Syyskuun tulokkaat 2010 **** Maaliskuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä,kiitos!)

Hmm, pitää ehke sit vielä keskustella tosta sokerirasituksesta ainakin jos eivät ota sormenpäistä, sen minä nimittäin kestän aika hyvin toi kyynärtaipeesta taas on mulle tosi kova paikka. Useammin kuin kerran olen 'karannut' lääkäristä kun ovat halunneet minulta verikokeen se vain aiheuttaa minussa todella kovan paniikin. Mutta pitää ottaa puheeksi toi siellä neuvolassa.

Lara Oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Felessa Juu kyllähän tuossa sokerirasituksessa useamman kerran joutuu pistetyksi. ja kyllä mun mielestä se otetaan nykyään nimenomaan kyynärtaipeesta. Ei se varmasti kivaa ole jos on piikkikammoinen. Itsessäni ei onneksi piikit aiheuta minkäänlaista tuntemusta. Yleensä silmä kovana tapitan, kun otetaan verikoe.

Mulla siis sen takia oli näin aikaisin sokerirasitus kun viime raskaudessa mulla todettiin tuo raskausdiabetes. Muuten se olisi ollut justiinsa siinä 24-27 viikoilla.

Soitin siis tänään neuvolaan ja varmistelin josko vastaukset olisivat jo tulleet. Olihan ne ja huonoja uutisia sain :( Paastoarvo koholla, joten sain lähetteen äippäpolille jonne pääsen lääkärin juttusille. Arvon olisi pitänyt olla 5,3 ja mulla oli 5,4. Kyllä nyt harmittaa ihan mielettömästi. Nyt yritän kaikkeni, ettei synnytyksen jälkeen vauva joudu lastenosastolle. Viime kerta oli jo ihan kamalaa :'(

Aplo ja Pikkutyyppi 13+6

Moi kaikille!

Onpas ikäviä kommentteja tullut monille! Ei kai se, että on jo ennestään lapsia, poista iloa ja onnea seuraavasta tulokkaasta. Ihan käsittämätöntä, miten ihmiset kokee oikeudekseen kommentoida tolleen eihän teidän tartte maata täyttää/ootteko harkinnu aborttia. Typerää käytöstä. Kyllä äidit on tosiaankin julkista omaisuutta. Muka.

Mä olen lähinnä taustaillut, kun viime viikolla matkustelin ja nyt oon ollut hurjan väsynyt. Oksentamatta sain olla viikon mutta tänään taas norjan opetukset vessanpöntölle jatkuivat. No, jospa kerrat edes harvenis. Olisin siitäkin onnellinen. Että eipä tänne kuulu paljon mitään uutta.

Sannimarja ja Nöpö 14+2

Voi ei Aplo :(. Mä pelkään , et mulla ihan sama tuomio. Tosin, en ole vielä edes päässyt rasitukseen astikaan. Nyt tuntuu, että pahoinvointi alkaa helpottaa, niin pääsen tai oikeestaan joudun ihan kohta siihen. Tänää taas pitkäst aikaa mittasin paastoarvoa, niin 5,4 tuli mullakin. Ei hyvältä näytä. Ja nyt en olen kyllä syöny ihan kaikkea. ois vaan pitäny olla taas tarkempi. Nyt on pakko koittaa tsempata, jos sillä nyt mitää vaikutusta asiaan ylipäänsä on... Mulla oli viimeks just paastoarvo, joka käräytti...

primrose 16+6

Täällä vaivaa ihanasta kevätauringosta huolimatta hurja väsymys :( Ja paha olo ei ole vähentynyt, päinvastoin. Mutta edelleenkään ei tartte oksentaa, siitä olen iloinen!

Ei tule mitään mieleen.... *dementia*

Papupata ja Pikkarainen

Noista tuntemuksista onko tyttö vai poika.

Tälle mahalle on povattu poikaa

Mitäs täällä ollaan mieltä. vko 17+2.

No totuus toivon mukaan selviää 14 ensi kuuta. Vaikka suurin toive on toki, että terve lapsi siellä on.

Moona81 onpas sulla iso maha! =) Tosiaan aika eteenpäin mahas on, joka kuulema viittaa poikaan. Näin mullakin oli viime raskaudessa, ja poikahan sieltä tuli =) Tosin luin äskettäin jostain lehdestä (Vauva? ) jonkun tutkimuksen, ettei toi oikein pidä paikkaansa... Mutta veikkaillahan aina saa, kuitenkin jopa 50% mahdollisuus osua oikeaan :D Enkä nyt millään pahalla tätä sanonut!

Täällä on täysin oireetonta menoa, jopa pelottavissa määrin. Tiistaina neuvola, toivottavasti pienen sydän lyö... Odotan niin sitä, että liikkeet alkavat tuntua, että tietää kaiken olevan hyvin! Tämä on niin pelottavaa, kun ei yhtään tiedä. Ekassa raskaudessa en ollut yhtään huolissani, ja nyt olen melkein koko ajan... Eiköhän ne liikkeet ala kohta tuntumaan, kun esikoisestakin tunsin jo 16+. Niitä odotellessa! =)

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Aurinkoinen tervehdys :)
Kyllähän se kevät alkaa pikku hiljaa ovelle kolkuttamaan.
Moona81 Täällä on suurin piirtein saman verran viikkoja, mutta masua hädin tuskin huomaa, sulla on kyl kunnioittettavan kokoinen masu. Samana päivänä olisi mullakin rakenneultra, ja toivon, että siellä näkis tulevan lapsen sukupuolen.

Täällä on tänään hiukan nihkeä päivä, päätä särkee ja väsyttää aivan kamalasti vaikka on nukkunut ihan hyvin :( Onko kellään ollut supistuksia seksin jälkeen? Tänään tuntuu aika inhottavalle nuo supistukset. Onneks perjantaina on neuvola ja voin kysäistä sieltä neuvoa.

Eilen masussa oli hikan poikanen. On se niin mukavaa, kun tuntee jo jonkin verran noita liikkeitä ja lapsen nikottelua :heart: Mukavaa masun kasvattelua kaikille!

T: Tähdenlento 17 (tai ultran mukaan 17+2) Jee, kohta ollaan puolessa välissä :D

dask ja Tähdenlento1 No meillä on jo kolmas tuloillaan. Niin sekin vissiin vaikuttaa mahan kokoon. Ja kyllä tuo kuvakin taitaa hieman huijata. Ei se miusta ihan noin iso ole vielä :LOL:. Mutta kyllähän tuon jo hyvin näkee. Osittain mahallaankin pystyy vielä nukkumaan. Onneksi kun se on lempiasento nukkua. Sitä tulen kyllä kaipaamaan kunhan tuo masu vielä kasvaa.

Ensimmäisen kanssa meni miullakin pitkään ennenkuin masua edes näkyi.

Ultraa innolla odotan kyllä. Poikaveikkauksia olen todella saanut. Ja isäntäkin sanoi, ettei hän oikein osaa kumpaakaan toivoa. (poika ja tyttö on jo). Mutta sanoi kyllä, että jostain syystä hänestä tuntuu, että siellä on poika. Ja miullakin on ihan pikkusen hitusen sellainen olo. Mutta kumpi vaan on tervetullut ihan yhtä lailla :heart:

Eilen tuli jo rv17 täyteen,mutta vielä ei tunnu liikkeitä joka mua kyllä ihmetyttää!!!! :eek: Oon tosi hoikka ja tosiaan kolmannesta alko tällä viikolla liikkeet tuntua ihan selvästi ja joka päiväsinä.Oon miettiny et jos se istukka sit oli eessä ku en voi uskoa ettei tuntus ihan mitään.Kolmannesta kuitenkin olin jo viikkoja epäilly tuntemuksia liikkeiksi joita ne sitten selvästi olivatkin kun koko ajan vahvistuivat.Välillä istuessa tunnen jotain mut aika ylävatsalla ja luulenki et se on suoli tai jotain mahan "kuplintaa".On nimittäin kovasti ollut nyt raskauden aikana ilmaa vatsassa kun mahan toimintakin hidastunut.

Onneksi kävin vasta neuvolassa ja kuulin sydänäänet.Muuten oisin kyllä tosi huolissaan ku nauvola vasta ensi kuun alussa(oikeesti ois ollu sillon ens kuun lopulla mut varasin väliinki ajan ku ois tullu joku 7viikon tauko muutes!) Hyviä vointeja kaikille! Ja onnitteluja hyvistä ultra ja neuvolakuulumisista :flower:

Rakkaudesta äiti ja Aarre 17+1

Rakkaudesta äiti Etuseinämän istukka ainakin miulla vaikuttaa todella paljon liikkeiden tuntemiseen. Silloin tällöin tuntuu vaan pieni pukkasu. Sekin yleensä sivulla. Heikon heikkoja tuntemuksia on ihan mahan päällä. Ja niitäkin liikkeitä saa ihan "kuuntelemalla kuunnella".

Itse tilasin tuon Angel sound doplerin :). Sillä sydänäänet ja potkut (ainakin luulisin niitä potkuiksi kun neuvolassa ääniä kuunnellessa samoi jymähdyksiä olen kuullut ja neukkutäti sanoi että oli potku).

Miulla kolmas raskaus nyt. Ensimäinen etuseinämän istukalla. Toisen kohdalla liikkeet olivat selvästi havaittavissa näillä viikoilla. Itsekkin olen hoikka.

Moona ja masuasukki 17+3

Moona81 Ihan hyvän kokoinen vatsa sinulla jo! Sivusta mun mielestä näytti himppusen pienemmältä (olen siis käynyt tuolta masukuvapinosta vakoilemassa) :D

rakkaudesta äiti Mullakin oli tossa ekassa raskaudessa etuseinässä istukka ja silloin aloin tuntea kunnolla liikkeitä vasta lähemmäs 20 viikkoa. Ja ei ne koko raskauden ajankaan tuntunut kamalan kovilta. Että aika hyvinhän tuo istukka pehmentää niitä potkuja/liikkeitä.

Tähdenlento1 Mulla ekassa raskaudessa seksin jälkeen yleensä jonkin aikaa supisteli, mutta harmittomia ne oli. Ei avannut paikkoja ym.

Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Hb oli tippunut 110:een, joten rautaa alan syödä. Paino tippunut -50gr/viikko, josta olen oikeastaan ihan tyytyväinen. Terkkari ei vissiin oikein pitänyt tosta painonlaskusta mutta täysin normaalia se tässä vaiheessa vielä on.
Lääkäri yritti pitkän aikaan kuunnella sydänääniä. Alussa kuului ehkä pari sekuntia tosi vaimeana ja sen jälkeen ei saanut enää niitä kuuluviin. Sitten lopetti yrittämisen ja sanoi, että ihan hyvin siellä vatsassa voidaan :eek: Jäi vähän kyllä mietityttämään, mutta kai siellä sitten kaikki on hyvin. Imettelin vaan, että miksi ei vaikka käskenyt tullä huomenna uudestaan kuunteluttamaan sydänääniä.

Huomenna täytyy mennä uudestaan verikokeisiin ja maanantaina jo pääsen äitiyspolille lääkäriin näiden verensokereideni takia. Siellä sitten pyydän, että ultraa tai kuuntelee ne sydänäänet niin ei jää vaivaamaan.

Olipas hyvin omanapaista, pahoittelen.

Aplo ja Pikkutyyppi 14+1

Moona, ihana masu :heart: Minulla on vasta pieni kumpu, joka pieneni entisestään viikonlopun mahtaudin jälkeen :x Esikoisesta pystyin salaamaan raskauteni toukokuun puoleenväliin saakka (hänen la oli 24.9), mutta tämän toisen kohdalla taidan jäädä "kiinni" töissä jo aikaisemmin.

Kävin tänään ylimääräisellä käynnillä terveydenoitajan luona. Olen ollut kipeänä pari viikkoa ja viikonloppuna sain vielä vatsataudin. Tiedän, että sikiö on turvassa, vaikka äiti sairastaakin, mutta oman mielen rauhoittamiseksi pyysin päästä kuuntelemään sydänääniä. Aivan ihanaa oli kuulla ne ensimmäisen kerran tässä raskaudessa :heart:

Muutenkin kaikki oli hyvin. Paino oli laskenut vatsataudin seurauksena, mikä ei ole kovin hyvä asia koska olen tosi hoikka. Toisaalta esikoisen kohdallakin painoa kertyi aluksi todella vähän. Rv22 mennessä painoa oli tullut yhteensä vain 1,2kg. Loppuraskauden aikana kiloja tuli lisää noin 10kg.

Liikkeistä on ollut puhetta ja kuten muutkin ovat sanoneet niin istukkahan vaimentaa liikkeitä tehokkaasti. Minä en ole tuntenut vielä mitään, mutta en ole kyllä niin odottanutkaan.

Aplo harmittava tilanne sinulla :( Toisaalta jos sydänäänet kuuluivat edes hetken niin kaikki on varmasti hyvin. Toivottavasti kuitenkin äitiyspolilla ultraavat niin saat mielenrauhan.

Tiinuliini ja vompatti 14+1

Lara onnittelut Ultrakuulumisista, eikö tunnukki ihanalta kun viikkoja onkin enempi?! :) Toivottavasti norosta selviätte nopeasti.. mä toistaseks välttyny.

Valkoinen hetero Kirjoiti vatsakivuista. Mulla on kans niitä.. ne ei ole sellaisia tavallisia "repäisykipuja" mitä tähän asti on tullu, vaan enemmänkin tossa alavatsan päällä + aika jatkuvasti.. tai TOSI usein. Mua huolestuttaa IHAN hulluna.. Ajattelin just et meen tarkistuttaa femedaan että kaikki on hyvin. Neuvolatäti sano eilen, että ole nyt liikkumatta ja rasittamatta itteäs viikon verran.. sit se mainitsi pissatulehduksesta kohdunkaulan pehmentymiseen jne. :| Ja nyt ku se sano noin, niin alkokin pelottaa että uhkaavako km siellä on :( Mutta mainitsi sitten toki vielä, että jos näin olisi niin kivut yltyisivät todella koviksi! Myös tulehduksesta..
No mutta silti jännittää, ni pakko mennä.. ja mä en tykkää yhtään terv.keskuksista.. silti mietin rahan puolesta että pitäskö hitto mennä kuitenkin arvailtavaksi.. lähettäähän ne sit mut jorviin jos niikseen tulee..

Mulla on IHAN sellainen tunne, että tunsin eilen niitä ilmakuplia, jotka olis liikkeitä.. tuli alavatsan kohdalla. En kyllä mee vannoo kuitenkaan.. ;)

Lätäkkö ja lätäkön poikanen 14+5

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Norovirus :$
Teilläkö? :( Missäs päin olet. Olen kauhulla odottanut nyt jo kuukausia iskeekö meille.
Kanta-Häme on alue. En tiedä oliko sitä vai mitä oli, mutta elämäni kauheimmat kaks tuntia.

Ensin alko sattuu mahaa ihan tajuttomasti, sitten rupes oksettaa.
Menin vessaan istuu. Rupesin tärisee ja hikoilee ja tuntu et taju lähtee!
Sitten rupes vessa soimaan ja yökkäilin, mutta en onneks oksentanu.

Pari kertaa ehdin käydä juomas vettä ja eiku taas.
Maha ollu sen jälkeen tosi kipeä ja arka, mutta onneks en joutunu enää yöllä herää siihen... nyt koitan syödä puuroa ja gefilus-kiisseliä. (joka on muuten kauheen makusta :< )

lätäkkö: Kiitos onnitteluista! Oli kivaa kyllä päästä vähän eteenpäi :D

Lara- ja Nuna rv14+0 :heart:

Lara- Toivottavasti tauti jätti sut jo rauhaan! Kamala tauti varmaan! :x

Kävin äsken hankkimassa tarjottavat pojan 1v synttäreille... 115?, huhhuh! No, toivottavasti tulee edes maittavia tarjottavia niistä =)

Ihana, ihana aurinko :heart: Voi kunpa tää kevät menis vaan eteenpäin, mutta ilmeisesti jo viikonloppuna tulee takapakkia :| Mä niin odotan kesää...

Jee, tänään poksuu, 14+0 :heart: (Lara-n kanssa näköjään samoissa =) )

Yhteistyössä