Heipparallaa!!!
Käväsin tuossa taas torstaina neuvolassa ja nyt pissa oli ok, mutta alapaine hippasen korkea eli 90. Kotona oon äidin mittarilla mittaillut lukemia: 136/92, 156/81, 145/88 jne. Pikkasen koholla, mutta jos ei näe "tähtiä" tai ole kovaa ylämaha kipua ei niin "hätää" jos ei ole valkuaista.
Pissassa tosin saattoi olla ns yksi plussa valkuaista, mutta olin kitannut kuumana päivänä vettä koko aamun ja pissakin oli ihan veden väristä
Mutta neuvolan täti sanoi, että jos paljon valkuaista se ei haittaa vaikka kuinka olis juonu yms, että se sitten näkyy, mutta nyt saattoi olla saman verran, kun viimeksi.
Vielä ihan seuraillaan neuvolassa.
Esikoisesta myrkytys lähti kunnolla käyntiin vkolla 36 ja enteili pikkasen vkolla34, että jos nyt alkaa sama rumba, alkoi hippasen aikasemmin... No katotaan nyt. Luulin kyllä, että raskausmyrkytyksen mahdollisuus uusiutua toisessa raskaudessa on aika minimaalinen, mutta lääkärin mielestä niin ei ole.
Turvotusta on, viikossa painoa oli tullut 1,4kg :/ OHO!!!
Eli yhteensä nyt tullut hippasen vajaa 8kg.
Mä otin itteeni niskasta kiinni ja aloin siivoomaan meidän ns "romuhuonetta", siellä on työkaluja, lautaa yms rakennus tarviketta sekä esikoisen vanhoja leluja ja vaatteita.
Joskus tulevaisuudessa tästä huoneesta pitäis tulla esikoisen huone, mutta ennen vauvaa se ei kyllä kerkeä, kun talokin vielä hiukan kesken ja rakennustarvikkeille kotona ei oikein muuta paikkaa ole.
Joten vauva tulee nukkuun meidän huoneessa jonkin aikaa...
Jos vaikka vuoden loppuun mennessä sais esikoisen siirrettyä "romuhuoneeseen" ja vauvan sitten esikoisen vanhaan huoneeseen...toivottavasti.
...Mutta siis sain pikkasen raivattua tuota huonetta esikoisen vanhoista tavaroista ja varasin kirppispöydän ja tänään me raijataan ne sinne myyntiin ja toivon, että mitään ei niistä tavaroista tarvi tuoda takaisin!!! Pistin ihan hullun halpaan hintaan ja säästin ihan murto-osan esikoisen vauvan vaatteista ja lajittelin muisto vaatteiksi ja osan pystyn hyödyntään tälle uudelle tulokkaalle (esikoinen tyttö ja tämä toinen tulokas siis poika) ja vain parhaat ja hyväkuntoisimmat kirppikselle ja loput laitoin UFF:lle.
Ja kummasti tuli tilaa huoneeseen...
Sitten vielä muuten, neuvolassa sijainen joka epäili vauvan olevan perätilassa, vaikkakin viikko sitten synnytyslääkärin mielestä raivotarjonnassa...Vauva ollut mun mielestä samassa asennossa vaikka kuinka ja kauan, enkä kyllä ole huomannut, että olis tässä parin viikon sijaan tehnyt näkyvää paikan vaihtoa, että en sitten tiiä...
Mun mielestä on ihan pää alaspäin, koska täällä ylhäällä kylkien tuntumassa tuntuu sen verran kovia potkuja, että ne on pakko olla jalat. Alhaalla nivusen tykönä tuntuu pikku hipelöintiä.
Viikoilla 34-36 laitetaan lähete tayssiin jos epäillään perätilaa.
rv 32+6