Syyskuun tulokkaat 2010 **** Heinäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

painogallup lähtöpaino ennen raskautta oli 58kg, bmi 22, nyt paino 72, 7 eli painoa tullut..öööh... 14,7kg! mut en ole pätkääkään huolissani, edellisessä raskaudessa kiloja tuli kamalat 24kg jotka karisi pelkällä imetyksellä neljässä kuukaudessa, joten... ihan hyvä vaan jos on vähän rasvaa varastossa :D

Hoitopöydästä Viimeksi meillä oli hoitopöytä makuuhuoneessa kun muualle mahtunut ja tosi hyvin toimi sielläkin =) Nyt kun on isompi kämppä niin saadaan laitettua kylppäriin, meilläkin tarkoitus hankkia se ikean halppis, ei vie paljoa tilaakaan :)

Vaunuista Meillä on esikoiselle ostetut emmaljungat ja hyvin kestivät joten samat käytössä toisellakin. Pitäs kyllä ostaa niihin esikoista varten seisomalauta jos vaikka tulee tehtyä niin pitkiä kaupunkireissuja tms

Turvakaukalosta Ollaan mietitty joko britaxin baby safe plussaa tai sit jotain maxi cosia. Endotar Mistä löysit britaxin tarjouksesta?

Onko kaikki teistä jo laitellut/ostanut vauvan tarvikkeet valmiiksi? Tuntuu että en ole saanut itse yhtään mitään aikaiseksi ja kiirehän tässä jo kohta tulee kun ei oikein mitään ole tullut vielä hankittua :eek:

Tänään on oikeen kunnolla särkenyt tai painanut häpyluuta, voiskohan olla että vaavi olis taas pääalaspäin ja painais johonkin?
Onko muuten kellään ollut hiiva vaivoja nyt raskausaikana? Musta tuntuu että mulla on jatkuva hiiva päällä. Ei viitsis kokoajan noita hiivalääkkeitäkään käyttään :| Olen jo yhden antibioottikuurinkin joutunut vetämään oireettoman pissatulehduksen takia.

Möhömahis 33+0

Moikka!

Tyyty, mä jouduin esikoista odottaessani tarkkaan valvontaan vauvan koon takia. Jo rakenneultrassa vauva arvioitiin pieneksi ja sain kontrolliajan noin kuukauden päähän. Sielläkin vauva arvioitiin pieneksi ja sain vielä yhden kontrolliultran taysiin noin kuukautta ennen laskettua aikaa. Siellä kuitenkin todettiin vauvan olevan ihan normaalikokoinen, jopa hieman keskivertoa suurempi. :D Esikoinen meni pari viikkoa yli la:n eli syntyi rv 42+2. Synnytys käynnistettiin ja vielä kaksi päivää ennen vauvan syntymää vauvan arvioitiin painavan n. 3500 g. Vauvan syntymäpaino oli 3950g. =)

Ja mä en kyllä usko tuohon että jos esikoinen syntyy aikoinaan, ei seuraavatkaan lapset mene yli la:n. Mun kaveri sai esikoisen laskettuna päivänä ja kakkonen syntyi 42+.

Närästys on ilmeisesti alkanut vaivaa täälläkin. :eek: Mua ei ole IKINÄ ennen närästänyt, joten ihan varmuudella en osaa sanoa minkälaista se on. Mutta mulla kans meinaa koko ajan tulla oksennus ja varsinkin kumartaessa paha maku tulee suuhun. Pitää vissiin auttaako nuo närästyslääkkeet mitään...

Mulla loppuu huomenna hoitovapaa ja maanantaina alkaa kesäloma jonka jälkeen heti alkaa äitiysloma. :D =) Nyt loppuu siis vähäks aikaa köyhät ajat. :LOL: Kävin tänään heti laittamassa lomarahoja sileeks ja hankin itselleni geelikynnet sekä kävin kampaajalla. Kummasti piristi oloa. :D

marza ja onnianni 30+6

Alkuperäinen kirjoittaja möhömahis:
Turvakaukalosta Ollaan mietitty joko britaxin baby safe plussaa tai sit jotain maxi cosia. Endotar Mistä löysit britaxin tarjouksesta?

Onko kaikki teistä jo laitellut/ostanut vauvan tarvikkeet valmiiksi? Tuntuu että en ole saanut itse yhtään mitään aikaiseksi ja kiirehän tässä jo kohta tulee kun ei oikein mitään ole tullut vielä hankittua :eek:
Vantaalta A-T Lastenturvasta ostin sen Britaxin turvakaukalon, tosin jo toukokuussa, joten en tiedä onko tarjous enää voimassa. :D

Ja meillä ainakin on kaikki vauvan tarvikkeet valmiina, pitää ostaa ainoastaan lisää vaippoja, sekä vauvalle että itselle :LOL: Ellei sitten ole unohtunut joku tuikitärkeä juttu, mutta ainakin tuntuu että kaikki tarpeellinen (ja tarpeetonkin) on hankittu. Aloitin tosiaan valmistautumisen jo toukokuussa, joten onhan tässä ehtinyt. :)

mulla on vasta vaatteet pestynä ja viikattuna, tosin hoitopöydän päällä vielä. Pitää hommata jotain koreja sinne kaappiin jotta olisi helpompi pitää pikkuiset vaatteet järjestyksessä.
kaukalo tulee olemaan brion primo isofix-telakalla, ostetaan se kaverilta.
kantoliina on hommattu, saan sen nyt viikonloppuna.
pikkuvaippoja pitänee vielä ostaa ja tuttipullon tutteja, tutteja, liivinsuojia, kantokoppa rattaisiin... oliskohan siinä kaikki? olen varma, että nää jää kaikki viime tippaan :xmas:

painogallupiin Mun lähtö BMI oli reilu 22, en muista tarkkaan. Nyt painoa tullut n.10kg, siitäkään en ole ihan varma, kun en hyppää vaa'alla edes joka viikko :) Vähemmänkin olis tullut, jos helteillä jaksais edes käydä vähän kävelyllä, mutta mitään en oo kyllä jaksanut tehdä pakollisten hommien lisäksi!

valmistautumisesta Vauvan vaatteet on kyllä ostettuna ja esikoisen vanhat vaatteet käyty läpi, mutta vaatteet on vielä pesemättä pahvilaatikoissa, eikä niille ole kyllä vielä missään tilaakaan, kun vaatehuoneen rakennus on kesken ja esikoisen vaatteet edelleen hoitopöydän laatikoissa. Toivottavasti mies saa ajoissa vaatehuoneen valmiiksi! Vaipat, liivinsuojat, tutit ja omat siteet on kaikki ostamatta vielä, täytyy napata ne joku päivä ruokakaupasta mukaan.

Mitähän muuta mun piti vielä kommentoida... Nää helteet ei yhtään sovi mulle, pää on ihan pehmeä koko ajan! Onneks tänään on jo vähän viileämpää ja äsken satoikin vähän.

Ainiin Anskuli oli päässyt kotiin, tosi kiva! :)

-dask ja typy 31+1

olettepas te saaneet tänne taas kovasti teksiä aikaseks =)

MÖHÖMAHIKSELLE tervetuloa joukkoon

Loistavaa kuulla että ANSKULI On päässyt kotiin ja pikkuinen vielä matkassa mukana!!!

PAINO GALLUPPI; ennen raskautta 63kg BMI 22, nyt paino noin 68,5 eli hiukan reilut 5kg tullut...viime raskaudessa painoa taisi tulla noin 12kg ja varmaan siihen nytkin päästään!!

VAUNUISTA:Meinasin tilata sieltä hollannista, mutta nyt olen miettinyt että kaipa ne helpommin saisi kun ostaa täältä brion singejä teksi mieli...värit ei vaan oo mielestäni kivat

KAUKALOSTA; Brion primoa telakalla oon ajatellu...aikasemmin oli gracon kaukalo(jalustallinen malli) ja tykkäsin siitä. Ollaan vaan annettu se pois ja jos ostan noi singit niin toi brion primo passais siihen runkoon!

OMAA NAPAA; ihanaa kun tänään on viileempi..eilen kävästiin perheen kanssa kylpylässä kun oli niin tuskasen kuuma ulkona...no yöllähän sitte jonki verran supisteli, mutta yllättävän vähän, varauduin pahempaan. eli täällä vointi ihan kohtalainen ja sain jopa muutamat vauvan vaatteet pestyä...jipii :D

lennilokinpoika 32 tai 32+1 :D

Viimeisen viikon aikana on joko kohtu kasvanut tai Pikkis vaihtanut asentoa, mutta nyt ollaan siinä pisteessä, että maha ahdistaa. Tuntuu ettei henki kulje... Ja rintalastan kohta alkaa puutua. Vanhoja tuttuja juttuja ekasta raskaudesta, mutta oisin ilmankin mieluusti mennyt. :|

Sairaalakassin taisin viimeksikin pakata vasta synnärille lähtiessä kun vedet meni. Eipä sinne niin ihmeitä tarvitse. Mutta voishan sitä jossain vaiheessa alkaa harkita sen pakkaamista.

Turvaistuimena on jo esikoisellakin ollut Gracon Logigo S telakalla. Telakka on kyllä niin näppärä, että en muuta harkitsekaan. Siskolta sain vielä siihen heidän pikkumiehen vanhan "jääkarhu"-pussin. Sitä kun en esikoiselle tullut hommanneeksi. Muutenkin alkaa kaikki olla hommattuna. Paitsi niitä vaippoja pitäis itselle muistaa ostaa :D

Onneksi helpotti helteet. Olo on selvästi parempi jo nyt!

Papupata & Pikkis

Kylläpä on taas luettavaa, täytyy syventyä paremmalla ajalla!

Tänään 34 viikkoa täynnä! Taas yksi rajapyykki saavutettu =) ! Maanantaina pääsen sairaalaan hakemaan eräpäivää (= käynnistysaikaa). Vaihtoehtoina on väläytelty 27.8. tai 30.8. Hui miten vähän aikaa enää noihin päiviin....

Painoa on tullut noin 8kg. 25 viikon jälkeen paino ei ole noussut yhtään, vaan nuo kaikki on syöty ennen sitä!

Anskuli, kiva kun pääsit kotiin odottelemaan.

-Seawind

Moroo!

ANSKULI, kestä vielä hetki ennen kuin jakaudut! :)

Painogallup
Mulla painoa n.7.5kg tullut. Viimesen kuukauden aikana ei ollut painoa kerääntynyt kuin 44g/vko.. Ku tähän asti nousu on ollut n. 350g /vko. En muista miten BMI lasketaan enkä jaksa tarkistaa nyt :)
Helteet tehny tehtävänsä, ruoka ei maistu. Oon elänyt pääasiallisesti ananaksella, vesimelonilla, maitorahkalla, jäätelöllä, leivällä sekä salaatilla viime kuun :( Ei pysty syömään mitään lämmintä ja kunnollista..
No ehkäpä tämä tästä..

Joku sanoi, että rautaa ei saa syödä jos hg on noussut takaisin 120 ?! Onko se niin? Miksi terkkari ei sanonu mitään maanantaina, kun mulla oli hg 123.. (2 ed.kertaa 106 ja 114)
Se vaan kysy, että voisikohan tuo johtua että olet kuivumassa.. :/ Mä sit vaan sanoin, että juon vettä 3-4l / päivä.. no sit se alko paasaa siitä, että ei saa liikaa juoda.. ja pitää suolatasapainoakin pitää kunnossa.

Toi sijainen on ollu niin ihmeellinen, onneks ens kerralla on jo oma täti :whistle: Ja seuraava neuvola on jo kahen viikon päästä, jeee!

Mulla alkaa huomenna n. 2 viikon yksinelo.. :( TYLSÄÄÄÄÄÄ.. Mä en tykkää olla kauheesti yksin ja saatika jos ei ole mitään tekemistä.

Suppareita tulee ja menee täälläkin.. painontunne on onneks hävinnyt aikalailla. Oon nyt ollu töissä ja yritän olla loppuun asti.. en sit hajoile himaan ens ja seuraaval viikol kun mies on matkalla.
Mä NIIN toivon, että saan energiatasot takaisin nyt kun ilmat viilenee.. vois vaik vähän siivoilla jne. Nyt on kämppä ku POMMIN JÄLJILTÄ :LOL: Ei vaan huvita.

Sit pitää silitellä beben vaatteet.. ja laittaa ne koko-järjestykseen kaappiin. Nyt ne on vaan pestynä tungettu kaappiin ;) Sit vois sänkyä laittaa valmiiks jne.
Mä olisin jo henkisesti AIVAN valmis synnyttää tän pienokaisen :)

Oli kuulemma vähän jo laskeutunut maanantaina kun th tunnusteli. Ja arvioi että ei tule isoa vauvaa.. n. 3-3,5kg.. Ehkä kivempi mennä synnyttämäänkin kun ajattelee, että se ei ole ainakaan 4kg.. (vaikka oikeesti olisikin) Ei pelota niin paljon kun ei tiedä :D

Auts.. nyt supistaa ja jomottaa menkkakivun tyyppisesti.. :/

Mä tästä alan suunnittelee kotiin lähtöä töistä..

Palataan taas!

Lätäkkö + bebe 32+6 (huomenna taas poksujuhlat!!) :) :heart: :D

lätäkkö, musta on kiva lukea pitkiäkin kuulumisia! :attn: Ylipäänsä on tosi kivaa, kun porukka täällä niin avoimesti puhuu kaikenlaista =) Ja siitä lisäraudasta: kun synnytys alkaa olla suht lähellä (oisko raja sit rv34?), ja hemppa on hyvällä tasolla, niin lisärauta pitäis lopettaa. Tai siis näin th mulle sanoi. Jos vauvan hemppa on liian korkealla, eli ne bilirupiinit vai mitkä on liian korkealla, niin se aiheuttaa vauvalle sitä keltaisuutta. Maksa ei jotenkin tarpeeksi tehokkaasti toimi. Mut ainakin multa nyt sit kahden viikon välein hemppa mitataan, ja jos se on laskenut paljon, niin sit tietty saan syödä taas rautaa.

Valmistautumisesta.
Meillä taitaa nyt olla kaikki valmiina =) Tällä viikolla ostettiin kynsisakset ja niistäjä. En ainakaan keksi mitään, mikä pitäis vielä hankkia... Tutteja ei aiota ostaa etukäteen, kun ei haluta opettaa vauvaa tutille. Tietty saattaa olla, että vauvan imemisen tarve on sit niin suuri, ettei muuta vaihtoehtoa ole kuin tuttia tarjota, mutta äkkiäkös sen tutin käy sitten ostamassa.

Sairaalakassinkin pakkasin, vaikka alunperin en aikonut sitä valmiiksi tehdä. Kassiin ei kyllä pantu vielä vauvan kotiutumisvaatteita. Kattoo sitten millaisella säällä tilliäinen sairaalasta lähtee. Ja jotenki musta tuntuu kivalta, että mies sitten saa valkata ne vaatteet =)

Shuri ja Onni-Ilona 34+5

Painogalluppiin. Bmi oli jotain 22 ja nyt tullut 6 kg, mikä on vähän vähemmän kuin esikosta samaan aikaan oli. Lopulta tuli 14 kg, mistä oli muutama kilo lopun turvotusta. Nyt ei vielä turvota. Tulee sen minkä tulee, ei jaksa stressata. Esikoisesta kaikki lähti vasta joskus 6 kk:n paikkeilla.

Täällä on tänään ollut selvästi viileämpää lähinnä tuulen ansiosta. Sinänsä kiva, mut en oo kyllä saanut tehtyä mitään ihmeempää. Vauvan tavarat on vielä esikoisen jäljiltä pahvilaatikossa, eikä mitään muutakaan ole laitettu. Saas nähdä saanko mitään laitettuakaan ennen h-hetkeä. Siinä sitten supistusten keskellä paniikissa pakkailen sairaalakassia ja siirtelen vaatteita lipastoon ja kiljun miehelle, että käy ostamassa tutteja ja järjestää esikoiselle hoitajan ja... En tiedä miten olen tämän asian suhteen niin saamaton, tarttis nyt vaatteet ainakin käydä etukäteen läpi.

Vetku ja Ruttu 34+2

valmistautumisesta Meillä on ihan kaikki valmiina. Jostain syystä on ollut aikaa laitella. Pyykin viikaus kuuluu niihin sallittuihin kotitöihin, joita voin tehdä. Lakanat mummo lupasi tehdä pinniksen, kun tytöiltä on jäännyt niin vaaleanpunaisia lakanoita. Ne siis vielä puuttuu. Sairaalakassia en juurikaan pakkaa. Meillä sairaalaan matkaa vain 50 km niin mies ja tytöt kuitenkin käyvät ja tuovat sitten jos jotain erikoista tarvii. Hygieniatarvikkeet, imetysliivit ja kamera mukaan.

lisäraudasta Mulle th juuri eilen sanoin, että loppuun asti saa rautaa syödä, kun synnytyksessä se kuitenkin laskee. Eilen hb oli 125, joka on mulle normaaliin 140-luokkaan kyllä vielä matala.

Ilma vähän inhimillisempi kuin eilen, mutta kestohiki päällä siitä huolimatta.
-Poni 33+3

Eilen kävin shoppailemassa viimeisiä puuttuvia juttuja, nyt on sen verran hyvin kamat kasassa, että senkun vauva syntyy vaan :)

Painogalluppiin, mulla oli bmi jotain 24, ja nyt on tullut 10 kg lisää. Terkka ei ole huomautellut, mutta itseä vähän on kauhistuttanut, saa nähdä kuinka kilot tippuu pois sitten synnytyksen jälkeen ja millä tahdilla..

Raudasta, mulla oli viikko sitten neuvolassa hb 119. Lisärautaa en terkan mielestä vielä tarvitse. Normaalisti mulla hb ollut n. 145, joten on tuo siihen verrattuna kovin alhainen, mutta en minä sitten sitä lisärautaa ole syönyt, kun ei ole käsketty :) Saa nähdä, kuinka alas sen pitää mennä, ennen kuin käsky käy.

Vaunut voisi vielä käydä ostamassa, tosin on minulla sellaisetkin jo, mutta ei mieleiset, joten jotkut kivat pitäisi saada :D Pitää vaan ottaa mies mukaan, että löydetään sellaiset, mitkä sopii molemmille ja miellyttää kumpaakin.

Katrin ja mini pokspoks 34+0

Painogallup ennen raskautta painoin n. 60kg, bmi taisi olla 22 luokkaa. Painoa on tullut tähän mennessä huimat 19kg. Mutta minkäpäs teet, ei voi sanoa, että syömällä olisi tullut. Tai sitten jos 20kg tulee muutamasta pullasta / vko niin sitten :D Toki harmittaa ja ärsyttää itellä nämä kilot, mutta toisaalta kun tiedän että niitä ei oo "syömällä syöty", niin minkäpä näille voi. Toivotaan, että lähtee imetyksellä pois!

Me aateltiin ens viikolla lähteä ostaan viimiset tavarat. Vaunut ja rintareppu on vielä hankintalistalla, tosin tuon repun tilaan netistä. Sitten tuttipulloja, harsoja, vaippoja jne. pientä. Ja itelle täytyy varmaan ostaan imetysliivejä, en oo muistanu niitä ollenkaan :ashamed: Miten muilla on kuppikoko muuttunut? Mulla oli ennen raskautta A75 ja tällä hetkellä puristaa taas viimisin ostos, eli D85 :eek: Voi kyllä sanoa, että elämäni ensimmäistä kertaa mulla on oikeesti rinnat =) Äiti pelotteli, että jos oon häneen tullu, niin kasvaa vielä kun maito nousee, maitoa kun on ainakin äidillä tullut todella paljon.

Mie en kyllä ees meinannu pakata sairaalakassia etukäteen, eiköhän tuon ehdi lähtiessäkin.. Luulisin :D

Lääkäri arveli asukin painoksi jo 2,8kg.. Ja sanoi, että jos nyt jo syntyy niin ei enää pidätellä, antaa tulla vaan.

Kiira + masuasukki 34+5

Muikkis kaikille.

Täällä kärsitään supistuksista - välillä niitä on ihan kamalasti ja tosi kipeitäkin mutta lepäily, Panadooli ja lämmin suihku helpottavat niitä, välillä taas tulee pelkkiä inhottavia kiristyksiä. Eilisilta ja viime yö menivät ilman yhtäkään supistusta, mikä tuntui aika taivaalliselta, mutta tänään taas on masua kiristellyt ihan helllvetisti, kun oon joutunut olemaan aika paljon liikenteessä. Pitää siis ottaa nyt taas iisisti tässä. Tosin mulla tuppaa nykyään noita suppailuja tulemaan vaikka olisin koko päivänkin vaan makaillut eli ei se lepokaan enää välttämättä auta. Täytyy nyt sitten vaan kestää ja lähteä synnytyspäivystyksessä käymään, jos olo alkaa olla liian tukala. Onneksi maanantaina poksuu jo 33. raskausviikko.

Painosta, mulle on nyt tähän mennessä tullut kymmenen kiloa josta osa turvotusta, jalat nytkin aivan kamalan näköiset ja käsissäkin on alkanut olla turvotusta iltaisin.

Kuppikoosta, mulla kuppikoko pysynyt samana kuin ennen raskauttakin eli on edelleen 75C, kaippa se tuosta sitten kasvaa parilla kunhan maito nousee synnytyksen jälkeen.

Vauvan tarvikkeista, kaikki on oikeastaan hankittu ja valmiina vauvaa varten. Enää puuttuu vain pienempiä juttuja (vaipat, korvike, harsot...). Vaunut tulivat tällä viikolla, pinniksen petasin eilen, vauvanvaatteet on pesty ja silitetty ja laitettu kaappiin. :) Sairaalakassia en ole pakannut, kaippa sen ehtii laittaa kunhan lähtö tulee.

Nyt tarvii mennä sohvalle makailemaan, supistaa ja tarvii saada nää järkyn turvonneet jalat kohti kattoa. Koitetaan pysyä kaikki vielä yhdessä kasassa.

mt & poitsu 32+4

Heips taas! =)

Täällä on ollut ällöttävän tuskainen päivä, oksettaa, närästää ja henki ei kulje. Mulla myös tuntus olevan masu jo niin ylhäällä että hengittäminen on joissakin asennoissa hankalaa. Odotan vaan sitä hetkeä että vaavi alkais vihdosta viimein laskeutua! Kai toi oksetusolo johtuu vaan tosta närästyksestä kun tuntuu että jotain nousee ylöspäin kokoajan :/

lätäkkö Mulla ainakin oli merkattu toi Bmi neuvolakorttiin :) muuten en kyllä yhtään tietäis miten se edes lasketaan :D

lisäraudasta Mulla ennen raskautta hb ollut 146 josta laski 113. Alotin raudan nappailemisen yhden päivässä ja nousi 128 jolloin neuvolatätsky sanoi että voin edelleen jatkaa yhden ottamista joka toinen päivä. Nyt oonkin niitä ottanu aina välillä kun on muistanut.

kuppikoosta Mullakin normaalikoko 70B ja nyt ostin imetysliivit kokoa 75D ja kun laitoin ne päälleni niin mieskin innoissaan ihmetteli, että eihän ne edes ole yhtään isot :LOL: kun oli aikasemmin niitä hypistellyt ja ihmetellyt miten isolta ne näyttää :LOL: On se hyvä että mieskin saa vähän jotain kateltavaa nyt raskaus/imetysaikana kun sitten ne lopulta surkastuu kokonaan :x

Huomenna ois tällä tytöllä vika työpäivä! Sit kun loma alkaa vois vihdoinkin alkaa hankkimaan vauvalle tavaroita ja alkaa laittamaan paikkoja kuntoon.

Hyviä vointeja kaikille, nyt kun ilmatkin taas taitavat viilentyä! :D

möhömahis 33+1

niin pitää koittaa kotona lepäillä,vaikka välillä tuntuu et ois vaikka mitä tekemistä mitä pitäis tehdä...mut huomaa kyl heti jos enemmän liikkuu nii selkää pakottaa ja supistuksia tulee...

jokapäivä on pitänyt panadolia ottaa kipujen takia, välillä tuntuu kurjalta jos ei meinaa kestää mitään tehdä..mutta yritän ajatella et lepoa vaan niin pysyy vauva viel matkassa ja sit kun on sen aika niin sieltä tulee kyllä vaikean odotuksen palkinto :heart:

moi!
tervetuloa vaan uusillekin vielä joukkoon. :) vielähän tähän pinoon ehtii, kun kaikki ollaan yhdessä paketissa vielä toistaseks. viikot kyllä vierii ja varmasti elokuussa alkaa jo monelle tapahtua. hui!

närästystä täälläkin.. mulla auttaa vähän, jos juo maitoa/jugurttia. rennietä oon kans syöny, mut sen teho kestää mulla jotain 5 minuuttia ja sit närästää taas yhtä paljon.. sellanen oksetusolo kans välillä, varmaan just närästyksen takia.

mul on nyt loppuraskaudessa mielialat heitelly tosi vahvasti. johtuu varmasti osittain siitäkin, että nukkuu niin huonosti, niin on koko ajan aika väsyny olo ja hermo kireellä. mut suunnilleen joka toinen pv oon tosi ilonen ja joka toinen pv nyyhkytän tai raivoan jotain turhaa. alkaa olla aika kuluttavaa (myös miehelle)... onko muilla vastaavaa? tiiän, että tää on aika normaalia, mut silti aika rassaavaa ja vähän jännittää, et miten ne hormonit synnytyksen jälkeen toimii...

bmi oli mulla alussa 20 ja painoa on tullut vain 6 kg. olen yleensäkin sellainen, joka ei kauhean helposti liho. toisaalta nyt viime aikoina on tehny mieli syödä aika terveellisesti, mut kyllä määrällisesti ruokaa menee aika paljon ja jäätelöä kyllä kuluu.

ens viikolla alkais sit perhevalmennus.

nautitaan vähän viileämmästä kelistä!
solete 31+6 (ei enää itekään pysy perässä noissa viikoissa!)

solete, mulla ihan samanmoisia hormoonimyrskyjä käynnissä joka päivä. Mähän oon kyllä koko raskauden ajan ollu tosi herkillä johtuen varmaan yleisesti elämäntilanteesta, mutta nyt on selkeästi tässä loppua kohden huomannu, että vitutus ja itkukohtaukset on ihan selkeesti suurin osa hormoneista johtuvia. Tuntuu usein, että ihan ku olis pahat PMS-oireet päällä. Itken ihan ihme asioista ja pikkujutuista, hyvä ku pystyy telkkaristakaan enää mitään katsomaan vollottamatta ja pinna kiristyy todella herkästi. Varmasti tosiaan hormonien lisäksi vaikuttaa myös unen puute - pisin pätkä, minkä pystyy yhteen pötköön nukkumaan on semmoiset 1,5-2 tuntia. Yöt on vaan jatkuvaa vessassa ramppaamista, supistelua, närästystä, kolotusta, turvotusta janiinedelleen. Päivisin tulee sitten torkahdeltua välillä montakin kertaa. Kai tää on sitten sitä harjotusta tuleviin valvomisiin.

Anskuli, nimenomaan, pitää vaan miettiä sitä lopputulosta niin jaksaa. Sen voimilla mä oon kestänyt koko vaikeen raskauden. Tiiän, että kaikki negatiiviset asiat unohtuu sitten, ku vaavin saa syliinsä. :heart:

mt & poitsu 32+5

Hormonimyrskyjä on täälläkin ....Yhtäkkiä vaan alkaa itkettämään eikä aina ole edes syytä.

Meillä on Gracon kaukalo telakalla, tosi kätevä kun tarvii vaan napsauttaa kiinni.

Mulla on eilisen neuvolan mukaan tullut painoa nyt tasan 10kg, terkka oli sitä mieltä, että ei paha nousu kokonaisuudessaan. Mullahan oli lähtöpainoa liikaa mutta oishan se voinu enemmänkin nousta, lisäksi sokerit on ollut ihanteelliset eli ei ole sokerivauvaa tulossa (arvioi 3,5kg syntymäpainoksi).

Unen puute vaivaa täälläkin. Pisin pätkä minkä olen nukkunut viimeiseen kuukauteen on kaksi tuntia. Muuten nukkuisin kyllä mutta pissattaa niin valtavasti. Yleensä yöt menee niin, että käyn tunnin /puolentoista välein pissalla, käy ihan urheilusta kun pomppii koko ajan ylös.

Sf-mitta oli eilen 32. Siinä hitusen keskikäyrän yläpuolella mennään. Hemoglobiini oli 134, ei ole ainakaan tähän mennessä ollut lisäraudan tarvetta, katsotaan vieläkö se ehtii laskemaan.

Viime yönä supisti vessareissun jälkeen tosi napakasti mutta onneksi meni ohi äkkiä...

Meilläkin on kaikki valmiina, ei muuta kun vauvaa vaan odotellaan... :heart:

MaybeSomeday ja Onnikki 35+1

POKSSSS!!! 33+0!! Jihuuuu!! :) MÄ rakastan lauantaita, kun sillon aina on taas yhden viikon edempänä :D :flower: 7 viikkoa laskettuun.. CANT BELIEVE THAT!! :) Kun kattoo taaksepäin, niin tajuaa että aika on mennyt tosi nopee tähän asti.. mutta kun tämä on yhtä ODOTUSTA koko ajan, niin eteenpäin meno on yhtä takkuamista :) Vaikka kyllä mä oon nauttinutkin raskaudesta, aina hyvinä hetkinä/päivinä =)

Mä alan varmaan nyt syömään rautaa sit joka toinen päivä.. katotaan miltä luvut näyttää sit 13.8 ku on taas neuvola.. Ku en halua et vauvalle mitää keltasuutta tms :| Kysyn sit th:lta sen mielipidettä asiaan.

Taas tuntuu että vauva on menny alaspäin.. vatsa näyttää ihan potkupallolla, ja se on mun käsilepo-noja :D

Nyt on mies lähetetty matkalle.. *sniiiiiiiifff*
:'( Arvatkaa vaan itkettikö ja aloin äskenkin itkee ku se facebookis laitto jotain.. Tulee nii ikävä, vaikka ei se oo pois ku n.11 päivää. SILTIIII. Ja muutenki nämä hormonit on tehnyt musta vielä SUPER HYPER herkemmän.. ku itken muutenkin helposti B) Se on varmaa yhtä poraamista ku vauva syntyy :D

Joku puhukin tuolla hormoneista kuinka pinna kiristyy tosi nopee ja vaihtuu muutenkin. Mulla ainakin tekee tota ja paljon + ku on väsynyt niin sillon ei pysty hillitsee yhtään.. Ahdistun myös tosi helposti asioista ja asiat jää vaivaamaan pitkäks aikaa.. Vatvon niitä päässäni, kunnes oon nii hirveessa ahistuksessa että itken vaan. Välilä tosi rankkaa.

Onko kellään muuten kokemuksia mielialalääkkeiden syömisestä raskauden aikana tai sen jälkeen?

Ja toinen kysymys: Saatteko paljon tuijotusta osaksenne kaupungilla? :D Välillä musta tuntuu että ihmiset kyylää IHAN sikana.. ihan ku oisin jotenkin outo näky! Miehet ja naiset.. Pari kertaa tällä viikolla oon saanut jopa flirttailua osakseni ja mua jotenkin hämmennytti tämä tilanne :D Joo, kiitti vaan mutta en me ei etitä uutta isiä... Meil on jo paras mahdollinen :heart:
Mut olen kyllä kuullut, että kun nainen on raskaana niin joitain miehiä se viehättää todella paljon.. Kai me sit näytetään jotenkin niin "hedelmällisiltä ja äidillisiltä" ;) Ja yleensä mun mielestä odottavat äidit näyttää niin rauhallisilta ja seesteisiltä.. :) Katse jotenkin muuttuu erilaiseksi!
Hih! =)

Tällasia mietteitä näin lauantai aamuun..

Ihanaa viikonloppua kaikille! :heart:

Lätäkkö ja äitin kulta mussukka

Yhteistyössä