Syyskuun tulokkaat 2010 **** Heinäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Tänään sain sitten kuurin tuohon streptokokki systeemiin.......mistä tuollaisenkin pöpön olen saanut? Siis tuolla jossain alakerran onkaloissa......kysyin hoitajalta kun hänelle tänään soittelin että voiko tarttua mieheen niin sanoi että jatkakaa samaan malliin vaan.

Tutkittiin siis jokunen viikko sitten labrassa suppareitten vuoksi. En saanut antibiootteja. Nyt sitten viime viikolla, kun kuulin streptosta , kysyin hoitajalta että voiko outo vuoto liittyä siihen, niin nyt sitten lääkäri olikin määrännyt kuurin.......toivotaan nyt vaan ettei Sintille ole vaaraa lääkkeestä.....itse olen niin kamalan tarkka noiden myrkkyjen suhteen.....

Ninnananna ja Sintti 29+4
 
Huomenia! :flower:

Vaihteeksi sellainen aamu, että heräsin ihan virkeänä. Tosin jo neljältä... Pitää varmaan ottaa nokkaunet sit päivällä.

Lara- hyvä että pääsit vielä kotiin, eikä tarvinnut jäädä sairaalaan =) Ja toivottavasti saatte perhehuoneen synnäriltä. Oulussa ne on varattu ulkopaikkakuntalaisille.

Ninnananna, täällä kans yksi lääkekammoinen :ashamed: Tai ei nyt ehkä ihan kammoa niihin ole, mutta jotenki tulee kyllä tosi tarkkaan syynättyä, mitä "myrkkyä" poskeensa pistää. Mutta kyllä uskoisin, että on ne aika tarkkaan kattonu, mitä saa syödä raskaana ollessa ja minkä verran. Ja nyt kun on sullakin viikotkin jo noin pitkällä, niin ei ole varmaan mikään yhtä vaarallista kuin ihan alkuvaiheessa nautittuna.

Hellegallupiin: En ole kokenut kärsiväni lämmöstä enempää kuin kärsisin, jos en olisikaan raskaana. Eilen tuli kyllä kerran tosi inhottava vatsakramppi, joten kai se kuitenkin jotenkin on vaikuttanu. Muistan kyllä juoda koko ajan, mutta kaupungilla asioidessa oli edellisestä ateriasta ehtinyt vierähtää jo jokunen tovi, joten ehkä se sitten vaikutti tuohon kramppiin.

Shuri ja Onni-Ilona 32+2
 
Täällä kans yks aamuvirkku kukkuja.:wave: En oo kyllä ikinä ollut mikään aamuihminen, joten tämä on melko outoa... Nytkin joutui kyllä siksi nousemaan, että tuli ihan hirveä nälkä! :headwall:

Ninnananna Olipas tosi hyvä että sulla havaittiin tuo bakteeri. Olen ymmärtänyt että saattaa olla synnytyksen jälkeen vauvalle jotenkin vaarallinen, jos siitä ei ole tietoa etukäteen. Voi kyllä olla että sekoitan johonkin toiseen pöpöön, kun en ole mikään pöpöasiantuntija. Joka tapauksessa, hyvä että on tiedossa, ja varmasti turvalliset lääkkeet siihen. Kyllä paljon järeempien lääkitystenkin kanssa tulee ihan terveitä vauvoja. Ite oon kyllä kanssa ihan tuhan lääkekammonen normaalioloissakin, saati sit nyt. Eilen kuitenkin laitoin pikkasen Etonoa, kun sain niin monta hyttysenpistoa samaan aikaan, ja nyt piti sitten heti googlata että olihan se nyt varmasti ok...

V ja R 30+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja vetku:
Täällä kans yks aamuvirkku kukkuja.:wave: En oo kyllä ikinä ollut mikään aamuihminen, joten tämä on melko outoa... Nytkin joutui kyllä siksi nousemaan, että tuli ihan hirveä nälkä! :headwall:
Tismalleen näin myös täällä! Nousin neljältä syömään jogurttia, kun oli niin kaamee nälkä :D

Vähän jännittää toi lääkäri tänään... Heräsin aivan tajuttoman kipeään supistukseen ja maha on tälläkin hetkellä tosi kipeä... Jospa se vaan taas kasvais?

Lara 29+5
 
huomenta! täälläkin yksi aamuvirkku. jotenkin en saa enää 05 jälkeen nukuttua ja töissä oon sitten ihan töttöröö. mutta samalla vastaus gallupiin: jään 3 päivän päästä kesälomalle ja siitä suoraan äippälomalle. en malta odottaa!

helteet ei raskauden takia vaivaa tai aiheuta suppareita, mut kyl tää +32 alkaa olla jo aika kuuma vaikka yleensä nautin lämmöstä... pitää ehkä mennä iltauinnille tänään, kun vedet on ihanan lämpösiä. meillä kans onneks ilmalämpöpumppu jäähdyttää kotia, niin sisällä on ihan inhimillistä.

millasia siteitä jälkivuotoon kannattais hankkia? kun täällä on ollu puhetta, että alwaysit ei siihen tulvaan riitä. hankintoja on vielä jonkun verran tekemättä, mut onneks lomalla sitten ehtii paremmin. vaunut on vielä hakusessa mut muut isommat jutut taitaa olla jo kasassa. sit just kaikki pienet jutut, korvikkeet ja liivinsuojat ja tällaset on hankkimatta. niitä just vähän mietinkin, että mitä kaikkee sitä tarttee.

toivottavasti lara lääkäri menee hyvin!!!

koittakaa kestää kuumuutta!
solete 29+3
 
Tsemppiä Lara! :hug: Toivottavasti supistuksen ei edelleenkään oo kypsyttäny paikkoja, ja saat levätä kotona. Minua ainakin suorastaan kauhistutti ajatus et olis pitäny jäädä osastolle pakkolepoon... Onneks ei oo nyt ollu kipeitä supistuksia, vaikka oon liikkunu aikalailla normaaliin tapaan (mummovauhtia kuitenkin).


Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Oliko se Endotar, joka puhu että ois K-HKS:ssä ruuhkaa syksyllä? :eek: Me tarvittais sellanen perhehuone kyllä kun mies tulee luultavasti suoraan kasarmilta sinne ja matkaa kotiin n.70km ja meillä ei ole autoa edes... No toivotaan parasta tuostakin asiasta...
Juu, viime viikolla oli juttu Hämeen Sanomissa, että syyskuussa on tosi ruuhkaista synnärillä. Meillä ei kyllä ole matkaa kuin n. 3km sairaalaan, joten jos samaan aikaan ollaan synnyttämässä niin mun puolesta saatte kyllä sen perhehuoneen :D (Missäpäin te muuten asutte? Laita vaiks yksäriä :) )

Tuntuu että rinnat vuotaa kahta kauheemmin kun on näin kuuma! :eek:

Mua himottais kauheesti tilailla netistä kaikkee kivaa, nyt kun on ollu aikaa surffailla ja tutkia tarjontaa ;) Tahtois Manducan, SwaddleMe-kapalon, Fisher Price Rainforest puuhamaton ja mobilen ja ja ja... Kaikkee kivaa ja tarpeellista :D

Endotar & poitsu 31+1
 
Tsemppiä lara-lle! Toivottavasti kaikki vielä ennallaan, ettei tarvii vielä sairaalaan jäädä :/

Jälkivuotositeistä Sairaalassa kannattaa käyttää niitä iki-ihania sairaalan siteitä, mutta kotiutumisen jälkeen riittää kyllä jo tavallinen yöside, eli mitään erikoisjuttuja ei enää kotiin tarvii. Sen pari ekaa päivää on aikamoinen tulva, mutta sitten ainakin mulla rauhottu menkkamaiseks vuodoks, joka jatku n.3 viikkoa. Tamponeja en uskaltanu epparin takia käyttää, mutta yösiteenkin pystyi melko pian vaihtamaan tavalliseen siteeseen. En tarkistanu tota tamponin käyttöä lääkäriltä, mutta jotenkin ei houkutellut sinne tikkien sekaan työntää mitään ylimääräistä... :x

Nyt äkkiä pojan kanssa pihaan, kun on vielä siedettävä lämpötila... Voimia taas kaikille helteeseen!

-dask ja typy 29+5
 
Tsemppiä kaikille lepäilijöille! Eilen juuri laskin, että torstaina tulee viisi viikkoa täyteen, kun levossa olen ollut. Näin jälkikäteen katsottuna yllättävän hyvin olen jaksanut ja aikakin on vaan mennyt eteenpäin. Pakkohan se on pystyä lepäämään, jottei vauva synny keskosena. Vielä viikko niin sitten on suuri tavoite 32 viikkoa täynnä. Sen jälkeen voin voinin niin salliessa alkaa vähän enemmän olemaan pystyssä.

Perhetyöntekijä tuli juuri viemään tyttöjä ulos leikkimään. Makaan tässä jalat ylhäällä. Turvotus vaivaa ja tekee kintut kipeiksi.

Meillä K-PKS:ssa on elokuu/syyskuu rauhallisempaa aikaa. Kaksi kertaa siellä ollaan elokuussa oltu. Ekalla kerralla saatiin perhehuone käyttöön toisena yönä, vaikka tyttö oli vielä keskolassa. Viimeksi oli yksin kahden hengen huoneessa. Oli tosi kiva, kun alkuun unirytmi on ihan sekaisin. Pystyi yölläkin katsella telkkua, kun uni ei tullut. Silloin tuli juuri olymppialaiset:).

ninnananna Hyvä, kun tulehdus selvisi ennen synnytysta ja hoidetaan kuntoon. Varmasti lääkkeet ovat turvallisia käyttää.

-Poni 31+0, poksista
 
Moikka!

Mä edelleen nautin näistä helteistä. B) Musta on niin ihanaa kun on kuuma ja aurinko paistaa. Ainoastaan öisin saisi olla vähän viileämpi ettei joka yö tarvitsis herätä hiestä märkäänä. :LOL:

Mäkin olen nyt kakkosesta hoitovapaalla tämän kuun loppuun asti. Elokuun olen kesälomalla ja elokuun lopussa alkaa sitten äippäloma. Haluasin olla kotona mahdollisimman pitkään tämän kolmannen vauvan syntymän jälkeen, mutta saattaa olla ettei se taloudellisesti ole mahdollista. Tosin kolmen lapsen päiväkotimaksutkin alkaa oleen jo sitä luokkaa että kannattaa tarkasti laskea onko järkevää mennä töihin vai jäädä hoitamaan lapsia kotiin. Mutta ainakin tammikuuhun 2012 asti olen kotona. Silloin tämä masuvauva on vähän vajaa puolitoista vuotias.

Soletekos se kyseli jälkivuodosta. Kyllä kotona jo varmaan alwaysit riittää vuotoon, tosin mä ainakin sain jatkuvasti olla vaihtamassa sidettä kun vuoto jatkui ainakin ekan viikon tosi runsaana. Reilun 3 viikkoa jälkivuoto kesti ja ne oli ihan kun menkat olis ollu.

Helteet ei ole vaikuttanut mitenkään muhun, eli ei ole ollut supisteluja eikä ihme kyllä turvotustakaan yhtään. Sormukset olen ottanut jo ajat sitten pois, kun jossain vaiheessa ne puristi niin paljon ettei voinut pitää. Nyt viime lauantaina ajattelin kokeilla josko ne menis sormiin, kun oltiin häihin lähdössä ja yllätyin kun sormukset mahtuikin eikä yhtään tehnyt edes tiukkaa. :D

Mutta nyt me lähdetään lasten kanssa vähän hengaileen kaupungille kun ei jaksa täällä sisällä kyhjöttää tuollasella ilmalla eikä tuo meidän oma puisto houkuttele yhtään. :D

marza ja onnianni rv 28+4
 
Lara ja Endotar, mun pitäis kanssa synnyttää khks:ssä ja vähän tuo syyskuulle luvattu ruuhka hirvittää. Tämän meidän sintin kyllä pitäisi syntyä käynnityksellä elokuun puolella, mutta kai se sama ryysis on sitten jo elokuun lopullakin :| .

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli ok. Painokaan ei ole noussut rv 22 jälkeen kuin kilon, joten toiveena olisi jatkaa myös loppuaika samalla radalla. Helle kyllä vähän rassaa edelleen. Mitään ei jaksa tehdä.

-seawind rv 31+4
 
Lääkäristä sain ihan kivat uutiset :) Saan voinnin mukaan olla edelleen pystyssä... Ja kotona! :) Kohdunsuu edelleen muuttumaton, ihanaa. Vauva oli yöllä kääntyny takasin rt:hen, tämäkin oli ihana yllätys! (ja todennäköisesti tästä ne kivut yöllä? ) En saa siis vieläkään hirveemmin siivota, harrastaa liikuntaa tai kantaa mitään... Mutta en edes jaksais näillä ilmoilla :D Edelleen sanottiin, että täytyy maata ja ihan ottaa parit päikkärit pvssä, eli valtaosa vuorokaudesta maaten...

Tää on nyt siis vähänku ektra varovaisuutta, ettei mitään pääsis tapahtuu... Mielummin niinpäi, muutokset kohdunsuulla on kuitenki sitte peruuttamattomia!

Olin siis paikallisella äpolilla, en Kanta-Hämeessä. Siellä viikko sitten painoarvio 1100g ja nyt 1400g. K-HKS:ssä oli keskiviikkona n.1350g. Eli nääki riippuu koneista ja mittaajista, mutta kiva tietää, että kasvaa.

Kaikki siis tilanteen huomioon ottaen niin hyvin kun voi olla :) Vielä kontrolli ens viikon lopulla ja sitten luultavammin saan alkaa liikkuakki! Painoa tullu nyt itelle 10,5kg, ei ole siis vuodelepo vaikuttanu siihen kauheemmin ;D

Huh tätä kuumuutta, pakko tulla kommentoimaan illemmalla teijänki juttuja! Kiitos kaikille tsempeistä taas! :heart:

Lara 29+5
 
:hug: Laralle hyvistä uutisista!

jälkivuotoon kotona riittää ne tavalliset siteet. Mulla oli jo sairaalassa aika niukkaa se vuoto ja kotona selvisin melkeimpä pikkuhousunsuojilla. Kolmisen viikkoa muistaakseni kesti se jälkivuoto. Tamponia ei kannata jälkivuotoon käyttää, eikös siinä ole jo korkea tulehdusriskikin? Imakylpyjäkin suositeltiin ainakin epparin leikkauksen myötä.

Huomenna pitkästä aikaa neuvola, saas nähdä miten on tullut painoa...

mp ja kirppunen
 
seawind, Lara ja Endotar, mun käsittääkseni jo viime syksy oli tosi kiireinen K-HKS:n synnärillä. Taisi parhaana päivänä, jolloin itse siellä vierailin, olla syntynyt 12 vauvaa! Tosin jos nyt ihan oikein muistan, syyskuun alussa oli rauhallisempaa ja ruuhka alkoi vasta myöhemmin. En sitten tiedä, kuinka paljon sieltä löytyy perhehuoneita, mutta kuvittelisin noinkin painavalla syyllä kuin Laralla paikka irtoavan.

Mulla aiheuttaa helteet yhä pahenevia supistuksia. :/ Täytyy vaan ottaa rauhallisesti. Pikkuinen liikkuu nyt myös selkeästi vähemmän tai liikkeet tuntuu heikommin. Liekö syynä, että potkii johonkin tunnottomaan paikkaan tai sitten alkaa tila käydä vähiin. Saisi mun puolesta alkaa hiljalleen suuntaamaan sitä kuuppaa tuonne alaspäin...


Epeti 30+1
 
Taitaa olla meissä enimmäkseen kotona olevia syystä tai toisesta kuin työssä käyviä. Mieluusti liittyisin kotoporukkaan mutta töitä pitäs vielä ainakin viis viikkoa painaa menemään. Ääh.

Hellegalluppiin vastaa hän, että selkeästi vaikuttaa helle oloa huonontavasti. Supistaa useammin, onneks ei kipeästi paitsi tänään vihlas kunnolla selkään ja hikoilen takuuvarmasti enemmän. Väsyneempi olen myös ja tänään tärisi ihan kädetkin ja pyörrytti, vaikka oon juonut mahdollisimman paljon. Kärsin myös enemmän helteestä nyt kuin normaalitilassa, tosin vähän vaikea verrata, kun en muista, koska viimeks ois ollut tämmöstä hellettä näin pitkään. En mä tiedä, miten tätä kestää, jos vielä pitkäänkin jatkuu. Valitin jo töissä, että varmaan perkele synnytän työpaikalle, jos nää helteet ei kohta lopu. Työkaverit lupasivat avustaa synnytyksessä sitten :D

Sannimarja 30+2
 
Moi pitkästä aikaa taas kaikille!

Enpä oo juuri saanu aikaseks kirjotella, kun ei oo paljoo ollu kerrottavaakaan :) Kaikki siis ihan mukavasti, helle ei suuremmin vaikuta mun oloon. Joka puolella on ilmastointi onneks. Töissä olen edelleen, samat vajaa 5 viikkoa kuin Sannimarjakin. Hiukan jo kypsyttää, kun on töissä niin rauhallista... Mutta eiköhän sen kestä. Tsemppiä kaikille helteisiin B)

Hupu ja pieni 30+2
 
K-HKS taitaa tarkoittaa Kanta-Hämeen keskussairaalaan, eikö vain? Sijaitsee Hämeenlinnassa? Kyselen vain sen vuoksi, että olemme mitä luultavimmin (selviää huomenna) muuttamassa vielä kesän aikana Hämeenlinnaan. Asuuko joku teistä K-HKS:ssa synnyttävistä Hämeenlinnassa?

Tiinuliini ja Vompatti 30+0
 
Tervehdys!

Mullakin helle vaikuttaa suunnilleen sen verran minkä vaikuttaisi normaaliolossakin, eli tuskasen kuuma kyllä on, mutta ei se mitään. Jonkun verran on turvotusta alkanut kyllä olemaan.

Minäkin ostin ton Manducan. Nyt kun on siihen tutustunut niin on kyllä hyvin yksinkertaisen oloinen, joten taisi oll aoikea valinta meille. Toivottavasti poju sit siinä viihtyy. Lisäksi meillä on joku katopussi tai liina, jonka käyttö ei minulle ainakaan käyttöohjeista selvinnyt, joten taitaa jäädä käyttämättä.

Kävin tänään heittämässä talviturkin vihdoinkin! Tuntui hyvälle, tunti siellä taisi vierähtääkkin.

Galluppiin: olen yrittäjä enkä pidä kesälomaa ollenkaan, joten reilu kolme
viikkoa olisi vielä töitä. Eikä se ainakaan tällä hetkellä tunnut pahalle. Olen jo vähentänyt viikkotuntini kesäkuun alusta normaaliin 5pv viikossa ja 8h.

Felessa ja kääpiö 31+4
 
Siis KUUMA! Mä en jaksa enää hetkeekään!!! Makaan sängys ihan litimärkänä, kivaa vaihtaa lakanat kerran pvs ja suihkussa käydä kolmesti!!! Plääh puuh :headwall: :kieh:
Vali vali vali vali vali!!!
 
Voisinpahan minäkin täältä taustajoukoista välillä itsestäni ilmoitella :wave:

Nyt on iskeny sellainen väsymys |O hohhoijaa.... On niin kuuma ja työnteko ei kiinnostais vaikka kovasti työstäni tykkäänkin, mutta raskasta se on! olen päiväkodissa töissä....

14.8 alkaisi sitten vasta äippäloma saa nähdä jaksanko siihen asti .... torstaina olis neuvola jos tädille vähän purkais tuntemuksia ... en kyllä jaksa jos tää kuumuus jatkuu pitkään ku töissä on sisälläki lämpöä 26-29 astetta ja hikivirtaa vaikka vaan istuis :/ ulkoa ei löydy edes kunnon varjopaikkaa .... voi valivali :ashamed:

Masussa onneksi kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa .... rakastan sisun myllerrystä ja potkutkaan ei tunnu kurjilta on vissiin laskeutunu jo sen verran ....

Me kanssa ostettiin tuo manducan ajattelin sen olevan näppärä koiran kanssa lenkkeillessä kun tykätään metsässä kuljeskella.... toivottavasti tulokas siinä sitten viihtyy !

Nyt lähen nukkuu et jaksaa aikaisen nousun :headwall:

Jaksuja kaikille syysmammoille !

unikeiju+sisu 30+3 :heart:
 
Heippa taas pitkästä aikaa :wave: Usein tulee käytyä lukemassa, mutta niin kovin harvoin kirjoiteltua.. Ihan samoja ajatuksia ja ajankohtaisia juttuja täällä aina on kuin itsellä, joten ihana käydä lukemassa teidän juttuja!

Kuuma on tosiaan.. jo on täksi yöksi luvattu sateita tänne ja sitten kahden päivän pilvi/sade/ukkos ilmoja. JEE!!! Voimia kaikille näihin helteisiin, toivottavasti nyt tämä terävin käri taittuu eikä ihan yli +30asteen päiviä enä olisi. Yötkin voisi viiletä :)

Minä olen myös supistelijoita yhä edelleen. Viikon verran on enemmän supisteluja ollut, jotka ottaa alaselkään, ja samalla poika liikkuu nyt paljon vähemmän. Neuvola oli tänään ja hoitaja sanoi että supistelut väsyttävät myös vauvaa helposti ja siksi ovat hiljaisempia kun niitä on enemmän. Huomiseksi määräsi minulle kohdunkaulakontrollin. Viimeksi(puolitoista kuukautta sitten) oli pehmentynyt, mutta silti mittaa ihan hyvin 3cm. Saas nähdä miten käy.

Pakko sitä on jo alkaa miettiä jälkivuotoasioita jne. Yhtään en ole viellä kerinnyt, jotenkin tuleva synnytys on niiiiin kaukainen asia-vaikka eihän se ole =) Siksikin hyvä käydä lukemassa näitä juttuja, pysyy se h-hetken läheisyys paremmin mielessä. Yhtään pesänrakennusviettiä ei vielä oikeastaan ole, ihmettelen. Oikein odotan sitä. Näillä ilmoilla kyllä hyvä ettei olekkaan!

Hyvää odotusta kaikille
Hilla ja pallero viikolla 32
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiskii:
Neuvola oli tänään ja hoitaja sanoi että supistelut väsyttävät myös vauvaa helposti ja siksi ovat hiljaisempia kun niitä on enemmän. Huomiseksi määräsi minulle kohdunkaulakontrollin. Viimeksi(puolitoista kuukautta sitten) oli pehmentynyt, mutta silti mittaa ihan hyvin 3cm. Saas nähdä miten käy.
Koin melkoisen ahaa-elämyksen kun luin ton! Just eilen sanoin miehelle, että ihanaa kun Onni-Ilona on taas myllertänyt niin reippaasti. Välissä meni monta viikkoa, kun liikkui paljon vaisummin. Ja noina viikkoina myös supisteli tosi paljon, siis ainakin parikymmentä kertaa päivässä. Nyt on supistelut ilmeisesti liikunnan myötä vähentynyt (muistaakseni seawind? oli huomannut saman) ja vauva on taas oma vilkas itsensä.

Olen muuten useaan otteeseen miettinyt, että onneksi ei saatu kesävauvaa tälle kesälle. Itikoita on ihan hirveästi kun menee pilveen ja näin helteellä ainakin minä pelkäisin jatkuvasti vauvan saavan lämpöhalvauksen.

Shuri ja Onni-Ilona 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shuri:
Olen muuten useaan otteeseen miettinyt, että onneksi ei saatu kesävauvaa tälle kesälle. Itikoita on ihan hirveästi kun menee pilveen ja näin helteellä ainakin minä pelkäisin jatkuvasti vauvan saavan lämpöhalvauksen.

Shuri ja Onni-Ilona 32+3
Niinpä, vaikka tämä raskaanaolo tällä helteellä on rankkaa, ei olisi kiva hoidella vastasyntynyttäkään! Niin pienestä kun ei aina tiedä onko sillä kaikki hyvin vai ei :D Taaperosta nyt jo näkee, jos joku on huonosti. Eli ihan tyytyväisenä vielä odottelen pari kuukautta :)

-dask ja typy 29+6 (huomenna maaginen kolmekymppiä täynnä! :))
 
Täällä ukkostanut ja satanut mukavasti. Hieman ilmakin viilentynyt. Olen itsekin aina yrittänyt positiivisesti ajatella, että ennemmin vauvamasun kanssa kuin kuin vastasyntyneen kanssa kesän helteissä.

Kävin tuossa neuvolassa, kun tarvin lähetteen ä-polille. Vointi ollut jälleen huonompaa, supistelee, paneen tunto lisääntynyt, vihloo ja limatulppaa tulee. Neuvolassa kaikki vauvalla hyvin. Sen verran ultralla katottiin ja sydänääniä kuunneltiin. Huomenna sitten puolen päivän maissa polille. Jos supparit säännöllistyy niin sitten saa kyllä hetikin mennä.

Nyt onneksi saan levätä, kun pikkuinen nukkuu ja esikoinen katsoo Myyrää.
-Poni 31+1
 

Yhteistyössä