Syyskuun tulokkaat 2010 **** Kesäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Mä en ole edes saanut aikaiseksi täyttää noita Kelan papereita, kai pitäisi ne jossain välissä täyttää. Äityispakkausta en aio ottaa, en oikein osaa sanoa miksi sitä en halua. Otan sen mieluummin rahana ja hankin itse kaikki tarvittavat. Vielä ei olla kyllä senkään asian suhteen tehty yhtään mitään. :/

Tuskainen päivä ollut tänään, kun on pitänyt istua koko päivä, huomisen vielä kun kestäisi ja sitten olisi jo viikonloppu. Maanantaille mulla onkin sitten uusi lääkärin aika, kylläkin eri lääkärille tällä kertaa. Katsotaan mitä tuo lääkäri sitten sanoo, ymmärtääkö mua yhtään.
 
Mulle tuli myös viikossa päätös äitiysavustuksesta ja -päivärahasta, äitiyspakkaus pitäis tulla postissa parin viikon sisällä.

Soittelin aamulla neuvolaan, sokerirasituksen tulokset oli ihan normaalit eikä vasta-ainetasotkaan ole nousseet, jee! B)

Endotar + poitsu 25+3
 
Onnea kaikille hyvistä rasitustuloksista =) itsellä se olis sitten huomenna edessä ja nyt siis syömättä aamuun asti !!!!

Kiitokset uudesta pinosta !!!!

Täälläkin on alkanut noita suppareita esiintymään ovat kyllä ihan kivuttomia mutta kyllä niihin huomion kiinnittää !

Tänne ei sen kummempaa ... väsymys on palannut takaisin :/

unikeiju+sisu 24+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Endotar:
Mulle tuli myös viikossa päätös äitiysavustuksesta ja -päivärahasta, äitiyspakkaus pitäis tulla postissa parin viikon sisällä.

Endotar + poitsu 25+3
Mulla sama juttu :)

( * ): Mulla oli tänään ekan kerran aamupahoinvointia :LOL:
Tai siis paha olo on ollu monesti, mutta oksensin ekan kerran! ;)
Edellisiltana huomasin myös taipumukseni lehmäilyyn, maitoa ihan valui vasemmasta tissistä!

Hmm, paljon puhetta sokerirasituksesta? Miksi mulle ei oo mitään siitä puhuttu neuvolassa? En kyl sellaseen haluiskaan sen puoleen B)

Tässä kuva viikkojen kunniaksi :)


Lara- ja Nuna rv24+0 :heart:
 
Kipeät supistelut jatkuneet koko päivän, äsken soitin synnytyspäivystykseen. Neuvoivat ottamaan gramman Panadolia ja menemään lämpöiseen suihkuun. Jossei olo helpota tai tuntuu tosi pahalta, niin sitten pitää lähteä synnärille saamaan supistuksenestolääkettä. Josko tuon suihkun jälkeen yrittäisi mennä nukkumaan ja aamulla sitten soittoa neuvolaan. Kunpa ei yön aikana tarvitsisi sairaalaan lähteä. :|
 
Menninkäistyttö, toivotaan, että supistukset loppuvat yön aikana. Voimia, ja soita heti aamulla neuvolaan vaikka supistukset olisivatkin loppuneet :hug:

Lara, hyvä, että laitoit kuvan mahastasi. Minä olen ollut jo huolissani kun kaikki ovat sanoneet omaa vatsaani kovin pieneksi. Ihan saman kokoinen se kuitenkin on kuin sinulla. Pitäisi antaa ihmisten kommenttien mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta valitettavasti se on vain välillä vaikeaa. Heti kun joku kommentoi vatsan pienuutta, alan ajatella, että vauva ei jostain syystä kasva normaalisti. Ihanaa nähdä, että meitä "pienivatsaisia" on enemmänkin.

Tiinuliini ja Vompatti 24+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Menninkäistyttö, toivotaan, että supistukset loppuvat yön aikana. Voimia, ja soita heti aamulla neuvolaan vaikka supistukset olisivatkin loppuneet :hug:

Lara, hyvä, että laitoit kuvan mahastasi. Minä olen ollut jo huolissani kun kaikki ovat sanoneet omaa vatsaani kovin pieneksi. Ihan saman kokoinen se kuitenkin on kuin sinulla. Pitäisi antaa ihmisten kommenttien mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta valitettavasti se on vain välillä vaikeaa. Heti kun joku kommentoi vatsan pienuutta, alan ajatella, että vauva ei jostain syystä kasva normaalisti. Ihanaa nähdä, että meitä "pienivatsaisia" on enemmänkin.

Tiinuliini ja Vompatti 24+2
Komppaan, voimia suppareihin! :hug:

Tiinuliini: Hassua, että sulle sanottu noin... Mä olen taas saanu kommenttia isovattaisuudestani! :) Että meitä on moneen junaan, älä anna ihmisten kommenttien häritä! ;) Mulla muuten SF-mitta keskikäyrällä, että ei pienin ainakaan :LOL:
 
Tänä aamuna ollut jo parempi olo eikä ole supistellut, ainoastaan alavatsaa jomottelee. Neuvolasta sanoivat, että pitää nyt vaan ottaa tosi rauhallisesti, että joillekin niitä kipeitäkin suppareita tulee herkemmin eikä niihin oikein mikään auta. Itseään ja omia tuntemuksiaan pitää vaan kuunnella ja lähteä päivystykseen, jos siltä tuntuu. En taida ainakaan tänään uskaltaa vielä tehdä mitään kovin fyysistä, onneksi lapsen isä tulee viikonlopuksi tänne, niin saan kauppakassien kantoapua ja siivousapua.

menninkäistyttö & rääpäle 24+4
 
supistelijat Kannattaa todella kiinnittää huomiota ihan kaikkeen tekemiseen: katamiset pois, siivoukset muille, kävely hitaaksi, paljon lepoa ihan makuulta, koko elämänrytmi hitaaksi. Mulla on joka raskaudessa supparit olleet riesana. Nyt siis kolmas menossa. Sama tilanne taas jo rv 12 alk. ja nyt paikat kypsyneet taas. Esikoisesta ei tajunnut tilannetta riittävän hyvin ja aikaisin niin vauva syntyi rv 35. Viimeksi ja nyt olen viisaampi. Nyt ollut kyllä melko hankalaa, kun kaksi pientä lasta. Hoitoapua niille saa päivisin aina välillä. Inhoan sotkua, mutta nyt on ollut pakko sitäkin kestää. Toki mies siivoaa paljon, mutta hän on paljon suurpiirteisempi kuin minä niin jälki ei aina tyydytä. Lepo on kuitenkin niin hyvä apu suppareihin. Vaikka meidän tytöillä on vain 3 viikkoa eroa syntymäviikoissa niin voi sanoa, että täysiaikaisen vauvan kanssa kaikki on niiiin paljon helpompaa. Enää muutamia kuukausia..pitää vaan ummistaa välillä silmät sotkuilta, pyytää anteeksi koiralta ja lapset katsovat meillä enemmän piirrettyjä, mutta vauva on nyt tärkein. Jaksuja.
-Poni 25+3
 
^Kuunnelkaa kaikki Ponia! Mulle ainakin itselle tuli jotenki yllätyksenä/järkytyksenä, että oli kohdunkaula alkanu pehmenee :eek: Tiesihän sen riskin ku oli supistellu, mut sitä ei jotenki vaan tosissaan käsittäny ennen ku lääkäri tutki ja sanoi, mikä on tilanne. Hirveää on ajatellakin, etten sais lastani heti syntymän jälkeen syliini hoivattavaksi, vaan hänet kiidätettäis keskoskaappiin kaikenmaailman letkuilla peitettäväksi, ja sit sais arpoa mitä kaikkia henkisiä ja fyysisiä vammoja pikkuiselle jää... Eli aijon todellakin nyt rauhoittaa elämäntapaani.

Monet ovat tukeneet mua koiranhoitohuolissani, kiitos! :flower: Tässä kaikeksi onneksi on lähellä "koirapuisto", eli sellainen hylätty aitaus, jota kulmakunnan koirat sanattomalla sopimuksena puistona käyttävät. Vapaaehtoisvoimin ollaan jopa kakkahuolto ja siivous hoidettu siinä =) Ja erilaisia lelun ja namin piilotusleikkejä pitää alkaa leikkiä. Väistämätöntähän se silti on, ettei koira pysy fyysisesti niin timmissä kunnossa kuin aikaisemmin, mut toisaalta olin jo henkisesti hyväksynyt että tuo ois ollut tilanne jonkin aikaa sitten kun vauva on syntnyt. Nyt pitää vaan ajatella, että ei tää loppujen lopuksi aikaistanut tilannetta kuin kolmella kuukaudella, ja se on loppujen lopuksi lyhyt aika. Mää vaan oon sellainen terveysintoilija aina välillä, ja elämäntapa ulottuu sitten koiraankin... Mut niinku jo aiemmin sanoin, niin totta kai vauva on tärkeämpi kuin koira.

Lara- ja Tiinuliini, mekin kyllä miehen kans katottiin sitä Laran vatsaa isoksi... Tai siis oikeastaan normaalin kokoiseksi, mut se on iso tähän mun säälittävään kumpuun verrattuna. Ois todellakin kiva saada tuollainen kaunis raskausvatsa niinku Laralla! Mut kyllä tää tästä, kunhan ei enempiä peiliin kattele... :LOL:

Onneksi olkoon myös kaikille hyviä uutisia sokerirasituksesta saaneille =)

Shuri ja Onni-Ilona 26+5
 
Onnea kaikille sokerirasituksesta hyviä tuloksia saaneille! :) (Kenelläkään ei tainnut tulla huonoja tuloksia?) Mä en onneksi joudu näillä näkymin rasitukseen ollenkaan, kun ei ole mitään riskitekijöitä, ja ikääkin on just karvaa vaille 25, joka meillä on täällä rajana :)

Tsemppiä ja jaksamista kaikille, joita vaivaa supistukset tai muut vaivat! :hug: Yrittäkää malttaa levätä...

Mä niin nautin kesästä! Nyt on just sopiva lämpötilakin ollut, ei yhtään liian kuuma, mutta aurinko paistaa B) Ja tää energian määrä! Voi kun tämä säilyis loppuun asti! Pihassakin kun ollaan, en millään malta vaan istua hiekkalaatikon reunalla, vaan koko ajan puuhastelen jotain, haravoin tai suihkin trimmerillä menemään :D Sisällä heiluu tiskirätti ja -harja, jopa imurikin :) Ihanaa, ihanaa!! Meillä on tosiaan se kattoremontti nyt menossa, eli kaks miestä on tässä lisää ruokittavana ja kahvitettavana, mutta mä olen vaan nauttinut siitäkin. Tuleepahan pidettyä kämppä ja etenkin keittiö siistimpänä, kun päivittäin on "ruokavieraita". Taidanpa jopa leipoa miehille raparperipiirakkaa tässä joku päivä, kun näyttäis olevan jo raparperia valmiina pihassa :) Mun tekis mieli vaan hehkuttaa tätä mun energiaa koko ajan, joten ehkä mä lopetan tän näpyttelyn nyt ja meen tekemään lounasta!

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)

-dask ja typy



 
Täälläkin puhtaat paperit sokerirasituksesta, vaikka viime raskaudessa oli rd. Hyvä näin!
Täällä kans supistelee edelleen aika ajoin j yritän ottaa rauhallisesti. No nyt alkaa kesäloma ja kaikki kuusi muksua vallan kotona. jee. no kyllä ne isommat toki on avuksikin.
Miehen loma alkaa vasta parin viikon kuluttua.

Huomenna kolme koululaista saa todistukset ja niitä jännätään.

Miia ja Kerttu-Inkeri 26+1
 
Ihania masuja! :) Itsekin kuvailen masua mutta en ole vielä opetellut laittamaan niitä tänne. Antakaapa joku helppo pikaohje siihen!

Diabeteshoitajalla käyty ja sain mittarin. Pari kertaa viikossa pitäis mittailla syöntien jälkeen. Nyt on ollut arvot ihanteelliset kun olen mittaillut ja olen syönyt ihan normaalisti niin kuin ennenkin laskematta hiilareita jne...Oon tosi iloinen tästä, koska pelkäsin, että sokrut on ihan pyllyllään. Puolentoista viikon päästä pääsen kuitenkin ultraan katsomaan vauvan kokoa. Tuohon mittaukseen jää muuten koukkuun, eikä pistäminenkään satu kun se on sellainen kynä millä pistetään. :D

Onni potkii kovasti, ihan meinaa tulla itselle huono olo kun runttaa niin kovin. Mulla tekis mieli koota pinnasänky ja pedata se, voi että kun en malttaisi....

Viime yönä oletan, että supisteli jossain määrin enkö aio leikkiä niitten kanssa jos vielä niitä tulee vaan haen sairaslomaa. Lisäksi oikea jalka ja käsi puutuu niin nukkuessa kuin ihan istuessakin. Huh, on sitä kaikenlaista vaivaa!

MaybeSomeday ja Onni 27+0 :heart:
 
Onnea kaikille hyviä sokerirasitustuloksia saaneille! :flower: Mulla on se vasta edessäpäin jossain vaiheessa.
Tsemppiä kaikille suppareiden kanssa taisteleville! :hug:
Mulla on ollu suppareiden suhteen aika rauhallinen raskaus tähän mennessä.Edellisessä raskaudessa jäin jo kaksi kuukautta ennen äitiyslomaa saikulle supistusten ja selkäkipujen takia.Tosin ne supistukset ei tehny vielä tuhojaan.Nyt on jo pitkän aikaa ollu aikamoista paineen tunnetta,jos joutuu seisoon pitkään.Eilen sitten alko supistella useaan otteeseen aina kun lähti liikkeelle.Inhottavan tuntusia,ei ehkä kuitenkaan välttämättä niin kovin kivuliaita.Kuitenkin,että joutu oikein pysähtyyn.Ja olin vielä vapaa päivällä.Nyt tässä kanssa mietin,että pitää varmaan kohta käydä tarkistuttaan tilanne... :/ Kurjaa tommonen.
Missä mulla muuten luuraa se energinen keskiraskaus?Ei oo täällä näkyny... :LOL:
Nyt pojille ruokaa laittaan!Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
Heppuli ja kettu 23+5
 
Äitiyspakkaus odottaa hakijaa postissa <3

Shuri: Kiitos kovasti kehuista :)

MaybeSomeday: Pikaohje: Rekisteröidy esim aijjaa.com sivulle ja lisää sinne kuva. Sitten otat sieltä linkin (käytän itse aina sitä linkkiä jossa lukee pieni kuva) ja kopioin sen tänne :) Very easy ! :)

Mies tulee jo kohta kotiin ja sääkin näyttäis olevan juuri sopiva, ihanuutta! <3

Lara- ja Nuna rv24+1
 
Tsemppiä niille, joita supistukset vaivaa :hug: . Minulla oli aivan karmeita suppareita rv 21, mutta tilanne rauhoittui sen jälkeen ja nyt ei juurikaan supistele.

Missä vaiheessa te meinaatte alkaa pesemään vauvanvaatteita ja laittamaan tarvikkeita paikoilleen? Välillä jo polttelisi alkaa järjestelemään pieneiä vaatteita kaappiin, mutta sitten taas järki nousee esiin ja sanoo, että ei kannata hätiköidä :) !

-Seawind rv 26+0
 
seawind: Mulla on jo pikkuvaatteet pestyinä kaapissa ja kaikki muukin hankittu. Pinnasänky vain kokoamatta ja jos maltan niin laitan sen kun poksahtaa 30 viikkoa täyteen. Oon myös ostanut pikkuruisia vaippoja paketin ja oikeastaan kaiken muunkin mahdollisen käyttötavaran... Eipähän tarvii enää stressata... :D
 
seawind: vastaile sun kysymykseen... meillä varmaan järjestellään asioita vasta sitten ihan vime tipassa, kun mitään ei ole edes vielä hankittu. Ehkä joskus elokuussa sitten pitää noita hankintojakin alkaa viimeistään tekemään:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja seawind:
Missä vaiheessa te meinaatte alkaa pesemään vauvanvaatteita ja laittamaan tarvikkeita paikoilleen? Välillä jo polttelisi alkaa järjestelemään pieneiä vaatteita kaappiin, mutta sitten taas järki nousee esiin ja sanoo, että ei kannata hätiköidä :) !

-Seawind rv 26+0
Mä haluaisin jo laittaa :) Mutta ei ole kaappia pikkusen tavaroille vielä :)
Varmaan aika pian laitan... ;)

Milläs te pesette vauvan vaatteet? Siis millä pesuaineilla?
 
Sokerirasituksesta sain miäkin puhtaat paperit :) En muista kuin ekan arvon, joka oli 4.3, mutta ne muutkin olivat kyllä reilusti alle raja-arvojen, joten saan jatkaa mässäilyä entiseen tahtiin :D Ensi viikolla on lääkärineuvola, jossa sitten tutkitaan taas alakerta.

Supisteluja ei ole miulla ollut nyt muutamaan viikkoon. Rv 15-22 supisteli kivuttomasti lähes päivittäin, mutta nyt niitä ei ole ollut, vaikka olen touhuillut yhtä paljon. Inhottavaksi vaivaksi on vain tulleet pohjekrampit ja levottomat jalat :/ Mutta sitä samaa oli viime raskaudessakin. Mies onneksi on hieronut joka ilta pohkeet ennen nukkumaankäyntiä.

Vauvakamppeita meinasin alkaa laittamaan valmiiksi varmaan vasta elokuussa. Tällä hetkellä esikoisen vanhat vaatteet ovat miun porukoiden luona säilytyksessä ja ne laatikot pitäisi käydä läpi jossain vaiheessa.. Mitään vauvahankintoja ei olla vielä tehnyt, eikä onneksi suurempia tarvitse edes tehdä. Äitiyspakkauksen hain maanantaina postista, joten se on jo kotona odottamassa. Esikoista odottaessa muistan, miten maalattiin kämppää ja sisustettiin vauvanhuone vasta rv 38+, ja jotenkin veikkaan, että hommat jää nytkin aika loppuvaiheeseen :ashamed:

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Jonspe ja Lilliputti 25+3
 

Yhteistyössä