Syyskuun tulokkaat 2010 **** Heinäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

tervehdys!

ompas tullut kovasti tekstiä!!

en edes muista milloin kävin viimeksi kirjoittamassa tänne.. :/ mutta lukemassa olen käynyt,silloin tällöin.
22.7 oli neuvola ,jolloin oli viikkoja 34+3 typy oli rt ja sf mitta 34,ylä käyrillä mennään :) paineet hyvät,hb hyvä,typy liikkuu tosi paljon sekä sykkeet oli hyvät.
painoa on mulle sitte tullut liian paljon...melkein 20kg!! :eek: :(
ÄP:lle menen 9.8 jolloin arvioidaan typyn syntymäpaino,jännittää,kun aikaisemmat muksut ovat olleet kaikki yli 4kg.
väsymystä podetaan ,ei jaksaisi touhuilla mitään,ja päiväunet täytyis nukkuu heti 2-3h herättyääni yöunilta. :/
supparit on melkein loppuneet kokonaan :eek: eikö typy meinaa syntyykkään..? ;) :D
lonkat ja häpyluu tosi kipeitä,varsinkin kun nukkuu ja on paikoillaan pitkään,liikkeelle lähtö on kuin hidastetusta elokuvasta.. :/ mutta,aikansa kutakin.

on muuten hyvä että kaikki me ollaan yhdes koos vielä =) ,vielä viikkoja jäljellä..mulla niitä olis 5 vkoa "kestettävänä".

minä veikkaan että tähän pinoon eka vauva syntyy 29.7 ,saas nähdä kuinka käy.

nyt pakko mennä unille,kun on rauhallista talossa.

:)



mie ja typy 34+6 :heart: =)
 
Anskuli voi kun vauva malttaisi olla syntymättä,ota rauhallisesti ja lepäile . :flower:

muillekin mammoille malttia matkaan,että vaavit malttais olla loppuun saakka turvallisesti kohdun mukavassa lämmössä,aina parempi näin...toki joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. :)

visitor
 
Anskuli tsemppiä, toivotaan että vauva malttaisi vielä hetken.


Alkuperäinen kirjoittaja solete:
onko iso ongelma, jos hoitopöytä ei ole vesipisteen vieressä? meillä sitä ei oikeen vessaan/kylppäriin saa, niin aateltiin laittaa lastenhuoneeseen.
Meilläkään sitä ei ole vesipisteen lähellä, hoitotaso tulee vauvan sängyn päälle, eikä olisi mahtunut kylppäriin ellei pesukoneen päälle olisi laittanut. Ja uskon että hyvin saa vaihdettua makkarissa ja voi tarvittaessa mennä sinne vessaan pesulle, kun ei kuitenkaan joka vaihdon yhteydessä tarvitse peppua pestä.

Eilen oli kyllä niin ihana ilma kun oli oikeasti viileää, lisää näitä! ja nyt sitten ainakin viikon jatkuu helteet, no, näihinhän alkaa jo tottua..
Mulla flunssa senkun jatkuu ja tosi vetämätön olo :snotty:
Keskiviikkona olisi sitten synnäriin tutustuminen, jee! sitä odotan mielenkiinnolla!

Lahopää-Liisalle laitettu päivityspyyntöä yksärillä.

Mirot 34+1
 
Terveisiä kaikille muuton keskeltä :whistle: Jos saisin valita, en ottaisi muuttoa näin rv30 jälkeen, mutta valitettavasti aina asioihin ei pysty itse vaikuttamaan. Täällä siis pakataan, leikitetään samalla taaperoa, tyhjennetään hyllyjä, yritetään pysyä järjissään... Onneksi itse muuton hoitavat ammattilaiset, mutta kyllä tämä pakkaaminenkin on vain väsyttävää touhua. Supistuksia tulee jonkun verran ja iltaa kohden ne aina lisääntyvät. Toisaalta nyt on lähes mahdotonta levätä silloin kun siltä tuntuu.

Hoitotaso meillä oli kylppärissä, pesukoneen päällä. Kätevää oli, että pyllyn pääsi heti pesemään ainakin sinappikakkavaiheessa :D Itse en käyttänyt kosteuspyyhkeitä vauvan pepun pesussa kuin ihan hätätapauksessa, esim. matkoilla. Pelkkien pissien jälkeen en useimmiten pyllyä edes huuhdellut.

Anskuli, tsemppiä :hug:

Painoa minulle on tullut noin 9kg, eli hiukan enemmän kuin esikoisesta tässä vaiheessa. Toisaalta tällä kertaa myös lähtöpaino oli vähäisempi.

Veikkaan, että ensimmäinen vauva syntyy 10.8. Olen siis optimisti :kieh:

Nyt keittiötavaroiden pakkaamisen pariin. Hauskaa sunnuntaipäivää kaikille!

Tiinuliini ja Vompatti 31+5
 
Pitkään aikaan tänne kirjoitellutkaan, mutta lukemassa olen kyllä käynyt. :)

Nyt piti tulla soletelle kommentoimaan noista, ah niin ihanista, pukamista. Eli miulla kanssa on ollut vaivana nyt kolmessa raskaudessa, tämä nykyinen siis mukaan lukien. Nelosen kohdalla oli tosi kipeät ja isot jo ennen synnytystä, kun oli vatsa sekaisin niin edes auttoi noiden tulemista kyllä tehokkaasti.
Kun menin synnyttämään niin sanoin kätilölle että olen vähän huolissani niistä että räjähtääkö vai mitä kun pitää ponnistaa. :lauhg: Sain niihin puudutusvoidetta kun oltiin tosi toimissa, synnytyksen jälkeen oli kyllä tosi kipeät ja isot, mutta ahkerasti vaan suihkuttelin ja laitoin Shceriproct voidetta niihin, niin hävisivät ihan parissa kuukaudessa. Inhottava vaiva tuo kyllä on.

AngelEyes ja Säihkis 32+2
 
kiitos kaikille hoitopöytäkommenteista ja angel eyes, auttoiko se puudutusvoide synnytyksessä? mulla kans scheriproct käytössä ja syön myös visibliniä ja muutenkin paljon kuituja, ettei tulis ummetusta. välillä vaiva on parempana ja välillä ei meinaa pystyä istumaan. eurgh.
 
Unohdin kommentoida galluppiin, että veikkailen ensimmäisen vauvan saapuvan vielä tämän kuun puolella 30.7. Parempi tosin olisi, jos olisin väärässä ja saataisiin odotella vielä elokuulle. =)

Huomenna olisi neuvola ja siellä saankin sitten vierailla tästä eteenpäin kahden viikon välein. Meillä loppui vaa'asta patterit enkä ole muistanut (lue: halunnut) ostaa uusia. :ashamed: Vähän jännittää, kuinka paljon on lukemat. Olin niin onnellinen, kun rv 22 mennessä ei ollut tullut kuin kaksi kiloa ja rv 28 lukema olikin pompsahtanut jo seitsemään kiloon. :headwall: Nytkin on tullut herkuteltua ihan kiitettävästi, kun mies oli lomalla. Tänään palasi takaisin töihin, joten arki astui taas kuvioihin ja toivottavasti syömiset normalisoituu sen myötä. Seuraavan loman mies aloittaakin sitten tämän kolmosen syntymästä ja on kotona sitten neljä viikkoa. :heart:

Tiinuliinille tsemppiä muuttopuuhiin! :hug:

Kaikille muillekin jaksuja! Tämä mamma lähtee lenkille, kun on vielä suhteellisen siedettävä ilma.


Epeti 32+0 poksista
 
kasassa viel ollaan..estelyt vauvan tulemiselle lopettivat eilen...kokopäivän särki selkään,tuntu kuin selkä olisi tulessa,nyt yöstä asti tunne ollut kuin olisi menkat...jännityksessä täällä tosiaan saa olla et miten tilanne edistyy vai pysyykö vauva viel jonkun aikaa sisällä...saa nähdä kotiuttavatko minut koht kotiin...

32+2 nyt viikkoja
 
ANSKULILLE jaksamista sinne ja koitahan pitää nyt pari viikoa vielä vauveli siellä massussa :hug:

HOITOPÖYDÄSTÄ; meille ai nyt tällä kertaa taida hoitopöytää tullakkaan, molemmista lapsista jäänyt niin vähälle käytölle...vaihdan kuitenkin sen vaipan sängyllä,lattialla tai vast :D!!!

TIINULI; JAksamista muutto puuhiin, meillä muutto puuhat oli tuossa alkuvuodesta kun kärsin huonovointisuudesta ja ei ollut sekään herkkua joten voin vaan kuvitella minkälaista se on isolla masulla!!!

OMA NAPAA; Tänään oli sitte neuvola ja piti olla lääkärikin, mutta lääkäri tilanne tämän viikon tosi tiukka niin jäi se sitte väliin eli jos jotain akuuttia tulee niin sitte pääsee tai syn nytyspäivystykseen. Neuvolassa kaikki sinäänsä ihan ok, pissa puhdas, paineet 118/84, sf 28 ja painoa oli tullut n.500g per viikko...alusta n.5kg eli paino toistaiseksi pysynyt "hyvissä" lukemissa =) . Terkka kyllä kovin koitteli vauvvaa ja oli sitä mieltä että kannattaa pakata sairaala kasseja hiukan valmiiksi, kuten jo tiesinkin niin vauva on todella alhaalla, kiinnittynyt ja kuulemma saattaa tulla koska vaan, mutta sanoi myös että välillä vaikka hän on näin veikannut niin sitten on kärvistelty viimeisillä viikoilla.... :D !!!ja jos kipeitä suppareita tulee kovasti niin tayssiin vaan soittoa herkästi. Mutta kaipa sitä sitten jotain tarvis pakkailla ja ehkä paikkojaki laittaa kuntoon...ostaa kaukalo ja vaunujen hankintakin on vielä niin alkuasteilla!!!

lennilokinpoika 31+3
 
Anskulille kovasti voimia, ja toivotaan ettei ihan vielä syntyisi :hug:

Tiinuliinille tsemppiä muuttopuuhiin, se on vaan niiiiiiiiiiiiiiin tylsää hommaa ihan ilman masuakin painamassa...

Turvakaukalo tulee meille kaverilta, Brion Primo isofix-telakalla

Huh taas hellettä... oli niin ihanaa kun oli raikasta ja viileää! Paljon mukavampi olla kaikin puolin :)
Mä odottelen vaan kovasti niitä ekoja äippärahoja, jotta saisi tehtyä viimeisiä hankintoja. Joutuu varmaan luottokorttia käyttämään että ehditään ennen vauvan syntymää kaikki hommata. On tää kotihoidontuki sitten vaan liian pieni...
Nyt mä aloitan vauvan vaatteiden pesun, on ainakin jotain sitten saanut aikaiseksi :whistle:

mp ja kirppunen 33+4
 
Anskulille tsempit myös täältä. Hienoa että olet vielä yhdessä koossa!

Kaukalosta, meillä on brion primo ilman telakkaa. Muuten ihan näppärä kiinniittää turvavöillä, mutta ainakin meidän farkussa turvavyö menee helposti kuormaliinaksi, jolloin istuin on vähän vaikea ottaa pois. Varsinaista kaukaloon sopivaa matkaratasta ei ole, mutta toi brio kaukalo mahtuu carenan rattaisiin sisälle ja on ihan tukeva, kun rattaiden selkänojan nostaa vähän pystyyn. Toimi kyllä hyvin. Testasin muuten tuossa muutama päivä sitten huvikseni, että meidän puolitoistavuotias esikoinen mahtuu edelleen kaukaloon. Pää jää ihan reilusti sisäpuolelle, jalat tosin tulee jo aika paljon yli. Ei siis mikään mukava matkustusasento jalat solmussa, mutta kuitenkin... :LOL:

Jessus että on taas hiostava ilma... Miten tää on edes mahdollista näillä leveysasteilla...?!?

V ja R 33+5
 
En kestä tätä hellettä. Pakko juoda paljon ja sitten pissattaa jatkuvasti. Hikoilu ja tää väsymys toivottavasti näitä viikkoja ei ole enää montaa jäljellä mulla. Maksimissaan 7vk ja hyvällä tuurilla 3vk :LOL: Mulla on painoa tullut 13kg ja lisää kerkiää tulemaan. Toivottavasti lähtee itsestään aikanaan pois koska mä en ole mikään laihduttaja ihminen. Mä veikkaan ensimmäisen vauvan syntyvän 5.8 =)
 
Moi!

Tiinuliinille tsemppiä muuttopuuhiin. Meillä on muutto mitä luultavammin edessä syyskuussa, joten ihan viimesilläni tai sitten ihan pienen vauvan kanssa joudun muuttopuuhiin. :eek:

Meilläkin on turvakaukalona Brion primo telakalla. En kyllä suostuis edes käyttämään turvakaaukaloa jota ei saa isofixeillä kiinni, niin näppärää se on. =)

Oma olo on nyt taas ok. Supiteluja, selkäkipuja eikä mitään muitaakaan vaivoja ei ole ollut. =)

marza ja onnianni rv 30+3
 
Tiinuliini Tsemppiä muuttohommiin! :)

Epeti Meillä on huomattavissa samaa "vikaa", että mies kun lomailee, niin tulee kyllä herkuteltua paljon enemmän kuin arkirytmissä! Onneksi nyt ei pahemmin ole painoa kuitenkaan kertynyt...

Anskuli ja lennilokinpoika Toivottavasti teillä pysyy vielä pienet kyydissä!

Mun puolesta sais kanssa vähän viilentyä, mutta säätiedotusten mukaan turha toivo, huomenna ja ylihuomenna ainakin 33°... :whistle: Eipähän tarvii paljon nokkaa ulos näyttää, kun tuntuu että pyörtyy. Onneksi pojua ei tunnu paljon vaivaavan kuumuus, ihan oma itsensä on ollut koko kesän.

Jakselkaahan helteissä, supistuksissa ja muissa vaivoissa! :)

-dask ja typy 31+4
 
Heipä hei kaikille!

Itse kotiuduttiin yli viikon reissulta ja kyllä se kuulkaan on niin ihanaa tulla kotiin ja omaan sänkyyn että ei ole tottakaan!!!!

Toivottavasti kaikilla pysyy vielä pikkuasukit yksiöissään!

Täällä aika tukalat olot kanssa. Suppareita tulee edelleen, antibiootti kuuri syöty tuohon streptokokkiin, liitos kivut kovia ja etenkin kun yöllä kääntää kylkeä niin voi sylvi sentään :x , pari päivää painanut oikein urakalla kylkiluihin ja keuhkoihin.....Sintti sätkii ja muljuaa minkä kerkiää. Hikottelee niin kuin siskonsakin aikoinaan.....se on häijyn tuntusta.

Jaa mutta nyt pitää mennä tytön kanssa suihkuun.

Jaksamista kaikille :attn: :attn: :attn:

Ninnananna ja Sintti 31+4
 
Kävin tänään neuvolassa ja yllätyksekseni Hb 102! En ole kyllä erottanut tästä hellepuuskuttelusta, jos tuosta jotain oireita on ollutkin. Pakko alkaa syömään rautaa. Pissassakin kasvoi ehkä sekaflooraa, tai sitten vain kontaminaatiota, mut käyn huomenna uudessa virtsanäytteessä. Mitään oireita ei ole olllut... Painoa on tullut 650g/vko yht. 14kg. Oon siihen edelleen tosi kypsä. Tuli jotenkin rähjäinen ja väsynyt olo tuon neuvolakäynnin jälkeen - heti alkoi matala Hb:kin oireilemaan :). Mun puolesta voisi alkaa raskaus jo loppuakin!

Käytiin kokeilemassa telakkaa takapenkille kahden turvavyöistuimen kanssa, mut ei todellakaan mahdu, eli 6v. saa siirtyä etupenkille. Ystävä myisi Klippan merkkistä turvakaukaloa telakalla puolella siitä hinnasta, mitä Britaxin kaukalo ja telakka, eli taidan ostaa sen.

Koittakaa jaksaa helteitä! Tänään oli ainakin Helsingissä järkyn kuuma päivä eikä taida huomenna olla yhtään parempi!

Liisa&Liisa 32+1
 
Moikka!

En ole vissiin muutamaan kuukauteen käynyt kirjoittelemassa. Mukana olen silti jutuisssanne. Jotenkin sitä ei saa vaan itsestä irti, että kirjoittaisi kuulumisia.

Anskuli Paljon tsemppiä. Toivottavasti pikkuinen malttaisi vielä muutaman viikon olla vatsassa. Aika jännittävät paikat sinulla kyllä on :eek:

Kaukalosta Meillä oli esikoisella käytössä Gracon logiso s telakalla. Oli kyllä tosi näppärä kun kaukalon sai vaan asetettua paikalleen eikä tarvinnut käydä turvavöiden kanssa säätämään. Ja meillä myös matkarattaat, joihin sai kaukalon kätevästi napsautettua paikalleen, eikä tarvinnut alkaa vauvaa siirtelemään edestakaisin rattaisiin ja kaukaloon. Tooosi näppärä keksintö!

Galluppi: Aluksi ajattelin, että ekan vauvan syntymä menisi tuonne elokuun puoleen väliin, mutta täällä on nyt aika paljon supistelijoita, joten veikkaan, että eka vauva syntyy 2.8.

Itselläni on vieläkin tosi hyvä olo. Ei selkäkipuja, ei liitoskipuja. Supisteluja tulee nykyään päivittäin, mutta ne ovat kivuttomia ja varmasti ihan harmittomia, joten en pidä niitä minään ongelmana.
Viimeksi neuvolassa hb ei ollut noussut yhtään, joten syön nykyään 2 Obsidania/pv. Sf-mitta oli 30cm, painoa tullut yhteensä 6,5kg, rr hyvä. Eli siis kaikki oikein hyvin. Sokereita edelleen mittailen kolmesti viikossa mutta eipä niissäkään ole mitään häikkää ollut vaikka olenkin herkutellut :ashamed:
Seuraava neuvola viikon päästä, ja sitten viikolla 36 pääsen synnytystapa-arvioon äitiyspolille. Saa silloin tietää vähän painoarviotakin.

Koittakaahan kestää näitä helteitä ja ekstra paljon tsemppiä kaikille supistelijoille :hug:

Aplo ja Einari 32+6 (hitto, kun en muista menikö noi viikot nyt oikein :LOL: )
 
Onkos kellään vinkkejä semmoseen vaivaan, kun ruoka ja juoma nousee kokoajan ylös? Kai tämä on joku närästyksen muoto? Oksennus siis kokoajan tuloillaan jos esim kumartuu.. Alkaa pänniä jo kun ei uskalla edes röyhtästä :D Närästyslääkkeitä en saa alas, maistuvat niiin pahalta...

Jännä juttu, että elokusiiin ja lokakuisiin on syntyny vauvoja, mutta tänne ei. :) Hyvä niin toistaiseksi ainakin! Voimia supistelijoille ja muille "vaivasille"!

Lara- 31+4
 
Nyt mä valitan! :)

Tänään ekan kerran on ollut jotenkin tuskainen olo. Siis ei oo supistellut eikä mihinkään oo sattunut mutta ahdistavan epämukavalta tuntunut. Voipi olla, että nyt riittää tämä kuumuus tälle kropalle ja siitä johtunee nämä tuntemukset. Samalla sitten tajusin, että vaikka laskettuun aikaan on vielä 8 viikkoa niin vauvahan voi syntyä koska vaan. Miehelle sanoinkin, että varmistetaan ettei pikkutyyppi synny ajoissa eli laitetaan kaikki valmiiksi vauvaa varten. Pinnasänky sitten koottiin ja vähän huonetta järjesteltiin.

-eeva- ja pikkutyyppi 32+1
 
Anskulille tsempit, erittäin jännittävää!

Hoitotaso tulee meille vessaan pesukoneen päälle, ei oikein mahdu hoitopöytää mihinkään.

Pinnasänky ostettiin eilen ja tuleva isä sen jo kokosikin tuohon makkarin nurkkaan tulokasta odottamaan. Halusin sen jo paikoilleen, koska se on koulutusvälineenä kissojen takia. Opetan siis meidän karvapallot siihen, ettei pinnasänkyyn mennä. Mahdoton tehtävä? Saa nähdä. Uskon, että ne oppii siihen, ettei pinnasänkyyn mennä silloin, kun me ollaan paikalla mutta siellä sikaillaan senkin edestä sitten, kun me ei olla :D No, on tuossa makkarissa ovi, että se kiinni vaan, jos siltä alkaa näyttää. Mitään verkkoja en siihen päälle halua. Meillä kissat eivät myöskään ole pöydillä eivätkä työtasoilla (paitsi välillä "vahingossa" tämä sääntö kisuilta unohtuukin) ja ovat myös oppineet jättämään kukkien mullat rauhaan, joten ne oppivat kyllä senkin, ettei pinnikseen mennä silloin ainakaan, kun me ollaan kotona.

Neuvolakuulumisia: sf-mitassa noustiin taas käyrälle, joten tarkkailu jatkuu ens neuvolassa. Veikkailinkin, ettei tässä nyt mitään hätää ole. Vauva oli kääntynyt pää alaspäin, saa nähdä, kuinka kauan siinä pysyy. Veikkaan, että kääntyilee vielä miten tykkää. Mun paino oli pompannut ihan liikaa mutta enpäs ookaan yhtään katsonut, mitä suuhuni laitan. Olkoon tuo empiirinen koe siitä, etten tosiaankaan voi olla vahtimatta syömisiäni :D Alusta olen kerännyt nyt 10 kiloa painoa, huh. Vähän liikaakin tähän vaiheeseen mutta itsehän ruhoni kannan. Verenpaine oli hyvä, samoin hemppa. Sydänääniä terkka on ihastellut ihan joka kerran, kun ovat niin terhakat ja terävät. Tottakai :D

Töitä vielä kolme viikkoa jäljellä ja vointi sen verran hyvä, että varmaan jaksankin painaa nuo loputkin viikot. Ihan hyvä kyllä, että voin hyvin. Pientä kremppailua on toki muttei mitään sellaista, ettei kestäisi tai jaksaisi. Helteet toki uuvuttaa. Nautin suunnattomasti viikonlopusta, kun oli viileämpää. Nyt ei oikein taas nappais.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Sannimarja ja nöpö 32+2
 
Meikäläisellä eka ÄIPPÄLOMAPÄIVÄ!!!

Varhennetulle jäin.

Neuvola olis kanssa tänään....miten tuo puntari voikin hirvittää....melkein 20kg tullut lisää..... :whistle:

Ninnananna ja Sintti 31+5
 
Lara Täällä toinen joka on oksennus kurkussa lähes koko ajan. Närästää juu. Yölläkin heräsin siihen, kun karvasteli kurkussa ja sai nieleskellä. Rennie onneksi tuo mulla helpotusta. Yöllä käytän montaa tyynyä ja sen johdosta aina niskat jumissa.

Anskuli Toivotaan, että pikkuinen vielä malttaisi oman yksiön puolella.

Olen täällä yksin kotona. Tytöt lähti mummon ja papan kanssa mökille oiken yöksi. Ihan hyvä, kun nämä helteet lamauttaa mut täysin. Juuri heräsin ekoilta päikyiltä :) . Onneksi on tuollainen ropellituuletin, joka vähän helpottaa oloa. Ulos ei voi nenäänsä näyttää.

Jaksuja kaikille näihin helteisiin !
-Poni 33+0 poksista
 
Anskulille tsemppiä, että pieni malttais vielä hetken sisätiloissa :) Muillekin supistelijoille voimia!

Minä jäin lomalle, ellei töihin käsketä, niin olen nyt sitten tämän ja ensiviikon lomalla, ja sitten alkaakin ihan virallinen äitiysloma. Oli niin turhaa pyöriä turhanpanttina työpaikalla, että koin mukavammaksi olla kotona ja pidellä lomarahavapaita. Onkin ollut ihan loistava ratkaisu, nämä helteet imee kyllä kaikki mehut meikäläisestä! Sais loppua jo, tai ainakin hieman inhimillisempiin lukemiin tipahtaa..

Olo on muuten pysynyt ihan hyvänä, suurempia vaivoja ei ole ilmaantunut. Maha näyttää tipahtaneen jo ihan selvästi, ja tuntuu itsestä jo paljon pienemmältä :D Tosin se ei missään vaiheessa kovin ylhäällä ole ollutkaan, kun vauva on viihtynyt raivotarjonnassa koko ajan.. Toivottavasti pysyykin, eikä lähde enää urheilemaan!

Vihdoinkin ajattelin alkaa vaatteita vaaville pesemään. Aika menee niin kovaa kyytiä, että muuten voi tulla jo hoppu, jos vielä kovin venyttää :) Muuten alkaa aika kivasti jo löytymään ne pakolliset tarvikkeet, amme pitänee vielä käydä hakemassa jostain, muut ehtii sitten kun vaavi on syntynyt, ja huomaa mitä kaikkea puuttuu :D

Hoitopöytä meillä on "vauvan" huoneessa. Ei olisi mahtunut kylppäriin, ja meillä on päältä täytettävä pesukone, joten sekin olisi tuntunut hankalalta paikalta. Onneksi hoitopöydän ja kylppärin välimatka on lyhyt, joten en usko että tuottaa ongelmia. Pinnasänky meillä on makuuhuoneessa, ja olisi sinne mahtunut hoitopöytäkin. Kuitenkin ajattelin sen järkevästi niin, että jos vauva on levoton, tai yöllä pitää alkaa vaipanvaihtopuuhiin, niin minä annan miehelle nukkumisrauhan, ja hipsuttelen sitten toiseen huoneeseen vaihtelemaan vaippoja. Meillä on myös sänky tässä huoneessa, jonne sitten joko minä voin jäädä vauvan kanssa, tai mies voi tulla evakkoon, että saa nukuttua :)

Minä olen myös mietiskellyt, että meillä on sujunut hyvin, kun ei yhtään vauvaa ole vielä putkahtanut maailmaan. Pidetään sama linja, ja yritetään sinnitellä ainakin elokuulle!

Katrin ja mini 33+4
 

Yhteistyössä