Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa

Hyvää ystävänpäivää kaikille :heart:

Täällä on hiukan hiljasista...taitaa kaikki katsoa olymppialaisia :LOL: :LOL:

On: Täällä Torstai perjantai yönä tuli oksennus ja aamulla myös...ajattelin sen olevan maha tautia mutta etova olo onjatkunut niin pahana että en oikein tiedä onko sittenkään ollut. Mitään ei tee mieli ja siitähän vasta pahaolo tuleekin!!! hmm... tiedä sitten!!
Väsymys on tietysti läsnä,mutts siihen alkaa jotenkin jo tottuun =)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille =)
 
Mä luulisin, että se on molempia np=niskapoimu ja nt=niskaturvotus, mut ennoo itekkään varma päätelly vaan.

Mullakin sinne nt-ultraan vielä vajaa kaksi viikkoa 26.2 ja kun kävin siellä varhaisultrassa niin kestää kyllä helpommin odotuksen, muuten olisin jo varmaan kuin tulisilla hiilillä. Nyt jotenkin vain luottaa, että kaikki on hyvin, eikä mikään ainakaan todista ettei olisi. Ennen sitä varhaisultraakin oli aika tyyni olo kyllä, mutta jotenkin tuntui niin epävarmalle hetkittäin, että onko siellä edes mitään. Ja ne kuvat oli kyllä kivat vieläkin tulee niitä aina välillä kateltua :) Niissä näkyy selvästi pää ja erottaa käden- ja jalkojenalut.

Mut hyvät voinnnit ja ystinpäivät kaikille!

Felessa ja kääpiö rv 10+2
 
Hyvää ystävänpäivän iltaa vaan kaikille. :)

Kävin perjantaina nt-ultrassa ja saimme kuulla kaiken olevan hyvin. Olipa ihana katsella pikkuista pidemmän aikaa monesta eri kulmasta! Kävin myös labrassa antamassa näytteen veriseulaa varten. Viikon verran tässä sitten odotellaan ja jännätään tuloksia. Toivottavasti kaikki on senkin puoleen kunnossa! Ultran mukaan nyt onkin menossa jo viikko 12, joten laskettu aika aikaistui ja on virallisesti 27.8.2010. Uskon, että pikkuinen ei kyllä suostu luopumaan yksiöstään ennen syyskuuta, jos kaikki vaan menee hyvin sinne asti. Siirryn silti tuonne elokuisten puolelle ja toivottelen hyvät jatkot kaikille teille kivoille ihmisille! Käyn kyllä varmasti lukemassa myös teidän kuulumisia jatkossakin. :wave:

pikku3nen rv12+2
 
Mä en kanssa oo käyny alkuraskaudenultrassa oottelen sitä np-ultraa. 22.2 ois eka neuvola ja sit oon ainakin kuullu et ne sillon jo kurkkis meijän neuvolassa et sielä ollaan oikeessa paikassa, mutta jos ei niin sitten on maltettava sinne np-ultraan asti. Kyllä jo mieli tekis nähdä onko sielä joku ja mitä se siellä puuhaa, esikoisesta kun ultrasivat neuvolassa jo rv9+5.

Onneks ei oo paha olo enää vaivannut ja ruoka on maistunut tosi hyvin. Tänään uskalsin mennä laskiaisen kunniaksi pulkkamäkeenkin ja kyllä oli hauskaa! :D

minä ja RosinaRusina 8+2
 
Hyvää ystävänpäivää vielä kerkeää toivotella :heart:

Täällä masu kasvaa kovaa kyytiä. Pahoinvointi painottuu iltoihin. Väsyttää edelleen paljon. Kokonaisuudessaan kuitenkin tuntuu, että oireet tasaantuneet.
Poistunkin koneen äärestä reiluksi viikoksi, kun huomenna lähdetään kohti Egyptiä. Heti matkan jälkeen lääkärineuvola ja sitten loppuviikosta np-ultra. Kivaa odottamista matkan jälkeenkin luvassa.
-Poni ja vielä nimetön pikkuinen 9+5
 
Täältä kanssa hyvät ystävänpäivän illat :heart: Kivasti alkaa kaikilla viikkoja oleen, kohta päästään kaikki sinne kahdentoista pintaan :)

Poni06: Hyvää matkaa =) Täälläkin maha on ihan älyttömissä mitoissa, vaikka epäilin että kun turvotus laskee, niin masu katois, mutta kun ei niin ei.. :ashamed:

ON: Pari päivää sitten sai suurinpiirtein koko kylä tietää että oon raskaana, kun mummot kyseli zumbatunnin päätteeksi jos olisin kiinnostunut loppukeväästä-kesällä zumbaamaan ja totesin ettei välttämättä enää pysty.. no siitä sitten mummot alkoi huuteleen että 'of course, she´s gonna have a baby'.. No samana iltana mies saikin sitten onnitteluja kun punttikselle samaan paikkaan meni.. pikkukylä.. :LOL: Meillä oli ihan mukava ystävänpäivä, vaikka meni suurinosa pyykkiä pestessä ja ruokaa laittaessa. Itku tosin tuli kun mies antoi kortin ja lahjan vaikka antiystävänpäiväihminen (niin täällähän se taitaa olla 'rakastavaisten' päivä) onkin. Olin kai sitten jotenkin onnistunut unohtaan että jotain oli sovittu toisillemme hankkivamme (niiden muiden sadan unohtuneen asian joukossa) . No mies ei ottanut onneksi nokkiinsa vaan totes että se että hoidin kotihommat ja annoin hänen mennä harrastuksiin ja tein päivällisen oli paras lahja :heart:
 
Hei kaikille, ja myöhästyneet ystävänpäivätoivotukset täältäkin :wave:

Ponille oikein rentouttavaa ja mukavaa matkaa!
(voi kumpa tässä itekkin pääsis vielä reissuun ennen pienen syntymää....)

Ihanaa huomata, että täällä kaikilla alkaa tuo 12 rv pikkuhiljaa häämöttää =) ...Tosin itsestä tuntuu että aika matelee...mut eiks se niin mee et odottavan aika on aina pitkä...? Monet oottelee nt-ultraa, itsekkin saan sinne lähetteen huomenna kun se eka nevola. :heart:

(.) Vihdoin se kauan odotettu eka neuvola on huomenna!!!! Pahoinvointia ei juurikaan enää ole, tosin jos unohtaa syödä niin kyllä se sitten sieltä tulee ihan pyytämättäkin... :)
Vatsassa on edelleen hirmuinen turvotus, joka pahenee iltaa kohden...Eilen käytiin mun vanhemmilla syömässä...ruokailun jälkeen hilpeyttä riitti kun maha " oikein pullahti" esiin... :LOL:

Tuli mieleen, että katsotaanko siinä nt-ultrassa istukan sijaintia?...Jostain olen muistaakseni kuullut, että jos istukka on kohdun "edessä", vauvamaha tulee nopeampaan esiin?...tosin mulla on taakseppäin kallistunut kohtu, joten sen puitteissa maha tulisi näkyviin myöhemmin...(?) ...Vai mitenpäin se oikein meneekään...?

Viikonloppuna taas "POKSUI"... :heart: Wanda81 & pieni 8+1
 
Naksuvarvas :wave: Ihana kuulla, etten mä oo ihan friikki tai kuvittele tätä vaikkuuntumista! Tää on aika ärsyttävää... Ja mullakin siis kutisee korvat tosi paljon. Ehkä mä kuitenkin jätän ton rasvailun väliin... =)

Ponille mukavaa ja rentouttavaa reissua! =)

(.) Viime viestissä tuulettelin, kun pahoinvointi on loppunut. Juu, ei olisi kannattanut. Eilen tuli aamupalan jälkeen pahoin pahoinvointi mitä on ollut! Eikä siis johtunut syömättömyydestä, koska tuli aamupalan jälkeen. Tähän asti etova olo on lähtenyt syömällä. Nyt sitten makasin n.30min pystymättä tekemään mitään. Onneksi oli viikonloppu, niin mies sai hoidettua poikaa. Poikaa odottaessa mulla ei ollut kertaakaan tollasta pahoinvointia, eli "tyttö-tunne" vaan voimistui taas =) Vaikka sanomattakin kai on selvää, että poika on ihan yhtä tervetullut!

Esikoinen (10kk) suostui eilen ensimmäistä kertaa istumaan potalla ja tekikin heti pissat pottaan! Nyt ollaan kolme kertaa istuttu potalla ja aina on tullut pissa! Täytyy nyt järjestelmällisesti potattaa ainakin ruokien ja unien jälkeen aina. En toki elättele vielä toiveita päiväkuivuudesta, mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa =)

Mukavaa viikon alkua kaikille! =)

-dask 8+4
 
Huomenta!

Pahoitteluni teille jotka olette saaneet huonoja uutisia. :hug:

Aamulla oli ensimmäinen neuvolakäynti ja sydänäänetkin saatiin kuuluviin. :heart: :) LA siirtyi päivällä taaksepäin neuvolan laskurin mukaan, katsotaan sitten 5. päivä np-ultrassa mitä se näyttää.:) Etovaa oloa on täälläkin, oksentaa ei ole tarvinnut, mutta aika tarkkaan saa miettiä mikä ruoka milloinkin menisi alas. :$ Ja tietysti ensin tekee älyttömästi mieli jotain tiettyä ruokaa, sitten kohta kun sitä saa niin eipä enää maistukaan. :D

Ulkona ihana auringonpaiste, pitänee lähteä tuon tytön kanssa pulkkailemaan. Ihanaa päivää ja hyviä vointeja teille kaikille!:)

Lahopää ja Tuhto 9+1
 
Kovasti voimia surullisia uutisia saaneille!! :hug: :hug:

Hyvää matkaa ponille!

Tervetuloa uusille!!

Musta ei olis tällä hetkellä matkaan lähtijäksi.Musta ei oo siis mihinkään muuhuin kuin sohvalla makaamiseen.Koko ajan on huono olo,ei helpota hetkeksikään.Oksennan muutaman kerran päivässä.Töistä oon saikulla ollu nyt viikon ja vielä viikko olis jäljellä.Voi kumpa tää olo paranis.Juuri ja juuri saan hepat hoidettua...Joo,valivali.Kyllähän tää joskus loppuu,viimeistään syyskuussa.Kuopuksesta kesti viikolle 18 asti... :x
Joo,mutta mukavaa viikonalkua kaikille!! :wave:

Heppuli ja kettu 8+1
 
Moikka!

Jos nyt yrittäis keretä kirjoittaan. Mihin lie tuo aika menee jaon olevinaan vipinää ja sit kuitenkaan mitään en saa aikaiseksi. Tuo aikaansaamattomuus ärsyttää niin itseäkin.

Meillä on yrjötauti perheessä ja valitettavasti alkumetreillä, olen nyt jo niin väsynyt valvottuani kaksi yötä ja ties kuinka monta on vielä edessä. Lapsia kun on noi kuusi ja me aikuiset päälle.....Tyttö 7v oksensi 1.5 vrk putkeen. Ja sit kun sairastuu ite. Tuo tauti on niin syvältä :headwall:

Eka neuvola oli viime viikolla, eikä siellä mitään ihmeitä. Tai ainakaan juuri mitään uutta. Labra-aikoja tilasin tänään ja samaten sokerirasitusta jonne meen ens tiistaina, kun arvot oli hiukan koholla viime raskaudessa. Samoin nt ultran varasin ja sain sen hiihtolomaviikolle. Laskettu aika siirtyi yhtä päivää aikaisemmaksi neuvolassa eli on 9.9.

Muuten olo on vaan väsynyt ja paha olo koko ajan. Pahoinvoitirannekkeet heitin jo kaapin perälle, kun ei niistä mitään hyötyä ollut.



Mutta nyt kotihommia pitäis ainakin yrittää tehdä....


Miia ja Kerttu-Inkeri 10+4
 
Siis mistä tämä maha pullahti? Viikonlopun aikana mulle kasvoi pötsi. :LOL:
Aamulla mahdollisimman löysä college päälle töihin, kaikki muut vaatteet olisi paljastaneet mut heti.
Käytän normaalisti aika istuvia vaatteita, mutta onneksi meillä on töissä aika kylmä (hei! nythän mä tajusin juuri, että se ihan järjetön palelu on laantunut! Vau :D ) ja extra vaatteita on joutunut pitämään tässä koko tän pakkaskauden.

Perjantaina kävin vähän henkkamaukan mammaosastolla ostoksilla, ostin yhdet farkut ja pari puseroa. Nice! :D

Mousse 10+5
 
ponille ihanaa matkaa

täälläkin niin saamaton olo..oikeen hävetti tossa aamupäivällä kun ex naapuri tuli hepan kanssa meidän pihalle juttelemaan ja mulla yöpaita vielä päällä, mut kun ei jaksa, pitäs tehdä monta juttuu ja varsinkin kun ton aikuisopiskelunkin nyt tammikuussa alotin niin sekin pitäs saada kunnialla hoidettua, talo kaipaa remonttia, pyykkivuori kohta katossa..(meillä lähemmäs 4 metrii kattoon) ja pataljoonalle (mulla 7 lasta) ruokaa, onhan se hyvä kun muksut syö, mut nyt kun ei jaksa seistä hellan edessä...ainoa mikä tällä hetkellä piristää on tallille meno, tai kylhän sekin tökkii mut kun sinne pääsee on ihanaa nuuskuttaa tamman niskaa ja lähtee ratsastamaan..onko muuten kellään tietoo kuinka pitkälle raskautta voi ratsastaa..
ei nyt hommiin..

nirzu rv 11+5
 
Poni Oikein ihanaa matkaa. Toivottavasti on ihanan lämmintä!

Wanda81 Juu, kyllä siellä nt-ultrassa se istukan sijainti tsekataan. Mulla viime raskaudessa oli tossa edessä, mutta en kyllä ole kuullut, että sen vuoksi maha kasvaisi aiemmin. Ainut, mitä "haittaa" siitä on, ettei tunne vauvan potkuja välttämättä niin aikaisin kuin normaalisti. Mä tunsin muistaakseni joskus rv16-18 vasta kunnolla.
Ja siitä taaksepäin kalliistuneesta kohdusta, niin kyllä se vatsa varmasti silti tulee näkyviin. Toisaalta onhan tuo hyvinkin yksilöllistä millainen vatsa jokaiselle tulee, mutten kyllä usko, että se kamalasti vaikuttaa asiaan.

Mousse Mä ihmettelin kans eilen, kun mun maha näytti jo aikasta isolta. Ihan kun ois raskaus ollu jo paljon pidemmällä. Varmasti turvotusta vaan, mutta oli kyllä ihan järkyttävän iso pötsi jo! Pitää vissiin hakea ne äitiysvaatteet kohta jo käyttöön =)


Tänään tuli kutsu ultraan. On vasta 5.3, että vielä pitäisi reilu kaksi viikkoa odottaa. Nyt kyllä menee aika vähän turhan hitaasti. Ois niin kiva päästä varmistamaan, että vauvalla kaikki kunnossa.
Viime yönä näin ihan kamalan unen. Aloin vuotaa verta ihan todella paljon ja vähän ajan päästä pikkuriikkinen vauvanalku tipahti wc-pönttöön :( Oli niin todentuntuinen uni, että oli pakko käydä keskellä yötä wc:ssä katsomassa, ettei vaan vuoda verta. Oli vähän vaikea saada tuon painajaisen jälkeen unta :(

Muoks: Aplo ja Pikkutyyppi 8+6
 
Täältä hyviä ultrakuulumisia!:) Kaikki oli hyvin ja sydän sykki :heart: . Oli kyllä todella huojentavaa kuulla ,että kaikki olikin ihan hyvin. Oon vaan ollu niin epäileväinen tässä raskaudessa ,että ulrtaankin menin sydän pamppaillen. Laskettuaika pysyy samana, mutta kuitenkin neuvolan mukaan 1.9 eikä 2.9.
Mulla kans näkyy jo omaan silmään mahan kasvu oikein hyvin. En vaan usko, että muut välttämättä huomaa. Oon kans koittanu löysiä vaatteita pitää, että ei niin paljastuisi...
 
Onnea primrose ultrakuulumisista =)

Mulla huomenna neuvola, ja hiukan jännittää. Toivon, että yritetään kuunnella sydänääniä :heart: Loppuviikko sujui hyvin, pahoinvointi oli kadoksissa kokonaan, mutta taas alkuviikosta se iski. Onneks se on tosi lievää :) Hyvää viikon alkua kaikille!

Hupu ja pieni 9+1 tai 9+2
 
Olipa mukava lukea teidän kuulumisia kun kaikille näytti kuuluvan pääosin hyvää!

Monella oli maha pullahtanut esiin, täällä sama homma. Tänä aamuna huomasin töihin lähtiessä, että sellainen ylimääräinen pallo ilmestynyt tuohon alavatsalle.

Eipä tässä oikein mitään erikoisia kuulumisia ole, keskiviikkona np-ultra (kun se viime viikolla ei onnistunut mittaamaan sitä), joten sitä odotellessa.

MaybeSomeday ja Onni 11+3 tai 11+1...

Kirjoitin muuten tähän äsken 10+3 mutta sehän onkin jo 11+. Kauheeta kun me ollaan kaikki jo näin "pitkällä".
 
Maybesomeday, mä kattelen aina kun joku on vaikka viikon mua pitemmällä, että oi, kun on jo "pitkällä" :LOL: kaikki on niin suhteellista.

Mulla on hitsin pitkä aika sinne seuraavaan ultraan, se on 15.3. eli tasan 4 viikon päästä. Laitoin juuri meiliä neuvolantädille, että pääsiskö nt-ultraan jos itse sitä pyytää. Katsotaan mitä hän vastaa, mut enpä usko et onnistuu. Sit menee vauvauutisen julkistaminen tosi pitkälle-- mutta tuskin kukaan siitä loukkaantuu. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin, en halua kertoa uutista rv 12, kun sikiö on saattanut vaikka lopettaa kasvunsa viikkoja ennen, mistä sen tietää.

Onnen hippuja toivon kaikille meille, joilla on ekaa kolmannesta vielä jäljellä. Onneksi alkaa tuntua sille, että täältä on jo ihan liikaa porukkaa tippunut, joten todennäköisyys on hyvä meille, jotka täällä saamme jatkaa. :heart:

Estelle rv10+2
 
k-atille jaksamisia, toivotaan, että kaikki järjestyy parhain päin!

Minusta on tuntuu, että kun näin 'pitkällä' jo ollaan ja kaikki hyvin niin on vahva tunne, ettei tässä enää kesken mennä, olen kyllä nähnyt parinakin yönä unta, että olen alkanut vuotamaan verta. Viimeksi viikonloppuna se tuntui hyvin lohduttomalta kun teki mieli saada loppumaan, muttei voinut mitään sille, että verta tuli koko ajan lisää ja lisää. Aamullakin oli lohduton ja kurkkua kuristava olo ennen kuin muisti, että se oli unta. Jotenkin muistan siinä unessa miettineeni, että tämä ei voi olla totta ei näin pitänyt käydä, olin aivan varma ettei minulle tulisi keskenmenoa. Mutta tosiaan unta vaan, eikä tippaakaan verta ole oikeasti tullut.

MInulle on tullut uusia oireita, nännit kutiaa ja toiseen nänniin on ilmestynyt ilmeisesti luomi. Semmoinen ihonvärinen pienenpien ulkoneva lärppä. Liekköhän tosta pitäisi huolestua?

Ja onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Felessa ja käääpiö 10+3
 

Yhteistyössä