Syyskuun tulokkaat 2010 **** Maaliskuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä,kiitos!)

Olipa ikävä uni yöllä. Olin neuvolassa ja lääkäri ultrasi niin että istui vain tuolissa eikä anturi ollut edes masullani. Hän vain sanoi tule nyt katsomaan kuinka vilkas vauva. Vauva oli irvistelevä pikkuinen poika, jolla oli vaatteet päällä, jossa pääkallon kuvia. Lääkäri vain nauroi hassulle vauvalleni ja minä olin ihan kauhuissani. Lieko uni johtunut eilisistä kivuista. Eilen tuli ekaa kertaa sellainen pelokas olo, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin. Mahaa vihloi ja jomotti. Sitten vasta helpottu, kun sain lapset nukkumaan ja pois sylistä klo 23 jälkeen. Mies edelleen reissuhommissa ja on vielä ens viikon, joten lepohetket on vähissä.

Tunsin ehkä eilen ekat liikeet. En ole täysin varma, mutta ihanalle tuntui :heart:
-Poni 14+3
 
Täällä odotellaan kovasti esikoisen 1v synttäreitä. Pitäis jo alkaa suunnittelemaan tarjoiluja...

Neuvolakäynneistä on ollut keskustelua. Lahdessa neuvolapalvelut toimii vielä oikein kiitettävästi. Rutiinikäyntejä on neljän viikon välein ja muistaakseni rv30:n jälkeen kahden viikon välein. Lääkärit on n. rv 12, 26 ja 36. Näiden päälle tulee vielä ultrat sairaalassa. Sama terveydenhoitaja hoitaa odottajat ja syntyneet lapset, eli käydään esikoisen kanssa samalla hoitajalla. Seuraava käynti meillä onkin yhdistetty 1v ja 14+5 käynti.

Ihanaa, kun pahoinvointi ja väsymys alkaa poistua. Jaksaa touhutakin paremmin...

Energistä torstaita kaikille!





 
Huomenta kaikille =)

Lätäkkö, älä intoile liikaa sen liikunnan kanssa. Itse olen rikkonut polveni liiallisella liikunnalla. Muutaman vuoden sinnittelin menemään hirveiden kipujen kanssa, mutta lopulta tulin järkiini. Kannattaa ajatella elämäänsä, millainen se on sit vaikka 60-vuotiaana. Varsinkin selän jos rikkoon nuorena, niin voi olla aika ikävä vanhuus edessä... En nyt halua pelotella tai tuomita tai mitään. Yritän vain varoitella, ettei sulle käy niin huonosti kuin mulle. Liikunta on terveellistä, mutta kohtuus kaikessa. Minäkin voin vain jälkiviisastella aina kun menee polvet uudestaan rikki, vaikka ihan tavallisella kävelylenkillä, jos innostun hyppäämään kiven päälle tai jotain.

Shuri ja Onni-Ilona 15+4
 
Lätäkkö

Tiesithän, että jalkaprässiä (tai muita liikkeitä joissa tulee painetta vatsan seudulle) raskaana ollessa?
Vatsalihaksia saa toki tehdä, mutta vastuksena vain oman kehon paino, ei laitteessa.
Mulle terkka sanoi siitä heti ekassa neuvolassa.
 
hengästymistä on täälläkin, tuntuu että on aivan rapakunnossa! :ashamed:
No on tässä kuitenkin päivittäin jonkinlaista lenkkiä rattaiden tai koiran kanssa kuitenkin.

Meripihka ja kirppunen 15+0 POKS!! :heart:
 
Lääkärineuvolassa täälläkin käyty. Kohdunsuu kiinni, mutta verestävä, jonka sanoi johtuvan hormooneista ja ikään kuuluvaksi?

Ei ole aiemmin tuota ollut mutta eitpä kait sitten vakavaa?

Onneksi olin itse eilen illalla kuunnellut niitä sydänääniä, joten en säikähtänyt vaikkei lääkäri niitä heti löytänytkään ja ehti luoda minuun huolestuneen katseen.

Kuukauden päästä sit taas seuraava neuvola.

Hassuli 13+3
 
Minulla on ollut koko alkuvuoden nenän tukkoisuutta, mitä ei normaalisti ole ollut. Tämä ei kuitenkaan ole varsinaista nuhaa, jospa tämä onkin raskausallergiaa :D . Ei nyt kovin paljoa ole vaivannut, mutta kyllä se hiukan on vaivannut. Huolissani en kuitenkaan ole siitä ollut. Ja hengästyn helpommin, mutta se taas johtuu tuosta nenän tukkoisuudesta kun henki ei kulje nenän kautta niin hyvin.

ennie ja myrmy 14+2
 
Neuvolakäynneistä on ollut puhetta, mulla oli ensimmäinen käynti rv9+1, sitten oli lääkärineuvola rv 11+2, ja siitä parin päivän päästä oli ultra. Seuraava käynti on heti pääsiäisen jälkeen, eli viikolla 16+5. Ihan tarpeeksi siis ainakin tähän mennessä noita käyntejä ollut.:) Rakenneultra meillä on 11.5.

Onko teillä muilla pääsiäiseksi suunnitelmia, oletteko lähdössä reissuun?:) Me lähdetään Lappiin mun isän luo muutamaksi päiväksi, sitä jo kovasti odottelen.

Hyviä vointeja kaikille!

 
Alkuperäinen kirjoittaja ennie:
Minulla on ollut koko alkuvuoden nenän tukkoisuutta, mitä ei normaalisti ole ollut. Tämä ei kuitenkaan ole varsinaista nuhaa, jospa tämä onkin raskausallergiaa :D . Ei nyt kovin paljoa ole vaivannut, mutta kyllä se hiukan on vaivannut. Huolissani en kuitenkaan ole siitä ollut. Ja hengästyn helpommin, mutta se taas johtuu tuosta nenän tukkoisuudesta kun henki ei kulje nenän kautta niin hyvin.

ennie ja myrmy 14+2
samoin on täällä,nuhaa tulee ja menee ja tukkoisuutta on myös.. minä olen miettinyt että mille ihmeelle olen allerginen kun alkaa joskus heti aamusta,joskus iltapäivällä...milloin mitenkin.syömisiäni olen katsonut,ja joskus en ole syönyt mitään kun nuha alkaa.kummallista"vetistelyy"...
 
Heippa kaikille!

Täällä on käyty neuvolassa tänään toista kertaa. Kaikki oli hyvin, paino pysynyt kurissa, verenpaineet ok, kohtu kasvanut hienosti ja vauva oli masussa vilkas, ja hyvilla sykkeillä :) Ainut mikä kummastuttaa, että vieläkään ei ollut mitään puhetta lääkärineuvolasta.. En tiedä, mikä systeemi sitten on, ihmetyttää vaan kun esim dask kertoi Lahden käynneistä, ja itse asustan ihan Lahden kupeessa Hollolassa. Luulisi melkein olevan toisin päin, että Hollolassa saisi paremmat palvelut, mutta ilmeisesti me säästetään :D


No, kai sinne lääkärineuvolaan joskus on päästävä. Sitä odotellessa siis. Nyt mennään näillä ja odotellaan sitä kontrolliultraa, seuraavaa neuvolaa, ja sitten joskus sitä rakenneultraakin..

Hyvää viikonlopun alkua kaikille!

Katrin ja mini 15+0 POKS!


 
No enpä oo paljon kirjoitellut kun väsyttää vaan ja mitän ei saa aikaiseksi.....
en tiiä mikä väsyttää.....ei oo ainakaan matala hb, kun oli jotain 150 luokkaa :LOL:

meillä ei edelleenkään tiedä kukaan muu kuin minä ja mies ja kolme vanhinta lasta, jotka osaa salaisuuden jo pitää, sekä tietty neuvolan täti......ans kattoo koska alkavat kyseleen kun maha kyllä näkyy jo.....

Mulla on ollut jo yks neuvola ja yks lääkärineuvola, seuraava nla on huhtikuussa ja rakenneultra on huhtikuun lopussa.

Miia ja Kerttu-Inkeri 15+1
 
Täällä kanssa käyty neuvolalääkärillä. Sydänääniä kuunneltiin, kaikki hyvin.
Painokin oli noussut 'hyvin' niinkuin neuvolan täti asian ilmaisi :D
Hb oli laskenut alle 120 minkä johdosta aloitetaan rauta.

Muuten ei mitään ihmeellistä.

Hyviä viikonloppuja kaikille!
 
Katrin83 Ihmettelen noista neuvolakäynneistäsi, koska hyvä ystäväni asuu Hollolassa ja hänen kanssa on juteltu juuri noista neuvolakäynneistä(hän on raskaudessa hiukan pidemmällä jo kuin minä) Mutta hänellä oli eka neuvola rv 9, sitten np-ultra viikolla 12 ja eka lääkärineuvola rv 15 ja rakenneultra rv 20. Joten voi näköjään saman kunnan sisälläkin oli erilaisia käytäntöjä????

ennie ja myrmy 14+3
 
neuvolalääkäri terkut.. hemppa oli laskenut, verenpaine vastaavasti koholla , valkuaista virtsassa no onneks paino oli sentään laskenut, kiitos meillä olleen oksennustaudin.
muuten mahassa oli onneksi kaikki hyvin.
Meillä on kerrottu muutamalle tutulle raskaudesta, ja vanhinmalle muksuista, mut muut vielä autuaan tietämättömiä, tuntuu vaan että taas ei jaksa sitä voivottelua että taasko teille tulee vauva jne...
seuraava aika onkin jo rakenneultra 9.4 jesjes..ihanaa

nirzu ja napakymppi 16+2
 
Neuvolalääkäristä Muistanko ihan väärin, vai oliko se niin, että lääkärillä pitää käydä ennen kuin 16 viikkoa tulee täyteen, että saa Kelalta äitiysavustuksen, vai oliko se peräti äitiyspäivärahan? Voi olla, että muistan viikot ihan väärin, mutta sellanen muistikuva mulla kyllä on... Kannattaa Katrin83 ottaa selvää, kun joku muu on kerran jo Hollolassa noilla viikoilla käynyt lääkärillä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)



 
Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Neuvolalääkäristä Muistanko ihan väärin, vai oliko se niin, että lääkärillä pitää käydä ennen kuin 16 viikkoa tulee täyteen, että saa Kelalta äitiysavustuksen, vai oliko se peräti äitiyspäivärahan? Voi olla, että muistan viikot ihan väärin, mutta sellanen muistikuva mulla kyllä on... Kannattaa Katrin83 ottaa selvää, kun joku muu on kerran jo Hollolassa noilla viikoilla käynyt lääkärillä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)



Ei lääkärissä tarvitse käydä, vaan neuvolassa. Eli pitää olla neuvolan kirjoissa. Lääkärineuvoloita ei monessa paikassa enää ole kuin kaksi. Noin viikoilla 25 ja 36. Näin on esim. täällä Helsingissä :/

Tiinuliini ja vompatti 13+3
 

Yhteistyössä