Syyskuun tulokkaat 2010 **** Toukokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Ultraaja näki selvästi kumpi siellä on, mutta ei viitsinyt kertoa meille!!
Vanhankansan ylilääkäri niin ei kuulemma halua paljastaa.
Muutenki ihan pettymys koko ultra...
En saanu edes painoarviota!!
Vastas viikkoja ja oli kaikki elimet, se oli se tärkein tieto kyllä! :)
Mutta itte olisin halunnu vähän toisenlaisen ultraajan, en saanu edes ihailla pientä ja kuvat oli jostain reisiluusta kaikki...

Mutta niin tervettä vauvaa mä toivoinki :LOL:
Istukka oli takana ja kovasti siellä liikuskeli hän..:)

Lara- ja Nuna rv20+4

Moikka!

Meilläkin äitienpäivä meni oikein ihanasti. Aamulla mies teki mulle herkkuaamupalan ja sain lahjaksi hajuveden ja miehen ja tytön tekemän kortin :heart: Aamupäivästä mies lähti moikkaamaan äitiään ja sain jäädä yksinäni kotiin oleilemaan. Päivemmällä mentiin meidän porukoille syömään äitienpäiväateria. Ihanan rentouttava päivä kyllä oli.

Ultra oli tänä aamuna. Kaikki näytti oikein hyvältä, terve lapsi siellä on. Sukupuolta kysyttiin ja kyllä siellä ihan selvä poika oli :heart: Mulla tuli ihan tippa linssiin kun selvisi, että poika saadaan. Viittisitkös Lahopää-Liisa merkata mulle poikalupauksen.
Nyt lähden sitten myymään kaikki tytön vaatteet pois ja "joudun" ostamaan pojalle uudet vaatteet. Harmi ;)

Poni Yritähän vaan lepäillä, ettei ala paikat näin aikaisin kypsymään! Onkos sulla useammin lääkärin/neuvolantarkastuksia, kun olet herkempi supistelemaan?

Aplo Ja Einari 20+6

Lara Mulla tuli heti mieleen, että siellä varmaan poika teillä on, jos lääkäri näki kerta selvästi kumpi on. Eihän tytöstä voi niin varmasti sanoa kuin pojasta. Tiedä sitä sitten. Harmi, kun oli tuollainen ultraaja.

Äsken unohtui mainita, että painoarvio oli nyt 380g. Ja kätilö vilautti vähän aikaa 4d kuvaakin kasvoista. Olihan se ihan jo vauvan näköinen :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Aplo:
Lara Mulla tuli heti mieleen, että siellä varmaan poika teillä on, jos lääkäri näki kerta selvästi kumpi on. Eihän tytöstä voi niin varmasti sanoa kuin pojasta. Tiedä sitä sitten. Harmi, kun oli tuollainen ultraaja.

Äsken unohtui mainita, että painoarvio oli nyt 380g. Ja kätilö vilautti vähän aikaa 4d kuvaakin kasvoista. Olihan se ihan jo vauvan näköinen :heart:
En tiedä tosta sitten.. Selvästi sieltä näky sukuelimet ja käski itte kattoa..?
Mä niistä mtn ymmärtäny... :(

Kivan kokonen pieni teillä!
Mäkin oisin tahtonu arvion painosta, mutta enpä saanu!

olen pettyny nyt ku odotin kai liikoja ultralta...
Vauva on elossa ja terve, siitä olen todella kiitollinen! :heart:

Lara Vähän sama tuli itsellekin mieleen, kuin Aplolle. Eli jos oli ihan varma sukupuolesta niin kyllä sitten poikaa veikkailisin. :) Meillä ainakin kätilö sanoi että tytöltä näyttäisi mutta ei voi olla kuitenkaan ihan varma, jos vaikka vehkeet onkin piilossa. Tosin eipä noita mistään kulmasta näkynyt, mutta en silti vielä aikonut lähtee ostelemaan tyttövaatteita. :D

Ei mekään saatu painoarviota, eikä tällä kertaa muitakaan mittoja. Kiva kuulla että teidänkin vauvalla kaikki on kuitenkin hyvin. :)

Tuolta löytyy kuvia tytöistä:

http://pregnancy.about.com/od/isitaboyoragirlfaq/ig/Girl-Ultrasound-Gallery/

ja tuolta pojista:

http://pregnancy.about.com/od/isitaboyoragirlfaq/ig/Boy-Ultrasound-Gallery/

Siitä vaan sitten vertailemaan. ;)

Heippa!

Ja myöhästyneet äitienpäivä-onnitelut täältä. Me oltiin reissussa mun äidin luona ja vasta iltasella palattiin kotiin. Oli ihanaa kun nähtiin pitkästä aikaa (viimeksi jouluna) ja esikkokin näki toista mummoaan anopin sijaan.

Nyt on super-väsy ja pitääkin mennä nukkumaan. Huomenna neuvola :wave:

mp ja kirppunen 22+4

Mukava lukea taas hyviä ultrakuulumisia. Onnea kaikille!

Samaa sanoisin Lara, että poika luultavimmin. Meillä kaksi tyttöä ja sukupuoli on erottunut vasta rv 25 tienoilla tai voinnut lähes varmaksi sanoa. Pojan vehkeet erotti jo rv 15.

Aplo Neuvolassa käyn vähintään kerran kuussa, vaikka kolmas tulossa. Meidän th on myös kätilö ja hän pystyy kohdunsuun tilaa seuraamaan myös. Pitää kyllä seuraavalla kerralla pyytää tarkistaan. Tämä ennenaikaisuuden riski on mulla ollut kahdesta ekastakin, joten oli odotettavissa nytkin. Mulla on hyvin supistusherkkä kohtu ja lantio myös sen mallinen sekä liitokset periksiantavat, että vauvat kääntyneet pysyvästi rt:n rv 20 maissa, joten sekin aiheuttaa painetta kohdunsuulle. Lepäillä pitää paljon.

Tuumasta toimee ja vaakatasoon. Pikkuinen nukkuu päikkyjä ja esikoinen jäi mummolaan.
-Poni 21+6

Njoo, täytyypi nyt vetää henkeä vaan, ei tää maailman loppu oo...
Olisin halunnut tietää lapsesta enemmän yksityiskohtia ja nähdä selkeämmin...
Mutta onneksi se potkii kovasti joka päivä ja muistuttaa olemassa olostaan! :)

Lara- Harmi, että ultra ei vastannut odotuksiasi. Mutta eihän näillä viikoilla sikiötä saa enään samalla tavalla kuvaan kuin np-ultrassa. Rakenneultran tarkoitushan on nimenomaan tarkastella vauvan rakenteita ja mittailla niitä.

Tuosta sukupuolesta minäkin veikkaisin poikaa jos lääkäri totesin sen selvästi näkyvän. Pääasiahan kuitenkin on, että pikkuisellanne oli kaikki rakenteet kohdallaan :) Enään noin 20 viikkoa ja pääsette häntä ihastelemaan ihan livenä :heart:

Joo, aika jännä Lara, etteivät kertoneet... Tuo on kuulemma aika yleistä ja riipuu usein paikkakunnasta/kätilöstä, mutta mun mielestä pitäis kyllä edetä vanhempien ehdoilla eikä kätilön.

Meillä oli tänään kauan odotettu ja jännitetty rakenneultra ja kaikki oli oikein kivasti. Mitään poikkeavaa ei löytynyt, sukupuoli selvisi ja painoarvio oli 327 g, eli kaikki oli normaalisti. Nyt on tyytyväinen ja onnellinen olo eikä jaksais keskittyä töihin. :)

Meinaatteko muuten pitää kesälomia ja sitten jäädä äippälomalle? Itse ajattelin tehdä niin, eli ei ois enää kun 2,5 kk töitä jäljellä... Nyt mulle just haetaankin sijaista, jännää!

Mukavaa viikkoa!
- Solete ja pikkukaveri 20+2

Onnea solete ultrauutisista! Minustakin mulla olis ollu oikeus tietää...
Mutta hyvä näinkin, pysyy elämä jännänä :LOL:

Sain kaverilta turvakaukalon, makuupussin ja kassillisen vauvan leluja!
Onpahan jotain kivaa näprättävää :)

Mä olen työtön, joten lomailen koko raskauden... Saattaa kuulosta ihanalta, mutta käy aika pitkäks tässä istuessa kyllä... Mutta nyt kun ilmojakin lupailtu loppuviikoks nii nenköhän taas keksi puuhaa! :)

Joko osaan iloita tästä raskaudesta, onhan "pahimmat" päivät ohi??

Hei taas piiiitkästä aikaa. Lukemassa käyn ahkerasti, mutta kirjoittaminen on jäänyt.

Laralle Katselin, että meillä on sama synnytyssairaala. Kävin viime viikolla ultrassa ja sukupuolen kertoivat oikein auliisti :). Miksi sinulle ultran teki lääkäri? Oliko tämä ylilääkäri nainen? Minun ultrani teki kätilö, joka oikein ihanasti kertoi ja selosti kaiken näkemänsä.

-Seawind 22+3 ja pieni neiti :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja seawind:
Hei taas piiiitkästä aikaa. Lukemassa käyn ahkerasti, mutta kirjoittaminen on jäänyt.

Laralle Katselin, että meillä on sama synnytyssairaala. Kävin viime viikolla ultrassa ja sukupuolen kertoivat oikein auliisti :). Miksi sinulle ultran teki lääkäri? Oliko tämä ylilääkäri nainen? Minun ultrani teki kätilö, joka oikein ihanasti kertoi ja selosti kaiken näkemänsä.

-Seawind 22+3 ja pieni neiti :heart:
Mun ultra ei ollu synnytyssairaalassa, vaan täällä käpykylän omalla äitiyspolilla :) Ja mies oli tämä lääkäri. Se sama on tehny kaikki mun ultrat...

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Itsekin kävin tänään neuvolassa ja sain Kelan paperit. Laitoin ne jo menemään netin kautta mutta äitiyspakkausta en uskaltanut vielä hakea, jos laittavatkin vielä 2009-pakkauksen ja en haluaisi sitä.

Lomista...Olen nyt viikon kesälomalla ja jään sitten pitämään loput kesälomat 3.7 alkaen ja siitä sitten suoraan äitiyslomalle eli kun palaan lauantaina töihin, olis vielä 7 viikkoa edessä...Selkä on alkanut vihoitella ja iskias, lisäksi pari kertaa supistanut napakasti joten saas nähdä kuinka kauan jaksan. Tavoitteena pidän jaksamista tuonne kesäkuun toka viikolle niin sitten ei tarttis olla kuin ehkä max. kolme viikkoa saikulla ennen kesälomaa. Tulihan sepustus tästäkin asiasta...

Sf-mitta mitattiin tänään ja se oli 21...Täytyy lähteä googlettamaan millaisia muilla on ollut näillä viikoilla. Tosin se mitta ei kai ole ihan verrattavissa vauvan kokoon vielä näillä viikoilla.

MaybeSomeday ja Onni 23+3

Laralle pikaisesti vain kommentoin, et meillä ultraaja näki silloin rv20+ selvästi tytön sukupuolielimet, ja sanoi ettei sukupuolesta voinut erehtyä. Eli mää en ihan luottais siihen, et siellä poika sitten on. Ja tollaisesta ultraajasta voi myös tehdä asiakasvalituksen, mun tietääkseni sillä ei ole mitään oikeutta olla kertomasta sitä sukupuolta, jos kerta kysytään. Mut onneksi sait sentään tietää, että pikkuisella on kaikki hyvin =)

Shuri ja Onni-Ilona 23+1

Alkuperäinen kirjoittaja Shuri:
Laralle pikaisesti vain kommentoin, et meillä ultraaja näki silloin rv20+ selvästi tytön sukupuolielimet, ja sanoi ettei sukupuolesta voinut erehtyä. Eli mää en ihan luottais siihen, et siellä poika sitten on. Ja tollaisesta ultraajasta voi myös tehdä asiakasvalituksen, mun tietääkseni sillä ei ole mitään oikeutta olla kertomasta sitä sukupuolta, jos kerta kysytään. Mut onneksi sait sentään tietää, että pikkuisella on kaikki hyvin =)

Shuri ja Onni-Ilona 23+1
Mä olen kuullu, ettei oo muillekkaan kertonu!
Mihin tosta valittaa sitten?
Mun lääkäri sattuu olemaan ylilääkäri, ymmärtääkseni johtaa sairaalaa..
En kyllä tiedä viitsinkö ruveta mesoomaan, kun kaikki on kumminkin hyvin...
Ois se ollu kiva tietää... Oisin ymmärtäny jos ei näkyis, mutku selkeesti oli pylly kameraan päi... *huokaus*

AngelEyes: Kiitos muuten linkeitä! Veikkaan, että se oli tyttö... Ihankun oisin tommoset valkoset pallot nähny vähän kauempana toisistaan... En tiedä :LOL:

Kiitos kaikille kun ootte ahkerasti kommentoinu mun asiaa, tää on kyl niin paras tukiverkosto!!

Täällähän onkin ollut kivoja ultra kuulumisia =) Onnea kaikille !
Ikävä tosin ettei kaikki ole olleet ultraajiinsa tyytyväisiä, pääasiahan on kuitenkin että pikkuiset voivat masuissa hyvin !

Meillä olisi sitten huomenna edessä ultra ja odotan sitä kyllä innolla sillä sen tekee sama henkilö joka ultrasi aikaisemminkin ja oli kyllä todella mukava ja perusteellinen...vielä ei suuremmin jännitä !

Tänään on tullut taas käveltyä enemmän ja sen tuntee liitoksissa ! Jospa sitä laiskoittelis sitten loppuillan :p

Palailen huomenna kertomaan omat uutiset !

unikeiju+sisu 21+2

Lara, meillä esikoinen paljastui tytöksi rakenneultrassa rv 20, eli kyllä tytönkin voi aika varmasti erottaa. Itse en olisi tytöstä ultrassa osannut sukupuolta sanoa, mutta nyt pojan kohdalla mitään ei jäänyt epäselväksi. Näkyi siis selvästi kiveksen ja pieni pippeli :D Itse olen sitä mieltä myös, että jos ultraaja sukupuolen näkee selvästi, niin vanhemmilla on halutessaan oikeus se saada tietoonsa.

Painoarviota en ole kummastakaan lapsesta rakenneultrassa saanut. En esikoisesta Kättärillä, enkä nyt Naikkarin sikiötutkimusyksikössä. Minusta se ei kerro tässä vaiheessa yhtään mitään, tärkeämpää on se, että mitat vastaavat viikkoja.

Uutta äitiyspakkausta kuulemme jaetaan jo, eli vanha on loppunut. Asian voi vaikka varmistaa vielä soittamalla Kelalle. Viime raskaudessa laitoin laput heti kun sai (toukokuun loppu 2008) ja päätös tuli todella monen viikon jälkeen. Sitten piti vielä odottaa pakkausta kaksi viikkoa. Muistaakseni pakkaus tuli vasta yli kahden kuukauden päästä. Oli kuulemme Helsingissä sinä kesänä hiukan käsittelyruuhkia :whistle:

Lomista sen verran, että olen opettaja, joten 5.6. loppuvat työt, olen kesän kesälomalla ja juuri kun uusi lukuvuosi alkaisi niin jään äitiyslomalle. Eli hiukan alle neljä viikkoa töitä ja sitten "lomaillaan" vauvan syntymään asti. Näin oli myös esikoisesta.

Tiinuliini ja Vompatti 21+0

http://www.baby2see.com/gender/external_genitals.html

Tässä myös hyvä linkki tohon sukupuoli asiaan!
Löysin sieltä tämmösen kohdan ja tää oli just mitä mulle kävikin:

Some sonographers are not allowed to tell you the gender, but may show the genital area on the screen and let you decide which sex your baby is.

Eli olis pitäny kattoa tarkemmin :)
Ton linki perusteella sanon kyllä, että tyttö meille tulee! Ei siellä ainakaa penistä ollu!! :LOL: :LOL:

Yhteistyössä