Syyskuun tulokkaat 2010 **** Maaliskuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä,kiitos!)

Kaikki hyvin!! :heart: Kävin ultrassa ja pikkuinen siellä heilui ja sydän löi.Viikot piti olla 10+1,mutta nyt ultran mukaan 10+6.Viime ultrassa oli toisin päin noi ajat.Istukka on kuhdunsuulla,joten saattaa olla,että vuoto tuli siitä.Mitään hyytymiä ei näkynyt,eikä verta missään.Kaikki oli siis tosi hyvin.Istukan paikkaa pitää tarkistaa rv 28-30,että nouseeko pois kohdunsuulta.Toivottavasti.Nyt on hyvä mieli,eikä tällä hetkellä edes huomaa pahoinvointia... :LOL: Suuri kiitos kaikille tukeneille!! :flower:
Ja kiitos hienosta uudesta pinosta! :flower:
 
Lynien, jospa pyytäisit bakteeriviljelyn siitä vuodosta, jos on vaikka jokin tulehdus!?

Mua taas vaivaa se rokotus, jonka ottamista olen pitkittänyt. Ootteko jo ottaneet tai aiotteko lainkaan ottaa? Nythän ei ole yhtään sairastapauksia, kun katsoin thl:n sivuilta. Miehen mielestä kannattaisi mennä piikille.
 
Heips taas!

Angel Eyes mä joudun ainakin sen takia tohon sokerirasitukseen aikasessa vaiheessa kun mulla oli edellisessä raskaudessa raskausajan diabetes. Se pitäisi tehdä viikoilla 12-16. Mulla tosin saattaa venähtää pidemmälle kun on sen verran pahaa oloa aamuisin, että se testi menis vaa pieleen jos sinne menee pahoinvoivana. Terkkari oli sitä mieltä ,et siinä tapauksessa voi mennä vasta 17-18 viikoillakin sitten ku pahoinvointi on ohi. Toivotaa, et alkais oikeesti helpottaa!

Aplo minäkin olen noita sokereita aamuisin nyt mittaillu. välillä ok, välillä saattaapi olla paastoarvo jotain 5.6. Mullakin ihan sama pelko. Mut sen oon kyl huomannu, et mun syömiset vaikuttaa tosi paljon.Tietää ihan takuuvarmasti jostaan et nyt nostaa arvoja. Pitää oikeesti koittaa tsempata noitten syömisten kanssa sit siinä vaiheessa kun oon menossa sinne rasitukseen.

Me ollaan nyt jo aika vapaasti ruvettu kertoilemaan tulevasta perheenlisäyksestä. Ei olla huudeltu, mutta sopivan tilaisuuden tullen kerrottu kavereille.

Mulla on oireitten perusteella tyttötunne. Samanlaista on ollut ku tytöstä oli. Mutta tiedä sitten :).

primrose 13+5 (mä en oo ikinä varma noist päivist! Onkohan muilla ei esikoista odottavilla samaa, että ei nää lukemat pysy päässä sillä tavalla kun siitä esikoisesta?! ;))
 
Vuodoista, mulla pienen tauon jälkeen alkoivat taas tänään. Tiedän kyllä syynkin, eli rasitin (taas) liikaa itseäni. En liiku enää mitenkään muuten kuin koiran kans lenkeillä, mut silti liian pitkien lenkkien jälkeen vuotaa :/ Sentään se on melkein aina sitä ruskeaa... Toivottavasti tämä liittyy vaan tähän alkuraskauteen, kun kasvaa paljon uusia verisuonia. Toivoisin todella, että voisin tehdä kunnon lenkkejä tuon hännänheiluttajan kanssa, ja samalla pitää omasta kunnostani huolta. Stressaan, että jos pääsen "repsahtamaan", niin sit synnytys ja siitä palautuminen on paljon vaikeampaa.

Oireista muuten, väsymystä on ja silloin tällöin pahoinvointia. Lonkat kipeytyy päivänmitaan ja selällään nukkuessa. Eivät kuitenkaan puudu.

En osaa ollenkaan arvata, tuleeko tyttö vai poika. En ole kyllä liiemmin edes yrittänyt pohtia sitä asiaa. Odotan kiltisti siihen rakenneultraan, jossa toivon mukaan asia selviäisi =)

Shuri ja Onni-Ilona 13+1
 
Heippa kaikille, ja kiitos Lahopää-Liisalle hienosta uudesta pinosta!
Viikot vierii, ja vaikka täällä on ollut huonoja uutisia, niin hurjasti on mukana myös niitä, kenellä kaikki on sujunut hyvin. Voimia varmasti tarvitsee kaikki tasapuolisesti !

on: täällä vaivaa väsymys, ja välillä mielen valtaa epäusko, että onko masussa enää ketään. Mitään vuotoja ei ole ollut koko raskauden aikana, joten niistä ei onneksi ole tarvinnut stressata. Perjantaina olisi minullakin se np-ultra, kiva nähdä, pysyykö viikot samana, vai tarkentuuko johonkin suuntaan :) Jänskättää jo kovasti, mutta nopeasti tuo perjantai tulee, ja menee, ja sitten saa taas odotella seuraavaa ultraa malttamattomana!

Olen huomannut selvästi, että raskaat nostelut ja tallihommat jo väsyttää paljon nopeammin, mitä aiemmin. Lisäksi selkä ottaa itseensä. Täytyy alkaa miettimään, mistä päästä hommia keventelisi.. Onneksi varsinainen päivätyö on pääsääntöisesti aika kevyttä, niin pääsee aina töihin lepäilemään :p

Mulla on kyllä maha puskenut jo eteenpäin, tuntuu jo vaikealta yrittää piilotella sitä. On onneksi omaakin ennestään vähän vyötäröllä, mutta etenkin alavatsa työntää jo niin sitkeästi itseään ilmi, että en pysty sitä millään pitämään kurissä :) Saas nähdä, rauhoittuuko raskauden edetessä.

Nyt täytynee jatkaa töitä, että saa taas tämän viikon pakettiin, ennen kuin perjantai koittaa..

Paljon tarrasukkia pikkuisille, ja tsemppiä meille mammoille :)

Katrin ja mini 12+4
 
Tosi moni teistä on päässyt kuulemaan vauvan sydämen sykkeen ennen np-ultraa. Me kun jännitetään sinne asti, että onko siellä ns. yhtään mitään... Siitä ehkä jännitys.

Raskauden kesto on täälläkin aika hakusessa! :LOL: Esikoista odottaessa sen muisti päivälleen, nyt hyvä että viikon tarkkudella...

Sukupuolesta en oikein osaa sanoa. Olo ei ole läheskään yhtä huono ku ekassa raskaudessa. Että jos sillon tuli poika, niin oisko nyt pikkusisko tuloillaan? ;) Yhtään en tiedä....

Papupata + Pikkarainen 10+6 (laskurista tarkistettu tämäkin lukema)
 
Jospa miäkin merkkaisin uuden pinon. Kiitos ketjusta Lahopää-Liisalle!

(.) Tänään käytiin nt-ultrassa. Siellä se pieni köllötteli ja heitteli kuperkeikkaa. Pää-perämitta oli 52mm ja nt 0.7mm. LA varmistui nyt sitten, ja se on 14.9.10, nyt on siis tasan 12+0. Itse oon edelleen sitä mieltä, että se 17.9. olisi ollut todennäköisempi, mutta nyt mennään tuon mukaan sitten loppuaika. Etusivulle voisi siis päivittää miun LA:n, kiitos.

Väsymys ja ellotus vaivaa edelleen, mutta eiköhän se tästä pian ala helpottamaan. Esikoisesta pahoinvointi loppui rv15, ja toivon, ettei tälläkään kertaa tarvi pidemmällä kärvistellä. Mammahousut alkaa olemaan jo kova sana, tosin onneksi nykymuoti suosii leggareita, joten niilläkin pärjää. Miusta vaan tuntuu, että miun masu on edelleen enimmäkseen turvotusta ja läskiä :D

Kivaa loppuviikkoa kaikille! Toivottavasti tähän uuteen ketjuun ei enää huonoja uutisia tulisi, vaan päästäisiin kaikki nauttimaan syysvauvan odotuksesta :hug:

Jonspe ja Lilliputti 12+0
 
Täälläkin käytiin juuri ultrassa :) Siellä se pikkuinen näkyi ja sydän löi :heart: Oli aika rauhallisella päällä ja kippurassa sikiöasennossa löhöili. Siinä kun häirittiin hänen "omaa rauhaansa", niin alkoihan ne pikkunyrkit muksimaan ja jalat potkimaan :D Pää-perämitta oli 50mm ja nt 1.0mm. Vastasi viikkoja, joten LA menee neuvolan laskureiden mukaan, eli olisi 12.9. Listaan saa päivittää, kiitos :)

Oli kyllä kiva kokemus ja mukava kätilökin. Olin varautunut, että sisäkautta ultrataan, mutta se tehtiinkin mahan päältä. Saatiin monen monta kuvaa mukaan ja laitoinki ne heti jääkaapin oveen ja välillä pitää käydä niitä vilkuilemassa :heart: On kyllä aivan uskomaton olo ja tosi onnellinen. Nyt se on sitten ihan todistetusti totta, että minun mahassa on oikeasti meidän vauva :D :heart:

Onnea kaikille tuleviin ultriin :) Tulkaahan kertomaan sitten miten meni.

Sadie ja Nasu 12+1
 
Sadie ja Jonspe, LA:t muutettu! Samoin laittelin noita tyttö-/poikaoloja nyt listaan myös, mukava seurailla niitäkin.:)

Lääkärissä käyty, sydänäänet saatiin helposti kuuluviin taas.:) Paino oli pikkasen pudonnut, mutta sepä ei haittaa vielä tässä vaiheessa.
Perjantain ultraa jännityksellä odotellaan, helpotti ainakin nyt taas kun kuuli että kyllä siellä ainakin elämää on.

Lahopää ja Tuhto 11+2
 
Kiitos Lahopää-Liisalle uudesta pinosta!

Isot onnittelut kivoja ultrakuulumisia saaneille ja tsemppiä niille, joilla on tällä hetkellä ongelmia, vuotoja ym. Suosittelen ottamaan yhteyttä neuvolaan, niiden asia on auttaa.

Mä ootan perjantain np-ultraa kuin kuuta nousevaa, eilen lueskelin estellen huonoista uutisista ja mietin, että mitäs jos mullekin on käynyt samanlailla, että vauva on kuollut kohtuun. Ei saisi miettiä mutta en voinut mitään. No, ihan kuin ilmoittaakseen olevansa hyvissä voimissa Nöpö pisti oksentamaan paritkin kerrat oikein voimakkaasti ja sit mietin jo, että vähempikin olis riittänyt :) Hassua, kun hymyilytti samalla kun piti tervehtiä vessanpönttöä! Outoa tämä elämä nykyisin :D

Estellelle paljon voimia ja onnekasta seuraavaa yritystä!

Juu, täällä väsyttää. Töissä haukottelen koko ajan ja huomaa, että tahti on hidastanut. Töiden välillä pitää päästä istumaan ja tuntuu, ettei silmät pysy auki enää loppuillasta. Iltavuorot on jotenkin rankempia kuin aamuvuorot vaikka aamuvuorotkin sikäli, että joudun usein yrjölle ennen töihin lähtöä.

Täällä siis yrjötään edelleen, nykyään kyllä lähinnä vain aamuisin ja kertakin saattaa helpottaa. Joka aamu ei tartte oksentaa, riippuu vähän vissiin edellisestä illasta. On tää nyt jo helpompaa, kun oksentamisen jälkeen tulee helpotus ja pystyy melkeenpä olemaan ihan normaalisti. Tosin jos pääsee liian nälkä tulemaan koska vaan ni sit maistuu suussa jo oksennus.

Viikonloppuna käytiin kertomassa mun isovanhemmille ja isän perheelle. Kaikki ilahtui valtavasti ja isovanhemmatkin sanoi saaneensa uutta voimaa. Isä taas riemastui ja puhui koko viikonlopun vaariksi tulosta ja taputteli mun mahaa aina tilaisuuden tullen. Ei sille voinu ku nauraa.

Mukavaa maaliskuuta kaikille! Toivotaan, että nyt pysyttäis kaikki joukossa mukana!

Sannimarja ja Nöpö 11+1
 
Hei!
Kiitokset Lahopää-Liisa uudesta hienosta pinosta =)
Onnittelut K-ati,Naksuvarvas,Sadie,Heppuli3 ja Jonspe hyvistä ultrakuulumisista(onnittelut myös muille jos jäi huomaamatta jonku uutiset) :heart:
Mää heräsin aamulla kyyneleet poskella ja tajusin onnekseni että viimeöinen painajainen olikin vain unta.Näin unta että kun heräsin aamulla niin peittoni oli ylltä päältä veressä ja olin varma että olen menettänyt vauvani :'( Tuo uni oli niin kamala että aamulla oli vähän aikaa vaan rauhotuttava etten soita neuvolaan ja pyydä aikaa sydänäänten kuunteluun.Nyt kun on muutenkin ollut vähän epåluuloinen olo että onko kaikki sittenkään hyvin.Inhottavaa.Ois jo ensi viikko ja lääkärineuvola jossa varmaan taas ultrataan tai ainakin kuunnellaan sydänäänet :heart: Sais rauhan taas joksiki aikaa jos kaikki ois hyvin.Ja onkin varmaan.

Tänään tuli täyteen rv14 JIIHAA :D Aika pitkällä ollaan jo

Mulla on ollut melkein kokoajan POIKA olo :heart: kun raskaus on vaan niin samanlainen ku edellistä(poikaa)odottaessa ja tytöiltä oli aivan erillainen raskausaika ainakin pahoinvointejen suhteen.Yllättyisin varmasti aika lailla jos tää oiskin tyttö,mut mitään toiveita ei oo sukupuolen suhteen.Ihan yhtä onnellinen oon kummasta vain :heart:

Meillä on lapset sairastaneet jo monta päivää joten koneella en oo oikein kerenny käymään ja taas on mentävä hoitamaan noita pikku ressuja,joten käyn seuraavan kerran varmaan vasta ku paranevat

Rakkaudesta äiti ja Aarre 14+0 :heart:
 
Kiitos Lahopää-Liisalle uudesta pinosta!
Vieläkin niitä ikäviä uutisia pinossa..ei enää, nyt kaikki pitäs alkaa olla jo voitonpuolella.

tyttö vai poika olo pitää sanoa ettei mitään hajua..jos vanhat merkit paikkansa pitävät niin poikahan se on, koska la on syyskuussa .mulla kaikki pojat 4 + mies syntynyt syyskuussa (yks pojista elokuun lopulla ) ..2 tytöistä huhtikuussa ja yks marraskuussa..joten..
varmaan tää meitin napakymppi on poika jos ei sitten viimesenä vaavina sekota pakkaa kokonaan :LOL: .

ihanaa tämä järjetön palelu on loppunut ja on voinut nukkua jo yhdellä peitolla..jippii..
sunnuntaina oli aivan mieletön vatsakipu, olin varma että keskenmeno tuli. mut panadolin ja tunnin levon jälkeen oli olo niin hyvä että lähdin tallille ratsastamaan. :D . siitä kuitenkin pieni pelko ja oli pakko yrittää etsiä sydänääniä ja onneks löyty.

tänään neuvolassa..voi jee toisaalta aika mennyt tosi nopeesti..kaikki oli hyvin..vatsa oli kuulemma kasvanut todella hyvin B) ...veriarvot alakantissa pitäs sitä rautaa alkaa syödä.
sydänäänet löyty ja hienosti laukkasivat.

väsymyksestä on ollut puhetta, minä olen alkanut jo hiukka piristymään. kaipa se siitä kun sen ekan kolmanneksen jälkeen tulee vähän toimeliaampi toinen kolmannes..

nyt pitäs vielä hiukan läksyjä tehdä ja sitten tallille..

ihanaa hiihtolomaa jotka siitä saa nauttia, meillä se oli jo viimeviikolla.

nirzu ja napakymppi 13+6 (löytyhän se pikkuisen nimi)
 
Kiitos tsempeistä. Soitin tänään neuvolaan. Varattiin heti seuraavaan maholliseen päivään lääkäriaika. Elikkä just tuota bakteeritulehdusta epäili terkkari. Eipä sitä tiiä vielä mitä se on. Mutta aikalailla sellaseltahan tää kuulostaa, kun tuo vuoto on ollu tuommosta samanlaista rusehtavaa koko ajan eikä mitään veristä tai kipuja ole ollu. Tiiä häntä sitten. Toivotaan parasta. Kauheeta on kyllä odottaa tuoki yks päivä tuosta välistä pois että pääsee sinne lääkäriin ja saa selvyyden. Oon kyllä niin valmistautunu jo huonoihin uutisiin, mutta tuleehan se pettymys kuitenki, vaikka kuinka valmistautus mihin. Nyt oon vaan itkeny ja ahistunu. En oikein tiiä miten sitä osais ajatella positiivisestikaan kun pelottaa niin vietävästi. Mutta onhan se toivo vielä olemassa että siellä kaikki onkin ok. Sitten toisaalta tämä alkaa olla jo aika huvittavaa, kun miettii niin paljon niin sitä välillä on tuntevinaan jo jotain kipuja ym. Vaikka oikeasti ei kyllä ole mitään sen kummempia särkyjä ollu. Korkeintaan ilma kiertää mahassa. Huhhuh. En ois uskonu että musta tämmönen vainoharhanen odottaja tulis. Kun esikoisen aikaan ei tosiaan ollu mitään ongelmia. Mies kyllä hyvin lohdutti eilen, kun mä kysyin että entäs sitten jos tämä nyt oliki tässä. Se sano että no sit odotetaan että millon voidaan uudelleen yrittää. Tämä meidän raskaushan tuli pikkusen yllätyksenä, ei siis oltu yritetty toista. Tosi tervetullu asukas kyllä on, jos nyt vaan kaikki on kunnossa. Niin musta oli ihana kun mies sitten haluaa kuitenkin yrittää heti uudelleen, että saadaan meille pikku kakkonen :) Eilen muutenkin yritin keksiä kaikkea muuta tekemistä ettei koko ajan miettis vaan tätä tilannetta. Ja voihan se toki olla että kaikki onkin ihan ok, minä vaan huolehdin niin paljon että tämä juttu tuntuu vaan paisuvan. No torstaina se selviää. Toivottavasti.

Ihana lukea teidän muiden ultra ja neuvolakuulumisia. Ne on kyllä mukavia hetkiä aina ne sydänäänten kuuntelut ja ultraamiset. Minä yritän lohduttautua kans sillä että olihan miunki masussa kaikki ok sillon rv9+2. Että toivotaan että vieläkin siellä sydän sykkii ym. Onneks tuo esikoinen piristää päivää, se jo kävelee ihan urakalla ja äsken käytiin ulkona telmimässä. Ihana ilma tuolla kun ei oo niin kauheen kylmä, vaikka märkää onkin.

Tsemppiä teille kaikille odotukseen, ja yritetään nauttia oireista ja huolista huolimatta :)

Lynien ja nana 10+3

Sori tää oli taas tämmönen hirmunen purkautumisviesti. Mutta helpottaa kun saa vähän tunteitaan kirjoteltua. Kiitos tälle palstalle siitä:)
 
Np-ultrassa käyty ja kaikki hyvin! :heart: Niskaturvotusta oli normaalisti, ja veriseulaan yhdistettynä riskiluvuksi tuli 1:9200. Oli se kyllä niin liikuttavaa katsella, miten pikkuinen on jo ihan ihmisen näköinen! Kädet ja jalat vaan viuhtoi kun vauveli siellä liikkui =) Meille kätilö ei sen kummemmin kertonut noita veriseulan tuloksia, mutta mulle riittää varsin hyvin tieto tuosta riskiluvusta, kun se on niin mitättömän pieni.

Onnittelut myös muille hyvistä ultrakuulumisista, ja toivotaan että loppuviikolla ultraan menijät saavat tulla kertomaan myös yhtä hyviä uutisia :heart:

Endotar 12+1
 
Moi!

Voisin ilmoittautua mukaan vaikka jatkuvan kiireen takia taustailen kun ei koneella ehdi olemaan... Mutta l.a. 8.9. ja neljäs tulossa.

Pakko oli vaan tulla kommentoimaan tuota sukupuoliasiaa. Meillä np-ultrassa 11+6 lääkäri sanoi täysin itsevarmana, että poika on tulossa! En täysin tuohon luota, katsotaan onko näkymät muuttuneet keskiraskauteen mennessä ;) Mutta pojaksi hän väitti ja sanoi, että papereihin ei nyt sitä kirjoita koska ei ole luvallista tässä vaiheessa. Mielenkiintoista! Saatiin upeat 3D-kuvatkin mukaan :heart:

UÄ 12+5 (kai?)
 
Moikka kaikille!!! =)

miia Minä sain nuo arvot kotiin paperille ja vein ne mukanani ultraan jossa ne syötettiin johkin ohjelmaan. Mulle nauvolantäti sanoi että nuo luvut itsessään eivät kerro mitään että turha netistä hakea :LOL:

sukupuolesta Meille kätilö sanoi että useimmiten sukupuoli näyttää 11-12 viikolla pojalta tai että kaikki näyttäisi. En tiedä sitten mutta sanoi että vielä ei edes lähdettäisi veikkaan mitään. Riippuu varmaan paikasta... =) onhan siinä 50-50 mahdollisuus osua oikeeseen!!! :)

ON: Mulla oli tänä aamuna möykky vasemmalla puolella masua,ekan kerran jeee (kun olin nukkunut vasemmalla kyljellä) =) esikoisesta oli kanssa :D siitä se lähtee kasvaan :D

Tyyty ja kirppu 13+0 POKS
 
Onpas tullut jo paljon tekstiä uuteen pinoon :)

Kiitos uudesta pinosta, mulla jäi pari juttua päivittämättä, ni laittelen yksäriä asiasta Lahopää-Liisalle...!

Täällä maha kasvaa hurjaa vauhtia, ihan pelottaa jo :D
...Kivut on ollu sen mukasia!!
Täytyy palata lukemaan vähän intensiivisemmin huomenna. :)

Lara ja nallekarkki 10+0 POKSIS

:heart:
 
Heipä hei naiset! :) Jospa sitä itsekkin tänne jotain kirjoittelisi.

Täällä on neuvolassa tullut käytyä jo kaksi kertaa ja ultrassa viikko sitten. Oli se ihmeellistä nähdä että sielä tosiaanki on joku. Kovasti pikkuinen jammaili menemään ja nyrkkiä ja keskaria sielä vaan heiluteltiin :p hassumus.

Me ollaan miehekkeen kanssa kerrottu raskaudesta jo aikalailla kaikille.. Hyvin otti varsinki molemman vanhemmat uutisen (ensimmäinen lapsenlapsi heille), niinku myös otti miehekkeen kaverit. Itsellä ei kaverit oo oikeen suhtautunu hyvin.. toinen ei oo sanonu koko asiaan mitään ja toinen ei juurikaan halua olla enää tekemisissä :/ surullista.

Öklötykset on ollu siittä asti ku raskaustestin joskus tammikuun puolessa välissä tein. Niitä on ollu aamusta ja illasta.. aamulla klo.10-11 ja illalla klo.19-21 :D Oksentamassaki tullu näinä aikoina ihan lahjakkaasti ravattua. Sais jo helpottaa ni pääsis kunnolla nauttiin tästä kaikesta :)
Maha mulla on kasvanu jo ihan hirveesti (jännäilee kuin isoksi se tosta tullee) heh.

*Nette ja hulihuli 12+4*
 
Täälläkin odotellaan huomista np-ultraa kuin kuuta nousevaa. Eka neuvola takana ja kaikki hyvin, painoa on vain tosi vähän, 52,2kg. Ekassa raskaudessa jo tässä vaiheessa melkein 57kg..

Täällä on myös ollut jatkuvaa rusehtavaa vuotoa, välillä ihan nestemäistä.. Se vähän pelottaa. Ekassa raskaudessa lapsivettä tihkui muistaakseni vko 30 alkaen.. Ja pari ensimmäistä supistustakin.. Tänä iltana alkoi pelko voimistumaan ja se mitä huominen tuo tullessaan.
 
Meillä on edelleen noro-viruksen jälkimainingeissa yöt niin takkuisia, että aamulla ei tuumaa ylös päästä. Esikoisen piti käydä kaksi kertaa vessassa viime yönä ja pikkuinen myös touhuili kaikkea. Nyt tytöt katsovat aamun lastenohjelmia niin minä saa pikku tauon tässä koneella :) .

Raskauden suhteen olo on melko hyvä. Nyt kyllä muutamina päivinä liitoskivut alkaneet vähän vaivata, mutta ei onneksi vielä koko ajan. Viimeksi ne alkoivat näillä main ja kestivätkin vielä vuoden synnytyksen jälkeen. Eli ovat olleet poissa vasta reilu puoli vuotta. Masu on jo mukava pallo. Alkaa näyttää jo raskausmasulle :) .

Kaikille vuodoista kärsiville jaksuja. Limakalvothan myös muuttuu raskauden aikana. Kerran eräs lääkäri selitti, että niihin tulee sellaisia verekkäitä nystyjä, jotka vuotaa todella helposti. Tällähän voi juuri nuo rusehtavat tuhrut selittyä.

Niin me ollaan kerrottu raskaudesta jo lähipiirille. Meillä mies on sellainen hölösuu, että heti plussan jälkeen kertoi töissäkin :)
-Poni 12+1
 
Olipa kiva lukea monista hyvistä ultrakuulumisista! Toivottavasti saadaan lukea vain hyvistä kuulumisista jatkossakin :)

Tuosta Ponin kirjoituksesta tuli mieleen, että onko toista tai useampaa lasta odottavilla ollut alakerrassa ns. sukkapuikkovihlaisuja? Miulla niitä ilmeni ekan kerran viikonloppuna ja taas eilen. Ekassa raskaudessa muistan niitä olleen myös, mutta vasta myöhemmin. Samoin oon huomannut vähän noita liitoskipuja.. Inhottaa, jos kaikki vaivat ilmestyy tässä tokassa raskaudessa jo paljon aikaisemmin kuin ekassa :(

Kertomisesta.. Muutamalle lähimmälle kaverille ollaan nyt kerrottu, mutta suurin osa ei tiedä vielä mitään - kuten sukulaiset (miun pikkusiskoa ja -veljeä lukuunottamatta). Kerrotaan varmaan tutuille sitä mukaa, kun nähdään. Esikoisestakin alettiin kertoa raskaudesta rv12 jälkeen, kun nt-ultrassa oli kaikki ok. Jos nyt tulee jotain ikävää eteen, niin sille ei sitten voi mitään.

Jonspe ja Lilliputti 12+1
 
Jonspe: Odotan esikoista ja sukkapuikkokipuja on täällä päin. Ekan kerran tuntui jo viikolla 10+ ja sanoin siitä lääkärinneuvolassa. Lääkäri sanoi, että ei syytä huoleen. Nyt oli pari päivää sitten kanssa yhden päivän ajan ja onhan ne aika ilkeitä. Itsellä pelottaa vähän se, että jos tosiaan kaikenmaailman vaivoja alkaa olemaan jo tässä vaiheessa niin onkohan sitä puolessa välissä jo vuodepotilaana... :(

MaybeSomeday ja Onni 13+5
 
Huh, onpas tänne tullut paljon tekstiä, kun pari päivää on käymättä! Kiitos Lahopää-Liisa uudesta pinosta!

Mulla oli tänään neuvolalääkäri ja kaikki oli oikein hyvin :) Pienen sydän löi hyvin ja nyrkit heilui kovasti (lääkäri siis ultrasi sisätutkimuksen lisäksi) :heart: Sydänäänet saatiin myös kuuluviin. Np-ultra on 12.3. Lääkärin mukaan vauvan koko vastaisi viikkoja, eli tuskin la muuttuu ultrassakaan. Eli jos päivitystä saisi pyytää, niin mun la 23.9, kun neuvolan laskurin mukaan se onkin jo tolloin. Ennen ekaa neuvolaa sillon katoin eri nettilaskureita, ja niistä tuli keskiarvoks 27.9. Mutta ilmeisesti nyt sitten toi 23.9 pitää paikkansa. Ja siihen vois myös päivittää, että mulla on ihan tyttöolo johtuen ihan siitä, että esikoinen on poika ja silloin mulla ei ollut minkäänlaisia pahoinvointeja, ja nyt niitä on ollut. Voi toki olla, että tämä raskaus on muuten vain erilainen kuin ensimmäinen ja sieltä tuleekin toinen poika, mutta tyttöä tässä veikkaillaan :)

Voimia kaikille!

-dask 10+6 (huomenna poksuu taas :)
 
Moikka! Kiitos lohdutuksen sanoista. Ja erityisesti rakkaudesta äiti, valkoinenhetero ja elba, kiitos teille noista kannustavista tarinoista. Juuri tuollaista sitä haluaa nyt kuulla.

Maanantaina oli lääkkeellinen keskeytys, ihan kauhee kokemus jälleen! Mutta nyt se on ohi, enkä joutunut kaavintaan, mitä viimiseen asti välttelen. Tai siis jos raskaushormooni nyt sitten normaalisti laskee. Hope so!

Mies on ollut ihana ja nyt kelpaa muuttaa sitten ilman ihmettelyä raskauden suhteen. Mutta tietysti surukin päällä, ei vain tästä keskenmenosta, vaan suru koko lapsettomuudesta tullut takaisin. En varmaan enää tule tänne lukemaan, joten hyvää onnea teille ja pikkuisille jatkossa!

Estelle
 

Yhteistyössä