Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Tervetuloa uusille! :flower:

Tuhruista ja kivuista kärsiville yksi kannustava tarina:

Kävin tänään päivystyksessä. Piti mennä kavereille kylään ja yhtäkkiä suihkun jälkeen alkoi mahaan sattumaan ihan hirveästi - vähän niinkuin lääkkeellisen tyhjennyksen aikana koettua kipua, supisteli ikäänkuin :O Pelästyin tietty hirmuisesti ja soitin sinne ja lähdin näytille. Terveyskeskuksen puhelimessa oli kyllä tyly nainen, sanoi että otetaan pissa ja verinäytteet, ja mä aattelin, että jee nehän tässä paljon auttaa. Mutta kun pääsin paikan päälle niin olikin toinen hoitsu vastassa ja lähetti suoraan sairaalan puolelle. Siellä ystävälliset hoitsut ja lekuri otti tulehdusarvot, hcg:n, munuaisjuttuja ja virtsanäytteet ja sitten mut ohjattiin gynen luo - joka sit oli todella huonoa suomea puhuva tyly nainen :headwall: no se kyseli vähän epäselvästi, mutta ultrasi kuitenkin ja totesi, että raskaus on kohdussa, sitten mumisi jotain siitä, että näkyy jotain nestettä, :confused: mutta ei siitä enempää kuitenkaan sanonu. Minä yritin epätoivoisesti katsoa näyttöä, että näenkö siellä sykettä, mutta se oli niin pieni, etten nähnyt oikein mitään... Sitten gyne sanoi että ei hän syytä kivuille löydä ja jouduin ihan itse kysymään, että no oliko siellä syke? Ja hän sanoi, että juu kyllä minä siellä sykkeen näin. :heart: Sen jälkeen ystävällinen lääkäri selitti tulokset ja sanoi, että raskauden kannalta kaikki näyttäisi olevan hyvin. :heart: Kaikki siis ok, verikokeissa ja muissa, ja käskettiin mennä takaisin jos kovat kivut jatkuvat. Hcg oli 44 000 :heart: Harmi kun ultrassa ei toiminut se mittaus, mutta silmämääräsesti gyne sanoi, että vastais niitä viikkoja mitä mä oon hedelmöityksestä laskenut :) Tulipas huojentunut olo, että siellä ollaan edes oikeassa paikassa :) Ja että sydän lyö nyt :heart:

Toivottavasti pysyy jatkossakin kunnossa :) Ja tekin selviätte tuhruista ja muista hyvin :hug:

tömpsis ja super:heart: 6+4
 
No nyt alkoi sitten tuhruttelut täälläkin, aivan samanlaista vuotoa kuin menkkojen alussa. Taitaa siis olla kemiallinen kyseessä :(
No, kyllähän tähän oltiin varauduttu mutta kylläpä pahasti kirpasee :'(
 
Tervetuloa uusille ja onnea matkaan :flower:

Tömpsis Kiva että sait hyviä ultrakuulumisia. Mulla kanssa ihan järkky pahoinvointi ja eilen rupes oksukin lentämään. Olen pohtinut samaa kuin säkin että miten siellä töissä jaksaa tai no mä tiedän etten jaksakkaan. Mietin vaan että haetaanko sitä sairaslomaa työterveydestä vai mistä?. Miten ne mahtaa suhtautua pahoinvointiin.

Mun tarttis syödä kerran tunnissa että olo pysyis jotenkin kohtuullisena, mutta maha ei kertakaikkiaan vedä sellasta määrää ruokaa vaikka pidän annoksen tosi pieninä (esim. 1 viipale paahtoleipää) tai sitten töissä en pysty syödä niin tiheään. Ja sitten jos en syö niin tiheeseen kun pötsi vaatiin niin tulee oksennus. Tulee kauhee olo tosta "pakkosyömisestä" ja tuntuu että kaikki energia menee vaan tän pötsin tyytyväisenä pitämiseen (kiloista en piittaa paskan vertaa se on niin pieni murhe tähän huonoonoloon verrattuna). No jos väkisin näkee asiassa hyviä puolia niin ilmeisesti raskaus on oikeassa paikassa ja lapsi voi hyvin kun se näin kyykyttää.
 
maximilian: mä kannan mukanani hapankorppuja tai mandariineja, ja juotavaa pitää kanssa olla koko ajan saatavilla. ja heti kun ensimmäinen äklöolo tulee niin alan nakertamaan jotain, eli syön siis melkeen koko ajan... kesällä kävi samoin, mutta ei siitä kiloja kertynyt vaan päinvastoin paino lähti laskuun. Suklaa ja muut lihottavat kun ei maistunu ollenkaan, eikä nytkään, paitsi poppareita söin eilen :D Tää kyllä vaatii jotain erikoisjärjestelyjä, eikä asiaa ainakaan pysty salaamaan, jos kaivaa koko ajan keksejä laukusta... mua mietityttää miten pystyn ajamaan autolla pitempää matkaa kun huono-olosena ei oikein pysty ajamiseen keskittymään ja sit alkaa kauhee ahdistus siitä olosta, en nyt tiedä miten saan asiat hoidettua... Luulisin että saikkua pitää hakea työterveydestä, ku ei neuvolantädit taida sitä kirjottaa? Mutta en oo varma, kai se on ihan sama kuka lääkäri sen kirjottaa. Ja jos ne väittää sulle, että "raskaus ei ole sairaus" niin sano, että "jufernauta, mutta sen aiheuttamat taudit on!" :kieh:

Mutta muuten tänään iloinen mieli :) Mies lähti töihin tosin, mutta mä taidan kohta nukkua lisää, nukuin taas aika huonosti. Hyvää sunnuntaita kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Tömpsis kiitos vinkeistä :) Tarttee varmaan kanssa rupee pitämään naposteltavaa koko ajan mukana. Tuo työterveys on ihme juttu kun toiset repii sieltä flunssasta ja "selkäkivusta" 1-2 vk saikkua ja jos on raskauden vaivoista kyse niin ne on vaan -voi voi kärsi. No nyt en kyllä rupee kärvistelemään kun tarttee työn lisäks kuitenkin pyörittää tätä arkeakin.
 
tömpsis, ihana tarina :) Tuliko/tuleeko sulla verta/tuhrua? Vai vaan kipujen takia kävit?

ZouZou, :hug: Jospa kuitenkin loppuis pian!

(.) Eilen taisin iloita liian nopeesti. Joo aamun olin oksentamatta, mutta päivällä oksensin taas kaiken minkä söin ja tänään taas aamulla erittäin huono olo! :$


innoM + Pulla 7+3 :heart: Hurjaa, jännittävää, pelottavaa.. Toivottavasti kaikki on hyvin! :)
 
Noopu ei ehkä agirotu itsepäisyytensä ja muhkean turkin takia kesällä - mutta siinä on koiralle kuitenkin puuhaa yhdessä omistajan kanssa. Meillä on porukoilla suomenlapinkoira, joten tiedossa on nämä haukkuherkkyydet ; ) Huomion hakemista se vaan useimmiten tuppaa olemaan. Ja komentamista... Tuossa iässä kun koira on murkkuiässä, kannattaa olla tarkkana näitten arvojärjestys asioiden kanssa. Meillä nuorempana tuo lapparipappa, nyt jo 14v oli kova testaamaan... Ruoka olisi mm. pitänyt saada sillä sekunnilla ( alkoi komentaminen jos ei ) ym. mukavaa remmirähjää jne jne. Pysy lujana : ) Eihän tuo rivarissa ole mukavaa! Porukoilla onneksi omakotitalo :D Ja tietenkin koiraa pitää heti kieltää, jos se tekee jotain aivan TOTAALIkiellettyä. Mutta jos sä koko ajan hoet koiralle "ei ei ei ei" ja siitä tulee mantra, joka toistuu useammin kuin koiran oma nimi, niin se ei- sanakin menettää merkityksensä. Mutta tommonen kenkien kuljettelu ym. kuulostaa siltä, että " tietää että siitä tulee sapiskaa" , mutta tekee sitä silti.

Mun mummo kuoli perjantaina. En kerennyt edes hyvästejä jättämään, 83-vuotiaaksi porskutti. Täällä nyt siis paskat fiilikset... Tien päällä olin, kun tieto pois nukkumisesta tuli, mutta ajoin sitten kuitenkin loppuun asti, ja kävin viemässä mummolle hyvästit sairaalaan, vaikka oli jo kerennyt nukkua pois : ( Oli kertakaikkiaan kamala ja henkisesti raskas päivä. Töistä sain sen vapaaksi... Eilen sitten oltiinkin jo töissä ja yritettiin vaan kovasti tsempata.

Eli hautajaiset edessä : ( Olin siis jo hyvää matkaa menossa sairaalaan, kun hoitajat sieltä soittelivat aamulla, että pahalta näyttää... Mutta aika tuli liian nopeasti vastaan, mummo kerkesi hiipua pois kahta tuntia ennen, kun paikalle pääsin. Hyvää matkaa mummo <3 Ikävä jää..
 
Voi kun täällä on vähän väliä vuodoista kärsiviä.:hug: Yllättävän monella on siitä ollut riesaa, mutta ihanaa, että monelle on kaikesta huolimatta tullut hyviä uutisia ultrassa.

Huuh... täällä etova olo jatkuu edelleen. Tänä aamuna mies valmisti herkkuaamiaista, mutta suihkusta tullessani se pekonin käry oli kaikkea muuta kuin herkullinen :x Jouduin kyllä poistumaan hetkeksi haukkomaan happea muualle. Muuten olo ei ole kauheasti muuttunut. Parin viime päivän aikana on tosin alkanut röyhdyttämään ihan hurjasti, kerää ilmaa vatsaan tosi herkästi, kun syö. Ja perjantaina töissä huomasin, että olisko kohtu sen verran kasvanu, että kenkiä jalkaan laittaessa, kun kumarruin niin paino housujen vyo aika kivuliaasti vatsaa, mitä ei ole ennen ollut. Tai oikeammin tunne oli ehkä kohdussa kuin ns. vatsamakkaroissa eli ei lihomisesta tms johdu. Eikä mulle kyllä ole vielä mahaa tai kilojakaan tullut lisää.

Nyt täällä pian alkaakin sitten jännäily siitä, miten meidän Intian reissu menee... Ekaa kertaa raskaana matkaan niin onhan siinä vähän sitten erilailla mietittävä syömisiään sun muuta. Maitohappoja aloin syömään jo tänään, jospa sitten auttaisivat välttymään vatsataudeilta.

Ja huomenna pitäisi muistaa soitella sinne neuvolaan ja ilmoitella, että osallistun niihin sikiöseuloihin. ei siten tarvi sen puolesta murehtia, miten tuolla voidaan. Ja tulee sitten mukavasti taas pian reissun jälkeen ultra ja näkee taas oman pikkuisen. Kummasti sitä vaan jo rakastaa yli kaiken tuota papua tuolla kohdun uumenissa :heart:

Nyt ei olla kerrottu lähiaikoina kenellekään uudelle tästä raskaudesta. Aika monihan jo tietääkin. Ajateltiin, että sitten reissun jälkeen voi sitten vapaammin jo kertoakin, jos joku alkaa kyselemään. Yhdet meidän kaverit olivat uutena vuotena huomioineet mun tipattoman ja nyt oli mieheltä kysellyt, että mites meidän vauvayritykset?! Toistaiseksi oli vielä sanonut, että yritellään yritellään... inhottavaa vaan jotenkin valehdellakaan...

Heinäneito + Papu 7+4
 
Minä kans Miuskia kaipailen, mutta olikoha haaveilupuolella sama, että piti välillä pidempää taukoa. TOivotaan, että kaikki hyvin!

Laura: Voimia kovasti surussa!!!

Mulla ei toimi tuo työkalurivi ollenkaan, eikä hymiöt. Tylsän näköistä tekstiä.

Tömpsis: Ihana, että kaikki hyvin!!!
 
Heinäneito: varmasti ihana reissu tiedossa. Meillä on reissu huhtikuun lopussa Egyptiin ja arvatkaa olenko kuullut sieltä vain "kakka" juttuja. Mulla on silloin muistaakseni rv21. Kiva saada joku ripulipöpö siellä. Me ei olla itse hankittu reissua vaan menemme isolla porukalla jonka juhlakalu on valinnut. Notta ei kehtaa mennä valittamaan, että mitä te tuollaista kohdetta valitsitte, joku voi olla raskaana...=D Ne vain on kyselly miehen veljeltä ja vaimolta, että ollaankos sitä raskaana jo reissussa. Ne kun meni kesällä naimisiin ja varmistelivat vähän. Ei sitten tullut mieleen, että joku toinen voi pian ollakkin. =DD Mä kyllä isoon ääneen ilmoitin silloin kun tuolta pariskunnalta kyselivät raskaudesta, että mitä se haittaa vaikka oliskin. Kunhan ei juuri synnyttämään tartte lähteä.
 
Täällä on suuri huoli ja suru :'( Eilen alkoi tuhruilu ja se yltyi yöllä punaisemmaksi vuodoksi, ja tänään päivällä taas tullut vähemmän mutta kuitenkin. Masu vähän kipuilee mutta ei niin paljon kuin menkoissa kuitenkaan. Eli pelkään ihan hirmuisesti että kyseessä on alkava keskenmeno. Olisin mennyt NKL:n päivystykseen mutta ei ne ota mua sinne kun kivut ei ole kovat eikä vuoto vielä runsasta. Huomenna on päästävä ultraan joko Kättärille tai yksityiselle, en kestä ajatusta että vauva on kuollut ja joudun elämään epätietoisuudessa. Tiedän että on hyvinkin päättyneitä tarinoita vuotelusta huolimatta mutta jotenkaan en jaksa uskoa että omalla kohdalla tämä päättyisi hyvin... :(

Arminen 6+6
 
Voi meitä tuhruttelijoita :|
Mulla siis eilen illalla jonkin verran veristä vuotoa joka muuttui pikkuhiljaa ruskeaksi tuhruksi, vuotoa ei ole paljon mutta on kumminkin. Mun ei kannata edes ultraan vielä mennä kun viikkoja on niin vähän :(

Tsemppiä kaikille muillekin tuhruttelijoille, toivottavasti pienet pysyy matkassa mukana

ZouZou & Kultahippunen 4+6 (toivottavasti)
 
Olin perjantaina sairaalassa tiputuksessa migreenin ja tän jatkuvan oksentelun takia. Loppujen lopuksi enää vesikään ei pysynyt sisällä. Eilen kävi aamusta Avosairaalan kotisairaanhoitajat tiputtamassa mulle nestemäistä parasetamolia täällä kotona.

Olo on kun olis jyrän alle jääny. Vieläkään en pysty yli minuuttia putkeen seisomaan, kun alkaa tärisyttää ja pyörryttää.

Ultrattiin ja vauva on nyt 6+5, eli la siirtyi 6.9 :attn:
syke näkyi hienosti
 
Viimeksi muokattu:
Huh Huldasharks, toivottavasti voimistut nopeasti!!

Kiitos kannustuksesta kaikille.. täällä tilanne entisellään, eli ei kipuja tms. ja pikkuisen vaaleanrusehtavaa tuhruilua edelleen. Soitan varmaan huomenna neuvolaan, että voisko neuvolalääkäri katsoa minua. Päivystykseen on varmaan turha mennä, täällä ainakin.. Outo tilanne kaikenkaikkiaan, mutta yritän olla rauhallisin mielin.
 
Arminen, joskus saa päästää myös valkoisen valheen ja sanoa, että kivut on kovat ja vuoto on mielestäsi runsasta! Älä "turhaan" mene maksamaan tossa tilanteessa yksityiselle. Ja tämä oli vain mun mielipide, mutta kuitenkin. Voimia kuitenkin! :hug:

Huldasharks, hui kauhia. Hyvä, jos kaikki nyt on hyvin :hug:

(.) Hetkellisiä hyviä oloja ollut tänään, jotka sitten kuitenkin taas "kruunattu" oksentamalla :( Ja edelleen huonoa oloa vaan pukkaa. Ehkä se tästä iltaa myöten vielä helpottaa..

innoM + Pulla 7+3
 
ZouZou ja Arminen: :hug:

Ja Pakkastytölle myös :hug:. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Tömpsis: onnea hyvistä uutisista! :hug:

Huldasharks: Paljon jaksamisia migreenin ja pahoinvoinnin kanssa! Onneksi masussa kuitenkin kaikki kunnossa.

Itselläni alkaa olla jo vähän luottavaisempi olo raskauden suhteen (toivottavasti ei suotta.. ;)) Ainakin nyt on tullut roppakaupalla lisää oireita ihan viime päivinä. Järkyttävää pahoinvointia ja mulla on ongelmana vielä se, että en "osaa" oksentaa. Sen vuoksi oksennustaudutkin ovat ihan järkyttäviä, kun ei vaan tule oksennusta ja sitä pahaa oloa ei saa edes hetkeksi hellittämään millään. Mutta eiköhän tämä tästä. Lisäksi ollut aivan valtavaa väsymystä, huh. Yleensä en ole hetkeäkään paikallani, mutta nyt on pakko, kun on kertakaikkiaan veto niin poissa.

Huomenna olisi se eka neuvola ja tiistaina sitten pitäisi taas lähteä työreissuun pariksi päiväksi. Ihan kva, kun pääsee vaihteeksi vähän eri suuntaan reissaamaan, ei tarvitse joka kerta lähteä tonne etelän suuntaan. :)
 
Mihis Miuski00 on kadonnut? :O Toivottavasti kaikki on hyvin!

innoM + Pulla 7+3
Täällä ollaan! Olen ollut tauolla, koska helvetillinen päänsärkyputki on pitänyt otteessaan. Mikään ei ole auttanut ja migreeniä ei kuitenkaan ole ollut. Siihen mulla oliskin hyvät lääkkeet, mutta ne ei auta jos ei ole migreeniä...kokeiltu on :(
Muuten ihan ok ollut täällä jos ei lasketa kamalaa väsymystä. Uuvun todella nopeasti ja rankasti! Eilisestä asti olen kärsinyt aika kovasta alamahassa olevasta kivusta ja olen arpoillut tämän päivän, että pitääkö mennä jonnekin näytille ja jos niin mihin. Nyt olen kuitenkin kotona ja sitten kun meillä ei ole edes toimivaa autoa niin taksi ei hotsita, mutta pakkotilanteessa ei ole muuta vaihtoehtoa.

En valitettavasti jaksa lukea läpi nyt enempää viestejä täälläkään. Toivottavasti kaikilla on asiat hyvin ja huldiksella parempi olo jo! EIkös hän ollut tiputuksessa juuri...?
 

Yhteistyössä