***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

HUOMENIA!
Tämä mamma on sit synnärillä... Piti wapin kautta kirjatua ilmoittautuun. Aamuyöllä piti kauhean mahakivun takia tulla tänne ja nyt sitten nuo supistelutkin hieman voimistuneet. Täällä nyt sit ootellaan lääkäriä joka sit päättää mille aletaan mutta kätilö meinasi että hieman voidaan avittaa synnytystä nyt. Näin nyt ja lisää myöhemmin....

Ninnipo ja :heart: masukki 37+5 :heart:
 
Ninnipolle tsemmpiä matkaan!

Dior: maidonnousu saattaa myös nostaa hetkellisen kuumeen, ei välttämättä ole vielä tulehdusta. Ja tosiaan kannattaa välttää liiallista pumppaamista, koskaa siitä saa sitten jatkuvan kierteen päälle ja joudut jatkuvasti pumppaamaan.
Itselläni tullut kahden lapsen kohdalla kuumeinen olo kun maito noussut.

Oli tosi mukava lukea synnytyskertomustasi, en ole siis ainut, jolle ponnistusvaihe on pahin kokemus. Viime kerralla tuli terkankin kanssa siitä puhetta ja sekin naureskeli että yleensä äidit kokee sen ponnistamaan pääsemisen helpottavana mutta mulle se on kauhun hetki, jolloin tekisi mieli vain juosta karkuun....
Se yritti syytä kysellä, vaan ei sitä osaa kunnolla selittää edes itselle.
Tietenkin on se järkyttävä kipu, jolloin olen joka kerta menettänyt kontrollini.
ja ehkä se tunne, että siinä ei voi itse muutakuin ponnistaa ja silti ei voi olla varma lopputuloksesta.

Itselläni ollut jo muutaman päivän ajan kipeitä supistuksia. tosin vain muutama päivässä, mutta kun ajattelee että edellisissä raskauksissa on tullut kipeitä vasta sitten, kun synnytys on lähtenyt oikeasti käyntiin ja silloinkin ne supparit on tulleet loppuun asti vain puolen tunnin ja tunnin välein, eli jokainen suppari on tehnyt työtään ja aukonut paikkoja, niin nyt mietin että minkähän verran nämä supistukset on saanut aikaan tuolla alakerrassa. Sen lisäksi eilen oli lähes koko päivän pistelyä tuolla jossain kohdunsuun tienoilla. mitähän sekin lie kun ei sellastakaan ole edellisissä raskauksissa ollut? :eek:

Eilen jo tuntui, että kyllä ensiyönä lähdetään ja kirjoitin listankin valmiiksi, mitä sitten pakkaan mukaan vaan niinhän tässä vain ollaan yhdessä kasassa.

Onko muilla laskenut paino näin loppua kohden?
vaikka syön kuin pieni porsas, on siis jatkuva nälkä ja suklaatakin kulunut tälläkin viikolla reilu puoli kiloa (valehtelematta) niin kahden viikon aikana paino on vain laskenut.
Miksiköhän?

maariankämmekkä 38+1 (niin se aika kuluu)
 
Mitzy kyl se yö aika kauhua olikin!onneks poika nyt nukku koko yön, jopa 6.15 asti!!

Dior oisko se ollut vaan joku tukos?tai maidon noususta johtunut hetkellinen kuume kun kerta poika imikin tiheemmin kuin yleensä.
kuitenkin itse tuon tulehduksen kokeneena tuo kuulosti aika lievältä...ja mulla ainakin 39 asteen kuume jatkui useemman päivän, rinnat oli kivikovat ja punaiset eikä kärsinyt koskea.Itkien joutui imettämäänkin ja suihkussa yritin saada itkun kera tukoksia lähtemään liikkelle.mut tosiaan nuo viljatyynyt ja lämpimät suihkut auttaa tukoksiin.Ja ne kaalinlehdet joista joku muukin mainitsi.

Jouskari ethän sä mikään pinnallinen oo, jokanen meistä varmaan alkaa jo kaipaamaan sitä "omaa" vartaloa ja sen kanssa elämisen vaivattomuutta.Mut kuten sanoit itekin, ei tässä enää kauaa mee, tuntuu vaan niin pitkältä!

Taivaannasta hienosti oot jaksanut istua!multa ei kyllä enää luonnistuis!

ninnipolle kovasti tsemppiä jos tositoimiin ryhdytään!

maariankämmekkä paino voi tippua senkin takia kun vauva kasvaa niin hurjaa vauhtia nää loppuviikot.

omaa napaa loppuun sen verran että miehen vanhemmat tulee tänään yllätysvisiitille joten täytyy ryhtyä siivouspuuhiin.Tuovat mukanaan meille lipaston!oli siis anoppi kuunnellut kun valitin ettei meidän vaatteet mahdu tuohon makkarin kaappiin :D se on kyllä niin mahtava kun ostaa aina kaikkea, ihan kysymättä!onneks sentään maut osuu yksiin niin ei käy sitten niin että tavara ei miellyttäisi yhtään.

näin muuten unta että tämä tulokas syntyisi 39+5 niinkuin esikoinenkin, se olis sitten ens sunnuntai tai toisen LA.n mukaan laskettuna vasta 5.9...no, se jää nähtäväks :)
huomenet masuille!!

d. ja pipana 38+5 (tai "vasta" tasan 38)
 
Tsemppiä synnärillä olijoille. Ail ja Ninnipo. Olikoi muita?

Tää flunssa on kyllä ihan kamala, olo on täysin vetämätön. Mutta jos sen nyt sairastais pois eikä kukaan muu perheestä sitä sais niin oltais viikon kuluttua terveitä. Ja vaikka joku (esikko) sen saiskin niin ehkä hänkin tervehtyis, ennen kuin on aika päästä pikkusiskoa katsomaan.
Tämän päivän jälkeen enää 7 pv h-hetkeen.

Hexa ja pikkusisko, 38+1
 
Huomenta vaan täältäkin...

Ninnipolle kovasti tsemppiä sinne sairaalan suuntaan...toivotaan, että pian saat nyytin syliin :heart:

Dior toivotaan nyt ettei mitään tulehdusta tulisi. Itse en edes tiedä kunnolla miltä pakkautuneet rinnat tuntuu, kun ei se maito oo koskaan kunnolla noussut. :ashamed: Mutta kaalinlehtiä ne tuolla sairaalassa ainakin äideille on aika nopiaan tuonut. =)

Jouskari Mä voin sitte kans alkaa "pinnalliseks" sillä alan olla suht kypsä tähän ruhoon tai en niinkään tuohon mahaan, kun muutenkin siinä pehmikettä on, niin ei se ainakaan paremman näköiseks tuu, kun tyhjenee :whistle: Mutta siis nää kaikki kivut mitä jokainen liike tuo tullessaan on jotain aivan kamalaa. :x

Mukava kuulla, että Taivaannastalla on hienosti mennyt reissu =) Ja hattua nostan, kun opiskeluintoa löytyy viel ihan loppumetreillä... Itsestä tuntuu siltä, että musta ei oo mihinkään enää :xmas:

Daydreams Onneks teillä meni tää yö paremmin siellä =)

Hexa Toivotaan, että tauti siitä nopiaan helpottais. :hug:

Sitte omaa valitusta :kieh: Oli kyllä aivan kamala yö täällä. Jouduin käymään vessassa ainakin neljä kertaa ja vielä vaikeempaa ja kivuliampaa tuntui meno olevan kuin aiemmin :headwall: Sen lisäks oli vielä oksettavaa oloa :x ja sitte poika tuli viereen joskus aamuyöstä ja ei meinannut millään nukahtaa enää uudestaan, vaan sätki ja potki ja reuhoi siinä välissä :$
Jonkin verran yöllä supistelikin, mutta lopahti sitte taas...

Nyt yritän täällä keräillä itseni kuosiin. =) Ja innolla odotellaan joskos vaikka vauvakuulumisia saatais :heart: :whistle:

Katjuska ja Vilpertti 37+3
 
katjuska taitaa meillä nää kurjat yöt mennä vuorotellen :) päikkäreille määräys täältä suunnasta!mä sain vielä aamulla nukkuakin kasiin asti kun ukko nousi pojan kans.Nyt nuo menivät hiekkiksille ja mun PITI imuroida loppuun... :ashamed:
ai niin, piti sulta kysyäkin että tuntuuko yöllä kun nouset niin semmosta vihlovaa kipua tuolla alapäässä?mulla tuntuu semmosta ja on ihan uusi tuntemus kun ei pojasta tämmösiä vaivoja ollut lainkaan...
 
Huomenta!

Dior, kuulosti hienolta että olitte saaneet sairaalasta kaikennäköistä tavaraa kotiin. Onkohan toi käytäntö muissakin sairaaloissa? Tahtoo kans... ;) Toivottavasti voit jo paremmin.

Vitsi mä repesin... Suppareiden yö, eikö kuulosta joltain jännittävältä kesätapahtumalta? :LOL:

Mitzy, mistä noin ihania kavereita saa? Mä olen voinut varmaan liian hyvin, kun kukaan ei ole pahemmin tarjoutunut auttamaan minua :|

Ninnipolle tsemppejä sairaalaan!!!

Kyllä sitä itseäänkin rupeaa jo pikkuhiljaa kyllästyttämään tämä olotila. Vauvaan haluaisi jo kovasti päästä tutustumaan, vaikkakin yhä edelleen on vaikeaa kuvitella että millaista se arki vauvan kanssa tulee olemaan. Kissojen kanssa on tapeltu siitä asti, kun pinnasänky on koottu... heidän mielestä se on maailman paras nukkumapaikka. :kieh: No, makkarin ovi on pidettävä kiinni aina kun vauva nukkuu, ei voi muuta. Oletteko muuten hankkineet vaunuihin sellaista kissaverkkoa? En ole vielä saanut aikaiseksi, mutta sellainen pitäisi varmaan hankkia kun täällä liikkuu paljon kissoja. Pitää varmaan käydä huutonetistä vilkaisemassa... (se on kyllä paholaisen keksintö!!! sieltä tulee ostettua yhtä sun toista)
 
HEI!

Ninnipolle Tsempitykset!!!! :heart:

Dior Jälkeenpäin kiva muistella itkukohtauksien syitä :LOL: Hyviä vinkkejä olit saanu tukoksien kanssa. Muista rutata kaalinlehdistä mehut pintaan ja sitte liiveihin :) ( pakko saada antaa neuvoja :D )

Pe iltana kävin tänne kirjottelemassa, mut sitte kun yritin korjata tuplatekstityksiä pois niin lähtikin molemmat :eek:

Katjuska :hug: Onko olo ku vanhuksella? Mä ainaski oon välillä nauranu itelleni ja vaivoilleni, heti ku olis vanhus :LOL:

Pienipapu Mulla tais limatulppa irrota vasta synnärillä, en ainaskaan esikoiselta huomannu sitä erikseen. Tuo kyllä kuulosti aikas tavalla et se olis se limatulppa!
Sitte kannattaa soitella synnärille jos alapäästä alkaa putoamaan niitä lavuaarin tulppia :LOL: ( kuka se oli sellasta unta nähny!? )

Katti Meillä kans on ennen liikkunu tosi paljon kissoja pihassa, lainasin kaupungin el.lääkäriltä kissaloukkua. Väheni huomattavasti, vaikka ansaan jäi vain kolme kissaa. Ja niistä yhden naapurin kissa oli kaksi kertaa :whistle: Oli naapuri mielissään ja käyny miehelle mäkättämässä ja toisella kertaa anopille :LOL: Ei vaan kohdannu mua koskaan tän asian tiimoilta :kieh: Mut se kyl kannattaa pitää vaikka hyttysverkkoa vaunun päällä, eivät vissiin kovin mielellään sen päälle hyppää ( en ole varma ) ?!?

Snanna Taitaa olla tositoimissa??
Hexa Lähetän täältä paljon parantavia ja sallittuja droppeja... Paranemisiin!

Ja omaan napaan ja parisuhteeseen! Elikkäs kielsin isäntää manaamasta mulle. Mutta oikeassa hän on "pois koneelta ja koittas edes tehdä jotain" Nimittäin aika pahasti oon koukussa tähän nettiyhteisöön. Ja Snodgrass Kyllä penteles miehellä on varaa saarnatakki mulle :ashamed: Töiden päälle hän alottaa remontin teon, sen lisäks korjailee toisten autoja, jotta sais vähän rahaa! Aikaa ei vain ole ja tekis mielellään enemmänki toisten autoja. Normaalisti hänen "arkihommana" on täytellä astianpesukonetta ja minulle kuuluu pyykit. Vuorotellen on sitte imuroitu ja pidetty muuten paikkoja kuosissa. Nyt mä vaan istun koneella ( tai makaan sohvalla ) ja toivon ja oletan hänen hoitavan rempan lisäks myös viikkosiivoukset :snotty: Eli olen sitte joutunu tämän riidan vuoksi mennä sinne peilin eteen ja myöntää virheeni! Toki mä hälle sanoin, että en pahimpina huimauspäivinä pysty tehdä mitään, mutta tässä koneella istumista joudun vähentämään :/
Turhaa aikaa vie kaikista eniten tuo mitänyt-palstan seurailu ja lueskelu. Joten jos vain vähentäs käyntinsä täällä kerran päivään...
Nyt mä lähden ottamaan itteeni niskasta kiinni ja alkais tekeen vähän hommia!! =)

R iikka 35+2
 
moimoi!

Ninnipo: Onnea matkaan! Jänskättää! :heart:

Katti-76: Meillä ei oo kissoja kotona, eikä kyllä juoksentele irtokissoja pihallakaan, että niitten takia pitäs olla huolissaan...
Mutta mitä tehhä luonnon eläimille? Oravia on ja muutaman kerran ovat nautiskelleet käpyateriaa meiän terassilla tuoleilla istuen, mutta pirulaiset ei siivonneet sotkujaan sen jälkeen :kieh:, niin että oisko se kissaverkko myös niitten estoksi, ettei menisi vaunuihin?

Taivaannasta: Eikö sulla ollut yhtään ahteri kipeä matkan jälkeen? Mulla olisi kyllä ollut ja mitä kaikkea olit vielä touhunnutkin! Tunnen itteni kyllä oiken "rapariitaksi", vaikka muka vielä jaksan liikkua ja lenkkeillä. Mutta sekun lyö persuksen jumiin, niin tuskallista on olla silloin, varsinkin pitkän paikallaan olon jälkeen.

Hexa: Koitahan jaksaa sen romuskan kanssa, lepää ja juo lämmintä viinimarjamehua, hengitä höyryä jos nenä on tukossa ja niistä ja yski ja kyllä se ohi menee...ajan kanssa :hug:

Kylläpäs masukaverilla oli yöllä pikkuset pileet...
tuleva isukki heitti kintasta että meneekö joelle kalalle vai lähteekö viihteelle. No se päätti sitten lähteä käymään parilla paukulla paikallisessa...ja niinhän sillä se bilekunto loppui jo aikaisin, oli jo klo 1 kotona ja semmosessa soosissa että:D . Se ei oo juonu juuri lainkaan koko kesän aikana (kun on joka vkonloppu kalalla), niin eihän se pää kestä. Ja totta tuo masukaveri reagoi minusta jotain jos olin jännittynyt silloi yöllä tjn. niin kylläpä sitä möykättiin, en muista milloin oltais masussa noin riehuttu, potkittiin ja venyteltiin joka puolelle. On se jännää kuinka se voi reagoida minun mielialoihin tuollalailla...
Silleen sievästi on yleensä kääntyillyt,venytellyt ja työntää kyllä kipeesti oikeaan kylkiluuhun varpaitaan.

Mutta karkasipa taas ajatus...
Hyviä vointeja ja :hug: vaivaisille ja vaivattomille!

-hille+kaveri- ainiin, huomenna on synnytystapaultra + käyrä...jännittää...
( aattelin kysyä tuosta mun ihokutinasta, ettei vaan ole samaa kuin oli Tiniillä...totta se lääkäri osaa sanoa että se on tavallista kutinaa ja eikös se ole vaan pissanäytteen anto jos epäillään sitä hepatoosia ).
 
Hille78: Kissaverkko on hyvä suoja myös oravilta - nekin on aika petoja ja aina toisinaan sattuu että menevät vauvan vaunuun ja purevat.

Oma olo on kyllä nyt aika kenkku. Mulla on tosi kipee selkä ja nivuset, haluaisin hierottavaksi! Ja hei - ei kai se nyt ole oikeasti pinnallista (en halua olla pinnallinen :LOL: ) jos kaipaa omaa kroppaa... :eek: Mä ainakin pysyn sillä hengissä kun haaveilen, että saan taas pukea OMIA vaatteita päälle. Mulla on NIIN ikävä omia farkkuja |O
 
R iikka Kuule just tuntuu siltä, että moni vanhus on tällä hetkellä paljon ketterämmässä kunnossa kuin minä. |O Kävellessäkin vetävät mummot rollaattoreidensa kanssa mutkassa ohi. :kieh:
Joku sitä nosturia ehdotti mulle jossain vaiheessa...ukolle oon monta kertaa sanonutkin, että vois tuoda mulle sellasen kun siellä välinelainaamossa käy. :saint:

Diorilla Ihanat surun aiheet :whistle: sitä ne hormonit teettää :D

Kissaverkosta En asiaa miettinyt...yks kissa tässä naapurissa ja muita en oo nähnyt ees...

Hillelle tsemppiä huomiseen ultraan =)

Pienpapu Mä täällä kyllästymiseen asti anelen ukkoa aina välillä hieromaan mua :whistle:
 
Kiitos muistamisista, olo on huomattavasti parempi tänään. Sain jopa suihkuun mennessä pestyä saunan. Se, mitä olen haaveillut tehdä viikon 36 jälkeen. Tosin vain sini-tuotteen karkealla sienellä ja kuivaimen varrella, mutta tulihan läpikäytyä. Ja siinä samassa sain yhden matonkin pestyä. Ja sen jälkeen on maattu ja nukuttu. Esikkoparka, kasvaa nyt ihan vain telkkuohjelmien varassa. Tai no kyllä me pikkuväellä leikitään niin että mä makailen sängyssä..

Miten muuten wap:in kautta pääsee tähän palstalle? Vaatisiko se uudemman puhelimen? Alle 5v vanhan? Kun ei viitsisi sairaalaan ottaa mukaan läppäriä tms vaan olis kiva kuitenkin kuulla mitä teille kuuluu.

heh, meidän pihalle ei oikein kissat, jänikset, fasaanit tai ketut tule vaikka naapurin pihalle tuleekin. Johtuu varmaan aidasta ja koirasta. Toisaalta tää on vähän hassua, että sairaalaan on se 5 km matkaa eli nuo elikot ovat city-eläimiä ja varmaan ihan erilaisia, kuin oikeat metsäneläimet. Hyttysverkko on kyllä meillä ollut tehokkain suoja vaunujen ja villin luonnon välillä.

Hexa ja pikkusisko, 38+1
 
snodgrass
Iltaa!

Ollaan just lähössä käymään synnärillä näyttäytymässä. Puolilta päivin jo lirahti hiukan lapsivettä (luulisin) ja nyt tossa joku aika sitten lirahti lisää. Soittelin sitten synnärille ja käskivät käymään näytillä. En usko että vielä oon jäämässä, kun ei oo supistuksista tietookaan, mutta pakattiinpa laukku nyt kuiteski valmiiks. Jos yhtään menee niin kuin viimeksi, niin ehkä tänä yönä kuitenkin jo voitais päästä hommiin... Jännää!
ps. Pitipä tukka ja naama kuitenkin laittaa kondikseen ennen lähtöä :whistle:

snodgrass ja neponen 38+3
 
R iikka Täällä sitä ollaan taustalla vielä. Supistellut kyllä päivittäin hyvinkin paljon, mutta vielä ei ole tullut lähdettyä.

Dior Rintatulehdus, voi hitto mikä riesa. Mulla ollut molempien kanssa se tosi pahana. Esikon kanssa vetelin kotona tippatelineen kanssa josta sain antibiotin jne...Aivan hirveetä. Sitä tässä nytkin jännätään että näinkö tulee taas tälläkin kertaa. :( Hyvä jos sulla helpottanut kuume yms..ja toivottavasti pahemmalta tulehdukselta vältyt :)

Ninnipo Tsemppiä reissulle.. :heart:

Hexa Siellä se laskettu vaan lähestyy :) saas nähdä koska pääset hommiin??!!

Täällä tosiaan kovia supisteluja ollut ja on..MUTTA rasittavinta on se kun " just oltais lähdössä"niin eiköhän ne vähenny ja mene hetkeksi ohi. Ollaan kyllä valmiina lähtemään joka hetki, sillä tosiaan paikat on jo pehmeenä, auki ja kanavat hävinny. Jännittää hirveesti!!!
Nyt mamit, joku edes nyyttiä hakemaan ;) Mukava jännäillä täällä muiden puolesta, ja saishan niitä alkaa pikkuhiljaa tulemaankin. Näyttää siltä että kaikista supistemisistä huolimatta syysmammojen vauvat viihtyy hemmetin hyvin omissa masuissaan, ei ole kiire pois ennen oikeaa aikaa :) :heart:

Halein Snanna ja 37+6
 
snodgrass Noniin tätä me juuri kaivataankin :) jipii, kohta tulee uusi vauva pinoon. Tsemppiä ja voimia hirveästi jos tositoimiin pääset!!!! Juu ja hiukset/naama oltava kondiksessa..haha :hug:

Kampaajasta tulikin mieleen, että täällä myös käyty viikko sitten vetämässä karvat kuntoon ;) On vähän syssyn/ruskan väristä raitaa ja revittyä lookkia..AIJAI :D
(Kehtaa sitten otetuissa fotoissa vähän irvistääkin) :LOL:

Mut nyt jännäämään... Snanna ja 37+6
 
Sunnuntaita!

Hui vitsi, täällähän alkaa taas jännät paikat! Tsemppiä kaikille, jotka olette synnärillä tai lähtökuopissa tai vaikka jo tositoimissa! Täällä me jänskätään!

Itsehän olen edelleen niin yhdessä koossa kuin ihminen vaan voi olla :D eli ei tietoakaan, että vauvan laskettu aika olis reilun parin viikon päästä. Kuulin tästä tänään myös kommentteja, että en näytä yhtään siltä, että la ois niin lähellä. jeejee.
Elämäkin jatkuu aika normaalisti, en mitenkään vieroksu lähteä kauaksi kotoa. Perjantaina olin koko päivän ikeassa (250km kotoa) ja huomenna pitäis lähteä taas kaverin seuraksi shoppaamaan 150km päähän (josta matkaa meitin synnärille tulee 250km)... oon vaan tyytyväinen, että saan päiviini täytettä! Alkaa tosissaan käymään aika pitkäksi.
Olo ja kunto on viime päivät ollu ihan loistava! Kivuttomia supistuksia tulee samaan malliin kuin aikasemminkin, mutta oon oppinut olemaan välittämättä niistä. Tänään on vähän särkenyt alaselkää, mutta en edes uskalla toivoa, että vois olla merkki jostain.
Ja hiuskuontalo on täälläkin laitettu viime viikolla kuntoon. :)

Hexalle täytyy sanoa, että oon onnellinen teidän puolesta, että raskaus on edennyt täysiaikaisille viikoille ja la:kin lähenee uhkaavasti! Muistan, kun aiemmin kirjoittelit tavoiteviikoista ja nyt ne on kauaksi jääneet! Hieno juttu!

Diorille ois yks kyssäri, että olikos se niin, että sun kohdunkaulalla oli jo tosi aikasessa vaiheessa muutoksia? Entä onko teidän pikku-papun ennenaikasuudelle mitään tiettyä syytä? Hassua kirjoittaa ennenaikasuudesta, kun eihän tainnut olla kuin muutaman päivän alle 37 viikkoinen :) Niin, ja tsemppiä tissi-taistoihin!

Nyt tarvii mennä kyllä syömään jotain, johan edellisestä napostelusta onkin jo tunti...

suhveli 37+4
 
snodgrass
Moi taas!

Ja kiitos kaikille tsempeistä! :heart:
Päästiin vielä yöksi kotiin. Jos ei ala mitään tapahtumaan (ei vieläkään supista yhtään) niin aamulla sitten pitää mennä ja aletaan käynnistellä. Lapsivettä tosiaan testin mukaan oli lirahtanut, vaikka ultrassa sitä vielä näkyikin normaali määrä.

Lääkäri teki painoarvion, näyttäis että 3200g neposella olis nyt painoa. Ja hassua, että vaikka mulla tosiaan ei ole niitä kipeitä suppareita ollut, niin nyt oli paikat sormelle auki ja kanavaa jäljellä 1,5 cm. Tämä lohduksi niille keillä ei ennakoivia merkkejä ole ilmaatunut.

Äh, ärsyttävää tässä nyt odotella kuin mikäkin tuomittu, että koska se kamaluus alkaa... Joo ja ihan varmaan saan tältä adrenaliinimäärältä unta vaikka ei supistukset vielä alkaiskaan... :/ No mutta pitää tietysti ajatella positiivisesti, kohtapuoliin saadaan sentään neponen syliin :heart:

Tsemppiä kaikille vaivoihin yms.! :hug: Ja sori omanapaisuudesta, just nyt ei oikeen pysty keskittymään... :whistle:
 
Iltaa vaan kaikille jäännääjille!
Ja isot tsempit matkaan lähtijöille ja siellä jo olijoille!
Pian saadaan vauvoja!!!!!

Vaivaa on jos jonkinmoista meillä kaikilla ja se tietysti kertoo jo kovasti kypsästä tilasta tätä odotusta kohtaan ja innosta saada nyytti jo syliin.
Mutta ajatelkaas, miten helppo tämä pakkaus kuitenkin vielä on.... ei itke eikä vaadi sen kummempia vielä.
Joten malttia kaikille kovasti!

Itselläni takana kiva viikonloppu vanhempieni luona tytön ja koirien kanssa, eikä sinne synnyttämään sitten tarvinnut lähteä vielä valmisteluista huolimatta.
Aika ajoin on edelleen sitä sukkapuikko-tuolla-jossain- tunnetta, muttei oikeastaan muuta.
Eilinen kävelylenkki sai aikaan entistä kipeämmät liitoskivut, muttei sen enmpää.
Joten huomenna taas neuvolaan näytille ja katsomaan puntaria silmiin.

Te olitte taas saaneet noin 5 sivua tekstiä aikasieksi viikonlopun aikana, joten tunnustan, en jaksanut ihan kaikkea kahlata läpi.
Dior oli jo päässyt pohtimaan imetyksen ongelmia...
Toivottavasti kuumeilu ja kipuilu rauhoittuu.
Minulle tuli esikon aikana toiseen rintaan sellainen kipeä kyhmy, joka osoittautui, kuten joku ehdottikin, tukokseksi.
Siitä selvittiin sitten vaan hieromalla ja lypsämällä.

Jouskari väitti itseään pinnalliseksi, mutta niinhän asia ei ole.
Jokainen meistä alkaa olla jo varmasti valmis haluamaan sen oman kropan takaisin.
Jo pelkkä vatsallaan nukkuminen kiehtoisi minua jo kovasti, saatikka että pääsisi kunnon kävelylenkille ja kuntoilemaan!
Kyllä tuo masun kiinteyttäminen on kovasti jo suunnitelmissa varmasti yhdellä jos toisellakin!

Hexan luona painitaan sen kamalan flunssan kanssa, joka meilläkin kävi.
Tosin se oli onneksi aika helppo tällä kertaa.
Minä ja tyttö sen sairastimme, isäntä jäi paitsi.
Kyllä oli sellainen fiilis, kun se alkoi, että sen jälkeen onkin kiva mennä oikein voimainsa tunnoissa synnyttämään....
NO, onneksi on nyt ohi!
Toivottavasti paranette pian siitä taudista!!!

Nyt iltapalan tekoon ja romaanin kimppuun.
Juu olen ihan koukussa lukemiseen nyt kun on aikaa....

Mamitus2 ja Nappula38 (taas poksuu viikot, muttei mamma)
 
Snodgrass, jaksuja sinne nyt oikein kunnolla. Nyt katsos yön nukut kunnolla ( vaikka jännitykseltä tuskin pystyy) ja menet oikein levänneenä aamulla sairaalaan! Ja sitten kohta jo saat vauvan kainaloon... :heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Riikka, mulla on kanssa vähän huono omatunto siitä, kun mies joutuu niin paljon hoitelemaan hommia. Vaikka on ollut todella hyvä syy ottaa rennosti, niin ei ole kiva seurata vierestä toisen väsymystä. Se kun tekee työtä 40h viikossa ja joutuu hoitamaan suurimman osan kotitöistä. Mä olen pääasiassa huoltanut vaatteita, eli pyykännyt. Välillä laittanut ruokaa. En oikeastaan muuta. Nyt onneks saa jo vähän relata lepäämisen suhteen.
Mullakin on ollut kyllä peiliin katsomista, kun pidän useita asioita itsestään selvyytenä, esim. hierontaa työpäivän jälkeen. :ashamed: Ja ruoanlaittoa. Mies eilen ilmaisikin aika terävästi väsymyksensä. Meillä kun on muuttokin viiden päivän päästä. Tänään olen sitten neljä tuntia paiskonut hommia. No, olokin on sen mukainen. Mutta pitää auttaa miehiäkin jaksamaan...

Pienpapu, et ole pinnallinen! Et tosissaan. Mulla on ihan samanlainen olo: kaipaan sitä kevyttä, vaivatonta normaalia kroppani mielettömästi. Rakastan hirmuisesti vauvaa ja vauvamasua, mutta nyt alkaa olo olla jo liiankin tukala. Kaipaan mahalla nukkumista, mahdollisuutta liikkua niin paljon kuin sielu sietää ja tunnetta siitä, että voi hyvin... Mutta kohta, ihan kohta saadaan rakkaamme syliin ja pikkuhiljaa myös vartalomme takaisin!

Omaa napaa: Eilisiltaiset häät olivat ihanat, mutta olo oli kamala. Kirkossa olo oli vielä ok, mitä nyt koko ajan pelkäsin, että pierasen. Oli ilmaa vatsassa. Juhlapaikalla oltiin kolmisen tuntia, jotka istuttiin paikallaan epämukavissa penkeissä. Alkoi painaa ihan kauheesti kylkiluita ja supisteli mielettömästi. Sitten vielä ilmavaivat seuraksi niin... :D Musta kyllä pidettiin tosi hyvää huolta: kaaso ja hääpari olivat välillä oikein huolissaan.
Ainiin, siis pappi teki niin ison mokan ns. kysymyskohdassa, jossa kysytään, "otatko sinä (blablabla) hänet (blabalbla) aviovaimokseksi ja lupaat huolehtia...". Ensin se sanoi morsiammen nimen väärällä sukunimellä ja sitten "korjasi" ja kysyi morsiammelta, ottaako hän morsiammen aviovaimokseen!! Mua ei edes enää naurattanut, vaan pikemminkin itketti.. Eihän noin käy kuin joissain leffoissa...

Jepulis, nyt bb:n hajoita katselemaan...

Cora ja tyttö 35+1
 
Snodgrassille täältäkin isot tsempit koitokseen! Ja uutisia jäädään innolla oottelemaan!!

Nyt ilmeisesti jännäillään taas useampia uutisia seuraavat päivät, joten täällä on taas käytävä pikkasen tiiviimmin... :whistle:

Nii ja just ku pääsin omaa oloani täältä kehumasta, niin reippain mielin päätin lähteä kävelylenkille! Kyllä, uskokaa tai älkää, lähdin lenkille! Laitoin oikein mp3-soittimen korville ja suunnittelin vähän pidemmän reitin ja... tässä sitä ollaan häntä koipien välissä. alku oli reipas, mutta ei ollut lenkki ehtinyt vanheta reilua kilometriä pidemmälle, kun alkoi sattumaan alamasuun... rauhotin vähän tahtia ja koitin jatkaa, mutta ei. oli pakko kääntyä takas. nyt kivut vähän helpannu, mut alaselkää juilii.. plaah. eli pähkinänkuoressa: en pääse viel aikoihin synnyttää, mutta en pääse tekeen näköjään muutakaan aikaa kuluttaakseni. onko viimeisillään odottavat todella tuomittu vaan olemaan paikallaan ja kirjaimellisesti ODOTTAMAAN?! niin että näihin superpositiivisiin tunnelmiin lopetan taas tämän settini... pahoittelen.

*muoks* ja minä myös tunnustaudun pinnalisten joukkoon, nimittäin kaipuu saada oma kroppa omaan käyttöön on valtaisa.. ja kuten cora, mä kaipaan mahallaan nukkumista ihan mielettömästi... :(

valivali-suhveli + masussa varsin hyvin viihtyvä jo niin rakas vauva :heart: 37+4 edelleen
 
Ekaks kaikille synnyttämään lähteville tsemppiä ja ponnistusvoimia..

juu tunnustan minäkin olevani "pinnallinen" :D . Jäi tuosta kakkosesta (tai oikeastaan kakkosen syntymän jälkeisestä syöpöttelystä noita kiloja roikkumaan reilu kymmenkunta 4vuodeksi nyt sitten vihdoin viime jouluna olin juuri siinä kunnossa johon halusinkin eli maha kiinteytynyt ja "hyvänäköinen" ja KÄÄK taas uutta kehiin vaan...( hyvä valittaa kun miehen kanssa käytiin kolmannen "hankkimisesta" n. 3 vuoden väsytystaistelu(voitin!!! :D ) ja nyt sitten kaipaan kroppaani taas kovasti, tiedän että tissejä tulee itkettyä taas imetyksen jälkeen ja paljon... :'( . Jeps mut nyt sitä bb juttusta kattomaan..

muoks.
VOI juma tätä mun muistia.. eihä se nyt tuu ku tuli jo tunti sit.. mun aivokapasiteettini rupeaa todellakin olemaan huolestuttavan pieni....
:ashamed:
 
Snodgrass Tsemppiä... Toivottavasti käynnistyy yön aikana ihan itsestään. No joka tapauksessa kohta puolin perheessä on lisää väkeä :heart: :heart:

Ja minäkin jo tahtoo kroppani takas... tai itseasiassa olis kiva saada vaikka janina frostellin tms kroppa :whistle: Mutta omakin kelpais!!

R iikka
 

Yhteistyössä