Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

täällä yhtenä yhä.
mielettömän väsynyt,asiolla piti käydä ja nyt pakko mennä nukkumaan|O alkaa masentamaan tämä oma tila:'( flunssakaan ei ole hellittänyt kokonaan..:snotty:
ny ei vain jaksa,yhtään mitään:(
tsemppiä teille muille mammoille:hug:

tää poistuu takavasemmalle petin pohjalle käpertyen

mie ja typy 40+3:heart:
 
Torstaita!

Mäkin liityn siihen joukkoon jolla ei ole kiire saada vauvaa maailmaan. :wave: Pakko saada tuo muutto alta pois ennen vauvan syntymää, joten sitä parempi mitä myöhemmin vauva syntyy.

Kiinnittymisestä , voiko sen tuntea kun vauva kiinnittyy? Mä en muista aikasemmissa raskauksissa tämmöstä miettineeni, mutta koko tämän aamun mulla oli hirvee paineen tunne alapäässä ja jopa pikkuhousujen vyötärö kiristi ja painoi mahaa. Mikään supistus se ei ollut, kun kesti lähes kolme tuntia putkeen ja ihan yks kaks helpotti.

marza ja onnianni rv 35+6 (la 1.10)
 
Heipparallaa taas!

Täällä ollaan masiksen vallassa. Kävin neuvolassa ja nyt sieltä bakteeriviljelystä oli sitten löytynyt streptokokki b, nyt sit pitäs vauva mahassa kestää viis päivää että saan antibiootit vedettyä ja lisäks pitää sit synnytyksessä olla antibioottitippa ettei vauvaan tartu :'( :'( Prkl!! kyllä nyt ärsyttää kun piti vielä tämmönenkin tulla :kieh: Oon tosta aikasemminkin kuullut ja mietit itekin jo että oiskohan mulla se kun toi pissa näyttää aina niitä leukkareita. Toisaalta hyvä että se nyt tiedetään että sitten laitetaan se antibiootti siellä sairaalassa. Mut kyllä jänskättää että jos se tarttuu vauvaan niin siitä voi saada kamalia infektioita :( Onko kellään kokemusta kyseisestä bakteerista??

masis-möhömahis 38+0 (kyllä jänskättää kun eka synty 38+1 ja nyt pitäs "pidätellä" vielä 5pvä)
 
MÖHÖMAHISMulla löydettiin tuo pöpö kesällä. Sain lähetteen labraan kun valuin jotain kummaa kellertävää vuotoa:x. Söin muistaakseni kymmenen päivän kuurin jotain penisiliiniä. Tämmösen linkin luin: http://www.ktl.fi/attachments/suomi/julkaisut/ohjeet_ja_suositukset/sll462006-4821.pdf Siinä ihan lopussa on ymmärrettävääkin tekstiä. Pöpö oli lähtenyt kuurin aikana vaikka vuoto on edelleen samaa........

Ninnananna+ Sintti 37+0 (LA 23.9)
 
Möhömahis Mulle sanottiin joskus kesällä, että kai tiedät että sulta on löytynyt alkuraskauden verikokeista tuo streptokokki? Olin ihan ihmeissään, kun tästä ei ollut terkkatäti mulle maininnut mitään. Vissiin unohtunut : /
Mutta ei sitä ole kertaakaan löytynyt sen jälkeen verikokeista tai viljelyistä, ja pissa on aina ollut puhdas. Isolla lääkäri kirjoitti vain nla-korttiin, että sit synnytyksessä automaattisesti tippa, mutta ei muuten mitään antibioottikuureja ole tarvinnut syödä.

ON: Tänään oli päivällä neuvolakäynti, ja kaikki oli oikein hyvin. Hb oli jopa 141, korkeampi kuin kertaakaan aiemmin tässä raskaudessa :D Painoa on alusta tullut nyt 8,5kg, joten ihan ok.
Pitkään tunnusteli mahan päältä vauvaa, ja oli kyllä aika varma, ettei ole niin hurjan kokoinen kuin ultrassa viikko sitten arvioitiin (n.3,9kg). Arveli, että nyt ois noin 3,5kg, joka passais mulle paremmin :) Mutta jos ei nyt viikonloppuna vauva synny, niin saan ens viikolla äitipolille lähetteen, jotta voi sitä kokoa taas uudestaan tutkia.

Nipistys + pallero 39+3 (la 6.9.)
 
Tosta streptokokista tulin pikaisesti kommentoimaan. Täällä kans yks, jolla se on. Mulla se löydettiin viime synnytyksen yhteydessä. Silloin en tippaa saanu, vasta muutama päivä synnytyksen jälkeen kerrottiin, että mulla on tällänen. Nyt kun terkalta kyselin jo alkuraskaudessa, että tarviiko mitään antibiootteja syödä raskausaikana sen takia, niin ei kuulemma. Se ei kuulemma ole niin varmaa, että pysyykö poissa. Nyt sitten mullakin neuvolakortissa lukee, että synnytyksessä huomioitava! Mutta muistan itselläkin ensireaktion, ettei voi olla totta kun tällänenki tulee...

primrose
 
No nyt se mun neuvolan nainen soittelikin tossa että ei se lääkäri määrääkään mulle mitään antibioottia (just kun olin sitä hakemassa apteekista jonne lääkärin piti resepti soittaa) koska on jo niin loppuvaiheessa raskaus että sit vaan laitetaan kans se antibioottitippa synnytyksen yhteydessä. Toisaalta helpotus kun tietää että vauvaa ei tarvii yrittää mahassa säilöö yhtään enempää :)

ninnananna: mun käsittääkseni se antibiootti pitäs laittaa synnytyksen yhteydesssä vaikka olis se strepto hoidettu jossain vaiheessa, koska yleensä aina uusii vaikka kuurit ois syöty. Lukeeks sun neuvolakortissa mitään? En kyllä todellakaan ole varma asiasta.. Niin ja mullakin muuten sellasta kellertävää vuotoa on..

Ekasta kun meni lapsivedet niin mulle laitettiin kans antibiootti kun tietty aika vesien menosta oli kulunut, normikäytäntö. Nyt varmaan kun on tää strepto niin kannattaa mennä heti sairaalalle jos vedet menee että ehtii saamaan sen antibiootin ennen tositoimia. Taisin lukea että sen pitäs vaikuttaa neljä tuntia ennen synnytystä........mut en sit tiiä.

:vampire:Hemppa oli kans laskenu 116 ja pitää taas alkaa vedellä rautaa yks päivässä.. :vampire:

ei enää niin masis möhömahis 38+0
 
MÖHÖMAHISHyvä kun sun ei nyt tartte koittaa olla jalat ristissä ja napsia pillereitä. Mulla ei lue mitään neuvolakortissa ja hyvä kun tuli nyt sun kanssa puheeksi. Täytyykin ensiviikolla hoitajalle mainita asiasta että meinaavatko mut tippaan laittaa..........

Ninnananna ja Sintti 37+0 (LA 23.9)
 
Joku kyseli tuosta pään kiinnittymisestä... Mulla ainakin taisi kiinnittyä eilen aamuyöstä. Viime viikolla neuvolassa ei ollut kiinnittynyt ja tänään synnytystapa-arviossa lääkäri sanoi että pää on kiinnittynyt. Päättelen siitä että olisi eilen kiinnittynyt, koska mulla on ollut hyvin helppo ja vaivaton raskaus loppupelissä. Ja toissa yönä kun kävin vessassa niin ei ollut mitään vaivaa, mutta aamulla kun heräsin ja yritin liikkua niin jalat meinasi lähteä alka koska kipu ja paine alhaalla oli niin valtava. Sitkeästi kuitenkin yritin liikkua kivusta huolimatta ja iltaa kohden se sitten hiukan ehkä vähenikin. Mutta aamupäivän jouduin kävelemään todellisin mummoaskelin.:|

Samoin tänään on selkeästi tuntenut, että vauva on laskeutunut. Ihan erilaista on kävellä, kun on tuntee että pää on siellä alhaalla. Mahan muoto ei kyllä näytä millään tavoin muuttuneen. Samoilla kohdin tuntuu olevan kuin muinakin päivinä.

Painoarvioksi sain tänään ultralla mitattuna 3450g ja käsin tunnusteltuna noin 3600-3700g. Joten saas nähdä mitä se sitten todellisuudessa on kun syntyy.:confused:

Joku kyseli tuosta isyysvapaasta... Meillä mies ei pidä mitään vapaata sen enempää, koska on yrittäjä. Vitsaili vielä, että varmaan lapsi syntyy viikonloppuna kun on yrittäjän lapsi, niin ei työt "kärsi" sen takia.;)

Toisaalta alan olla jo hiukan turhautunut tämän vatsan kanssa, ehkä eniten kuitenkin turhauttaa se kun ei tiedä milloin lapsi syntyy. Kun minu pitäisi niin voida suunnitella aina kaikki menot etukäteen, mutta kun tätä ei voi mitenkään suunnitella. Inhoan kaikkia yllätyslähtöjä ja tämähän todennäköisesti tulee olemaan sellainen.

Onkohan yleisempää, että synnytys käynnistyy yöllä kuin päivällä? Itse en ainakaan haluaisi kesken yötä ruveta minnekään sairaalaan lähteä, mieluummin sitä lähtisi vasta aamulla.:)

ennie ja myrmy 38+5 (LA 11.9.)
 
Tiistai 31.8. LA koitti. Aamulla vessassa käydessä veristä limatulppaa ja pitkin päivää supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti, välillä tosi kipeästi ja välillä kivuttomasti. Aamupäivällä kävin neuvolassa ja terkan kanssa juteltiin, kun epäsäännöllisiä napakoita suppareita oli tullut kolmena edeltävänä iltana. Terkka ei antanut enää uutta aikaa, koska oli varma että mulla on synnytys käynnissä.
Päivä meni surusumussa, kun yksi rakkaista koiristamme lähti yllättäen sateenkaarisillalle :'(
Supparit ja synnytyksen olin lähes unohtanut ja iltapäivällä n. klo 16 kävin vessassa ja hups, lapsivedet meni. Saman tien alkoi tosi voimakkaat supparit n. 2-3 min välein. Kävin vielä suihkussa ja mies järjesti esikoista ja koiria hoitoon jne. Matkaa synnärille n. 90 km. Saavuimme synnärille klo 17:36 ja poika syntyi klo 17:51. Mies ajoi ihan oven eteen, kun sanoin etten pysty kävelemään sisälle. Hoitaja tuli hakemaan autosta rullatuoliin ja siitä suoraan kirjaimellisesti sukat jalassa synnyttämään. Kivunlievityksiä tms. ei ehditty antamaan ja ponnistusvaihe oli nopea vain 12 min. Sain 2-asteen repeämät ja 10 tikkiä. Koin silti synnytyksen tosi helpoksi ja kivuttomaksi. Esikoisesta otin epiduraalin, joka kyllä toimi niin tehokkaasti että halvaannutti koko kropan navasta alaspäin, enkä sen vuoksi tuntenut ponnistamisen tarvetta enkä osannut ponnistaa oikein. Silloin synnytys päätyi pihtisynnytykseen ja repesin joka suuntaan ja pahasti. Siihen verrattuna tämä luomu synnytys oli jopa miellyttävä kokemus :)
Poika painoi 4150 gr ja pituutta 53 cm.

Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, mitä nyt rintojen päitä aristaa, ei kuitenkaan onneksi ainakaan vielä ole rikki.

Jälkisupparit tulleet riesaksi. Oletteko muut kärsineet jälkisuppareista ja kuinka kauan? Mulla suppailee aina imettäessä ja varsinkin öisin on tosi rasittavaa. No, toivottavasti ne pian loppuisivat.

Lauren ja poika 2 pv
 
Onnittelut pikkuprinssistä, Lauren & perhe! :flower: Jopas on ollut vauhdikas synnytys, hyvä että ehditte kuitenkin sairaalaan asti :) (Ja otan osaa koiran poismenon johdosta :'( )

( . ) Ei mitään uutta, supistelee välillä kipeästikin ja vihloo mutta aina menee suppailut ohi viim. puolessa tunnissa. Energiaa riittää silti, edelleen heiluttu joka päivä sienimetsässä parhaimmillaan 3h/pv, kuten tänäänkin. Metsäreissujen jälkeen on kyllä nivuset aivan tulessa ja häpyluu hellänä... Nyt on niin väsy ettei millään edes muista mitä piti kommentoida, joten jätetään vaikka huomiselle... |O

Endotar & poitsu 38+3 :heart: (LA 13.9)
 
Lauren-78 Paljon Onnea poikavauvan johdosta:heart: Tänään hoksasinkin, että ollan "tuttuja" tuolta fb:n puolelta elomassuista-08.=). Osaanotto myös koiran poismenosta.
Mulla oli noita jälkisuppareita kolme päivää siten, että tuntuivat melko paljon ja joutui särkylääkettä ottamaan.

ennie Mulla on kaikki kolme synnytysta käynnistyneet illalla tai yöllä.

Täällä arki rullaa omalla painollaan eteenpäin. Tänään pääsin vietämään omaa aikaakin kampaajalle. Olipa mukava saada tukka kuntoon. Kroppakin paranee super vauhtia. Ihanaa tehdä vaunulenkkejä, kun ei juuri mihinkään koske. Vauva on edelleen niin tyytyväinen. Öisin viihtyy tissillä tiuhaa ja päivällä nukkuu paljon. Itse olen vielä melko väsyksissä, kun nuo tytöt pitää päivisin huolen ettei liikoja lepäämään ehdi.
-Poni ja prinssi reilu viikon
 
Mä en taas kuulu niihin jotka jaksais tän mahan kans enää hetkeekään!! Mulla tekee kävellessä niin kipeetä tonne alavatsalle/häpyluulle, että tulee välillä ihan vedet silmiin :( Jos ei ois kipuja niin kyllä tää nyt menis nippa nappa, mutta kun ei voi oikeen mitään tehdä, ku alkaa heti sattumaan, niin alkaa hermot palaa.. *murrrrr*

Huomenna en kävele yhtään mitään ylimäärästä eli toisin sanoen pysyn kotona (liikkuminen rajottuu keittiö-wc-olohuone akselille) :)

Ai nii, sit viel valitan siitä, että vauva jotenkin painaa peräsuolta välillä todella ikävästi... oikee VIHLOO ja hyvä ku voi istua sillon..

Jos pystyis joka päivä harrastaan seksiä, niin sais ehkä savustettua vaavelia pihalle, mutta kun ei oikein voi, kun ei pysty ilman sitä "fiilistä" ;)

Mulla on muuten alkanu tulla nyt välillä niitä vihlontoja myös tonne syvälle jonnekin.. ainakin siltä se tuntuu :) Haluan ajatella, että nyt siellä on alkanut pikkasen jotain tapahtumaan.. :p *koittaa harrastaa väliin positiivista ajattelua..*

Onneks tää vko on kohta ohi ja kohta ollaan taas yks rv pidemmällä :D

Huomenna ukko täyttää vuosia :heart: Kahdenkeskinen leffailta tiedossa omatekoisella pitsalla (ja Makuunin irtokarkeilla) :)

Tsemppiä kaikille kipujen ja jaksamisten kanssa ja hyvää yötä! :hug:

Lätäkkö + pieni mussukka, joka vois ulostautua pikkuhiljaa 37+5 (18.9)
 
Nyt kun olin omat sepustukset kirjottanut huomasin nuo vauvojen syntymäviestit! :) En ollut varmaan taas vaan malttanut mennä viimeiselle sivulle asti, kun aloin omaa napaa kirjottaa..

Kuitenkin, Lauren ja Riemu NIIIIIN paljon onnea pikkusista!! :heart:
 
RIEMULLE PALJON ONNEA TYTÖSTÄ:flower:!

JÄLKISUPPAREISTA: Mulla oli aika kovat jälki supparit ja kesti muistaakseni liki viikon. imettäminen oli ihan hirveetä kun silloin varsinkin alko niitä suppareita tulla.

ON: Eilen oli tyttöjen hoitokaverit synttäreillä ja uni kyllä maistu iltasella meikäläiselle .....ainut että kipeät supistukset herätti useempaan kertaan yöllä ja nyt aamulla juilii ihan hirveesti selkää ja alavatsaa ja vetää ihan tonne polviin asti. Lauantaina on vielä toiset synttärit teidossa että jospa ne jaksais vielä järjestää ja maanantaina sitte käynti siellä vammalan äippäpolilla.

lennilokinpoika 37+0 POKS (eli nyt sitte täysaika saavutettu täälläkin)
 
Pakko oli tulla kysymään, että "värähteleekö" teidän vauvat masuissa välillä? Välillä tuntuu, että se pelästyy jotain ja sit värähtää.. (tiiättekö ku nukkuessaan pelästyy jotain?). Sit mun vauva välillä tuntuu, että se "hengittää" tai oon miettinyt, ihan ku se ois sen sydänlyönnit, jotka tunnen vatsan päältä. HIKKA se ei ole, koska se on aivan eri tuntunen :) Tuntuu vaan hassuilta tuntemuksilta, niin ajattelin, että tekeekö teidänkin vauvat niin? :)

Mulla noi yölliset kääntymiset on kyl yhtä Helv.....! Vihlasee alavatsaa ja häpyluuta aivan hulluna. En meinaa uskaltaa ees kääntyy enää, ku tiiän sen sattuvan. Sit herään aina siihen, että ois pakko kääntyä ku lonkka puutuu.. Pitää varmaan ens yöksi laittaa tyynyjä patjan alle (pään puolelle), jos se helpottas kääntymistä ku ois pienes "mäes" :p


Synnytyksen käynnistymisestä oon kuullut, että suurimmalla osalla alkaa yöllä/aikasin aamulla, mutta toki saattaa mennä monta monta tuntiakin, että sairaalaan tarvii mennä :) Kaverilla alkoi 04:00 la-su välisenä yönä supistuksilla ja 01:00 Su-MA välisenä yönä se vasta lähti sairaalaan.. (vauva syntyi ma 16:00) :D Siinä oli pitkä aika olla suppareiden kanssa..
Mä oon ajatellut, että se vois johtuu siitä, että yöllä kun nukkuu niin ihminen on rentona, jolloin synnytys käynnistyy helpommin.. tai aamulla kun herää. Mutta joillakin voi vedet valahtaa vaikka keskellä päivääkin.

Mut nyt taidan ottaa pikku torkut.. onhan tässä pari tuntia oltu jo hereillä ;)

Lätäkkö + vauva 37+6 (18.9)
 
Laurenille onnittelut prinssistä

ja

riemulle suloisesta prinsessasta!


Oli sitten viimeinen kerta, kun tulen tänne hehkuttamaan hyvin nukuttua yötä. Sain samalla mitalla takaisin, sillä viime yö olikin sitten kaikkea muuta. Lapset on vissiin tulossa kipeiksi ja huutelivat puoliyötä vuorotellen ja yhtä aikaa. Kun viimein hiljaisuus laskeutui taloon, alkoi supistella ja alakerta oli kuin tulessa. :eek: Sitten kun panadolin voimalla sain viimein kivut kuriin ja unen päästä kiinni, alkoi lapsosten kiljuminen jälleen. :headwall: Jokatapauksessa mulla saa noita suppareita selkeesti aikaan reippaampi lenkkeily. Eilen kävin rivakan puolentunnin lenkin koiran kanssa lasten mentyä nukkumaan ja niinpä sain taas yöllä kärvistellä. Jos käyn lasten kanssa eli rattaat on mukana, joudun taapertamaan niin hiljalleen, ettei samaa vaikutusta ole.

Mutta nyt äkkiä päiväunille, kun lapsetkin nukkuu. Iltapäivällä aion ruveta saunanpesuun, jotta pääsen illalla lenkin jälkeen puhtaaseen saunaan kylpemään. :D


Epeti 37+4 (LA 20.9.)
 
Voi perhana sentään!! Nyt mulle sit neuvolasta taas soiteltiin että äippäpolin lääkärit oli ollut sitä mieltä että ne antibiootit ois kuitenkin vedettävä joten niitä sitten tänään hakemaan :kieh: :mad:
Yrittäis nyt päättää!!!!..... että ehtis tänkin hoitamaan ennen kun vauva aikoo ulostautua!

murrrhh möhömahis 38+1
 
lätäkkö Meidän vauva värähtelee myös, luulisin että esim. jalka aina värisee. Ja hengitysharjoituksien aikana vauva ikään kuin kohoilee hieman, suloista :heart:
Tuo värähtely on luultavasti sellaista keskushermoston epäkypsyydestä johtuvaa tärinää, ainakin tuntuu samalta kuin meidän esikolla syntymän jälkeen toinen jalka tärisi aina hetkittäin. Yleensä kun hän venytti jalkaa, niin alkoi tärisemään. Tätä tutkittiin sitten sairaalassa n. kuukauden ikäisenä tosi tarkasti, ja todettiin, että johtui vain siitä, ettei vastasyntyneillä ole vielä hermosto täysin kehittynyt, ja joillakin ilmenee näin..

jälkisuppareista, esikosta niitä ei ollut paljoakaan, mutta toisesta sitten sitäkin enemmän. Moni on maininnut, että ne aina pahenee kerta kerralta :D Viime kerralla tosiaan aika paljon meni särkylääkettä, ja öisin heräsin usein siihen, etten pystynyt niiden takia liikkumaan : / Mies sitten kiikutti kauratyynynä, joiden avulla kivut parhaiten hellitti. Aloinkin pitää lämmintä kauratyynyä lähellä aina kun imetin, ja pari viikkoa kestivät noi supparit..

Mulla on synnytykset käynnistyneet aina siinä aamulla herätessä, että vedet on menneet, ja rauhassa on saatu synnärille lähteä :D Toivonkin, että nyt myös lähtö tulisi päivällä, ja varsinkin hyvin nukutun yön jälkeen.. Viime yön nukuinkin taas yllättävän hyvin, sitä edellisenä yönä vauva mylläs neljään asti niin reippaasti, ettei nukkumisesta tullut mitään : / Ja loppuyö meni vessassa ravatessa.

Pitää vielä hieman hehkuttaa, että miehellä alkoi nyt koko syyskuun mittainen kesäloma, jonka jälkeen hän käy viikon töissä ja pitää sit vielä isyyslomat perään =) Helpottaa mun arkea aika paljon, varsinkin nyt alkaa olla jo veto aika poissa.

Onnea vielä Laurenille ja Riemulle pikkuisista nyyteistä! :flower:

Nipistys ja pallero 39+4 (la 6.9.)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä