Syyskuun tulokkaat 2010 **** Maaliskuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä,kiitos!)

A-nu osanottoni! :hug:

Papupata kuulostaa ihanalle toi hemmotteluhoito! Pääsisinpä mäkin... :)

Mä en ole käynyt missään kaupoilla (inhoan shoppailua), mutta nyt viikonloppuna oli tarkotus mennä ostamaan ainakin yhdet mammahousut, kun esikoisen odotusajalta olevat on vielä niin hirveän isoja. Jos vauva selviää jossain vaiheessa tytöksi, ostan ehkä joitain vaatteita (täytyy käydä esikoisen vaatteet ensin läpi), mutta pojalle ei tartte ostaa yhtään mitään!

Miehellä alkaa tänään loma, me lähdetään ensin viikonlopuksi mun vanhemmille (asuu 100km:n päässä). Päästään tänään miehen kanssa kaksin leffaan ja syömään :heart: Viikonlopun jälkeen meillä ei olekaan mitään suunnitelmia, katsotaan mihinpäin nenä näyttää :) Pakkailin vaatteita viikoksi ja lapsen ruokia ja vaippoja voi tarpeen vaatiessa ostaa matkalta lisää :)

Viettäkää mukava ja rentouttava viikonloppu, mä palailen linjoille jossain vaiheessa :)

-dask ja nro2 11+1
 
Huomenta :wave:

Hyviä uutisia tuli nt-ultrasta, siellä pikkuinen kölli tyytyväisenä. :heart: Kaikki oli niinkuin pitikin, laskettuaika pysyi samana ja nt oli 1,08 mm. 6 senttiä oli pituutta pikkuisella vaavalla ja kovasti viuhtoi menemään herättyään. :D

Kyllä suuren suuri kivi vierähti sydämeltä ja nyt pääsee nauttimaan tästä raskaudestakin, kun ei tarvi enää niin huolehtia ja pelätä.

Toivottavasti muutkin tänään ultrassa käyneet saavat hyviä uutisia.

Lahopää-Liisa Miulle voipi päivittää lasketuksi ajaksi tuon 17.9. tuohon etusivun listaan, kun joskus sitä päivittelet.

AngelEyes ja vaava 12+0
 
Ihania uutisia, Angel Eyes! :flower:

Papupata: Jaksuja aikaisiin heräilyihin. Meillä myös heräillään aina ennen seiskaa. Onneksi kohta käännetään taas kelloja..

Dask: Miäkin toivoisin, että saataisiin tietää sukupuoli rakenneultrassa. Esikoisesta ei tiedetty sukupuolta, joten unisex-vaatteita tuli ostettua todella paljon.. Meiltäkin löytyy pieniä vaatteita laatikkokaupalla, kun joku on vähän lastenvaatefriikki :D Vaikka odotettaisiin toista tyttöä, niin ostelisin silti varmaankin uusia vaatteita varastoon.

Vauvan liikkeitä miä en uskalla vielä edes toivoa, kun tässäkin raskaudessa istukka on kohdun etuseinämässä. Esikoista odottaessa tunsin liikkeet varmasti vasta 18+4, joten paljon sitä ennen en niitä nytkään odota. Tosin nyt sentäs tiedän, miltä ne tuntuvat, enkä sekoita niitä suoliston möyrintään :LOL:

Jonspe ja Lilliputti 12+3
 
Heipsan!

Tänään käytiin siellä nt-utrassa. Kaikki hyvin :wave: Niskaturvotusta pikkuisella oli 0,7mm ja oli 5cm "pitkä". Kovasti heitteli kuperkeikkaa ja oli tosi vilkkaan oloinen. Paljon enemmän liikuskeli kuin esikoinen. Kesken ultrauksen vauva nukahti ja kätilö joutui pitkän aikaan mun mahaani tökkiä, että olis saanut pikkutyypin hereille ja vaihtamaan asentoa. Kyllä on nyt tosi helpottunut olo kun kaikki onkin hyvin!

Lahopää-Liisa Viitsisitkös vaihtaa mun lasketuksi ajaksi 21.9. Kiitokset!

Angel Eyes Hyvä, että teilläkin kaikki hyvin ultrassa.

Ja kaikille, keillä tänään tai myöhemmin on ultra, toivon, että ei tulisi huonoja uutisia.

Aplo ja Pikkutyyppi 11+3
 
upeata monet saaneet hyviä uutisia :flower:

vauvan vaatteita en uskaltanut vielä hiplailla mutta kaikki vanhat äitiysvaatteet oli pakko laittaa kaappiin, mulla vatsa pullahti oikeen kunnolla esiin alkaa olla aika vaikee piilotella raskautta ;) ..

toinen ihana asia mulla loppu tää järkky palelu..ihanaa (kuumuus kausi alkoi :x )

nirzu ja napakymppi 14+2
 
Monella on niin ihania ultra-kuulumisia, että on vaikeuksia oottaa omaa aikaa. :p
Mulla on nt-ultra vasta tasan viikon päästä, jouduin siirtämään sitä torstailta perjantaille kun aika ei käynyt. Yksi päivä siis lisää odotettavaa ja aikakin on vasta 14.30. :/ No onneksi päivät menee kun siivillä kun tuo esikoinen on niin vikkelä tapaus että sen kanssa touhottaessa menee aika nopeasti. :D

Me ollaan kerrottu vasta yhdelle kaverille raskaudestani, jotenkin sitä vaan haluaa odottaa ja nähdä että masussa on Rosinarusinalla kaikki hyvin. Jotenkin odottaa pahinta kun ekalla yrityksellä tärppäsi ja niin myös esikoinen, lähipiirissä kun on paljon lapsettomuudesta kärsiviä. Pitäisi yrittää vaan olla onnellinen että meillä on käynyt niin hyvä tuuri! :ashamed:

Omaa napaa: En ole huomannut että masu olisi kasvanut, mutta yhdet lempifarkuista puristaa ilkeästi ja niistä olen joutunut luopumaan. Eli kaippa jotakin kasvua tapahtuu, on vaan tuota rasvakerrosta tuossa ennestäänkin niin ehkä se hämää mua! :LOL: Öllö oloja on vielä joskus, mutta oksentamassa ei oo enää tarvinnu käydä. Joittenkin ruokien hajut tökkää heti ja sit sitä en kyllä syökkään.

minä ja Rosinarusina neuvolantädin mukaan 11+1
 
Kiitokset uudesta pinosta Lahopää-Liisa :flower: Mullekin voisi lasketuksi ajaksi päivittää 9.9.2010, ja mulla taitaa olla enempi tyttöolo :heart:

A-nu :hug: osanotto :'(

Paha olo se vaan jatkuu... luovun kohta kokonaan toivosta, että olo olisi suht normaali. Palelee myös ja väsymys on järkky.. vali vali :LOL:

Ihania ultra-kuulumisia oli monella, onnea niistä!

Nyt pikkuiselle levolle :wave:

Meripihka ja kirppu 13+1
 
Tulihan se 5.päivä vihdoin! Onnea muille kivoista ultrakuulumisista ja liityn samaan jengiin, kun tänään tosiaan päästiin kurkkaamaan Nöpöä ihan virallisesti :)

Siellä se heilutteli ja säpisi menemään, saatiinkin katsella oikein ajan kanssa, kun millään ei ois kääntynyt haluttuun asentoon. Sai sit kuitenkin mitattua turvotuksen, jota oli 0,7. Ok siis. Pituutta pikkuisella oli 4,8 senttiä ja lasketuksi ajaksi sai 19.9. Kaikki löytyi mitä pitikin ja kätilö tuumi, että on hyvä vauvan alku :)

Sitä veriseulajutskaa yritettiin laskea kans mutta ohjelma ei toiminut, joten tiedon saa myöhemmin. Eipä tuo silleen huoleta, kun nyt kuitenkin sai roppakaupalla hyviä uutisia. Kyllä yhtä hymyä olin lopun työpäivää.

Kivaa viikonloppua kaikille, me lähdetään kertomaan uutisia miehen perheelle!

Sannimarja ja Nöpö 11+5
 
Täällä on ollut kivoja kuulumisia tänään. Solettelle tsemppiä niska-hartiakipujen kanssa!

Meilläkin oli tänään se kauan odoteltu nt-ultra tänään. Mini meni eikä meinannut, ja kauan joutui kätilö etsimään sopiviä mittauskulmia. Ei niitä sitten alakautta edes saanut mitattua, vaan piti pääperämitta ja niskaturvotus ottaa vatsanpäältä. Eikä meinannut sittenkään Mini malttaa, ilmeisesti äitiinsä tullut, kun kameroita välttelee ;) Pituutta meiltä löytyi jo liki 7 cm, niskaturvotus ja veriseula oli ok. Kätilöt olivat näkevinään pikkuisen päässä jotain ylikorostumaa, ja tästä johtuen saatiinkin kontrolliultra 3 viikon päähän. Tosin vatsanpäältä kuvattuna näytti juuri siltä kuin pitääkin, ja lohduttelivatkin, että todennäköisesti johtui siitä kun pikkuinen oli lähestulkoon pää kiinni anturissa koko ajan alakautta ultratessa. Toivottavasti kaikki siis on kunnossa tältäkin osin!

Oli kyllä kiva nähdä toisen kova vauhti, ja että kaikki on kunnossa. Ja isukkikin näki ihan konkreettisesti, että kyllä siellä vaan joku oikeasti on :heart:

Nyt onkin ihan levollinen olo, pieni vastasi viikkoja, ja oli eläväinen. Kun vielä saadaan kolmen viikon päästä hyviä uutisia, niin voi pikkuhiljaa keskittyä nautiskelemaan tästä raskaudesta.

Nyt vielä muutama työjuttu, ja sen jälkeen viikonlopun viettoon. Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Katrin ja Mini 13 POKS!
 
Osanottoni A-nulle :hug:

Meilläkin np-ultra takana, (kuten näemmä monilla muillakin tänään:D) ja kaikki oli kunnossa! Meilläkin piti ultrata pitkään ja hartaasti, n.45min. kun pieni liikkui eikä hyvää asentoa meinannut löytyä. Paljon saatiin kuviakin pienestä mukaan. :heart: Iso helpotus oli kun vihdoin näki ja kuuli kaiken olevan kunnossa.:)

Kävin tänään pitkästä aikaa uimassa ja onpa hyvä olo nyt! Jos jaksaisi vielä ruoan laittaa ja vähän järkkäillä tätä kämppää niin hyvä ois, sitten löhöän loppuillan. :whistle:

Oikein hyvää viikonloppua kaikille ja reissuun lähtijöille turvallista ja mukavaa matkaa!

Lahopää ja Tuhto 11+5 (Ultran mukaan 11+6, mutta LA pysyi samana)
 
Ompas mukavia ultrakuulumisia täällä :heart:
Lahopää-Liisa mun lasketunajan vois muuttaa sitten jossakin vaiheessa 18.9 kun se nyt on sitten ollut neuvolan ja ultran mukaan se ja toi 20.9 oli noiden nettilaskureiden.... KIITOS !

unikeiju+sisu 11+6 (huomenna poksuu :D )
 
A-nu :hug: :hug:

Onnea kaikille mukavista ultrakuulumisista :)

Mulla on nyt sitten alkaneet liitoskivut. Kun istuu ja lähtee liikkeelle niin meinaa jalat lähteä alta. Liikeessa kivut on jatkuvia. Ei auta muutakuin kestää ja alkaa opetella taas kummallisia tapoja kävellä ettei satu niin paljon. Tämä vaiva oli viimeksikin ja alkoi näillä viikoilla kestäen läpi raskauden sekä jatkuen vielä vuoden synnytyksen jälkeen. Muuten olo on mitä parhain. Ihan pahin väsymyskin on taittunut. Masu kasvaa mukavasti.

Meidän esikoinen elää tätä raskautta joka päivä. Tänään aamulla, kun heräsi, kertoi että vauva on lähtenyt kauppaa koska sen jääkaappi oli ihan tyhjä. Oli varmaan nähnyt unta :) . Hän myös juttelee masulle kaikkea, suukotaa ja silittää :heart:

Nyt maate, muuten huomenna väsyttää.
-poni 12+3
 
Mä olen kans tuntenut liikkeitä jostain 11+ viikolta lähtien, samoin tunsin viime raskaudessa. Tuntuu kuin masuun olis pudotettu poretabletti :) eikä tälläistä tunnetta oo muulloin kuin raskauden näillä viikoilla.... siitä sitten voimistuvat :heart:

Uä 13+2
 
ompa kaunis ilma tänään! aurinko paistaa! =) iloinen mieli ja kaikki hyvin. np-ultrassa kaikki oli hyvin 1,5 ja 1,9 sai lukemia np:sta.mutta, veriseulassa oli hormoonitaso hieman koholla.nyt menemme sitten reilun vkon päästä uudelleen ultraan ja mahdollisesti lapsivesi näyte otetaan..pieni pelko takaraivossa,joskin ei enää niin suuri kuin se joku aika sitten oli,tuleeko down-lapsi vai jotakin muuta..tervettä vauvaa tietysti toivotaan. :heart: nyt jopa ostin uudet mama housut,hameen jne,uskallan hieman nauttia raskaudestani :) ja tunnen vauvan liikkeet!voisiko olla ihanampaa!! nyt ylös ja ulos aurinkoon nautiskelemaan!



rv 14+5 =) :heart:
 
Aurinkoista lauantaipäivää kaikille =)

Onkos täällä vielä ihmisiä jotka ultrassa poikkesi mutta ei ole tullut kertomaan uutisia?? =)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)

Liitoskivuista täällä taitaa olla niitä välillä,vihlaisee oikeen kunnolla kun lähtee liikkumaan mutta onneksi ei vielä ole ihan koko ajan.



on täällä oli torstaina neuvola ja se meni hyvin,paitsi että kirppu ei halunnut että hänen sydän äänet kuullaan :D Oli siis ensin neuvola ja sieltä menin lääkärille...lääkäri yrittä reilun 15min saada niitä kuulumaan mutta ei. Parikertaa sai sillain että hän kuuli ne mutta minä en selkeesti. Ja sit yht'äkkiä laite hiljeni täysin :D

Onneksi lääkäri on niin mukava että soitti pari puhelua ja lähetti keskusneuvolaan(totesi puhelimeen että odottava äiti jolla ei ole liiallista rasvakerrosta joka estäisi kuulemisen :D )... itsellä tietysti pieni huoli oli kun ei kuulunut! No ei muuta kuin autoon ja kauheella kiireellä sinne toiseen paikkaan kun oli ihan 15min aikaa olla siä! No kun tuskallisen odotuksen jälkeen pääsin siihen petiin ja täti rupesi sydänääniä hakemaan niin hetihän ne löyty :) sanoi vaan että oli jotenkin jemmassa =) :LOL:

Mutta kaiki siis hyvin ja eteenpäin mennään...nyt lähdemme syömään =)

tyyty ja kirppu 13+4 :heart:
 
Heipat kaikille pitkästä aikaa! Jotenkin niin puuhaa piisannut, että ei ole ehtinyt kirjoitella... Paljon ihana ultrakuulumisia täällä :heart: ! Itsekin kävin nt-ultrassa viikolla ja kaikki oli hienosti.

Mitäs mieltä olette tuosta sukupuolen näkemisestä nt-ultrassa? Miehen kanssa katsottiin molemmat, että pojalta vahvasti näyttää. Kätilö oli samaa mieltä asiasta! Onko teille heitetty sukupuoliveikkauksia vielä tässä vaiheessa? Jostain olen lukenut, että näillä viikoilla (ultran aikaan 12+4) kumpikin sukupuoli näyttää samalta ja tytöilläkin on joku uloke, joka myöhemmin kasvaa sisään. Mietin vaan, että uskaltaako tässä sinistä jo ostella :) ?
Itsellä on jotenkin ollut tyttö-fiilis koko ajan, leikö johtuu siitä, että tyttöä hieman enemmän toivoisin. Oikeasti sukupuolella ei tietenkään ole merkitystä, kunhan olisi edes suurinpiirtein terve.

Olemme lähdössä parin viikon päästä reissuun ja paniikkipirkkona mietin, mitä uskallan etelänmailla suuhuni laittaa :xmas: . Noo, jotakin hyvin paistettua vaan koko viikko. tai sitten kotimaasta mukaan otettua pussipuuroa..... =)
 
seawind OLi pakko kommentoida tota sukupuoli asiaa... Meillä kätilö sanoi np-ultrassa joka oli terveystalolla ja hyvillä vehkeillä että näillä viikoilla ei voi arvioida sukupuolta... tämä sanoi että "kaikki" näyttää pojalta!!! Tiedä sitten mutta itse en luottaisi ja tämä sanoi että ei edes saa sanoa mitään tässä vaiheessa. Mutta onhan siinä 50-50 mahdollisuus osua oikeeseen =)

Eli täällä odotellaan rakenneultraa :LOL:


tyyty ja kirppu 13+4
 
tyyty, juuri samaa olen kuullut monen sanovan/kirjoittavan! Siksi ihmettelenkin, miten kätilökin uskalsi niin ponnekkaasti olla sitä mieltä, että poika tulee. Meidän maallikkojen silmiin osui tuo pieni tappi jalkovälissä, mutta ilmeisesti myös tyttösikiöillä saattaa joku tappi olla tässä vaiheessa!
Siis rakenneultraa odotellessa =) !
 
Huomenta!

Seawind Mekin huomattiin ultrakuvasta, että ihan selvät vehkeet siellä jalkojen välissä oli. Mutta tosiaan voi olla kumpi vaan. Ei pysty vielä tässä vaiheessa sanoa. Miehen kanssa jo ihan innoissaan meinattiin, että saadaan poika :LOL:
Tosiaan, sitä rakenneultraa odotellessa. Toivottavasti saisi sukupuolen selville. Esikoisesta jouduttiin jännittämään loppuun saakka, kun ei ultrassa näkynyt sukupuolta :/ Eli kannattaa varautua, ettei välttämättä kätilö osaakaan sanoa, kumpi tulossa.

Visistor nro 39 Toivotaan, ettei vauvalla olisi mitään vakavaa vialla. Mistäs nuo kohonneet hormonitasot kertoo? Niskaturvotus ei ainakaan minun silmiin näyttänyt pahoilta. Tsemppiä teille oikein paljon :hug: Tulehan kertomaan kuulumisia,, kun saatte lisää selville!

Tyyty85 Olipas hyvä, että saivat lopulta sydänäänet kuuluviin. Itse olisin varmasti ollut ihan paniikissa!

Muutamat ovat jo tunteneet liikkeitä. Minäkin olen nyt parin päivän ajan ollut tuntevinaan jotakin. Tuntuu ihan kuin sormella joku tökkäisi vatsan siäpuolelta. Samalla tavalla tuntui esikoisesta. Mutta voiko ihan oikeastaan vielä tässä vaiheessa liikkeet tuntua??? Toisaalta en tiedä mitä muutakaan se olisi.

Meidän pinossa ei taida olla vielä yhtään kaksosraskautta. Näinköhän tuleekaan yhtään. Kuinkahan monella on vielä ultrassa käymättä. Jos sieltä joltain löytyisi kaksi pientä ihmisenalkua :D

Aplo ja Pikkutyyppi 11+5
 
liikkeitä tai sen tapaisia mä olen "tuntenut" ihan alkuviikoilta lähtien :LOL: mä luulen, että ne on mulla ainakin vielä jotain suolimöyryjä / ilmavaivoja.

Mukavaa aurinkoista sunnuntaita kaikille :heart:

Meripihka ja kirppunen 13+3
 
Mäkin kävin jo huolestumaan, että tunteeko jo kaikki muut liikkeitä? Mä en ole tuntenut vielä mitään... Esikoisesta ekat tuntu 17 + .Saas nähä että millon tässä.

Muuten täällä samaa rataa. pahoinvointi edelleen kuvioissa mukana. Mites teillä muilla, onko jo alkanut helpottaa? Ainahan sanotaan, et pitä alkaa jo helpottaa tässä vaiheessa, mutta toivotaan että me kaikki ketkä tästä kärsitään, päästäs jo eroon koko pahoinvoinnista...

Mutta ei tosiaan muuta kuin mukavaa sunnuntaita kaikille! :)

primrose 14+4
 

Yhteistyössä