Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Jännittää. Kohta lähden ajelemaan äitiyspolille päin, mennään tarkistamaan, että kaikki on kunnossa kun ei tuo sf mitta ole kasvanut sitten 29. viikon. Nyt siis tänään täynnä 36+0. Liikkeitä tuntuu koko ajan, eli hengissä siellä ainakin ollaan, mutta ne ovat teräviä ja kipeitä, eli pelkään, että vettä on vähänlaisesti. En oikein keksi mitään muutakaan syytä, miksi mitta ei kasva. Samoin vyötärön (siis minkä??? :kieh: ) ympärysmitta ei ole kasvanut kuukauteen, ei siis milliäkään. En kyllä tiedä pitäisikö sen kasvaakaan, mutta luulisi nyt että sekin kasvaisi raskauden edetessä.

Ja ne vihlaisut, kivut ja säryt tuolla alakerrassa! Aivan järkyttävää. Kävellen saatoin esikoisen kouluun, niin viiden askeleen välein piti pysähtyä ja taipua vähän etukumaraan, kun sattui niin maan p*rkeleesti. Ja vauhtikin on päätähuimaavaa ihan jo muutenkin.

Saa nähdä siis, ovatko jatkuvat kivuliaat ja kivuttomat supistelut saaneet lyhentymistä ja avautumista aikaan.

Vaan nyt sitä varmaan jo kehtaisi lähteä, ajomatkaan ei kyllä mene kuin vartti ja polilla pitäisi olla reilun puolen tunnin päästä, mutta jospa sitä sit "varaisi aikaa parkkipaikan metsästykseen"...

Pitäkää peukkuja, että kaikki on kunnossa (ja niin varmasti onkin, kunhan nyt vaan olen ylihysteerinen)!
 
Noni, lääkärissä käyty. Kohdunsuu sormelle auki ja paikat kypsät, kanavaa jäljellä enää reilu sentti. Vauva tosi alhaalla ja kiinnittynyt. Sanoi, että ei usko että menee kauaa kun on vaavi maailmassa, mutta eihän sitä voi varmaksi kukaan tietää. Ronkki kyllä aika kovakouraisesti, että saas nähdä jos jotain alkais sen ansiosta tapahtua tässä. :D
Painoa oli tullu kilo(!!) maanantaista. Jessus. Ei siis ihan pientä oo tää meikänkään turvotus. Sf-mitta oli tipahtanut maanantaista kolme senttiä eli vauva on tosiaan muutamassa päivässä mennyt ihan rytinällä alas päin. Paineet oli 135/85, mutta pissa oli puhdas ja mulla ei oo mitään muita myrkytykseen viittaavia oireita ollu ku se pahoinvointi, ni asian seurailua nyt sit vaan jatketaan.

mt ja poika 35+4
 
Kylläpäs tänne taas tullut tekstiä :) Koskahan tulee vauvauutisia, ei varmasti menee enää kauaa!

Eilinen neuvola ei kertonut mitään kummallista, vauva on aktiivinen, pissa puhdas, verenpaineet ihan ok, hb noussut itsestään 119 ->124. Painoa viikossa 1,2kg :D Turvotustahan tuo on, mutta hurjalta tuntui silti.
Neuvolantäti kyseli jälleen kerran minun ja miehen syntymäkokoja, ja oman äitini synnytyksiä. Vauva kuulemma tuntuu aika reilun kokoiselta. Laran laittaman laskukaavan mukaan jos lasken, niin saan painoarvioksi 4200g :eek: Toivottavasti ei ihan pidä paikkaansa :D

Vaavi saisi kyllä minun puolesta jo alkaa syntymään kohtapuoliin. Kaikki on valmiina, ja ainakin minulle riittää jo tämän paketin kantelu. Vaikka vaivoja ei juuri olekaan, ottaa tämä jo voimille! Ensi viikon perjantaina olisi se synnytystapa-arvio, katsotaan, mitä ne siellä sanoo vauvan koosta :)

Katrin ja mini 37+0 POKS! :heart:
 
Tervehdys kaikille!!Yhtenä kappaleena vielä ollaan vaikka niitä kipeitä supistuksia on nyt muutamana päivänä ollutkin!!Eilen käyty Tyksissä ultrassa ja meidän poika painaa nyt 2,3kg!!Pikkuinen mies siis meille tulossa!!Eilen alkoi VIRALLINEN ÄITIYSLOMA!!Tyttäret( 7 ja 9V) aloittivat koulun tääl saaristossa tämän viikon tiistaina ja hyvin on tähän asti sujunut!!Seuraava Tysksissä käynti on 3 viikon päästä( 9.9)0kun mulla on raskausviikkoja 38!!Silloin myös keskustellaan lääkärin kanssa että ottaako he mut aikaisemmin sairaalaan ja käynnistää synnytyksen,koska asutaan ulkosaaristossa ja matka sairaalan on pitkä ja hankala!!!!!!!


miita1969 & Walter 35+1 :D

 
Eikö nyt vieläkään VAUVAUUTISIA ...hÖh!
Gwenhwyfar;ille tsemppiä reissuun...toivottavasti kaikki hyvin!

Tänään olis sitte virallisesti eka ÄITIYSLOMAPÄIVÄ! Tytöt kävi tossa aamupäivällä tutustumassa uuteen päikkyyn ja käväsin kaupassa sillä aikaa, hirmunen paine taas tuolla alakerrassa...grrrr!Muuten ei mitään uutta tähänpäivään =) !

lennilokinpoika ja 35+0POKS :heart:
 
Just tulin neuvolasta. Lääkäri katsoi vauvaa uudelleen, kun olin kovin huolissani painosta. Tällä kertaa jopa otti mittoja :LOL: Painoarvioksi saatiin 2600g tällä hetkellä. Kasvaa alakäyrällä. Kovasti pahoitteli viime kertaista mokaansa, kun oli painon väärin ilmoittanut mulle :whistle: Syntymäpaino on kuulemma noin 3kg. Ei ainakaan paljon yli mene siitä :D Turhaan siis stressasin ja panikoin, onneksi :)

smur-ffi ja papu 36+2
 
Nyt olin jo varma, että olisi tullut vauvauutisia mutta ei vieläkään!

Mua vaivaa ihan älytön väsymys. Iltaisin yhdeksän aikaan olen jo ihan valmis menemään nukkumaan. Normaalisti jaksan helpostikin valvoa puoleen yöhön. Päikkäreitä en osaa oikein nukkua, eikä siihen kyllä olisi mahdollisuuttakaan kuin tytön päikkäreiden aikaan ja silloin olisi niiin paljon kaikkea muuta tekemistä. Toivottavasti menisi nopeasti ohi tämä outo väsymys :|

Gwenhwyfar Toivottavasti vauvalla kaikki hyvin. Tulehan kertomaan kuulumiset kun kerkeät!

Sannimarja Mäkin oon sun kanssa varmaan vielä lokakuussa täällä odottajien puolella! Itselläni on välillä päiviä, jolloin ei edes tunnu, että olisin raskaana. Minkäänlaisia kipeitä supistuksia ei ole ja kaikinpuolin olo on tosi hyvä. Mitä nyt tämä kaamea väsymys astunut kehiin, muuten ei mitään. :D

Aplo 35+3 la 21.9
 
Minäkin täällä käyn jatkuvasti kärkkymässä, että joko joko joko... ;)

Voi kiesus noita neuvolalääkäreitä. Täytynee olla kiitollinen, ettei itse tarvitse omalle mennä ollenkaan, kun pääsee synnytystapa-arvioon äippäpolille. :whistle: Kerran olen tässä raskaudessa käynyt neuvolalääkärillä, nuorella pojalla, joka oli kyllä ihan pihalla koko touhusta. Hyvä, että uskalsi koskea...

Hienoa smur-ffi, että pääsit uudestaan katsottavaksi ja huolet osoittautui turhiksi! =)

Gwenhwyfar, tsemppiä matkaan. Toivottavasti kaikki on kunnossa! :hug:

Onnittelut kaikille äitiyslomansa alottaneille! :flower: Mä olen tainnut olla äitiyslomalla jo huimat neljä päivää. Eipä sitä ole tässä kotiäitiyden jatkuessa paljoa huomannut. Lapset ei ole antaneet äitille armoa yhtään sen enempää. :LOL:

Anteeksi kaikille univaivaisille
, mutta mun on pakko hehkuttaa, että nukuin viime yönä melkein 8 tuntia putkeen. Siis KAHDEKSAN! Muutama yö on mennyt ihan keturalleen (mikä on siis aivan ennenkuulumatonta meikäläisen unenlahjoilla ) ja nyt ajattelin suosiolla vetäistä pari paramaxia huuleen tuntia ennen nukkumaanmenoa. Ja niinpä sitten nukuin autuaasti, kunnes meinasi rakko poksahtaa. Taitaa olla viimeiset hetket tuollaisiin uniin, seuraavan kerran ehkä joskus reilun puolen vuoden kuluttua... :whistle:

Ja siitä puhuen, kun lapset on päikkäreillä, taitaa mammakin ottaa suunnan kohti pieniä väliunia.
Unta siis riittää, vaikka yöllä tulikin nukuttua kunnolla...


Epeti 35+4 (LA 20.9.)
 
Tsemppiä kaikille joilla on synnytys jo lähellä. Tuntuu, että teitä alkaa olla jo aika paljon. Toisaalta ihmeellistä tosiaan on, että vauvoja on tullut tähän mennessä vasta yksi. Parempi tietenkin näin.

Sannimarja ja Aplo[/b liityn kanssanne varmasti lokakuun odottajiin ;) Nyt näyttää käyvän ihan samoin kuin esikoisen kanssa, eli mitä lähemmäksi la tullaan, niin sitä vähäisemmäksi oireilu käy. Nyt ollaan muutama päivä menty ilman supisteluja ja oikeastaan ainoa asia mikä muistuttaa lähestyvästä synnytyksestä on väsymys ja vauvan ihastuttava tapa painaa päätään kävellessä nivusiin suhteellisen kipeästi :kieh: Nukun nykyään aina päikkärit esikoisen kanssa ja jätän kotityöt suosiolla iltaan. Muuten en päivästä selviäisi.

Gwenhwyfar, tsempit. Tule kertomaan kuulumiset kun kerkeät.

Neuvolalääkärit ovat varmasti hyvin eri tasoisia. Toisaalta "käsikopelolla" annnettu arvio kohdunsuun ja -kaulan tilasta on aina vain arvio, siksi heittoja eri lääkäreiden tulkintojen välillä voi olla aika paljon. Kyllä neuvolalääkärin pitäisi kuitenkin pystyä perusasioihin vastamaan ja tekemään tutkimuksen niin, että tutkittavalle jää luottavainen olo.

Tiinuliini ja Vompatti 35+3 (LA 21.9.)
 
Oli kyllä "hauskoja" lääkäri kokemuksia monella. Meillä on neuvolassa myös lääkäreitä, jotka eivät niin taitavia. Silloin ennen kuin joudui sairaalaan kävin nla-lääkärillä, joka totesi kavanaa olevan vain 1½ cm ja paikat pehmeät rv 26. Toivotteli vain hyvää loppuodotusta ja nähdään syksyllä. Onneksi parin päivän päästä th pisti mut näytille polille.

smurr-ffi Hyvä, kun pääsit uudelleen kokoarvioon ja tuli vähän mukavammat mitat.

Ihanaa ja lokoisaa ä-lomaa kaikille, jotka ovat sen juuri aloittaneet.

Taas on ihan pökkeröinen olo. Yö alkaa olemaan tosi resuisia. Vessareissut herättää. Lisäksi molemmat tytöt herää edelleen vähintään kerran yössä. Kaiken huipuksi yksi meidän kissoista herättää mut joka yö 1-2 halutessaan sisään ja ulos. Toisaalta eipä tarvi erikseen tottua vauvan yöheräilyyn. Meillä on molemmat tytöt olleet tosi huonoja nukkumaan. Nyt ihan viimeviikoina on esikoinen 4v alkanut nukkumaan niin, että herää vasta klo viiden aikaan, kömpii viekkuun ja siihen nukahtaa uudelleen.

Varasin meille äsken matkan syksylle 2011 Mallorcalle Alcudiaan. Oli hauska kirjoitella matkavaraukseen vauvan tietoja. Pitää niitä sitten korjailla, kun syntymäpäivä varmistuu. Toivottavasti nimi pysyy tuona mikä on jo melko pitkään ollut selvillä. Ihanaa taas suunnitella elämää normaaliin tapaan:).
-Poni 36+3 (la 14.9 )
 
pakko oli PONI06 vastailla kun taas osuu niin samaan kun meilläkin. Meillä on myös molemmat neidot olleet aina huonoja nukkujia. nyt tämä 5vuotias saattaa sillon tällön yllättää ja nukkua koko yön omassa sängyssä, pienempi kohta 4vee kömpii joka yö 12 ja 2 välillä viereen ja sittee toi mein koira pyytää myös noin kerran yössä ulos ja kukapa muu sitä nousee päästämään kun meikäläinen...eli kuullostaa kovin tutulta :D ! lisäksi sitte 2tunnin välein vessaan ja juotavaa ja supistuksia ja ja ja :LOL: !!!! MUTTA KOITETAAN JAKSAA :D !

Lennilokinpoika
 
Äippäpolilla käyty ja kaikki on kunnossa. Vettä oli kuulemma riittävästi ja napavirtaus oli tasainen ja hyvä. Mukelo oli painoarvion mukaan 2507 g (ei sit sen tarkemmin :D) ja kasvaa tällä hetkellä -1 käyrällä, eli normaalin rajoissa kuitenkin. 26. viikolla oli 0-käyrällä, mutta kuulemma ei ole huolestuttavaa tuo käyränmuutos, kun kasvua kuitenkin on ollut. Lääkäri arvioi syntymäpainoksi noin 3300 g, mikä kuulostaa munkin korvaan ihan kohtuullisen kokoiselta kersalta synnyttää.

Kohdunsuu oli 2 cm auki ja kohdunkaula pehmeä ja lyhentynyt. Kuulemma on nyt sit ihan kersasta itsestään kiinni tuleeko huomenna vai viiden viikon päästä. Lääkärin mukaan saa tulla heti kun huvittaa. Äidin mielestä sais huvittaa vaikka jo tänään... :kieh:

Kyselin, että miten kun on noita kipeitä supistuksia ollut ja sattuu alakertaan niin pirusti kaikki liikkuminen, että pitääkö mun lepäillä nyt vaan ja ottaa rauhallisesti, niin lääkäri totesi, että älä liikaa lepäile, menee yliaikaiseksi muuten. Joten mieli tekisi tulkita tuosta niin, että ei kun naruhyppelyä, mattopyykkiä ja hölkkälenkkejä, jotta saisi naperon pihalle! :saint:

Mutta olen kyllä tyytyväinen, että pääsin tuonne tarkastukseen, se sf-mitan junnaaminen kyllä todella piinasi mun hermoja. Nyt voi sitten olla huoleti.
 
Gwenhwyfar Tosi kiva kuulla, että kaikki oli kunnossa. Sun pitää lähtee lenkille, kiipeillä rappusia ja hyppiä narulla ihan kunnolla :D Sit vielä raivosiivoat ennen vauvan syntymää ja peset omasi ja naapurinkin matot niin eiköhän edistystä ala tapahtumaan :LOL:

Mustakin tuntuu siltä, että sais tulla ulos vaikka heti tänään. Yöllä ei saa nukuttua, kun vetää suonta jalasta ja koko ajan on vessahätä :kieh: Päivällä sitten ei voi nukkua, kun lasten kanssa pitää leikkiä ja käydä ulkona ym. :D Mäkin siivoan huomenna, ihan kunnolla. Viimeisen kerran vielä ennen vauvan syntymää :D Matot pitää ainakin tampata oikein kunnolla ja nurkatkin vois ihan polvillaan koluten pyyhkiä :LOL: Ehkä edistäs synnytyksen alkamista tai sitten vaihtoehtoisesti oon illalla vielä vaivaisempi kun nyt :D

Poni ja lennilokinpoika meillä kans esikoinen (joka täyttää joulukuussa 5) änkeää joka yö meidän viereen nukkumaan :kieh: Jos vien takaisin omaan sänkyyn alkaa armoton karjuminen, ulvominen ja naukuminen ettei se halua mennä sinne :kieh: Kuopus taas nukkuu isoveljen kiukusta huolimatta kiltisti omassa sängyssään aamuun asti eikä yritäkään tulla viereen :whistle: Raivostuttavaa välillä, kun ei mahdu kääntymään kunnolla, tulee kuuma ja ei ole kunnolla tilaa ja sitten saa varoa koko ajan ettei tule jalasta mahaan tai nyrkistä naamaan :kieh: Ollaan yritetty viedä omaan sänkyynsä joka kerta, mut kerrostalossa ei paljon viitsi tossa joskus 00-02 välisenä aikana antaa lapsen karjua siihen malliin mitä tuo huutaa aina, kun yrittää sen sänkyynsä viedä. Ilmeisesti muukaan ei auta, jos tuo väliin änkeytyminen ei ala loppumaan :whistle:

smur-ffi ja papu 36+2
 
Mä sit siivosin eilen jotain kolme tuntia, rehkin niin että hiki lensi! Ja mitä tuloksena - eipä juuri muuta kuin kiiltävä koti ja hiki. :headwall: Siivouksen päälle oltiin vielä reilu tunti sienimetsässä, eikä tullu yhden yhtä kipeetä supistusta! Yöllä sit taas oli menkkajomotusta, mut ei mitään sen kummempaa. Tänään oon ollu aivan poikki, kävin kattomassa kaverin pientä vauvaa ja koiran kans lyhyellä metsälenkillä, ja nyt on niin väsy että oksat pois. Alapäähän kyllä vihloo ja muutamia harkkasupistuksia on ollu. No, jospa se matonpesu käy sit vielä vähän enemmän kunnon päälle, ens viikkoa odotellessa :kieh:

Nyt on pakko käydä pitkälleen, palailen kommentoimaan myöhemmin.

Endotar & poitsu 36+4 (LA 13.9)
 
Kiva lukea Gwenhwyfarin ja smur-ffin hyviä uutisia!

Ponille, lennilokinpojalle ja kaikille muillekin väsyneille toivottelen voimia arkeen :hug:

Vauvauutisia kaipaaville kirjoittelisin oikein mielelläni hyviä uutisia, mutta kun ei niin ei... :headwall: :LOL:

ON:
Hyviä uutisia sen verran kuitenkin, että pääsin ihan oikealle lääkärille näytille tänään =) Siinä oli myös harjoittelija, joka ensin kokeili kohdunsuun ja sanoi samaa kuin uutiset oli lauantaina, eli 0cm, pehmeä, sormelle auki. Sit se kokeneempi lääkäri kokeili ja purskahti oikein nauruun kun kerroin, mitä se eilinen lääkäri oli tulkinnut. Kuulemma olin ihan väljästi jo sormelle auki ja hän kykeni tunnustelemaan joitain luita vauvan kallosta! Sormen pyörittely kohdunsuulla vihloi kyllä niin maan perkuleesti, mutta enpä valittanut... Jospa se vähän sais vauhtia synnytykseen ;)

Otettiin myös raskaushepatoosia varten verikokeet tänään. Osa vastauksista saatiin jo, eikä niissä ollut mitään häikkää. Osaa vastauksista pitää odottaa kyllä maanantaille.

Nyt on levollinen ja jotenkin tosi positiivinen mieli :D

Shuri ja siroksi kehottu Onni-Ilona 37+5 (la5.9)
 
Kiva lukea, että monet on saaneet hyviä uutisia lääkäriltä. Itsekin ollut jotenkin hymy naamalla tänään, oon vaan niin tyytyväinen etten tosiaan oo turhaan kärsinyt kipeistä suppailuista vaan että alakerrassa on oikeesti tapahtunu paljon muutosta niitten ansiosta. Paikat on kyllä aikas kipeet siitä lääkärin kovakourasesta tutkimuksesta ja alavatsalla on kunnon jomotusta ollut siitä asti, kipeitä suppailujakin on ollut - esimerkiks pissaaminen on tänään taas ollut työn ja tuskan takana ku tuppaa aina silloin supistamaan. Ja kakkoshädällä käyminen kesti päivällä varmaan puoli tuntia, kun supisteli niin maan perkuleesti. :ashamed: :D Saako tässä kohta enää rakkoa tai suolta tyhjennettyä ollenkaan. :LOL:

Vanhat kämppikset kävi äsken kahvilla, oli ihana muistella vanhoja aikoja. Tuli siitäkin tosi hyvä mieli.

mt & poika 35+4 (LA 20.9.)
 
Endotar samaa pelkään minäkin. Siivosin pari viikkoa sitten viimeksi ja ainoa seuraamus mikä siitä tuli oli se, että mulla oli selkä aivan sairaan kipee illalla ja niin kuuma, että luulin oikeesti saavani jonkinlaisen lämpöhalvauksen :LOL: Mies naureskeli vaan, että kannattiko rehkiä tahallaan, kun ei kärsi illalla kävellä muuten kun askeleen kerrallaan ja senkin selkä kyyryssä :LOL:

Mäkin käyn koko ajan kyttäämässä täällä, että milloin tulee seuraava ilmoitus uudesta syntyneestä vauvasta. Toistaiseksi ei ole tuottanut tulosta :LOL: Ehkä kohta...

Shuri mäkin meinasin pyytää, että lääkäri olisi pyöritellyt, venytellyt tai tehnyt ihan mitä vaan josta vois olla apua synnytyksen käynnistymiseen :D Kun täti näytti kovin nololta niiden aiempien puheidensa takia, niin ajattelin että parempi olla hiljaa. Ens keskiviikkona on taas neuvola ja jos sielläkin tehdään sisätutkimus niin meinaan kyllä kysyä oisko vähän ronskimpi tutkimus mahdollinen :D Sillon olis jo ihan täysiaikainenkin, kun tulee täyteen maagiset 37 viikkoa :D Toivotaan, että sulla tuottaa tulosta tuo lääkärin tutkimus :hug:


menninkäistyttö kaikista karmeinta on just se, että koskee ja särkee joka paikkaan ja sitten kuuleekin lääkäriltä ettei mitään muutosta oo tapahtunut missään :eek: Onneksi sulla ei ole niin :D Toivotaan, että kohta alkaa sielläkin tapahtumaan jotain.
 
roosamaria 69 En todellakaan tiedä tuosta tarkkuudesta. Mulle sanottiin, et vauvan painoarvio on 2400g-2600g. Lääkäri sanoi ettei ainakaan tuon 2600g yli mene et jonnekin tolle välille jää. Kättärillä kun kävin ultrassa aiemmin, niin ne mittasi sen GRAMMALLEEN mikä oli musta vähän liikaa jo :D Sanoisin kuitenkin, että ultralla tehty arvio on luotettavampi kun käsin kopeloimalla tehty. Mulla ainakin on ihan hyvin pitäny paikkansa kahden aiemman lapsen aikaan. Esikoisella oli painoarvio 3200g-3500g ja painoi 3430g kun syntyi. Kuopuksesta taas arvioitiin, että painaisi jotain 3000g-3200g väliltä ja oli sit 3040g kun syntyi. Meillä on muuten peräkkäiset lasketut ajat :D Saa nähdä kumpi poksahtaa ensin :LOL:
 
No niin tulihan niitä vauvauutisia..

Paljon onnea Anskuli pienestä prinssistä :heart: :flower:

Jaksuja kaikille. Koitetaan kuitenkin pitää vauvat masujen puolella sinne täysiaikaisuuteen saakka, kun silloin vauvelit oin kuitenkin paljon valmiinpia tähän maailmaan. Meillä esikoinen syntynyt rv 35+1 ja kyllä hänen kanssa alku oli paljon hankalampaa kuin pikkusiskon, joka pysyi matkassa rv 38+3. Tässä huomasi mitä ne muutamat viimeiset viikot tuo tullessaan.
-Poni 36+3
 
Oli pakko tulla kattomaan josko uutisia vauvoista ja täällähän olikin kiva ylläri,
paljon onnea Anskulille pienestä pojasta :flower:

Tänään ollut niin outo olo, pää kipee, nälkä ja väsyttää koko ajan |O täytyy taas mennä syömään jotain..

Mirot 37+6
 

Yhteistyössä