***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Äittä -67 :hug: Voimia teille paljon!
Ootte taas jaksani kirjotella!!! En muista enää mitä piti kommentoida...
Omasta massukasta, nyt on alkanu iltasella tuleen kivuliaampii harjotus suppareit mut saap si to ku on lekuri neuvola ni nähä onks ne tilannetta muuttanu mihkä suuntaa... Närästys on aika pirun kamalaa... Heti ku jotain suuhunsa tunkee ni saa kaivaa si rennien laukusta perää... Esikoisesta ei tod ollu näin pahaa välil melki laatta meinaa lentää...
Täytynee nyt lähtee syömään jotain välipalan tynkää tässä välissä=)
Jaksuja masut :heart: Viikot ne vähiin käy!!! =)
Elohiiri 0608 ja masukki rv35+6 Huomenna paukkuu=)
 
Vape Toivottavasti pikkuinen tajuis ihan ite kääntyä siellä masussa ja välttyisitte kääntöyritykseltä :)

Cora Kyl se vuotelu joo aika tympeetä on... Nyt en niin enää hermostu, kun viikoja on näin paljon kuitenkin jo, mutta sais tosiaan kaveri tuolla masussa viel kotvasen pysyä, että saan täällä Salossa synnyttää.
Eilen vaan oli ne supistelut aika kovia, niin alkoi heti mietityttää, että onkohan kohdunsuulla jotain tapahtunut.
No nyt oon levänny ja ainakaan tällä hetkellä ei mittään vuoda. Vanhemmilleni ilmoitin kyllä jo, että ihan varoiks kannattais olla jonkinmoisessa valmiudessa, kun eihän sitä lopulta tiedä, että koska se synnytys päättää käynnistyä ja poika pittää saada jonnekin hoitoon...tyttö onkin nyt isällään.

Laiskotus Sitä on kans täällä ilmassa...jos sais valita, niin sängyssä olisin koko päivän. Syömässä voisin välillä käydä. ;)

Vuh Ihan syystä sä oot vihainen. :'( Viattoman pienen eläimen elämä loppuu liian aikaisin jonkun törpön takia :headwall: Mutta älä itseäs nyt ainakaan syytä... Jotkut osaa olla todella vakuuttavia eläinystäviä vaikka totuus ois jotain ihan muuta. :(

Ja tuohon toiseen kysymykseen, niin mulla oli niin iso väli ykkösen ja kakkosen välissä, että taisin yhtä hermoheikko olla pojankin kanssa... Ja tässä oon miettinyt, että tuleekohan muutosta tälläkään kertaa, kun taitaa tuo turhasta hössöttäminen olla mun luonteessakin :whistle:
 
Ihan ekaks Äittälle :hug: Ja voimia teille!! Toivottavasti pääsette tulevaisuudessa tarkkailluun keskenmenojen vuoksi. Surullista, kun joku joutuu kokea jotain tällaista :'( :snotty:

Juu laiskottaa |O Ei tahdo mitään jaksaa ja tänään on taas huimausta ollu. Asioillakin piti käydä, piti vaan istua joka välissä missä pysty! Onneks esikoinen nukkuu vielä päikkäreitä niin pääsee mammakin lepäileen. Toisaaltaan onneks ei enään oo niin lämmintä, tuntuu et happi kulkee paremmin ja yötki tulee nukuttua paremmin. Nytkin pitäs laitta jotain ruokaa, ei vaan saa aikaseks :/

Vuh Kurjia tuollaset koiranomistajat, kasvattajanakin joutuu olemaan tarkkana. Siltikään uudesta omistajasta et saa kaikkea selville. Ei silti voi itseään syyttää!! :hug:

Harjotussuppareita tulee aika lailla. Päivästä ja tekemisistä riippuen joskus enemmän ja joskus vähemmän. Välillä tuntuu niinku supparit sais jotain aikaan tuolla alapäässä, mut eipä viimeks ollu mitään suurempia tapahtunu. Kivuliaita ei oo tullu kun se pari. Isäntä tuossa eilisen lemmiskelyn päätteks tuumas et oli viimenen kerta piiiitkääään aikaan. Oli tullu siihen tulokseen et voi vauva syntyä liian aikasee :heart: On se niin huomaavainen... Sanoin kyllä et lääkärit sen sitte kieltää jos on tarvetta, ei pitäs normi tilanteessa olla haittaa... Ei vaan tuo seksi tunnu enään samalta, on paikat niin löysänä ja orgasmi jää minulta saamatta. Ei vaan toimi :/
Miehen huomiosta Oli jo aikasemmin puhetta, ei kauheesti odotukseen osallistu. Nyt tietty ku kunto ja fysiikka ei oo enään loistava pitää huolta mun jaksamisesta. Ei vaan jaksa joka supparista ja kolotuksesta inistä ukolle. Kyllä se sitte huomaa ku oikeesti käy kipeää :)
Välillä tunnustelee vattaa ja laitan sen käden mun vattalle ku oikeen vatta-apina pökkii koivillaan. Eikä tietty anna kanniskella kauheesti. Mut ei jaksa kuunnella jos lueskelen esim. raskauspäiväkirjaa tms... Sitte kyllä antaa jakamattoman huomionsa kun vauva syntyy. Olen antanu hänen odottaa omalla tavallaan. Ja mitä lähemmäksi laskettua aikaa mennään, niin sitä enemmän alkaa kiinnostua. Hällä on sellanen miehinen asenne tähän toiseen raskauteen "kyllä hän jo tietää kaiken"-asenne... Toivottavasti on oikeassa :D

Katjuska Mulle tuli heti mieleen et oisko se limatulppa :eek: :D

Nyt laittaan ruokaa ja ehkä peseen pyykkiä :/
R iikka 31+4
 
Katjuska itselleni tuli myös mieleen, ett mahtaisko olla limatulppa. Itselläni oli esikoisesta vastaavaaa, kun limatulppa lähti ja siitä meni parisen viikkoa, kun poika syntyi.

Hikotteluun täällä menee kohta hermot.. päivittäin saattaa useampaankin otteeseen masukki hikotella ja kummallista kyllä, esikoisen odotuksesta en vastaavaa muista.

Tyttöjen vaatteet on senkuin lisääntynyt! Eilen olin taas Ideaparkissa ostoksilla. Siis menin ihan sitä varten, että poika saa mennä sinne ihasteleen lego -esittelyä, muttta kappas vaan, tarttui mukaan taas vaatteita :LOL: . Isäntä pyöritteli kotona silmiään ja sanoi, että voi sitä poika raukkaa, jos se sattuukin olemaan poika.. Mistä tulikin mieleen, että viime yönä näin unta, että masukki olikin poika :eek:

En nyt muista, mainittinko jo aikaisemmin, mutta masukki oli avotarjonnassa kun se TAYSissa perjantaina ultrattiin. Aloin siinä heti manaileen, mutta lääkäri käski rauhottuun, että se voi vielä synnytyksessäkin kääntä päätänsä. No, esikoinen ei kääntänyt ja syntyi naama edellä :/

Ylihuomenna on neuvola ja lääkäri, saas nähdä onko siitä lähtien sitten viikon välein käynnit..

Hilbert & (Aimo-)Orvokki 35+4
 
R iikka sitä minäkin alkuun pelästyin, mutta kun kerta nyt lakkasi, niin tuskin sitten sitä vielä oli ja en ihan viel tosiaan haluis ees lähtee synnyttämään :whistle: Vaikka tuskin multa kukaan mitään kysyy siinä vaiheessa, jos kaveri päättää ulos tulla. :LOL:

Samaa ongelmaa täällä kans tuon seksin suhteen kuin teilläkin... ei se vaan tunnu enää siltä ku ennen... paikat vissiin sen verran turruksissa jo :/
 
Kiitos kaikille, tännehän tuntee itsensä tervetulleksi!! (toisin kuin toisille keskustelusivuille, mutta se siitä) =)

Äittälle osanotto suruun, ei ole reilua, että pieni elämä otetaan pois niiltä jotka sitä rakastaa ja odottaa!!

Laiskotuksesta on ollut puhetta, itsellä ei varsinainen laiskotus vaivaa, lähinnä saamattomuutta... tälläkin hetkellä verhokankaat ja ompelukone odottaa keittiössä, mut paljon mukavempi oli istahtaa koneen ääreen... :D

Kävin neuvolassa, oli kontrollikäynti siitä verenpaineesta ja painosta... tällä kerralla kaikki oli sitten olevinaan niiiiin hyvin, vaikka viime viikolla (karrikoidusti) hakattiin maanrakoon kun en muka hoida itseäni ja annan painon nousta jne jne. No mutta jotkut meistä on vaan niin tuulella käypäsiä... :) Ens viikolla onneks jo oma neuvolatäti lomalta takasin!! jipii!

VUH, Jotkut ihmiset on vaan niin k*sipäitä, ettei ymmärrä mikä olisi eläimelle parasta. Eihän pentukoiraa voi koko ajan pitää tarhassa, ja miksi kyseinen idiootti ei ole ottanut esim yhteyttä suihun, et ois luopunut koirasta ennenkuin lopetti... Kypsyttää ihan myötätunnosta!! Ja mistä sinä voit tietää miten se hoitaa koiraa, jos et vieressä ole vahtimassa...

Nyt ruuanlaittoon ja ompelee niitä verhoja... :/

Liiko 33+3
 
Äittä-67 Osanotto suureen suruunne, jaksamista tulevaisuuteen. Iso:hug:

Höh, mun aikasempi viesti hävis! Taisin ite jotain sählätä..

Liiko Tervetuloa minunkin puolestani! :flower: Taisin vaan kommentoida jotain juttuasi, mutta en muistanut toivottaa tervetulleeksi. Paha moka. :)
vuh Olisin minäkin raivona! Todella typerää toimintaa. Grrr!!! Jaksamista.
Laiskotus Juu tuttua on. Niin paljon tekemistä olis, että uupuu jo ajattelusta. Ja sitten vielä ku kehotettu lepäämään. Mutta pakkohan jotain on saada valmiiksi!
Niin ja tuo laiskotus on just sellasta että ei jaksais vaatteita aamulla pukea päälle. :(

Joo mutta nyt on pakko saada jotain ruokaa!

syysmama & tyttö 34+6 :heart:
 
Huh, onpas täällä taas kirjoiteltu monta sivua. Mutta kului aika mukavasti, kun luin jutut läpi.

Äittälle haleja ja voimia surutyöhön! :hug:

Katjuska, toivottavasti vuoto loppui siihen ja vauveli pysyy vielä muutaman viikon matkassa mukana.

Liikolle tervetuloa mukaan jutustelemaan...

Vuh, voi koirapientä ja uskon, että olet vihainen! On kyllä ärsyttävää joidenkin ihmisten itsekkyys lemmikkien suhteen. :kieh:

Harjoitussuppareita on alkanut tulemaan oikein riesaksi asti, varsinkin yöllä tuntuu ettei missään asennossa ole hyvä olla. Nyt on alkanut taas pissattamaankin oikein urakalla, joten yöunet ovat aika katkonaiset.

Vauvalla on hikka päivittäin ja se on todellakin välillä aika ärsyttävää. Potkut tekevät kipeää ja kylkiä venytellään kiivasti pikku kantapäillä. Vauva edelleen poikittain, rupeaa vähän epäilyttämään, että aikooko hän kääntyä vai ei :| kolmen viikon kuluttua on sitten synnytystapa-arvio, eli siihen asti hänellä olisi aikaa muuttaa asentoaan. Pidetään peukkuja!

Miehen menoista... piti vielä lisätä, että mies on tällä hetkellä Lahdessa töissä ma-to joka viikko. Synnytys on Turussa, johon on meilta 80 kilometriä matkaa. Joten jos viikolla synnytetään niin treffataan miehen kanssa Turussa. Saapi sitten nähdä, miten hän kerkeää pelipaikalle :kieh: Siellä mä sitten makaan synnärillä jalat ristissä ja toivon, että ukko kerkeää paikalle. Miehen pomo oli viime viikolla sanonut, että syyskuussa alkaisi työmaa Oulussa!!!! Tähän mies onneksi sanoi, että jos sinne pakotat niin ottaa loparit... Pomo oli pyöritellyt silmiään, että ai juu teille tulee vauva... no niinpä!!!!!! toivotaan, että vauva ymmärtää syntyä viikonloppuna niin on mies sitten heti tukena alusta lähtien.

Laiskotus... mulla on ihan huipussaan. Työpäivän jälkeen ei oikein jaksa tehdä mitään, mutta en ole asiasta kauheasti ottanut stressiä. Minähän olen raskaana ja minun kuuluu levätä :LOL: Vauvalle on kaikki valmiina, sairaalakassi on vieläkin pakkaamatta mutta kerkeehän sen sitten...

Katti ja tyyppi 33+5 :heart:
 
Hei vaan!

Tänään oli synnytystapa-arvio, lääkäri tunnusteli ensin käsin masua, että mitenkäs päin Möykky siel on. Sitten tarkisti alapäästä kohdunsuun, pehmenemään on kuulemma alkanut mutta ei kuulemma synnärille ole asiaa vielä moneen viikkoon. Kivulian toimenpide oli kun lekuri kokeili, mahtuuko vauva tulemaan ja se sormin työnsi luita loitommas ja paineli häntäluuta. Sitten hän viel ultralla tarkisti että vauva raivotarjonnassa ja lapsivettä oli riitämiin. Kaikki oli mulla ok ja koko lääkärillä käynti kesti ehkä viisi minuuttia!

Painokin oli laskenut edellisestä kerrasta vaikka turvotusta on nyt tullutkin, johtunee liikkumalihasten surkastumisesta kun on pyöräily ja kävely jääny todella vähälle :kieh:

Tänään koottiin pinnasänky ja laitettiin makuuhuone uuteen järjestykseen. Pesukone pyörittää parhaillaan vauvanvaatteita ja mies kettuilee tuossa soffalla kun haluaa tietokoneelle. Joten täytynee lopetella!

Hyviä vonteja kanssasisaret :heart:
 
Moi!
Tulin vain kertomaan, et viikon olen maannut sairaalassa, ku niitä supistuksia on ollu ja kypsyny paikat. Täällä olo on auttanut, edelleen sama tilanne ku viikko sit, eli 1,5 cm kohdunkaulaa ja paikat pehmenneet. Oli jo toiveissa, et huomenna lähtisin kotio, ku olo ollu hieman parempi. Lääkärin kanssa sovittiin, että, ku tän päivän kokeilen liikkumista enemmän ja jos olo ei muutu huonompaan pääsen huomenna kotiin. Kuinkas kävikään,supistukset alkoivat taas enemmän vaivaamaan, joten parhaaksi näen, että jään tänne vielä niin kauaksi, kunnes vauvan tuloa ei estetä enää. rv 34. olis se päivä sit, eli maanantaina. Nyt olen saanu jos minkälaista lääkettä supistusten estoihin, jotka on kyllä aina sit vaikuttaneet. Toivottavasti sse vauveli siellä nyt pysyis vielä.

hippos ja sulo 34+1

p.s tulen taas joskus kertomaan, mitä mulle kuuluu...
 
iltaa!!
Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa....vielä..... :LOL:
Pikkuvaatteet on pesty ja silitetty ja laitettu valmiiksi... pikkuiselle pitäisi vielä laittaa sänky kuntoon niin sit saa tulla ilman että tarvii huolehtia ettei ois mitään valmiina.
Supistelut on välillä todella voimakkaita ja säännöllisin väliajoin ja sit ku mietin lähtöä synnärille niin jo hellittää :D :D
ukko meni töihin ja sano että ilmoittaa heti jos tarttee lähteä niin tulee kotia päin...
Äiti ja sisko ovat soitelleet joka päivä useamman kerran ja kyselleet vointia....sielläkin taidetaan odotella pikkuisen syntymistä...
Kävin sit kelalla tänään kyseleen äippäloman alusta ja äitiysrahapäätöksiä kun ei ole vieläkään kuulunut mitään...Soittivat käsittelijälle joka aiko tehä päätöksen mahdollisimman pian ja samalla sit ilmoitti että mun virallinen äitiysloma alkoi tänään.... :D :D
Ja nyt nuille isommille penskoille iltapalan antoon....

Äittälle iso :hug: ja voimia koko perheelle!
Hippokselle myös :hug: ja jaksuja....
Liiko tervetuloa minunkin puolesta kirjoitteleen :flower: :flower:
Jotain oli vielä mitä piti pikaiseen kommentoida vielä tähän loppuun mutta eihän sitä nyt muista....

Ninnipo ja :heart: masukki tasan 35 :heart:
 
Puuh mikä päivä. Vapaapäivä esikoisesta aamu 10 ja iltapäivä 16 välillä, mut olo ei kyllä ole yhtään rennompi eikä levänneempi. Kävin aamulla isäni luona aamupalalla (asuu siis ihan meidän naapurissa). Sieltä ku tulin kotiin noin 11.30 soittikin sisko että mennään myllyyn ja ku siellä oli shoppailtu pari tuntii ja tulin kotiin ja mietin et voisin hakee esikoisen kotiin ni enkö mä sit sammunu päiväunille ja nukuin tunnin jonka jälkeen oli pakko lähtee hakee sitä. Siellä se sit kävi ihan ylikierroksilla ja mul meinas hermo ihan mennä. Lähin siit sit kotiin tytön kans ja olo on ku jyrän alle jääneellä. Väsyttää edelleen ja voimat jossain ihan muualla. Että hyvin käytetty vapaapäivä. :D

miehen menoista oli viel juttua. Niin mun mies on tosiaan kans reissu hommissa. Yksityisyrittäjä joka painaa hommia Järvenpäässä tällähetkellä (jo huhtikuusta2007 ollu siellä). On luvannu nyt vähentää työviikkonsa siellä ma-ke ajalle ja syksyllä katotaan mun voinnin kanssa että miten sen reissaamisen kanssa käy. Oon kyllä sille sanonu että mut kun jättää tänne sit pärjää 2 lapsen kanssa yksin ni mut saa 2 kuukaudessa kantaa Kupittaalle lataamoon! Mä en vaan haluis kantaa kaikkee vastuuta yksin näistä lapsista ku ne on yhdessä hankittu. tahtoisin jakaa arjen jonkun kanssa, miks mä muuten olisin naimisiin menny ja lapsii ikin hommannu jos niin viihtyisin keskenäni. =)

Synnytyksen lähestyessä on tullu mieleen juuri sellaset käytännön asiat jotka pitää miettii ennen ku lähtö tulee. Kuten. Jos lähdetään yöllä ni ilmotin jo mun isälle että pappa saa sitten ekan puhelinsoiton ja saa raahata ittensä tähän meille esikoista vahtimaan ku me lähdetään ja hän siihen jo sanoikin että tottakai. toiseks. meidän esikoinen jatkaa päivähoidossa syksyllä VAAN puolpäiväsenä eli hän on maanantaisin 9-11 kerhossa ja ti-pe perhepäivähoidossa 8.30-13.30 ni kukas hitto sen sieltä hakee sitten kesken päivän ku molemmat mun vanhemmista on edelleen töissä (miehen äitiin en luottais vaikka asuis täälläkin, mut se on tosiaan lapissa ja miehen isäänkään luottais vaikka sekin asuis täällä, mut sekin tossa muuttaa kanariansaarille). No tästä huolesta juttelin kans aamulla mun isälle ni hän sanoi että no kyllä tollaset nyt saadaan hoidettua. Tuli hyvä mieli, ku mun iskä on noin mukana tässä jutussa. Oottaa jo varmaan että saa sen puhelun että hoida meidän neitiä jonkun aikaa ku me mennään Tyksiin :) Sit mietityttää vielä se miehen reissuhomma että mitä mä sit teen jos homma lähtee käyntiin niin että mieskulta on siellä pirun järvenpäässä. Sieltä se sit ajaa tänne sen 2,5 tuntii PLUS jos sitä saa sieltä ees irrotettuu ihan heti. Vaikka kyllä mä oon sillekin koittanu sanoo että sieltä tullaan sitten tikkana ja heti ku soitan että supistaa. :) vaikka sit ajais turhaankin, mutta riskiä en ota että joudun yksin synnyttää ku se pelottaa mua hiukkasen. Tarviin siihen mieheni rinnalle pitelee kädestä kiinni.

Liikkeistä ollu kans puhetta. Juu meidän jätkä hikkaa ainakin parikertaa päivässä ja liikkeet tuntuu tosi voimakkaasti ja rajustikin. Välillä ihan sattuu kun toinen siellä kääntää kylkee tai jotain. Huomenna neuvolaan ja onneks on tullu vakkari th takasin. Selviää samalla sekin että pääsenkö siihen ylimääräseen ultraan. Toivottavasti koska mä tarvii mitään ylimääräsii stressinaiheita tähän vielä jostain jakautuneen istukan epäilystä. Se on siis vaaraton vauvalle, mut pitää vaan huolehtii että se tulee kokonaan synnytyksen yhteydessä pois, No milläs sitä sitten tarkkailet jos et tiedä että onko siellä vai ei???

Juu nyt vähän TV:tä ja nukkumaan. Aamulla pitää olla pirteenä siel neuvolassa jo 9 aikaan ja mä saan just ja just yleensä itteni hereille siihen aikaan :)

Nyyttimyy ja murmeli (34, mä oon tainnu tänään kyl kirjottaa jo jotain?)
 
Iltoja!

Tänne tuli sitten jo syksy (tai talvi)! Pakkasta ollu parina yönä ja ei päivätkään kovin lämpösiä ole, alta kymmenen ollut...

Äittä-67: Lämmin osanottoni suruunne  :hug:

Liiko: Toivotan mieki sinut tervetulleeksi kirjoittelemaan joukkoomme ihanaan ;)  =)

Laiskotus: Hyvin vielä jaksaisin touhuta raskauden puolesta, mutta saamattomuus ja laiskuus estävät sen :D , pitäs tehhä ja laittaa, siivota ja järjestellä ja vaikka mitä, mutta laiskottaa aina niin vietävästi, et siirrän tekemiset aina seuraavaan päivään  B) .

Liikkeet: Hyvin vahvoja, maha hyllyy (tai siis koko ruho =) ) kun kaveri päättää venytellä ja vaihtaa asentoa!

Hikka: Ei välttämättä jokapäiväistä, mutta kyllä se aina väliin hikottelee, olen myös kuullut et jos kovin hikottelee, niin olisi tytär tulossa ;) , who knows!

Katjuska78: Voimia niiden luittesi kanssa, on se ikävää ku toista sattuu ja ei voi tehä mitään asian hyväksi!

Ninnipo77: Olit päässyt jo melkein tositoimiin! Onnea matkaan! Rupeaa itteäkin jo tuleva jännittämään!

Hippos: Lepäilehän!

Vuh: Tyhmiä ja ikäviä ihmisiä mahtuu tähän maailmaan, pystykorvastakin saa oikein mukavan perhe/seurakoiran kun sen ottaa mukaan perheen menoon, eikä jätä sitä vaan pihan perälle piskuiseen häkkiin turhautumaan ja kaikelle turhalle haukkumaan!

Mitähän vielä...varmaan jäi kommentoimatta paljonkin...mutta pittää tulla takaisin häiriköimään jos hoksaan jottain :) .

Maanantaina oli neuvola käynti, ei erikoisempia, hemoglobiinia ei täl kertaa otettu vaikka allaalla on ollu, meinasi terkkari ettei oteta täl kertaa ettei tuu huono mieli jos se ei ole noussutkaan niinkuin suunniteltiin...SF oli 31cm, nyt mennään keskikäyrällä (aluksi mentiin yläkäyrällä ), terkkari heitti syntymäpainoksi arvion 3500g, pitää pistää mieleen meneekö lähellekkään oikeaa :D .
Kysyin myös "menkkasärystä" ja meinasi että on kohdunsuun supistelua ja kaveri survoo päätänsä tuonne alhaalle tälläkin hetkellä :eek: .
Seuraava käynti on jo 14.8 ja sitten katotaan aikaa synnytystapa-arvioon.

Pikkuveljen häistä selvittiin ehyenä ja oli kyllä nätit ja ihan hääparin näköiset juhlat ne =) .

Mutta, kaikille vaivasille ja ei vaivasille :hug:!

Hille+kaveri rv 34+jotain, oon taas sekasi, vissiin huomenna vaihtuu rv35
 
Kyllä se jakaantuminen tosiaan alkaa vissiin kohta oleen aika väistämätöntä tässä meidän pinossa :D Mutta hieno homma sinänsä, että kaikki on päässyt 30 viikon yli ja vauvat alkaa jokaisella olla mukavan kokoisia =) Tietty on paljon niitä joista ei oo kuulunut mitään, mutta toivottavasti kaikilla vauvat vielä masussa :heart:

On se hyvä kun on ainakin vertaistukee ton laiskotuksen suhteen, kun kaikkia laiskottaa :whistle:

Liiko Mukavaa, että viihdyt seurassamme =)

Taivaannasta Hyvä, että kaikki oli kunnossa =) Se luiden venyttely ei joo oo sieltä mukavimmasta päästä toimenpiteitä :kieh:

Hippokselle voimia sinne sairaalaan ja toivotaan, että pieni viel sen hetken jaksais pysyä masussa :heart:

Ninnipolle kans edelleen tsemppiä sinne :D

Nyyttimyy Mua kans stressaa noi käytännön järjestelyt...mutta eiköhän kaikki ajallaan selvii tai menee sitte jotenkin omalla painollaan.

Nyt leffaa katsomaan ja kohta alkaa se hemmetin paastoaminen :kieh:
 
Itse olen myös sopinut äitini kanssa, että kun pitää lähteä laitokselle, niin äite on pojan kanssa. Äippä oli ilmoittanut töissänsäkin, että jos joudutaan laitokselle aamulla/päivällä, tulee poika sen työpäiväksi sinne.

Tänään on närästänyt ihan jumalattomasti ja kun aloitin nuo rautatabletit, niin ummetus ja vatsan kovuun on alkanut taas todella vaivaan. Täytyykin kysäistä torstainan neuvolassa, pitäiskö vaihtaa merkkiä, vai otanko vain tuota magnesiamaitoa sitten enemmän, jotta saa mahan toimiin.

 
Höpöti
Hui kun alkaa oikeen hurjasti jännittää kun aikas monella on jo jotain jakautumisen oireita.. :) jänskää... :)

Ja laiskottaako.. no kyllä!! tekis vaan mieli olla ja olla ja olla... ja nukuttaakin niin piivatisti.. :)

Nyt myö lähdetäään hakee naapurimaan sukulaiset linja-auto asemalta =) palaillaan...

Höpöti ja matkaaja 33+3
 
Äittä,osanottoni suruunne :hug: !Itse aikoinani saman kokeneena tiedän miltä tuntuu... :'( Tänneppä on tänään tullu paljon kirjotusta ja päätinpä itekki tulla kertoon neuvolalääkäri kuulumisia.Eli tänään käväsin ja lääkärin mukaan paikat pehmenneet ja ulkosuu sormelle auki eli on nuo harjotussupparit jotain saanu aikaan.Sf oli 32cm ja paineet oli hyvät samoin pissa puhas...paino vaan jatkaa nousuaan...järkyttävää!Kohta tullu +14kg!Syksyllä alkaa kyl kuntoilu =) !Painoarvioksi lekuri anto 3500-4000g...eli tiedä nyt tosta??!Lääkärin jälkeen onki sit supistellu kivasti ja menkkakivut tuli myös selkään...nyt alko todella jännittään et nytkö se jo alkaa tulla!!!Toivottavasti pysyis nyt ainakin ensviikkoon...no odottelin minä kakkostakin aikasemmin syntyväksi ja 2 viikkoa meni yli :LOL: !Nyt tuntuu et tarvii alkaa makoilla tässä sohvalla...kaikille tsemppiä vaivoihin,suppareihin ja kolotuksiin :heart: !Jännää kukahan tässä porukassa eka vauvaantuu!!!Monilla vissiin jo nukkumisvaikeuksia,samoin täällä ja närästys tullu uutena kaverina!Kyljen kääntö vaatii aina heräämisen...päivällä onki sit kiitettävän väsy ja muksut ihmettelee ku äiti ei jaksa mitään!
Piizu ja masukki 36+1
 
snodgrass
Äittä lämmin osanotto surussa :'( :hug: Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta tällaset! Paljon voimia teille surutyöhön.


vuh voi kärsä minkälaisia koiranomistajia sitä löytyykään! |O |O Syystä olet vihainen.

vape tervetuloa taas palstailemaan =)

Katjuska toivottavasti toi vuotelu olis tosiaan ollut ohimenevää ja saisit vielä jonkun aikaa pitää vilpertin siellä yksiössään! Kiva että ne kärryt vaikuttaa hyviltä :)

hippos :hug: ja voimia lepäilyyn! Onpa kurjaa et jouduit sit ihan sairaalaan asti huilaamaan. Onneksi pikkuinen nyt on pysynyt vielä sisällä, ja toivottavasti pysyykin vielä jonkin aikaa. Tulehan sit taas kertomaan kuulumisia kun pystyt.

Liiko tervetuloa tosiaankin mukaan!

harjoitussuppareita ei tunnu tulevan enää ollenkaan niin paljon kuin sillon joskus puolivälissä raskautta - tai sit en vaa enää kiinnitä niihin mitään huomiota :D Kyllä niitä tulee jos kävelee nopeasti tai kumartuu nostamaan jotain alhaalta, mut ei muuten mitenkään erityisen paljon. Monilla täällä on ollut niitä kivuliaitakin suppareita tämän tästä, mut mulla ei ensimmäistäkään. No, eipä ollut esikostakaan ennen kuin oli tosi kysymyksessä, et ehkä tää sit menee samalla lailla.

aamukankeus vaivaa mulla öisin. Nyt ihan viime viikon aikana on täytynyt alkaa nousta kerran yössä vessaan, enkä ilmeisesti herää ennen kuin on tosi kova hätä. Sitten onkin tuska päästä ylös ja pytylle kun lihakset on melkein krampissa ja sattuu. Eikä se edes helpota paljonkaan se itse toimitus. Sitten taas aamulla ei mitään ongelmaa - sängystä ylös päästyään vois melkein unohtaa hetkeksi olevansa raskaana!

Hilbert voisitko vähän kertoa siitä avotarjontajutusta? Ilmeisesti sulla on siitä kokemusta? En halua udella, mut kun muakin on alkanut huolestuttaa se, et jos toinen tuleekin sieltä naama edellä (kun sillä on niin paljon nyt jalat tossa edessä). Kun eihän sitä kai lääkärikään käsikopelolla tunne, et miten päin se pää siellä on, ja kun mulla on kaikki muuten niin hyvin etten mihinkään ultraan kyllä pääse ennen synnytystä enää.

Mistä päästäänkin omiin neuvolakuulumisiin:
pissa puhdas
paineet 112/71
paino -300g (jihuu!) :D
hemppa 134
Tää oli myös lääkärineuvola, joku sijainen joka oli niin helläkätinen, et oikein epäilyttää voiko se mitään sieltä tuntea. Ei ole kohdunsuu avautunut, ja raivotarjonnassa tai ainakin siis pää alaspäin siellä ollaan. Meinas että lantio on tarpeeksi tilava - no, jos tuo esikko on sieltä mahtunut, niin kaipa tämäkin ellei sitten paisu tosi isoksi tms. Ei kuunnellut neposen sykettä, ehkä koska tunsi sen liikkuvan kättensä alla niin tiesi ainakin et hengissä on. Ei myöskään mitannut sf-mittaa, eipä kai sillä silti suurta merkitystä ole.

Jahas, pitäiskö muillekin antaa tilaa? :D

snodgrass ja neponen 35+5

ps. tänään pesin ekan koneellisen vauvanvaatteita :saint:
 
vuh
Ja vielä iltaa! Oon vähän rauhoittunut noista päivän tunnelmista...

Liiko Tervetuloa tosiaan joukkoon! Niin, me kuultiin keväällä, että sillä nyt lopetetulla pennulla ei oo asiat hyvin. Mun mies kävi heti omistajan luona ja halusi ostaa pennun takaisin, mutta omistaja sanoi välittävänsä (hoh-hoijaa) koirasta niin paljon, ettei voi myydä. Mies pisti ukaasin, että jos ei ala ulkoiluttaa koiraa, me ilmoitetaan eläinsuojeluviranomaiselle. Pari kertaa se nähtiin lenkillä ja me luultiin, että kaikki oli hyvin... Mutta ei. :(

R iikka Mun mies osallistuu kanssa vauvan tuloon omalla tavallaan: kantaa painavia asioita, miettii nimeä ja hoitaa koko ajan enemmän kaikkia arkiasioita. Mutta ei lässyttele eikä hempeile. Mun mielestä on hyvä, että mies saa kasvaa tämänkin lapsen isäksi just omalla tavallaan. Pojan kanssa oli sama juttu: raskauden aikana ei meuhkannut, mutta lapsen synnyttyä oli täpöillä mukana ja varsinkin nyt, kun poika on jo ISO, niillä on pojan kanssa ihan omat ja yhteiset jutut. :heart:

Asiasta kalatalouteen: onko muuten ketään, jolla ei olisi jotain kremppaa tai vaivaa? Että viimeiset viikotkin olisivat reippaita ja kolottamattomia?? Paljastakaa heti, jos olette elämänne kunnossa!! =) t. huippaava ja närästävä vuh
 
Kolottaa täälläkin kyllä vähä sinne sun tänne vähä välii eli en valitettavasti kuulu niihin reippaisiin loppuodottajiin =)
Miehen mukana olosta raskaus aikana... Menee aika saman kaavan mukaan ku esikoisestaki, ekat potkut ku tunsi ni oli tietty onnesta soikeena ja sit aina muistaa kysyy kyl neuvolakuulumiset ja ultris on käyny mun kans. Ei mikää hössön tössö mut kummiski mukana ja tukee kun tarvetta on. Melki enemmän on täs raskauden ollu mukana kun esikoisen raskaudes. Esikoisen kans niillä on kans ihan omat jutut ajetaan mönkil ja touhutaan omii juttui. Esikoinen sanoo aina et äiti ei tuu tai äiti pois ku on isin kans jotku hommat pahasti kesken=) Nyt tuntuu muutenki et tän loppuraskauden myötä niil on toi isä tytäe suhde tullu entistä tiiviimmäks ja esikoinen niin ikään työntää mua pois päin... Mä en saa tehdä juur mitään jos isi on paikal. Viimeks sano tänään iltapalal, katto mua leuhkana ja totes et mun isi auttaa, ai äiti... Voipi olla et seki si vaistoo jotain...
Mulla ei tää tyyppi oo hikkaillu paljon mitään... Esikoinen hikkas koko ajan...En tiä si mistä moinen johtuu...
Mulla kans pienoinen ressi tosta et miten kaikki si menee ku oikeesti se synnytys käynnistyy... No kaippa ne siit menee si omalla painollaan... Oma isukki tulee vissii si tänne jos yöl tulee lähtö ei tarvi si neitii herättää ja muuten viedään si mun siskolle... Miehen sukulaisista ei kukaan edes oo kysyny et mites sit ku lähtö tulee ja asuu kummiski lähempänä kun mun sukulaiset mut ihan sama kuha saadaa neiti johki...
Laiskuus vaivaa täälläkin... Niin monena päivänä pitäny leipoo esikoisen synttäreitä varten ja sit muutenki pakkaseen et ku ihmisii kummiski tulee vauvaa kattoo kotii ni olis si jotain tarjottavaa mut ei saa aikaseks... Sit ku toi esikko valvottelee taas ni ei yksin kertasesti jaksa. Kyl se tästä viel mä joku päivä otan spurtin ja leivon ja laitan kaiken kuntoon valmiiks... Viel tosiaan ku pitäs kasata sitteri ja kaukalo tai laittaa pehmusteet niihi. Amme pestä ja miljoona muuta asiaa... Nii tarviskoha se sairaala kassiki pakata... =) Kaikki aikanaan kyl mä viel kerkeen!!!
Nyt jaksuja masukit!
Elohiiri ja kohta viikkoja 36!!! :heart:
 
vuh Täällä kyllä ollaan "elämäni kunnossa..."

Painoa tullut reilu 16kg mutta ei menoa haittaa!

Selkää ei särje eikä liitoskipuja ole,närästää satunnaisesti...

Äsken kävin vetää 1 1/2 tunnin reippaan kävelylenkin tuolla lepikossa...

Ei ole turvotusta ja mieli on pirteä...

Ainut mikä "vaivaa" on tää ajan hidas kulku,eikä ole mitään tekemistä...oon kökkiny tuol pihalla ja siivonnu kaappeja,käytiin muumimaailmassa ja nyt varattiin Tallinnan risteily et ois jotain ohjelmaa..

Mutta en valita!Aina parempi kun ei ole kremppoja... ;)

Huomenna taas neuvola ja auton katsastus ja huoltoon vienti...sit pitäis käydä ikeassa ostaa uusia astioita ja muuta kotiin..

Ai niin ja tänään käytiin ostaa vihdoin ja viimein turvakaukalo,puuhamatto ja sitteri!

Oli jotain vanhaa mallistoo oleva istuin ja punamusta kuosi ni saatiin 109e oli tosi halpa!

Mulla kun ei todellakaan ole mitään väliä miltä näyttää tai minkävärinen on kunhan asiansa hoitaa!

En käsitä että joku maksaa itsensä kipeäksi jotta saa uusinta uutta ja tietyn värisen...mulle kelpaa hyvin tuo-onneksi meitä on moneen junaan(älkää siis loukkaantuko mä oon vaan tämmönen ei niin tyypillinen naisihminen..inhoon shoppailuu jne jne..)

Mutta huomenna lisää ja jaksuja kaikille tasapuolisesti!

Ai nii ja kiitos ku vastailitte tohon miestä koskevaan-ihania ja huomaavaisia ukkoja teillä muilla ja semmosia vastuuntuntoisia ja aivojen omaavia...toisin kuin täällä...

:kieh: Jouskari 36+4
 
...Woaa! :eek: nyt mua alko jännittää toi lääkärillä käynti jossa tarkastetaan mahtuuko vauva tulemaan ! ! ! En ollu ajatellu yhtään että se voisi sattua - mä kuvittelin että se vaan päällisin puolin tunnustelee ja "mittaa" lantion :ashamed:
 
Pienpapu ei mul ainakaan sattunu mitenkään..eikä sitä esikoisesta sen kummemmin "mittailtu" tai ronkittu eikä ollut mitään synnytystapa arvioo ees..hirmuisen erilaisia käytäntöjä tuntuu olevan...ja ku menin synnyttää ni kysyivät mitä mulle on sanottu vauvan koosta ja kerroin arvion joka oli alakanttiin ni totesivat vaan että isompi tulee ja tulikin 4200g ja hyvin mahtui enkä osannut "pelätä" tai vaatia mitään toimenpiteitä...ja hyvä niin koska kaikki meni niin ku pitikin.

Tästä ei mitään arviota oo tehty eikä tehdä kun on toka ja kasvu normaali.Ja eka meni yli keskikäyrän(sf) ni ei siltikään tehty ja oli tosiaan eka...että kaikenlaista..
 
Heibba bebet :flower:

Ensinnäkin hirmuiset pahoittelut äitälle :hug: tekee tosi pahaa kun joudutte jo kokemaan toisen menetyksen näin pienellä aikavälillä :'( ei tunnu reilulta, ei sitten laisinkaan! kovasti voimia uuteen yritykseen ja sitä myötä pienen nyytin saantiin, me kaikki tsempataan teille se onni!!!

Kiitos rakkaat palstasisaret jotka olitte kommentoinu mun allergialääkekyselyäni!
Sain lääkäriltä vastauksen että Histeciä/Heinixiä saa syödä ja sehän sisältää juurikin tuota snodgrassin mainitsemaa setiritsiiniä. Sitä otinkin heti luvan saatuani ja johan auttoi!
Tulin kuitenkin siihen lopputulokseen että paukamat ei ollutkaan hyttysistä vaan mitä suurimmalla todennäköisyydellä lintupunkin puremia, jotka ovat täysin vaarattomia ihmisille mutta pirullisia ja tajuttoman kutiavia! niistä on nyt sitten nautiskeltu oikeen olan takaa :headwall:

Isäntä on viimestä viikkoa lomalla ja tää viikko on kivasti alkanut känkkäilyllä... koko aika jotain pientä kinaa tai kärhämää vaikka ei mitään syytä! kai se alkaa tällä emännällä pinna kiristymään samaa tahtia navan kanssa :kieh:

Olitte puhelleet tulevien isien mukana olosta ja meillä mies on täysillä mukana. Joka päivä höpisee ja silittelee pikkuselle ja muutoinkin kaikesta kyllä hyvin kiinnostunut :heart:
Motkottaa jatkuvasti jos en syö ja nuku sen mielestä tarpeeks ja muutenkin yrittää koko aika varjella, jopa hyvin raivostuttavalla tavalla!

Meillä oli tänään lääkärineuvola ja sieltä sainkin kivoja uutisia :)
Neito on kasvanut hyvin ja on tällä hetkellä noin 2,6kg. Lääkäri sanoi että jos syntyy täysaikaisena niin sieltä putkahtaa maailmaan varmaan semmoinen 3,4kg pallura, eli ei onneks mikään mahottoman suuri! Kohdunkaula oli lyhentynyt kahteen senttiin ja suu oli pehmeä, vaikkakin vielä kiinni. Lääkäri antoi neidille luvan tulla koska vain siltä tuntuu :heart:

Täälläkin kovasti hikkaillaan ja musta se on oikeastaan aika ihanaa, kun liikkeet muutoin on jokseenkin vähentynyt. Ainakin saa jotain elonmerkkejä!

Laiskuus on alkanut vaivaamaan täälläkin mutta kaipa se on sitä että keho käskee nyt keräämään niitä kovin tärkeitä energiavarastoja täyteen tulevaan koitokseen.. joten ottakaas iisisti mammat ja kuunnelkaa kroppaanne!


Mutta juups, ne neuvolakuulumiset vielä tähän romaanin loppuun:

RV 35+6

paino yht. 10kg ( viime kerrasta 900g)
turvotus ++ (vaikkakin tuntuu vaan pahimpien maratonien jälkeen jaloissa)
RR 120/84
pissa puhdas -/-
HB pompannut kiltististi takas ylös eli 136
sf 34cm (tässä nähdään sen kesäsijaisen mittavirhe kun muka viime viikosta kasvanut 4cm)
lapsivesi norm.
tarjonta selvä raivotarjonta ja pää jo tosi alhaalla joten tuskin enää kääntyy JES!!!!
syke ja liikkeet hyvät ++

Uusille viikoillekin pääsen poksahtamaan kun kello on taas mennyt yli puolen yön ;)

Tini+Pingu rv 36+0



 

Yhteistyössä