Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa

Pahoittelut keskenmenon kokeneille :hug: !

Itelläkin oli taas kauheat pelot, kun menin aamulla ultraan. Oli kuitenkin pikkuinen kasvanut kuin pitääkin, eli oli jo noin 25 mm, ja vilkutteli iloisesti meille itkuisille vanhemmille :heart: .
Pahoinvointi jatkuu, ja oon minäkin kilon keventynyt, kun ei pysty paljon syömään.

Roosamaria ja nuppunen 9+2
 
Halauksia kaikille niitä tarvitseville, ja ainakin Cappucinolle ja fanttomille lämpöinen :hug:

Minulla oli tänään ensimmäinen neuvola :) Oli ihan kiva täti, ja käytiin asioita perusteellisesti läpi. Saatiin heti pikkuisen sydänäänetkin kuuluviin, oli kyllä kiva taas saada jonkinlaista varmistusta että kaikki on ok :heart:

Ensi viikolla pitäisi sitten ehtiä verikokeeseen, jotta pääsee sinne nt-ultraan. Jännittää jo vähän sekin, että entäs jos kaikki ei olekaan hyvin.. Mutta turha jossitella, katsoo mitä on tullakseen!

Tämä päivä on ollut yhtä hulinaa, eikä viikonloppu lupaa yhtään rauhallisempaa meininkiä. Ehkä sitä sunnuntaina ehtii vähän huilatakin!

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Katrin ja mini 10+0 poks!
 
Täällä taas, mutta huomattavasti paremmalla tuulella =)
Joo, mäki inhoon sitä kun kaveri lohduttelee, että kyllä se siitä! Se alkaa vit*ttaa ihan sikana ja tekis mieli tiuskasta, et ois hiljaa mielummin jos ei muuta sanottavaa ole.. Mutta en tietenkään niin tee, koska tiedän itsekin että kyllä tämä tästä B) Olen muutenkin aika ääripää ihminen tunteideni kanssa, mut nyt tuntuu että vaaka kallistuu välillä vähän turhankin jyrkästi, etenkin alaspäin! Se on inhottavaa kun ei huvita tehä mitään silloin kun on sellanen olo, ja ajatus siitä että on pakko niin rupee vaan ärsyttää. Mutta yleensä sit kun teen jotain pakosti (meen töihin jne) niin ei siellä eikä sen jälkeen ole enää yhtään huono fiilis :)
No mut kiitti ymmärryksestä :heart: Ei varmaan mun osalta jää ainooseen kertaan, kun joudun purkaa omia tunteitani ;)

Ihanaa, et on perjantai, ilta vapaa.. lähden kohta kaveria moikkaa ja syömään laskiaispullaa :p Mulla on muuten joka päivä IHAN järkyt himot kaikkeen ihanaan roskaruokaan ja makeisiin herkkuihin! Ja pahimmillaan ne on sillon ku väsyttää ja on huonolla tuulella :) Kyl mä tällein hyvä tuulisenakin niitä voisin syödä..

Kyl mul saattaa tulla yhtäkkiä hirveä himo vaikka pastaankin.. ja jos en saa sitä, niin se ajatus ei jätä mua rauhaan! Yks ilta en meinannu pystyy nukahtaa kun ajattelin vaa pastaa :D Ei mun kyl mitään erityistä kastiketta siihen kylkiäiseks tehny miteli syödä :) pelkkää sitä itteään.. joo yök. :LOL:

No mutta, mä teen pari koulu hommaa vielä niin sit olen FREE niistä ajatuksista hetkeksi :) Viikonloppuja!! :heart:
 
Voi kun täällä meidän pinossa on paljon suru-uutisia. Tsemppiä kaikille! :hug:

Kävin tänään kaupassa ja näin joka puolella vaan raskaana olevia tai sellaisia ihmisiä, joilla oli ihan pienet vauvat. Teki mieli oikein pullistella vatsaa, että hei mullakin on vauva mahassa!

Eilen paljastui odotus esimiehelle kun oltiin illanistujaisissa ja ruokailemassa. Tuli siinä sopiva rako kun jäätiin kaksin pöytään ja kyllä hän oli tosi iloinen. Sanoikin jo miettineensä, että olisinko raskaana kun en ottanut alkoa ollenkaan ja olen näyttänyt kuulemma jotenkin salaperäiseltä...No tietääpähän nyt, lupasi pitää salassa.

Aivan tajuton väsymys täällä, ei meinaa herätä millään vaikka työpäiväkin on jo takana. Ajattelin kokata herkkuruokaa kun mies tulee työreissulta ja nyt kun ruokakin maistuu. Olen aika varma ,että kuulin eilen dopplerilla sydänäänet, vaikka en sillä aikonutkaan itseäni stressata. Keskiviikkona sitten uudelleen sinne np-ultraan. Jos saatais vaikka turvotus mitattua jos Onni suostuis liikkumaan.

Hauskaa viikonloppua meille kaikille, itse vietän sen työn merkeissä. Työt tökkii muuten tosi pahasti, ei kiinnostais sitten yhtään. Ajattelen vaan, kuinka pääsen jo juhannukselta lomille ja ei tarvii palata hetkeen. Lisäksi meillä on toukokuu tosi hiljaista töissä, joten siellä tarvii vaan olla tekemättä juuri mitään joten ihanaa odotella kun tietää, että kohta se loppuu.

MaybeSomeday ja Onni 11+0 tai 10+5
 
cappuccino ja fanttomi: ei löydy sanoja, joitten tietäs tossa tilanteessa auttavan.. paljon jaksuja ja :hug:

kauhulla odottelen sitä omaa ekaa ultraa 12+ viikoilla, kun mistä sitä tietää mitä tuolla mahassa on vai onko mitään.. turhauttavaa.. :| mitänkähän hermoheikoksi tässä kerkee itsensä vielä saamaan seuraavan kolmen viikon aikana.. no se on sitten kaikki tai ei mitään tilanne eli jos kaikki on ok, niin voi huokasta helpotuksesta pitkäksi aikaa, jos taas tilanne on toinen, niin sitten pudotaan-korkeelta ja lujaa.. sitä odottaessa :LOL:

nyt takaisin opiskelujen pariin.
hyvää viikonloppua kaikille :heart:
 
Mulla on ensi viikon keskiviikkona np-ultra....
Krizze, muakin vähän mietityttää onko siellä masussa elämää, kun ei tuo maha oo yhtään kasvanukaan... Mutta kyllä työ pahoinvointi on niin hallitsevaa ... mut silti mietityttää aina välillä.

rv 10+2
 
cappucino& fanttomi: iso :hug: ja auringonsäteitä kevääseen!

Täällä elellään taas näitä "mitä jos" -aikoja. Eli välillä tulee pohdittua, että jaksaakohan se pikkuinen pitää kiinni elämästään. Ei auta jossitella, pitää vaan uskoa et kaikki menee hyvin, ja jos ei, niin kaikella on tarkoituksensa. Sama oli esikoisen kanssa, vasta vikalla kolmanneksella uskalsin luoda tunnesiteen vauvaan. Taustalla oli myös synnytyspelko, pelko siitä, et vauvalle käy jotain synnytyksessä. Kävinkin sitten sype-polilla Kättärillä monta kertaa, mikä auttoi tosi paljon.

Np-ultrasta. Onko muita jotka ei aio veriseulaan osallistua? Me ei aiota. Ihan liikaa vääriä hälyytyksiä, l-v.punktioita lähipiirissä.

Täällä pahaolo vain yltyy. Toissapäivänä oli jo parempi. Mitään kunnon ruokaa on ihan turha ees ajatella. Parhaiten maistuu uuniranskalaiset, viinirypäleet, jaffa ja karjalanpiirakat. Just tuli yrjöpirjot pönttöön. Tosi hankalaa tehdä taaperolle ruokia, ja pyyhkiä lattioita ruoan tähteistä, ihan kamalaa yökkäämistä/ yrjöömistä koko ajan.

Nyt yritän tota vispipuuroa maistella...

Cora ja pieni 7+5 :heart:
 
Huonoja uutisia on tuntuu satavan, voimia oikeesti... :hug:

Täällä ennätys pahaolo! Tuoreen sitruunan haistelu näköjään auttaa mulla pahoinvointiin :D
Ihan poikki ja itku olo, mutta juu, meneehän se ohi sitten... joskus.
Sukulainen "lohdutti", että hällä ainakin loppui "jo" sillon, kun lapsi alkoi liikkua kohdussa! :headwall:

Hyvää viikonloppua kaikille! :heart:

Lara- ja Hmm... (en keksi tekonimeä!) rv7+0 POKS :D
 
Pahoittelut keskenmenon saaneille!

Itse kävin jo veriseulassa, mutta jos siellä jotain ilmenee niin en tiedä jatkanko enempää tutkimuksia, katsotaan sitten. Vielä ois pari viikkoa nt-ultraan. Meillä ilmeisesti ultrataan vatsan päältä kun käski mennä rakko täynnä.

Jaksamisia kaikille !

Felessa ja kääpiö 10+0 (päätin mennä sittenkin alkuperäisten viikkojen mukaan sinne nt- ultraan asti)
 
Heips Lara- :wave:

Kirjoittelit, jotta sitruunan(tuoreen) haistelu auttaa pahaan oloosi..

Puristappa sitä mehua siittä sitruunasta lasin pohjalle n. 3-4cm. ja juo raakana aina aamuisin ihan ekaksi tyhjään masuun, tai silloin kun paha olo yllättää..miulla nimittäin auttoi!!! ..ja vinkin antoi muinoin miun ex-anoppi, tämä kuulemma niitä "vanhan kansan" vinkkejä ;)

Mukavia masunkasvattelu aikoja kaikille!!! :) :heart:

..lämpöinen halitus:hug: suru uutisen kohdanneille..
 
Voimia keskenmenon saaneille! :hug:

Veriseulasta: Meidän paikkakunnalla se on nyt ihan uusi juttu, sitä ei siis ollut silloin, kun odotin esikoistani. En ajatellut mennä siihen juuri noiden jonkun mainitsemien väärien hälytysten takia. Lisäksi en koskaan voisi tehdä aborttia, joten tieto on tavallaan turha noin aikaisessa vaiheessa. Kehityshäiriöt näkyy kuitenkin varmaan rakenneultrassakin, jos jotain on. Ja vielä: vihaan verinäytteiden ottoa, meinaan aina pyörtyä ja muutenkin se tunne on niin inhottava, etten vapaaehtoisesti halua mennä senkään takia. Neuvolassa jostain syystä multa otetaan taas ne kaks pulloa verta ekalla lääkärikäynnillä, vaikka ne tietää mun veriryhmän. Ja toinen pullo on HIV, kuppa ym. Onhan se tietysti hyvä, että noita testataan odottavilta, mutta musta vaan tuntuu niin turhalta, kun voin 110% varmuudella sanoa, ettei mulla ole mitään tauteja :D

Mä olen ollut melko oireeton lähipäivinä. Tai no, väsymystä on kyllä aika reippaasti, ilman kahvia meinaa nukahtaa. Pahoinvointia mulla ei kyllä ollut paljon esikoisestakaan, eli en ole huolissani, vaikka oireet hävisivät (ainakin väliaikaisesti...). Mutta kyllähän tässä vähän jännittää, kun lääkäri on vasta 3.3 ja ultra 12.3. Lääkäri varmaan jo kattoo sillä niiden antiikkilaitteellaan, niin näkee sykkiikö siellä sydän vai ei, mutta ultrassa näkee sitten paremmin. Lisäksi mietityttää montako sikiötä siellä näkyy, kun mulla on suvussa sekä kaksosia että kolmosia... :whistle: Siinä oliskin hässäkkää, kun olis 1,5-vuotias, vastasyntyneet kolmoset sekä pieni vilkas koira :LOL:

Onko kukaan muu huomannut, että korvat vaikkuuntuisi enemmän nyt raskausaikana? Mulla nimittäin vaikkuuntu viime raskaudessa ja niin on vaikkuuntunut nytkin. En muista lukeneeni koskaan mistään, että se olis jotenkin yleistä, mutta olisko edes joku muu, vai oonko mä ihan friikki? :snotty:

Hyvää viikonvaihdetta kaikille!

-dask 8+2
 
Olen seuraillut tätä kirjoittelua sivusta ja päätin nyt itsekin tulla mukaan!
Ikäviä uutisia moni saanut, voimia kaikille sen kokeneille :hug: :hug:

Itse tässä menen 9+5. Kävin viikolla 7 varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin. Siltä viikolta asti olen kärsinyt 24/7 ihan kamalasta pahoinvoinnista joka on pahentunut iltaa kohti. Oksentanut olen noin 5-7 kertaa päivässä. Nyt pari päivää olen voinut hyvin ja pystynyt jopa syömään jotain. Haluaisin tietää millainen olo teillä muilla on tässä vaiheessa raskautta? Itsestäni välillä tuntuu että onkohan tuolla masussa yhtään ketään nyt kun oireet yhtäkkiä melkein hävis ja tissikipuakaan ei enää tunnu. On sitä pöljä! Pitäis nauttia nyt tästä kun kerrankin jaa huokaista eikä olla oksentamassa koko aikaa. :ashamed: ultra-aika olisi sitten viikolla 11, vajaa kaksi viikkoa enää sinne. Sitä odotellessa..

Rentouttavaa lauantaipäivää kaikille! :hug: :hug:

Kazzie ja pumpum 9+5
 
Voi kun on tullut paljon huonoja uutisia. Tosi surullista :( Nyt toivotaan, ettei kukaan enää tippuisi joukostamme pois.

dask Tosta verikokeiden otosta. Mullakin otettiin kaksi putkea verta kun mulla veriryhmä rh neg. Eli oiskos sullakin sitten rh neg? Silloinhan ne raskauden ajan tarkkailee, ettei ala kehittymään vasta-aineita sikiötä vastaan. Näin mulla oli viime raskaudessakin. Sit just otettiin noi HIV-kokeet ja myös perusverikokeet. Eli yhteensä otettiin neljä putkiloa.

Kävin siis keskiviikkona neuvolassa. Eipä siellä mitään kummempaa. Sokerirasitukseen pääsen jo rv 12-16. Tosi kiva, että saa tietää jo aikaisessa vaiheessa onko sokerit koholla vai ei. Ja eka ultra ois tossa muutaman viikon päästä...ei millään jaksais odottaa sinne asti! Ja rv ois nyt sit 8+4, se siirtyi päivällä eteenpäin, mutta katsoo nyt mitä ne siellä ultrassa tuumaa.

Veriseulaan aion kyllä mennä. Haluan tietää, jos vauvalla ei kaikki ole hyvin. Ja aiotaan kyllä mennä lisätutkimuksiin, jos on tarvetta. Aika monilla täällä on vissiin niin, että ennen ultraa käydään siellä verikokeissa. Täälläpäin on se veriseulan otto vasta ultran jälkeen.

Paha olo on tullut takaisin ja samoin väsymys. :/ Ei kivaa!

Aplo ja Pikkutyyppi 8+4
 
pomppasen nyt tähän pinoon mukaan, jos sallitte.
eka neuvola ja np ultra takana..ja se veriseulakin..lueskelin teidän juttuja niistä väärähälytys jutuista ja hiukka alko pelottamaan..no en viitsiy sillä nyt päätäni kiusata..kattoo sitten jos jotain..äh nyt kuitenki jäi vaivaamaan mieltä..
meillä ei olla kerrottu muksuille että odotetaan vauvaa, vasta myöhemmin..muutamalle tutulle olen kertonut...
nyt tallille kattomaan heppoja ja ratsastamaan kun vielä pystyy..
isot halit kaikille
nirzu 11+3
 
Aplo Mulla on rh+, eli ei oteta sen takia, vaan "se nyt vaan otetaan joka raskauden alussa, vaikka me tiedetään sun veriryhmä". No, kai se kaks pulloa menee siinä samassa kun yksikin. Silmät kiinni ja ajatukset muualle vaan :)

-dask 8+2
 
Tervetuloa uusille :flower:

Annmari-76: Kiva etten ole ainoa hermoilija täällä :) kaikki(?) muut näyttää jo käyneen varhaisultrassa.. mulla menee olo laidasta laitaan, mutta oksentaan en oo onneks joutunut. viime päivät on olleet niin kiireisiä, ettei oo kerennyt edes oloa ajatteleen, paitsi sillon kun silmät ei oo meinanneet pysyä auki.. onneks kotona ollessa voi opiskella vaikka yöllä jos siltä tuntuu, töihin voimalaan ei mua sais enää millään, kun normistikin saa olla tarkkana että kerkee juomaan/syömään niin ettei pyörry jollekkin kellarikerroksen käytävälle.. :LOL:

tänään pitäs mennä miehen ja koiran kanssa järvelle kattoon, jos näkyis porukkaa leijalautailemassa jäällä, kunhan ne nyt joskus herää..

ja tänään tai huomenna tulis sitten 9+0 täyteen (hiljaa hyvää tulee)
 
dask Mulla kyllä tuntuu vaikkuuntuvan korvat enemmän kuin normaalisti ja muistelen, että niin tais tehdä myös esikoisen kohdalla. amoin tuntuu että korvakäytävät kuivuu ja niitä kutittaa. Laitoin jo pumpulipuikolla vähän perusrasvaa korvaan. Niin ei ehkä sais tehdä mut ainoo mikä auttaa...

Mulla on kans np-ultra vajaan parin viikon päästä. Uskon että kaikki masussa hyvin. Toissapäivänä piti oksentaa illalla ekaa kertaa. Olin liian kauan syömättä ja se heti kostautui. Muistaa taas olla tarkempi syömisten suhteen!

Ja uusille tervetuloa ja vielä uusille mainostan suljettua ryhmää, jonne pääsee mukaan laittamalla mulle yv:tä niin annan sitä kautta tarkemmat ohjeet. Omalla nimellä siellä kirjoitellaan.

Naksuvarvas ja kakkonen 10+
 
Voi itku huonoista uutisista taas, mahdollisimman hyvää ja ihanaa jatkoa!

Tervetuloa uusille mukaan joukkoon!

Krizze :wave: minä, minä en oo käyny varhaisultrassa enkä siis tiedä yhtään, mitä tuolla mahassa on ja missä. Sitkeä sissi aion olla, np-ultra olis 5.3 eli kolmen viikon päästä, sinne on jaksettava odottaa. Tuntuu kyllä siltä, että kaikki muut on jo käyneet ja välillä tuntuu, että pitäisi itsekin mennä mutta enää ois se kolme viikkoa odotettavana. Mulla on kyllä vatsa selkeästi pyöristynyt, lähinnä turvotusta kyllä mutta etenkin alavatsa on jotenkin erilainen kuin ennen. Oireita on myös muutenkin, joten luotan siihen, että oon raskaana ja kaikki hyvin.

Tänään oli eka aamuvuoro tuon oksentelu-pahoinvoinnin alkamisen jälkeen ja jännitin, koska yleensä oksennan lähinnä aamuisin ja aamupäivisin, joskus myös oksu harhautuu kylään iltaisinkin mutta harvemmin näin. No, hyvin meni kuitenkin, vielä ois viis aamuvuoroa, että saa nähdä, miten käy, kun alkaa enemmän väsyttää, varmaan pahoinvointikin pahenee taasen.

Samapa tuo taitaa olla, oksentaa voin vapaasti työmaallakin, koska tänään sain myös ekan onnentoivotuksen niin yllävältä suunnalta, että pystyin vaan kähisemään järkyttyneenä, että kuka ihme sulle kertoi. Ne harvat ja valitut, jotka ovat työmaalla saaneet tietää, ovat pyhästi luvanneet pitää suunsa kiinni mutta näinpä vaan kävi. Meillä kyllä on sellaista sakkia töissä, että kaikkien salaisuudet tongitaan esille ja sitten ne leviää kulovalkean tavoin, ettei tää kyllä mikään ihme ollutkaan. Toivoin kuitenkin, että onnittelija pitäisi matalaa profiilia vielä, vaikka turhaa se taitaa olla, tuli sellaiselta suunnalta, että jos se tietää, tietää puolet työyhteisöstä muutenkin.

Oma olo on siis ollut ok, tosin eilen havaitsin, ettei kannata yskiä kesken leipien syönnin. Huono yhtälö ja ylös tuli :)

Hyvää vointia kaikille!

Sannimarja ja Nöpö 8+5
 
sannimarja: puhaltelen sinne suuntaan kärsivällisyyden tuulia :) tottahan se on että tässä vaiheessa jotenkin toi kolme viikkoa ei ole enää mikään kovin paha, vaikka ihan alussa viikkokin tuntui todella pitkältä ajalta. mää mieluummin säästän rahani ja vältyn siltä mahdollisuudelta että ensin sanotaan että kaikki on ok ja sitten seuraavalla kerralla että eipäs ookkaan enää kaikki ok. noi keskenmenot opettaneet sen että mitä tahansa voi sattua.. nytkin jouduin siirtään seuraavaa lääkärikäyntiä parilla viikolla eteenpäin ja kun kuulin ettei lääkäri ole maisemissa kuin vasta viikkoa myöhemmin, olin vaan iloinen asiasta, sillon on 13+ viikkoja että kai sillon jotain ääniä pitäs masusta jo kuulua :) ton ultran saatan varailla ihan itekseni, kun sen kuitenkin joku muu kuin lääkäri tekee, niin saatan mennä sillon 12+ joka ois sillon 3viikon päästä.

mukava iltapäivä oli ulkoillessa. koiran kanssa leikittiin jäällä ja lumessa, kun mies meni leijalla ja lumilaudalla pitkin lahtea. sen jälkeen menin autoon päikkäreille ja kävin ostaan naposteltavaa ennenkuin lähdettiin kotiin =)
 
Krizze ja Sannimarja, täällä olis kolmas hermoilija, joka ei myöskään oo kayny varhaisultrassa, mutta ihanaa kun np-ultra mulla olisi jo maanantaina :) Voimia teillekin oottamiseen.

Tosiaankin jänskättä jo kovasti, mitä sieltä masusta löytyy ja mistä kohti. Raskausmasu rupeaa pikku hiljaa jo hiukan näkymään, ei muille mut kun itse seisoskelee alasti peilin eessä, niin huomaa hiukan jo muutosta :)

Tänään piti käydä taas pitkästä aikaa halimassa pönttöä, ja sekin lisää luottamusta, että raskaana olen :D On se vain tyhmää, kun aina välillä tulee sellainen epävarmuus, mutta onneksi kohta tietää jo vähäsen enemmän :)

T'ähdenlento 11+3
 
Minäkään en ole käynyt varhaisultrassa, mutta np-ultra on 1,5 viikon päästä. Kyllä mä sinne kestän! :D
Huono olo velloo edelleen ja tänään oli taas oksun aika :x

Huomenna pulkkamäkeen ja maatilan elikoita katselemaan esikon kanssa :wave:

Meripihka ja kirpukka 10+1 :heart:
 

Yhteistyössä