Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Paljon onnea anskulille ja koko perheelle pienenpienestä prinssistä :flower:
Piti tulla vielä tarkistamaan, että onko täällä tapahtunut mitään uutta ja olihan täällä :D
Jotenkin huvittavaa, että nyt kun ollaan suurin osa jo äitiyslomalla ja on ilmeisesti enemmän aikaa käydä kirjoittelemassa tänne, niin kaikki odottaa innoissaan vauvauutisia :D
Pidetään (tai ainakin yritetään pitää) vauvat vielä masuissa jonkin aikaa :hug:
 
Onnittelut Anskuli pienestä pojasta :flower: :flower: :flower:

Tänään on ollut poikavauva päivä. Parasystäväni synnytti viime yönä tulevan kummipoikani :heart: ja naapureille syntyi aamulla poika :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja avee:
Onnittelut Anskuli pienestä pojasta :flower: :flower: :flower:

Tänään on ollut poikavauva päivä. Parasystäväni synnytti viime yönä tulevan kummipoikani :heart: ja naapureille syntyi aamulla poika :)
Näinpä! Mun tuttava lähti just synnärille ja heille kans luvattu poika :)
 
Anskulille onnittelut ja halaukset pienestä prinssistä! Voikaa hyvin ja nauttikaa ekoista päivistä!!!

Yvi, aivan ihana kuva! Voisin ottaa julisteeksi:)

Suurkiitos sille, joka antoi linkin Britanniaan Bravadon liiveistä! Tilasin yhdet ja tuli tänään postissa ja oli aivan ihanat ja sopivat! Laitoin heti päälle, ku tähän asti on ollut onnettomia vanhoja liian pieniä liivejä! Oon ihan ylieuforisessa tilassa ja shoppaillut imetyspaitoja, kantoliinan ja vauvanhoitolaukun ja tilasin vielä glamour mom -topinkin. Tästä, kun hormonitasot synnytyksen myötä tipahtaa, niin ei hyvä seuraa:)

Meidän juuri 4v. täyttänyt kuopus on nukkumisen suhteen ja muutenkin vauvan tulon suhteen aika mahdoton: Tulee joka yö väliimme ja haluaa pitää rinnastani kiinni. On ollut rintoihin kiintynyt aina, mutta nyt se on vaan kiihtynyt. Niissä kuulemma lukee hänen nimensä eikä Liisa saa syödä tissimaitoa. On myös alkanut imeä tuttia, änkeää itsensä vauvanvaatteisiin ja kulkee ympäriinsä ylipienessä vauvan neuletakissa, tutti suussa ja mieluiten istuu sylissäni käsi kaula-aukossani. Nyt on varmaan liian myöhäistä alkaa mihinkään toimenpiteisiin, mutta kauhulla odotan ekoja öitä uuden vauvan kanssa. Mahtaa rinnoille olla kysyntää :LOL:

Pari päivää on painanut tosi pahasti alas ja liitokseen, joka on uskomattoman kipeä. jos erehtyy yhtään leveämmän sivuaskeleen ottamaan, tuntuu että repeää koko lantio. Kävin tänään neuvolassa, ja ekaa kertaa paino ei ollut noussut, jeee! Vauvan pää oli kuulemmma tosi alhaalla, mutta vielä hieman liikkui. paineet oli 104/74 eli kaikki ok. Väsymys on aika kovaa, päiväunet pitäisi malttaa nukkua, öisin tosiaan voisin sitten siivota ja öisin tuntuu ylienergiseltä. Aikas rankkaa! Toiv.loppuu pian...

Odotuksia kaikille!

Liisa&Liisa 35+5 (19.9)
 
Onnea poikavauvan johdosta Anskuli! :heart:

Vihdoin ajattelin edes muutaman rivin kirjoitella. Mies nukuttaa esikoista yläkerrassa, niin saa kerrankin rauhassa naputella. Kirjoituksia vielä lukee sen 1v 7 kk:n kanssa, mutta kirjoittamisesta ei tule kyllä mitään! :kieh:

Meillä kävi miehen työn kanssa niin, että hänelle pamahti tähän elo- ja syyskuulle mukavasti useampia 2-3 päivän työreissuja. Niin kotimaahan kuin ulkomaillekin! :/ Nyt sitten eletään jännityksessä, että käykö niin huono tuuri, että vauva alkaa tulemaan juuri semmoiseen ajankohtaan. Kiva soitella jonnekin Norjaan, että rakas, nyt supistelee aika napakasti. Alahan joutua....

Mummot onneksi ovat puhuneet itselleen töistä tinkapaikan lomaa, että hätätilassa voi jompikumpi mummo lähteä tulemaan tänne esikoista vahtimaan ja minä saan siskon mukaan synnärille, ettei yksin tartte siellä puhkia. Siskolla tosin on 7 kk vanha vauva itsellään, että ei sekään voi kovin pitkään siellä tukena olla. Että hyvin tulee illalla uni näitä miettiessä...

Kaikenlaista pientä vihlontaa ja kolotusta, suppareitakin vähän on ollut. Mutta ei mitään niin radikaalia, että synnytystä uumoilisi.

Esikoisesta ei ollut mitään etukäteismerkkejä. Lapsivedet meni 38+1 ja supistukset alkoi noin vrk:n päästä. Eli te jotka pohditte oireettomuuttanne, ei hätiä mitiä. Pikkukaveri saattaa päättää tulla ihan yks'kaks ilman sen kummempia varoitteluja :)

Papupata ja Pikkis (la 26.9)
 
Täällä kanssa oli pakko tulla vielä uutiset kurkkaamaan, ja olihan niitä!

Anskulille ja koko perheelle oikein paljon onnea! :flower:

Grilli-illan päätteeksi on hyvä heittää sohvalle pitkäkseen ja keskustella minin kanssa, josko hän alkaisi kanssa tekemään muuttopäätöksiä :)

Katrin ja mini 37+0
 
Onnea Anskuli ja koko muu perhe :flower:

Voisiko joku laittaa linkkinä sen nettikaupan osoitteen, josta olette Bravadon imetysliivejä tilanneet. En löytänyt aikaisemmilta sivuilta sitä vaikka etsinkin. Kiitän jo etukäteen :D

Oletteko ostaneet kivoja imetyspaitoja? ajattelin, että muutaman voisi ostaa, eli jos teillä on hyviä vinkkejä nettiosoitteista tai kaupoista, niin laittakaa tulemaan.

Tiinuliini ja Vompatti 35+3
 
Onnea Anskuli :flower:

Papupata Meillä kävi kans niin, että mies on tässä pari kuukautta ollu tosi paljon kotona, kun töitä on ollu vähän.... Ja nyt syyskuun alussa sille tuli isoja hommia, ja pitkiä ajomatkoja... Että täällä kans kiva sit soitella, kun se on jossain 500 km:n päässä, et nyt mun pitäis päästä 100 kilsan päähän sairaalaan... |O


Jaksuja kaikille tasapuolisesti :hug:

Hyväsetti 35+2 ( 22.9 )
 
Bravadon osoite on tuossa yllä jo laitettu. Ostin Bebesistä Boobin mustan v-aukkoisen imetys- t-paidan ja tumman harmaan imetyshupparin, sekin Boobin. Lisäksi tilasin www.babyidea.fi sivuilta paljon kehutun glamour mom imetystopin. Boobin paitoja sai näköjään tilata Ruotsistakin, taisin laittaa googleen vaan boob(?) , mut ne ei ollu yhtään halvempia kuin Bebesillä, toisin kuin rintsikat.
 
Huomenta vaan. Täällä saatiin nukuttua viime yö yllättävän hyvin, oikein ihmettelin kun puoli seiskalta heräsin että nukuinko mä oikeasti tähän asti ja heräsin vaan kolme kertaa vessaan. :D Illalla tosin oli pakko ottaa kaks Panadolia, oli paikat niiin järkyttävän kipeät ilmeisesti sen lääkärin sisätutkimuksen takia. Ei ollu hirveän kiva fiilis, kun kohdunsuu oli ihan arka ja vauva jyskytti päätään alas päin. Jomotus alavatsalla jatkuu ja väsy on pitemmistä yöunista huolimatta. Jotenkin ihan on veto taas pois, mutta parasta varmaan kuunnella kroppaansa eli tää päivä todennäköisesti menee lepäilyksi.

Mikähän MaybeSomeday:n tilanne on, kun siellä oli ehkä tullut sitä veristä limatulppaa eilen aamulla?

mt & tänä aamuna rauhallinen poika 35+5
 
Jee, vauvauutisia! :) Oikein paljon onnea Anskulille ja koko perheelle!

Täällä edelleen yhdessä kasassa. Jännä kun sillon keskiviikon ja torstain välisenä yönä oli jo niin lupaavat merkit sen supistelun suhteen, mutta nyt voipi sanoo, ettei merkin merkkii :D..No, eiköhän se sielt jossaa vaiheessa tule :D..Alkaa vaan ite olla jo kovin malttamaton...

Tässä aattelin itsekin, että onkohan MaybeSomeday kans vauvaa hakemassa jo! Itse en ole tosiaan tota limatulppaa bongannut . Mutta en mä sitä kyl viimeksikään huomannut ennen synnytystä...

Lisää vauvauutisia jännityksellä odottaen :)....

primrose 38+3 (1.9)
 
Onnittelut Anskulille :heart: :flower: !!!

Mulle iski kivasti flunssa, on aivan hirmuinen nuha!! Pelkään että tarttuu 3-vuotiaaseen esikoiseen ja mieheen... Ja laskettuun aikaan enää 2,5 viikkoa. Eikä ikinä tiedä milloin tulee lähtö synnärille.
Tosiaan 3 vuotta sitten olin myös juuri ennen laskettua aikaa kipeänä, korvatulehdukseen söin silloin kaksikin lääkekuuria. Nyt en toivo moista tautia!!

Mä menin hankkimaan suht halvat (25 e) Triuphin imetysliivit, kaksin kappalein. isommat ja pienemmät (d ja e). Muistan kuinka normaalisti c-kuppisena jouduin sairaalasta palattuani hankkimaan heti e-kupin imetysliivit, maito nousi niin vauhdilla !!!

Nuhan lisäksi mulla on ollut parina päivänä myös yskää, ja yölläkin ravannut kylppärissä yskimässä etten herätä lasta ja miestä. Ja eräänä yönä huomasin että taisi lapsivettä roiskua lattialle yskiessä. Ei se mitään muutakaan voinut olla :/ . Että kai tuolla on paikat jo vähän auenneet.

Tsemppiä kaikille odotukseen!! :)

-annmari ja poju, kaiketi 37 +4
 
Lennilokinpoika ja smur-ffi Lohduttavaa kuulla, että ei muidenkaan "isot" lapset vielä nuku kokonaisia öitä omassa sängyssä. Kannatti varmaan vähän avautua täällä, kun viime yönä heräsin vasta klo 4 vessaa. Samalla reissulla kisu meni ulos ja tytöt tuli viekkuun vasta 5-6 välissä. Mua ei haittaa tytöjen viekkuun tulo, mutta joskus on vaan hankala lähteä vessaa niin etteivät herää. Vähän jänskättää mihin väliin vauva mahtuu. Mies on jo pari vuotta sitten muuttanut sohvalle :) .

Meillä on myös kaikki olleet flunssassa. Onneksi tytöt jo parantuneet. Mulla vaan tämä kestää ja kestää. Ällövaroitus.. aamulla yskiessä oikein holahti housuihin isot klontit limaa. Toisaalta tuota limaa on tullut jo rv 20 saakka, joten ei se mulla mitään merkkaa. Supparit ja muut kivut kyllä pahenee päivä päivältä. Se on jo melko rankkaa.

Nyt suolaan lohta..
-Poni 36+4
 
:flower: ONNEA vaavista Anskuli!! :flower:
Täällä alkaakin monilla olla jo kaikenlaisia kipuja! Itsellä ei vieläkään oikeen mitään ja neuvolalääkärikin sanoi että vauva on vielä tosi ylhäällä :kieh: Että täällä varmaan kans odotellaan vielä pitkän aikaa, tosin mulla kävi just samalla tavalla esikoisen kans kun papupadalla eli ei ollut ennakoivia vaivoja ja lapsivedet meni 38+0 Toivossa voi siis elää että nyt kävis myös niin :D

Nyt en ehdi muuta kirjoittelemaan, mutta pakko vielä kommentoida että Yvin kuva oli aivan IHANA!!! Tosi kaunis!

Voikaahan mammat hyvin!

Möhömahis 36+2
 
Onnea Anskulille vauvasta!!! :flower:

Täällä ollaan yhdessä koossa...Limaiset jutut jatkuu --> Tänä aamuna saaliina ruskea limaklöntti ja googlehan tietää kaiken niin se kertoi mulle, että voi hyvinkin enteillä lähtöä. Tai sitten ei. Oon niin nössö, etten uskaltanut harrastaa illalla seksiä kun ajattelin, että jos se sitten tosissaan kiihdyttää synnytyksen käynnistymistä...Illalla oli kovia vihlontoja kohdunsuun suunnassa, samoin nyt joten kai siellä paikat aukeilee. On sitä tyhmä, oikein odottaa että pääsis synnyttämään mutta silti pelottaa "edistää" asiaa.

Papupata78: Mulla kans kalenteri koko ajan kädessä kun miehellä pukkaa työjuttuja niin paljon tuohon syyskuulle, että monta unetonta yötä olen niitten takia viettänyt. Sais lapsi kyllä syntyä ens viikolla niin helpottais kummasti vaikka tokihan se miekkonen tiukassa tilanteessa voi olla pois töistä mutta hankalaksi menis...Mulla sitten alkaa aika äkkiä yksinolo vauvan kanssa, tosin ei välttämättä pitkiä pätkiä mutta joitain öitä jo aika aluksi...Kai sitä pärjää...

MaybeSomeday ja Onni 38+1
 

Yhteistyössä