Syyskuun tulokkaat 2010 **** Maaliskuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä,kiitos!)

Heippa taasen! :wave:

Lara:Mulla oli se norovirus (mitä luultavammin oli se) pari viikkoa sitten ja oli kyllä aivan kauheeta.Oksensin 12 tuntia,3-4 krt/tunnissa ja ripuloin myös.Istuin pöntöllä ja oksensin lavuaariin.Mahaan sattu vielä muutama päivä sen jälkeen ja olin kyllä aivan poikki.Vielä,kun tätä pahoinvointia ja oksentelua on ollut raskauden puolesta niin pitkään,niin kunto on kyllä nollissa.Kävin yx päivä 20 minuutin kävelyllä(vai pitäiskö sanoo hiippailulla),niin nukuin sen jälkeen 3 tuntia.Oon kyllä niin huonossa kunnossa,että sais jo loppua tää pahoinvointi,niin vois pikkuhiljaa kuntookin alkaa nostattaan.
Mulla on kanssa ollut mahakipuja,semmosia menkkamaisia,jotka säteilee reisiin.Ja vähän muunlaisiakin,mutta toivon niiden olevan kasvukipuja.Oon pitäny sellasta lämmitettävää vehnätyynyä mahalla,niin se vähän helpottaa.
Jaa,mutta nyt kutsuu taas sänky.Mukavaa viikonjatkoa kaikille! :wave:

Heppuli ja kettu 13+4
 
"Mukavaa" että muillakin on ollut vatsakipuja. Tänään kävin juuri neuvolassa tarkastuksella ja keskustelin noista kivuista. Eivät kuuluisi noin kovina tulla, mutta sanoi että kaikkihan on mahdollista. Neuvolasta kuitenkin kirjoitettiin tietoihini lisänä, että välillä ollut koviakin vatsakipuja ns.ilman syytä. Tarkistavat sitten keskussairaalassa rakenneultrassa ettei ole minkäänsortin kasvaimia tuloillaan. :/ En osannut kyllä vieläkään huolestua kauhian paljon tuosta, sillä olen pienessä päässäni pähkäillyt nuo vatsakivut ihan kasvukipuina.

Tänään todellakin oli aamusta tuo neuvola-aika, siellä otettiin samalla pissatesti ja sokerit sekä proteiinit olivat täysin normaalit. Kuulemma nuo testit pitäisi tehdä aina neuvolaan tullessa, saapi nähdä miten muistan. :O Sydänäänetkin kuunneltiin samalla käynnillä - kuuluivat hyvin ja meidän myyrä itse hakeutui "kuulokkeen" alle kuunneltavaksi. Neuvolantätikin naureskeli, että yleensä sikiöt juoksevat kohdussa karkuun, mutta tämä veitikka hakeutui itse alle. ;) Kaikki ainakin kuulosti hyvältä ja hirmuisia potkuja lapsonen siellä lataili. (oikein säikähdin välillä, kun niin kovaa pamahti!) Harmi vaan etten tuntenut niistä yhtään. :/

Onkos kukaan vielä ilmoittautunut perhevalmennukseen? Meille tarjottiin tuota ja kaikkeenhan osallistutaan mitä ilmaiseksi saadaan. ;) Perhevalmennus alkoi jo vaan aikalailla pian - taisi olla jo huhtikuun 12, jos nyt oikein muistan!

Liikkeistä täällä on taas kanssa puheltu. Itse en ole vielä mitään selvää liikettä tuntenut. Vatsassa tuntuu kuitenkin koko ajan päivisin möyryävän, lienee tuo suoli pitävän mekkalaa.. Kaikenmaailman pulputustakin olen vatsasta pongannut, mutta kaipa mie tarvitsen todellisen nyrkiniskun tuonne kylkiluihin sisältäpäin, ennen kuin uskon että siellä mikään vauva potkiskelee. ;)

Huomenna meillä olisi tarkoitus tuon miehekkeen kanssa lähteä Herra ylpön keikalle ja sitten viikonlopuksi sukulaisiin. Tarkoitus olisi vihdoista viimein kertoa myös minun vanhemmilleni tulevasta lapsesta. Jännittää kovin jo nyt!

Nauttikaahan nyt kevätauringosta kaikki!

rakkaudella: vh & myyrä 16+4
 
Täällä myös neuvolapäivä. Kaikki oikein hyvin. Painoa oli tullut sopivasti. Neuvolatäti tuumasi, että saa tullakin, jotta on mistä imettää. Olen imettänyt tyttöjä 1v5kk ja 1v3kk. Sinä aikana kuihduin melko pieneksi :) . Ultralla seurailtiin kauan vauvan liikkuja. Ihanasti näkyi kädet, jatkat, sormet, varpaat, silmät, selkäranka jne. Jotain myös vilahti jalkojälissä, liekö napanuora tai jotain muuta :) . No seuraavalla käynnillä varmaan jo selvenee. Sydänäänet löytyi heti ja oli hyvät.
Seuraava aika taas neljän viikon päästä. Esikoisemme saa tulla silloin mukaa. Hän on niin innoissaa vauvasta niin on kiva, kun pääsee sitä myös katsomaan.

Lara. Paranemisia. Meillä oli noro koko poppoossa noin kuukausi sitten. Kamala tauti.

Nyt siivoilemaan..
-Poni 15+2
 
Morjesta päivää pinoon :wave:

Moona ihana masu :heart: minustakin näyttää poika-masulta vahvasti!

Noro ei toivottavasti tähän mökkiin eksy!!! On se niin kamala tauti... yleensä mä vaan kerään kaikki kulkutaudit itseeni, siis juurikin vatsataudit, vaikka muuten en kipeenä koskaan olisikaan.

Perhevalmennukseen ei aiota osallistua. Esikoisen aikaan käytiin tasan kahdessa... toisessa aiheena synnytys ja toisessa imetys. Ne oli ainoat jotka koin tärkeäksi käydä.

Liikkeitä on ehkä saattanut muutaman kerran nyt tuntua... samassa kohtaa on tuntuneet. Sitten on niiiiin paljon helpompaa olla turvallisin mielin kun tuntee liikkeet, ei tartte koko aika miettiä onko vauva elossa vai ei!

Me käytiin esikon kanssa hakemassa pajunkissoja ja koivunoksia. Ruohot laitetaan tänään itämään, toivottavasti ehtii vielä. Pikkasen masentavaa kun nyt ei aurinko paista, kun on kolmena päivänä ollu niin upee sää!

Vointeja kaikille :wave:

Meripihka ja kirppunen 16+0 POKS POKS! :heart:
 
Täällä kans yksi ilmoittautuu norolaisten kerhoon :$ Tai siis pahin on jo ohi, kolme päivää kesti. Yhden illan ja yön istuin vessassa, senkin jälkeen piti pari päivää tosi varovaisesti ottaa... Ja vatsakivut oli tosi kovia. Mulla on kyllä ollut muutenkin noita vatsakipuja, ihan raskauteen liittyen. En sit tiiä, minkä verran oli taudin aiheuttamaa, ja minkä verran niitä muita kipuja. Supistelikin taas, tietty kun pääsi kroppa kuivumaan.

Perhevalmennukseen ei olla vielä ilmoittauduttu. Pohdinkin tässä, että onko kunnan pakollista järjestää se. Olen jotenkin saanut sen käsityksen, että Oulun kaupunki ei sitä säästösyistä järjestäisi... itsestä tuntuis kyllä tärkeältä käydä, ainakiin siinä synnytykseen liittyvässä. Pitää muistaa neuvolassa kysellä sitten parin viikon päästä, kun on seuraava aika.

Liikkeitä olen yrittänyt tunnustella. Tiedän kyllä, että esikkoraskaudessa on aika harvinaista tuntea jo viikolla 16+. Muutama epävarma epäilys on kuitenkin, että josko ois liikkeitä ollut... Jos etuseinän istukka vaimentaa liikkeitä, niin oisko niitä sit normaalia helpompi tuntea, kun istukka on kiinnittynyt ihan kohdun perälle? Mulla siis jälkimmäinen tilanne.

Shuri ja Onni-ilona 16+4
 
Meripihka Kiitoksia =). Turvotusta/syömisestä johtuvaa kait. Kun välillä näyttää, etenkin illalla, että vatsa olisi valtava. Mutta ei se kuitenkaan vaatteiden alta näy kauhean selvästi. Eikä ole mitenkään "tiellä" vielä. Ja mahalleen nukkuminenkin onnistuu vielä.

Noro saisi pysyä poissa täältäkin. Vuosi sitten jouluna sairastettiin noro. Ja noin kuukausi sen jälkeen joku muu vatsatauti. Pahiten iski silloin minuun 5 päivää oksensin sen vähäisenkin nestemäärän mitä onnistui hörppäämään. Isäntä oli valmis passittamaan sairaalaan jo. Mutta onneksi helpotti sitten. Mutta epätoivo meinasi kyllä iskeä. Vatsatauti on kauhein mitä vaan tiedän. :attn:

Masuasukkin liikkeitä tuntee päivä päivältä enemmän. Tai sitten myllertäjä on vaan ottanut nyt tavaksi enemmän tökkiä sivuja ja ihan alavatsaa. Kun taitaa vaan nuo pyörähdykset tuntua vatsan päällä nukkumaan käydessä. Etuseinämän istukka.

Moona ja masuasukki 17+4
 
Onpas täällä moni joutunut tuon Noron kynsiin, tsemppiä ja paranemisia teille, jotka vieläkin sen kourissa olette! :flower:

Meillä ei Noroa ole näkynyt, mutta mies on ollut koko tämän viikon flunssassa, lämpöä ja "ihana" räkätauti, nyt sitten tytölläkin ollut lämpöä tänään. Onkin ensimmäinen kerta kun tyttö sairastaa, sain kaksi potilasta samalla kertaa.:D

Synnytys-/perhevalmennuksesta:
Meitä ei kiinnostanueet nuo valmennukset esikoista odottaessa, halusin mennä synnytykseenkin ihan "avoimin mielin" ja sen koinkin parhaana ratkaisuna minulle. Muutenkin noista valmennuksista en ikinä ollut kuullut mitään kovin positiivista.:D Mutta kyllähän niistä toki joillekin varmasti hyötyäkin on.:)

Ja minulle tosiaan voi yksäriä laittaa, jos haluaa muokata tietojaan tai päästä listalle, en välttämättä niitä täältä kirjoitusten seasta aina huomaa jos päivityksiä täällä pyytää. :wave:

Oikein hyviä vointeja kaikille!

Lahopää ja Tuhto 14+4
 
Heippa kaikille!

Olen teidän pinoa taustalla lueskellut sen perustamisesta asti ja nyt sitten päätin vihdoinkin ilmottautua teidän joukkoon :)

Pikkukakkosta odotellaan, ikää 29v ja sairaalana SAS.
Esikoinen on syntynyt 27.9.08 ja hänestä oli la 18.9, joten kaksi vuotta tulee lapsukaisten ikäeroksi.

Takana kaksi alkuraskauden km viime syksyltä lokakuussa ja joulukuussa, joten aika epävarmoin tunnelmin alkuraskaus meni. Nyt sitä taas uskaltaa olla raskaana kun tiistaina käytiin lääkärineuvolassa ja sydänäänet kuultiin.

Masu on kasvanut jo niin ettei sitä voi salata ja mammahousut ollut käytössä melkein plussasta asti. Hentoja liikkeitä tuntunut muutaman päivän ajan.

Hupu07 onkin "tuttu" tuolta keskenmenon jälkeen kuumeilevien pinosta ja meillä on sama la :D

Laran kanssakin ollaan täällä palstalla törmäilty :LOL:

-eeva- ja pikkutyyppi 14+4
 
Shuri Mä kyllä tunsin esikoisesta liikkeitä jo 16+, eli ihan hyvin voit niitä jo tuntea, vaikka onhan se harvinaista, kai...

Noro toivottavasti ei iske meihin! Ikinä ei oo sitä ollu, mutta kuulostaa aika hurjalta taudilta!

avee Tervetuloa! =)

Mä en ymmärrä, miks oon koko ajan niin huolissani vauvasta, siis siitä, ettei se olis hengissä. Mitään ihmeellistä ei ole sattunut, kipuja ei ole ollut, eikä vuotoja. En ymmärrä, miks en voi vaan nauttia raskaudesta ja luottaa siihen, että kaikki on hyvin. Tiistaina onneks neuvola, niin pääsee kuuntelemaan sydänäänet (toivottavasti...).

Viikonloppu meneekin hulinassa, kun lauantaina on ensin kestovaippahulinat ja sen jälkeen pitäis valmistella tarjottavia sunnuntaille pojan 1v synttäreille. Ja vielä maanantai-iltana tulee toinen porukka synttärivieraita. Ja lauantaina tulee kaveripariskunta meidän ihanan kuukauden ikäisen kummitytön kanssa kylään :heart:

Ihanaa viikonvaihdetta kaikille ja paranemisia sairasteleville! =)

-dask



 
dask: Mullakin on välillä kova huoli vauvasta vaikka saankin itse dopplerilla kuunneltua äänet ja kuulen liikkeet. Lisäksi pelottaa, jos rakenneultrassa oiskin joku vialla mutta yritetään nyt työntää pelot hiiteen ja nauttia tästä ajasta... =)

Olen höperö ja ostimme jo pinniksen ja yhdistelmävaunut...Ajattelin tätä myös taloudellisista syistä, ei tarvitse sitten kesällä ostaa niin paljon ja saa jätettyä ehkä vähän rahoja jemmaankin. Ja kun hyvät löytyy niin mikäpä siinä.

MaybeSomeday ja Onni 17+0
 
MaybeSomeday Onneksi en ole ainoa huolehtija! Mulla ei ole edes doppleria... Onneksi en pahemmin stressaa, mutta kyllä se joka päivä mielessä käy, että mitä jos pieni onkin kuollut. Mutta kyllä mä ihan puhun vauvasta jo oikeastaan kaikille, että en mä _oikeasti_ kuitenkaan usko, että mikään olis vialla. Kunhan sekoilen :D
Mäkin oon jo kattonut tuplia huutiksesta. Muuta meijän ei juuri tarvii ostaakaan (paitsi, jos rakenneultrassa ei näy vehkeitä, käyn ehkä vähän mekkoja ostelemassa :heart: ). On se sinänsä fiksua ostella pikkuhiljaa, kun noihin ensimmäisen lapsen tarvikkeisiin saa uppoamaan kyllä rahaa ihan kivasti, etenkin, jos kaikki uutena ostaa! Ja onhan nyt jo kriittisimmät viikot takana kuitenkin (voi kun mäkin sisäistäisin tän...)

Edelleen mukavaa viikonloppua kaikille! =)



 
Heippa kaikille! Toivottavasti noro jättää suurimman osan porukasta rauhaan. Ei ole onneksi meille vielä eksynyt!

avee tervetuloa joukkoon mukaan! :flower:

Tuo huoli pikkuisesta on tuttua täälläkin. Vaikka minullakaan ei ole ollut mitään vuotoja tms. ja dopplerilla saa aina pikkuisen sykettä kuunnella, niin silti on hirveä huoli, ja jotenkin ei osaa täysillä nauttia tästä raskaudesta. Maanantaina meillä on se kontrolliultra sen korostuman tiimoilta, mitä np-ultrassa mietittiin.. En ole kauheasti ajatellut asiaa, mutta nyt kun maanantai lähestyy, niin jännittää koko ajan enemmän, ja päässä pyörii, että entä jos sitä ja tätä. Tosin, jos maanantaina kaikki on hyvin, niin ehkä sitä sitten uskaltaa hengittää vapaammin, ja nauttia tästä raskaudesta!

Minulla on edelleen ollut pientä vatsan "nipistystä", etenkin pitkään istuessa. En ole huolestunut, kun ei varsinaista kipua kuitenkaan, sellaista epämiellyttävää kiristystä vain..

Liikkeistä, en uskalla olla vielä varma, mutta aina silloin tällöin olen tuntevinani pientä kuplimista. Ehkä se vahvistuu nyt tulevien viikkojen aikana, ja tunnistaa sitten selkeämmin vauvan liikkeet. Sitä odotellessa!

Maha on minulla jo selvästi ottanut vauvamasun muotoa, ja tänään jo ensimmäinen utelias uskalsi kysyä, että onko siellä vauva :D Paha on enää piilotella, kyllä se sen verran reippaasti tuntuu kasvavan!

Nyt työntouhuun, että pääsee viikonlopun viettoon, mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille mammoille!

Katrin ja mini 16+0 POKS!



 
Tänne on taas tullu kauheasti lisää tekstiä. Ite en oo joutanu paljon kirjottelemaan sillä täällä ollaan kans oltu noroviruksen kourissa. Tai jos ei se ollu se niin sitten joku muu raju mahatauti. Ensin sairastu mies, sitten heräsin kun poika oksenti sänkyyn ja seuraavaks sitten poikaa pestessä minäkin. Oli kyllä yksi elämäni kauheimmista öistä. Yrittää nyt lohduttaa vuosikasta poikaa ja siivoilla samalla parhaansa mukaan ja sitten oksentaa välissä ite. Ja poika vielä pelkäs aivan valtavasti aina kun minä oksensin. Miehestä ei ollu paljon apua meille, kun hän itse oli kaikista kipein eikä juuri vessasta ulos selvinnyt koko yönä. Me sitten majotuttiin kylppäriin, kun mies vietti yönsä vessassa. Onneks pojalla meni helpoiten ohi. Mulla vaan nous vielä karmea kuume ja lihassärky oli jotain aivan järkyttävää. Nyt sit koitan nesteyttää itteäni pikku hiljaa. Just kun vasta kerkesin opetella syömään sen sairaalareissun jälkeen, niin iski vielä tällasen.

Ja paino eikun putoo huminalla. Koko alkuraskauden siis vaan puonnu. Pojan imetyksen jo siitä syystä lopetin, mut sit tuli tuo sairaalareissu (syömättä ja juomatta 3vrk), ja nyt tämä mahatauti. Jospa nyt pikkuhiljaa pääsis jo nostattamaan painoaan ja nauttimaan raskaudesta *koputtaa puuta*

No viimeyö onneks nukuttiin jo kaikki oksentamatta. Poikaki nukku yli 12 tuntia. Ihana lepo :) Että eiköhän se tästä taas elämä ala korjaantua.

Liikkeistä täällä ei vielä tunnu, en tosin näillä viikoilla odotakaan tuntuvan. Ekasta kyllä tuntu jo rv 16, mikä on mun mielestä aika aikaseen. Nyt kuitenkin istukka etuseinässä, joten vaimentaa varmasti. Tai näin olen kuullut. Mut toivottavasti siellä masussa nyt kaikki hyvin on vaikka äippä oksenteleekin ja paino putoaa. Jos senki asian sais vihdoin korjailtua.

Valmennuksesta Mä käyn nyt semmosessa yksityisen järjestämässä yhdistetyssä raskausjoogassa, ja synnytysvalmentautumisessa. Tavotteena mulla siis synnytys ilman lääkkeellisiä kivunlievityksiä, koska viime synnytyksestä jäi semmonen pienonen kammo. Tuntuu että on kyllä helpottanu paljon mieltä painaneisiin asioihin tuo valmennus. Ja tuo varmuutta siihen omaan oloon ja tahtoon synnyttää ihan ilman mitään lääkkeitä. Oisin siihen varmasti pystyny viimenki. Epiduraali kun tuli niin myöhään että ehti vaikuttaa ehkä sen puoli tuntia. Nyt en siis aio sitä ottaa, ellei sit tule pakottava hätätilanne. Kuitenkin avoimin mielin synnytykseen menen, enkä suunnittele liikoja. Tilanteen mukaanhan sitä sitten edetään aina. Etukäteen ei voi tietää mihin päätyy.

Masukuvia oli joillain. Ihanaa kun toisilla on jo ihan vauvamassut. Mulla vaan maha häviää entisestään tän painonputoamisen myötä. Tosin esikoisestakin oli niin pieni maha loppuraskaudessakin, että saa nähä tuleeko nyt sen isompaa. Ja tosi myöhään vasta alko näkyä. Oishan se toisaalta kiva se massu, mut toisaalta helpompaa on liikkua ja elää ilman sitä pullottavaa kiristävää mahaa :D Toinen mitä ilman on kans kiva olla on liitoskivut. Viime raskaudessa mulla oli tosi kipeenä paikat. Onneks siis voin nyt nauttia vielä olostani ilman niitä vaivoja :D

Semmosta täälläpäin. Nyt onneks jo tauti kukistettu, ja pysyy ruuat sisällä *koputtaa taas puuta*. Mukavaa kevätpäivää kaikille, ja toivotaan ettei noro vaivais kovin montaa meistä!

Lynien + nana 13+6 (en oo ihan varma viikoista kun päivät on sekasi tän sairastelun takia, mut suunnilleen noin)
 
Lynien: Mua alkoi kiinnostamaan tuo raskausjooga. Missä käyt, onko jossain päänkaupunkiseudulla vai kauempana? Löytyisikö siihen jotain infoa joltain nettisivulta, vinkkejä otetaan vastaan! :) Itsekin haluaisin aloittaa, voisin kuvitella että siitä saattaisi ehkä olla myös hieman apua tuohon päänsärkyyn ja rentoutumiseen yleensä. Mulla nimittäin jatkuu kova päänsärky yhä edelleen, koko viimeyön kärsin myös siitä.

*muoks* löysinkin pääkaupunkiseudulta joogaa raskaana oleville naisille, (www.manipura.fi) ja ajattelin ilmoittautua sinne. Jos jollain on kokemusta ko. paikasta, mielelläni lukisin palautetta että onko sen arvoista..

Kazzie ja pumpum 15+5
 
Kazzie Suosittelen joogaa, auttaa kyllä moneen vaivaan. Ja kuulema helpottaa synnytyksenkin aikana, avaa paikkoja ja auttaa rentoutumaan. Syyskuussapa sen sitten näkee tuloksen. Mut ihan näin selkä- ym. vaivojen takia raskausaikana varmasti tosi hyvä. Mä täällä savossa harrastan että miusta ei paljon sulle ole apua. Mutta luulisi pääkaupunkiseudulla tarjonnan olevan jopa parempaa kun täällä. Toivottavasti löydät kivan ryhmän :)
 
Täälläkin yksi "epäilevä Tuomas" joka toisinaan miettii, että onkohan vauveli enää elossa kun sydänääniä ei ole kuunneltu ja liikkeetkin on niin jä näin. Välillä tuntee jotain ja toisena päivänä ei :/ onneks mullakin on maanantaina neuvola niin pääsee ehkä sen jälkeen huokasemaan helpotuksesta. Jos ne liikkeetkin sitten siitä vahvistuisi pikkuhiljaa.

Meripihka ja kirppunen 16+1
 
Tiinuliini: Katselin myös tuota shantin tarjontaa, mutta huomasin että sinne voi kyllä mennä milloin tahansa, mutta ensin pitäisi olla käytynä tuo astangajoogan alkeiskurssi. Valitsin tuon manipuran, kun huomasin että siinä tuossa 8 kerran aikana paneudutaan myös enemmän tuohon synnyttämiseen yms. Eipä tuota tiedä ennen kuin kokeilee millainen se on, informaatiosivun perusteella ainakin vaikuttaa hyvältä, mutta sehän ei koskaan kerro kaikkea :)
 
Mulla oli maanantaina eka lääkärineuvola ja eipä siellä ollut mitään sen kummempaa, aika nopea käynti kaikenkaikkiaan. Sikiön syke oli 150 ja löyty aika helposti. Viikolla 16 sitten seuraava neuvola ja rakenneultra viikolla 18(siis kalenteriviikoista kyse).

Mä en jotenkaan vieläkään osaa kuvitella, että mun mahassa asuisi joku. Tuntuu edelleen hyvin epätodelliselta. Hiukan on maha pyöristynyt, mutta siitä huolimatta ei vieläkään mitkään farkut ahdista. Ainoastaaan mitä olen joutunut hankkimaan uusia niin on rintsikat. Alkaa jo ahdistamaan tämä rintojen kasvu. Ennen raskautta olin 75B ja nyt eilen piti käydä jo toisen kerran liivikaupoilla niin 80E, oli sopiva. Rintojen kasvun seurauksena olen sitten saanut päänsäryt, ei mun hartiat kestä tällaista taakkaa. Muutenkin ahdistaa suuret rinnat, en voi ymmärtää miten joku ihminen haluaa vapaaehtoisesti hankkia esim silikonit.

No mulla on seuraava hierojakin vasta pääsiäisen jälkeen, sitten onneks taas saa hartiat auki vähäks aikaa. Mies on kyllä aina iltaisin hieronut hiukan mun hartioita, mutta on se ihan erilaista kun ammattilainen hieroo. Auttaa paljon paremmin.

Paino ei ole noussut kuin noin kilon ja sekin on varmaan suurimmaksi osaksi mennyt juuri rintoihin;). Tahtoo pienet sievät rinnat takaisin.

 
dask, tänään aamulla tuntui kyllä niin selvästi taas, että pakko mun on uskoa niiden todella olevan vauvan liikkeitä! :D :heart: Tästä tekee erityisen ihanaa se, kun olen minäkin huolehtinut vauvan puolesta. Mulla on ollut niitä kaiken maailman vuotoja ja supistuksia ja vatsakipuja, ja viimeksi neuvolassa ne sydänäänet oli vähän niin ja näin (laite havaitsi, ihmiskorvalla ei kuultu). Mut voin kyllä melkein vannoa tunteneeni pikku potkuja tuolla masussa tänään. Tai ehkä se yks oli pääpusku, kun tuintui niin voimakkaalta :LOL:

Huolehtijoita näyttää olevan paljon. Muistakaa kuitenkin, että vaikka asioita mitenkä pyörittelis, niin sitä faktaa ei muuta mikään, että masussa noin 99% todennäköisyydellä kaikki on hyvin. Ollaan me jo niin pitkällä =)

Hyvää viikonloppua kaikille toivottavat
Shuri ja Onni-Ilona 16+5
 
Shuri Ihanaa, jos tosiaan jo liikkeet tunnet! Itekin olen tuntenut joitain pulpahteluja ja pieniä tökkäyksiä, mutta en ole vielä varma, onko ne vauvan aiheuttamia. Mulla on nimittäin jostain syystä koko ajan ilmaa mahassa tosi paljon, joten voi olla ihan siitä kyse :LOL:

Mies kertoi just äsken, että hänen veljensä on vaimoineen yrittänyt lasta jo pari vuotta tuloksetta. Tuli ihan hirveä olo ajatellakin, jos itse joutuisi tollaseen tilanteeseen! Meillä kun on tullut molemmat vähän liiankin helposti... :LOL: Täytyy muistaa, ettei heidän kuullensa pahemmin mainosta tätä helposti raskautumista...



 

Yhteistyössä