Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Oikein paljon onnea Anskulille ja koko perheelle pienestä pojasta!!!! :flower: :heart: Itellä on nyt viikkoja 35+2 ja niitä kolotuksia ja alapään kolotuksia ja vihlomisia riittää!!Saisi kyllä meidän poika viel pysyä mahassa ja kasvaa,kun hän painaa tällä hetkellä vaivaset 2,3kg!!Syyskuun 9 pvä. mennään taas Tyksiin ultraan jotta ne kattoo tämän jäbän painon uudestaan!Samalla keskustelevat josko he sitten käynnistäisivät synnytystä aikaisemmin,kun asutaan ulkosaaristossa ja matka sairaalaan on pitkä ja hankala(joko meriteitse merivartioston saattelemana tai sitten

helikopterin kyydissä Tyksiin!!:LOL:

miita1969 & Walter 35+2 :D (LA.23.9)

PS.Meidän poika herättää mut joka aamu klo.4-5 välillä potkien oikein napakasti mamman masussa tai ruuvaamalla päänsä tuol alhaalla!!!
:D
 
Onnea Anskulille täältäkin :flower: .

Aika monella ilmeisesti esikoiset kömpivät viereen. Meillä viisivuotias poika on nukkunut kaksi vuotiaasta lähtien omassa sängyssä. Kolmen vanhana saattoi vielä joskus aamuisin kömpiä meidän sänkyyn, mutta sen jälkeen ei ole sinne tullut. Nukkuu yöt omassa huoneessa sängyssään. Minusta meidän sänky on minun ja mieheni sänky, lähes ainoita paikkoja joissa saamme olla kahdestaan, joten sellaisena se yritetään jatkossakin pitää. Tietenkin vauva tulee hiukan muuttamaan asioita, mutta pyritään kuitenkin pyhittämään meidän sänky meille. :heart:

Täällä ei oikeastaan ole mitään oireita, että synnytys voisi piakkoin lähestyä. Olisin kyllä ihan valmis luovuttamaan tämän vauvan jo tähän maailmaan, millään en jaksaisi enää tätä pallomahaa kanniskella. Alkaa jo pikkuhiljaa tympiä tämä vatsa... vaikka eipä se nyt niin kovin suuri ole, mutta kuitenkin.

Synnytystapa-arvioon sain kutsun syyskuun toinen päivä, mutta jotenkin mulla on sellainen olo, että vauva on ehtinyt tulla maailmaan jo sitä ennen. Mutta se nyt sitten jää nähtäväksi...

ennie ja myrmeli 36+5 (LA 11.9)
 
NYTKÖ se rytinä sitte alko...OIKEIN PALJON ONNEA ANSKULILLE PIKKURUISESTA POJASTA :hug: !!!! :heart:
Voi että että tämä mamma on täällä täpinöissään...ihanaa lukea tälläsisä uutisia ja nyt kun kaikki ruvetaan olemaan jo hyvillä viikoilla niin ei kun vauvoja vaan lisää :LOL: !!!!

Tämä mamma aloittaa nyt ikkunoitten pesua...sen mitä jaksaa!!Yöllä taas supistukset herätteli muutamaan kertaan. tiistaina sitte kuulee tilanteen alakerrassa ja ois kiva saada jotain paino arviotakin vauvalle, kun ei mitään tietoa ole minkä kokonen mötkäle sieltä on tulossa :)

lennilokinpoika 35+1
 
Oi, onneksi olkoon Anskulille ja perheelle poikalapsesta! :heart: :D

Me oltiin miehen kans suunniteltu eilisillaksi, että hän antais mulle nännihierontaa... Mutta piti illalla sit sanoa, että ei sittenkään, ku väsyttää niin paljon, ettei tänä yönä jaksa lähtä synnyttää :LOL:

Limatulpan tuleminen tai tulematta jättäminen ei tosiaan välttämättä ennakoi sitä synnytyksen läheisyyttä. Yks tuttava kertoi, että hän roiskaisi omansa ulos vasta synnytyssalissa. Oli kuulemma vastapäiseen seinään lentänyt :LOL: Eikä pian tämän jälkeen syntynyt vauva siis ollut yliaikainen. Alkoi kyllä naurattaa tuo MaybeSomedayn kirjoitus, että google tietää... tai sitten ei :LOL:

Shuri ja Onni-Ilona 37+6
 
piti muuten kommentoida tota LIMATULPPA juttua. Eli mulla ei ole kummastakaan aikasemmasta lapsosesta tullu sitä limatulppaa sillai että tietäsin että tämä on nyt se limatulppa...en tiedä onko sitte tullu niin pieninä paloina vai miten se on mahdollista ,mutta saas nyt nähdä miten tän kolmannen kanssa =)
 
ONNEA ANSKULILLE JA PERHEELLESI :flower: :flower:

eilen luuttusin lattioita ja pyyhin pölyjä..--->supisteluja tuli illan mittaan muutamia ja siihen ne sitte jäiki :( olisin jo niin valmis..enempi selkään sattui koko touhu.
toissapäivänä kävin neuvolassa,kaikki hyvin,maha oli kuulemma laskeutunu hurjasti,mutt sf-mitta pysynyt samassa 36.
massusta kuuluu lorinoita,tuleneeko suolesta vaiko lapsivedestä?neuvolassa sanoivat että suolest,tiä häntä sitte.
nyt ulos haistelemaan vilpoista ja aurinkoista keliä. :)

mie ja typy 38+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja visitor nro 39:
ONNEA ANSKULILLE JA PERHEELLESI :flower: :flower:

eilen luuttusin lattioita ja pyyhin pölyjä..--->supisteluja tuli illan mittaan muutamia ja siihen ne sitte jäiki :( olisin jo niin valmis..enempi selkään sattui koko touhu.
toissapäivänä kävin neuvolassa,kaikki hyvin,maha oli kuulemma laskeutunu hurjasti,mutt sf-mitta pysynyt samassa 36.
massusta kuuluu lorinoita,tuleneeko suolesta vaiko lapsivedestä?neuvolassa sanoivat että suolest,tiä häntä sitte.
nyt ulos haistelemaan vilpoista ja aurinkoista keliä. :)

mie ja typy 38+5 :heart:
Mulla kuuluu kanssa lorinoita ja niitä kuuluu eri puolilta mahaa, ni oon laittanu ne kyllä lapsiveten piikkiin. Mutta en sitten tiedä.

mt ja poika 35+5
 
Anskulille ISOT ONNENTOIVOTUKSET :hug: :flower:

Me tultiin eilen tosiaan Tampereelta. Oli ihana reissu! Torstaina käytiin myös ideaparkissa (huomasin että pari muutakin tyyppiä oli käynyt) ;) ja jumankauta ku jalat huus leipää sen reissun jälkeen!!! |O Sit eilen oltiin särkänniemessä. Käytiin Näsinneulassa, delfinaariossa, akvaariossa ja planetaariossa.. Ei huvittanut tän mahan kaa mennä yhteenkään laitteeseen! :) Oli mukavaa kuitenkin ja ihana ilma. Ei liian kuuma/kylmä. Nukuinkin sitten viime yönä 12,5h :D IHANAAA!! Nyt ei väsytä yhtään!

Eilen tuli muutamat kipeät supparit. En meinaa niidenkä kanssa pystyä hengittää normaalisti ja rauhallisesti. Automaattisesti pidättelen hengitystä, kun ne sattuu.. mitä se sitten on ku ne alkaa OIKEASTI!!?? :eek: Kätilö sanokin,että jos pystyis olemaan rauhallisesti, jännittämättä ja hengittämään rauhassa supistusten aikana, niin ne ei olis yhtään niin pahoja.. mutta kun siihen ei vain pysty niin siksi tuntuvat aivan helvetillisiltä!

Tänään taas täyttyy viikot! :heart: Viikko vielä, niin tyyppi on täysaikainen! ;)
Ja täällä jännityskäyrät kasvaa.. mua vaan alkaa Jännittää enemmän ja enemmän, enkä nyt oikein enää itekkään tiedä mikä! Koko homma ylipäänsä :D Koitan vaan pitää positiivista ajattelua yllä! Kuten muillaki, niin myös täällä alkaa kärsivällisyys olla loppusuoralla.. vauva tänne nyt heti?!! (näin muuten viime yönä unta vauvasta. Sain nähdä sen, mut sit se piti laittaa viel takas kohtuun kasvaa, koska se oli vasta 10kg painava :LOL: ) Sitä oli NIIIIN ihanaa pitää sylissä :heart:

Horoskoopista mä uskon noihin luonnehoroskooppeihin :) Ja oon kiinnostunut kaikesta tommosesta! Saa nähä tuleeko neitsyt, niiku isänsäki on.. ;) Oon sitäkin ajatellut, että josko syntyis samana päivänä.. Mutta se olis sit syyskuun alkua.

Hassua miten kuukaudet menee vauhdilla eteenpäin ja syksyn alku on tullut Aivan varkain :D varmaa ku ajatukset on koko ajan syksyssä...

Lätäkkö ja pikkuruinen 36+0 :heart: BOKSSS!!
 
Onnea Anskulle ja pienelle prinssille :flower:

Me tultiin miehen kanssa mökille vlopuksi, eilen pesin täällä saunan & ikkuna ja illalla käytiin vielä katsomassa josko olisi vesilintuja näkynyt mutta laihoin tuloksian. Illalla supisteli, mutta siihenpä se sitten jäikin.. Tänään olen sitten luutunnut & pyyhkinyt pölyjä, eikä mitään muuta kuin menkkajomotuksia & paineen tunnetta.. Huoh. Ens viikolla viimeistään aletaan armoton sekstailu jos ei muuten ala tapahtuun :kieh: :LOL:
Mie oon kahtena edellisenä yönä nukkunut huimat 12h :eek: Ja vain kolmella yöherätyksellä! Ihan ihmeellistä, sanoinkin aamulla miehelle, että vielä kun ensi yönä vedän samanlaiset unet niin su yönä joutaa lähtiä laitokselle kun on kerännyt voimia pari yötä :whistle:

Jos kävis vielä koiran kanssa kävelemässä ja illalla kalassa, luulis että alkaa jotain jo tapahtuun.. (toivossa on hyvä elää)

Kiira + asukki 37+6 (la 5.9)
 
Onnea anskuli :heart: :flower:

Eilen oli neuvola: RR edelleen kohonnut, sf-mitta 33, mutta terkka tunnusteli pikkuista ja sanoi pojan olevan tällä hetkellä enintään 3000g, syntymäpainoksi arvioi enint. 3600g. Paino noussu yhteensä tällä äipällä 15kg :x EI KIVA!!

Omaa napaa: pari viimeistä päivää ollu yhtä tuskaa.. Närästys meinannu viedä hermot!! Aivan uusi vaiva mitä ei ole aikaisemmin ollut!! Supistuksia tulee tasaseen tahtiin ja alapään kipuilu on ihan hirveetä :ashamed: Tarviiko sitä tietä kaivaa lapiolla pihalle??? Niin riittää nää vaivat ja ongelmat jo!! Kunpa odotus ei kestäisi enää pidempiä aikoja!!

Tähtirata 36+5
 
Jaaha, alkaa porukalla olla supisteluja ja muita kipuiluja nyt ihan urakalla. Toivottavasti alkais pian tapahtua, ainaki niillä jotka sitä toivoo.

Täällä on aivan järkkyä jomotusta alavatsalla ollu jo monta tuntia. Tuntuu sellaselta tosi pahalta menkkakivulta. Kipeitä ja kivuttomia supistuksia tullu myös pitkin päivää. Plaah. Tällastako tää nyt tulee olemaan vielä pitkänkin aikaa. :headwall: |O

mt ja äitin jo valmiiks arkoja kylkiluita jyskyttävä poika 35+5
 
Tänään oon ollut aika ahkera :) Systeri tuli puoliltapäivin meille ja nappasi esikoisen matkaansa, lähtivät lintsille. Nyt mä oon sit käyttänyt aikaani viimeistelemällä pinnasängynsuojuksen, lyhentämällä vanhat verhot pinnasänkyyn sopiviksi ja sit vielä lyhentämällä patjan pinnikseen sopivaksi ja ompelemalla siihen uuden suojuksen. Vielä pitäis ehkä (jos jaksais) huristella saumurilla muutama vanha lakana pinnikseen sopiviksi ja sit olis taas tän päivän vauvavalmistelukiintiö täynnä.

Mieli tekis jo pedata valmiiksi pinnis, mutta en arvaa, kun se tuo huonoa onnea. Järkyttävää, miten aikuinen ihminen voi olla niin taikauskoinen, mutta minkäs sille mahtaa :LOL: Kyllä mä uskallan sen verhokatoksen siihen viritellä ja pinnasängynsuojuksen, mutta lakanat jätän kyllä laittamatta.

Ja onnea Anskulille ja perheelleen tulokkaasta! Tästä se vissiin meidän jono alkaa lyhentyä, kukahan seuraavaksi lähtee synnärille? :D
 
Mirot, sovitaanko että arvaat mun synnyttävän huomenna? ;) Jos menee kerran oikein, niin voishan se mennä toistekin... :LOL:

Menninkäistyttö, jos sulla etenee samanlai ku mulla, niin kyllä saattaa olla muutama viikko samaa kestettävänä :| :hug: Mut ainaki mulla on välillä vähän helpompia päiviäkin, ja oon myös oppinu mitkä asennot tai liikkeet helpottaa kipuja. Tavallaan siis hyväkin synnytystä ajatellen, kun eikös ne kivut sitten nouse vielä potenssiin kymmenen..?

Mää oon laskenut mahasta kuuluvat lorinat suoliston toiminnan piikkiin. Ei kai lapsivesi voi lorista ainakaan niin kauan ku kohtu on täynnä sitä? Vai onko se kohtu sitten täynnä sitä vai onko siellä ilmaakin, että voi lorista?

Eilen kuulin ensimmäisen kerran sikiökalvojen napsahtavan! :D Hetken kerkes jo ajatella, että tämä enteilee jotain hyvää - sit muistin et jollakulla täällä (oisko ollu dask? ) oli napsunu jo yli 7 viikkoa :ashamed:

Aikooko muuten kuin moni ottaa videokameran synnärille? Me ei haluta kuvata sitä ite synnytystä, mutta kylläkin pian sen jälkeen ne ensimmäiset tuhinat :heart: Anoppilasta saatiin videokamera lainaan.

Shuri ja Onni-Ilona 37+6
 
Shuri, kyllä mäkin oon tässä yrittänyt löytää positiivisiakin puolia tästä kipuilusta. Oon opetellu hengittämistä niitten kipeempien supistusten aikana (aluks mä ainakin pidätin aina hengitystä, mutta neuvolasta käskivät harjoitella syvään hengittämistä niiden aikana, helpottaa ja edistää kuulemma synnytyksessäkin sitten avautumista ja vauvan laskeutumista synnytyskanavassa kun ei "vastusta" niitä suppareita, vaan ottaa ne rauhallisesti hengitellen vastaan) ja esimerkiks lantion pyörittely helpottaa oloa. Ja ku paikat on jo kerta auennu ja kypsyny kipuilujen ansiosta, ni eiköhän noi suppailut nytkin jouduta asioita. :)

mt ja poika 35+5
 
Hui! Vissiin jotain koulunalkuflunssaa meillä.. Tokaluokkalainen yskii ja on tukkonen.. Ite olin aamulla ihan innoissani alkamassa siivoaan kun vieraat lähti, mutta en oo jaksanu tehä yhtään mitään koko päivänä :headwall: (ihan pieniä juttuja ei siis lasketa)
Voimat on ihan pois, ja sit kun jotain tekee, alkaa supisteleen..
En enää haluais tulla kipeeks, mullahan oli se hirvee 2 viikkoa kestäny yskä viikoilla 28-30...
Nyt jos tulis samanlainen yskä niin varmaan lähtis vauva syntymään.. :/


On alkanu jännittään ne miehen työt ihan tosissaan... Jotenki on semmonen olo et tää syntyis ennen LA:a... vaikka sit tietenki menee yli..

Muistin tossa että mullahan on vauvan peitto kesken.. Aloin siis virkkaamaan peittoa isoäidinneliöistä (kun en vaativampaa ohjetta millään tajunnu ) Nyt pitäis kohta alkaa yhdisteleen niitä palasia, mut en tiiä osaanko sitäkään tehä :ashamed:

Nyt pitää laittaa muksut nukkumaan, ja mennään iteki varmaan aika hyvissä ajoin...

Hyväsetti 35+3
 
Paljon onnea Anskuli! :flower: :flower:

Shuri Ei mulla mitään napsumisia oo ollenkaan, muistat nikin väärin :)

Maanantaina lääkäri, saapa nähdä onko tilanne kehittyny mihinkään. Viikon sais pysyä vielä kyydissä, että päästäis käymään niissä häissä!

Tsemppiä kaikille!

-dask ja typy 35+2
 
Siivosin koko pitkän päivän :D Konttailin maassa ja pyyhin nurkkia, luuttusin lattiat ja pesin monta koneellista pyykkiä. Saunassakin kävin, kun toivoin että jotain alkais kohta tapahtumaan :LOL: Kaikesta tästä sain, niinkun vähän jo arvelinkin, sairaan kipeen selän ja kovin hikisen olon :kieh: Kai se vauva joskus ulos tulee. Tietääkseni kukaan ei oo jäänyt kenenkään mahaan :LOL: Sitä odotellessa, hyvää viikonloppua kaikille :D

smur-ffi ja papu 36+3
 
Aivan käsittämätön väsymys ollut tän päivän! Pesin jääkaapin ja yhden koneellisen vauvan villavaatteita, mut joka välissä vaan hengästyttää ja hikoiluttaa. Nukuinkin 1.5h päikkärit eikä siitä meinnanut tokeentua ollenkaan! Alkoi viimiset 4 viikkoa näyttää hieman toisenlaisilta, kun tähän asti oon vaan ollut innoissani, et on aikaa vielä järkkäillä vauvan juttuja. En kyllä tällä väsymyksellä jaksaisi montaakaan päivää. Yöunet jää mulla 8 tuntiin, vaikken nyt oo pariin yöhön aamuyöstä heräillytkään. Janokin on mieletön! Tuollainen edellä mainittu Särkänniemen reissu tai ompelupuuhat ei tulisi mieleenkään. Shoppailutkin taitaa nyt olla tehty, kun ei jaksa enää lampsia kaupungilla.

Voimia kaikille vikoihin viikkoihin!

Liisa & Liisa 35+6 (19.9.)
 
onnea Anskuli ja perhe poikavauvasta :heart: r

uskon että vauvoja alkaa tulemaan nyt ihan urakalla! ennen syyskuun alkua on varmasti useampikin jo maailmassa..

mua on alkanut nyt jännittää synnytys ja varsinkin kun tämä on ilmeisesti melko iso tyttönen. tällä viikolla piti tulla kutsu vammalaan kokoarvioultraan mutta ei tullutkaan..tosin viikko vielä pitää olla yhtenä kappaleena että edes pääsee koko vammalaan synnyttään.siispä mua ei oikein (nyt juuri) haittaa vaikka olis hetken vielä kyydissä. kaikki rupeaa olemaan kyllä vauvalle jo valmiina muutama tuttipullontutti vielä pitäis ostaa..

omassa olossa ei juuri muutosta, supistaa päivittäin ja selkä on kipeä, mutta muuten ihan ok.himoitsen vaahtokarkkeja ja suklaata nyt enemmän kuin missään vaiheessa raskautta...

meidän esikoinen täyttää huomenna kolme ja oonkin tässä muistellut millanen se yö oli kun lähdettiin häntä hakemaan.. :) synnytys mulla alkoi heti kipeillä mahan puolella tuntuvilla supistuksilla ja kun vessassa paperiin tuli veristä limaa (en tiennyt että limatulppa on lopuksi verensekaista) niin herättelin miehen että nyt lähdetään. aika kultaa muistot kyllä tehokkaasti, koska yhtään en muista kipua tms. :D

noista masuäänistä vielä, multa kuuluu sellasia pihahduksia niin kuin joku paukuttais rintojen alla :LOL: suolikaasuja ne varmasti onkin mutta hauskan kuuloisia, ainakin mulla iltaisin tuntuu olevan ilmaa vatsassa aika paljon.. :snotty:

äitiH ja nemo 35+6 (19.9)
 
ÄITIH: Eikö Vammalaan pääse kuitenkin synnyttää kun on 36 täynnä?? Ite sain sellasta infoo :x ! Ite oon ainaki siihen tuudittautunu et vajaan viikon päästä voin mennä sinne jos jotain tulee :D ! Mulla muuten samat himot kun sullakin eli vaahtokarkit ja suklaa maistunee täälläkin päin LIIAN hyvin :LOL:
 
Tänään tuli rampattua kaupungilla shoppailemassa ja sen kyllä nyt tuntee... |O Että voikin mahtavasti kolottaa lantiota! Mutta en usko pätkääkään, että siitä sen kummempaa seuraa. Vaikka nyt ois sen puoleen hyvä aika, että mies on muutaman päivän ihan kotipuolessa. ;) Viikot on harmi vaan vielä hieman vajaat, parempi vaan ettei ala homma käynnistymään.

Papupata ja Pikkis (la 26.9.)
 
Pulinaa kuuluu meikäläisenkin masusta ja lonkat paukkuu minkä kerkiää. Samoin kalvot edelleen napsuu :)

Siskon häät on juhlittu, ja nyt muutamia ihan pieniä supistuksia on tullut, mutta ei mitään kivuliasta kuitenkaan. Huomenna (jos jaksaa) aletaan vauvan häätöpuuhiin sitten. Ihan ekana taidankin siivoilla ja pihaa laittaa. Eiköhän niillä aineksilla saa jo jonkinmoisia suppareita aikaan...

Nyt oon niin poikki, että rojahdan sohvalle kintut kattoa kohti :wave:

mp ja kirppunen 37+2 (la 9.9.)
 

Yhteistyössä