***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Heipä hei!
Aivan ihanan suloisia pikkuisia täällä syntynyt!! :heart: Onnea vielä kerran!!

Itsellä kaikki neuvolassa ok, hempat, verenpaineet, pissat ym. Mutta eilen käytiin yksityisellä vielä ultrassa katsomassa pientä ja siellähän hän vieläkin kököttää perätilassa!!Lääkäri kirjoitti sitten lähetteen äippäpolille ja ens viikolla pikku-kaveria sitten yritetään kääntää, eikä kuulemma tunnu yhtään kivalta..toivon vaan pirusti että kääntö onnistuu ja että pikkuinen jää sinne raivotarjontaan, muuten voi olla edessä ikävä synnytys, koska haluaisin ainakin yrittää normaalia synnytystä, jos tyyppi vaan mahtuu sieltä tulemaan. Painoarviota saatiin 2,7kg, eli kivasti on tyyppi kasvanut siellä.. :D

Synnytysgalluppia täällä ei vielä oireen oiretta synnytystä varten, välillä maha kivikovana, joten supistelee siis joskus, mutta luulen että mulla ainakin venyy lähtö ihan tonne laskettuunaikaan asti... :kieh:

jkoo + Pikkuinen Perätila-Pena 35+6 :p
 
Meidän neuvola käynti muuttuikin sitten köyhän miehen kauhuleffaksi :eek: :(
Tavalliset mittaukset eka ja sitten tarkempaa sepostusta asiasta

rv 37+1
painoa +1,7kg :eek: huh huh!!!
RR 117/78
pissa puhdas
sf 35 ei -1,5cm vauva laskeutunut
lapsivesi norm.
RT
ja sitten tämä murheenryyni eli syke 96-120

Koska vauvan sykkeet oli hidastuneet noinkin alas niin saatiin lähete ja välitön siirtyminen keskussairaalan äitipolille. Siellä päästiin aika nopeesti käyrälle jossa syke kuitenkin pysyi n. 130-140 välillä hetkittäisiä notkahduksia lukuun ottamatta. Supistuksia ei ikävä kyllä tullut, olisi ollut kiva nähdä mitä lukemaa mittari näistä harjoitussupiteluista näyttää. Puolisen tuntia oltiin siinä seurannassa ja sen jälkeen sitten päästiin lääkäritätille joka ultrasi sydäntä, sieltä ei ainakaan nyt löytynyt mitään poikkeavaa. Sanoi kyllä että alkaa olla niin isot luut edessä ettei kunnolla enää näe. Napavirtaukset oli hyvät, tosin pentusen jumppatuokio hieman hankaloitti tätä toimenpidettä. Synnytystapa arvio tehtiin samalla ja koko oli 2860g (tuntui käteen kuulemma isomalta ) ja keskikäyrällä mentiin. Pitäisi lantion puolesta mahtua syntymään alakautta.

Kyllä sydäntä kylmää vieläkin ja on semmoinen henkisesti paha olla, taidanpa lähteä sänkyyn peiton alle itkemään sitä pois. Onneksi kuitenkin nyt kaikki hyvin. Tuli kyllä aikamoinen halu saada vauva ulos, jotenkin semmoinen olo että olisi enemän "turvassa" mahan ulkopuolella kun masussa.

Diorille kiitos synnytyskertomuksesta!

Nyt on niin takki tyhjä että palailen illalla sitten...
Koiruus ja pentunen rv 37+1
 
Kiitos synnytyskertomuksesta Dior ja onnea vielä aivan valtavasti ihanasta pienestä pojasta! :heart: Kiva, kun jaksoit niin tarkasti kertoa synnytyksen kulun. Sitä ollaankin innokkaana odoteltu täällä koko porukalla :) Ihanaa vauva-aikaa!

Daydreamsin poika ei oikein jaksanut nukkua. Toivottavasti asia korjaantuu, mene päikkäreille, ku mies tulee töistä! Tsemppiä! :hug:

Suhveli murehti kiinni olevaa kohdunkaulaa. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin ja vauva raivotarjonnassa! :) On tämä jännää, kun toisaalta ajattelee jo nyt haikeudella kohta mennyttä raskausaikaa (ja vauva-aikaakin jo...), mutta toisaalta ei millään jaksaisi odottaa. Autetaan toinen toisiamme jaksamaan! =)

Nawilla oli edessä ulkokäännös. Ymmärrän huolesi, tulehan kertomaan kuulumiset sitten! Toivottavasti kaikki menee oikein hienosti! Ja ehkäpä se mieskin hoksais, että nyt tarttis tehdä pihahommia :)

Tiniille onnea aivan ihanasta pikkuneidistä! :heart:

Snodgrass joutui ostamaan uusia äitiyspaitoja. Meillä sentilleen sama huima pituus, eikä minullakaan riitä M-koossa mahalle pituus! Ärsyttävää! :eek:

Hexalle tsemppiä suppailujen kanssa! Aikamoisia järjestelyjä olet saanut kehittää, mutta enää ei ole onneksi kauaa jäljellä =)

Hilbertillä olikin kunnon limatulppa unessa :LOL: Olit menossa katsomaan Mamma Miaa - se on NIIN HYVÄ!!! Siis oikein hyvänmielen leffa. Nytkin soi mulla soundtrack taustalla koko ajan. Ja ainakin meidän vauveli tykkää hyvästä musasta, kun biletti koko leffan ajan aina musiikkikohtauksissa oikein tehostettuna :D Mukavaa leffailtaa!

Coralle ja Mamitukselle isot voima :hug: ! Varmasti on ihan tyypillistäkin käydä kaikkia pelkoja läpi raskauden aikana. On hienoa, että niistä voi puhua ja asioita käsitellä. Valoisaa mieltä! :heart:

Pienpapulle (vai olisko se pienpavulle, kun nimissä tuo taivutus usein erilainen... miettii opettaja :ashamed: ) onnittelut hyvistä synnytystapa-arviokuulumisista!

Näköhäiriöistä oli kans puhetta. Nyt ihan vasta oli yhdelle nuorelle äidille tullu loppuraskaudessa migreenin oloisia näköhäiriöitä, joita sitte luultiin vaan migreeniksi. No, ei ne menny ohi ja nainen sai pienen vauvan. Synnytyksessä ponnistus kuitenkin vaikutti asiantilaan ja molempiin näköhermoihin tuli infarkti... Nainen sokeutui lopullisesti. Eli jalkoja ylös, jos tuntuu... En tosiaan halua pelotella ketään, mutta voihan ne kintut nostaa ylös vaikka huvikseen välillä :D Tuo on siis tosi tosi harvinaista.

Unettomista öistä kärsii näköjään muutkin! Vitsi se on rasittavaaaaaaaaa!!! Viime yö piti vielä nukkua tuuletusikkuna kiinni, ku miehelle iski kunnon flunssa eka kertaa vuosiin. Joo eipä ollu onneksi kuuma... :/

Huimauksestakin tuntui moni kärsivän. Sama vika täällä. Helpottavaa tietää, että se kuuluu asiaan monella, vaikka ei sitä kenellekään toivois.

BB koukutti aikaisemmin, mutta viime kaudesta jäi mulle ja miehelle ainakin huono maku, ku porukka vaihtui koko ajan ja se oli kummaa sähläämistä. Jospa tämä kausi olis taas hyvä :) Siihen kyllä jää kiinni, jos alkaa seurata :whistle:

Kädet puutuu täälläkin!

(.) Neuvolassa käyty. Kaikki ihan mukavasti, mitä nyt painoa tullut taas +700g/viikko :ashamed: ja verenpaine oli ihmeen korkealla. Terkka meinas, että voi olla ihan stressiä, ei kannata murehtia, ku ei ollu onneksi vielä paha. Puhuin näistä synnytykseen ja lapsen kääntymiseen/kääntöyritykseen/sektioon liittyvistä peloista ja aloin tietenki märisemään... Yritin hillitä, mutta ei siinä mikään auttanu. Onneksi on niin ihana TH, että se vaan lohdutti ja kertoi faktoja. Tuli sillain kyllä paljon parempi olo. Hyvä ku se meinas itsekin alkaa itkemään :whistle: Ja kaiken huipuksi hän meinasi, että pikkuinen saattaisi olla kääntynyt!!!!!!!!! Sanoi, ettei saa elätellä liikaa toiveita ja että "et sitte ala itkemään maanantaina synnytystapa-arviossa, jos ei olekaan kääntynyt" ( :LOL: ). Mutta eilen tää kyllä rymys ja aamulla tuntu pari mojovaa liikettä (potkua?) ylämahalla. Mä laitan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että olis kääntyny ja pysyis! Jo terveydenhoitajan tunnustelu alamahasta käy niin sairaan kipeetä, että se ulkokääntö on varmaan kidutusta... Voi nyt tuntuu jotain liikkeitä ihan alhaalla :| Olispa ne kädet. Miltä/missä liikkeet tuntuu, kun vauva on raivotarjonnassa?

Nyt päikkäreille, ku meni taas yö ihan harakoille pyöriessä...

Ihanaa ja iloista mieltä kaikille massukoille! :)

Mayah ja pikkuinen 35+4 :heart:
 
Dior Kiitos synnytys tarinasta se on aina mielenkiintoinen=)
En ehdi kommentoimaan enempiä. Myöhemmin taas tää oli vaan tällänen lepo hetki. Hermot menny tänään noin sata kertaa niin esikoiseen kun mieheenki, tarviiko niiden molempien olla niin rasittavan ärsyttäviä ja vielä samana päivänä :headwall:
elohiiri ja masu vieläkin 38+1
 
Kiitos Dior miljoonasti! Olipas merkillinen synnytys, mutta kaikki meni ihan täydellisesti loppujen lopuksi. Ja mukavinta tietenkin, että vauva oli kuitenkin jo noin valmis tänne maailmaan. Jos saan vielä kysyä, niin söikö vauva heti itse ja hengitti kunnolla?
Perhehuoneesta tai sen puuttumisesta mäkin olisin tosi surullinen, kiva että saitte lopulta huoneen! Mä ymmärrän täysin itkuskelun, itse kukin on niin herkkänä synnytyksen jälkeen, ja varmasti sulla oli kova ikävä miestä. Mutta mutta, paljon vielä onnea ja jaksamista uuteen arkeen! :heart:

[/b]maska, en nyt ole mikään ammatti-ihminen, mutta mun käsityksen mukaan teidän vauva on ihan normaalin kokoinen. Vauvathan painaa laskettuna aika n. 3-4kg. Onko teillä sitten lähtenyt kasvukäyrä laskuun tms.?

vuh, kiitos sanoistasi! Mullakin kohtauksia on tosi harvoin. Ja yleensä saan ne ihan hallintaan, just hengittämällä ja vaikka sulkemalla silmät. Toivottavasti ei vauvan kanssa tarvitse montaa kertaa kokea sellasta! Toisaalta mun isälläkin on paniikkihärö ja se on kolmen tytön täydellinen iskä :heart:

Liikkeenlaskennasta, välillä tulee kyllä ylinmääräisiä tykytyksiä, jos masu on hiljainen vaikka kolme tuntia putkeen. Välillä voi jo pieni nykäisy jossain tuntua, mutta ei muuta... Yleensä meidän tyttö on kyllä melkein liiankin aktiivinen. Tänään miehen parturikäynnillä mun koko maha heilui pitkään kauheella vauhdilla puolelta toiselle, ihan sattui. Ja bussissa jouduin työntelemään toisen selkää ja raajoja sisemmälle, kun puski ne ihan pintaan... Tätiä hymyilytti siinä vastapäätä. Mä olen yrittänyt sinnitellä niiden vähäisten liikeiden kanssa ja odotella.

zucchero, mulla on myös turvotus ihan järkyttävää. Kihlasormus tuskin menee pikkurilliin! Ja jalat on kuin vauvan tassukat, sellaisen pyöreät ällötyksen. Ihokin jotenkin ällöttävän värinen. Ja vedenjuonti ei auta yhtään!

Juup. Neuvolassa käyty, viimeisen kerran Vuosaaren neuvolassa. Seuraavaksi siirryn Pihlajanmäen terveysaseman Viikin soluun. Inhoan sitä asemaa!
Voi, kun terkkari niin taputteli vatsaa ja vauvan peppua ja toivotteli hartaasti jatkoja.
No, kai ne siellä Pihliksessäkin on mukavia.
Eli:
21.8.2008
34+5
painonmuutos/ viikko +800g :ashamed: yhteensä 71.1 kg, eli 19 kiloa :ashamed: :ashamed: järkyttävää
RR 142/94 (olin just juossut portaat ylös)
pissa -/-
Hb 122
Sf 32-33
lv N
painoarvio 2,5kg
rt
syke+
liikkeet++

Kaikki kivasti, paitsi tuo paino. Oon 171cm ja bmi ennen raskautta 17, eli saahan sitä tullakin. Mut ei kyllä kivalta kuulosta noi lukemat.

Illalla taas palailen, jestas kun on nätti sää!

Cora ja tyttö 34+5
 
Hexa hih, ihana tuo "pyyhkii turkkinsa mattoon" :D me käytiin sillon 6kk jälkeen vaan sillee et isi piti poikaa sylissä ja vähän aikaa istu alalauteella, sit minä pidin sen aikaa et isi peseyty ja sit ukot lähtikin jo saunasta.Et tosi pikasta, joskus ei sitäkään aikaa voinut kun poika vaan huusi, sitä jotenkin otti henkeen tms.Tiedä sitten oliko liian kuuma sauna, tuo kun on vanha pieni puusauna niin tulee aika kuumaks äkkiäkin.mut ehkä tosiaan sit kun istuis ite niin vois vaikka pesuhuoneessa istua vannassa tms. tai semmosessa bumbo-tuolissa!

Dior sulla olikin ollut tosi pitkä tuo synnytys!tosi kateellinen oon sun lyhyestä ponnistusajasta, mulla oli melkein 2h :kieh: kiitos kun jaksoit tulla kertomaan!

koiramamma kyllä sua nyt on peläytetty :hug:

cora älä huoli, kyllä sä siitä painosta sit eroon pääset ja niinkuin sanoitkin niin täytyhän sitä tullakin kun oot ollu sen verran laiha!

päikkärit paransi omaa mielialaa pikkusen.
ainiin, piti mainita kaikille jotka murehtii kun ei alapäässä oo mitään tapahtunut niin mulla ei viimeks vielä 5 päivää ennen synnytystäkään ollut paikat ees pehmennyt!että äkkiä ne tilanteet voi muuttuakin...
 
kiva Dior kun kerroit miten kaikki meni.

Omaa napaa...
Eli lääkärissä oltiin kaikki oli ok
hemppaa ei otettu
pissa --
verenpaineet 118/80
sf mitta 32 eli sama kuin 2vkoa sitten
vauvan syke 150(oli hurjat jumpat menossa kaverilla)
ja tarjonta; lääkäri oli sitä mieltä että josko kuitenkin olisi rt eli joko kääntynyt "salaa" (hmm...) tai sitten ollutkin niin koko ajan mutta koska ei osannut varmuudella sanoa niin sain lähetteen ultraan.. HALLELUJA :D
sit saa mielenrauhan. (miten ne ei muka ammatti ihmiset osaa kattoa tarjontaa????? :eek: )

joo ja alapää juttuihin piti lisätä että kiinteästi kiinni ollaan mutta niin ollaan oltu edellisissäkin raskauksissa ihan sinne synnytykseen asti....
 
Jää leffaan meno tältä illalta.. Päänsärky ei ole hellittänyt lainkaan, vaikka olen ottanut noita grammasia panadoleja. Käväsin pika käynnillä neuvolassa, otettiin pissa (onneksi puhdas) ja verenpaine, mikä oli noussut ->146/94. Sain verenpainemittarin kotiin ja määräyksen viettää loppupäivä vuodelevossa. Jos alapaine nouse sataan tai yli, pitää lähteä TAYSiin. Muuten on maanantaina kontrollikäynti.
Nyt painun pehkuihin...
 
Kuulumisia täältä kertoilisin..Terveiset Kättäriltä, oltiin lääkärin tarkastuksessa.
Vauva on pysynyt pää alaspäin, kovin on alhalla. Kohdunkaulaa ei enää ole ja melkein sormelle auki. Eli kyllä viime päivien supistelut ovat tehneet tehtävänsä. Ei lääkäri sanonut kuinka kauan tässä vielä menee.Painoarvio pienokaisella olisi nyt 3400g. Aloitan huomenna suursiivouksen, jos pystyn, jospa se siitä...

Vape ja Kerttu 38+3
 
TERWE!!

Hilbert Nyt sitten kovasti kovasti lepoa lepoa :( Toivotaan nyt että olo helpottaa, etkä sitte vaan rupea raskausmyrkytyksiä harrastamaan siellä!!

Dior Kiitos synnytyskertomuksesta... Itkuisuus on normaalia synnytyksen jälkeen :hug: Vaikka olishan se muutenki kiva kun se mies olis voinu jäädä sinne sun rinnalle! Arvatenkaan mieskään ei varmasti nauttinut olostaan yksin!?!

Vauvojen perätarjonnasta kärsiville!!!! Serkku käy akupunktio-koulua ja heillä oli kurssilla vasta vauvan käännöksestä asiaa. Hän on todella kiinnostunut itämaisesta- ( varsinki kiinalaisesta- ) lääketieteestä. Joten suosittelen ottamaan yhteyttä akupunktio-hoitajaan tms... Jos vaikka paikkakunnalta sattuis löytymään sellaista osaava henkilö. Eipä siinä mitään menetäkkään. Käännös hoito tehdään ns. moksaamalla, eli piikkipelkosille sopiva menetelmä! Ei siis pistetä piikkejä ympäri kroppaa. Itse olen saanut akupunktiosta apua ja uskon tähän tuhansia vuotta vanhaan menetelmään, enemmän kuin länsimaiseen lääketieteeseen... Jos vaikka synnytys ei käynnisty omillaan voi hän tulla sitte pistelemään mua =) Kivunlievityksessä saan sitte toivottavasti ( ja monessa muussa ) apua :D Tästä sais paljon asiaa mut en viitsi tukkia palstaa tällä asialla!

Koiramamma :hug: Varmasti säikähdit... Onneksi oli kaikki kunnossa ja koitahan nyt rentoutua, kyllä se vauva syntyy kun se on valmis!! Stressaamalla ei saa hyvää aikaan!! ( En nyt tarkoita että olisit aiheuttanu tätä vauvalle!! ) Nyt komennan sua vaan nauttimaan ajasta miehesi kanssa kaksin!! Kohta se ei enään ole niin helppoa. ( julmaa tekstiä :whistle: )

Turvotuksesta kärsiville! Mulla auttoi pahimpaan turvotukseen se että, laitin 1,5l kannuun vettä ja se piti tyhjentää, plus pari isoa lasia vettä. Lähti neste kulkemaan... joku mulle sano et pitäs juoda tuplasti enemmän entä normaalisti?!!

Nyt pitää lähtee poika hakeen hoidosta... täytyy palata myöhemmin astialle!! Oli se paino-arvio polilla tänään!

R iikka 34. rv
 
Olen taas laiskana taustaillut - muiden kuulumiset on kyllä tullut tarkastettua moneen kertaan joka päivä..

Tuuli, Dior ja Tinii: Onnittelut pikkynyyteistä! :heart:

Koiramamma: :hug: Hyvä, kun pääsit kuitenkin ammattitaitoiselle lääkärille varmistamaan, että vauvalla on kaikki hyvin. Koita olla murehtimatta, kaikki menee varmasti hyvin. Ja onneksi on jo viikkoja näin paljon - jos on jotain poikkeavaa tunnetta, ei muuta kuin heti synnärille tarkastukseen! Itsellä on myös huolestunut olo noiden sykkeiden suhteen: Viimeksi neuvolalääkärillä oli kaikki mahdolliset kesäsijaiset töissä.. Niin terkkari kuin lääkärikin ja lääkärillä oli kaiken lisäksi joku ihan kädetön harjoittelija. Lääkärikään ei vakuuttanut yhtään, luki jotain ohjekirjasta koko ajan.. Vauvan syke huiteli 160-170 välillä koko ajan! Lääkäri kyseli, tulinko sinne kiireellä tms., vaikka todellisuudessa kävelin sinne erittäin rauhallisesti. Verenpaineet, pissat yms. kaikki oli ihan kunnossa. Lopuksi lääkäri taas tarkasti jotain papereitaan ja sanoi, että kyllä tuo 160 on vielä kuitenkin ok. Mutta kuulostaa minusta tosi korkealle! Huomenna on taas NKL:lla sikiön kasvukontrolli, luojan kiitos! Luotan kyllä naikkarin lääkäreihin kuin kallioon, täytyy kysyä tuosta sykkeestä samalla. Muuten alapäässä ei kuulemma mitään erityisiä muutoksia.. Taidan pyytää naikkarin lääkäriä tsekkaamaan tilanteen huomenna.

Muuten kaikille vaivaisille tsemppiä ja kärsivällisyyttä! :hug:
 
ail
Kiitos Dior synnytyskertomuksesta.Aika pitkältä kuulosti siun suppailut.Hyvin oot kestäny :flower: Täällä kamala nuha kolmatta päivää ja tämä HIKOILU!!!Kaksi päivää hikoillu kun pieni porsas.Oikein yököttävää kun hiki valuu norona vaikka istuu vaan paikallaan.Mahdan olla kaunis näky turpeine jalkoineni ja nakkisormineni sekä alkoholistin näköisen turpean naamani.Kauniina lisänä valuva hiki.Huomenna äippäpoli ja db hoitaja naikkarille jonne muuten synnytys siirtyy insuliinihoidin takia.En siis pääse tuttuun jorviin,niisk.Minä kun aspergerina en ole kauhean hyvä olemaan tuntemattomassa paikassa ja muutokset ovat pieniä kuolemia miulle.Miten mie kestän....

ail ja Pipsa 37+6
 
Heipat!

Noni, nyt nolottaa omat huolet kohdunkaulasta, kun muilla on oikeita huolia. Anteeksi. :ashamed:

Dior iso kiitos kertomuksesta! Oli mielenkiintoista lukemista! Ja voin kuvitella surusi iltaisin sairaalassa, jotenkin voisin olla ite samanlainen tuossa tilanteessa... :hug:

Ja tosta hikoilusta, mä oon myös hikoillut tässä pari päivää kuin pieni possu, mutta vahvasti epäilen, ettei meikäläisellä enteile synnytystä :D

Huomenna lähden TAAS ikeaan! Tosin nyt vaan kaverin seuraksi... ja lupasin myös kantaa kaiken, mitä hän ostaa :D ja miehelle sanoin peseväni auton tässä lähipäivinä ja ja... tää flikka alkaa nyt hommiin :D

Jeps, mutta jaksetaan mammat! Ei enää kauaa!
 
Heips!!
Täältä ei vielä vauvakuulumisia......
Supistelut lakkasi kuin seinään ja nukuttua tuli monta tuntia... Enkä tajua mistä moiset unenlahjat tuli....
Nyt on kipuiltu uudelleen mutten aio lähteä sairaalaan makoileen tyhjää....

Diorilla suloinen pikkukaveri ja oli kiva lukea synnytyskertomus...

Koiramammalle iso :hug:

Ninnipo ja :heart: masukki 37+2 :heart:
 
Dior: Kiitokset synnytyskertomuksesta ja vielä kerran onnea!! :flower:

Koiramamma: Onneksi kaikki hyvin, vaikka säikäyttikin!

Omaan napaan ei yhtikäs mitään uutta. Hain kirjastosta Synnytä rentoutuneesti -cd:n (joku muukin on tainnut mainita siitä?) ja rupean kokeilemaan sitä heti huomenissa, ellen jo tänä iltana. Minua vaan hitusen ärsyttää aina noitten rentoutuskasettien puheäänet... Mutta kun keskittyy olennaiseen elikkäns siihen rentoutumiseen, niin yleensä toimivat ihan kivasti.
 

Huh ku olitte taas ehtineet kirjoitella :D

Hille en kyllä yhtään ihmettele ärsytystäsi :kieh: Mutta listaan synnäri laitettu...

Syysmamalle Tsemppiä sinne remontin keskelle ja toivotaan, että ajoissa valmistuis :)

Jkoo Toivotaan, että kääntö onnistuu, vaikka kivahan se ois kun ihan itelleen päättäis viel kääntyä :kieh:

Diorille Kiitos ihanasta synnytystarinasta :heart: Pitkään oot saanut kärvistellä, kun noin hissukseen on avautunut, mutta palkinto on varmasti sen kaiken arvoinen. :heart: Ja oo kuule ylpee itsestäs...selvisit hienosti peloista huolimatta. :D

Koiramammalle :hug: Mites se pentunen nyt noin pelästyttelee :/ Mutta onneks kaikki kuiteski tuntuu hyvin olevan, mutta uskon sen, että varmasti tulee tarkkailtua pentusta nyt tarkemmin.

Mayah ja Nawi Nyt pitä vaan oikeesti toivoo, että olisivatkin yllätykseksi kääntyneet :D Liikkeitä mulla tuntuu ihan joka puolella ja rt:ssä ainakin pitäis olla...ihan kunnon muksasuja tuolla alhaallakin...

Elohiirelle tsemit ärsytyksen keskelle :hug:

Hilbert Voi tylsyys tuollaista särkyä... menis nyt ohi mokoma :( :hug:

Vapella Hyvän kuuloisesti jo paikat valmiina :whistle:

Täällä tänään taas yhtään mitään supistellut tai muutenkaan ollut olo, että ois synnytys lähelläkään :kieh: No mutta mullehan tuolla mitäs nyt-puolella ennustaja ennusti, että synnytys käynnistyy yllättäin... eli mahikset on :D Tosin eiköhän ne aina vähän yllättäin ala :whistle: :LOL: Potraa poikaa myös ennusti... että katotaan nyt tarviiko sitä alkaa ihan tosissaan ennustuksiin uskomaan, jos sattuu oikein menemään nuo asiat ;)
 
Oliskohan teistä helpottamaan huolia!?
Kävin nimittäin neuvolassa ja kuunneltiin sydämen sykettä, joka yhtäkkiä laski roimasti. Terkka pari kertaa pukkas vaavia jotta sai sykettä nousemaan ja kuunteli tosi tarkkaan ja kauan.
Se sit meinas että kun ei toista romahdusta tullut, niin ei pitäis olla suurempaa hätää ja käski seurata liikkeitä ja mennä synnärille jos on aihetta.
Jäi vain itseä huolestuttaan tosi paljon, että miten normaalia sellanen sykkeen huomattava alentuminen on?
Toinen huolenaihe on sitten sf-mitta, joka putosi viime viikosta 4 cm:ä, eli 28:aan.
sehän vastaa sf-käyrän mukaan viikkoa 31.
Sehän sillon saattaa laskea kun vauva laskeutuu, mutta että neljä senttiä!!!
Onko muilla laskenut noin paljon?

Todella todella huolissaan oleva maariankämmekkä rv 37+5
 
Maariankämmekkä täällä oli tänä aamuna sama show. Tosin me kävimme äippäpolilla jatkotutkimuksissa kun oma terkkari ei saanut sykettä ylös. Kannattaa käydä jos huolta kannat!!
Nimim. Saman asian kanssa painiva :hug:
 
maariankämmekkä tuossa linkki keskusteluun, jossa aiheesta jotain ja omakin juttuni, kun viime viikolla neuvolassa ilmeisesti tämän vauvan syke oli hetken alhainen

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1139232

Eilen lääkärin synnytystapa-arviossa olin käyrällä reilu 10minuuttia, eikä mitään häikkää ainakaan siinä ollut... toivottavasti sullakin kaikki hyvin!!
 
Kiitos Koiramamma ja suhveli!
Helpottavaa tietää, että voi olla ihan normaaliakin!
Itse olen vain semmonen, että mitä ja miksi-kysymykset jää pyörimään tuonne pääkoppaan, enkä osaa niitä tuoda neuvolassa esille ja sitten yksikseni pyörittelen niitä ja kehittelen kauhujuttuja. Ja tosi hidas olen ottamaan vaikka synnärille yhteyttä, jo matkankin takia, kun kumminkin 60 kilsaa pitäis ajaa.
Ehkä tuohon liikelaskentaan on kumminkin luottamista. Että jos 10 liikettä tunnissa saa niin pitäisi kaikki olla ok.

 
ail
Sydänäänistä.Meillä viimoset kolme kertaa neuvolassa Pipsan sydänäänet olleet 120 kieppeillä.Terkkari pistää miut aina kävelemään aulaan ja sit takas kuunteluttamaan.Vielä ainakaan ei äippäpolilla ole miuta käyrille laitettu asian takia.Huomenna taas äippäpoli.Taidanpa kysyä siellä asiasta.Toivottavasti teillä kaikilla asiasta huolehtijoilla kaikki hyvin.Ja muistakaa että synnärille vaa rohkeesti käymään jos asia pelottaa.Ei teitä saa jättää asian kanssa yksin.
 

Yhteistyössä