***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Jaahas sitä on taas ihmisii jakautumassa, koskas mun vuoro olis...alkaa kypsyy pikkuhiljaa näihi ihme suppareihi mitkä tulee ja menee eikä muutu mikskään. :headwall:
Tsempit kummiski jakautuville=) :hug:
Galluppiin Meiltä on synnäril alle 10 kilsaa en tarkkaa matkaa tiä mut joku tommonen, keretä pitäis hyvin=)Jos tajuu lähtee ajois!
Piti kommentoida miljoonaan asiaan mut meni si ihan täysin ohi taas!
Palailen taas=)
elohiiri ja juniori 38+2 :heart:
 
Ihanaa, kohta uusi syyskuulainen taas syntyy!! Kovasti tsemppiä ailille!!!!

Dior kiitos synnytystarinasta, niitä on aina mukava lukea.

Supistuksia edelleen, mut en jaksa enää repiä niistä hiuksia, tulkoon jos on tullakseen.

Tänään kävin ä-polilla kontrollissa. Sulon painoarvio 2.8 kg. Keskikäyrällä mentiin. RR 108/68. Pissa puhdas. Nyt täytyy sit käydä joka viikko kontrollissa, koska lapsiveden määrä oli noussu. Sehän on aikasemminki ollu vähän runsaampaa.

Flunssapahanen iski sit minuunki! :kieh:

Gallup:
meiltä sairaalaan on viiden minuutin matka. Ja nopeampaakin pääsee jos on sitten tarvis :)

hippos ja sulo 35+4
 
Ail :D ihanaa lisää vauvoja tulossa... Tsemppiä ja voimia.

Mä kävin ikeassa tallustelee eikä käteen tarttunu oikee mitää...
Ens vkolla tosiaan ultra ni saadaan varmuus et miten päin ukkeli köllöttää ni jos on RT ni sit tää tyttö rupee rataa kans et jos sais kaveriin vauhtia, niin kauan ku en tiiä ni otan aivan iisisti...
 
Voih....lissää vauvoja saadaan :heart: Ailille ja ukkelille kovasti tsemppiä :D Voi että...taas kouras omasta masusta, kun tietää, että toinen pääsee huhkimaan :whistle:

Hippos Toivottavasti joku pikkuinen ja nopea pöpö vaan ois kyseessä :hug: Joku muukin muistaakseni sanoi olevansa flunssassa, joten ujaksuja kaikille nuhanenille :snotty:
 
Ailille hurjasti onnea tulevaan koitokseen, täällä jännäillään teidän puolesta!!

Maariankämmekkä tais murehtia pienentynyttä sf-mittaa. Meikäläisellä on pieni maha, mutta sf-mitta oli pienentynyt 4 cm viime kerralla. Th sanoi, että se on ihan normaalia tässä vaiheessa.

Koko päivä ollaan pojan kanssa oltu menossa ja nyt odotellaan vieraita. Vaikka kuinka touhuaa, niin eipä täällä mitään edistystä tunnu tapahtuvan. No, ylihuomenna olisi 38+2, meillä esikoinen nimittäin syntyi tuollaisilla päivillä..
 
Moi!

Anteeksi eilinen purkaus, ei se v*tutus käyrä oo vieläkään kovin alas vajonnu, mut eteenpäin sanoi mummo lumessa!

Synnärigallup: Olisi ollut n. 2.5km joka "yllättäen" pompsahti n. 230km. Äitiltä oon kyselly sen synnytyksistä ( 6kpl )..niin osassa on kestäny ja osasta sit ei, jos vesi on mennyt, niin silloin ollut nopeaa toimintaa.

Snanna: Jokohan hänellä ompi käärö kainalossa :heart:

Ail ja isukki: Onnea matkaan! Jännittävää! :D

Aatumaria: Mten heillä on otsaa tuolla lailla kommentoida! Sehän on ihana asia et masu kasvaa ja näkyy! Tietää ettei ainakaan pelkästä pullan syömisestä ole paisunut :D ! Ja vaikka olisi, niin ei kait kukaan mee kommentoimaan jollekin tukevalle ihmiselle et miten sää noin iso oot?

Mitzy: Mää allekirjoitan kyllä raskausajan dementian, se vaivaa ja ärsyttää! Kun meinaa jotain ruveta tekee, niin jos ei heti aloita niin ei sitä muista sit vähän ajan päästä että mitä piti tehhä...

Katjuskalla oli hyvin mittava operaatio sängystä nousemiseen, sun pitäs ottaa joku nosturi käyttöön, et miehes voisi hinata sut aina ylös :D Mulla pistää niin julmetusti yhteen kohtaan lonkkaa jos samalla kylellä nukun pitkään, mut helposti nousen ylös.

Hexan koira tykkäsi saunomisesta...niin meidän kisuli myös joka asuu siel maalla anoppilassa.

Dior: Iso kiitos synnytystarinastasi!

Koiramammaa ja Maariankämmekkää oltiin ruvettu säikyttelemään, mut hyvä että nyt on asiat kuitenki hyvin! :hug:

Sori, kun en muista nyt et olikohan se Hilbert? jolla verenpaine koholla...(?)
Mulla myös menee verenpaina melko koholla aina neuvolan mittarissa, mutta omalla mittarilla (tai siis se on lainamittari) kotona on huomattavasti pienemmät lukemat. Millä kotona mittaan, niin se on rannemittari johon en kuitenkaan 100%:sti luota. Ei huolestunu eilen terkkari niistä mun paineista, mutta itteä kauhistuttaa ne lukemat!

Lopettelen tällä kertaa näinkin lyhyeen :D , taisi tulla taas hirmu pitkä romaani :headwall:

hille+kaveri rv 37+2 ( mulle on nyt tullu niin tyttöolo, vaikka koko matkan ajan on ollu poikaolo, tekis mieli niin ostaa kaikkea ihanaa punaista ja vaaleanpunaista )

psst...hiljaa kuiskaan, että rohkenin laittaa masukuvan profiiliin, älkää kertoko kellekkään :saint:
 
Tertsa!!

Ail ja ukkeli Peukut pystyssä ja sormet ristissä täällä toivotetaan teille onnea koitokseen!! Voi kun on jännää!!

Hille Juu ei kerrota kellekkään, oikeen ihanan massun oot kasvattuanu ;)

Mitzy ja Dior Mulla oli esikosen jälkeen niin kauan dementiaa et lopetin imetyksen ja palasin töihin... eli siihen kerkes jo mennä hermo :kieh: Ja sama vaivaa alkaa nyt olla, tai on ollu koko raskauden. Kaikille aina sanon et saattaa sovitut asia ja ajat unohtua. Onneks on hormoonit joiden piikkiin voin laittaa :D

Katjuska Kuullostaa niin tutulta tuo sun vessaan lähtö jumppa... Heti kun olisit mun yöllisiä wc käyntejä kuvaillu. Meillä kun vielä on ( ah niin ihanaa ) vain alakerrassa vessa, joten portaita on kiva kulkea |O

Pistin gallupin alulle, mut enpäs itse vastannu.. Eli matkaa synnärille n. 4 km. Onneksi ovat uusineet täältä mein seudulta asfaltteja ettei varmaan tartte niin pahasti töyssyjen kanssa tuskailla... Esikoisen matkasta muistan vain ku tuskailin töyssyjen kanssa. Onneksi ei ole pitkä matka!! Tsemppiä teille joilla se pitkä matka on ( muutama teitä on )

Maariankämmekkä Hyvä kun soitit neuvolaan, sait vastauksia kysymyksiisi! Ja hyvä että pääset ultraan, josko asiat selviäs parhain päin!

Väpä Tainnu tosiaan olympialaiset vaikuttaa sun uniin :LOL:

aatumaria Tosi epäkohteliaita kommentteja :eek: joskus ihmiset ei osaa ajatella. Mä kestän tuollaset kommentit, mut ei sellasia tartte kaikkien tulla mulle heittämään.
Meillä on kans vähän ärhennelty toisille ukkokullan kanssa... Mä kun en tee mitään ja ukko ei tajua et ei pysty ei jaksa. Ja ei hän kyllä ole viimeaikoina millään tavalla ottanu mua ja olotilaani huomioon. Taitaa stressiä alkaa hälläkin olemaan! Taas se tuossa mulle murisee. Tottahan se on etten mitään saa aikaseks ja iso osa ajasta menee vaan löhötessä :ashamed: Mutta mutta niiden ylimmäärästen hommien lisäks pitäs jaksaa "hoidella" poikaa ja arkisiivoukset... Kun ei tahtos niitäkään jaksaa tehdä. Eilinen oli tosi kurja päivä, paikat oli kipeenä ja heti alko huuto ku ukko tuli kotiin. Sitte mä sitä vollottelin rimakauhua ja rakkautta ääressä. Ei vaan näköjään tajua vaikka oon yrittäny sille vähän sanoa asiasta. Pitänee istuttaa pöydän ääreen ja sanoa kunnolla, en kuiteskaa normaalisti näin saamaton ole. Ja on aivan eri asia odottaa esikoista entä toista lasta... no niin tulipas vuodatusta :snotty:

Hitto ku on kurja istua, ei voi istua jalat ristissä. Ja persaus puutuu ku istuu jalat leviällä, het ku joku rekkakuskilesbo :LOL:
Nyt jää vaikka mitä kommentoimatta Moi :wave:
R iikka 34+0
 
Mä joudun nyt ällöilemään kun mietin, mikä se limatulppa loppujaan on ja onko sillä todella tekemistä synnytyksen kanssa - eli siis jos se tulee niin onko synnytys oikeasti lähellä vai ei. Aamulla tuli klöntti joka oli lähinnä hennon vaaleanpunainen, luumun kiven kokoinen - lähinnä muistutti valkovuotoa mutta oli kuitenkin selkeä klöntti :x (Yäk, sori). Mutta jos jollain on asiasta kokemusta niin mielelläni kuulisin. Vaikka onkin ällö aihe, mutta eikö täällä ole aina vähä ällöiltykin ;)
 
Ailille porukoineen jaksuja. :hug: :heart: Tule sitten säkin pikapikaa kertomaan kuulumiset :D
(Ei tarvitse oikeasti pitää mitään kiirettä. Ei ehkä eka juttu mielessä synnytyksen jälkeen :LOL: )

Synnärimatkaa mulla on ehkä noin 15km, mutta Sörkkä ja Hakis on usein aika tukossa, eli matka voi kestääkin. Ens viikolla muutto Viikkiin, eli matka lyhenee huomattavasti!

Voi voi, mulla taitaa sittenkin olla synnytys aika lähellä. Tänään oltiin Rossossa syömässä, ja matkalla sinne alkoi supistella aika inhottavasti. Ei ollu harjoitussellaisia ne. Alkoi taas reidet vatkata, ja veto tuntui säärissä asti. Rossossa supistukset vain paheni, tuli taas se mieletön paine persuksiin ja reisiin. Nyt tuntui jo vatsankin puolelle. Aloin jo kellottelemaan.
Onneksi loppuivat ainakin hetkellisesti, kun pääsin kotisohvalle. Eipäs siinä mitään vaikka kohta jo syntyisi, mutta kun meillä on vkn päästä muutto! Ei vaan montaa kertaa jaksaisi kokea noita ns. oikeita supistuksia, on ne vaan niin järkyn tuntusia. Onneksi hengittely auttaa... Varmaan jollain löytyy kokemusta siitä, kun supistukset jatkuu kipeinäkin monia päiviä? En mä vielä halua synnyttäääääää!!!

Muuten, onko muilla laatikkoefektiä? Aina supistuksen aikana maha näyttää neliöltä, ja napa painuu pari senttiä sisään päin.
Nyt mahassa kestosupistus, ja alapäähän vihloo kuin joku porais niitä luita siellä :x

Oli ollut mielialoista puhetta. Siis mä oon ollu kuin perseeseen ammuttu karhu tän viikon! Kaikki miehen kommentit kiukuttaa, ja muukin kiukku, väsy ja turhautuminen pukautuu automaattisesti häneen :ashamed: Mulla on myös kauhea väittelymeininki päällä koko ajan, enkä kestä yhtään vastakkaisia lauseita mieheltä. Ei ole kivaa toisella. Sit vielä synnytysitkuhormoonikiukut tähän päälle niin meillä on varmaan tosi mukavaa yhdessä... Mut vaikka kuinka järjellä ajattelen, ei kiukku katoa.

Voihan kikkeli, mä missasin ne Rimiksen vikat jaksot! |O

Cora ja taas niin kiireinen tyttö vasta 34+6
 
ail tsemppiä!!
maariankämmekkä mulla on ollut molemmissa raskauksissa tosi vähän lapsivettä, silläpä poikakin sai viimeks kylkiluun murteille kun ei oo sitä vettä pehmentämässä.Tämäkin tulokas nauttii jalan tunkemisesta kylkiluun alle...auts.pojan aikana maha oli vielä sen verran pienempi että välillä näkyi selvästi jalka tai käsi vasten mahaa, ihan alien-meinigillä.
vedet tulikin tiputtelemalla ja kätilötkin ihmetteli että missä ne loput on kun ei koskaan kuulunut...
Mitzy samaa hiusvaivaa, ja jos menee samoin kun viimeks niin puolet lähtee imetyksen aikana...

hille söötti masu!
pienpapu vois tuo ollakin limatulppa!kokeneemmat kertokaa, mulla ei oo siitä kokemusta kun en sitä viimeks bongannut.

jee, ukko tuo pitsaa..
 
Mahtavaa ail ja ailin ukkeli tositoimissa!

Hippos hei - mitä tarkottaa se et lapsiveden määrä noussut - siis mitä se voi merkitä tai mitä vaaraa siitä on? Mulla on kans ollu runsaahkosti, sf aina yläkäyrällä vaikka mukelo tasan keskikäyrällä ja nyt lekru viime sano, että lapsivettä on paljon siks myllää edelleen niin paljon yhä... Ei kertonut haittapuolista tämä lekru... Otappa tuosta aina selvää, mikä milloinkin hyvä...

Daydreams vaik ei tuo vähäinen lapsivesikään hyvältä vaihtoehdolta tunnu... Eli vaihtoehdot taitaa olla jatkuva halkeamisen tunne (kuhan pysyy tunteena) tai kylkiluut murtuneita... et kai tää vedellä täytetty ilmapallo vatsassa on sit parempi...

Sain varattua kampaajan 2.9. jos sillon ollaan viel kasas niin otan sit 10 cm pois latvoista, jos ne tosiaan noin alkaa lähtee kuten aiemmat kuvaili ja ainakin frisyyri vähä tukevoituu toivon mukaan...

Onko kellään muuten kokemusta auttaako lymfaterapia RASKAUSturvotukseen? Ajattelin tilata hierojan, mut sit aloinkin miettii tuota lymfaa - ei ole kokemusta.

Yks kauneudenhoitojutska vielä - eli ootteko kuullu et jalkahoito vois käynnistää synnytyksen? Haluisin senkin varata ens viikoks, kun on tuo kynsien leikkuu ja muu hoito ilmapallon yli hitusen vaikeeta, mut en tiedä uskallanko kun mullahan ei olis kiire synnytyksen itekseen käynnistyä... Yksi vyöhyketerapiaa tunteva ystäväni varoitti jalkahoidosta...

Sitten terveystuotteisiin ;)

Sain haettua terveystuotekaupasta todella sexyt valkoset reiteen asti ulottuvat tukisukat, jotka pitää ahtaa jalkaan leikkausta edeltävänä iltana ja pitää päällä kunnes kotiutuu. Tämä siis veritulppien estämiseksi, ainakin HUSissa ne pitää olla leikkauspotilailla, hintaa sukille tuli 32euroa, et ei ihan k-kaupan hyllystä...

Kyselin lekrulta ma myös luonnontuotekaupoissa myytävistä pii-valmisteista, jotka edistävät leikkaushaavojen paranemista. No arvatenkin lääkäri ei niitä suositellut, mutta jonkun taas olen kuullut hyötyvän niistä, mutta riskinä on kai se että niissä saattaa olla aineita, joita ei ole tutkittu tarkasti. Itse pii olis sinänsä lekrunkin mukaan ok.

 
Piti tulla ihan vähän taas vaan piipahtamaan :whistle:

Pienpapu Kyllähän tuo aikast limatulpalta kuulostais ainakin :whistle: vaikee tietty varmaks sanoo... Mulla on syntynyt mukelot nopiaan parin päivän sisällä, mutta joillakin saattaa siitä mennä vielä viikkokin, mitä oon juttuja lueskellut... en tiedä sitte, että että onko kauemminkin mennyt jollain.

Coralla Nuo supistukset kuulostaa tosiaan siltä, että pieni haluis jo kovasti tulla masun lämmöstä pois. Jos nyt viel malttais ihan ees vähän :heart:

R iikalle jaksuja ja :hug: Sinne vaan ukko pöydän ääreen ja juttelemaan asiasta :) Muistuta, että ei tää raskaus pysyvä tila oo sentään, että teet varmasti oman osuutes ja vähän enemmänkin taas kun se on helpompaa. Ihan perushommat se minäkin täällä teen ja ukko muuta oo vaatinutkaan...paremminkin kieltänyt rehkimästä turhia :whistle:

Ja juu...onnellinen oon tosta yläkerran vessasta, kun ei tarvii rappuja laahustaa ennen aamua. :D

Hillellä ihana massukka :heart:
 
snodgrass
Jee, taas vauvoja tulossa! Ailille ja ukkelille paljon tsemppiä!

hille ihan näin vaivihkaa, tosi söpö masu :heart:

pienpapu kyllä toi kuulostaa siltä et vois limatulppa olla. Mulla oli sellanen pääosin kirkas, hyytelömäinen ja verisiä viiruja joukossa (sorry.. :$ ) Se tuntuu vaihtelevan tosi paljon et kuinka lähellä synnytys on. Jollain on ymmärtääkseni kestänyt viikonkin siitä limatulpan irtoamisesta, jollain pari päivää, jollain vähemmän...

Riikka kurjaa että on erimielisyyksiä ukon kanssa. Hassua vaan et ihan päinvastoin kuin monella muulla täällä, jolla ukko ei laita tikkua ristiin... onkos sun miehellä "varaa" huomautella? Ja vaikka ns. oliskin, niin kyllä tosiaan pitäis ymmärtää tää tilanne!! :headwall:

cora kylläpäs supistaa! Tsemppiä paljon, pidetään peukkuja että toinen jaksais vielä edes vähän aikaa olla masussa. Mutta onneksi viikkoja on nytkin jo hyvin kasassa, tietty olis varmasti kiva saada se muutto pulkkaan ennen vauvan tuloa! Täytyy kyllä todeta että töissä tuli useampikin pariskunta vastaan, joilla vauva oli tosiaan muuttosuunnitelmat tai talonrakennuksen viimeistelyvaiheet päässyt sotkemaan..

Täällä ei ihmeitä. Tänään siivosin kämppää, mutta eipä siitä saanut kuin hetkellistä selkäsärkyä. Eilen olin muuten neuvolassakin, mutta ei sielläkään mitään ihmeellistä. Verenpaine 122/70, eli ihan maltillisissa lukemissa vielä, ja sf 35. Painoa tullut taas vajaa kilo viikossa, mutta on sitä mässyteltykin sekä turvotusta kerätty.

Mistä puheen ollen, taitaa ollakin kohta iltapalan aika.. :kieh:
 
Limatulppia, käynnistysterkkuja, tämä menee tosi jännäksi!

Mizy:
Oliko sulla ohjeet laittaa sukat jalkaan jo illalla? Mä sai ohjeeksi laittaa ne aamulla jalkaan ennen ylösnousua. Silloin olis vähiten turvotusta.
Suihkuu ei siis aamulla enää sais mennä, mutta jos yöllä hikoilee kuin pieni sika niin kuinka ihmeessä selviää ilman suihkua? Jos kävis klo 04 suihkussa ja sitten menis uudelleen nukkumaan ikkuna auki ja heräämisen jälkeen yrittäis saada vedettyä (tai mies vetäis) ne sukat jalkaan?
 
voi ääääääääk, mua supistaa tosi pahasti. ja äsken suoli tyhjeni vauhdilla, mukava ripulifiilis päällä :x yritin vähän etsiskellä vaatetusta huomisiin häihin, ei olis kannattanu nousta sohvalta. mä täältä puhaltelen :whistle: supistuksia niitä enemmän tarvitseville :attn: ottakaa kiltit vastaan!

nää voi hyvin taas olla jotain varottelusuppareita, mutta ei kivalta tunnu, ei.

siis pitääkö mennä ambulla sairaalaan, jos pää ei vielä kiinni? eilen heilui hieman vielä...
 
Mitzy: En mä oikeestaan tiedä onko siitä haittaa. tai sillon, ku muutama viikko sit kävin ultrassa ja lapsivettä oli normia enemmän ja kysyin, et onko siitä haittaa ni, se sano, et voi syntyä ennenaikaisesti ja sit jotain se puhu, et se voi painaa istukkaa (siis lapsivesi) ja kai sen toiminta voi sit häiriintyä. Mut mulla ei ainakaan sillon ollu niin paljon vettä, että siitä olis ollu haittaa. Siinä lapsivedessä on kai joku tietty määrä, mikä sit on riski noille edellä mainituille. Haluaakohan se lääkäri vain sit kontrolloida jotain, mene ja tiedä, ku ei niiltä saa aina vastausta vaikka kysyy.

Pienpavun bongaus kuulostais myös minusta limatulpalta... :)

hippos
 
Höpöti
Ailille ja ukkelille tsemppiä ja jaksamista =) taas saadaan syksy vauvoja lisää =) kuulumisia sitten vaan kertoilemaan =))

hille78 ihana masu :heart:

Cora... jokohan sieläkin jakaantumisen merkkejä ilmassa ?? :heart:

Omaa napaa.. tänään oli neuvola eikä siel niin ihmeellisempiä ollu...
rv 35+6
paino +350g/vko
turvotus oli +/-
paineet 107/77
hemppa 111
ja RT edelleen

Vauva oli edelleen vaan laskenu mutta pää liikkui kumminkin vielä hiukan.. kohdun kaula oli sentillä lyhentyny.. Jäljellä siis 2senttiä... pehmeä on mutta kiinni kuitenkin... :)
TH sanoi et normaalia elämää kun jatkan niin hyvinkin voi kaveri parin viikon sisällä tulla =) toivotaan nii... :) ettei tarvisi sitte käynnistellä sen takia kun on niin iso =)

Ens viikolla taas neuvolaan ja sitten keskiviikkona on tutustuminen tuohon synnytyssairaalaan.. hui.. joskos tää synnytysjännityskin sitten hiukan laantuisi =)
Tuolla neuvolassa käy kyllä ihan mielellään kun on niin kovin mukava neuvola täti =) harmin paikka kun vaihtuu TH kun siirrytään lastenneuvolan puolelle.. :)

Nyt elokuvan seurantaan...

Höpöti ja matkaaja 35+6 ( huomenna tasasn 36 =) JEEE!!! =) )
 
Mayah kyseli liikkeistä kun vauva perätilassa. Mulla on edelleenkin pikku-kaveri perätilassa ja ulkokäännöstä yritetään ens viikolla..liikkeet tuntuu pääosin tuolla alhaalla ja tossa sivulla, kun sen jalat heiluu siinä, tossa ylhäällä missä pää nyt sitten on, niin se tuntuu ihan selkeesti, sellanen kova iso möykky mikä välillä heiluu ja möyrii, siitä sen varmaan tunnistaa, koska peppu ei oo noin kova ja suuri. Myöskään minkään näköstä potkua ei tuu tohon ylävatsaan. Möyriminen tapahtuu vain tuolla alhaalla, missä peppu pyörii. Ite mieteinkin et on varmaan outoa kun alkaa tuntemaan potkut tossa ylävatsalla, kun tottunut näihin liikkeisiin..siis jos saadaan käännös onnistumaan.. :)
 
Cora: Meille sanottiin synnytysvalmennuksessa että jos vedet menee ja vauva on perätilassa, niin silloin on hyvä mennä ampparilla.

Ehkä kannattaa kuitenkin kysyä asiasta sairaalasta jonne on menossa!
Googletin: ei kiinnittynyt+lapsivesi, niin sieltä tuli monenlaista ohjetta riippuen sairaalasta!
 
hille, kiitos. soitin kättärille varmuuden vuoksi. sanoivat, että ei tarvitse nykyään enää tulla ambulla. kuulemma vain akateeminen mahdollisuus, että napanuora jää pään ja lantion väliin puristuksiin....
kehoittivat lepäilemään vain ja sitten synnyttämään, jos halutaan... 35 viikkosilla suurimmat ongelmat kuulemma hapetus (lisähapen tarve) ja verensokerien lasku (hoitona äidinmaito ja sokeritippa).

mutta ei me olla lähdössä, päätin just niin.

cora, 111min vaille 35 vkoa
 
ail ja ukkeli tsemppiä paljon!!!!

syysmama pohdiskelee samankaltaisia asioita kun minäkin täällä, kaipa se on sitten normaalia käydä läpi kaikkia noita asioita ennen lapsen syntymää. Mäkin olen kova stressaamaan jos kaikki ei ole valmiina ennen vauvan tuloa. Ens viikolla mies menee takaisin töihin kesälomalta ja minä saan rauhassa tehdä viimeiset ns. pakolliset hankinnat :whistle:

:hug: kaikille tasapuolisesti!

omassa tilassa ei edelleenkään mitään muutoksia. Tutustumiskäynti Jorviin on varattu kuun vikalle päivälle, se varmasti auttaa kun näkee minne on sitten menossa pinnistelemään. Nyt vielä koiran kanssa ulos ja sitten on pakko mennä nukkumaan :wave:
 
Iltoja vielä.. Voi kuinka ihanasti kaikki jänskättää, mutta valitettavasti vielä ei ole tänne nyyttiä saatu. Paikat on nyt taas tarkastettu ja vauva lähtökuopissa alhaalla. Supistuksia tulee, muttei ihan niin napakasti kun eilen..olivat sitä mieltä tänään että voi hyvinkin tulla sutjakasti, eli varaa "pelleillä" supistusten kanssa ei mun kohdalla kuulemma ole. Heti kun voimistuu niin ei muuta kun synnärille. Kohdunkaulaa ei ole ja 4 cm auki.. :)
Nyt vaan odotellaan ettäkö jos vaikka napakoitus nää suppailut uudestaan!!?? Mies on malttamaton ja tietysti jännittää nyt enemmän kun kuuli miten "lähellä" tositoimiin pääseminen on ;) Lupasi myös tulla tänne ilmottelemaan teille kun synnytys ohitse.

Haleja kaikille :heart: Palaillaan Snanna ja 37+4
 

Yhteistyössä