Syyskuun tulokkaat 2010 **** Heinäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Lara, mullakin pahat närästykset. Rennie onneksi auttaa, sitähän on nykyään eri makujakin (piparminttu ja lakritsi ainakin), eikö nekään maistu? Mun mielestä se perus-Rennie on ainakin ihan kivan raikkaan makuinen. :) Öisin on pakko pitää useampi tyyny pään alla, muuten tulee tosi huono olo.

Neuvolassa käyty tänä aamuna. Neuvolantäti totesi, että viikkoja on jo sen verran ja kaikki näytti olevan ok, että hänen mielestään vaavi saapi syntyä jos on syntyäkseen. Masussa oltiin ainakin pää alaspäin ja lähtöasemissa. Hoitajakin totesi, että masun tunnustelun ajankin melkein koko ajan mulla oli vatsa kireänä. Supistusten aikana ei tarvii enää olla niinkään levossa ja käskettiin alkaa harjoitella niiden aikana rentoutumista ja käydä Tayssin nettisivuilla läpi synnyttämään lähtöä, kun synnytysvalmennukseen on kerta vielä kolme viikkoa aikaa. Painoa oli tullut melkein kolme kiloa viime kerrasta, mutta vilkaistuaan mun jalkoja, niin hoitaja naureskeli ettei mikään ihmekään. Aikamoiset turvotukset päällä. :D
Saa nyt sitten nähdä, milloin tää kaveri päättää tulla pihalle, pysyis nyt parisen viikkoa ainakin masun suojissa. :)

mt & poitsu 32+1
 
Täällä kanssa käyty neuvolassa. Sf mitta oli jo 30......iisisti käskettiin ottaan noitten suppareitten takia ja välillä kun vihloo ja kirpasee alavatsaan.

Pää alaspäin edelleen pikkuinen oleskeli kuten jo pitkän aikaa.

Ninnananna ja Sintti 31+5
 
Lara Mulla alko pahat närästykset jo ajat sitten, ja sain kunnon reseptilääkkeet. Nyt kuitenki maha niin ylhäällä että meinaa välillä varsinki öisin nousta jotain oksennusta tms ylös.. Oon kolmena yönä meinannu tukehtuaki ku oon niitä nielassu väärään kurkkuun |O

Rennietä en enää saata ottaa, siitä tulee tosi öklö olo, maistuu jotenki niin pahalta. Mutta se auttaa et nukkuu useammalla tyynyllä, vaikka niskat ei siitä tykkääkään.


Mulla on ollu kaks hyvää päivää, tosin eilen aamulla taas oksensin, mutta muuten vaivattomia päiviä =)

Koittakaahan kaikki pitää vauvat jonku aikaa vielä masukodeissa :)

Huomisesta lähtien me saahaan synnyttää jo 100 kilometrin päässä, jos vauveli haluis syntyä.. tähän asti ois pitäny mennä 300 km:n päähän... Tosin ei tää oo vielä halukas mihinkään lähtemään :D

Hyväsetti 31+6
 
anskulille kovasti tsemppiä!

Lara-: Täälläkin närästää, varsinkin öisin. Itse syön Rennietä Spearmint-makuisena ja eihän se kovin hyvääkään ole mutta auttaa kyllä.

Meille ei tule hoitopöytää. Kodinhoitohuoneessa on hoitoalusta vesipisteen vieressä mutta itse olen muitten lapsia hoidellessa tykännyt vaihtaa esim. sängyllä/lattialla...

ninnananna: Täällä kanssa yksi äitiyslomalainen, toinen päivä menossa. Jäin 34 päivää ennen laskettua.

Mä epäilen, että mulla irtoilee limatulppaa pieninä klöntteinä tai sitten mulla on joku tulehdus koska sellasta "räkää" tulee alapäästä päivittäin. Tuntuu, että klöntti tulee aina sen jälkeen kun on tuntunut puukolla tökkimistä kohdun suulla. Lisäksi vatsa on 90% ajasta pinkeänä mutta suurempia kipuja ei ole, joten kai nämä on harjoitussupistuksia tms. Menkkamaisia kipuja ollut kolmena yönä, olen ollut yksin kotona kun mies työmatkalla joten varmaan sillä myös osuutta asiaan kun stressaan, että jos vauva syntyykin yksinollessani niin miten toimin, minne työnnän koirat, soitanko ambulanssin jne...Matkakin sairaalaan huolettaa kun sitä tulee n.240km... :(

Veikkaan, että meidän pinon eka vauva syntyy 3.8.

Perjantaina on neuvola, täytyy kysellä siellä näistä oireista ja haluaisin kyllä jonkun kurkkaavan alapäähän, että onko siellä tapahtunut jotain. Synnytystapa-arvio mulla 19.8 ja siinä vasta katottais alakerran tilanne, ehkä olis tarvetta jo ennemmin.

MaybeSomeday ja Onni 34+4 (Onnilla painoarvio 2400g)
 
Viime yönä koin kauhunhetkiä, kun heräsin elämäni ensimmäiseen kipeään supistukseen. En meinannut päästä mihinkään, kun teki niin kipiää. Mieskin hyppäsi tukka pystyssä sängystä ylös, kun minä siinä ähisin. :D Meni onneksi ohi hetken hengittelyillä eikä jatkunut sen pidempään, mutta kuulemma pitää herkästi soittaa ä-polille, mikäli moiset jatkuu.

MaybeSomedaylle tsemppiä! :hug: Taisi juurikin pinossa olla puhetta siitä, että limatulppaa saattaa irtoilla pitkin matkaa ilman sen suurempia seuraamuksia.

Neuvolakuulumiset tältä päivältä 32+1 (28+0)
Paino +145 g/vko (+824) Nyt yhteensä 6,9 kg
Turvotus -/+
RR samoissa
Pissi puhdas
Hb 129 (129)
Sf 29 (27)
Tarjonta RT
Syke + 135 (+ 130)
Liikkeet ++ (++)

Olin siis naapurikylän neuvolassa, kun oman täti on lomilla. Ei kuulemma kannata riemuita turhaan tuosta painon vähäisestä noususta, sillä kahden kylän vaa'oilla on kuulemma tunnetusti eroa juuri niin päin, että tämä tämänpäiväinen näyttää vähemmän. Eli kahden viikon päästä taas luvassa huimemmat lukemat. :headwall: Kohdun korkeus oli palannut yläkäyrältä keskikäyrälle. Ja noita supistuksia nyt siis seuraillaan, vaikka pää onkin vielä korkeuksissa, joten siinä mielessä ei hätää. Seuraava neuvola sitten kahden viikon kuluttua ja silloin saan myös lähetteen synnytystapa-arvioon.


Yleisesti jaksuja kaikille närästelijöille ja supistelijoille sekä tasapuolisesti kaikille muillekin mammoille. :hug: Hienoilla viikoilla ollaan jo! :D


Epeti 32+1
 
Neuvolakuulumisia...
Vauva oli sitten kääntynyt perätilaan :kieh: Arvelinkin jotain sen suuntaista, kun tuo liikkuminen on ollut yhtä tuskaa viimeiset pari päivää ja hikkaliikkeet tuntuu kovin ylhäällä... :kieh: Poikittain viihtyi pitkän aikaa ja neuvolalääkäri arveli, että kääntyy siitä hiljalleen raivotarjontaan, mutta eipäs kääntynytkään :kieh:

Esikoinen oli viikolta 26 eteenpäin raivotarjonnassa eikä siitä kääntynyt mihinkään. Toinen lapsi taas oli ensin poikittain ja sit välillä perätilassa ja sitten lopultakin viikolla 34+5 kääntyi itse raivotarjontaan :) Toivottavasti nyt käy samalla tavalla. Mä pelkään kuollakseni sektioon menoa enkä haluaisi sitä :( Perätilasynnytys pelottaa ihan yhtä paljon, koska sitähän ne tyrkyttää kättärillä ensimmäisenä kun on kolmas lapsi kuitenkin kyseessä... :(

Sain kahden viikon päähän lääkärineuvolaan ajan. Siellä varmistetaan tarjonta ultralla. Jos vielä siinä vaiheessa on perätilassa, niin sitten vaan kättärille ulkokäännökseen :eek: Miten se tapahtuu onko kellään mitään tietoa? Pysyykö vauva oikeinpäin, jos sen kääntää ulkopuolelta? Epäilyttää hirveesti tuo, että tuleeko onnistumaan :eek: Toivottavasti onnistuu kääntymään ennen sitä lääkärineuvolaa oikeinpäin ihan itsekseen :) Masussa on kuulemma vielä ihan hyvin tilaa liikkua. Pienikokoinen vauva siis ilmeisesti tulossa :)

Voimia kaikille suppareista kärsiville :hug: Pysykäähän vielä kasassa :hug:

smur-ffi ja papu 33+0 POKS!
 
Smurffi, mitään omakohtaista kokemusta ei ole, mutta tiedän aikakin yhden onnistuneet ulkokäännöksen tokakertalaiselta, mutta ekakertalaisista tiedän taas muutamia, joissa vauva ei ole suostunut kääntymään. Itse pelkään myös sektiota jonkin verran, kun ei ole ikinä leikattu luomea isompaa, mutta eiköhän sekin vaihtoehto sitten hyvin mene, jos jostain syystä siihen joutuu. Itsellä vauva on nyt pysytellyt pää alaspäin, mutta myös minulle sanottiin neuvolassa, että on vielä hyvin tilaa liikkua ja kääntyäkin. Toivotaan, että sulla vielä kääntyisi ihan itsestään.

Harkkasupparit ja paineen tunne on selvästi helpottaneet, mutta sellaista sukkapuikkokipua on taas enemmän. Selkä on myös nyt ollut parempi, mutta yleinen olotila on tosi väsynyt. Onneksi miehen loma alkaa perjantaista, niin ei enää tarvitse ihan niin paljoa juosta tuon ykkösen perässä.

Supisteleville paljon "laimennuslääkettä", toivotaan etteivät vielä ylly mahdottomiksi. Hassua, reilun kuukauden päästä sitten toivotellaan kovasti tehoja niihin supistuksiin. Eipä ole enää pitkä aika... :wave:

Vetku ja ruttunen 34+0
 
smur-ffi Mulla esikoinen leikattu juuri perätilan takia ja se ei ollut kamalaa. Jos niin sattuu käymään. MUtta oikea asia oli se,että siitä ulko käännöksestä. Vauvaa yritetään painamalla sada kääntymään oikein päin. Jollain onnistuu ja jollain ei. Kaverille tehtiin mutta vauva ei pysynyt asennossa... ja kääntyi takaisin. Mutta kuulemma ei satu tai ei ainakaan pitäisi sattua. Itse en olisi siihen suostunut ja onneksi vettäkin oli liian vähän sitä enään tehä.

Onko täällä ketään jolla todettu pieni vauva??

Mulla laitettiin lähete äippäpolille kun vauvan paino-arvio oli niin pieni 33+ viikolla. Että onko ihmiset käynyt joka viikko vai miten??

supisteluja,viiltelyjä jne.. niitä on mutta eikös ne kuulu asiaan :D


tyyty ja kirppu 34+1
 
Anskulille oikein paljon rohkaisua ja hyviä ajatuksia! En ole viitsinyt veikata mitään päiviä ekaan synnytykseen, mutta :attn: toivotaan, että menee vielä jonkin aikaa kaikilla.

Mulla on maha niin alhaalla, ettei närästystoistaiseksi ole suunnattomasti vaivannut - silti olen ottanut 4-6 Rennietä päivässä, koska olen halunnut syödä esim. jugurttia ja hedelmiä...

Mulla oli vuorostani tänään neuvola. Tässä siis omia tuoreimpia kuulumisia sieltä: verenpaine 110/68, omaa painoa on tullut nyt yhteensä n. 8 kiloa raskautta edeltäneeseen painoon, rf mitta 29cm, vauvan sykkeet n.152-155 ja liikkeet ++.
Muuta: Joinakin öinä on nyt mullakin tuntunut menkkamaisia jomotuksia, mutta ne on tuntuneet vain lyhyen hetken ja yleensä vain kertaalleen yön aikana.
Puolison loma loppuu viikonloppuna - lisää on tulossa vielä vähän elokuussa kylläkin. Esikoinen menee siis taasen hoitopaikkaansa ensiviikolla :( -- niin mielellään, kun soisin loman hänelläkin jatkuvan... yritetetään pitää päivät kuitenkin lyhyinä ja järjestellä vapaapäiviä aina, kun saan vähän jostain hoitaja-apua.

Jännitystä on jo kyllä ilmassa - mutta ihan mukavaa sellaista... mietityttää jo pikku hiljaa, että minkälainen tyyppi sieltä on tulossa :) !

Voikaahan kaikki mahdollisimman vaivattomasti!!!

-Hildamiini 34+4
 
Sain lähetteen kättärille tänään. Neuvolasta soitettiin, etä voisin käydä tarjonnanvarmennusultrassa. Siellä selvisi, että vauva onkin oikeinpäin :eek: Joko neuvolassa oltiin tunnusteltu ihan väärin mahan päältä tai sitten olikin kerinnyt mun huomaamatta kääntymään itsekseen :eek:

Ärsyttävä olotila taasen johtui kuulemma siitä, että vauva on konttausasennossa mahassa :LOL: Pylly tulee niin ylös, että vaikeuttaa hengittämistä ja tekee olosta muutenkin tukalan. Ollaan huomattu juu :whistle: Kanavaa ei ollut jäljellä enää ollenkaan ja kohdunsuu auki 2cm :eek: Painoarvio oli 1870g, että jokusen viikon kun malttaisi pysyä masussa niin menisi edes yli kahden kilon :)

Ootteko kuulleet siitä, että sykkeen avulla sais selville sukupuolen? Neuvolassa veikattiin tyttöä kun syke oli jotain 160. Molemmilla aiemmilla lapsilla ollut sama ja toinen on poika, että en menisi kyllä vannomaan tuon paikkansa pitävyyttä :LOL:

tyyty85 Meille veikattiin tänään pienikokoista vauvaa :wave: Esikoinen oli 3400g ja toinen lapsi oli 3040g ja tästä veikattiin vielä siitäkin pienempää :whistle: 2.5-3kg välille kuulemma jää :whistle: Ajatellaan positiivisesti, helpompaa semmoinen on synnyttää kun isompikokoinen vauva :)
 
Heippa kaikille! Saankohan vielä liittyä mukaan teidän keskusteluihin? Täytyy myöntää että olen lukenut teidän juttuja jo about 12 viikolta asti ja nyt vasta sain itse aikaiseksi kirjoittaa :ashamed: :) Elikäs olen nyt rv 32+6 (kai), laskettu olis siis 16.9 ja toista odotan. Eka lapsi on jo 4v.
:heart: Niin ja täytän pian 28v. Itselläkin supisteluja on ollut ihan kiitettävästi ja myös menkkamaista kipua silloin tällöin, onneks "enää" 3vko lääkärineuvolaan niin saa sitten tilannetta tarkistettua. Vielä tämän viikon kärvistelen töissä ja sit koittais vapaus :D

Tuntuu että vauveli möyrii mahassa mitenpäin sattuu. Edellisessä neuvolassa oli tietenkin rt:ssä mutta heti seuraavana päivänä taas ihan eritavalla. Ensimmäisessä raskaudessa tyttö oli valmiudessa jo 32 vko mutta eipä tämä vaan. Toivottavasti nyt lähiaikoina alkaisi pysyttelemään enemmän pää alaspäin :/ Niin ja todennäköisesti tämäkin pikkuinen on tyttö! :)

Mullakin muuten närästää ihan kiitettävästi päivittäin ja taas on ollut muutenkin pahoinvointia. Hellekin alkaa olla jo niin puuduttavaa kun kotonakin on niin hiton kuuma, vaikka kiva kyllä kun on lämmin kesä mut jos vähä viileempää sais kuitenkin toivoa............

möhömahis 32+6 (kai)
 
Voimia kanssasupistelijoille ja närästyksestä kärsiville ja kaikkien muidenkin vaivojen kanssa painiville :hug:

Meillä oli eilen (34+2) neuvola, jossa selvisi, että kaikki oli ok. Vauva on alhaalla ja pää alaspäin, sf-mitta kulkee tasaisesti alakäyrää, 28 cm. Hb 120, lisärautaa ei saa enää syödä, ettei vauvalla bilirupiinit ole koholla.

Pari kertaa on nyt ollut sellaiset supistukset ja kivut, että olen jo ajatellut, että nyt se syntyy... Panadolien jälkeen supparit hiljalleen vähänivät ja noin parin tunnin kuluttua väli oli enää 30 min. Kuitenkin tulivat sitten sitä tahtia vielä monta tuntia... Neuvolassa käskivät herkästi ainakin ottamaan yhteyttä, jos vielä tulee tällaisia. Kuitenkin lääkäriajan sain vasta 19.8, kun on jo 37+4. Nyt en siis tiedä, onko paikat missä kunnossa.

Mies ja koira tuli lenkiltä, joten lähdenpäs tästä kainaloon kiehnäämään...

Shuri ja Onni-Ilona 34+3
 
smur-ffi joo,no ei ole iso sielläkään masussa. Odottelen nyt milloin kutsu tulisi ,toivottavasti ei menisi kamalan kauaa. Millä viikoilla sulla syntynyt lapset?? Mulla oli esikoinen normikokoinen täysiaikaisena joten tuntuu niin pieneltä kun ei olut edes alakäyrällä. toivottavasti on mittaus virhe =) Mulla paino-arvio oli 33+3 1,5-1,6kg!! No eipä auta murehtia..toivottavasti soittaisi niin tietäisi vähän jotain. Piti viä kysästä että syytäkö ei oo löytynyt miksi koot pienentynyt?? olipa tyhmästi kysytty :)


Tervetuloa vaan möhömahis =)

tyyty ja kirppu 34+1
 
tyyty85 Mulla syntyi esikoinen viikolla 40+0 ja toinen lapsi syntyi 38+5 ja sekin meni noin pitkälle vain sen takia, että jouduin lepäämään, lepäämään ja lepäämään... :whistle:

Mitään syytä ei olla sanottu painojen pienenemiseen. Sen vaan sanoivat, että mitä useampi lapsi, niin sitä löysemmät paikat :LOL: Ei nyt ihan noin, mut totahan ne tarkoitti kuitenkin :LOL: Mulla on semmonen työ, että joutuu nostelemaan paljon ja painavia kamoja ja kun ei viiti koko aikaa saikullakaan olla, niin sit saa kärsiä seuraukset :ashamed: Siitä oon kans kuullu jonkun kätilön edellisen lapsen aikaan puhuvan, että jos ei ensimmäinen ole mennyt yli niin ei menisi silloin muutkaan lapset...Tiedä sitten miten pitää paikkansa tuokin väite :whistle: Mun kohdalla ainakin on toiminut.

Itse olin tosi helpottunut, kun esikoista odotin ja sanoivat että alle 3,5kg tulee olemaan. Mun lantiosta ei kuulemma tulis uloskaan kun korkeintaan 3,5kg kokoinen vauva. Et nelikiloinen olis sitten varma sektio. Onneksi tästä kolmosestakaan ei oo odotettavissa niin isoa, et mahtuu kyllä noilla mitoilla syntymään alakautta :) Mullakin lapset on kasvanut koko ajan alakäyrällä. Jossain vaiheessa sen alapuolellakin :whistle: Muutenkaan en oikein ymmärrä noita käyriä. Mitä hyötyä niistä oikeesti on...? Ei vauvaa varmaankaan saa kasvamaan mahassa sen nopeemmin, vaikka söisit mitä. Mulla ei ainakaan oo toiminut. Vastavuoroisesti vauvaa ei tietääkseni pysty kutistamaan mitenkään, jos kasvaa yläkäyrällä tai sen yli :LOL:

smur-ffi ja papu 33+0
 
smur-ffi ok... mä olen tästä ollut saikulla jo 20 viikosta supistelujen ja kohdunkaulan pehmenemisen vuoksi. JOo,en käyristä ymmärrä mittään mutta sitä neuvolantäti ajoi takaa että täytyy katsoa että kasvaa...ettei käy niin et kasvu loppuu. Naapurissani oli tälläinen tapaus muutama vuosi sitten että sf mitta kasvoi ja sit mentiin ultraan muun asian takia niin todettiin pieni vauva ja kun ei kasvanut tarpeeksi otettiin pois aijemmin. No mutta kai tämä selviää kunhan sinne polille nyt vaan pääsisi. toivottavasti tulisi pian käsky :D Onko sulla mennyt sf-mitta miten? mulla kaverilla oli tosi pieni maha ja mittakin ihan keskikäyrän alapuolella ja kaikki luuli että pieni tulee... no syntyi 39+ ja oli juur alle nelikiloinen. että ei iso mutta kaikki oletti tosi pientä =) mutta eipä se sitä kerro.

tyyty ja kirppu 34+1
 
tyyty85 Mun sf-mitta viime neuvolassa oli muistaakseni 28cm :eek: Suunnilleen samoissa lukemissa mitä kahden edellisenkin aikaan. Tuo mitta ei todellakaan kerro mitään. Vauvan asentokin vaikuttaa siihen, että mitä se milloinkin näyttää. Pojalla oli painoarvio näillä viikoilla 2,2kg ja tolla tytöllä 2kg ja tällä nyt 1,8kg ja ihan samoja lukemia on toi sf näyttäny :LOL:

Hoitopöydästä Meillä ei koskaan oo ollut hoitopöytää :ashamed: En oo tarvinnut sitä. Pesukoneen päällä on hoitotaso ja siinä ollaan vaihdettu vaippaa ja milloin missäkin. Olis kyllä kätevä, mut ei oikein mahdu mihinkään ja on niin vähäaikainen tarpeeltaan, että en oo viittiny sit ostaa.

Vaunuista Meillä on Brio Compit ollu kahdella ekalla ja kolmonenkin saa matkustaa niissä :D Eivät oo meenneet miksikään :) Väriltään kylläkin musta-harmaat, että saattaa olla vähän lämpimät kesähelteellä tossa pervekkeella :ashamed:

Turvakaukalosta vielä... Meillä on Acta Graco, tai jotain sinne päin, se jalustallinen malli missä köytetään jalusta autoon kiinni ja siihen vaan tökätään se kaukalo. Esikoisella oli semmonen vöillä kiristettävä kaukalo, mut en tykännyt siitä yhtään :kieh: Ärsytti aina niitä vöitä köyttää kiinni ja irrottaa :kieh: Paljon kätevämpi tuo jalustallinen mun mielestä. Toiselle lapselle se ostettiin ja nyt on lainassa kaverin vauvalla ja kunhan kolmonen syntyy niin pääsee sekin siihen istumaan :D
 
Kiva kuulla, että Anskuli on vielä kasassa! Vielä pari pävää ja ollaankin jo elokuun puolella :eek: tosi nopeesti on aika mennyt.

Täälläkin oli tänään neuvola ja oma täti taas paikan päällä. Pissa oli puhdas, eli ei mitään tulehduksia sitten kuitenkaan. Painoa tullut yht. 12kg ja kuulemma pikkasen on liikaa näille viikoille kertynyt :whistle: no eipä näillä helteillä ole tullut tehtyä mitään muuta kun herkuteltua sisällä viileässä ja levättyä. Pitää yrittää ottaa itseään niskasta kiinni jottei paino kovin enää nousisi. Lievää turvotusta kuitenkin on myös. RR oli pikkasen nousussa 127/74 (99/65) ja hemppa 115 (110), sf 28 ( 26) ja tiiviisti alakäyrällä edelleen mennään.
Vauva oli nyt raivotarjonnassa ja kuulemma vielä mahtuu heilumaan mitenpäin vaan, toivotaan että pysyy nyt pää alaspäin ja laskeutuu kunnolla ;)

Illalla olisi pihatalkoot ja pitäisi istuttaa n. 60 aidantainta ja kitkeä rikkaruohoja. Saa nähdä istunko sisällä viileässä vaan ja jätän hommat suosiolla muille. Helle on ihan yhtä piinaa vaan!! Mutta nyt lepoon, kun esikko meni päikkäreille, voisi itsekin ottaa tirsat pitkästä aikaa :wave:

mp ja kirppunen 34+0 POKSISTA VAAN :heart:
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Hienoa Anskuli että olet vielä kasassa, maltahan lepäillä kotonakin! :hug:

Mä alan olla jo tosi kypsä näihin helteisiin. Turvotus alkaa olla jaloissa ja käsissä jo ihan älytön, eikä auta vaikka jois kuinka paljon nestettä tai söis ananasta tms. No, jospa noi kelit kohta jo viilenis, toivossa on hyvä elää! Varattiin miehen kans ens viikolle Tallinnan reissu, nyt pitää sit olla vaakatasossa loppuviikko että on sitten reissukunnossa. Supistukset vaivaa edelleen, välillä kipeitä ja välillä ei, ja muutamana päivänä on oikein kunnolla vihlonut tonne alaosastoon. :| Muuta en kyllä ole tehnyt kuin levännyt, ollaan oltu suurin osa lomasta mökillä.

Painonnoususta - tehdäänpäs nyt tästäkin gallup: kuinka paljon painosi on noussut ja paljonko oli painoindeksi ennen raskautta? Mulla oli BMI 22 (EDIT: painoindeksin tarkistus, se olikin 21,4 :D), ja nyt paino on noussut n. 12-14kg (kotivaaka, neuvolan ja siskon vaaka näyttää vähän eri, joten tarkkaa painoa en tällä hetkellä osaa sanoa). Kertaakaan ei oo neuvolassa painosta huomauteltu, mutta itseä se kyllä stressaa! :$ Tässä on kuitenkin vielä n. 6-8 viikkoa aikaa, paljonkohan sitä vielä ehtii tulla... Tosin varmasti turvotuksellakin on osansa asiassa, enkä todellakaan oo syöny kahden edestä.

Turvakaukalo Meillä on Britax Baby Safe Plus ja siihen turvavöillä kiinnitettävä telakka, sekä vaunuihin adapteri. Aluksi haaveilin Maxi Cosi Cabriofixistä, mutta tuo Britax sattui olemaan tarjouksessa ja on saanut hyvät arvostelut testeissä. Ja lisäksi tuossa Britaxissakin on tosi näppärä yhden käden kiinnitys/irroitussysteemi.

Hoitopöytä on meillä kylppärissä, sellanen Ikean 25 euron halpisversio, jonka sain kaiken lisäksi ilmaiseksi :D Lisäksi makkarissa on sopivan korkuinen lipasto, jonka päälle saa tarvittaessa hoitoalustan. Saa nähdä kumpi osoittautuu paremmaksi käytännössä, vai tarvitaanko kumpaakaan.

Nyt tarvii nostaa jalat kohti kattoa...

Endotar & poitsu 33+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Siitä oon kans kuullu jonkun kätilön edellisen lapsen aikaan puhuvan, että jos ei ensimmäinen ole mennyt yli niin ei menisi silloin muutkaan lapset...Tiedä sitten miten pitää paikkansa tuokin väite :whistle: Mun kohdalla ainakin on toiminut.
Ei voi sanoa, että pitäis varmasti paikkaansa. Veljen esikoinen syntyi rv35+ ja kakkonen 42+. Mut saattaahan toi yleisesti mennä noin. Minäkin olen kuullut samasta puhuttavan.

Painogallup: lähtö-BMI 20,5 ja painoa on tullut 8,5 kg. Turvotuksista en kärsi. Mun tavoite oli saada 10 kg, ja jos vauva täysiaikaiseksi viihtyy, niin enköhän pääse ainakin lähelle sitä. Mielestäni näytän kyllä jopa hoikemmalta kuin ennen raskautta. Jotenki tuntuu, niinku ois kasvoista ja kaulasta laihtunut... Olen kyllä syönyt reilusti enemmän kuin sen neuvolan mainostaman voileivän ja mehulasin verran, mutta eipä tuota painoa vain ole kertynyt.

Tosi kiva oli lukea Anskulin päässeen kotia =) Kaikille tsemppiä loppuraskauteen! Kohta ois kai helteetkin loppumassa ;)

Shuri ja Onni-Ilona 34+4

ps. Isäni veikkasi tytön nimeksi tulevan Viivi. Ihan kiva nimi, mut sattuu olemaan myös anoppilan koiralla :LOL:
 
Kuuma on ja vaivoja on.
Ärsyttää kaikki! Murr ärr.

Onneks on myös ihania asioita ja ihmisiä elämässä, kuten pikkuvaatteiden pesu ja hypistely sekä kampaaja, jonka äiti mulle varas synttäripäiväksi ens viikolla :) :heart:
Ens viikolla meen ostamaan vauvalle loput mitä puuttuu (vaipat jne) ja sitten vietän synttärit ja syön paljon kakkua B) Ei paljon paranis syödä, painoa alkanu tulla kilo viikossa :eek: Vähän harmittaa (PALJON ) että mies ei pääsee kotiin melkeen kuukauteen, missaa siis synttäritkin...

Painogalluppiin: Lähtöpaino 58kg ja BMI 18,9 -> nyt 71kg eli 13kg jo kertynyt. Toivottavasti vähän hiljentyis toi painonnousun tahti, ei ihan tarttis kiloa paukkua per viikko! Muuten oon kyl ihan tyytyväinen tohon määrään, jos jäis alle 15kg hmm? :) (aina voi toivoo... ) Turvotusta kyllä on tullu, osa siis varmaan ihan nesteitä...

Voimia kaikille! :hug:

Lara 32+0 :heart:
 
Painogallup: BMI oli 20. Painoa on tullut nyt tasan 6 kiloa.

Kävin viime viikolla ultrassa ja vauvan painoarvio oli 1,8 kg (32+3). Se sit oliki viimeinen kontrolliultra, painon kehitystä ei tarvi enää seurailla :)

Neuvola: sf-mitta on 30,5 cm. Vauva on jo pitkään pysyny samassa asennossa, pää alaspäin ja potkut tuntuu oikeaan kylkeen. Toivottavasti ei enää innostuis kääntymään.

Hoitopöydästä: makkarissa pinnasängyn vieressä on hoitopöytä, mutta myös vessaan laitetaan pesukoneen päälle hoitoalusta. Saa nähä missä ne vaipat sit lopulta vaihdetaan.

Olo on ollu semmonen mukavan reipas, eilen käytiin ikeassa ja tänään oon jo kaupungilla kaupoissa pyöriny ja nyt sit innostuin vielä peseen vauvan vaatteita :)

Sadie ja nasu 33+4
 
Täällä ollut aika raskas päivä tänään.....helle ei oloa helpota.

Sukkapuikkovihlaisuja tulee tihuseen, suppareita ja pari kertaa oli tosi huono-olo niin että mies oli jo melkein viemässä synnärille.....matkaa 50km joten ei ihan huvikseen lähdetä. Nyt olo kuitenkin parempi. Vatsa tyhjentynyt alakautta pariinkin kertaan joten se on oloa helpottanut. Esikoisesta ennen synnytystä tyhjeni yöllä oikein urakalla :x :x :x siis olin kauhuissani että voiko ihmisestä tulla niin paljon tavaraa ulos :x :x :x ON ÄLLÖÄ!!!!!Ehkä nää ällötykset lähenee kaikilla ennen kuin saa rakkaan käärön syliin :heart:

Huomenna labraan josta katsotaan onko tuo streptokokki kadonnut lääkekuurilla.

Painogalluppi:Taidan vetää pohjat! Eli Lähtöpaino oli 59kg ja BMI 22. Nyt painoa HUIMAT 78.4kg eli lisää on tullut 19.4kg!!!!!!!!!!!!!!!AI KAUHEA!!!!!Kyllä tuntuukin!!!!!!

Ninnananna ja Sintti 32+0

:attn: :attn: :attn: :attn:
 
Täällä neuvolapäivä. Kaikki ihan ok. Vauvan koko jo ultran mukaan 2100g. Hb oli nyt 125, joten alkaa lisärauta puremaan. Seuraava aika kahden viikon päästä, kun ensi viikolla taas polille kontrolliin.

painogallup bmi ennen raskautta 21, nyt painoa kertynyt jo 16kg :) . En ole huolissani, eikä neuvolakaan. Olen tyttöjä imettänyt lähes 1½-vuotiaaksi niin siinä ajassa kilot karisseet vähän liiankin kanssa. Nyt kyllä turvotuksiakin aika lailla.

Anskuli Jaksuja kotilepäilyyn. Toivotaan vauvan pysyvän vieläkin yksiössään.

vaunuista Saatiin eilen meidän uudet vaunut liikkeestä kotiin. Ne on Gesslein Vision-Fi- merkkiset. Ihana ruskeat vaaleansiniruutu somistein.

Oma voiti on näiden helteidenkin johdosta melko kehno. Supistaa, vihloo ja paine alakerrassa jatkuvaa. Nyt vaan mennään päivä kerrallaan eteenpäin kohti vieläkin parempia viikkoja :).
-Poni 33+2
 

Yhteistyössä