Syyskuun tulokkaat 2010 **** Maaliskuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä,kiitos!)

Sain tänään veriseulan tulokset. Mun riskiluku on 1:75. Sinänsä ei vielä mahdoton, koska turvotusta oli vain 0,5 mm. Ihmetyttää vain istukkahormoonin määrä 7 MoM. Pitäisi kuulemma olla alle 1. Ikä myös lisää riskiä. En aio mennä lisätutkimuksiin, mutta onhan siihenkin hyvä varautua, että lapsi ei ehkä ole terve.

roosamaria ja nuppunen 12 viikkoa

roosamaria.. olen kuullut paljon vääristä hälytyksistä noissa veriseuloissa..sentakia monet jätää ne väliin..meillä turvotus oli 0.7mm mutta verinäyttestä mitä otettin sen jälkeen ei ollu mitään ihmeellistä..tiiä nyt sitten..eihän sitä ikinä raskaudessa tiedä, itse oon saanu kokea hirveätä pelottelua monelta eri taholta, juuri iänpuolesta..no aika näyttää

nirzu ja napakymppi rv 14 tasan jihuuuu

Mä ainakin jätän väliin veriseulan just niiden väärien hälytysten takia. Ja siksi, etten kuitenkaan menisi jatkotutkimukseen saati päätyisi aborttiin, vaikka tulos olisi mikä. Rakenneultrassa sitten kuitenkin näkee aika hyvin tilanteen...

Vihdoin voi vapaaammin hengittää. Ultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin, yksi vilkasliikkeinen ihmisenalku, vastasi ihan viikkoja.
Veriseulat eivät hälyttäneet, down risksuhde oli 1:2000, mikä kuulemma normaalisti ikäisilläni on 1:400. Niskaturvotus oli 1.6. Ja mulla ne seerumiseulan luvut oli Hcg 53 ja Papp-a 997, ne kai jotenkin muutetaan noihin mom arvoihin.

Kuviakin saatiin iso nippu. Rakenneultra on sit huhtikuun lopussa.

Miia ja Kerttu-Inkeri 12+6

:heart: :heart: :heart: Mä olen niiiiiiin rakastunut. Kävin katsomassa Ykää ja siellähän se viuhtoi menemään. Teki jatkuvasti kuperkeikkaa. Lääkärikin sanoi että harvinaisen villi vauva. Sitten aukoi pientä suutaan ja laittoi sormiaan suuhun. Mitään kunnon kuvaa en vaan saanut kun meno oli liian villiä Lääkäri sanoi että pippeli taitaa jalkovälissä näkyä mutta ei ole vielä varmaa. Se oli niin mahottoman suloinen. Siis Ykä, ei se mahdollinen pippeli. Naama oli söpö kuin pienellä kissanpennulla. Pieni nöpönenä ja pikkuiset korvat. Niskaturvotus oli 1,4 ja verikokeen tulokset saan perjantaina. Kahden viikon kuluttua on vielä joku verikoe josta näkee onko halkiota selässä. Sellaisesta kokeesta en ole ennen kuullutkaan. Voi kun olisin niin rikas että voisin ostaa ultran ja katsella Ykää päivät pitkät Kauhee ikävä tuli jo.
:heart: :heart: :heart:

Kauhee kiirus, tulen kohta lukemaan kuulumisianne, kunhan saan haettua pojan koulusta

riemu ja ykä 12+3

roosamaria69 mulla on ollut aivan sama tilanne kuin sullakin mutta korkeammalla nt:llä. Mulle tehtiin punktio josta selvisi että kromosomit ovat normaalit. Tämä oli mulla ekasta raskaudesta, enkä sen jälkeen ole halunnut koko veriseulaan mennä paitsi nyt viidennestä annoin sen tänään ottaa. Saas nähdä. Mutta sitä vaan että älä huoli, noi seulat antaa liian usein vääriä hälytyksiä ja noin alhainen nt kyllä näyttäs siltä ettei huolta pitäis olla.

vielä semmoinen kyssäri että kuinka paljon turvotusta pitäisi olla että olisi huolestuttavaa? Mulla oli siis 1,4 mutta aika monella taitaa olla alle yhden. Lääkäri sanoi kyllä että on normaali mutta en tajunnut kysyä että mikä sitten ei enää ole niin normaalia. Ystävälläni oli vain 0,2.

Ultrassa käyty ja siellä köllötteli pikkuinen :heart: innostui siinä heiluttelemaan käsiä ja jalkojaan ja pyöriskeli sinne tänne .... kaikki vaikutti olevan hyvin vastasi täsmälleen viikkoja... turvotus korkeimmillaan 1.14 mittasi kahdesta eri asennosta ja riskiluku 1:10 000 ... mahtavat fiilikset :heart: laskettuaika 18.9 . Vuodon syytä ei löydetty mutta mua ei haittaa vaikka vuotaa kunhan pikkunen pysyy mukana menossa !!! olen niin onnellinen !!!!

unikeiju+sisu 11+4

Kaikilla teillä on jo np- ultra, itse joudun oottamaan loppukuuhun...
Mutta jos neeuvolalääkäri ultraa, niin pääsen kattomaan sitä viikkoa ennen etukäteen :)
(lääkäri siis 16.3. ja ultra 22.3...)

Ihania kuulumisia kaikilta kyllä, niin ilolla niitä lukee! :)

Lara- ja nallekarkki rv10+1

Kiitos uudesta hienosta pinosta.:)

Mukana siis ollaan vaikka minäkin olen vähemmin kirjoitellut. Kirjoitan nytkin vain nopeasti, kun akku loppuu läppäristä ihan kohta ja reissussa kun olen niin juuri nyt ei ole latausmahdollisuutta.

Ekan ultran joudun siirtämään ensi viikolle, kun muuten se olisi ollut tällä viikolla, mutta kun koko viikon olen reissussa niin ei ollut minkäänlaista mahdollisuutta sinne mennä. Joten ensi viikon tiistaihin asti pitänee jännitellä.

Oireet on jo aika vähäisiä, etova olo on hävinnyt lähes kokonaan, uneliaisuutta on kyllä vielä jonkin verran, muuten on kuitenkin aika hyvä olo. Vatsa on jo hiukan kasvanut, mutta normi vaatteet sopivat vielä hyvin, johtunee varmaan housujen matalista vyötäröistä, niin ei ahdista. Esim toppahousut kyllä ahdistavat jo vyötärön kohdalta.

Ennie ja myrmeli 12+2

Hei mullakin np-uä takana ja ihanat fiiliksethän sen jälkeen tuli kun edellisen yön olin tosi huonosti nukkunut. Kätilö teki tutkimuksen tosi ammattitaidolla ja hyvillä vehkeillä. Oli tilanne kehittynyt esikoiseen nähden. Hän näki jo samoja asioita kuin viimeksi rakenne uä:ssä, aivot virtsarakko, vatsalaukku, sormet, varpaat, vatsapeitteet, istukka ja napasuonivirtaukset. Niskaturvotus oli 0.8 keskiarvolta, mittasi kolmesta kohti. Viimeksi sitten 4D kuvaa ja aika avaruusolioltahan se vielä näytti. Oli tosi rauhallinen esikoiseen verrattuna. Jouduttiin anturilla tönimään että saatiin liikkeelle. Oli varmaan untenmailla. Pää-perämitta oli 63mm.

Mulla on tyttöolo, sitä kätilö veikkasi sykkeen perusteella aluksi.

Väsymys alkaa helpottamaan ja pahoinvointi lievää.

Miten teillä muilla tunnetteko mitään ehkä liikkeitä vielä vai kuvittelenko? Mietin vain kun semmoista hentoa kuin suolen liikettä tuntuu mutta kuitenkin erilaista ja esikoisen raskausajalta tuttua. No mielikuvitus on hyvä. :heart:

Sanzibar ja salaisuus 12+1

sanzibar mä olen tuntenut samallalailla. Ihan hentoa kutittelua. Ja olen satavarma että ne ovat liikkeitä. En ole vaan kehannut kertoa kenellekkään, kun ajattelin ettei mua uskottais. :whistle:
:heart:

riemu ja ykä 12+3

Ihania ultrakuulumisia kaikilla! Onnittelut niistä.

Itse pitää kituttaa kuun lopulle ilman kosketusta mahan sisältöön (seuraava neuvola 29.3) mutta hyvillä mielin oottelee kun kaikki on ollut hyvin.

Nyt rupee tuntumaan, että maha laajenee. Viikonloppuna tajusin ekan kerran kunnolla, että se on jo kasvanut ja nyt tuntuu hitaasti mutta varmasti koko ajan enemmän. Vielä on omaa löllöö pinnassa mut alavatsa alkaa selvästi pyöristymään.

Felessa ja kääpiö rv 12+5

En ole pitkään aikaan kirjoitellut, kun oon ollut jotenkin niin peloissani tän raskauden suhteen. Mulla on tiputellut ruskeaa vuotoa viikon välein pari-kolme päivää putkeen, nyt on onneksi mennyt kaksi viikkoa ilman tiputtelua. Ja sitten mun isä kuoli yllättäen kaksi viikkoa sitten :'( Hautajaiset on viikonloppuna. Surettaa niin ettei hän ehtinyt tätä vauvaa näkemään. Ja surettaa tietenkin esikoisenkin puolesta, kun menetti ihanan vaarin.

Mutta sitten iloisempiin uutisiin. Eilen oli np-ultra ja vauvalla oli kaikki hyvin :) Istukka oli vielä jonkin verran kohdun suulla, joten se saattaa vieläkin aiheuttaa pientä vuotoa. Veriseulassa kävin, mutta en sitten tiedä menenkö jatkotutkimuksiin, jos siellä jotain ilmenee. Mun ikä jo nostaa riskiä aikalailla. Nyt pitää rientää töihin.

Mukavaa päivää kaikille!

Anu ja pikkuinen 12+2 (kait)

Onnittelut kaikille hyvistä uutisista ultrassa, mukava lukea välillä jotain kivaa :) A-nu, :hug:

Mulla oli myös eilen np-ultra, jossa kaikki tosi hyvin :heart: Koko vastasi jo viikkoja 12+0 (53 mm), vaikka oikeasti 11+3. Joka ultrassa näyttää pikkunen kirineen vähäsen :) Veriseula otettiin, tulokset saan joskus ensi viikon lopulla. Turvotusta ei ollut.

Hyvää loppuviikkoa!

Hupu ja pieni 11+4

Osanotot A-nulle. :hug: Onneksi siellä kuitenkin vuodosta huolimatta maha-asukkaalla kaikki hyvin.

Ihania ultrakuulumisia monella täällä. Mun pitää vielä yli viikko jaksaa odottaa. Tänään kävin ton mun vuodon takia siellä lääkärissä. Otettiin bakteeriviljelyt ym. Tuloksia pitää viikko odotella, mutta lääkäri kyllä epäili että on jotain ihan harmitonta. Kun se mun vuoto on jännästi aina alkanu alkuviikosta ja hiipunu loppuviikkoa kohden. Nyt sitä ei taas juuri ole. Saa nähä alkaako ens viikolla taas. Mut kohdunsuulla ei ollu tapahtunu mitään kummosta, että kaipa siellä kaikki on kunnossa. Sydänääniä yritettiin kuunnella, kun lupasin etten hermostu vaikkei kuuluskaan. No eihän niitä kuulunut, kohtu mulla muutenkin kuulema taaksepäin kallistunut (siitäkö lie johtuu myös se että mun maha näkyy vasta tosi myöhäsessä vaiheessa, tai ainaki esikoisen kohalla näin oli. Synnytyssalissakin ihmettelivät että onko muka viikkoja 40+2 kun maha on noin olematon :) mikäs siinä helpompihan se on pienen mahan kans elellä). Oishan se toki tuonu vähän mielenrauhaa jos sydänäänet ois kuulunu, mutta luotetaan nyt että siellä on kaikki ok. Ainakaan vuoto ei viitannu mihinkään epänormaaliin. Tai siis lähinnä johonkin bakteeritulehdukseen, mutta sekin aika epätodennäköistä kun vuoto aina loppuu eikä pahene. Saa nyt sitten nähdä. Pitää odotella sinne ultraan niin saa täyden mielenrauhan että onko siellä elämää. Terkkari kyllä sano että aina se on että esikoista odottaessa ei osaa niin paljon huolehtia kun toisessa ja kolmannessa jne. Ja sen olen kyllä huomannu.

Mä jouduin myös juomakuurille. Olen kuulema kuivakka. Eli paino oli laskenu, verenpaine myös ja hemoglobiini oli taas vähän liianki hyvä. Eli nesteitä kroppaan täytys saada. Tuolla on nyt vissyt ja muut viilenemässä. Pitäs vaan muistaa juua säännöllisesti ja sopivasti. Oon nimittäin tosi huono muistamaan. Ruuanki saatan monesti syyä ihan ilman ruokajuomaa. No jospa seki tästä korjautuisi.

Tuli kyllä parempi mieli tuon lääkärissä käynnin jälkeen, vaikkei siellä nyt mitään varsinaista selvinnykään. Mutta toivotaan että kaikki on masussa kunnossa :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Lynien + nana 10+5

A-nu :hug: osanottoni!

Taas oli monet hyvät ultrakuulumiset =) Onnittelut niitä saaneille :flower:

Katotteko te muut meille tuli vauva ohjelmaa?
Minä oon kattonu melkeen joka päivä raskauden alusta asti ja ihmettelen herkkyyttäni..lähes joka kerta itken ku siinä syntyy vauva tai jollain on jotain huolia vauvaan liittyen.En kuitenkaan pillitä ääneen ku lapset päiväunilla :D mut kyynelehdin ihan kunnolla.Eilisessä jaksossa sille yhdelle äidille selvis että sen vauvan leikkausten ja muun takia vauva joutuu olemaan sairaalassa noin kuukauden(tai ainaki kuukauden en muista tarkkaan)niin minähän sit heti aloin itkeä ku aattelin kuin kamalaa sellanen ois.vauva leikattas ja sen joutus jättään sairaalaan :'( Sit esikoisesta pelkäsin et jos se syntyy liian aikasten keskosena ja joutuu jäämään pitkiksi aikaa sairaalaan niin seki ois kamalaa,mut sillon tietenki ois vaan toivonu et vauva tulee kuntoon ja kasvaa vaik sairaalassa joutuski oleen.Nyt aikalailla luotan et tää neljäski pysyy mahassa vähintään laskettuun =) Vaikka ei mulla sitä mitään vastaan ois et syntys viikon ennen laskettu jos on valmis syntymän.

Mulla on hassuja tunteita sukupuolta kohtaan.Tuntuu et ootan poikaa ja sillainhan se oiski kiva et vauvalla ja edellisellä(joka myös poika) ois varmasti enempi seuraa toisistaan ja yhteisiä leikkejä kuin jos vauva ois tyttö.Ainakin meidän kaksi vanhinta(tyttöjä)leikkivät tosi hyvin yhdessä kaiken maailmnan prinsessa juttuja,barbeilla,nukeilla ja kaikkee muutaki oikeen tyttömäistä,mut sitten taas pienimmäisemme on kaikista eniten kiinnostunut autoleikeistä joihin taas tytöt eivät innostu kovin usein. Välillä sit harmittelen et jos tää vauva onkin poika niin enkö saa enää koskaan pikkuista tyttöä(jos tää nyt sattuu olemaan viimeinen lapsemme),mutta sit taas samalla hetkellä ajattelen et jos tää on tyttö niin harmittaako mua sit ettei poikamme saa "kaveria" niinkuin tytöillämme on toisensa.Siis tosi hassuja ajtuksia,kun mulle oikeesti on ihan sama kumpi tulee ja tiedän ku kuulen sukupuolen niin mua ei oikeesti harmita mikään vaan rakastun heti just siihen lapseen joka meille annetaan :heart:

Ennen pelkäsin kahen tytön äitinä et jos meille tulee poika niin miten selviän sen kanssa(ku olin nähny tooosi villejä ja mahdottomia tapauksia lähipiirissämmekin ja tyttömme taas olivat helppoja ja rauhallisia),mutta kun kuulin odottavani poikaa olin iki onnellinen ja kun poikamme syntyi niin rakastuin päätä pahkaa niinkuin tyttäriimmekin ja olen saanut huomata ettei kaikki pojat oo mahottomia tapauksia.Ja ennen sitä vaan pisti silmiin ne kaikista tuhmimmat toisten kiusaajat yms mutta nyt tunnen tosi monta muutakin kilttiä poikaa.Niin tytöissä kuin pojissakin on niitä villejä ja rauhallisempiakin tapauksia =)

Rakkaudesta äiti ja Aarre 14+2

Osanotto A-nulle :hug: On ollut varmasti raskasta aikaa. Onneksi kuitenkin masussa kaikki hyvin.

Ja onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Ja tsemppiä vielä nt-ultraa odottaville!

Synnytys- tai vauvaohjelmia en ole nyt uskaltanut katsella. Faktalta tulee kaikenlaisia noihin aiheisiin liittyviä ohjelmia, ja esikoisen vauva-aikana tuli niitä aika paljon katseltuakin. Nyt on ehkä ihan hyvä, etten niitä katsele.. Alkaisi muuten pelot jylläämään vielä entisestään.

Tää mamma sitten vähän tärähti tänään.. Kävin kaupungilla ja paikallisessa lastenvaateliikkeessä oli tarjouksessa kasapäin mammavaatteita. Menin ja ostin sitten muutaman ihanan paidan, kun kerran halvalla sai :D No, olen miä jo pari viikkoa käyttänyt mammahousujakin, niin miksei sitten voisi ostaa jo muutaman paidankin varastoon :whistle: Mies vaan ei välttämättä tätä miun suurta "säästöä" ymmärrä, varsinkin, kun tuntuu, että tässä on ollut taloudellista kurimusta päällä kerrakseen. Huoh. Kukakohan opettaisi miulle itsehillintää shoppailun suhteen? :$

Jonspe ja Lilliputti 12+2

Mäkin olen käynyt hiplaamassa ja sovittamassa äitiysvaatteita, mutten ole vielä uskaltanut ostaa, vaikka ihan hyvin kai vois jo, kun ultrassakin kaikki oli hyvin. Vauvan vaatteita en ole vielä oikein edes käynyt katselemassa. Jotenkin se tuntuu pelottavalta... Ja eipä silti kellari on täynnä esikoisen vaatteita, joten eipä niitä hirmuisesti edes tarvitse ostella.

Mä pillitän kans kaikki ohjelmat missä syntyy vauvoja tai vauvoilla on jotain ongelmia. Ei sen puoleen mä pillitän kyllä kaikissa muissakin ohjelmissa, kuten unelmien poikamies tytössä tms... :ashamed:

Naksuvarvas ja kakkonen

Täällä myös ilmoittautuu yksi hupsu, joka oli tuntevinaan jo liikettä masussa... :wave: Yöllä kun olin saanut esikoisen rauhoiteltua takaisin unille makoilin selälläni sängyssä ja tuli vaan semmoinen olo. Ihan hupsu taidan olla :D

Tuo äidin oma kultakääryle on ruennut nousemaan aamulla siinä 6-6.30... Apua! Ei olla miehen kanssa kumpikaan tippaakaan aamuihmisiä, niin että keneen lie tullut....? Tässä reilussa vuodessa olen kyllä huomannut, että ei ole meidän pojalla mitään säännöllistä rytmiä, vaan pikemminkin eri vaiheita. Välillä nukkuu aamulla pitkään ja sit taas välillä tulee vaihe, että todellakaan ei. Onneksi äippä saa päikkärit samalla kun ukkeli nukkuu!

Huomenna ois aika kosmetologille hemmotteluhoitoon :) Mies hommasi joululahjaksi. Kestää jonkun 4 h ja siinä on jalkahoito, kasvohoito, käsihoito ja jotain vartalohoitoakin kai. Odotan innolla! Ei tartte muuta ku maata ja nauttia.....

Ultraa jo kovasti odottaen (maanataina!)

Papupata ja Pikkarainen 11+2

Yhteistyössä