Syyskuun tulokkaat 2010 **** Maaliskuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä,kiitos!)

Tervetuloa Nonna!

Painosta, kävin tuossa vaa'alla ja mullekin on tullut se 3 kiloa lisää jo mutta liekö tuo ihme, kun joudun syömään ihan tajuttomasti ja yhteen vaiheeseen maistui vaan kaikki ihan rasvainen ja ne suuresti häpeämäni suklaavanukkaat :ashamed: Pakko oli silti syödä sitä, mikä maistui. Liikkuminen oli minimissään, kun oli oksentamisen takia niin heikoilla. Jotenki niin nurinkurista tämä, pakko syödä, ettei oksenna ja silti oksennan yleensä ainakin aamulla ja sit on syötävä lisää ja lisää ja lisää. Koita tässä nyt sit jotain painoa vahtia, kun ei vaan voi olla syömättä.

No, ehkä tää tästä tasaantuu, jos pahoinvointi joskus helpottaa ja kai sit viimeistään synnytyksen jälkeen voi ryhtyä karistamaan kiloja taas kerran. Ja joo, meikäläisenkin lähtötilanne se, että BMI 26. Niin halusin, ettei painoa tulis paljon lisää mutta taitaa jäädä haaveeksi. Ja siis ruoka-aineita oon jo onnistunut muuttamaan terveellisempään suuntaan, vanukkaat jättänyt pois ym. mutta syödyn ruuan määrä on silti uskomaton.

Tsemppiä kaikille tähän viikkoon!

Sannimarja+Nöpö 12+2
 
Täällä yksi pettynyt dobblerin käyttäjä :/
Kaitpa sitten käyttäjässä vikaa, mutta tänään sen innokkaana postista hain.

Eka ylläri oli se ettei geeliä ollutkaan paketissa mukana. Sitten etsin yli puoli tuntia tuloksettomasti, välillä hädin tuskin kuului oma sydänääni/istukan?

Sitten vähän huilia ja uudestaan, nyt etsin vartin ja vihdoin pikkuisen sydänäänet löytyivät! :heart: Tosi vaimeina kuuluivat.

Nyt yritin löytää ne uudestaan että isäkin olisi saanut kuunnella, mutta eipä taas löytynyt...

Ärsyttää kun en todellakaan tajunnut että voi olla noinkin vaikeaa, melkein ärsyttää koko vekotin.

Hassduli08 ja viikkoja 12+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angel Eyes:
Alkuperäinen kirjoittaja nirzu:
Täytyy ehkä investoida itsekkin noihin kunnon sukkiin, nyt oon käyttänyt kaupasta ostettuja sukkahousuja. Mitähän hintaluokkaa nuo mahtaa olla? Joskus muistelen kuulleeni että jotain 80 euron hujakoilla, onko ees sinnepäinkään?

juu muistaakseni just jotain sitä luokkaa se hinta..mutta sieltä kun ne ostaa niin ne mittaa ja tarkastaa että mistä kohtaa tarvii puristaa eniten..on ne kyl hintasa arvoset..suosittelen
 
mullakin on painoa tullut ainakin se 2kg, nyt en olekaan hetkeen käynyt puntarilla. esikoisesta tuli se 15kg joista jäi 3kg... mulla ei ainakaan imetys painoa tiputtanu kun koko aika oli nälkä jotta maitoa riittää, ja melkein vuoden imetin. sit ajattelin, että kilot karisee kun imetys loppuu... no ei ne ihan helpolla siltikään tippumaan lähteny. MUTTA, en nyt stressaa painosta, olen kuitenkin normaalipainoinen :)
 
No niin nyt np-ultra takana, hyvin rauhallinen kaveri siellä köllötteli:). Taisi olla unet kesken juuri silloin. Niskaturvotusta oli 1,5, ja veriseuloissa ei ollut mitään eli kätilön mukaan kaikki kunnossa.

Jotenkin oli hyvin epätodellista nähdä että siellä masussa todella on joku, en voi jotenkaan millään uskoa sitä. Yksin kävin ultrassa, en ehkä miestäni olisi halunnutkaan sinne mukaan. Vaikka meidän avioliitto taitaa olla nyt pelastettu, kaikki asiat on muuttuneet siitä mitä ne oli joulu-tammikuussa. Elämä tuntuu niin ihanalta nyt kun suhde on taas kunnossa :heart: .

Laskettu aika muuttuu muutamalla päivällä ja on nyt 11.9. eli viikoilla 13+0 mennään nyt ultran mukaan.

Pahoinvointia ei ole oikeastaan enää yhtään ja aika vähän sitä loppuen lopuksi on ollutkaan, tammikuu oli nyt ainoa kuukausi, mutta osa pahoinvoinnista saattoi johtua myös siitä kun parisuhde voi huonosti.

Viikonloppuna kerrottiin raskaudesta minun isälleni, kun oli meillä käymässä. Oli hyvin hämmentynyt eikä osannut sanoa asiaan yhtään mitään, ei edes onnitellut. Toisaalta en kyllä edes odottanutkaan häneltä onniteluja. Tädilläni den sijaan kävin tänään ja hän oli hirmu iloinen ja onnitteli:). Ensi viikonloppuna varmaan kerrotaan sitten mieheni isälle, saa nähdä miten hän asian ottaa. (Meidän molempien äidit kun ovat jo poissa, olleet jo pidemmän aikaa)

Vatsa ei vielä kovin paljoa näy, lähes kaikki samat vaatteet sopivat mitkä on aiemminkin sopineet, ainoastaan jotkut toppahousut hieman ahdistavat vyötäröltä. Paino on pysynyt koko tämän alun aika samana, muutaman kilon se tosiaan tippui alussa, mutta en tiedä johtuiko se raskauden tuomasta huonosta olosta vaiko parisuhteen vastoinkäymisten tuomasta huonosta olosta.

Oikeastaan nyt siis voi olla kaikin puolin hyvillä mielin ja nauttia elämästä =) .
 
Ainiin ultrassa sikiön mahalaukku näkyi "mustana aukkona/pallona", itse en tietenkään siihen olisi kiinnittänyt huomioita, mutta kätilö sitten sanoi, että sikiö on varmaan juuri juonut lapsivettä ja sen takia näkyy niin hyvin. Jotenkin jäi tuo asia vaivaamaan, mutta kaipa ne olisi siellä sanoneet, jos pitäisi olla huolestunut...????? tai ainakin toivon että olisivat sanoneet!
 
ennie meillä oli ihan samoin. Se on vaan merkki, että masu toimii :)

painosta Mulla oli lähtö bmi 21 ja jo nyt on tullut 5 kg lisää :) . Mulla on ihan tajuton nälkä näin alussa, eikä painonnousu juuri missään vaiheessa tasoitu. Ekassa tuli 17 kg ja tokassa kerkesi tulla 20kg. Mulla imetys hoitaa kilot sutjakkaan pois etten jaksa niitä murehtia. Aina paino on laskenut ilman laihduttamista alle lähtötilanteen.
-Poni 13+0 poks
 
Hei kaikille
painosta Mulla on tullut raskauksissa sellaiset 15kg ja uskoisin, että samoissa mennään tälläkin kertaa. Nyt on noussut kilon ja bmi on 22. Mulla ei imetys tiputa mitään mutta kilot on karissut aina pikku hiljaa omaan tahtiinsa. Musta ei laihduttajaa saa kun olen perso kaikelle hyvälle tosin en otakkaan painoa hirveän helposti..
Liikkeistä Pari epämääräistä muljahdusta jotka ehkä voisi tulkita liikkeiksi mutta mulla on istukka edessä joten en edes kauhean aikaisin niitä odota tuntevani.
Olo on hyvä ja huomenna on lääkäri neuvola. Mulla on aina ollut raskaus tosi mukavaa aikaa kun siitä alun kaamoksesta on selvitty. Saa sitten nähdä kun en kesä kuumalla ole ollut ikinä viimesilläni, että miten mukavaa tällä kertaa on :LOL:
Terveisin cinnamo ja pikkuinen 15+3 (ompas aika rientänyt)
 
Hassuli08 Mä en tiedä millaiset ohjeet siinä sun doplerissa on, mut mua auttoi muutamat neuvot siinä käytössä. Ja mä käytän ihan tavallisella perusrasvalla. Mä yritin alussa painaa dopleria vatsaa vasten, että äänet kuuluis paremmin, mut se vaan vähentää niiden äänten kuulumista, eli ihan hennosti pitää vaan vatsan päällä. Samoin anturin ei tarvitse olla koko pinnaltaan vatsaa vasten, vaan voi olla myös vähän irti toisesta reunasta, saattaa auttaa kuulemisessa. Samoin doplerin äänen pitää olla mun laitteessa ihan täysillä. Ja 12+ viikolla äänet kuuluu todella alhaalta juuri häpyluun yläpuolelta. Ja voihan olla, ettei vielä kaikilla kuulu noilla viikoilla mitään ja vauva voi olla niin vikkelä että karkaa koko ajan anturin alta pois. Älä stressaa!

Naksu ja kakkonen 13+
 
Meillä on töissä oikein raskausbuumi meneillään:LOL:. Joulukuussa jäi yksi kollega äitiyslomalle, toukokuussa jää seuraava, sitä seuraava jää kesäkuussa, sitten minä elokuussa ja kuulemma näiden lisäksi on vielä neljäskin raskausepäily.:)

No minun raskauteni ei ole vielä julkisesti tiedossa työpaikalla, ainoastaan lähin esimies ja lähimmät kollegat tietävät asiasta. Meillä taitaa olla paljon töitä äitiyslomatuuraajille ;) .

Kysyin eräältä kollagaltani, että no olenko minä yksi näistä "epäillyistä" niin hän sanoi etten ole kun olen vain kuulemma laihtunut. Joten aika hyvin olen töissä asian saanut salattua. Ilmoitin kyllä esimiehelleni, että jos vielä maaliskuu ollaan hiljaa niin ensi kuussa sitten asia voidaan "julkistaa".
 
Täältä pikaiset kuulumiset niskaturvotusultrasta:

Lääkäri oli karvainen mies, joka teki spekulatutkimuksen viidessä sekunnissa. Nopeaa touhua. Sitten hän vielä pelästytti mut kylmällä geelillä, kyllähän mä tiesin sen olevan kylmää, mutta oletin lääkärin varoittavan ennen kuin tunkee sen mun alapäähän. Hänpä varoitti vasta sen jälkeen.

Itse ultrassa jännitin onkohan siellä nyt kaikki hyvin, ja turhaan huolehdin. Sikiö oli niin noku-normaali kuin vain voi olla. Rentouduin heti, kun ekalla vilkasulla näin, että sydän sykkii, jippii!!! Ja hyvin sykkikin, tasaisesti 146/min. Pää-perämitta oli 4,5cm ja se vastasi 11+2 viikkoja niin kuin pitikin. Aktiivisesti liikkuva kaveri lääkärin mielestä. Sitten meille esiteltiin sikiön aivoja (perhosen muotoiset) ja mahalaukkua. Niskaturvotus oli 0,9mm. Istukka oli etuseinässä, cervix oli kiinni. Saatiin myös kuvia, joissa mun mielestä on ihan selvä pavun muotoinen möykky, äidin kulta! Oltiin ulkona alle 10min, mutta mitä sitä nyt lisää tutkimaan, jos kaikki on kuten pitääkin. Sitten mentiin verikokeisiin ja jonotettiin vuoroa semmoset 40min. Tänään oli hyvä päivä!
 
Tervehdys kaikille!

Enpä ole pitkään aikaan ehtinyt kirjoittelemaan tänne, lukemassa olen kyllä käynyt, ja tännehän kuuluu hyvää. Tosi paljon iloisia ultrauutisia :)

Täällä on kaikki edelleen hyvin, pahoinvointia ei oo, väsymys on hiukan hävinnyt ja jotenkin oon sellainen keväinen fiilis :) Ainakin silloin kuin aurinko paistaa. Eilen kävin sokerirasitustestissä, eikä se litku olekaan niin paha kun netissä peloteltiin,.. se maistui väljähtäneeltä limpparilta :p

Tänään käyn ottamassa possupiikin. Kävin hommaamassa mukavat äitiyshousut, jotka kaiken lisäksi näyttää ihan trendikkäältä,.. nyt ei ainakaan mikään kiristä.

Painoa mulle ei oo tullut kun ehkä korkeintaan 300 g, mutta niin oli edellisessäkin raskaudessa että sitä rupes kertymään vasta 4 raskauskuukauden aikoihin ja silloin sitä tuli noin 20 kg. Oon yrittänyt käydä joka päivä lenkillä, että jospa se turvotuskin häviäisi edes vähäsen. Mä turpoon aina jo raskauden alussa ja näytän sitten joltain muhkuraiselta ja paksulta,.. joltain,.. en ees tiiä miltä,.. mutta ei stressata liikoja vaan yritetään iloita nyt kaikesta mukavasta ja siitäkin, että masu kasvaa :)

Terveisin Tähdenlento rv tasan 14
 
pikaiset np-kuulumiset. olen edelleen niskakipujen takia saikulla ja koitan vältellä konetta, mutta pakko oli tulla naputtamaan kuitenkin.:D la pysyi 25.9 ja sikiö vastasi viikkoja ja sätki ja pötkötteli. oli kyl hieno hetki ja saatiin vielä kaikki näkymään mahanpäältä ultrattuna. ja nähtiin pikkarainen koko ajan isolta screeniltä! ja iloista oli myös se, että hematooma on nyt vuotanut pois, joten voin taas aloittaa elämään normaalimmin ja liikkumaan.

pahoinvointi on mulla edelleen tosi voimakasta. oksennellut en juuri ole, mutta koko ajan sellanen paha krapula -olo. toivottavasti alkais helpottaa, kun välillä olo lannistaa tosi pahasti. tunteet on kans ollu pinnassa, ihmeellisiä kiukku- ja itkukohtauksia aina välistä...

askartelin pieniä kortteja muutamille tutuille, joissa kerrotaan perheenlisäyksestä.:) nyt on kivi vierähtänyt sydämeltä, kun näki että kaikki oli ok, niin uskaltaa alkaa kertomaankin ihmisille. töissä en ole vielä puhunut asiasta, mutta ehkä sitten saikun jälkeen. vähän ollaan kyselty myös tutuilta käytettyjä vauvatavaroita. :)

mulle painoa tullut ehkä 1 kg, mutta lähtöpaino oli vaan 50 kg.

käyn ahkerasti lukemassa teidän kirjoituksia ja ihana kuulla noin paljon hyviä uutisia kerrankin.

solete ja pikkukaveri 11+4
 
Olen lueskellut että monella on ollut hyvin ailahteleva olo nyt raskauden aikana. Itselläni on taas asiat aivan päinvastoin. Normaalisti olen luonteeltani aika äkkipkainen, niin nyt olen ollut koko ajan hyvin rauhallinen ja tyyni. Tuntuu kuin tämä raskaus olisi vain rauhoittanut ja tasoittanut minua hyvinkin paljon.

ennie ja myrmy 13+1
 
Täällä uusi odottaja :wave:
LA 27.9 ja nyt siis rv 11+2 näillä tiedoilla mitää tällä hetkellä on.. Ultra on maanantaina jossa sitten nuo asiat varmistuu...
Olen vieläkin aika pöllyksissä,koska tein vasta Maanantaina testin ja eilen sit kävin neuvolassa eka kertaa..
Kolmatta odotan, minulla on 2006 ja 2007 syntyneet tytöt.
 
Tervetuloa JanJade :flower:

IHANAA kun aurinko paistaa, välillä tää väsymyskin siis hellittää. Ootan että lumet alkais sulamaan oikein kunnolla :)
Istuttelin tulppaani-sipuleita loppusyksystä ja nyt niiden päällä seisoo 2,5 metriä lunta!! Jääköhän tulppaanit haaveeksi vaan :|

Kuinka moni on ottanut/aikoo ottaa possupiikin? Mä en vielä tiedä.. enkä ole edes muistanu siitä neuvolasta kysyä. Toisaalta ei hekään ottaneet asiaa puheeksi.

Ja sitten taas syömään :p

Meripihka ja kirppunen 13+6
 
Kommentoin heti tuohon possupiikkiin... minä en aio sitä ottaa, muutenkaan en sairastele, kun muutaman vuoden välein. Niin en usko tämänkään minuun tarttuvan. Muutenkin olen hyivn epäileväinen tuon rokotteen suhteen, koko asia nousi niin nopeasti esille ja sai minut ainakin epäilemään koko jutun suuruutta.
 
Mietin tuossa Moussen kanssa samaa, kun esim ennien la 11.9 eli eilen olisi ollut viikkoja minun laskujen mukaan 13+3, eikä tasan 13, niinkuin hän itse sanoi.. En sano, että minä olisin oikeassa, mutta mun LA:n mukaan 10.9 tänään olisi viikkoja 13+5, eli enniellä nyt 13+4. Ultrassa minunkin la 11.9, en jaksa sitä muuttaa, kun yksi päivä sinne tänne, ja jo tottunut, että perjantaisin poksuu :)

Possupiikistä, olen ollut ihan alusta saakka, ennenkuin tiesin raskaudestakaan, jyrkästi sitä mieltä, että en sitä ota. Toki jos sen joku minulle hyvin perustelee, niin voin ehkä miettiä uudestaan, mutta tuntuu taas vaan niin ylireagoidulta koko possunuha.. Ymmärrän kyllä oikein hyvin, jos sen joku tahtoo ottaa, tuskin siitä nyt mitään haittaakaan kauheasti on, mutta itse en koe sitä tarpeelliseksi.

Katrin ja mini 13+5
 
En ole aio ottaa possupiikkiä, ei sitä ole kyllä kukaan tarjonnutkaan. :D
Meillä on mies ja tytär sairastanut sen ja en saanut heiltä tartuntaa tai olen sairastanut sen oireettomasti, niin en jaksa moisesta murheita ottaa.
 
Moikka :wave:

Piti tulla kommentoimaan tuota raskausviikkojen merkintää. Elikkä jos jotkut merkkaa sitä kuitenkin ultran mukaan, vaikka la onkin neuvolassa eri. :D
Kuulostaa tosi "selkeältä", mutta tarkoitan siis että miulle sanottiin ultrassa että vauvan koko vastaa viikkoja 12+4 vaikka niitä oli neuvolan mukaan 12+0. Kuitenkaan laskettua aikaa eivät käyneet muuttamaan, joten itse merkkaan edelleen nuo viikot neuvolan mukaan, vaikka ultrassa oltaisiinkin jo pidemmällä. Ja luulisin että kaikki muut eivät näin tee.

Olipas sepustus, toivottavasti joku sai selvää. :D

AngelEyes ja vaava 12+5
 
Joo, se voi olla justiinsa noin noiden viikkojen kanssa. Minun kohdalla kun ei kierrosta pysty laskemaan alkuunkaan raskauden kestoa, niin np-ultrassa 5.3 viikkoja oli 12+6 ja la 11.9. Varhaisultran mukaan olisi tällöin ollut 13+0 ja la 10.9. Eli minun viikot on katsottu ihan pelkän ultran kautta, koska kierron mukaan laskettuna olisin monta viikkoa pienemmillä luvuilla :) Nämä on minun mielestä muutenkin tosi sekavia, en siis ennienkään laskutaitoja epäillyt, enkä sitä mitä sinulle on ultrassa sanottu, jokaisen viikot on juuri ne, minkä mukaan raskautta seurataan..

Katrin
 

Yhteistyössä