***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

No jos nyt sais enemmän aikaseks... Eikä vaan komentelis kaikkia, sori mammat :ashamed: Tökeröä tekstiä mun edellisessä kirjotuksessa :snotty:

Katjuska... Oikeen oot ennustuksen saanu, mielenkiinnolla odotamme pitääkö ennustus paikkansa :D Ja kyllä se synnytys taitaa joka kerta hiukan yllättää! Olisko tyyntä myrskyn edellä? :whistle:

Vapelle Hyvältä kuullostaa, eli vauvaa pukkaa koska vain!?

ail :hug: Harmillista kun jouduit synnärin vaihtamaan! Ehkä se on vauvalle ja sinulle se parempi vaihtoehto!?

Hille On joutunu myös kurjien säästöjen uhriksi :kieh: Tsemppiä sinne :hug:

Syysmama tiedän tunteen asumisesta rempan keskellä!! Nimim. Kotina ikuinen projekti

Hexa On kyllä niin symppiksen kuulonen tein vanha koira!!
Saunomisesta oli kans puhetta, esikoinen kävi ekan kerran joulusaunassa eli oli vajaat 2kk:tta, mutta siis ihan vain kylpy hoidettiin saunan lauteilla. Ja näin tehtiin sinne n. 6kk ikään, sillon tällön.

Lizard Voin vaan kuvitella sen ylihempeän tädin äänen =) Tosiaan auttaa varmasti kun vaan keskittyy siihen olennaiseen!

Dior Hyvin on maito noussu, tai näin ainakin ymmärsin. Voihan se olla ettet missään vaiheessa tarvitsekkaan liivinsuojia, sehän olis hyvä?!? Se on tosiaan iso asia et on puoliso siellä sairaalassa tukena. Ja mulla ainakin yöt oli kaikkein kamalimpia, olisin vaan halunnu valvoa ja kattoa vaikka tv:tä. Onnellisesti kotona!? Onko mies isyyslomalla, vai pitääkö hän myöhemmin? Ja tosiaan ihan oikeasti kaunis vauva, eikä vain äidin mielestä nätti!
Mein esikoinen oli sellanen menninkäinen, eli äidin mielestä nätti vauva :LOL: Nyt on tietty hurmuri!!

(.) Elikkäs vauvan paino-arvio oli tänään! Paino-arvio tällä hetkellä 2045g Ja viikkoja siis 33+6, lapsivettä normaalisti ja kasvaa käyrien mukaan. Napavirtaukset on hyvät. Kuulemma "kaunis" pyöreä pää vauvalla :heart: :eek: Ensimmäinen täti mumisi siinä jotain että kun tää mun nvla täti on vähän sellanen ja sellanen. Varmaan sitä otti pattiin ku oli laittanu lähetteen "turhaan" polille, vaikka hein ohjeissa näin käsketään. Tiedän että mun nvla täti on nuori ja "kokematon", elikkä seuraa ohjeita tarkasti. Mutta enpä sitte estelly kun sano laittavansa lähetteen polille =) Aina ylimmääräset ultrat on kivoja ja hyvä tietää tilannetta kaikinpuolin. Kohdunsuu pehmeä kiinni ja pituus 3cm, niinku on tähänki asti ollu. Ymmärtääkseni pää olis kiinnittyny ja on kyllä sen kopeloinnin jälkeen vihlonu alapäätä taas kiitettävästi. Vaikka täti oli todella helläkätinen, on vaan tuo häpyluu ja sen seutu niin hem... tin arka! Harjotus suppareitten yhteydessä tuota vihlontaa esintyy paljon :$ Kolmas täti ( siis ktg:n, ultrauksen ja sisätutkimuksen suoritti eri tädit ) oli kyllä sitä mieltä et neuvolan kautta yhteyttä jos vauva tuntuu suurelta lähempänä la! Syntymäpaino arvio oli sen 3kg luokkaa... Eli jos varaudun 4kg niin sekään ei ole vielä paha :LOL:

Maariankämmekkä Olisin itsekkin huolissani! Voi myös vaikuttaa vauvan sydänääniin kun äiti makaa selällään. Ja mikä voi noin paljon tiputtaa sf-mittaa, vaikka eihän se mikään iso asia ole ( siis sf-mitta ). Täytyy myöntää että huolestuisin ja olisin yhteydessä synnärille. Tsemppiä kovasti :hug: :hug:

Ja kiitos joku korjasi mun antaman virheellisen tiedon syntyneiden määrästä pahoittelen :ashamed:
Nyt menen tuon remppareiskan avuksi!!
R iikka
 
Sykkeistä minäkin. Maariankämmenkä, miten alas ne sykkeet sitten laskivat? Ja kuinka pitkäksi ajaksi?
Mä olen pari kertaa käyrällä pannut merkille, että sykkeet on melko pikaisesti laskeneet alas (110), mutta yhtä pikaisesti nousseet siitä ylös. Kerran tosiaan menivät siihen satakymppiin.
Inhottavan pitkä matka sulla synnärille, mut kyllä kannattaa silti lähteä melko helposti näytille. Oman mielenrauhan takiakin. Better to be safe than sorry.
 
Ja näin hän paljastaa jälleen itsensä, että on taas täällä... :ashamed: ;)

Mutta pikavastaus galluppiin, eli meillä matkaa 100km. Eli tunnin saa varata matkaan. Äidillä kaikki 3 synnytystä olleet todella nopeita (minua synnyttäessä oli pisin ja sekin vain 3,5h) ja sanovat äidin synnytysten olevan paras ennuste, jos omasta tahtoo jonkinlaista ennustetta. Että jipii vaan tämä välimatka, jos satun perimään syöksysynnytykset...
 
Höpöti
Diorille kiitos synnytyskertomuksesta... pitkä oli mutta varmasti tulos oli hyvinkin palkitseva :heart: ja kiva et se imetyskin on lähtenyt mukavasti käyntiin =) Täällä kans toivotaan et saatais perhehuone.. mutta niitä kun on vaan tuo kaks nii niillä voi olla kyllä kysyntää... Eilen just valmennuksessa sanottiin et synnytyksen jälkeen yleensä ollaan tosi herkillä =) Onnea vielä :heart:

Koiramamma hienoa et tarkistivat nuo sydänäänet... :) me kans käytii kerran ylimääräsessä ultrassa kun vauvalla oli rytmihäiriöitä...
Ja maariankämmekkä, mene ihmeessä käymään synnärillä ja vaadi ultraa tai käyrälle... :) jää painamaa tuollainen asia.. mua ainakin jäis... =)

Mayah meillä käännyttiin muutama viikko sitte Ráivotarjontaan ja nyt ainakin tuntuu tuossa ylhäällä tosi selkeitä potkuja ja alhaalla on kans kyllä liikettä mutta ei niin voimakkaita kun on ylhäällä... :) ja ylävatsalla tuntuu jalkapohja ja näkyy kans välillä tosi selkeesti =)

Cora oot nii sutjakka ollu et hyvä se on et painoo tuleekin.. ja etköhän sä niistä suhteellisen helposti eroon pääse sitten kun imetät ja alat vauvan kans vaunuilla =)

Hilbert toivottavasti siel nyt verenpaine pysyis aisoissa... :) koitat vaan ottaa levon kannalta :hug:

Galluppia: Meiltä on synnärille matkaa vaan joku 2,5 km.. eli ei oo onneks pitkä matka =)

Mahtaakohan ne siivoukset, saunat ja seksit saada oikeesti jotain aikaan... ?? mä nii haluaisin ton vauvan ulos jo... :) alkaa itellä olla niin huono olo jo, ja kun siitä on tosiaan aika isoa veikkailtu... :) TH kun sanoi ettei niistä mistään mitää apua oikeesti ole... :)

Huomenna neuvola....
Höpöti ja matkaaja 35+5
 
Moikka pitkästä aikaa! :wave:

Olen taas lueskellut silmäillen melkein koko elokuun, joten olen hiukan hukassa :)

Onnea tuhannesti vauvan saaneille! Ja Diorille kiitos ihanasta synnytystarinasta.

Joku kyseli jossain vaiheessa raajojen puutumisesta. Mulla ainakin esiintyy käsien puutumista, varsinkin öisin. Oikea käsi on puuduksissa 24/7! ikävää, mutta asia kuulemma korjaantuu itellään vauvan tultua ulos, kuten kaikki muukin; esim turvotus :kieh:

Vauvasta puheenollen, olisi kyllä jo kiva saada nyytti kainaloon. :)

R iikan galluppiin: Synnärille, eli TAYSiin on matkaa n. 20km, joten uskon ehtiväni hyvin paikalle :)

Muita kommentoitavia asioita en oikein tiedä/ muista........:ashamed:

Huomenna olisi taas neuvola. Lääkäri oli viikko sitten, jossa sain "puhtaat paperit" ja vauvan painoarvio oli 3100g. Vauveli oli myös jo laskeutunut ja kiinni.

toissa yönä oli hiukan jännitystä ilmassa, kun alavatsa kipuili menkkamaisesti. En kuitenkaan oikein tiennyt onko kyseessä supparit vai muut vatsaoireet (olin illalla kaverin pojan 2 vee synntäreillä, jossa söin tonneittain herkkuja ja pannullisen kahvia):p

Tänään kuitenkin alkoi samanlaiset tuntemukset tuossa viiden aikaan iltapäivällä. Kipu menee välillä ohi, mutta tulee sitten takaisin vähän ajan päästä, ei kylläkään säännöllisesti.
Kipu ei kuitenkaan ole normaalia menkkakipuilua kovempaa. Jään ihmettelemään asiaa.....

Palailen huomenna kertomaan neuvolakuulumisia ja yritän pysyä tahdissa mukana tästä eteenpäin... ;)

Neppis & Napero 37+5
 
gallup eli joku 30km olis matkaa. Ja noista synnytysten kestoista että esikko vei aikaa 9,5h kakkonen 5,5h ja nyt jännätään joko taas puolittuu...

ja sit salkkareita tiiraa...

vko 36 poks poks poks
 
Täällä taas pikaseen :whistle:

Maariankämmekkä :hug: sinne. Mee ihmeessä polille näytille, jos huoli koko ajan päällä.

Synnärimatka oisko noin 6 km :)

Höpöti Mulla kans terkka sanoi, että ei niistä ässistä hyötyy oo vaan, että synnytys käynnistyy sitte ku tilanne on kypsä... Mutta meneehän siinä ainakin aika mukavasti kun kaikkia ässiä kokeilee vuoronperää :whistle:
 
ail
Galluppiin:Meiltä täältä maalta on naistenklinikalle n.100km.Jorviin olisi ollut joitakin kymmeniä vähemmän ja entisenä Espoolaisena siis kaikki kolme edellistä syntyivät jorvissa.Ei kovin hitaita synnytyksiä täälläkään,4h,6h ja viimene 5h32min.Neuvolassa sanoivat että heidän toivomuksensa olisi että lähtisin matkaan ambulanssilla.Miulla kun on tapana ponnistaa ja lujaa jo siinä kun 5cm on auki.Pitäisi kuulemma olla ennen sitä 5cm sairaalassa.Jaahas taas mie täytän palstatilaa omanapaisuudella,sori :ashamed:
 
pikavastaus galluppiin täältäkin, matkaa synnärille n. 60km.viimeks ajettiin ylinopeutta (tai tuleva pappa ajoi) ja poliisit pysäytti matkalla.Mut ei antanu sakkoja kuiteska :D olisivat jopa lähteneet saattamaan mutta olivat kytiksellä oottamassa jotain rekkaa.
eipä kyllä mennyt matkaan kun puol tuntia.saa nähä kui nyt käy kun ei toi ukko oo sinne koskaan ajanu, eksytään viä matkalla :LOL:

suhveli mun äidillä synnytykset kestänyt semmoset 15h kun taas mulla synnytys ei kestänyt kun 7h, sairaalassakin ehin oleen vaan muutaman tunnin.joten ei se aina yksiin mee :D koitan siis vaan rauhotella että ehkei sullakaan sit niin nopeesti tulis kun äidilläs.

Hilbert tsemppiä, toivotaan ettei nyt tulis mitään...

Dior mähän sanoin että ne megavaipat on aluks kun taivaanlahja vaikka "tampoonikerholaista" se alkuun kyllä pikkusen karsastuttaa...tosi mukavaa että teillä kaikki mennyt nyt hyvin vaikka tulikin vähän ennen aikojaan.
pakko vielä kysyä et olisko siellä ollut yhen hengen huoneessa telkkari?tuolla ei kai oo telkkaria kun niissä yhteisissä tiloissa, ärsyttävää sinne vaappua kaikkien kytättäväks..(no joo ihan ku ne muka kyttäis!)

nyt iltapalaa ja jalat johki jäädytykseen, kaamee turvotus kun oon istunut koneella jo muutaman tunnin kun tein koulujuttuja...


 
vuh
Iltaa! Diorille kiitos synnytystarinasta. Ei haittaa, vaikka olisi kuinka pitkä tarina, mua kiinnostaa kyllä, miten kaikki on mennyt! =)

Koiramamma Huh-huh, en yhtään ihmettele, että olet/ olit järkyttynyt.

Hille Varmasti ottaa päähän se, että joudut Oyssiin. :( Samalla voin vastata synnytysmatkagallupiin, että meikäläisellä matka tulee olemaan noin 300 km. Vähän alkoi huolestuttaa, kun lääkäri muistutti toissapäivänä, että eka synnytys kesti vain 4 h. Että kannattais lähteä Rovaniemelle ajoissa. Ajoissa milloin?!? Ei tod. huvittais viettää siellä aikaa montaa viikkoa etukäteen. Niin älyttömältä kuin se kuulostaakin, ei täällä asuvista kukaan oikein tiedä, milloin lähteä synnärille... Suppareiden ja olojen mukaan mennään pvä kerrallaan. :xmas:

Mayah Mäkin epäilin ennen toissapäivää, että asukas olisi kääntynyt pois rt:sta, kun potkuja tuntui niin paljon alapäässä. Mutta se vissiin työntelee käsiään tuonne alas ja siitä ne tuntemukset. Sun täytyy kai vain odottaa sitä virallista lääkäriä, joka kertoo, miten päin siellä ollaan. :hug:

Mun vihamielisyys on eilisestä laskenut noin miljardi prosenttia. Mieskin on taas ihana... Toi kaupasta minttusuklaalevynkin ihan pelkästään mulle. :heart: Eli kysymys kuuluu: mitä teen enää täällä koneella, kun levy huutaa syöjäänsä tuolla kaapin päällä! Nam, hyvät yöt, pitkät unet ihan kaikille! t. vuh ja mahanen
 
Höpöti
Katjuska-78 totta juu tuo :D jotain vaan tarvis alkaa saada tapahtumaan kun lääkärit ei oo tykänny ajatuksesta käynnistellä sitä ja kun siitä on niin isoo veikattu.. :) mutta en tiiä sitte... Joskos niistä jotain hyötyä olis jos aktiivisesti harrastaa :D :LOL:

Nyt telkun viereen... joskos tuo iskä vaikka pienen hartia hieronnan antais :)

Höpöti ja matkaaja 35+5
 
Iltaa!

Neuvolassa on taas käyty ja kaikki ok. rv 38+5, sf 31 ja Möykyn syke127-136. Painoa oli meikäläisellä vähemmän kuin edelliskerralla ja hyvä niin.
neuvolakortin mukaan vauveli kulki viikolle 30 keskikäyrän mukaan, mutta siitä kahdessa viikossa tipahti alemmalle käyrälle mutta ei siitä kukaan ole mitään huomauttanut. On vaan sanottu että hyvänkokoinen vauva synnyttää... ehkä tässä tapauksessa on katsottu myös äitiä koska olen hädintuskin 160cm pitkä.

gallupista synnytysmatkaa on 300 km, mutta huomisen jälkeen vajaa kilometri. Rohkaisin mieleni ja huomena lähden huristelemaan kohti rovaniemeä.
Tänään onkin ollut hieman outo olo kun olen siivonnut ja laittanut paikkoja kuntoon vimosen päälle kun tarjkoitus olisi tulla kotiin kahtena kappaleena,,, joten pitkä tulee tämä minun vauvanhakureissu olemaan. Opiskeluviikonloput kuitenkin pitävät huolen, että tekemistä riittää.
 
Vape ja Ninnipo selkeästi siis seuraavat synnyttäjät ;)

Gallup meillä on noin puolentunnin ajomatka kotoota synnärille, eli ihan jees matka.

Tämän päivän kuulumiset
Kovat supistelut alkoivat tos päivällä kelo. 14.00 kun oltiin just tulossa syömästä. Mentiin kauppoihin kiertelee ja sain tosissaan puhallella jatkuvalla syötöllä. Monta kertaa sanoin et kohta me lähetään etten kestä enään supistus kipuja. Kuitenkin kivut laantu jossain vaiheessa kun päästiin kotiin (ja päätin etten lähde synnärille, ellei mee niin koviks et ihan ihan pakko). No lähdettiin klo.17.00 taas liikenteeseen jolloin kovat supistukset alkoi taas, ja ihan samanlaisina kuin siellä kauppareissuilla. Sanoin miehelle ettei lähetä/soiteta taas mihinkään ennenkuin.... No niitä nyt sitten ollaan koko ilta tässä seurailtu ja tunti sitten ne "vaihtuivat" aivan hulluun selkäsärkyyn. Otin panadolia, jos vaikka auttais ja yritetään nyt seurailla yön yli.
Mullahan muutenkin tilanne oli se että kohdunkaula hävinnyt jne..eli jännä nähdä mitä nämä supistukset ovat saaneet aikaan?? Kaikenlisäksi mulla on hirveä pahoinvointi kokoajan, hyvä että kylmää vettä pystyy juomaan :( Näinköhän tässä pientä lähetään kohta synnyttää??? vai vieläkö kauan treenataan tällälailla..Rassaa hitosti!!

Ilmoittelen taas huomenissa miten tämän mamman laita. Nyt relaamaan, huhhuh.

Voimia kaikille :) Palaillaan Snanna ja 37+3
 
Pikaseen käymään täällä ennen ku alkaa viimenen rimakauhua&rakkautta joka muuten on varsinki tässä tilassa vihoviimestä katsottavaa...

Neuvolassa käyty jälleen ja nyt oli vauveli selvästi alempana kuin viime vkolla eli laskeutunut/kiinnittynyt... =)

Musta onkin tuntunut viimeset kaks pvää semmonen "pallo jalkojen välissä" tunne ja painaa ja juilii tuonne haaroväliin.

Eli kait siellä jotain tapahtuu!

Sf-mitta 32 eli pysynyt samana.

Painoa tullut jälleen 1000g vkossa :ashamed: yht. nyt 19kg-mun enkat-järkyttävää!!!

ei turvotusta

ja paineet 112/70

vauvan syke ensin 130 ja nousi sitten 140 jossa pysyi-sydänäänet usein loppua kohden madaltuu kuulemma

lapsivettä riittävästi

ja painoarvio n.3kg tällä hetkellä eli riippuen meneekö yli vai ei ni n.3200-3600kg syntyessään

Paitsi tietysti jos kovasti herkkuja mässään ni voihan se yllättäen kasvaa vielä joten pitäis kai vähän kattoa mitä suuhunsa laittaa... :D


Ja galluppiin vastaisin että tästä jorviin ajaa ehkä semmosen 25min eli ihan ok matka.

Paitsi että se mies on vielä siel sorsamettällä... :kieh:

huomenna poks 39+0
 
Täällä minäkin vielä kökin, kun uni ei taaskaan ota tullakseen...

Mutta Galluppiin Meillä matkaa synnyttämään noin 10km, eli aika sopiva matka.
Olisin varmaan ihan paniikissa, jos asuisin tuolla pohjoisemmassa, kun en tietäisi milloin sinne synnärille mennään matkan ollessa tyyliin 100-300km.

Kiitokset Diorille tarkasta synnytyskertomuksesta.
Teillä tuntuu olevan kaikki mallillaan ja pieni saa maitoakin riittämiin.

Jouskari kauhisteli painonnousuaan.
Älä huoli, minä panen paremmaksi ja lisää tulee koko ajan...
En vaan millään malta olla syömättä kaikkea mitä mieli tekee!
Ja saahan nuo kilot sitten pois, kun vaan päättää.

Jotkut "kehui" niitä sairaalan megavaippoja ja niitä minäkin ensin kauhistelin kuusi vuotta sitten sairaalassa.
Vannoutunut tampoonitar kun olen, mutta siinä tilanteessa ne oli äärimmäisen ihanat ja pitävät!
Suunnittelin jo "lainaavani" kotiinkin yhdet pöksyt, mutta en sitten malttanutkaan.
Ja vuotokin onneksi muuttui siedettäväksi siinä vaiheessa, kun kotiin päästiin.

Voimia kaikille supisteleville ja "hermoraunioille" sekä jaksamista verenpaineiden sekä särkyjen ja kolotusten kanssa!
Koetan taas jatkaa tuota romaanin lukemista, jos vaikka uuvahtais jossain vaiheessa yötä...

Mamitus2 Ja Nappula 37+4
 
Moikka vaan. Mies on yövuorossa niin minäkin kukun miten sattuu. Täällä oli ollut jos jonkinlaista galluppia:

Synnytys-lähestymässä-tuntemuksiin? No nuo sisäreisien kipuilut ja harjoitussupistusten tiukentuminen. Viime yönä heräsin menkkamaisiin jomotuksiin ja alkoi jo jännittää :)

Sairaala-matka? Meillä ajaa melkein tunnin sairaalaan, eli pitää vähän osata katsoa etukäteen ettei tule kiire. Äitini synnytti samaisessa sairaalassa samalla välimatkalla pikkuveljeni 6 minuutissa kun perille pääsi, mutta se olikin 4. lapsi...

Jonkun vauvan painoarvio ihmetytti myös minua, sillä sain vauvan painoarvioksi 36+1 päivänä 2600-2700g eikä siinä ollut liian vähää :O

Minä pakkasin tänään viimein sairaalakassia, ja myös vauvalle kotiutumiskassia, ja se tuntuu niin epätodelliselle!! Tuntuu välillä niin vaikealle uskoa, että mun mahassa ihan oikeasti on vauva joka tulee sieltä ja muuttaa meidän elämän... ehkä se on tämä eka?? Jaa-a. Yleensäkin, koska eilen sai tietää että vauva saattaa syntyä koska vaan, tulikin sellainen olo että U P S ja J A I K S ! en haluakaan, jännittää :p Vaikka oikeasti kuitenkin haluan. :LOL:

Diorille kiitos synnytyskertomuksesta. Kuulosti kyllä tosi erikoiselle, että supisteli vaan ja mitään ei tapahtunut... niin se vaan on yksilöllistä!

Nyt sänkyyn laulamaan vauvalle :)
 
ihan ekana :hug: koiramammalle ja maariankämmekälle!

Kiitos :flower: dior synnytyskertomuksesta ihan tosi paljon! mielenkiintoista tietää miten muilla menee. ja olipahan kaunis lapsi, aivan ihana :heart:

hexan koira tykkää saunomisesta :D niin meidänkin koirus!

gallup matkaa on meiltä jorviin n. 7km, sellanen sopiva matka siis =)

Nyt iltateelle kun mieskin tuli vihdoin kotiin :wave:
 
Voimia koiramammalle ja maariankämmekälle :hug:

Galluppia: Meiltä olisi KYSiin matkaa 130km joten ei houkuta oikein. Ja ole päättänyt että jos kaikki menee hyvin niin menisin KAKSiin, kun sinne olisi matkaa vain 50km. Nää vois tietysti lisätä sinne listaan... :)

Kylläpä huominen jännittää kun on taas neuvola. Mitähän se th nyt keksii mun pään menoksi. Kun se viimeksi järjesti semmosen shown sen sf-mitan takia ja se oli vain pudonnut 31-->30. No se on semmoinen hermoilija ja niin ymmärtäväinen mukamas...Kysyy 10 kertaa että olikos sinulla jotain mielenpäällä ( samalla laittaa kätensä mun hartialle :kieh: ).

Mietin tuossa mitähän sitä tehtäisiin ukon kanssa viikoloppuna kun lapset menee mummolaan. Ne on olleet siellä viimeksi kahdestaan huuhti-toukuun vaihteessa 2007. Et sillon ollaan oltu viimeksi viikonloppu kahestaan... :D

Mut nyt nukkumaan et jaksaa aamulla lähtee sinne neuvolaan. Pitää tulla kertoilee miten meni.

Maska82 ja papunen 37+2
 
Ei totta - megapitkä kirjoitus, jota ähersin tunnin verran katosi? En ole vielä sinut tämän uuden macbookin kanssa... mutta nyt sain sentäs uuden mokkulan hankittua niin olen ainakin jossakin muodossa aina connected ja pääsen seuraileen teidän kirjoituksia...

Voi saaplarin saaplari - pitäs tallentaa välillä - JOKA TAPAUKSESSA ONNEA TINII JA DIOR JA TUULI JA KIITOS DIORILLE SYNNYTYSKERTOMUKSESTA!! Kukkapuskia haluisin lähettää mut en osaa liittää vielä tällä mactoosalla... Ja nyt on niin hiton myöhä et pakko käydä unille! Huomenna uus yritys toivon mukaan...

Jaa no synnärin sijaintigallup vielä - vedän ehkä toissuuntaset enkat kuin lapin ihmiset eli alle 50 metriä synnärille ;)

Mitzy 36+4

ps. Ma vauva oli 2800g ja kohdunkaula tiukasti kiinni, mutta pehmentynyt, ei silti jaksas tätä odotusta enää kauaa, kun tuntuu että halkeaa ihan tuota pikaa - vielä olis kuitenkin tasan kaksi viikkoa sektioon - onneks on ees se päätetty ja se on 10 päivää ennen la., todella isot sympatiseeraukset jos jollakin menee yliaikaiseksi... toivotaan et kaikki jakaantuu ees jossakin määrin viimestään la. tienoilla)
 
Dior mikä sitä naista vaivas!ei halunnu kattoo telkkaria!!ihmeellinen...

Snanna tsemppiä, oikein jännittää et ootkohan jo lähtenyt!

Täällä yö meni vähän paremmin, ei tarvinnu käydä vessassa kun pari kertaa.Puol 6 kuulin kun poika lähti huoneestaan, aloin ihmetteleen kun ei sitä kuulunut, piti oikein kurkata et mihin se meni niin tuossa meidän makkarin ovella istui ja kun näki mut niin kirmas äkkiä sänkyynsä.asiana oli yölampun päälle laittaminen.No, eipä kyllä nukkunut kun 30min. ja täällä sitä taas ollaan.
Huomenet kaikille!!
 
Huomenta

Ja kiitos Diorille. Mikä mahtaa olla Snannan tilanne?

Synnärigallup:
Meiltä on noin 5 km naikkarille. Ei ruuhka-aikaan sen ajaa vajaassa vartissa. Vaikka on noi liikennetyömaatkin tuossa. Sitä siis miettii, että jos lähtö tulee (muun kuin lapsivesien vuoksi) kiiruusti, olisko nopeinta mennä omalla autolla.

Tänään on taiteiden yö, aikooko kukaan mennä sitä pällistelemään?

Hyvä, jos Mayahin vauva olis kääntynyt. Meillä kyllä tungetaan päätä kylkiluihin ja joskus navan yläpuolella tuntee käsien liikkeen.

Tänään olis neuvola. Tuntuu, että paino on tehnyt aimoharppauksen ainakin oman vaa'an mukaan. Melkein menee 90 kg rikki! Tai varmaan meneekin kun paino otetaan vaatteet päällä! Vaikka ruokamäärä on vähentynyt nyt kun muu perhe ei ole kotona (ei kahta lämmintä ruokaa päivässä) ja liikunta on lisääntynyt niin kyllä se vauva painonsa kerää ja äidissä se näkyy. Mutta Diorin sanat oli lohdulliset ja muistan kans esikosta että nopeasti se paino putos ja vähän liikaakin.

Kamalaa, ihan kuin olis flunssa tulossa! Ei ilahduta lainkaan. Isäni joutui sairaalaan ja häntä pitäis käydä katsomassa mutta samalla mietityttää, ettei sieltä vain saa mitään tartuntaa. Tavallaan nyt pitäis yrittää selvitä ilman mitään sairastumisia vielä 10 pv mutta olis kiva käydä isää katsomassa vielä tässä tilassa. Jos olis terve, niin ettei häntä tartuttais.

Hexa ja pikkusisko, 37+6
 
Huomenta Hexa ja muut!

Hexa
- milloin sulla olikaan se sektio? Aiemmin kuin mulla muistaakseni... Mulla 5.9., jolloin on RV 38+4

Taiteiden yöhön - ei kiitos tällä mahalla, ihmisten tuupittavaks, ärsyttää se ja ilmatölkit ilman tätä mahaakin sen verta, etten ole vuosiin osallistunut...

Ihan samaa mulla painon kanssa, ekat noin 8 kk yht 6kg, nyt sitten ainakin kilo viikossa, että eiköhän 10 kg saada vielä rikki...

Jos sitä sitten yrittäs vielä takas unille - yleensä vaan joka aamu oon tähän aikaan muutaman tunnin hereillä, kun vauvalla on juoksuharjoitukset noin klo 6-7, tai joskus jopa klo 5-7. No nythän on voinut samalla katsella kannustukses Bolttien ja muiden ihmetekoja olymiaadien merkeissä ;)

(Jos mulla olisi täällä joku esikoinen olisin varmaan ihan sekoamispistees unenpuutteen vuoksi, sen verran rikkonaista on tämä nukkuminen muutenkin - selällään ei voi olla, koska tulee paha olo, kyljillä ei voi olla kuin hetken, kun alkaa sattuu lonkkiin liikaa ja vatsan päällä nyt ei ainakaan voi levätä - että mietiyttää jo, onko luonto meinannut, että ihmisen pitäisi tämä viimeinen raskauskuukausi nukkua seisaaltaan...? Tähän vielä mukaan vessareissut ja käsien puutuminen tunnottomaksi, onkohan evoluutio sittenkään muokannut hommaa ihan oikeaan suuntaan - onkohan eläimilläkin näitä samoja tuntemuksia...?)
 
Mizy: 1.9. eli ihan pikkasen ennen sua. Tosin rv 39+2 joten saa nähdä, ollaanko vielä silloin kasassa. Miehen ens viikko vaan töissä on tosi paha mutta jos isäni on sairaalassa niin äitini kyllä saisi esikon hoidettua.
Tässä on PowerBook alla, lainassa, kun sängyssä masun kanssa ei oikein saa pc:tä mahtumaan mihinkään jos mies nukkuu vieressä. Päivällä onneks voi tehdä PC:llä sitten hommia.

Nyt suihkuun ennen neuvolaa.
 

Yhteistyössä