***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

jaa... nyt sitten jännätään, että mitä limatulpan lähtö mun kohdalla tarkoitaa... mitään kummempia supistuksia ei kyllä ole, nivuset vaan kauheen kipeet.

Mitzy: jalkahieronta voi käynnistää synnytyksen jos sattuuvat sopivia akupisteitä painelemaan - mulla on tiedossa nyt kaksi naista, joiden vauvat lähti liikkeelle jalkapohjien akupisteiden hieronnalla - kylläkin tarkoitetusti :)
 
Hexa - joo mulle sanottiin, että illalla suihkuun ja sukat jalkaan yöksi - mutta mullahan oli tällöin turvotusta nolla, et jos sillä on jotakin merkitystä, pitää kysyä kun seuraavan kerran asioi siellä, koska nythän sitä turvotusta on, saa nähä meneekö sukat ees nilkoista yli ;) ällön kireät olettaisin. Ei kai tuolla suihkussa käymisellä voi olla suurempaa merkitystä noin niin kun leikkauksen kannalta - onko se illalla vai aamulla...

Hippos - no mäkin tiedustelen tuota lapsivesiasiaa seuraavalla kerralla maanataina, vaik se on kyl vaan neuvolakäynti ja ne ei siel hirveesti tiedä kaikesta, oon huomannu...

Cora - kuulostaa ihan kun siel olis lähtölaskenta alkanut, älä jännitä on ne viikot jo niin hyvä, et tuskin sillä lapsella mitään erikoisempia ongelmia on... BTW Nkl:lla vastaavas tilantees sanottiin 4 kk sit ystävälleni, et ambulla paikalle, jos pää ei ole kiinnittynyt ja lapsivesi menee. Tapiolassa asuvat, niin nuo vaihtelee näköjään.

Pienpapu - ai kiitti on siinä siis perää, se jalkahoitaja, jolla oon käynyt just sillain ihanasti hieroo ja painelee jalkoja, joka olis mannaa tässä turvotuksessa, mutta ehkä sit ei, tai pyydän et tekee vaan pintapuolisesti...

Kyllä on meikämannella kaameen näköset nilkat - ei ainakaan omat, jos tuollainen turvotus nousee naamaan asti, on kyllä ihan pulimummon näkönen, onko tuon turvotuksen poistoon mitä poppakonsteja - siitä lymfasta jo kyselinkin???
 
Snanna mulla ei kestänyt kun 3h kun poika oli maailmassa sen jälkeen kun olin 4cm auki...josko sullakin pian jo tulis!IIK!

Mitzy munkin jalat ihan kamalat eikä koneella istuminen ainakaan helppaa..mies naureskelee että elefantti-jalat :D onneks ei tosiaan oo naama turvonnut (ainakaan vielä!)Helpotusta asiaan en osaa sanoa, mulla auttaa kun pikkusia lenkkejä tekee eikä tosiaan jumiudu istuun esim. koneelle.Mullakin vaan pakko istua että saisin kouluhommia kondikseen ennen vauvan tuloa..

R iikka kurjaa tuollanen.toivottavasti tilanne paranis juttelemalla...

mäkin katoin eilen tallennukselta rimakauhut ja voi että tuli paha mieli, melkein joutu itkeen!
Omaa napaa ja valitusta taas sen verran että kyllä tolla pojalla nyt on joku vaihe varmaan menossa, eilen illalla meni vasta 21 nukkuun, ramppas huoneestaan pois lähes tunnin ennen kun nukahti.No, ekan kerran tuli 24 meidän huoneeseen-vein takas, sit tuli 1.30-vei takas, sit taas hipsutteli 2.00-vein takas, taas 3.00-vein takas, ovi kävi lopulta vielä 3.30, 4.30, 5.00 ja lopulta kuudelta en enää vienyt poikaa sänkyynsä ja vartin se suostu meidän välissä makaan ennen kun kirmas olkkariin pyytäen "voikkoo ja impsiä" eli leipää ja simpsoneita.ARGH!!
hyvät unet siis takana, ukko kyllä nukku makeesti koko yön, se ei heräis vaikka pommi räjähtäs!tuolla se pirulainen vieläkin kuorsaa, huomenna saa kyllä nousta vuorostaan pojan kans.

Jaksuja kaikille kremppaisille!!
d. ja pipana 38+4
 
Huomenia!!

Taasen on tullu kaikkee tekstiä vaikka kuin, eipä ehdi kuin lukea... Kommentointi on sitten muiden juttu. =)

Pakko kehua kun sain viime yönä nukuttua 7,5 tuntia yhdellä vessakäynnillä, luksusta!! Sitä sitten heräsinkin viiden jälkeen, nyt on toinen koneellinen pyykkiä pyörimässä, astianpesukone laulaa ja tulet on uunissa. Nyt kun vielä samaan hengenvetoon imuroi, niin voi hyvällä omallatunnolla mennä päikkäreille... :LOL:

Ei ole helppoa olla raskaana, olen huomannut omasta itsestäni ja monesta muusta täällä. Mutta hyvät kanssasisaret, ei oteta stressiä asiasta, kyllä se muksu pihalle tulee ennen joulua... ;)

Parempaa tätä päivää kaikille ja jaksamista masuasukin kanssa!! :wave:

Liiko 36viikkoo TASAN :saint:
 
Täällä ollaan pikkasen kiukkusia :kieh: .Poika herätti kuudelta ja on rissannut koko aamun. Kiva.. Tänään pitäisi olla pirteänä siellä juhlissa. Muutenkin on huono olo, tuntuu, ettei kunnolla saisi hengitettyä, onko muilla samanlaista ongelmaa? En tiedä, johtuuko siitä, kun tuo maha ei mikään suuren suuri ole, niin painaako sitten keuhkoihin tai johonkin..
 
Ihanaa, kun me aletaan kaikki olla näin vaivaisia!
Joku työnsi vasemmalle kylkiluiden alle päätään koko yön. Tosi huonosti löytyi sopivaa nukkuma-asentoa. Jos tuolla istutaan pyllyllään vatsassa niin eipä sitä voida lantioon oikein vajota ja saada lisää tilaa itselleen. Jalat on nimittäin pystyssä.

Ihanaa, esikko heräs jo ennen klo 8:aa. Jos saatais hänet nukkumaan päivällä tai illalla sitten ennen klo 23:a? Eilen ei oikein onnistuttu.

Meillä oli eilen mielenkiintoinen keskustelu miehen kanssa. Hän ei ole oikein tajunnut sitä, että perheen talouden vuoksi mun on pakko mennä töihin vanhempainvapaan jälkeen. Hän oli kuvitellut että jään kotiin. Esikon jälkeen jäin kotiin, mutta tein keikkaa ja kun esikko oli 1,5v hän jäi kotiin. Nyt yhtälö toimii vain, jos hän jää kotiin, sillä hän voi heittää keikkaa. Hänen mielestään lapset hoidetaan kotona 3v asti. Se sopii. Toivotaan tietty, että kaikki menee hyvin ja päästään viettämään vanhempainvapaata ja suunnittelemaan elämää ens keväänäkin.

Hexa ja pikkusisko, 38+0 (!!!)
 
Huomenta....

Vaivaisia tunnutaan juu olevan kaikki enemmän tai vähemmän :kieh: No onneks ne vaivat sentään yleensä helpottaa sitte synnytyksen jälkeen =) Ja siltä meistä kukaan ei onneks voi välttyä :LOL: Onhan siinä sitte alkuun kyllä sectio haavat niillä, joille se tehdään ja taas alakautta synnyttäneillä voipi alakerta vähän kivistellä. :kieh:

Ja mikäs kaikkien mukeloitakin nyt vaivaa, kun ei unet maita niin kuin pitäis. :eek: Daydreamsin yö kuulosti kyllä kaikkea muuta kuin houkuttelevalta :$ Muistahan ottaa päikkärit tänään :hug:

Snanna Saattaa juu vauhdilla alkaa tapahtua sitte ku alkaa, kun oot jo noin paljon auki valmiiks...eihän sun tarvii kun 6 cm avautuu enää ja pääset ponnistamaan :D

Coralla tuntuu kyllä tuo tilanne kans olevan suht kypsä. Itse en tiedä noista ambulanssilla vai ei -jutuista mittään, mutta eiköhän kannata sitte sairaalan ohjeiden mukaan mennä...vaikka erilaisia nekin näytti olevan :kieh:
Mutta toivotaan nyt, että kotvasen viel saisit jalat pidettyä ristissä...jokainen päivä on plussaa. =)

Jalkahieronta Mulle kätilö viimeks synnärillä näytti pari akupistettä, joita käski miehen hieroa ja ihan sillä, että sais supisteluja aikaan. Muistaakseni oli tossa jalkapöydän sisäsyrjässä kantapään vieressä ainakin toinen kohta... että nyt vaan kaikkien ukot kinttuja hieromaan. :D

Meillä tänään suunnitteilla kanakeiton tekoa ja varaston siivousta. Viimeks kun lähdettiin synnärille, niin lapsivesi alkoi valahdella kesken makaronilaatikon valmistuksen... no uuniin se laatikko ei sit koskaan mennyt, vaan siitä tulikin sitte makaronimössöä. :LOL: Miettinyt vaan, että mikähän homma tällä kertaa jää kesken. :whistle: Nyt ei kyllä ainakaan oo mitään fiiliksiä, että synnyttämään pitäis lähtee...

Katjuska ja Vilpertti 37+2 :heart:
 
Huomenta!

Tungenpa taas tänne, vaikka olenkin enempi sivusta seuraaja.. Anyhow, tsemppiä synnytykseen lähtijöille tai lähtökuopissa olijoille.. Ail, Snanna ja Corakin ehkä.

Sikiön sykkeistä vielä. Kävin eilen taas kasvukontrollissa NKL:lla ja kyselin lääkäriltä noista sykkeistä. Lääkäri oli sitä mieltä, että syke voi hetkellisesti olla hyvin matala tai hyvin korkeakin ilman mitään merkitystä. Esim. minulle lääkärineuvolassa lääkäri sai minut huolesta sekaisin, kun huolestui siitä 160-170 sykkeestä, vaikka se olikin tämän lääkärin mukaan ihan normaali etenkin sisätutkimuksen jälkeen. Samoin syke voi käsittääkseni hetken olla hyvin matalallakin, sillä sykkeen vaihtelu kuuluukin asiaan. Neuvolassa sykettä seurataan niin lyhyt aika. Luotettavia tuloksia saa vain sillä n. puolen tunnin käyrällä, joka sitten äippäpolilla otetaan. Koiramamma, toivottavasti et ole enää kovin huolissasi!

Lääkäri arvioi vauvan tämänhetkiseksi painoksi 2400g, mikä on taas keskimääräistä pienempi. Vauva voi kuitenkin hyvin, liikkuu hyvin, sydän lyö tasaisesti ja lapsi vettä on hyvin. Napanuoravirtauksessa ei blokkeja tai muita ongelmia. Käsituntumalla lääkäri olisi arvioinut hiukan isommaksi. Jäipä ristiriitainen olo. Esikoinenhan minulla syntyi pienipainoisena (ei löytynyt syytä) ja on edelleen kohtuullisen pienikokoinen. Hänen pieni kokonsa ei ole koskaan häirinnyt minua, mutta nyt sitten tuon seurannan myötä aloin jotenkin toivomaan, että kakkonen olisi isompi. Aiemmalla kerralla (toinen) lääkäri veikkasi syntymäpainoksi 3300g, tämä lääkäri puolestaan 2800g (jos menee laskettuun aikaan asti). Tosin tuo 2800g olisi jo puoli kiloa enemmän kuin esikoisella.. Jotenkin minulle jäi vähän pettynyt olo, vaikka lääkäri totesikin, ettei ole mitään syytä huoleen ja vauvalla on kaikki hyvin. Toisaalta antoi vielä uuden ajan syyskuun alkupuolelle! Silloin viikkoja on jo 38+1 (esikoinen syntyi 38+3) ja sanoi, että katsotaan silloin kasvun lisäksi kohdunsuun tilanne ja mietitään, aletaanko synnyttämään. APUA, en haluaisi käynnistystä. Onko täällä jollakin kokemusta käynnistetystä synnytyksestä? (Ehkäpä Ail tulee kohta kertomaan..) En tiedä itsekään, miksi ajatus tuntuu jotenkin pahalle. Että mitäs toimivia konsteja siihen synnytyksen käynnistämiseen olikaan? Otan ne varmasti käyttöön, jos rupeavat käynnistystä touhuamaan. Toivottavasti pääsen sieltä vielä kotiin ensi kerralla! Muuten minulla ei olisi mitään kiirettä synnyttämään, sillä en koe itseäni mitenkään vaivaiseksi vaan nautin raskaana olosta! Joutuu rueta noita syömisiäkin miettimään, kun saa vauvan ulos... :LOL:

Tulipas pitkät tarinat! Ihanaa lauantaipäivää kaikille syysmassuille!
 
Snanna: Ai hurjaa sulla on lähtö tosi lähellä, ja parempi mennä sinne sairaalaan nopsaa sit ku alkaa supistelee et kerkeet, sitä kun ei tiedä kui nopsaa se loppu 6cm aukee =) Isot tsemppi :hug: !!!
Cora Mä voisin ottaa niitä kipeitä supisteluita jo hyvin hyvin mielelläni!!!
MizyJuo paljon vettä ja ananas kuulemma auttaa kans. Mä oon tästä raskaudesta ollu tosi vähän turvoksis, esikoisesta olin ihan järkky nilkat ja jalka pöytä oli kun elefantil ja naamki turpos. Synnytyksen jälkeen se turvotus kasvo viel hetkellisesti mut sit onneks alko laskeekki jo=) Kyl se synnytys vie senkin sit mennessään onneks!!!!!
ddVoi sua tiedän todellakin miltä tuntuu, neidil oli ihan sama vaihe jossain vaihees... Sitkeydellä selvittii ja PÄIKKÄRIT on kova sana!!! Ens yönä laitat ukon hommiin sen vuoro välil sä tarvit unta et jaksat synnyttää, noin mullekki sano yks ystävä kun kirosin ja vinguin ku neiti ei osannu nukkuu!!! :hug: Jaksamista sinne!!!
Sit oma napaisuutta vielä loppuun! :headwall: Oon kurkkuani myöten täynnä tätä raskautta...Ok on ollu iha helppo raskaus verrattuna esikoiseen mutta nää loppuraskauden vaivat :kieh: supistukset mitkä on välil kovii välil ei ja si välil jo sellasii et alkaa miettii et jos jatkuu ni si lähetää ja aina ne loppuu rasittavaa kyttäystä. Kauhee paniikki siitä et jos menee liki laksettuu onko si joku 4 ja puol kilonen?!!??! Lekuri kun sano et jos samoil viikoil tulee kun esikoinen ni voi olla hitusen pienempi eli kuitenki jo liki 3 ja puolta kiloo. Jaksanko mä si tuupata kauheesti isompaa pihalle?!?!?!?! Sit se jännittää et miten esikoinen suhtautuu vauvaan ja miten se arki lähtee kotona pyöriin ja entäs se imetys ja voi luoja et saan kohta slaagin ku ressaan niin paljon. Eilen taas ukolle saunassa vuodatin pahaa olooni ja pelkojani ja sanoin et en itekkä ymmärrä mitä pelkään niin paljon ja miks se pelko nyt on tullu vasta...Kai se tästä. Nyt taas supistelee ei kauheen kipeesti mut supistelee kummiski ja ukko on jossai vitun auto hommelissa vaihteeks, nyt ressaan si sitä et jos nää supistukset ei enää lopukka ja alkaa tulee voimakkaampi niin kerkeekö se ukko si mukaan ollenka ja mites ton esikon kans ajanko mä ite sen si hoitoo ja synnäril siitä vai mitä helvettii teen...Nyt täytyy lopettaa tää sauhuaminen ennen ku pää räjähtää...!!!
elohiiri ja masu 38+3 ja hyvn hyvin ressi peikkona!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilbert:
Muutenkin on huono olo, tuntuu, ettei kunnolla saisi hengitettyä, onko muilla samanlaista ongelmaa? En tiedä, johtuuko siitä, kun tuo maha ei mikään suuren suuri ole, niin painaako sitten keuhkoihin tai johonkin..

Joo mulla on ollu jo monta viikkoa niin et tuntuu ettei henki kulje välillä oon ku kala kuivalla maalla ku haukon henkeä. Mulla ei tuo masumies oon laskeutunu ja maha siis tosi ylhäällä vielä joten varmaa painaa niin mukavasti kehkoja.. lisäks potkii kylkiin niin että luulen että vyötäröstä tulee kohta jalka ulos...
 
KAMILIYA APUA, en haluaisi käynnistystä. Onko täällä jollakin kokemusta käynnistetystä synnytyksestä?

Mulla käynnisteltiin esikon kanssa monta päivää, on kuulemma hankalampaa saada käyntiin ensimmäisen kanssa kuin vaiks toisen.
jotain pillerin palasia ne tonne alas tunki ja siinä sit maattii rauhassa ja kateltii et koska lähtee tapahtuu, ei mitenkää erikoista... samalta tuntu ku tokan ihan ittekseen käynnistämät supparit...

et älä turhaa jännää... :hug:

 
Daydreams - sun viime yös kuulosti musta nighthorrorilta :LOL:

Kaikkia tai melkein kaikkia tuntuu supistukset vaivaavan - onneks mua ei - vaan noinhan sanoin vielä muutama päivä sit turvotuksestakin...

Nyt ananaksen ostoon - kiitos vinkeistä!

 
waude, täällähän on monella jo jännät paikat. Olispa itelläkin.
Hitsi, flunssa iski eilen illalla ja nyt kurkku on kipeä kuin raastinrauta...olishan noita vaivoja ollut toki muutenkin.

Ihanaa täällä paistaa aurinko ja on lämmin. Olikin jo aikas masentavaa kun aina sataa ja joka paikka on märkää ja kurasta. Kanat ja vuohetkin oli sisällä pari päivää kun oli niin kuraista. Nyt oli elikot innoissaan kun pääsivät pihalle.

kamilya: Mulla on yksi synnytys käynnistetty. Kylläkin tipalla, kun lapsivedet meni ja suppareita ei kuulunut. Nopeaa ja toimintaa oli ja kipeempi kuin normaali, en silti halua pelotella, kaikki on kuiteskin erilaisia. Tipan laitosta kolmessa tunnissa vauva oli maailmassa, vaikka kätilö sanoi, että voi mennä ainakin iltaan saakka kun aamulla laitettiin.

Ja isoista vauvoista. Mulla on kaikki ollut isoja 1. 4330g, 2. 4090g, 3. 4220g 4. 3790g (syntyi kolme viikkoa etujassa) ja 5. 4550g. Kaikki nelosta lukuunottamatta syntyneet 40+1-40+2. Nyt tästä pelätään tulevan tulevan liki 5kg jos menee loppuun saakka ja meneehän se, kun ei täällä mitään ultria tahi kokoarvioita enää ole. Ja noista kokoarvioista, viimeksi vitosta odotellessa olin lääkärissä anomassa käynnistystä laskettuna päivänä ja lääkäri silloin ultrasi ja kopeloi muuten ja sanoi että ei tästä lapsesta tule edes neljäkiloista ja kuinka ollakaan synntys käynnistyi itsekseen seuraavana yönä ja poika painoi tuon 4550g, että huimasti oli kasvanut vuorokaudessa.......
Pelkään vaan että jos ei mahdukaan tulemaan tuolta alakautta, ja kukaan ei ole asiaa edes miettinyt mun kohdalla neuvolassa tahi muualla.

Mies lähti sienimettälle ja kohta pitäisi viedä tyttöjä kaverisynttäreille. Ei onneksi ihmeempää ohjelmaa.

Aurinkoista päivää kaikille.

Miia ja msu 37+3
 
Huomenta!

Ihana auringon paiste. Täytyy tämän jälkeen lähteä ulos nauttimaan tästä harvinaisuudesta!

Daydreams: kääk, mikä yö! Todellakin on ensi yönä miehen vuoro heräillä! Sinä tarvitset oikeasti nyt lepoa.

Jalkahieronnasta: paljon on jo kommenttia tullutkin ja yhdyn siihen, että saattaapi käynnistää synnytystä. Kävin itse vyöhyketerapiassa aikanaan, kun halusin kokeilla kaikkea mahdollista, jotta vauva saataisiin ja heti ekan käyntikerran jälkeen kotio ajellessa tunsin, miten jotain tapahtui tuolla alakerrassa. Alavatsaa ja munasarjojen seutuja vihloi ja tuntemukset oli todella outoja eli kyllä se pisteiden käsittely jotain aikaan sai. Ja kuukautiskivut väheni vyöhiksen aikaan todella minimaalisiksi. Vauvaa ei vyöhiksessä käyntien aikana tullut, mutta en silti pitänyt käyntejä turhana. Ja ystäväni synnytys käynnistettiin vyöhiksellä. Kuka sen tietää oliko sattumaa vai vyöhiksen ansiota, mutta ylitse mennyt raskaus oli kyseessä ja synnytys käynnistyi hetki vyöhiksellä käynnin jälkeen ja vauva oli maailmassa siitä seitsemän tunnin päästä. Ja ne pisteet on todellakin tuolla kantapään syrjässä vai mitenkä sen asian ilmaisisi.

Vaivoista: minähän olen kuulunut vaivattomien joukkoonl, eikä vieläkään mitään kovin häiritsevää ole ilmaantunut. Eilen koin hengenahdistusta ja syömässä kun oltiin kavereiden kanssa, niin koin jotain omituista: istuttiin se pari tuntia suurinpiirtein ravintolassa ja mielestäni vaihtelin välillä asentoakin, mutta en ilmeisesti tarpeeksi, koska kun yritin lähteä vessaan, jalat meinas lähteä alta. Ne oli ihan jumissa. Siis reidet oli pumpissa ihan niin kuin olis tehnyt jalkakyykkyjä pitkästä aikaa! Vessassa yritin sitten ruveta venyttämään etureittä, niin rupes kramppaamaan takareisi! Hetken sai ravistella jalkoja ja rappusten nousu oli huvittavaa.

Taiteiden yössä oli ihan törkeesti porukkaa. Ja ne teinit! En tunnusta, että olisin ikinä ollut sellainen pösilö, vaikk itsekin nuoresta lähtien kylillä tuli juostua. Jotenkin röyhkeitä iso osa. Rupesin jo suunnittelemaan, että meidän muksu ei sitten lähde ikinä kylille ja telkkari on kielletty ja kännykkä on kielletty ja tietokone on kielletty ja kotio tullaan 18-vuotiaaksi asti klo 8 ja... :LOL: Olenhan minä nyt ennenkin massatapahtumissa ollut, mutta nyt sitä jotenkin katseli eri silmillä.

Nyt yritän keksiä jotain, jolla nauttia tästä ihanasta päivästä. Kaikilla mieleen tulevilla kavereilla on jo sovitut touhut ja mies joutui myös lähtemään aiemmin sovittuun hommaan, joten on viihdyttävä omassa seurassa. Koetan kestää seuran.

Lizard & Verneri 35+4
 
Kohta on jo soppa valmiina ja varastokin tuli siivottua.... Monta säkillistä tuli heitettyä roinaa pois ja silti sinne vieläkin jäi varmaan paljon sellaista tavaraa, joilla ei mittään tee :kieh:
Lopputulos tuosta siivouksesta...alaselkä ja perskankku jumissa ja naama silmiä myöden turvoksissa, kun iski taas kunnon allergiaoireet päälle. :snotty: Tää allergia on kyllä nyt ollut ihan järkyttävä tänä kesänä ja tuollaisten pölyisten tavaroiden kopeloiminen nyt ainakaan asiaa auta. :/

Miialle paranemisia :hug:

Elohiirelle :hug: sinne pelkojen keskelle

Nyt on pakko mennä syömään :p :wave:
 
Heips, täällä edelleen kotona.

Eilen illalla sain kuitenkin unen päästä kiinni, eikä aamulla ole enää kipeetä tehnyt. Nyt olo on taas normaali, eli supistusten lähettäminen ilmeisesti onnistui.

Eilisiltainen onneksi "pelästytti" niin paljon, että mies pakotti pakkaamaan sairaalakassin. Nyt sieltä puuttuu imetysliivit ja -paita. Kättärillä kyllä myydään kanttiinissa niitä liivejä, laadusta en tiedä. Ja mies ostaa mulle maanantaina sellaisia boobin imetyspaitoja: joudumme taas perikatoon.

Tänään olisi viideltä ne häät Eirassa. Ajattelin mennä ainakin kirkkoon, ja ehkä syömään ja kahvit juomaan :p Jos lähtö tulee, niin ollaan ainakin lähellä sairaaloita.
Vaikka aiemmin valitin niistä häistä, niin oon silti ihan hääfriikki. Ja hääpari on meidän ystäväpariskunta, ja puolet vieraista meidän hyviä kavereita. Ajateltiin samalla pyytää miehen lapsuudenystävää kummiksi, se on vähän vihjaillutkin, että haluais ryhtyä kummitukseski :) Kerran hiprakassa oli tokaissut miehelle, et pyytäkää sitten ajoissa, et ehtii säästötilin avata vauvalle. Öö, juups :LOL:


[/b]taiteiden yöstä, mä olisin kauheati halunnut käydä keskustassa, mutta en jaksanut. Täällä Vuosaaressakin olis ollut ilotulituksia yms., mutta makasin siis täällä.

hengitys on täällä toiminut ihan hyvin. Muutan vain kyllä sattuu pirusti kylkiluihin ja ikään kuin pistää keuhkoihin. Mutta olen lukenut, että monet naiset hyperventiloi loppuraskaudessa, koska keuhkojen tilavuus pienenee niin paljon. Onneksi verimäärä on kasvanut niin paljon, että vauvan hapensaanti on turvattu. Inhottava olo siitä kuitenkin tulee!

Hihii, nyt kebabin syöntiin, omituisia nää raskaushimot. :ashamed: Ja sitten Johanneksen kirkolle :wave:

Cora ja tyttö viikko 35
 
Tervehdys taasen...

Aatumarialle onnea sektiopäivä-päätöksestä, eipä tarvitse enää montaa päivää jännittää!

Ail´lla taitaa olla jo nyytti sylissä, ihanaa :heart: Eipä taida Snannalla ja Corallakaan enää kauan mennä. Onneksi täällä on muitakin joilla ei ole merkkejä synnytyksestä vielä, on sitten vielä juttukavereita syyskuussakin.

R iikka älähän stressaa tekemättömistä töistä ja sano sille ukolle suorat sanat. Jollei jaksa niin ei jaksa, kyllä tässä tilassa on oikeus pötkötella sohvalla ja levätä!!!!
Mulla on valitettavasti samat fiilikset kuin syysmamalla eli siivoan kuin viimeistä päivää. Jotenkin on sellainen olo, että kaiken pitää olla tiptop kun vauva saapuu. Tänään olen siivonut autot ja mitähän sitä seuraavaksi keksisi... no, tulihan se minullekin lopultakin se kuuluisa "pesänrakennusvietti". Meillä mies on taas ihmeissään, koska yleensä olen aikast laiska tapaus ja nyt touhuan kuin viimeistä päivää. :D

Kiukkuhormoneja on täälläkin esiintynyt. Varsinkin iltaisin, kun alkaa väsyttämään niin tuntuu siltä että kaikki ärsyttää. Mies-rukka saa päihinsä asiasta kuin asiasta... kun pelkkä miehen omenan rouskutus ärsyttää, niin ei siinä paljon tarvita riidan aloittamiseen. Onneksi aamuisin pitkien yöunien jälkeen olen suht normaali ihminen :LOL:

Elohiirelle vielä rutkasti haleja. Kaikki tuo ressi kuitenkin kertoo siitä, että olet valmistumassa vauvan tuloon... kulunut fraasi, mutta asioilla on tapansa järjestyä. Kirjoita tänne kaikki murheet, niin sekin kummasti helpottaa =)

Nyt katsomaan keihäänheiton finaalia. Tsempataan Suomi voittoon!!!!
 
Dior mä en osaa tohon rintatulehdukseen sanoa mitään.. muuta kuin että koita kestää on kuulemma todella kivulias jos se tulee...

ai imetysliivitkin no huh, enpä oo ennen kuullu. mäki haluisin kyllä...
 
Dior ainakin meillä ekat melkein 2kk oli enempi ja vähempi niitä hetkittäisiä punaisia länttejä ja paakkuja rinnoissa..kuumetta ei koskaan onneksi noussut eikä tulehdukseksi asti päässyt.

Yritin vaan imettää niin usein kun mahdollista enkä liiemmin "turhia" pumppaillut ainakaan pumpulla,mielummin suihkussa enimmät ja ne valui kyllä muutenkin alkuun.

Siinä menee aikansa ennenkuin rinta tottuu tähän kuuluisaan kysynnän ja tarjonnan lakiin ja öisin meilläkin poika rupes aika nopeasti nukkumaan pidempiä pätkiä joten rinnat valui sitten omia aikojaan lakanoihin kun eivät perässä pysyneet :kieh:

Sitten 3kk iässä tuli semmonen tiheän imun kausi jolloin rinnat tuntui täysin tyhjiltä ja poika oli rinnalla koko ajan.Mutta sitä kesti muutaman pvän ja sitten tilanne taas normalisoitui ja maitoa riitti hyvin vauvan tarpeisiin!

Tsemppia teille ja jaksamista vauvan kanssa ja hienoa että imetys on lähtenyt käyntiin noin hienosti =)

Täällä mies tuli tänään kotiin eli "joutuu" sitten synnytykseen mukaan kun ei tämä syntynyt tänä aikana..

Ensi viikon on vielä lomilla kotona meidän kanssa mutta sitten on loma loppu ja jäädään pojan kanssa kaksisteen.

Ja ne vkot 40 eteenpäin on kyllä NIIN kypsiä!

Toisaalta neuvolassa rampataan siinä vaiheessa 3pvän välein ja kuitenkin on kyse enää päivistä...

Täällä jatkuu se polttelu haaroissa ja tunne siitä että jotain tuolla jalkojen välissä "roikkuu".. :D

Valkkariakin on ehkä tullut vähän enempi mutta ei todellakaan mitään limatulppaan viittaavaa.

Fyysisesti olo on loistava EDELLEEN mutta henkisesti alkaa ahdistamaan tämä "virtahepomainen" olo ja kömpelyys...

Kun syö vaan ja notkuu tässä koneella tai makaa sohvalla kaiket illat ja sit ihmettelee mistä ne 19 kiloa oikein tulivatkaan..

Tahtois jo oman vartalonsa takaisin(joka ehkä on toive ajattelua) !

|O

Te pidätte mua varmaan tosi pinnallisena ihmisenä...

Joka tapauksessa enää max.3vkoa ja sit homma on ohi-ja sit taas jonain pvänä kuumeillaan että kunpa olis taas raskaana...

Hullu tämä naisen ajatusmaailma...tahtoo olla pullalta tuoksuva kodin hengetär ja uraohjus ja bilehile!

39+1
 
Hei kaikille ja hui, monella jännät paikat..
Itsellä supistelee nyt kipeämmin ku ikinä ja mies lähti yöksi mökille kaverinsa kanssa. Ei tosin kauas.. (en ois kauas päästänytkään.) Piti sitten varoitella että voi olla et sieltä pitää lähtä kesken pois, jos tässä tulee tosipaikat.
Njaa, ehkä tämä on taas jotain "valmistelevaa" juttua vaan. Kun ei tiedä. Höh. Supistusten välit on täysin kivuttomia, muuten en tässä koneella vois istua.
Hyvää lauantai-illan jatkoa!
syysmama & tyttö 37+3 :heart:
 
snodgrass
Iltaa!

Täällähän on ollu vähän rauhallisempaa tänään... =)
syysmama tsemppiä suppareiden kanssa! Alkaako menemään ohi vai paheneeko?

Jouskari täällä myös yksi pinnallinen ihminen :wave: Siis tosiaan alkaa kyllästyttää tämä valas-vaihe. Vähän sama kuin sulla et fyysisesti ei pahempia vaivoja, mutta just tää kömpelyys ja turpeus alkaa tympiä.. Just tossa aikasemmin illalla naureskelin ennen saunaan lähtöä kun olin niin surrealistinen näky kylpytakki päällä - pieni ihminen jonka vatsan kohdalla on valtava tynnyri :D

Dior toi on just toi imetyksen alkuvaihe vähän hankalaa tasapainoilua... Se lämmin haude ja suihku on hyviä. Ja tosiaan ei mitään ylimääräistä kannata pumpata, mutta jos tuntuu tukoksia, niin sellaset musta olis lämpimällä hautomisen jälkeen hyvä koittaa pumpata pois jos niitä ei imettämällä saa. Ylipäätään ehkä rintatulehdusta voi kait ehkäistä sillä, et huolehtii ettei pääsis pahoja tukoksia tulemaan.

Mullakin on nyt loppua kohti taas alkanut tuota kiukkuhormonia olemaan... tänään on pinnaa paikotellen kiristänyt kyllä. Sain sentäs siivottua keittiöstä vähän pintoja, sellanen puhdistus jonka oon yleensä joulusiivouksen yhteydessä tehnyt mutta viime jouluna se jäi - niin olihan sekin nyt hyvä vauvan tuloa varten tehdä vai mitä? :LOL: Pikkuinen varmasti osaa sitä arvostaa... :whistle: Muutenkin ihme siivousinto iskenyt. Yleensä meillä saa villakoiria jonkin verran pyöriä jaloissa ennen kuin meikäläistä alkaa haitata, ja sitä paitsi miehen vastuulla on imurointi, mutta nyt olisin ite imuroimassa melkein joka päivä.. Mahtava tuo hormonien voima! :eek:

Hyvää lauantai-iltaa kaikille!
snodgrass ja neponen 38+2
 
Kuulumisia

Mieki uskaltauduin istumaan koneelle. On tullut istuttua parille päivälle ihan kiitettävästi. Eilen tosiaan ajelin Rovaniemelle ja matka meni joutuisasti. Päätin, että pysähdyn jos/kun tuntuu kurjalta... niinpä tämä mamma körötteli koko matkan yhteen soittoon rovaniemelle asti,,, perillä murkinoin itseni, hyppäsin bussiin ja tein keskustaan treffit autokauppiaan kanssa, joka haki mut Wetterille, jossa minua odotti meän uusvanha auto... kun sain avaimet käteen niin suunnistin ensimmäiselle kirpparille vauvanvaatteita katteleen. Tänään sit reippaasti nousin aamulla ja istuin klo9-15 kirjallisuuden luennolla... että semmoista,,,, peppu, lonkat ja selkä vähän hellänä, mutta muuten ei tunnu missään.

Ensviikolla koko viikonloppu luentoja... ja laskettu aika ois lauantaina... näyttää kyllä siltä, että tämä mamma saa opiskella ihan rauhassa, ei taida olla möykyllä kiirusta ulos yksiöstään

Jaksuja vaivoista kärsiville Taivaannasta ja Möykky, tasan 39
 
Cora - et sitten tullutkaan vielä naapuriin... mutta toivottavasti häät oli mukavat! Mistä päin noita imetyspaitoja saa ostaa? Mä oon kyselly Lindexit ja HM:t mutta niillä ei tunnu löytyvän.

Dior - toivottavasti ei tuu rintatulehdusta, nyt vanhan kansan neuvo sen ensi oireiden parantamiseksi: raa´at kaalinlehdet rintsikoihin, tää on oikeestikin tuntunut tepsivän kaverillani, jolla on 4 lasta joka kerta kun rintatulehdus on alkanut.

Kuulostaa siltä, että kaurapussi kannattaa ottaa sairaankin mukaan, jos noita tukoksia alkaa ilmenee, kiitos vinkistä ei olis tullu mieleen!

Syysmama - jaksuja supistusten yöhön!

Taivaannasta - hyvä että selvisit hienosti reissusta. mäkin tykkään yhä ajella, vaikka pomput ei oo kivoja ja hiukan tuntuu reaktioaika pidentyneen, liittyy varmaan tähän raskausdementiaan...

Joku muukin valitteli samaa - koko ajan on nälkä, ei luulis tuon ilmapallon alle enää paljon mahtuvan, mutta kyllä menis vuoroin suolaista ja makeeta, joista tosin molempia vältettävä ettei verenpaine tai sokerit nouse, huoh... Ja jos ei ole nälkä niin sitten kuvottaa, kuin pikkukankkusessa olis koko ajan - ei kivaa - aamukampa näyttää 13:a, se nyt on vielä jotenkin kestettävissä, kai - jossei enää tästä vaivasuus ihan simona lisäänny...

Monella tuntuu olevan kova siivousinto - niin olis mullakin, mutta kun tuo taipuisuus on ilmapallovatsan kanssa minimissä ja verenpaine tuppaa nousee ja käsky on ottaa easysti, niin ei voi kovasti hosua. Niinpä sitten delegoin siivousintoni kaverille, joka tarjoutui avuksi ja toimin ite päällysmiehenä, en nyt ihan kehdannut maata aurinkotuolissa takapihalla, mutta ei kaukana ollut... Ihana ihminen hän - palautti mun raskaat kirjaston kirjat, käytiin ruokakaupassa hän kantoi kassit, vietiin kamaa pesulaan ja lopuksi hän imuroi koko asuntoni ja kuurasi kylppärin lattian ja vielä pesi sohvan päälliset ja lakanapyykit! Sitten heitin hänet sex pistolsin konserttiin - varmaan tuollaisen päivän jälkeen jo joku hiukan roughimpi musiiikki kelpaa ;)

Huomenna tulee vielä toinen kaveri siivoon ylä- ja alakaapit, joille en pääse sekä peseen slekaihtimet ja ikkunat.

Kaveriensa orjuuttaja Mitzy 36+4
 
Juhlista kotiuduttu

Dior Hiero vain niitä punaisia ja pahkuran tuntuisia kohtia, ettei vain pääse rintatulehdus iskemään. Itselläni oli esikoisesta 3 pahaa rintatulehdusta ja voin sanoa, että se on niin kamalaa, että!

).( Täällä on hävinnyt raskausoireet ihan tyystin. Välillä ihan unohtaakin olevansa raskaana. Paitsi tuolla juhlissa kyllä ruuan kanssa otin vähän punkkua, niin mahassa alkoi sellainen meno, ettei ollut kyllä epäilystäkään, että onko raskaana vai ei.. Mutta oikeasti, nyt kun niitä suppareita sun muita kaipailisi, niin ei minkäänlaista vaivaa/merkkiä olekaan lähestyvästä synnytyksestä. By the way, näin viime yönä unta, että synnytin 6,5 kg pojan... ihan kiva kun tuo lipasto on täynnä pestyjä tyttöjen vaatteita :whistle:

Hilbert & A-O 38+1
 

Yhteistyössä