SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Eini
Raitahippo (nyt tuli nimi oikein ;) ): Hyvä että oireet palasivat! Eilen oli täälläkin aivan oireeton päivä, mutta tänään taas pää pöntössä.

Sukupuolesta : Mikäli sukupuoli rakenneultrassa näkyy niin haluamme tietää kumpi on tulossa. Eipä sillä suurta merkitystä ole, mutta on se kiva tietää jo jotain tulevasta pienokaisesta. :heart:

Joku kysyi aikaisemmin että onko täälä opiskelijoita. Minä olen :wave: . Kolmas vuosi meneillään ja vielä vuosi jää jäljelle sitten äippäloman jälkeen. Eli kesän jälkeen en enää kouluun mene. Toivottavasti kesä-heinäkuuksi saisi jotain kesätöitä, elokuun ajattelin jo lomailla.
 
Moikka!

Sukupuolesta Kyllä me tahdottaisiin tietää kumpi sieltä on tulossa. Eka pysyi yllätyksenä ihan loppuun saakka, kun ei ultraaja nähnyt jalkoväliin. Tytöllä oli joka ultrauskerralla jalat tiukasti ristissä. Toivotaan, että nyt ei vauva olisi ihan niin siveä vaan harottaisi vähän tuota jalkoväliä! Mutta tavallaan se oli hauskaa kun pysyi yllärinä.
Ja mä kyllä vähän toivoisin poikaa tulevaksi. Samahan se toisaalta on, mutta sit olisi sekä tyttö, että poika.

rakkaudestaäiti Hyvää syntymäpäivää! Toivottavasti saatte asiat sovittua!

Mintukas Joko oot tehnyt testin? Jännään täällä sun puolesta!

Mulla taas ollut aikalailla oireeton päivä. Vähän on palellut ja aamulla ei oikein aamupala maistunut. That's it! Helpolla näköjään pääsen! Ainut minkä kyllä olen huomannut, että on pinna ihan tosi kireellä. Koko ajan tiuskin miesparalle ihan typeristä jutuista. Sanoinkin miehelleni, ettei ota mun valituksia kuuleviin korviinsa. Ekasta en kyllä muista tälläisiä mielialanvaihteluja.

Aplo ja pikkunen 4+5
 
Tulin vaan pikaisesti kertomaan, että verikokeen ensimmäisen osan tulos oli lupaava. Hcg 2420 ja silloin oli 4+5/4+6. Huomenna saan toisen tuloksen, joka on otettu kolme päivää myöhemmin. Palaan asiaan :)
 
Listalle tahtoisin minäkin, elikäs:

20.9. Lahopää-Liisa..........toinen.............23..............OYS

Tänään soitin neuvola-ajan, 15.2. ois ensimmäinen käynti. Välillä mietityttää oireiden vähyys, tosin ei tuosta esikoisestakaan niitä kamalasti ollut. Alkuraskaudessa oli rinnat todella kipeät, nyt ei ollenkaan. Samoin pahaa oloa oli kyllä varmaan puoleenväliin raskautta, en oksentanut, mutta kaikki etoi eikä ruoka tahtonut maistua. Sitäkään, ainakaan vielä, ei ole ollut. Mutta niinhän ne sanoo että ne oireet voi vaihdella samallakin ihmisellä eri raskauksissa, että enpä hättäile vielä. Kai. :xmas:

Jos täällä muuten on oululaisia niin tiedättekö missä nuo ultrat nykyään tehdään, vieläkö Kontinkankaalla?:)
 
Joku kyseli sukupuolen selvittämisestä jo raskausaikana. Kyllä minä sen verran utelias olen, että en malta odottaa lahjan avaammista syyskuulle saakka :). Haluaisin siis tietää sukupuolen etukäteen.

Soittelin tänään neuvolaan ja sain ultra-ajan ensi viikon keskiviikolle. Vielä pitäisi siis reilu viikko hermoilla sen asian suhteen, että asuuko mahassa kukaan.....

Tervetuloa Lahopää-Liisa =) !

Seawind rv? (menkkojen mukaan 6+3, mutta oikeasti varmaan hitusen vähemmän)
 
Minä kans haluun mukaan :)

25.9. elni...........ensimmäinen.............23..............jorvi

Varasin tänään ensimmäisen neuvola ajan. Helpotti heti. Ensin tuli mieleen kauhulla, että entä jos joudunkin perumaan ajan?? soitinkohan liian ajoissa?? Mutta nyt pari tuntia soittamisesta, mulle tuli sellanen olo, että mukavaa kun on jotain mitä oottaa, ni ei tarttee pelätä koko ajan pahinta. Ja lisäksi sanoin miehellekin, että turhaanpa mä koko ajan pahinta pelkään, miksi en nyt nauttisi näistä ihanista ajoista ja raskausoireista(jotka tänään aika voimakkaat), ja sitten jos jotain tapahtuu, niin parempi se on niin kun lapsi ilman suolistoo. Ja yrittää voi aina uusiksi.. Kamalalta se tuntuu, mutta nyt alan saada takasi sitä omaa positiivista pontta ja toivottavasti jaksan muitaki tsempata samalla lailla. En oo yhtään ollu nyt oma itteni. Yleensä oon tosi positiivinen ihminen, ja nyt koko ajan pahin mielessä.
Äskenki piti taas käydä testi tuhlaamassa( kun noita nyt kaappiin jäi ylimääräsiä) ja aivan ihana tunnehan se on joka kerta kun se viiva piirtyy aina vaan vahvempana siihen testiin :)

Ihanaa kun on saanut oman ittensä takasi. Kyllähän me lyylit noustaan vaikka sakeemmastakin pusikosta! :kieh:

Moikka lätäkkö kiva kun on joku muukin samalla alueella :) Tai ainakin sama synnäri :D
Miten menit jo nyt lääkäriin? mä kans haluaisin käydä, mutta viimeksi ne nauro mut melkein pihalle sieltä, kun menin uumoilemaan raskauttani, joka sitten olikin vain viallinen raskaustesti :(
 
ilmoittaudunpa tännekin mukaan..
ensimmäistä odotellaan, viikkoja 5+2, laskettu aika 19.9. ikää 32v. ekat oireet ilmestyi jo ovista seuraavalla viikolla (se iki-ihana ällötys) ja loput sitten pari päivää ennenkuin menkkojen piti tulla.
 
Noni, eka neuvolakäynti takana :D Paljon sai lukemista mukaan, ja jonkin verran on pää pyörällä kaikesta... Mun virallinen laskettu aika on nyt 18.7. Koskapa ne edelliset menkat oli siellä lokakuussa. Sain kuitenkin ultra-ajan mahdollisimman pian, eli jo 1.2, jotta voidaan varmistaa millä viikolla oikeasti olen. Tämä pitää tehdä, jotta osaavat oikeanlaisella testillä seuloa down-syndrooman riskin. Se on siis eri testi niille, jotka on eka kolmanneksella, ku niille, jokka on jo toisella....

Hullulta tuntuu ajatella, että voisin olla jo toisella kolmanneksella. Siihen ei kyllä viittaa sekään, että kun yritettiin kuunnella vauvan sydänääniä, niin niitä ei vielä kuulunut. Sen laitteen valmistaja lupasi, että rv 12 ja siitä eteenpäin pitäisi äänet kuulua, ja hoitajan mukaan joskus saatu kuulumaan jo rv 10:llä. Mut siis mulla ei. Vähän tuli ensin mieleen kaikki kauhujutut tuulimunasta ja muuta, mut muistutin sitten itteäni, että tuskin olen vielä pitemmälle kuin 8+jotain.

Joku kyseli, että missä Oulussa ultrataan. Kuulemma Maikkulassa. (Valion rakennusta vastapäätä, jonkun päivähoidon vieressä.)

Ja te, jotka tuskailette raskauden ja kesätöiden yhteensovittamisesta, niin mulla on ihan sama tilanne. Olis yks varma työpaikka, jossa olen ollut jo monta kesää, mut ne tuskin haluais mua ottaa vaan heinäkuun loppuun saakka. Yleensä on ennemminkin ollu pyyntönä jatkaa mahollisimman pitkään syyskuulle... Ja entä jos mun la heilahtaakin jo elokuulle, saatikka sitten tonne heinäkuulle... Huaah, stressiä pukkaa pelkästään ku ajattelen näitä kuvioita. Pitäis kuitenkin näillä viikoilla lähettää se työhakemus, jos aikoo lähettää. Piru kun olin toivonu pääseväni kenttähommiinkin tänä kesänä, nyt jää ainakin se haaveeksi. Tosin ihan onnellisesta syystä :)

Myös minä olen opiskelija. Oululainenkin vielä, niinkuin pari muutakin taisi olla. Ainakin MaybeSomeday.

RakkaudestaÄiti ja muutkin, joilla parisuhde mättää: Voimia teille! Voin vain sanoa, että niin monesta hel*etistä olen itse tämän pienen elämäni aikana selvinnyt, että olen alkanut ajatella, että kyllä kaikesta aina selviää. Joskus sitä ulospääsytietä ei pysty näkemään, ennen kuin se tulee ihan kohdalle. Pitää vain aina elää päivästä toiseen.

Pysyn nyt tässä syyskuisten ketjussa ainakin siihen saakka, kunnes ultrassa selviää, että millä viikolla olen. Ja jos menee laskettu aika elo- tai heinäkuulle, niin enköhän minä täälläkin vielä välillä pyöri.
 
Kauheesti täällä tapahtuu, ei millään jaksa lukea kaikkee kerrallaan!
Mä sain varhaisultra ajan!!!! Oon ikionnellinen, että pääsen jo. (jouduin vähän inttämään..) Torstaina siis. Selviipä myös se kuinka pitkällä ollaan.

Mulla elni-n tavoin oireellisempi päivä, kuvotusta ilmassa. Väsyttää ihan sairaasti.
Täytyypi jaksaa tulla lukemaan ja kirjottelemaan pitemmin huomenna :)

Toivottavasti viikkonne alkaa hyvin!!
 
En maltanut millään olla testaamatta. Puhdas nega se oli, joten häippäsen pois odottelemaan sitä plussaa joskus. Ihan hyvä kyllä, että testasin, koska olin niin sekoamassa jännityksestä, nyt ei jännitä enää :)

Mintukas
 
raitahippo on täällä muitakin "ikäloppuja" ensikertalaisia... =)

mulla ollut tänään lantiosärkyä, alavatsaa ja alaselkää särkee niin, että se säteilee jalkoihin saakka. meinasin jo neuvolaan soittaa, mutta kun meni kuitenkin ohi.

Gisela 5+6
 
Hihi..moi gisela no niinpäs onkin! Kivaa. Eikä tuolla iällä ja ensikertalaisuudella siis sinänsä mitään merkitystä ole, mutta tuli ihan vähän haahka olo, kun vilkaisin tuota listaa :LOL: Ja lisäks tunnun olevan TOSI pihalla tästä uudesta olomuodosta kun eka vasta tulossa.

Mulla on kans viime yöstä lähtien toi kaverin alku viettänyt aika villiä elämää. Nipistelee ja kiskoo :)

Sä olet jo hieman pidemmällä kuin minä. Onnea :heart:
 
ei helvata.. kirjotin pitkät sepustukset ja netti lakkas toimimasta :kieh: :headwall:

Höpisin tästä oireettomuudesta, että vähän kyl jännittää miks mä oon niin energinen ja hyvinvoiva. Oireena on vaan pientä pientä alavatsan jomotusta.. mä pelkään että se raskaus vaan loppuu! Tai et siellä on jotain väärää vaan..

Onneks on muitakin kellä ei pahaa oloa. Mut eks tunnu oudolta ku monet siitä puhuu ja sit ite on ihan normaalina.. mua ei ees väsytä mitenkää erikoisesti.

Jos mä nyt tarkkaan mietin mun oireet, ni ne on: Alavatsan kivut, ja ne kipukohtaukset, 2h välein nälkä ja se on muuten KOVA nälkä ku se tulee, lämpöä oli toissapäivänä 37.1 vaik normaalisti joku 36,5, jano, pinna kiristyy tosi nopee.. mut oonmä normaalistikin äkkipikanen, lievä huimaus.

Elni Menin lääkäriin, kun en tiennyt millä viikolla meen. Nyt tiedän ja olen iki ONNELLINEN :heart: Nyt meitä on muuten 3 jotka menee jorviin synnyttää :)
 
Minäkin sitten sain sen neuvola-ajan varattua. Ensi torstaita siis odotellessa:).
Muut on kirjotellu,että mikään ei maita pahan olon takia. Mulla on pahaa oloa ja oksetustakin, mutta ruoka kyllä maittaa sen edestäkin,ettei paino varmasti pääse tippumaan!Hassua. Mä huomaan ,et jos hitusenki tulee nälkä niin se paha olo yllättää. Senkin takia sais olla kokoajan syömässä...
Kaikille uusille yhteinen tervetulotoivotus:)!
 
^Kyllä se mullakin tosiaan niin menee, että jos nälkä äityy pahaksi, niin oksetuskin äityy. Mut sit kun se nälkä alkaa olla paha, niin alkaa myös kaikki syötävä ällöttämään... Nyt on pari päivää menny suht hyvin, ku oon onnistunu syömään ajoissa. Eli jo ennen ku nälkä tulee, muutaman tunnin välein. Sillon tekee sitä ruokaa jopa mielikin :) Mulla ois myös hillitön himo sipseihin, mut yritän vastustaa :LOL:
 
Mulla pientä kuvotusta on myös alkanut esiintymään ja tissit aristamaan. Myöskin suunnaton väsymys on iskenyt nukunöisin hyvin, haukottelen koko päivän töissä ja tulen kotiin niin nukahan väkisin. Päikkäreitä puolesta tunnista pariin tuntiin niin sit taas jaksaa illan. Olen aina ollut hyväuninen, mutta tämä on ihan uudenlaista väsymystä. Nälkä tahtoo mullakin olla vähän väliä ja olen kyllä syönytkin kun monesti jos on syömättä niin alkaa kyllä hiukan etomaan.
Minäkin haluaisin saada sukupuolen selville. Muutamme omakotitaloon maaliskuun loppuun mennessä, jossa tehdään sit remppaa niin attelin sisustaa lapsen huoneen vähän sukupuolen ympärille. Emme aio myöskään rueta keräilemään tavaraa ennenkuín saamme sukupuolen selville. Innokas mummo on kyllä jo ruennut hiukan tavaroita katselemaan ;)
Lopuksi vielä uusille tervetuloa ja kaikille onnellista odotuksen jatkoa!
Felessa ja kääpiö 6+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Endotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Vivianna-08:
Mietin vain, mulla kun on muutama ovulaatiotesti jäänyt kaappiin, nehän mittaa samaa hormonia, joten ajaisi varmaan r-testien asian...
Älä ihmeessä ovulaatiotestiä tee, se mittaa LH-hormonia eikä siis hCG:tä, niinkuin raskaustestit tekee.
Joo, tosiaan aivan eri hormooniahan testit mittaavat. Olen vain jostain lukenut että myös ovulaatiotesti mahdollisesti näyttää raskauden, itselläni noin 2 vk sitten näytti kyllä hyvin voimakasta plussaa. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta näin vain jostain muistan lukeneeni... :eek: Mutta, eipähän nyt ole tarvetta sen kummemmin testaillakaan. Täytynee laitaa testit kiertoon...

Nyt nämä sitten alkaa: aamuheräilyt. Tai paremminkin yöheräilyt. Tänäänkin heräsin jo 4.30 enkä saanut enää unta. Voisin lähteä töihin hyvissä ajoin, mutta täytyy viedä kuitenkin tyttö hoitoon. Muistan aikaisemmassa odotuksessani, että saatoin mennä töihin tuntia kahta aikaisemmin kun heräilin niin varhain, eikä uni enää tullut. Se oli kyllä vasta puolen välin jälkeen, eikä näin ajoissa. Mun työssä se on mahdollista, tosin nyt joudun sitten odottelemaan että tyttö heräilee... Harmi! Muita oireita täällä ei sitten olekaan näkyvissä, jos nyt mahdotonta rauokahalua ei oteta huomioon! :D
 
Hei vaan taas, aamuvirkkuna jälleen! :wave:

VIVIANNA-08, mäki oon täs heräilly tohon aikaan ku sä.. eikä nukuta enää. Sillon se rasittaa, kun tietää, että pääsee töistä vasta 21 jälkeen.
Tänään heräsin miehen herätyskelloon (klo 6:00) ja iski samantien NIIN hirvee pissahätä ja nälkä, että pakko oli nousta. Enkä ollu enää väsynyt sitten.. nyt mä tässä sitten istun aamukahvini kanssa ja kirjotan tänne.. Tänään kahvi muuten maistuu hyvälle :p

Eilen muuten illalla kun menin nukkumaan huomasin, että rinnat on alkanu kipeytyy.. tuntu meinaan ku makasin mahallani. Yks oire lisää.. =)

Hitto, ku mä haluun avautuu kaikille tästä raskaudesta, mutku ei viiti!! :headwall: Jos joku meneekin vinoon, niin sit onki kiva juosta taas ympäri kylää kertomassa.. 3 VIIKKOA vielä ni sitten oon varmaan ultrassaki ollu.. se ei oo pitkä aika, mut on kuitenkin :D Joka päivä sanon pikkuselle, että sen pitää pitää tiukasti kiinni, ettei ei putoo pois B) :heart:

Onko kukaan vielä miettinyt nimeä? Mä tiedän tytön nimen, mutta mä en keksi oikeen mitään kivaa pojan nimee.. no tänään tuli 1 mieleen.. Toki mieli saattaa moneen kertaan vielä muuttua, mutta sitä asiaa on hauska miettiä :)

Ai nii, sitä piti vielä kysymäni, että oliko se sakariini vai sukraloosi mikä oli kiellettyjen listalla makeutusaineista? Mun palautusjuomassa on sukraloosia, ja en tiedä uskallanko juoda sitä.. :/
 
Tervehdys pitkä'stä aikaa!

Lukemassa käyn jok apäivä, ja aina meinaan kirjoittaakin, mutta sit se jää keskeytyksen yms. vuoksi.

Vai ikäloppuja....minä se taidan olla täällä ikäloppu, ikää 34 vuotta.
Kävin perjantaina siellä verikokeessa sen toksoplasma epäilyn vuoksi, viikko kestää että saa tulokset ja se jännittää.....

Pahoinvointia on, tai siis ällötystä koko päivän. Ja väsymys on kamalaa.

Alkuraskauden ultraan tekis mieli mennä, mut en nyt kuitenkaan oo menossa.

BMI on jotain 32. Ekasta ja tokasta kilot läks suit sait sukkelaan, mutta sit ne on vaan kertynyt ja itsekuri puuttuu. No viidessä ekassa raskaudessa raskauskiloja on tullut 18-25, mutta tossa kutosessa tuli vaan 5kg.

Muksaa päivää kaikille!

Miia ja Tyyristyllerö ja viikot jotain 6 paikkeilla.....

Sukupuoli ois ihan kiva tietää......muutamassa ollaan tiedetty, ei kaikissa, mutta oma intuitiokin on kyllä pitänyt paikkansa. Nyt ei oo vielä intuitiota suuntaan eikä toiseen.
 
huomenta!

Raitahippo
Samat fiilikset tuli listaa lukiessa :)

Nimiä en oo vielä miettinyt vakavasti, toki niitä on matkan varrella joskus pyöritellyt mielessään, että mikä olisi kiva lapsen nimi.

Täällä alaselkäkipu jatkuu vaan. Tänään on flunssasta huolimatta pakko lähteä lenkille, että saa tän kropan vetreytymään, tuntuu kun olis puupökkelö.

gisela 6+0
 
Huomenta vaan kaikille. Täällä yö nukuttu tosi huonosti, pissalla jouduin käymään kolmesti yön aikana, enkä taatusti juonut illalla yhtään normaalia enempään...Ällö olokin on kylässä. Eilen oli pieniä nippaisuja tuolla masussa.

Joku kyseli nimistä, meillä on valmiina kaksi nimeä sekä tytölle että pojalle. Sittenpä väännetään kättä kunhan tulokas syntyy, että kumpi valitaan.

Sukupuolen haluaisin tietää mutta mies ei halua, joten en tiedä miten tässä menetellään. Itse olen niin malttamaton, että en taatusti kestä pitkää odotusta tietämättömänä.

Nyt aamiaiselle, hauskaa päivää kaikille!

MaybeSomeday ja Onni

 

Yhteistyössä