Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Shuri huh huh mikä lääkärikäynti :headwall:

Tuosta kohdunkaulan mittamisesta ja tutkimisesta. Kun mullehan sitä ei oo tehty vielä kertaakaan.. viikon päästä ois viimenen neuvolalääkäri missää se toivon mukaan tehään. Niin kun kysyin miks sitä ei aikasemmin tehä, th sanoi et kun se toisen lääkärin mielestä voi olla kiinteä ja toisen pehmeä, ja toisen mielestä pitempi ku toisen... ehkä siinä on perää, kun sullakin oli muka noin päin kohdunkaulan tilanne muuttunu.. väärinpäin siis, et kasvaa loppua kohti :eek:

Anskuli :hug:

Mie oon tänään näköjään tosi väsyny.. Eilen meillä oli vieraita kyllä aika myöhään, ja mun piti lähtee kesken nukkumaan.. valvoin silti 12.. ja koko viikon meillä on ollu miehen kavereita käymässä, mikä on aika raskasta tässä vaiheessa raskautta. :ashamed: sitten ku menin yöllä nukkumaan niin itkuhan siinä pääsi, kun ei muut ajattele ollenkaan et oon kohta viimesilllään raskaana niin en jaksa kovin myöhään valvoa, aamulla kuitenki lasten kans herätys jo ennen 7... Mutta jospa ens yönä taas nukkuis paremmin..

Eilen myös supisteli vähän.. aika kivuttomia tosin..

Hyväsetti 35+1

Shuri siis voi luoja mikä lääkäri sulla ollut!!! Miten tollasia voi edes päästää hommiin, en käsitä |O :hug:

Täälläkin oli tänään neuvola. Verikokeiden tulokset olivat valmiit eikä raskaushepatoosia ole. Kutinat minun kohdalla liittyvät siis lisääntyneisiin turvotuksiin.
Pissa oli puhdas, paineet hyvät ja vauvan syke vaihteli hyvin ym. Edelleen on kiinnittyneenä oikeinpäin, että odotellaan vaan sitten milloin alkaa tapahtua.
Lauantaina on täälläkin häät ja tänään on täysiaikaisuus saavutettu, niin sunnuntaista eteenpäin voin alkaa siis laittaa ässiä kehiin :D

Vierailuajat Jorvissa on isälle ja sisaruksille vapaat, mutta näköjään muiden vieraiden osalta tiukentuneet klo 18-19. Tämä on oikeastaan hyvä, koska en sinne sairaalaan kauheasti muita vieraita toivokaan... Lähinnä hieman jo pelotti, että anoppi asuu siellä aamusta iltaan...

Villakoira löytyy täältäkin, 3-vuotias narttu. Tosi hyvin otti esikoisen pari vuotta sitten vastaan ja varmasti hyvin menee nytkin. Oli vauva-aikana tosi suojelevainen vauvaa kohtaan. Kävi tarkistamassa tilannetta välillä kun oli nukkumassa, tai tuli viereen pötköttämään kun olin sängyllä imettämässä. Nytkin vielä kulkee nätisti rattaiden vieressä, ja jos jäädään jälkeen joskus niin odottaa jotta saadaan kiinni.

Tällä erää ei muuta :wave:

mp ja kirppunen 37+0 :heart: Poksista vaan!

Onhan melkoinen täti ollut Shurilla lääkärinä! :LOL: :headwall: Luulin jo että minun aamuinen lääkärikäynti oli kummallinen, mutta kyllä tuo vei voiton! Kannattaa tosiaan varata aika uudelleen eri lääkärille jos siltä vähänkään tuntuu. :hug:

Minäkin siis aamulla kävin lääkärissä tuon perätilan takia. Ensimmäisenä kun pääsen istumaan, tämä kysyy että miksikäs minä taas tulinkaan. Sanoin sitten että tarjonta piti tarkistaa, kun vauva on ollut perätilassa, eikä th ollut ihan varma miten päin vauva on. "Jaa, no koska sulla on ollut edellinen lääkärikäynti?" Kerroin että viikolla 28. No sitten tämä kysyy koska seuraava käynti pitäisi olla. Minä sitten hieman kummissani sanoin, että ei pitäisi olla enää ollenkaan, että kuulemma uudelleensynnyttäjillä ei sitä viimeistä lääkäriä ole ollenkaan. Tämä kiekaisee "Ai, ihan totta?! No kyllä mulla on tässä niitä käynyt...Vai onko, no en minä sitten tiedä. Niin mitä meidän nyt piti katsoa?" Minä siitä tarjonnasta mainitsin ja pääsin sitten jo siihen pöydälle. Tämä alkaa tunnustella mahan yläosasta ja näyttää voitonriemuiselta: "Joo'o, ei se pää kyllä ainakaan täällä ole!" Sitten siirtyy alemmas ja vakavoituu: "No mutta ei se kyllä ole täälläkään!". (Tässä vaiheessa mulle tuli mieleen tapaus, joka sattui äidilleni kun odotti veljeäni, hänellä oli "pätevä" lääkäri tunnustellut tarjontaa ja tokaissut "Miten minä tunnen täällä vain yhden pään, mutta kahden vauvan raajat?":eek: Oli äidille meinannut pientä paniikkia iskeä, kunnes toinen lääkäri oli tullut kokeilemaan ja todennut kaiken olevan kunnossa) Meinasi jo alkaa naurattaa, mutta nyökyttelin siinä vain ja sanoin vauvan aamulla kovasti puskeneen päätään oikean rinnan alle. "Joo, siellä se varmaan se pää sitten on, kyllä tämä täällä alhaalla taitaa olla pylly kun liikahtikin äsken." :xmas: No, ultraan maanantaina varmistamaan tilanne, jos edelleen pt niin Oysiin jatkotutkimuksiin. Että sellaista, kyllä tuli entistä lääkäriä kova ikävä tällä reissulla. Edellinen oli jo esikoisen aikaan mulla lääkärinä, oikein mukaava ja osaava, rauhallinen vanhempi nainen. Nyt sitten vähän eri tapaus tällä kertaa. :xmas:

Lahopää & Tuhto 35+4

Shuri, ei vitsit mikä lääkäri! :LOL: Ja samoiten Lahopää-Liisalla ollu oikein fiksu tapaus tohtorina. :D Toivottavasti ei oma lääkärireissu oo huomenna yhtä huuhaata. Kunpa olis sama lääkäri, ku kahella aiemmallakin kerralla.

Anskulille haleja.

meripihka, kiva kuulla että tuo hepatoosiepäily osottautu vääräksi.

Mä oon jotenkin ihan poikki ja väsyny, vaikka nukuin viime yönä paremmin ku aikoihin. Täytyy varmaan mennä vetämään päikkärit.

mt & poika 35+3 (LA 20.9.)

Kylläpä on kaiken karvaisia lääkäreitä :LOL: !

Oletteko muuten koskaan testanneet nännien hierontaa supistusten aiheuttamiseen :) ? Sain tänään vinkin, että se on aika tehokas konsti. Huomisesta eteenpäin olisi ne viikot täynnä, jolloin supparit olisivat erittäin tervetulleita....

-Seawind 36+5

Kohdunkaulasta Sen mitta voi tosiaan kasvaa myös. Käsikopelolla voi saada monenmoisia tuloksia pituudesta ja pehmeydestä. Mulla on seurattu tilannetta moneen kertaan. Käsin mitta ollut 1½cm ja sitten ultralla yli 4cm. Myös silloin rv 26 oli auki reilun sentin ja vuodelevossa meni kiinni. Ultralla voi oikeastaan vaan saada tarkkaa tietoa todellisesta tilasta.

Siis huh mitä lekurikäyntejä Shurilla ja Lahopää-Liisalla :LOL: kaikenlaisia tyyppejä sitä on noissa lääkäreissäkin.
tsemppiä Anskulille :hug:

Koiria on meilläkin kaksin kappalein. On vielä vähän epävarmaa miten hoito järjestyy, olen alustavasti kysellyt veljeltä apua jos käy niin että saadaan perhehuone mitä toivoisin, mutta voi olla että jos työvuorot sun muut ei natsaa hyvin, että mies saa olla kotona niitä hoitamassa ja käy sitten sairaalassa meitä moikkaamassa. Toivottavasti siellä ei sitten tarvis kovin montaa päivää olla. Jonkun rievun ajattelin ottaa mukaan ja tartuttaa vauvantuoksua jos mies sitten antaa sen koirille tutkittavaksi ennen kun tullaan kotiin. Muuten en ole huolissaan miten suhtautuvat, uskon että kaikki menee omalla painollaan ja tietysti koirille täytyy jatkossa kanssa antaa omaa aikaa. Lauma vaan kasvaa, ei tämä sen kummempi tilanne varmaan niille ole. Olenkin ihmetellyt miten kaikki muut tuntuu olevan enempi huolissaan siitä miten koirien kanssa pärjätään.:/

Väsymystä on ollut viime päivinä enempi, johtuukohan nyt näistä vikoista viikoista sitten, oon ottanut päikkäreitä ja nukkunut pitkään aamulla, mutta illalla mennyt myöhään nukkumaan niinku normaalistikin. En vaan oikein tykkää noista päikkäreistä kun tulee aina niin turta olo sen jälkeen loppupäiväksi ettei oikein mitään jaksais. :p

Mies sanoi eilen että vauva vois viikon päästä tulla, olis sopiva päivä 25. hänelle erinäisistä syistä. Kun sanoin että sit täytyy varmaan alkaa noita kolmen ässän juttuja harrastaa enempi siinä ennen ei oikein uskonut tohon teoriaan että voisi toimia B) no katotaan, miten kovasti haluaa että syntyy siinä vai saako mennä sitten pidemmälle, mitä luulen että tekee jos ei mitään poppaskonsteja yritetä. :D

Mirot 37+5

Lääkäreistä... Pidin omaani outona mutta lukemani perusteella muitten lääkärit on vieläkin oudompia.... :LOL:

Kävin tänään lääkärillä synnytystapa-arviossa ja huhhuijakkaa, Onni painaa n.3500g! |O Kysyin, että annetaanko mennä paljon yli jos ei älyä alkaa syntymään niin sanoi, että ei anneta mennä yli ja luultavasti käynnistyy ennen laskettua aikaa johon siis kaksi viikkoa. Vauva kiinnittynyt ja paikat auki sormelle ja kanavaa ei jäljellä.................... Terkkari sitten varaili ens viikolle aikaa ja seuraava käynti olisi ensi viikon keskiviikkona jolloin taas katsotaan alakerta mutta terkkakin sanoi, että lääkärin kirjoitusten perusteella veikkaisi Onnin saapuvan maailmaan viikon sisään...Toivottavasti nämä ennustukset osuu oikeaan. Ja onneksi kahden viikon päästä sitten aletaan käynnistelemään viimeistään jos mitään ei ole tapahtunut.

Meillä on kaksi koiraa ja minua ei huoleta ollenkaan niiden suhtautuminen...Kyllä asiat sujuu omalla painollaan...

Mitähän vielä...Ei kai tässä auta kun odotella.... :heart:

MaybeSomeday ja Onni 37+6 (LA 3.9)

voi APUA mitä lääkäreitä :attn: täytyy kyllä sanoa että nauroin vedet silmissä tuolle "jos minun sormet mahtuu niin vauvakin mahtuu" mahtoi olla ISOT sormet..
meillä on vähän sama tilanne täällä, että ens viikon neuvolalääkäriä ei kauheasti odota kun en oikein ole vakuuttunut hänen asiantuntevuudestaan näissä asiossa... :|

kokeilin käydä tänään vähän ideaparkissa shoppailemassa ja totesin että viimenen kerta ennen vauvan tuloa oli! niin hirveesti supisti ja pakotti, ihan kun olis betonipalloa kantanut mukanaan..mieskin jo alkoi vähän sääliä ja se on paljon meillä se! :ashamed:

äitiH ja Nemo 35+4 (19.9)

No ompa SUHURILLA JA LAHOPÄÄ LIISALLA olleet mielenkiintoiset lääkäri käynnit....vähän tulee mieleen mitä lie konitohtoreita :LOL: !!!
Itellä on sitte ens tiistaina lekuri ja myös joku uusi lääkäri jolla en ole käynyt aikaisemmin, mutta on kyllä tehnyt monta vuotta lääkärintyötä joten luulis että osaa hommansa...mielenkiinnolla odotan!!

ÄITIH; minä kävin kanssa edellispäivänä ideaparkissa ja totesin ihan saman eli eipä taida meikäläisestä olla enää siellä ravaajaks...no säästyypä rahat :D !

lennilokinpoika 34+6

Mielenkiintoisia lääkärikäyntejä ollut shurilla ja lahopää-liisalla :LOL:
Mulla oli myöskin lääkäri käynti tänään ja vauva oli pysynyt rt:ssä kääntämisen jälkeen. Paino arvio oli 2.8kg eli siro tapaus ja tasaisesti kasvanut omalla käyrällään :heart: Kohdunsuun tilanne olikin sitten täysin epäkypsä kanavaa 3cm jäljellä ja 1cm auki. Niinkuin epäilinkin, että mun supistukset rupeaa vasta synnytyksen käynnistyttyä mitään tekemään :LOL:

No onpas ollu eikoiset lääkärikäynnit Lahopää-Liisalla ja Shurilla :whistle:

Alkaa kaikilla olemaan jo isot viikot :) Ja moni jo päässy täysiaikaisuuden piiriin. Mulla poksahtaa kans sunnuntaina 37 viikkoa täyteen, sit voikin alkaa nuita ässäkonsteja ym. tekemään. Miehelle kun kerroin et ens viikolla aloitan vauvan häätöhommat, niin se oikein hätääntyi, että et kyllä mitään hölmöyksiä ala hommailla, kyllä se sieltä tulee kun on valmis :D Taitaa silläkin jo vähän jännittää vauvan tulo :heart:

Neuvolasta sen verran, ettei ollu enää pissassa sokeria. Sf-mitta 34 cm ja painoa tullu nyt alusta asti ~ 8 kg.

Ootteko muuten miettiny vauvan tulevaa horoskooppimerkkiä? :D En kyllä siis ite mitenkään erityisesti niihin usko, mutta lähinnä kun oon mielessäni arvuutellu milloinhan syntyy, niin nyt tuli mieleen kattoa et miten ne horoskoopit vaihtuukaan. Leijona on nyt, Neitsyt 23.elokuuta-22.syyskuuta, sitten alkaa Vaaka.

Sadie & poika-Nasu 36+4 (la 12.9)

Lääkäreistä. Lahopää-Liisa, MaybeSomeday ja minä ollaan näköjään synnytyssairaalan perusteella kaikki täällä Oulun suunnalla, että jotenkin on tänne kasautunut nuo erikoiset tapaukset! Kyllä mua lopulta alkoi itteäkin naurattaa tuo oma käynti, kunhan oli saanut enimmät höyryt purkaa :LOL: Alkuperäisistä suunnitelmista poikkesin kuitenkin sen verran, että varasin huomiselle soittoajan omalle th:lle, vaikka vauva onkin tänään liikkunut ihan hyvin. Tuntuu jotenkin vastuuttomalta jättää ilmoittamatta niin epäpätevän oloisesta lääkäristä.

Meripihka, hyvä ettei ollut raskaushepatoosia. =) Mää en kans ite usko, että mulla on, kun ei mua mitenkään älyttömästi kutita. Mut jonku pätevän lääkärin mielipiteen haluais silti kuulla, kun ei mulla jalkapohjia kuitenkaan yleensä kutita ollenkaan. Eikä nyt ole mitään turvotuksiakaan, että vois niistä aiheutua... Eniten mulla kutiaa nenä ja silmät, mut en tiiä onko sillä mitään tekemistä raskaushepatoosin kanssa.

Meilläkin on koira, 1v 1kk narttu. Vara-avaimen annoin ystävälle siltä varalta, että vauva päättää syntyä kun mies on työreissulla. Mutta eipä ole vielä syntynyt, ja tänään mies pääsee kotiin, eikä tarvii lähtä minnekään ainakaan ennen tammikuuta =) Musta kans tuntuu, että muut on enempi huolissaan miten koira suhtautuu vauvaan ku me ite. No tietty me tunnetaan oma koira parhaiten, että siitä se varmaan johtuu. Ja tuo on nuoresta iästään huolimatta sellainen seesteisyyden huippu, ettei tosikaan. Tai siis kotona. Ulkona sitten virtaa riittää =)

Horoskoopista. En niihin usko, mutta mun äiti on vähän höpönä noihin horoskooppeihin, niin onhan ne tullut sitten itsellekin selviksi. Tosta neitsyen ja vaa'an rajasta vaan sen verran, että se on eri lähteissä merkitty eri päiville. Joissain kirjoissa lukee 22.9 ja toisissa 23.9. Tämän olen huomannut, kun mun mies on syntynyt 23.9 ja joskus tulee lehdistä horoskooppeja lueskeltua.

Kohdunkaulasta. Kyllä määkin ymmärrän, että varmaan eri mittaajat kattoo sen vähän erilailla, ja saattaa tulla heittoja. Sama ku sf-mitassakin. Mut silti muutos 0cm, pehmeä, avoin -> 2cm, kiinteä, kiinni tuntuu melko isolta. Sen puoleen, ettei limatulppaa ole tosiaan nyt pariin viikkoon enää tullut, niin haluaisin ainakin uskoa tuohon ensimmäiseen... Toivossa on hyvä elää :LOL:

Ei nyt muistu mieleen muuta kommentoitavaa. Paljon jaksuja kaikille väsyneille :hug: Kannattaa muistaa, että lopulta näistä kaikista vaivoista saa sen palkinnon :heart:

Shuri ja Onni-Ilona 37+4

Ai niin, taas muistu jälkikäteen mieleen...

Kivan linkin painoarviosta oli Lara- pistänyt. Jos lasken ton paperiin merkityn sf-mitan mukaan, niin tulee 100,5 x 30 = 3015g. Jos lasken sen mukaan, mikä mun sf-mitta ilmeisesti oikeasti on, niin tulee 100,5 x 28 = 2814g. Varmaan menee oikeastikin jollekin tolle välille, kun lauantainahan ultrassa arvio oli 2700g.

Shuri ja Onni-Ilona, ja laskettu oli 5.9

hei vaan! täällähän on tekstiä niin, että saa hyvin aikaa kulutettua lukiessa kaikki. :) meillä poksahti kone, niin en oo vähään aikaan päässy näpyttelemään.

viime yö meni vähän heikosti, mut silti päivällä riitti energiaa niin, että pesin saunan ja tein ruokaa ja pyykkäsin ja hääräsin. :D mut illan oonkin ollu ihan poikki. huomenna ajattelin uskaltautua vielä kuitenkin reissuun helsinkiin. oon nyt ollu jo 4 viikkoa kotona, eli tosi kiva päästä jonnekin. onhan se sairaala siellä etelässäkin. :D alkaa ehkä vähän olla jo sellanen tekemisenpuute/kärsimättömyys, kun niin kauan oon jo lomaillu ja ei tiedä, miten kauan on edessä. mut ei pidä valittaa, en kyllä töihinkään haluais!:)

hahaha, mitä lääkärikokemuksia!!!

täällä on tosi monilla jo jännät paikat!!! ties vaikka joku olis nyt just sairaalassa puskemassa! tsemppiä kaikille ja toivotaan, että pian alkaa syntyä paljon terveitä vauvoja myös tähän pinoon. :) itselläni ei taida vielä kiire olla. suppareita on kyllä mutta kivuttomia vielä. vauva on tainnu laskeutua aika hyvin, kun on valtava paine välillä alaosastossa. ja yöt tosiaan aika surkeita mut onneks ei oo päivisin pakko aina jaksaa mitään. närästys tuntuu kans vaan pahenevan. yök. ja mulla kans maha pysyy täydempänä pitempään vaikka muuten ruokahalu on kyllä ihan hyvä. herkkuja tulee kyllä syötyä lähes joka päivä... :ashamed:

solete 34+5 (la 25.9)

Että mua alkaa kyllästyttää nää epäsäännölliset, kipeät suppailut, tänään pissallakin käyminen ollu yhtä taistelua ku joka kerta alkanu suppailla niin että ei siitä kusemisesta meinaa tulla mitään. |O :headwall: Äsken sitten kävin rivakalla iltakävelyllä, nousin parit isot mäet ja vielä kiipesin rappusia tänne viidenteen kerrokseen. Juu, ei olla täysaikasia, mutta oli pakko tätä vittuuntumista ainakin johonkin purkaa. :D

mt & poitsu 35+3 (LA 20.9.)

Heippa!!Tyksissä käyty ultrassa ja poika on kasvanut oikein hyvin!!Kaks viikkoo sitten kontrollissa hän painoi 1,7kg ja nyt hän oli 2,3kg!!Kolmen viikon päästä viel viimeiseen ultraanänän!!Sitten keskustellaan myös et ottaako he minut aikaisemmin kun asutaan saaristossa ja mulla on yks syöksysynnytys takana!!

miita1969 & Walter 35+0 :D

Shuri ja Lahopää-Liisa teille on sattunu tosiaan aika mielenkiintoisia lääkäreitä :LOL:

Anskulille :hug:

Menninkäistyttö mä kans nousen rappuset aina nykyään aina tänne neljänteen kerrokseen enkä käytä hissiä :LOL: Mies ja lapset jää odottamaan hissiä ja mä kävelen rappuset ylös. Aattelin, että jos vaikka synnytys haluaisi käynnistyä vähän nopeemmin :D Tuskin tuottaa tulosta, mut toivossa on hyvä elää :D Yksi kaveri nimittäin harrasti tuota rappusten ravaamista nelisen viikkoa. Asuttiin sen vanhempien kanssa ennen samassa talossa. Kaverin vanhemmat asui viidennessä kerroksessa ja me asuttiin seitsemännessä kerroksessa. Niin se vaan käveli rappuset aina ylös asti ja silti vauva syntyi viikolla 41+jotain ja se jouduttiin käynnistämään. Ei tuottanut tulosta rappujen ravaaminen ei. Toivottavasti nyt kuitenkin kävisi toisin :D

Kunhan vauva on syntynyt, niin meidän pitää muuttaa isompaan asuntoon. Saunalliseen tällä kertaa. Mä niin vihaan muuttamista!!! |O Mikään ei voi olla raivostuttavampaa, kun pakata ja purkaa ja järjestellä kamoja paikalleen monta päivää :kieh: Pakko saada isompi kolmio, kun mikä meillä nyt on. Siinäpä se aika meneekin mukavasti sopivaa kämppää etsiessä ennen kun vauva syntyy. Kun saan lapset päikkäreille, niin heti on hyökättävä koneelle katselemaan ja etsimään :D Mies käski jo rauhoittumaan. Kämpän kerkii kuulemma löytämään myöhemminkin :D

Jaksuja kaikille suppareista kärsiville :hug: Enää muutama viikko tarvii jaksaa :heart:

smur-ffi ja papu 36+1

:wave:

Laitetaas vähän jotain kuulumisia taas pitkästä aikaa.

Elikkäs tänään oli myös täällä viimeinen neuvolalääkäri, joka kyllä sai pienoista paniikkia aikaan. Itse kun olen ollut melkoisen oireeton koko raskauden ajan. Ainoastaan koiranlenkitykset on täytynyt supistusten takia jättää pois, mutta muuten ei ole mitään oireita mihinkään suuntaan. No lääkäri kuitenkin kertoili että kohdunsuu oli vähän auki, kaulaa jäljellä 1,5 senttiä ja erittäin pehmeä.
Varoitteli että kannattaa lähteä sairaalaan ajoissa, eikä kovin pitkään kärvistellä kotona ja että varmaan syntyy, niinkuin edellisetkin, ennen laskettua.
Paniikkia tässä sen takia syntyi kun kaikki hommat on ihan vaiheessa, pitäisi vielä tehdä vähän jotain hankintoja, siivota ja puunata paikkoja ja pihahommiakin hoidella. |O
No jos vaikka vielä nyt ainakin sen pari viikkoa tuolla masussa pysyisi niin vähän jo helpottaisi.

Flunssaakin pukkaa vielä päälle että sen puoleenkaan ei oikein haluaisi just nyt lähteä synnyttelemään.

AngelEyes ja Säihkis 35+6

Hei vaan pitkästä aikaa.

Viime viikolla oli neuvolalääkäri, jossa kohdunkaula oli lyhentynyt puol senttiä ja ilmeisesti oisko pemennyt, mut kiinni. Vauva on laskeutunut ainakin jonkun verran alaspäin ja edelleen raivotarjonnassa. Tänään oli neuvola, jossa tätikin sano, että hyvin tuntuu pää jo olevan alhaalla. Kaikki muutenkin neuvolassa hyvin, paitsi paino oli noussut 2 KILOA VIIKOSSA! Neukkutäti oli kyllä sitä mieltä, että turvotuksesta johtuvaa. Turvotusta onkin ollut ihan kamalan paljon ja koko ajan ei laske missään vaiheessa. Aamulla herätessä ei meinaa saada kättä puristettua nyrkkiin kun on sormet niin turvoksissa. Kuitenkin pissa puhdas ja verenpaine hyvä, joten sain ojeeksi jättää suolan ja syödä ananasta.

Koiria meilläkin on kaksi. Koirien suhtautumisesta en ole huolissani ne ovat erittäin lapsirakkaita, mutta tietysti niitä pitää pitää silmällä vahinkojen varalta. Koirien lisäksi meillä on fretti, joka on sitten ihan eri maata. Se on erittäin utelias ja tykkää kokeilla kaikkea hampaillaan. Se puree melkein kaikkia meillä käyviä vieraita oli ne sitten aikusia,lapsia,toisia eläimiä tai mitä vain. Ainut milloinka se on jättänyt purematta kun vieras käsittelijä on käsitellyt sitä varmasti ja pelkäämättä. Jos se haistaa pikkusenkin epävarmutta niin se kokeilee. Meillä se on ollut pennusta asti (on nyt 2 vuotta), joten meitä se ei pure kuin leikillään, mutta ensimmäiset puoli vuotta meni kädet verillä. Koiria se kiusaa vieläkin, vaikka koirat sanovatkin viimesen sanan niin ne on niin pitkäpinnaisia, että lähtevät yleensä karkuun ennemmin. Joten fretin kanssa joutuu olemaan tarkkana vauvan kanssa ja aikaa menee varmasti ennenkuin sen saan koulutettua jättämään vuvan rauhaan. Vaatii nimittäin todella pitkää pinnaa ja miljoona toistoa ennenkuin fretti oppii, ovat todella itsepäisiä. Koirille meillä on pari hoitopaikkaa valmiina ja fretti pitää viedä ihan hoitolaan, meidän lähipiiristämme ei kukaan selviä sen hoidosta. Katsotaan hoitopaikat sitten sen mukaan mihin vuorokaudenaikaan lähtö tulee ja mitenkä nopeaan pitää mennä sairaalaan.

Mäkin jännitän nykyään aina kun tulen lukemaan, että joko on lisää vauvoja tullut. Hetken päästä ( tällä hetkellä muutaman minuutin) täällä saavutetaan täysiaikaisuus ja koitan kyllä häätää vauvaa sen jälkeen parhaani mukaan. Uskosin kyl, että jokunen viikko menee vielä. Meillä on vielä remonttikin kesken ainakin vielä pari viikkoa ja kaikki tavaratkin laittamatta vauvalle, joten sen puoleen saa vielä mennäkkin. Aikaisemmin aatteli, että on vielä paljon aikaa, mut nyt näyttäs et se kumminkin loppuu kesken. Tuntuu, ettei saa mitään aikaiseksi, vaikka koko ajan jotain tekeekin. No melkein kaikki tavarat on vauvalle hommattu, mutta mikään ei ole vielä paikoillaan. Sairaalakassiakaan en ole vielä pakannut.

Jeps nyt vaihtu vuorokaus joten täällä poksahti 37+0 täyteen, jei! Olisin valmis jo kyllä synnyttämään, vaikkei kaikki olekkaan valmiina kun viikot on jo täysiaikaisuudessa =)

Jaksuja kaikille!

Felessa ja kääpiö 37+0 ( l.a 10.9)

Huonosti nukuttu yö takana, heräilin koko ajan ja sitten lopulta nousin neljän maissa (jälleen kerran). Plaah. Kahvia vaan naamariin että jaksaa olla tolpillansa. Vauvalla ollu kovat hengitysharjoitukset tänä aamuna. :heart: Se on vaan jotenkin niin hassua että joku "hengittää" mun sisällä. :D

Parin tunnin päästä lääkäriin kuulemaan "tuomio" alakerran tilanteesta.

mt & poika 35+4

VAROITUS: SISÄLTÄÄ LIMAISIA JUTTUJA--> :D

Viime yönä alkoi taas tulemaan urakalla kirkasta limaa jota tuli myös viikko sitten yhden päivän ajan. Oletetusti limatulppaa. Nyt kun aamulla heräsin, oli seassa pyyhittäessä vähän verta...Voinee johtua eilisestä sisätutkimuksesta??? Onko kellään kokemusta?
Laitoin siteen, eikä verta ole enää tullut eikä tule pyyhittäessäkään... Vähän jomottelee menkkamaisesti mutta ei kyllä kovinkaan paljon.

MaybeSomeday ja Onni 38+0 (LA 3.9)

Alkuperäinen kirjoittaja MaybeSomeday:
VAROITUS: SISÄLTÄÄ LIMAISIA JUTTUJA--> :D

Viime yönä alkoi taas tulemaan urakalla kirkasta limaa jota tuli myös viikko sitten yhden päivän ajan. Oletetusti limatulppaa. Nyt kun aamulla heräsin, oli seassa pyyhittäessä vähän verta...Voinee johtua eilisestä sisätutkimuksesta??? Onko kellään kokemusta?
Laitoin siteen, eikä verta ole enää tullut eikä tule pyyhittäessäkään... Vähän jomottelee menkkamaisesti mutta ei kyllä kovinkaan paljon.

MaybeSomeday ja Onni 38+0 (LA 3.9)
Voihan se johtua sisätutkimuksestakin, mutta voi olla myös että lähtö on lähellä. Sisätutkimushan on hyvä apu synnytyksen käynnistämiseen. Mä oon ainakin saanu sen käsityksen, että aika pian verisestä limatulpasta alkais tapahtua. :whistle:

mt & poika 35+4

Kyllä on niin jännää tulla tänne lukemaan, että joko on seuraava vauva syntynyt ja kuka teistä on lähtenyt synnärille. Veikkaan, että ihan lähipäivinä jotain tapahtuu, sen verran kuulostaa nyt porukka vaivaiselta ;) Paitsi mä mutta mä olenkin hyväksynyt sen ajatuksen, että pidän sitten ketjua itsekseni pystyssä vielä lokakuussakin, käykää sit moikkaamassa mua välillä :D

Shurilla ja Lahopää-Liisalla aikamoiset lääkärit! Ei jessus.

Horoskooppimerkkiä oon itse asiassa naureskellut äidin kanssa, koska pikkusisko on neitsyt ja mä ite vaaka ja äiti oli leikillään sitä mieltä, että vaakalapsi on helpompi kuin neitsytlapsi, joten pidä jalat ristissä siihen asti, että menee vaa'an puolelle :D Saa nähdä sitten, oikeastihan sillä nyt ei oo minkäänlaista väliä :)

Mä jaksan kyllä tosi hyvin tehdä vielä juttuja, eilenkin imuroin, järjestelin kaappeja, kävin lenkillä, leivoin omenakakkua ja pasteijoita, tein ruokaa, saunoin ja seurustelin vieraiden kanssa eikä oikeastaan tuntunu missään. Oonkohan raskaana ollenkaan? :D

Tänään teen kans omenakakun, kun löysin aivan ihanan reseptin ja viedään se tuliaisina isän porukoille, kun lähdetään sinne viikonlopuksi. Pelkäsin kyllä ihan hulluna, etten pääsis enää matkustamaan mutta eipä vaikuttais tekevän tiukkaakaan :)

Tsempit kaikille ja ihanaa viikonloppua, toivottavasti kaikilla vähän kipuilut helpottais tai tuottais ainakin sen toivotuimman tuloksen!

Sannimarja ja perillinen 35+5

Yhteistyössä