Jopas on tullut tekstiä!
Pitää alkaa lukemaan läpi. Sen verran vilkaisin, että jännät paikat alkaa monilla olla! Tsemppiä vaan, jokohan Anskuli mahtoi lähteä tositoimiin?
Meidän esikoinen painoi syntyessään juuri tuon 2530g.
Maidontulosta: Mulla ei ole tässäkään raskaudessa tullut tippaakaan maitoa vielä, esikoisestakin se maidontulo alkoi vasta synnytyksen jälkeen. Tai no, sen mitä sitä tuli. Lisämaitoa piti kuitenkin antaa pienelle jo synnärillä, ja lopulta kuukauden jaksoin antaa rintaa korvikkeen lisäksi. Maitoa multa ei juurikaan tullut ja ne imetyshetket ei todellakaan olleet mitenkään miellyttäviä. En siis ole kovin toiveikas imetyksen onnistumisen suhteen tämänkään kohdalla, mutta mitään paineita en asiasta aio ottaa, onnistuu jos onnistuu, jos ei niin ei. Meinasin tirpasta anoppia kun tuli tyttöä laitokselle kattomaan ja hoitaja just toi tytölle maitopullon. Anoppi tokas että "Miksi se nyt tuolla tulee, oikeaa maitoahan sen pitää olla!" :kieh: Teki mieli sanoa, että rouva on hyvä vaan ja imettää itse sitten, saatana. :kieh: :kieh: Oikein mukava ihminen noin muuten, mutta tuo kommentti sai kyllä multa karvat pystyyn, liekö hormoneillakin oma osansa.
Sairaalakassia en ole vielä edes miettinyt kummemmin, viimeksikin pakkasin sen vasta siinä lähtiessä. En ota mukaan kuin omat vaatteet kotiutumista varten, shampoot, hammasharjan ja tahnan. Ukko voi sitten tuoda suklaata tai lakuja, tai mitä mieli milloinkin tekee.
Meiltä kun ei ole montaa kilsaa sairaalaan. Läppärin kyllä taidan ottaa mukaan tällä kertaa, viimeksi sairaalassa meni 5 päivää ja oli niin uskomattoman tylsää, että ei tosikaan. Kirjoja luin ja ristikoita tein, tyttö vain nukkui, heräsi kolmen tunnin välein syömään ja sitten taas nukkui. Itse en saanut montaa tuntia unta koko tuona aikana, jatkuvasti yötä myöten huoneessa rampattiin tai jonkun vauva itki. Mutta sellaistahan se on.
Nyt todellakin toivon sairaala-ajan jäävän lyhyeksi, jäi jonkinlainen "kammo" sitä kohtaan viime kerrasta. :$
Olo on edelleen hyvä, yöllä ei tarvitse herätä vessaan ollenkaan. Yöunet on yleensä 8-10h, esikoinen vetelee 13-14h yössä. Nukkuu myös parin tunnin päiväunet, itse en ole päivisin nukkunut, tulee jotenkin niin "pöhnä" olo päikkäreiden jälkeen. No, kohta nuo yöunet on historiaa, ainakin hetkeksi. :xmas:
Huomenna ois sitten neuvola tuon tarjonnan vuoksi, perätilassa siis oli vielä viime viikolla. Jos huomenna vielä on, niin sitten ultraan ja Oysiin jatkoa miettimään.
Jaksamisia kaikille huonoihin vaivoihin ja kolotuksiin, yrittäkää kestää vielä tovi! :hug:
Lahopää & Tuhto 35+3 (? Ei enää tahdo pysyä laskuissa mukana, aika on alkanut mennä taas niin hurjaa vauhtia)