vaikka värkkiä ei voi mitenkään kuivaksi sanoa :whistle: mutta ei tosiaan oo juuri haluja ja se nyt oli miehellä odotettavissakin kun joka kerta näin on käynyt :D nyt vielä vähemmän kun paikatkin on niin kipeät että hyvä kun pystyy sängyssä kylkeä kääntämään :ashamed:
valkovuoto on lisääntynyt toooooosi paljon ja vähän väliä saa olla housuja vaihtelemassa täälläkin..nyt se on muuttunut vetisemmäksi vielä mitä aikaisemmin on ollut :x ja en ole tosiaan mikään pikkuhousunsuojien ystävä.
liikkeistä: vauva potkii mukavasti kylkiin jo ja välillä masussa niin kovat menot että maha heiluu miten sattuu :)

eiliset neuvolakuulumiset sitten tähän loppuun, eli rv 25+5

pissa: puhdas
hb: 122
paino: +700/viikko
sf: 25
ja lääkäriltä määräys ottaa rennommin :ashamed:
sisätutkimuksessa kohdunsuu pehmentynyt ja kohdunkaula lyhentynyt..vauvan pää tuntui aika alhaalla, mutta liikkui kuitenkin vähän vielä joten ei ollut ainakaan kiinnittynyt kunnolla..
nyt parina päivänä se onkin selvästi porannu itseään tuonne alas kun häpyluu on kosketusarka ja kävely ei onnistu sen takia enää normaalisti :whistle:

mitenkäs teillä muilla on nämä liitoskivut alkanut vaivaamaan?vai ootteko päässyt helpolla niistä?:)

pingviinijane ja napsukka 25+6 :heart:
 
Huomenia kaikille!Nyt meikäläinenkin on sit lomalainen kun neuvolalääkäri kirjotti saikkua kesiksen alkuun asti!Sen verran supistelee et käskettiin ottaan rauhallisemmin ja oman kunnon mukaan voi puuhastella...onneks ei kohdunsuulla mitään ollu tapahtunu,kiinteä ja kiinni!Se oli mulle pääasia!Nyt mulla vaivaa vielä HIRVEE suonikohju joka on vallannu kohta mun koko oikeen jalan...pohkeessa kauheet möykyt ja ne pullottaa myös sisäreidessä,tokassa raskaudessa ne pullahti mut ei kyllä ollu näin paha!onko muilla mitään vastaavaa?Jalka on tosi kamalan näkönen et jos ei ne yhtään synnytyksen jälkeen laske niin pakko alkaa harkita suonikohjuleikkausta...hoh,hoh...suvussahan nääkin asiat menee!Muuten voin suht hyvin.Valkovuoto on myös huimasti lisääntyny ja vetistyny,et pikkareita menee ja suojia inhoan!vauva myös liikkuu kokonaisvaltasemmin,välillä tuntuu sellasina "jyrähdyksinä" kun neiti tuolla vaihtaa vaudilla asentoa!Sf-mitta oli eilen 27 et vauhdilla kasvaa!!!Liitoskipuja meikäläisellä on ollu jo kauan...tuntuu et minä olen saanut kaikki vaivat!Kyllä meillä varmaan tämä kolmonen jää viimeiseksi,tuntuu että kroppa ei ehkä jaksais edes enää ja kolme on ollutkin meidän ainanen haave mut eihän sitä koskaan tiedä...Onko moni hommannut jo jotain vauvatarvikkeita?meidän ei tarvi ostaa kuin uusi turvakaukalo ja olen miettinyt ostaisko isofixillä vai ilman...myös täällä nuo seksihalut nollissa,supparit ei tee siitä mitenkään nautittavaa...miestä käy kyllä sääliks,sanonut et ymmärtää mut toivottavasti!Lupasin korvailla syksymmällä =) !!!
Piizu ja masukki 28+2
 
Taas täällä... :D

Tenavat ruokittu ja kohta pitäs kallistua pikku nokosille, että jaksavat illan isukin kans touhuilla..

Mulla nuo liitoskivut alko joskus toukokuun puolivälissä. Välillä helpottaa ja välillä on yhtä tuskaa. Varsinkin sillon alkaa kunnolla juilimaan jos seisoo pitkään. Ja juuri tuolloin ku alko oireilemaan niin oli pihan siivousta ja muuta. Nyt on sitten vielä sen lisäksi alkanu lonkat paukkumaan ja naksumaan eikä tunnu kivalta. Ja kun kumartuu jotakin ottamaan esim. lattialta niin sillon sattuu.

Tuo seksiasia on kyllä unohtunu multa kommentoimatta... Ei ois mielenkiintoa siihen olleskaan.. Alussa olin niin väsyny ettei yksinkertasesti jaksanu ja nyt ei vaan haluta. Jotenki tuon masun kans on vaan niin hankalaa vaikka ei oo vielä edes kovin iso, mutta tuntuu kuitenki olevan haitolla..Meillä kun tuo mies ei oo yhtä ymmärtäväinen kuin muilla... Muutama tappelu on asiasta käyty.. Ei voi mitään kun ihminen ei voi itseään pakottaa. :(

Minä en muuten oo yhtään vielä varma jääkö tämä viimeseksi vauvaksi.... Vaikka on olo mitä tukalin ja kipein niin ei sitä koskaan tiedä... Pitää kattoa...

Nyt yritän alkaa tainnuttamaan nuo tenavat unosille ja jos vaikka sais itekin pikkasen levähettyä ennen lähtöä... Ja ruokakin vissiin pitäs tehdä...

:wave: :wave: :wave: :wave:
 
Dior mulla oli rintatulehdus n. viikko esikoisen syntymän jälkeen.Eli just sopivasti oli maito noussut ja pakkaantunut.Tissit kovat kuin kivi ja turpeat.Ei kärsiny lainkaan koskea.Kuume nousi 40 asteeseen, onneks lämmin suihku ja tissien hieronta autto maitoa "purkautumaan" ja rintatulehdus menikin muutamassa päivässä ohi ilman lääkkeitä.klassiset kaalinlehetki autto :) Kyl sen sit tietää kun se iskee :kieh:
Nyt en kommentoikaan muuta kun tulin vaan neuvolakuulumiset kertomaan!

Viime neuvolakäynnistä aikaa siis jo vähän yli kuukausi ja nyt olikin sit lääkäri.
Eli tässä nämä:
Pissassa proteiinia ja leukkareita joten labraan huomenna, perjantaina saa tulokset. :(
painoa tullut 400g/kuukauden aikana eli yhteensä raskauden aikana painoa tullut nyt 2,4kg
Kohdunsuun ja -kaulan tilanne ennallaan (oli siis jo aiemmin pehmennyt ja lyhentynyt)
sf-mitta 22cm (pikkunen masu :) tosin vaikuttaa kuulemma kun on toi kohtu niin kallellaan..)
vauvan syke 150
RR 118/70
harmitti kun vasta kotona tajusin ettei mitattu lainkaan hb, viimekshän se oli vaan sen 100...
Mut oli kyl nii kiire käynti, ajat oli taas myöhässä.

Onneks on seuraava kerta jo 30.6 jolloin otetaan poitsun 2v. mitat samalla, jännää!
sillon täytyy kyllä muistaa toi hemoglobiini pyytää mittaamaan kun on nii kovasti väsyttänytki.
mut vastailen lisää vielä myöhemmin, nyt äkkiä laittaan sapuskaa!

D. ja pipana 28+1
 
ohos, postista tupsahti kutsu naistenklinikalle pelkokeskusteluun. eihän tuon kutsun odottamiseen mennytkään kun vaivaiset vajaa kolme kuukautta. aikaa kuulemma pitää käyntiin varata parisen tuntia. vähän kuitenkin "ujostuttaa" mennä kaikkine pelkoineen jonkun vieraan ihmisen tentattavaksi, kun ne on aika henkilökohtaisia juttuja kuitenkin. ja uskokaa pois niitä on paljon!! :LOL:
Mä oon jo ikuisuuksia ajatellu, että alakauttahan en tuu synnyttämään. Mitä jos vauva ei mahdu ulos ja imukuppisynnytystä en halua (mä en halua kartiopäävauvaa :LOL: ), entä jos paikat ratkeaa niin, että seksin saa unohtaa loppuiäksi, tai paikat vaikka mätänee, tai jos kipulääkitystä ei ehdi/saa käyttää, entä jos mua ei kuunnella, entä jos kaikesta huolimatta joutuu sektioon, entä jos naistenklinikalla on ruuhkaa ja mä punnerran siellä yksin.... ohhoh mä sanon! on tässä sellaset pelot päällä, ettei paremmasta väliä. välillä sitä itkee ja nauraa näille omille ajatuksille. mistä hemmetistä ne edes tulee?? miesparka! se aikoi rohkeasti tulla mun kans vastaanotolle. ihanaa.

mahdoton lentsu vaivaa. peilistä katsoo takaisin pikkupossu nahattomalla, turvonneella kärsällä. :snotty:

liitoskivuista: nyt on alkanut häpyluuta painamaan oikeen kunnolla jos vähänkään on pidemmän aikaa jalkeilla/kyykkii esim. takapihalla tai nostelee jotain.

hassua, oon pessyt noita pikkuruisen pieniä vaatteita valmiiksi lipastoon, niin ei millään voi uskoa, että "musta tulee äiti??? meille tulee vauva??"

hyviä vointeja kaikille! :flower:

kehäkukka74+pomelo 27+4
 
ahaa, elikkäs se on ihan normaalia et liitoskivut voi alkaa aikaisemminkin kun vasta loppuraskaudessa :) mä oon jo kuvitellu et varmaan synnytys käynnistyy ennenaikasesti tai jotain ku niin kauheat kivut tässä raskaudessa ollut :saint: kakkosta odottaessa ne alko vaivaamaan kunnolla vasta 30+ viikkojen jälkeen ja tosiaan nyt sit ekakerran ollut kipeä jo mukavasti ennen viikkoa 20 :whistle: nyt vaan alkaa pahenemaan entisestään..
onko kenelläkään tietoa onko niihin mitään apuja? tuntuu kauhealta jos joudun vielä monta kuukautta kävelemään kuin pingviini :LOL: vaan mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi :LOL:
Dior onpa outoa ettei synnytyspelosta kärsivälle ole yhtään mitään tarjolla, mielestäni sellainen pitäisi olla joka paikkakunnalla ja kaikilla sitä tarvitsevilla mahdollisuus siihen :eek: kenenkään ei pitäis yksin jäädä miettimään sellaisia asioita :(


 
Seksikyselyyn vastaan minäkin :D Mä voin ystävällisesti lahjoittaa haluja ne menettäneille *ojentaa käsi pitkällään* :D :D :D :D :D :D :D :D ! Meillä siis tilanne se että joka päivä kiitos mutta mies parka ei ole ihan samoilla linjoilla :ashamed: :whistle: Sille riittää ihan sama meno kuin ennen raskauttakin ja voitte kuvitella millainen hormoonihullun loukkaantuminen tästä seuraa! Mä järjellä tiedän että kelpaan vaikka maha kasvaa ja pyrstökin hiukan leviää mutta ne ihanat hormoonit meinaa saada mun järjellisestä minästä välilä kuristusotteen... Noh ei auta kuin taistella.

Mä kävin lainaamassa eilen kirjastosta odotus aikaa käsittelevän kirjan ( Tyttökavereiden opas odottajille ) ja ainakin näin reilun 60 sivun perusteella ihan hupaisa kirja kyseessä. Siisä lähinnä lähestytään huumorin kannalta henkistä valmistautumista äidiksi ja raskautta muultakin kuin lääketieteelliseltä kannalta. Jos teillä jollain on hyviä vinkkejä raskauteen tai vauva aiheen kirjallisuudesta niin otan ne ilolla vastaan... kolme pitkää kuukautta nauttia kenties HYVIN pitkään aikaan siitä että saa lukea, katsoa leffaa yms rauhassa!!! Aion pyhittää koko kesän itseni kanssa nauttimiseen!

Mä rupesin myös tekemään seitsemän veljestä langasta ruskeaa villatakkia pentuselle. Sitä on hyvä ruveta valmistautumaan jo näin kesäkuussa talvipakkasile :LOL: Noh kunhan saan sen valmiiksi ja jos se ei kovin ruma ole niin tuon sen näytille :)

Liitoskipujen ja issiaksen takia mä olen kanssa ollut saikulla kolmatta viikkoa ja tuskinpa sinne töihin enää kahdeksi viikoksi jaksan raahautua. Alku ahdistuksen jälkeen olen nauttinut kyllä täytin tästä jouten olosta, tai mähän kyllä keksin kaiken näköistä puuhaa niin kuin näkyy (tän siitä saa kun on ollut lapsen ailman sisarusten seuraa ) Mulle muutenkin se oma aika on aika tärkeetä...

Muilta meni varmaan mun kysymys loppuviikkosta ohi kun kukaan ei ole vastannut mutta tässäpä se nyt uudestaan! Onko teillä kuinka monta kertaa lääkärineuvola??? Mä penäsin sen perään viime käynnillä ja sanoivat että vasta ELOKUUSSA!!! :eek: :headwall: Olishan se nyt kiva tietää ettei tuola alhaalla ole kohdunsuu auenut/ pehmennyt tms. vaikka en muuten kyllä siitä ronkkimisesta tykkää... Siis meillä on vaan kaksi kertaa lääkäri!Noh eipä yllättänyt tämäkään :kieh: :headwall:

Kehäkukalle onnea pelkopoli kutsusta, et ole ollenkaan tyhmä pelkojesi kanssa. Kyllä varmasti jos voisit et ajatteli moisia tai tuntisi, näin et kuitenkaan ilman apuja voi tehdä joten rohkeesti nokka pystyssä sinne juttusille! Hyvin se menee!

Jane mä olen kuullut että mahdollisesti venyttely voisi auttaa ja lämpö hauteet/ kääreet. Ja jos oikein pahaksi pääsee niin kaipa sitä suapi itseään lääkittäkin. Kyllä kun oikein tekee kipeää niin raahaudun viimeisillä voimilla suihkuun makaamaan ja vesi niin kuumalle kun on mahdollista, helpottaa!

Dior mäkin ronkkasin eilen niitä kestoja ja päätin että niitä ainakin kokeilemme, taisin vähän innostua asiasta :D Repeilin tuolle nalle kokeilulle!!! Tähän väliin sellainen huomio :attn: että jos joku ei meinaa edes kokeilla äp:n kestoja niin minäkin olen halukas niitä ostamaan!!! :attn: Varmaan tuossa ensiviikolla niitä lähden netistä kunnolla metsästämään. Laskin että noin 140e pitäisi päästä alkuun (15 sisävaippaa, 2 kuotta ja 3 AIO vaippaa + Äp:n kestot) Sisävaipat ja kuoret käytettyjä mutta AIO oli tarjouksessa eräässä netiputiikissa. Onko kohtuullinen hinta?

Piizulle symptiat suonikohjusta, varmasti ihan pyllytä sellaiset! :hug:

Vuh Voi jessus mitä toimintaa. Mä olisin varmaan kanssa annattanut tulla aika kovaan ääneen näissä hormooni huuruissani! Saitko edes rahoja itsellesi niistä myydyistä vaipoista? Mä kanssa päätin että mä en TODELLAKAAN lainaa kun hyvin harvalle ja valitulle meidän romppeita. Mun kavereillahan ei ainakaan vielä ole lapsia ja me olaan jouduttu ostamaan KAIKKI itse, ei olla saatu juuri mitään muualta ja voin kertoa että rahaa on palanut. Olis aika kiva jos huomais että lainatavarat otti jalat alleen sitten kun niitä seuraavan kerran tarttis!

Nuppu74 koitahan parantua ja lähetä se aurinko myös tänne Keski-Suomeen, kolmatta päivää vettä tulee kuin Esterin p****stä! Mä ihan kateellisena haaveilen myös kylppäri rempasta...

Lizard Kiva kuulla että kaikki oli hyvin ja voit alkaa nauttimaan kunnolla tästä odotuksesta!

Jkoo Kuinkas paljon siellä käyrillä oli lukemaa? Kauheen kiinnostunut olen kun munhan mitat ei ole koko käyrää nähnytkään. Selittikö se terkkari tarkemmin että miten se voi syntyä aikasemmin?

Noh jospa sitä lopettaisi tämän romaanin ja siirtyisi kutomaan tuota takkia pentuselle kun intoa ja lankaa vielä riittää! Haleja masukat!

Koiruus ja pentunen rv 27 *POKS POKS* :heart:
 
jane85 mullakin viimeks liitoskipuja tuli vasta loppuvaiheessa, mut nyt ovat vaivanneet jos on jotain raskaampaa tehnyt.Taitaa vaan aikastua kaikki kipuilut aina uusien raskauksien myötä :D
kehäkukka74 hyvä kun sait ajan, hassuja aatoksia sulla olikin :) mutta ihan normaaliahan se on että pelottaa ja ehkäpä ne pelot sitten helpottaa kun pääsee jutteleen.Ja sit viimeistään helpottaa kun pääset synnyttään ja huomaat ettei se niin kaameeta ookaan, eikä mitkään paikat mätäne :D
koiramamma meillä oli viimeks ihan sama seksihalu tilanne!Ja kuin monta kertaa sainkin märistä kun toinen kehtas kieltäytyä vaikka mua ois haluttanu :D
luin ton saman kirjan esikkoo oottaessa, siihen samaan sarjaan on (saman kirjailijan siis) myös tyttökaverin opas vauvavuosiin.(vai oliks se vauva-arkeen...) no kumminki, ihan hauska sekin. Meillä mummu myös on ostanut sellaset kirjat kun "vauva, omistajan opas, käyttöohjeet,vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto" ja sama kirja taaperolle.Hauskoja nämäkin ja sopii hyvin miehillekin :D
Täälläpäin on lääkärineuvola 3 kertaa raskauden aikana.
Me ostettiin kans kaikki ihan ite kun ei kellään muulla ollut lapsia keltä olis voinu lainata ja oon kans ottanu sen linjan et mitään en lainaa.Myydä voin jos en ite enää tarvi mut en lainaa.sen kuiteski tietää et välttämättä ei saa takas ja jos saa nii ties missä kunnossa!
huh, vertasin muuten just et pojasta oli sf-mitta näillä viikoilla 6cm enemmän, lääkärikin kyllä sano et täytyy sitä nyt seurata.Mut tosiaan alakäyrän alapuolella mennään...ehkä sieltä on tulossa tosi pikkunen kaveri :) viimeks oli lapsivettä tosi vähän, ehkä vois olla siitä kyse nytkin...
Koittakaa nyt kestää kun pohdin näitä "vaivojani" ei vaan oo ketää muuta kelle pohtia kun ei toi 2v oikein osaa kommentoida :D
Kehtaspa muuten lääkäri kommentoida myös että "miks ei paino oo noussut kun koko aikana vaan 2,4kg" luulis et olis tyytyväinen ettei oo noussut kun BMI kumminkin 26.ja mä oon ainaki vaan tyytyväinen :)
eikä oo kyllä herkuttelusta ollu pulaa :p
 
ail
Minä en meinaa kestoilla.Vaikka podenkin siitä ihan varmaa huonoa omaatuntoa mutta miun tilanne nyt on sellainen.Toivottavasti ette tuomitse :ashamed: Haluista.Juuh haluja olisi mutta nuo ihanat liitoskivut,argh.Ja tuntuu että paikat on aika turvoksissa tuolla lahaalla.Edellisissä raskauksissa ei näin aikasin kyllä näitä ongelmia ollut.Lapset tokaisi tuossa että äiti siun maha roikkuu.Juu kaikki paine ja paino alhaalla.Joku kyseli neuvolalääkäreistä.MIulla siis ollut yksi lääkäri ja siihen jää.Ultraan menen 27.6 äippäpolille sairauteni takia ja siellä sitten lääkäri samalla.Kauhean vähän teillä noussut paino.MInulla neuvola huomenna ja ehkä noin 13kg tullut jo.Kerron huomenna tarkemmin.Ai nii,tervetuloa uudet ja kaikille vointeja

ail ja Pipsa 27+5
 
Tervehdys!
Uusi yritys, edellinen tekstini häipyi jonnekkin...

Sairaslomalla täällä ollaan nyt sitten kesäloman alkuun asti. Olin muutaman päivän töissä ja eihän siitä mitään tullut. Hyvä näin, nyt voin nauttia kesästä täysin rinnoin. Verensokerit pysyvät kurissa tiukalla ruokavaliolla. Jäätelöä voisin syödä vaikka joka päivä, mutta täytyy jättää väliin. Kuitenkin kyseessähän on myös vauvan terveys.

Olen kateellinen kaikille, jotka ovat saaneet jo äitiyspakkauksen. Meile sitä ei ole tullut, vaikka olen hakemuksenkin jo jättänyt viikoja sitten.

Vape ja Kerttu 28+2
 
snodgrass
MOikka!

Piizu harmi ne suonikohjut! Ei varmastikaan kivaa. :hug:

Dior hauska kun oot innostunut kestoilusta. Täytyy paljastaa, et kyllä mäkin ennen esikoisen syntymää harjoittelin mun vanhalla mollamaijalla :whistle: Vaippaa (harsoo ja kuorta) taisin kerran kokeilla sen päälle, mut ennenkaikkea sillä oli hyvä vähän treenata kantoliinan sitomista.

kehäkukka onpa hyvä et vihdoin pääset sinne pelkopolille! Rohkeesti sit paljastat niille kaiken =) Minkäs ihminen peloilleen mahtaa, tärkeintä on saada niitä jotenkin käsiteltyä.

koiramamma onko sulla ollut vielä yhtään lääkärineuvolaa? Meillä on normaalisti kai kolme, itse nyt oon käynyt useammin sen hiivan ja saikun takia. Mutta muistelisin et esikoista odottaessani, kun kaikki meni ihan by the book, niin olisko silloinkin ollut kaksi tai kolme. Harvakseltaan kuitenkin. Ihanaa kun osaat ja jaksat neuloa! Mulla on ihan peukalo keskellä kämmentä.. :ashamed:

Liitoskivuista sen verran, et mulla on ollut tosi vähän tähän mennessä. Välillä pientä vihlontaa, mut ei vielä mitään mikä haittais menoa.

ail ei täällä varmasti kukaan halua tuomita toisten vaipparatkaisuja. Kukin tietää mikä on itselle toimivin systeemi :)

Ostin tänään kahdet kengät.. :D Molemmille on kyllä tarve, mut olihan se kivaa saada shoppailla.. Aamulla oli ihanaa kun en vaihteeksi ollutkaan yhtään kiukkuinen - yö meni kerrankin heräämisittä ja sai jopa nukkua hiukan pidempään kuin yleensä. Tänään en ole hermostunut kuin kerran ja silloinkin lievästi, ihanaa! :saint: Alkaa jo itseäkin kyllästyttää kun varsinkin meidän neidille tulee sit välillä urputettua ihan turhasta. Kamala mäkättävä hormonihirviöäiti :/ No, paitsi tänään siis.

voikaa paksusti!
snodgrass ja neponen 27+6
 
Lääkärikäyntejä: Meillä on ensisynnyttäjille 3 (alku, keski ja loppu), mut meille uudelleen synnyttäjille on vaan 2 mut siihen keskiraskauden lääkäriinkin pääsee jos äiti haluaa.

Dior: vissiin kyseli harsojen määrästä pakkauksessa. Niit on se 4 (lukee myös nettisivuilla) mut siin sisällyksessä jostain syystä lukee 5.

Kestoilusta: Mä oon nyt vasta tosiaan innostunu tämän pikkukakkosen kohdalla aiheesta. Neidin kohdalla olis tullu pieneen mieleenkään. Nyt jotenkin se ei vaan sillon tuntunu omalta mut nyt jotenkin on toisenlainen olo. Eikä siitä ketään mun mielestä voi syyllistää että jos joku ei halua kokeilla. Onhan siitä nimittäin vaivansa ku niitä pesee ja raahaa mukanaan. :)

Neuvolakuulumiset:
mieltä tuli purettuu neuvolatädille oikeen urakalla ja se oli ihanaa ku kuunteli ja ymmärsi ja lohdutti ku itkettikin vähän.
-painoo tullu +700g/viikko
-pissa puhdas
-RR 108/66
-sydän kuului hyvin (noin 140 sykkeellä) ja jätkä myös tökkis ja mulkus neuvolatädin iloksi hih

2 viikon päästä sokerirasitus ja vaikeinta tulee olla se että saan 22 jälkeen illalla juoda vaan lasillisen vettä!! Mitä mä teen ku normaalisti juon ku kameli. Seuraava neuvola on 4 viikon päästä ja sillon otan meidän neidin ja mahdollisesti isännän mukaan kans. Pääsee nekin kuuntelee sydäntä. :)

mahtoikohan mulla olla vielä jotain. No sit kirjottelen lisää jos mieleen tulee.

Nyyttimyy ja murmeli 26+1
 
Tervehdys!

Kiitos vinkeistä ton Y17 lomakkeen kanssa! Täytyykin ottaa yhteyttä palkanlaskentaan ja pyytää hoitamaan asia. Kelan paprut odottaa vielä viemistä - huomisen ohjelmassa.

Liitoskivuista oli monilla puhetta. Mulla ainakin jonkin verran lämpö auttaa kipuun. Eli saunassa tulee käytyä harva se ilta ja lämmin kauratyyny on myös auttanut. Pahimpaan jomotukseen oon joutunut muutamana iltana ottaa Panadolia. Kyykistely, kumartelu esim. kun laittaa lautasia tiskikoneeseen, sängystä ylösnouseminen jne. tuntuu olevan pahimpia. Tänään oon kierrellyt kaupoissa monta tuntia hissukseen ja näköjään toi hiljaa kävely tuntuis vähän auttavan - ainakin tänään. Muina samanlaisina päivinä on sitten illalla kostautunut armottomalla jomotuksella. Saa nähdä miten tänään käy. Joku oli käynyt fysioterapiassakin lähetteellä. Täytyy yrittää sellaista käydä vonkaamassa, jos ei olo helpotu. Välillä on tosiaan ihan ok päiviä ja välillä sit jomottaa heti aamusta. Ja tästä syystä siis jo kaksi viikkoa(!) saikkua takana ja jatkuu vaan...
Mullahan anoppi kummasteli tuossa ollessaan muuttoapuna ja ihmetellessä mun klenkkaamista, et voiko sitä tuollaisiakin kipuja olla. Ihmetteli kai kun muut roudaa kamoja ja rouva vaan köllöttelee välillä sohvalla. Hänellä kun ei ole ollut minkään sortin kolotuksia tai muutakaan. Neuvoi vielä, et siellä synnyttäessä ei sitten tarvitse huutaa. Ilmoitin kyllä huutavani just niin paljon kun ääntä vain lähtee.. Huoh.

Nyyttimyy
Mulla kans sokerirasitus ens viikolla. Täyspaasto pitää aloittaa tosin jo klo 20!! Sama ongelma myös täällä, vettä kuluu illallakin vielä litratolkulla sekä yöllä, iltapalasta puhumattakaan. Mitenhän sitä lasillisella selviää??

Tänään shoppailureissulla tein sitten ensimmäisen hankinnan: kokoa 56 Italia t-paidan :D Mahtava! Oikeastaan aika säälittävän näköinen pikku-lappu, mut ah, niin hellyyttävä:heart: Olen siis lievästi sanottuna Italia-fani... Varsinkin vaatehankinnoissa myös täällä ongelmana se, ettei tietoa kumpi tulossa (eikä halutakaan tietää) ja suurin osa vaatteista on aika vahvasti poikien tai tyttöjen värisiä.

Koiramamma kyseli lääkärineuvolasta. Mulla ollut eka vkolla 12, sit oli tässä välissä "extra"kerta missä valitin noista liitoskivuista ja jos oikein ymmärsin, niin vielä pitäis olla yksi. Tässä muuton yhteydessä, kun asuinkunta ja läänikin vaihtui kävi niin hassusti ettei minkäälaista perhevalmennusta ole tiedossa. Täällä nykyisessä asuinkunnassa kaikki valmennukset on jo olleet kevään aikana ja jatkuu sitten syksyllä mun LA:n jälkeen :/ Eli tiedossa vaan sairaalaan tutustuminen ja mitä siellä sitten onkaan ohjelmassa.
Oliko kokeneemmilla mammoilla mielipiteitä synnytyssairaalan suhteen? Eli nyt muuton myötä kun päästiin HUS:n piiriin on ainakin neuvolatädin mukaan valinnan vapaus. Hyvinkää lähinnä, mut esim. Kätilöopistolle vain reilun puolen tunnin matka. Mistä sitä osaa nyt tämänkin asian päättää ihan pystymetsästä, kun kokemusta ei ole?!? Ja sit pitäis päättää ne vaunut, käytetyt vai uudet, otetaanko käyttöön kestot, mikä nimeksi ja apua mitä vielä |O
Toisinaan iskee paniikki, mut yleensä on onneks aika luottavainen mieli, et kyllä sitä sitten homma hoituu kun käärö on syntynyt. Jännityksellä odotamme..

Hienoa, et joku aloittanut jo kutomisen! Olen pariinkin otteeseen käynyt hiplaamassa lankoja, mut aatellut, et odotellaan vielä. Jospa kävis jo hommaamassa ja alkais nuttua kutomaan ;)

Täällä ilta kuluu sadetta kuunnellessa. Uudessa kodissa ei vieläkään ole digiboxia, joten kirjojen ja radion parissa aikaa vietetään =)

Rauhallista iltaa!

Zucchero 26+1
 
Koiramamma, mun SF-mitta oli 27cm, joten huiteli reippaasti yläkäyrän yläpuolella. Niin se neuvolatäti sanoi kun noin suuret lukemat, niin vauva on kuulemma iso ja näin ollen vois syntyä aikasempaa. Mutta monellahan noi käyrät menee miten menee, kun se riippuu niin monesta asiasta, lapsivedenmäärä, kohdun asento ym. Normaalisti mulla kyllä ultran mukaan lapsivettä on, et tiedä sitten. Parin viikon päästä mulla on eka neuvolalääkäri, niin siellä kai selviää vähän enemmän...tai en tiedä saako siellä vauvan kokoa selville..mutta arvioitahan nuo jutut on, syntyy kun on syntyäkseen :p

Koskas muuten synnärille mennään tutustumaan?? Ei oo vielä ollut neuvolassa edes puhetta...ois kiva käydä jo vähän kurkkimassa :whistle:

jkoo + Pikkuinen 25+4
 
Nyyttimyy:no onpa tosiaan! Mulla labra-aika klo 8 ja oikein kirjalliset ohjeet että edellisenä iltana klo 20 lähtien toi samainen maks 1 lasi vettä.. Outoa. No, tosin eilen yks tuttava kertoi aikanaan "unohtaneensa" labra-ajan ja oli sit edellisen illan mutustellut sipsejä, suklaata, jäätelöä yms yms. Oli olleet arvot vähän ketullaan ja loppuraskaus mennytkin kontrolleissa juostessa |O
 
exido
Kävin kans tänään sokerirasituksessa! Huomenna saan kaiketi neuvolalääkärissä kuulla tuloksia! toivottavasti arvot kohdallaan!
mulla oli rv 24+5 sf-mitta 26 senttiä... mutta kävin ylimääräsessä ultrassa muuten niin sielä totesivat vauvan normaalikokoiseks ja lapsivettä normaalimäärä jne... eipä noi niin kaikkea kerro.. =)
 

Yhteistyössä