Syyskuun tulokkaat 2010 **** Toukokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)



Kovasti piilotteli paikkojaan, mutta lopulta vähän vilautti ja viivahan siellä vilahti
Istukka nököttää tosi tiukkaan röörin päällä joten jollei ihmettä tapahdu, niin sektioon käypi sitten elokuussa tie. Lepoon määräsivät ja mitään ei saa nostaa. No, aika vaikeaa taitaa olla ja mulla on just menossa huonekalujen siirtely- ja pesänrakennusvaihe En oo muutenkaan kauheen rauhallista sorttia. Vauva oli tosi tosi söpö. Ja se teki jotain uskomattoman söpöä. Yhtäkkiä alkoi leuka väpättämään ja suu meni itkuasentoon sitten hän laittoi peukun suuhun ja selvästi nautti siitä. En ole ikinä ajatellut että näin pienillä viikoilla vauva lohduttaa itseään tai että ylipäätään näyttää murheelliselta. Tai sitten siitä tulee mun eka itkupillivauva :LOL:

Lara Hyvä linkki ^ Ton linkin perusteella mäkin varmistuin että tyttö on varmana. Aivan samanlaiselta näytti. Meinaatko mennä mihinkään ylimääräseen ultraan tarkistamaan tilannetta? Typerää ettei lääkäri kertonut sulle :/
Pojista olen itsekkin nähnyt heti, että munaskuukkelithan ne siellä rotkottaa. Ja nuorin poika oikein kädellään kuopsutteli pallejaan ultrassa. =)
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Painoarviosta oli ollut puhetta, mulla sekä rakenneultrassa, että nyt 4d ultrassa on lääkärit kirjoittaneet painoarvion äitiyskorttiin.. Rakenneultrassa rv 19+4 painoarvio oli 353g ja nyt 4d rv 21+6 535g. Kaikki mitat oli sopusuhtaisia, ja vastasivat noin viikon vanhempaa vauvaa :heart:
Muutenkin mulla käynyt noiden ultrien kanssa tosi hyvä tuuri, vaikka kaikki ultrat np ultraa lukuunottamatta ovat olleet lääkärin tekemiä (sen np-ultrassa havaitun "ehkäpäässäonjotainkorostumaa" takia), monesti kun sanotaan, että lääkärit nimenomaan eivät ole niin äitiä huomioonottavia, kuin kätilöiden tekemät ultrat..

Täällä vauva liikkuu niin mahdottomasti, että välillä ei tule töistä mitään, kun väkisinkin keskittyy niihin :) Meidän pikkuinen viihtyy ilmeisen hyvin raivotarjonnassa (ollut np-ultrasta lähtien aina tiukasti pää alaspäin kun ultrattu) ja kun päättää kääntyä välillä toisinpäin, ei sitä voi olla huomaamatta! Ihan mahdoton mylläys, ja selvästi voi sanoa, missä kohtaa masua milloinkin mennään.

SF-mitasta, minulla oli tosiaan 19+3 22 cm. Nyt huomaan, että töissä jos pitempään joudun istumaan, on kohtu jo niin korkealla, että alkaa pakottaa ennenpitkää. Eli kovasti on kasvanut. Lapsiveden määrä on kuitenkin hyvä, ja kaikki muutenkin kunnossa, ehkä minulla vain on sen mallinen kohtu, että kasvaa kovasti tänne ylöspäin :) Viikon päästä olis neuvola, joten ehkäpä siellä selviää, missä senteissä nyt liikutaan. Ja pääsee täyttelemään niiitä papereita! Tulee jotenkin taas askeleen lähemmäs tämä raskaus, kun ihan virallistaa sen :D

Supistuksia on täällä päivittäin, tosi reilustikin joskus. Eivät nyt kipeitä ole, mutta eivät mukaviakaan, sen verran vahvoja ovat. Täytyy keskustella niistä neuvolassa, jos vaikka joskus pääsisi sinne lääkärillekin, niin saisi katsastettua paikat. Pakkohan sinne vissiin jo kohta on päästä :)

Minä pidän kesälomat myös ennen äitiyslomaa. Monet ovat sanoneet, että mitä niitä nyt pidät, vasta sitten kun äitiysloma loppuu, mutta ainakin nyt tuntuu, että en millään jaksaisi tehdä vielä kolmea kuukautta töitä ilman mitään lomaa. Pitäisi jaksaa vielä 4 viikkoa, ja sitten pääsisi lomalle. Heinäkuussa olisi tarkoitus tulla vielä tarkastamaan, kuinka sijainen pärjää, ennen kuin sitten pääsee mammalomalle. Viime viikkojen aikana olen kyllä ihan selvästi huomannut muutoksen jaksamisessa, jo pienikin ponnistus hengästyttää, ja olo on muutenkin raskaampi. Hevosten haku kuraisista tarhoista vielä jotenkin onnistuu, viimeisten kohdalla roikun jo harjoissa kiinni, että vetäkää minut talliin :D

Jaahas, jokohan tässä nyt taas tuli löperreltyä. Nyt on jatkettava töitä, ettei mene koko päivä harakoille. Mukavaa masunkasvatusta kaikille!

Katrin ja mini 22+4

 
riemu: Valtavasti onnea tytön johdosta! Kuulosti mukavalta sun ultras!
Koita malttaa lepäillä!!
En aijo mennä ylimääräseen ultraan, olkoon sukupuoli salaisuus... Kuten ehkä jossain jo mainitsinkin, niin mulla on tyttöolo kumminkin... :)

Katrine3: Ihanat kuulumiset myös sulla! Taidat olla oikeassa tossa kätilö/ lääkäri jutussa...

Olin eilen tosi pahalla päällä sen ultran takia, olin niin pettynyt omaani verrattuna muihin ultriin joissa joillekkin on sattunut tosi mukava ultraaja ja on selitetty tarkkaan sikiöstä...
Mutta tänään olen vain ilonen, että mulla on ihan oikea vauva masussa ja saan sen sieltä pian tänne meidän kanssa! :heart: Pesin eilen saamiani tavaroita ja nyt minulla on kaukalo odottamassa pientä ja kasa puhtailta tuoksuvia leluja :)
Päätin myös vihdoin mitkä vaunut hommaan ja meinaan tilata ne tässä lähiaikoina!

Pesän rakennus surisee munkin päässä, olen melkein malttamaton alottaamaan... Tänään vielä vaan en kerkiä, lähden sukulaisiin kattomaan kissanpentuja! :)

Lara- ja Nuna rv20+5
 
Lara, meilläkin jännitettiin eilistä lääkäriultraa kovasti, sillä tiesin etukäteen, että toinen vaihtoehto sairaalani erikoislääkäreistä ei kerro sukupuolta (ei suostunut kertomaan kaksosistammekaan) ja toinen todennäköisesti kertoo. Lisäksi tämä jälkimmäinen, joka meitä kaksosraskaudessa eniten ultrasi, on muutenkin paljon mukavampi. Meidän sairaalassa tosin hyvänä puolena on myös se, että lääkärin vastaanotolla lääkäri ultraa ja kätilö vieressä kirjaa tuloksia koneelle. Eli lääkäri sanoo kaiken kätilölle ja toki samalla mekin kuulimme kaiken.
Olin itse aikoinani hyvin pettynyt K-HKS:n äitiyspoliin kaksosten odotusaikana tietyistä syistä, siksi siirryin toiseen sairaalaan, kun mahdollisuus siihen minulla oli. Enkä tätä vaihdosta ole katunut hetkeäkään, en edellisessä enkä tässäkään raskaudessa.

Ja mainittakoon nyt vielä, että kyllä meillekin se sukupuoli tuli selväksi tästäkin tapauksesta. :D


Epeti 21+1
 
Meillä lääkäri saneli lopuksi koneelle "löydökset", mutta en kuullut, koska semmonen amanuenssi harjotteli ultraamista mun masulla :D Se opetteli mittaamaan reisiluuta ja höpisin sen kanssa...

Pakko hehkuttaa! Tilasin just Ora Saaga Helmi- yhdistelmävaunut!! :heart:
Kuinka moni on jo ostellut vaunuja?? Entäs jo lapsia omaavat, oletteko hankkineet uusia?
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :heart:
Itsellä oli tänään neuvola ja ultra vasta ens viikolla.Sydän sykki vahvasti pienellä. :heart: Painoa tullut 2,5kg alkupainosta,Hb hyvä samoin verenpaineet.Ens kerralla kuulemma Kelan lappuja saa sitten mukaan.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille! :wave:
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista! Hienoa, että on tullut hyviä uutisia!

Lara, meilläkin se ultraaja jätti ensin oman päättelyn varaan sukupuolen mutku minä tolvana en siitä syhrystä tajunnut, mitä se esittää ni auttoi sitten vähän :D Ja täytyy myöntää, etten tänä päivänäkään voi sanoa tajunneeni, että siinä kuvassa vehkeet oli :ashamed: Mä en muutenkaan aina ihan tajunnut siitä ultrakuvasta mitään, no toki kädet, jalat ja pään tunnistin :D Mutta mies kyllä sanoi, että ne oli selkeät pojan kapistukset ja sitä mieltä ehdottomasti oli ultraajakin, että kai sitten. Tulee vaan semmonen olo, että olisihan siitä nyt pitänyt nähdä, kun muutkin näki :D

Vaunuista , meillä mun isä lupasi sponsoroida niiden hankintaa. Ihan oma-aloitteisesti siis soitti ja sanoi, että käydään sitten vaunuja katselemassa kesäkuun alussa, kun mennään sinne päin ja hän osallistuu. Mikäs siinä sitten, apu otetaan aina vastaan. Että toivottavasti löytyy sitten mieleiset kesäkuun alussa. Tavoitteena ois löytää kivat, toimivat ja kohtuuhintaiset, ettei isänkään tartte itseään kipeäksi maksaa. Eri asia sitten taas, jos se sanoo, että nämä otetaan, maksoi mitä maksoi :D Auttaako muiden vanhemmat jollain vastaavalla tavalla? Mun vanhemmat auttais varmaan enemmänkin, jos vaan pyytäisin mutten mä ikinä pyydä. Jos ne sitten taas kysyy, että saako ostaa tai ilmoittaa osallistuvansa joihinkin kuluihin, niin sen avun oon sitten hyväksynyt. Oon kuitenkin ajatellut, että ollaan aikuisia ni pitäs pärjätä omillaan jo mutta vanhempien tarjoukset tekee siitä joskus vaikeaa :D Onneks tietenkin on sellainen tilanne, että vanhemmat tykkäävät ja pystyvät auttamaan, iskä etenkin. Mutta mä oonkin isän tyttö :heart:

Töissä mua ilahdutti, kun työkaveri kysyi, olenko hoikistunut nyt raskauden aikana ja toinen siitä vierestä lisäsi, että kun sun posketkin on noin lommolla :LOL: Vastasin naureskellen, että päinvastoin, massaa oon kerännyt jo yli viis kiloa ja sitten ne mietiskeli, että no ne on varmaan mennyt suoraan vauvalle ja mua nauratti lisää. Tuntui kivalta. Itsellä alkaa olla sellanen tankkiolo ni ette usko kuinka imarteli, kun joku kysyi, että ootko hoikistunut.

Nyt vois laittaa jakoon, jos on mahtavia vinkkejä kurkkukivun lievittämiseen. Suolavettä kokeilin, ei ollu lainkaan mun juttu, kun melkeen oksennus lensi ja sit yskitti vaan pahemmin. Ja tietenkin kaikki lääkkeet kotona oli sellaisia, joita ei suositella raskausaikana. Mä sairastan yleensä flunssan kerran puolessa vuodessa, se alkaa kurkkukivulla ja jatkuu sitten sairaana yskimisenä monta viikkoa. Nyt oon kurkkukipu vaiheessa ja ihan kyllästynyt jo.

Nöpö heiluu kuitenkin menossa mukana, eilen se potki taas niin, että mieskin tunsi ihan helposti potkut mahan päälle. Että vauvaan ei näytä vaikuttaneen meikäläisen flunssailut.

Sannimarja ja nöpö 22+2
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki näytti hyvältä. Painoarvio oli noin 430 grammaa. Istukka on etuseinämässä, minkä takia en välttämättä tunne liikkeitä kovin terävästi. Kätilö vilautti hieman 4D-kuvaakin pikkuisen kasvoista. Kaveri piti korvistansa kiinni ja näytti söpöltä kuin mikäkin :heart: . Niin ja ihan selvät vehkeethän siellä näkyi eli minusta tulee syksyllä sitten pikkuisen pojan äiti :) . Mittojen mukaan raskausviikkoja olisi nyt 21+3 elikkä merkitsen viikot sitten tästä lähin sen mukaan.

menninkäistyttö & rääpäle 21+3
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Meillä oli aamulla neuvola ja kaikki ihan hyvin. Rautalisäkin oli tehonnut ja hemppa noussut hieman. Sydänääniä kuunneltiin, siinä oi hieman vaikeuksia kun oli vauvalla jotkut karate harjoitukset menossa ja dopleriin saatiin vaan sellaisia fiuh-fump ääniä. Löytyi se sydänkin sieltä sitten loppujen lopuksi :)
Painoa oli tullut ihan hirrrrmuusti lisää, kiva kun se neuvolan vaaka näytti melkein toista kiloa enemmän kun vaaka meidän kotona, meinasin saada p*skahalvauksen :LOL:
En saanut noottia vielä painosta, vaikka sitä odotinkin. Täytyy ryhdistäytyä ja koittaa vältellä noita herkkuja.
Saatiin Kelan paperit, täytyy niitä täytellä jossain vaiheessa.

Hyviä vointeja kaikille. :hug:

Mousse 23+2
 
Aika moni on jo tainnut käydä rakenneultrassa. Itseäni vähän polttelisi tuo 4D, kun en ole koskaan käynyt ja tämä raskaus olisi viimeinen mahdollisuus :) . Jotenkin vaan tuo hinta hirvittää, vaikka rahat kyllä löytyisikin niin halutessani. Aina kuitenkin olisi muka jotakin järkevämpääkin käyttöä pennosille....

Uusi pakkaus näkyy tulleen tänään jakoon, Kelan sivuilta katselin. Heti pistin hakemuksen menemään :)!

Minä paisun kuin pullataikina. Kiva lukea näitä "pari kiloa tullut tähän mennessä" kommentteja :xmas: . Nyt kyllä päätin laittaa itseni ruotuun tuon syömisen kanssa!!!!

Seawind 22+4
 
Täälläkin tänään oli neuvola, ja taas minulta meni se sf-mitta ohi korvien, eikä sitä ole korttiin merkitty! Pitää varmaan laittaa neuvolaan sähköpostia jos vaikka olis sinne koneelle ne mitat kirjanneet...
Vauveli liikkui hurjaa vauhtia ja potki anturia kun yritettiin kuunnella sydänääniä. Tätikin sanoi vaavin olevan vissiin vähän kiihtyneessä mielentilassa, syke oli jotain 150+
Muuten kaikki ok, hemppa oli pikkasen laskenut kun loppui ne monivitamiinit multa, enkä ollut niitä vieä kerennyt lisää ostamaan. Nyt on taas uus purkki kehissä :)

Laralla oli kiva linkki sukupuolen selvitykseen. Me ei asiaa kysytty, eikä kyllä taida olla sopivaa kuvaakaan mistä vois salaa kurkata.

Nyt pötköttämään! :wave:

mp ja kirppunen 22+5 :heart:
 
Moikka!

Ja kiva lukea kun aika monella on ollut mukavia ultrauutisia. =)

Harmi kun Laran kohdalle sattui ultraaja joka ei suostunut sukupuolta kertomaan. :( Ja kommetoin vielä tuohon kun joku kirjoitti että ultraajasta voisi tehdä valituksen koska ei sukupuolta kertonut. Ultraajilla ei ole mitään velvollisuutta kertoa vauvan sukupuolta, eikä ultraa tehdä vauvan sukupuolen selvittämiseksi vaan että nähdään että kaikki on kunnossa. Valitusta on siis aivan turha tehdä, se ei johda mihinkään. Tiedän että monet haluis sukupuolen etukäteen tietää, mutta jos kohdalle sattuu ultraaja joka sukupuolta ei kerro, sille ei voi mitään. :(

Sannimarja, meillä myös vanhemmat avustavat hankinnoissa, tosin nyt kun odotellaan kolmatta meillä ei oikeastaan ole tarvetta millekään suurille hankinnoille. Kakkosta kun odotettiin, mun vanhemmat osti meille vaunut. Päädyttiin silloin emmaljungan city crosseihin ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen. Lisäks meillä on tuplarattaat kaupunkireissuja varten. Mun vanhemmat ovat aikoinaan ostaneet meille myös pinnasängyn ja miehen vanhemmat turvakaukalon sekä hoitopöydän. Ollaan siis oikeastaan kaikki isommat tavarat saatu lahjaksi. =)

marza ja onnianni rv 19+4
 
Nyt on ultrassa käyty. Pikkutyypillä kaikki kunnossa, istukka on edessä niin kuin itse olenkin päätellyt. Unohdin kysyä painoarvion eikä saatu sukupuolestakaan selvyyttä. Täytyy varmaan jonkinlaiset jatkotoimenpiteet kehittää tuohon sukupuoliasiaan :) Ois vaan niin paljon helpompaa kun tietäisi, että jatketaanko tyttöjen vaatteilla ja jutuilla vai voiko niitä laittaa jo kiertoon.

Täytyypi soittaa Mehiläiseen ja kysellä, että suostuuko siellä kukaan lääkäri katsomaan sukupuolta. Mua ei 4D-ultra kiinnostais, koska mulla ei oo mitään mielenkiintoa katella sitä avaruusoliolta näyttävää vauvaa ja vielä vähemmän kiinnostaa se dvd jonka sieltä saa :) Mä haluun vain tietää, että asustaako mun masussa tyttö vai poika :heart:

Mutta pääasia kuitenkin että mamma ja masu voivat hyvin :)

-eeva- ja pikkutyyppi 21+2
 
En taaskaan jouda liiemmin kirjoittelemaan, mut Sannimarjalle vinkkiä, että ota 1/2-1 tl hunajaa parin tunnin välein. Jos on bakteeritartunta, tämä saattaa auttaa jopa tappamaan pöpöjä. Virustaudissakin kuitenkin auttaa siihen itse kipuun. Oman kokemuksen mukaan halpa, hyvänmakuinen, ja hyvin toimiva lääke ;)

Shuri ja Onni-Ilona 23+2
 
ultra takana :heart:

Oli ihana kuulla ja nähdä että sisulla on kaikki niinkuin pitää ja vallan ihana potkiskelija tuolla masussa asustaa :heart:

ultraaja oli todella perusteellinen ja selosti kaiken mitä tutki jne... nähtiin jopa pikkaisen 4d kuvaakin siellä se toinen köllötteli käsi poskella ....

Painoarvio oli 438 g ... istukka oli noussut kohdunsuulta ja sijaitsee takaseinässä...

Sukupuolesta ei ollut puhetta vaikka itseäni se olisi hiukan kiinnostanutkin mutta mies haluaa säilyttää asian salaisena loppuunasti eikä siinä mitään pystyn kyllä elämään ilman tietoakin.... on sitten kiva nähdä pitääkö mun koko raskauden vahvana tuntunut tyttöolo paikkansa.... en ainakaan havainnut minkäänlaista tappia ultrassa kun koitin tihrustaa !

Onnea muillekin ultrassa käyneille =)

Lara meillä on lapset jo niin isoja että uudet vaunut ollaan hommattu oikeastaan jo ennen plussaa :whistle: halvalla kun sai hyvät uutukaiset... myöskin Orat ...
meillä ei oikeastaan tarvitse hankkia kuin jotain pientä vauvaa varten kun saadaan niin paljon mun siskolta ihan uutta vastaavia tarvikkeita ja vaatteita...

Sannimarja täällä myös yksi joka kärsii kurkkukivusta , muutaman päivän jo kestäny eikä tunnu oikeen helpottavan :/ ... tänään vaivannut myös pääkipu toivottavasti ei kamalan kipeäksi tuu :snotty:

unikeiju+sisu 21+3
 
Myös me käytiin tänään ultrassa :heart:
Kaikki oli pienellä hyvin :)
Painoa 414 g.
Sukupuoli ei ikävä kyllä selvinny, vaikka kovasti niin toivoin :( Vauvan peppu oli jossain mun lantion välissä niin eihän siitä mitään näkyny vaik lääkäri yritti kattoa...
Saa nyt nähä sitten, pidetäänkö loppuun asti salassa meiltäki vai yritetäänkö mennä vielä johonki ultraan...

Pojat oli mukana ja olivat innoissaan :heart:

Hyväsetti ja Pöpö 21+0
 
eilen 10.5 oli ultra.. vaavilla kaikki hyvin,mutta kohdunkaula oli lyhentynyt aika lailla 2 viikossa.
26.4 se oli 3.8 ja nyt 10.5 vain 2.4 :eek: :( lääkäri laittoi sairauslomalle,vain lepoa. tutkimuksen jälkeen supisteli taas siihen tyyliin,että oli pakko mennä sairaalaan takaisin ja siellä antoivat supistuksia estävän piikin.onneksi pääsin kuitenkin kotiin ja supparit loppuivat. :)
nyt siis lepäilyä siihen malliin että paikat puutuu :/
painoarvio meidän typylle oli 680g 24+0

mie ja typy 24+1 :heart:
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Sukupuoli jäi tosiaan meilläkin ultrassa piiloon, joten sitä jännätään ainakin synnytystapa-arvioon asti, joka osuu elokuulle. Meijän vauvan painoarvio rakenneultrassa oli 361g (vastasi viikkoja 20+5, mutta todennäköisesti hoikka vauva tälläkin kertaa tulossa). Tänään oli neuvola, jossa oli kaikki ok ja sain Kela-paperit mukaan. Painoa oli tullut alusta neuvolan vaa'an mukaan 4.5kg.

Hankinnoista ja "sponsoreista" on ollut puhetta. Miun porukat osti meille kaksi vuotta sitten nuo Emmaljungan Duo Edget ja miehen porukat osallistuivat rahallisesti sitten muihin hankintoihin. Lisäksi ovat ostaneet tytölle paljon muutakin tarpeellista/antaneet rahaa lahjaksi isompiin ostoksiin. Tällä kertaa meijän ei tarvitse tehdä mitään suurempia ostoksia, joten sponsoritkin pääsevät vähemmällä :D Meillä molempien porukat ovat olleet innoissaan isovanhemmuudestaan ja auttaneet meitä enemmän kuin mielellään ja välillä ollaan jouduttu vähän toppuuttelemaankin heitä.

Jonspe ja Lilliputti 22+0
 
Onpa mukava kuulla taas näin paljon hyviä uutisia ultrista!:) :flower:

Mekin siis kävimme tänään poikalupauksen saamassa.;) Painoarvio oli n. 400g ja kaikki rakenteetkin vastasivat viikkoja. Mikä helpotus! Viime yönä jäi unet aika vähiin kun tuli mietittyä ja hermoiltua. Ultran jälkeen tulikin käytyä kirpparilla hakemassa muutama pieni vaate pojalle. :heart:

Neuvola ois sitten parin viikon päästä ja saa laittaa Kelan paperitkin menemään, nyt kun tuota uutta pakkaustakin on alettu jakaa.:)

Aiemmin oli pitkä litania mielessä mitä piti kirjoittaa, mutta olen onnistunut unohtamaan kaiken. :xmas: Pitänee odottaa siihen, kunnes muisti alkaa palautua.

Lahopää ja Tuhto 21+2



 
Ihania uutisia kaikilla, minäkin taustalla olen käynyt lukemassa tekstejä. Töitä niin paljon ettei aina jaksa kirjoittaa. Paljon tämä yhteinen odotus kuitenkin piristää. Meillä ultraaja oli kiva ja paljasti sukupuolen kun sitä lopuksi kysyin. Nykyään tuntuu olevan tavallisempaa että vanhemmat haluavat tietää ennakkoon. Itsellekin se jotenkin konkretisoi tilannetta. Ultraaja kätilö sanoi ettei ainakaan prinsessa ole ja näytti vehkeet. Meille siis tulossa toinen poika. Kyllä tieto vain jotenkin herkisti. Painoarvio viikolla 21+0 oli 380g ja nyt mennään 22+0.

Terveydenhoitaja antoi Kelan paperit joita minäkin meinasin pantata mutta nyt kun virallinenkin tieto on uuden paketin jaosta niin laitankin hakemukset menemään huomenna.

Painoa vain kertyy, makeaakin syön. Nyt olen yrittänyt joka ilta ulkoilla ja hillitä makeaa. Se on mulle todella taitolaji. Painoa tullut eka neuvolasta jo 4,5kg vaikka alussakin olin ylipainoinen :(
Mulla kesäloma kesäkuussa 3vk kun tuolloin saa vielä lentää sukulaisten luo eurooppaan. Heinäkuussa 5vk töitä ja lomalle vihdoin heinäkuun viimeisenä.

Eteenpäin vain ja tsemppiä :heart:
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)

Sain vaihdettua jo tälle päivälle neuvolan, jonka olisi pitänyt olla ensi viikolla, kun supparit sen verran napakoituneet. Onneksi kuitenkin kohdunsuulla kaikki hyvin..suu kiinni ja kanavaakin vielä vajaa 2cm. Ultrassa taas vilkas viikkoja vastaava vauva. Pissassa oli vähän sokruja, mutta olin juuri eilen mussuttanut karkkia. Painoa tullut :) . Mulle on tullut jo 10 kg lisää. Lähtötilanne oli hoikka, mutta en yhtään panikoi, kun imetys vien niin paljon multa kiloja. Nyt sitä vaan kertyy, kun liikut pitää pitää minimissä supparien takia. Seuraava käynti jo kolmen viikon päästä ja lääkärille sitten.

Hankinnoissa meillä myös mummot ja papat haluaa paljon auttaa vaikkei niin tarviskaan. Nyt ei tarvi ostaa kuin vaunut, kun vanhat yhdistelmät olen myynnyt. Myöhemmin tarvii matkarattaat hankkia, kun meidän prinsessoilla on Peg Peregon vaaleanpunaiset matkikset, eikä niihin nyt poikaa kehtaa istuttaa :)

-Poni 22+0 poks taas
 
Tervehdys!

Minä en aio pitää ollenkaan kesälomaa vaan koitan jaksaa töissä äippälomaan asti, jos vaan paikat kestävät.

Sannimarja mulla kurkkukipuun auttoivat strepsilsit. Apteekista kysyin ovatko turvallisia ja vaakutti, että saan niitä syödä.

4D:ssä käyneet, mitä ovat maksaneet eri paikoissa ja onko saanut kela-korvausta? En ole vieläkään päättänyt haluaisinko sinne, mutta kallistun ehken haluamisen puolelle. Minusta olisi ihana näyttää mummoille se video ja saada se itsekkin, mutta toisaalta ne rahat voisi käyttää remonttiinkin joka olisi kyllä myös hyvä ratkasu. Mikä on viimesin viikko milloinse edes kannattaa tehdä?

Neuvola oli mulla 5.5 Ja siellä kohdunpohjan korkeus 16cm. Sydänääniä ei millään meinannut saada kuulumaan kunnolla, mutta aikansa etsittyään sai suoran kuuluvuuden ihan alavatsalta. Muistaakseni aikaisemmin ei niin suoraa kuuluvuutta kukaan ollut löytänytkään. Minulla on se istukka siinä edessä niin vaikeutti kuulemista, hyvän potkunkin antoi doppleriin.

Paino oli nyt viimesen viiden viikon aikana karannut totaalisesti lapasesta. Vaalla en ollut käynty ollenkaan ennen kuin neuvolassa yllätystä siinä olikin kun laskeskeltiin et noussu 900g/vko! Aiemmin maltilliset 285g/vko. Muuten en olevinani oo ainakaan kummosia syönyt mitä nyt makeanhimo ollut kova ja suklaapatukalla päivittäin sitä aiemmin hillitsin. Siihen reissuun loppui suklaapatukat ja kaikki muukin herkuttelu. Oon nyt aika tiukkaa linjaa (äitienpäivää lukuunottamatta) pitäny syömisen suhteen, mut ei näyttäs auttavan paino nousee edelleen samaa tahtia. No parhaani oon yrittäny muuta en voi :headwall: . Pitää tehdä neuvolan tätille ruokapäiväkirja niin voi huomauttaa jos siellä jotain on, seuraava käynti on kesäkuun alussa millon myös toinen lääkäri.

Vaunut tilasin minäkin jo jonkun aikaa sitten käytettynä netistä. Ne oli Jovi ora nature merkkiset muistaakseni ja vuosimallia 2007. Oikein hyvässä kunnossa. Löimme äitin kanssa vetoa jo aikaa sitten, että maksaa meidän vaunut jos on poika, joten halusin kohtuuhintaiset ja hyvät perusvaunut. Joten avustusta olemme tähän asti saaneet äitiltä ja siskoltani jotka maksoivat nämä meidän vaunut puoliksi.

Vointeja kaikille!

Felessa ja kääpiö 22+4
 
Lara-lle :hug: ja jaksamista, toivottavasti olo helpottaa, ja viikon päästä kaikki on kunnossa!

felessa kyselit 4d-ultrasta. Minä kävin, ja oli hieno kokemus, eikä vauva näyttänyt yhtään avaruusoliolta, kuten avee meinasi, vaan ihan oikealta lapselta jo :heart:
Lahdessa kun kävin, niin hintaa ennen kelan korvausta tuli 141e. Kela korvannee tuosta n. 40-50e (kuulopuheiden mukaan, ei ole vielä rahoja näkynyt). Kannattaa tarkistaa, minulle lääkäri sanoi, että kela ei korvaa enää rv22 jälkeen tehtyjä ultria, ellei niihin ole lähetettä :(

Hankinnoista ollut puhetta, meillä on miettimistä, mitä kaikkea sitä tarvitsee olla, kun on esikoinen kyseessä :) Onneksi pinnasänky, hoitopöytä yms saadaan tutuilta lainaan, vaunut ostetaan kun hyvät sattuu vastaan, nukutusvaunut minulla onkin jo jemmassa :) On vielä pidennetyt, että nukkuu isompikin vauva niissä vielä mukavasti! Meilläkin minun vanhemmat varmasti auttaa mielellään, jos apua tarvitaan, mutta aika itsenäisesti ollaan hoidettu kaikki hankinnat tähänkin asti. Ehkä jos jotain tahtovat lahjaksi antaa, niin mietitään sitten, mitä pyydetään :)

Miten muitten odottajien parisuhteet ovat voineet? Meillä tuntuu pääpiirteittäin vaan vahvistuvan, vaikka välillä kiristääkin. Mies tekee pitkää päivää töissä, ja välillä loukkaannun, kun tuntuu että hän ei ole odotuksesta yhtä innoissaan kuin minä. Toisaalta ymmärrän, että miehen on vaikeampi odotusaikana yhtä konkreettisesti kuin äiti kokea odottavansa. Meillä ainakin mies on kärsimättömämpi, ja on sitä mieltä, että tämä odotusaika on ihan liian pitkä.
Toinen asia, mikä minua on yhä enemmän alkanut vaivata, on miehen vanhemmat. Olemme seurustelleet n. 4 vuotta, enkä ole vielä kertaakaan tavannut tulevan lapsemme toisia isovanhempia! Mies ei ole koskaan ollut halukas jakamaan synnyinkotiansa kenenkään kanssa. Ymmärtäisin, jos välit olisivat huonot tms, mutta siitä ei ole kyse. Mies ei ole vielä edes tainnut kertoa vanhemmilleen että hänestä olisi tulossa isä. Minä en perhekeskeisenä pysty tätä käsittämään, ja olenkin riitoja välttääkseni yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa, mutta nyt vauvan myötä asia on noussut taas mieleen, ja vaivaa kovasti. Pelkään, että jos asiat jatkuvat näin, se vaikuttaa meidän parisuhteeseen huonolla tavalla, vaikka en sitä tahtoisikaan.

No, tällaista purkautumista nyt tällä kertaa, mukavaa huomista pyhäpäivää kaikille!

Katrin ja mini 22+5
 

Yhteistyössä