SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *huhtikuu*

Heippa!

Vaniljainen: mulla lorahtelee! :( Oon jo miettiny, että vuotaako lapsivettä jo tai jotain muuta huolestuttavaa... Mutta hyvä, että pitäis olla normaalia, kun kerta muillakin on :)

Siellä ekassa perhevalmennuksessa saat just hyvät ohjeet noihin selkäkipuihin! :) Muillekin selkäkivuista kärsiville vaan jumppaa suosittelen :) Fysioterapeuteilla on niihin kyllä hyvät ohjeet :) Ja meille ainakin taidettiin sanoa, että vain ekaa odottavat edes pääsee valmennuksiin. Meillä on vielä yks käymättä, plus joku hammashoito-ohjaus... Psykologin valmennus oli kyllä tosi hyvä :)

Mäkin oon vuosikausia jumpannut lantionpohjalihaksia, mutta mitään eroa en kyllä oo huomannut missään... eli ehkä niitä sit tosiaan pitäis jumpata joka päivä, että jotain alkais tapahtumaan. Nyt koitan muistaa jumpata useammin.

Panacodia saa kuulemma syödä toisten mukaan, mutta toisten mukaan taas ei. Eli ota niistä sit selvää :D Se pistää kivasti väsyttämään, eli vois ehkä auttaa nukkumiseenkin.

Mulla liikkeitä tulee vaan joskus. Ei mitenkään säännöllisesti. Kai ne siitä kohta lisääntyy.

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 19+5

esikoisen hoidosta hoitoon ei laiteta (hoitovapaalla olen äippälomaan asti), mutta joku kerho olisi kiva pariksi tunniksi viikossa. Täytyy vähän neuvolasta kysellä... olisi leikkiseuraa.

4D-ultrassa ei käydä, täällä on sairaalassa sellainen, ja normi nt- ja rakenneultran yhteydessä katsovat myös sillä :) Ihania kuvia saatiin tuosta ekasta ultrasta mukaan :heart:

pulssin noususta en viikkorajoja muista, mutta kyllä sen elimistö varmasti kertoo, jos liian kovaa menee :) Esikoisesta aikanaan alkoi heti supistaa, jos hengästyi liikaa ja syke kohosi liian kovaksi.

perhevalmennuksista pitäisikin kysyä neuvolasta, mitään puhetta ei ole ollut enkä tiedä, järjestetäänkö täällä niitä uudelleensynnyttäjille... uusia tuttavuuksia olisi kyllä kiva saada samassa elämänvaiheessa olevista, kun uudella paikkakunnalla asutaan.

Esikoinen 2v+ sitten potkaisi tänään kovaa suoraan mahaani : / Ei tahallaan, kunhan riehkaisi, mutta kyllä hetkeksi säikäytti. Onneksi kipuja ei ole ollut, mitä nyt vähän arka maha, eikä vuotoja ja istukka on takaseinällä... Mutta käyn kyllä tänään kirjastosta jonkun meille tulee vauva -kirjan, kunhan mies kotiutuu. Jos vähän yrittäisi opettaa varomaan äidin mahaa...

Branwen ja sissi 16+5

ainiin ja sen unohdin sanoa, että meillä ei kyllä valmennuksissa päässyt kehenkään tutustumaan. siellä vaan istuttiin kuuntelemassa luennoitsijaa ja sen jälkeen kaikki hävisivät kukin omille teilleen. ehkä ens kerralla pitää mennä hyvissä ajoin paikalle, jos vaikka siellä etukäteen olisi jotain jutun juurta jonkun kanssa... aion sitten mennä vauvan kanssa kaikkiin paikallisiin kerhoihin, että jos siellä tutustuisi ihmisiin. :)

Hipsuselle paljon tsemppiä, :hug:

Valkovuodosta, sitä lorahtelee kiusaksi asti alushousuihin :mad: Väriltään vielä allön vaaleaa.

Perhevalmennuksesta saatiin lappu neuvolasta, mutta kuten InnoM totesi, ei nappaa yhtään.

4D ei mennä, rahaa palaa riittävästi muutenkin tässä.

Lantionpohjalihaksia en oikeastaan ole koskaan juuri treenannut, mutta ratsastusharrastuksen pitäisi kuulemma kehittää niitä ja uskon ja luulenkin niiden olevan ihan hyvässä kunnossa :)

Liikkeet ovat edelleen harvassa ja hipaisuja vasta, istukka edessä vaimentanee niitä...

Ultrakuulumisista onnea ja samoin sukupuolilupauksista onnea niitä saaneille :)

Tänään poksui, 18+0 ja rv 19 käyntiin. Eilen sanoin miehelle että tuntuu ettei maha kasva enää lainkaan, katsoi mun mahaa illalla kun keikuin ilman paitaa kotona ja totesi että kyllä se vaan kovinkin kasvaa, että kuulemma "hirveen kokonen" :D

Ihanan postitiivinen asenne sinulla Hipsunen :hug:

Tuosta valkovuodosta, minullakin on hiukan ollut sitä!

Kauhee flunssa iski viime yön aikaan, kurkku kipee ja nenä vuotaa, ihan outoo kun en oo sairastellu aikoihin.. Osakseen varmaan allergiaakin.

Onko täällä muita jotka työskentelevät hoitoalalla, onko työ raskasta, onko hoidettavat raskashoitoisia?
Itse työskentelen vanhustyössä ja hoidettavat yhä enemmän autettavia, nostelua paljon ym. Eilen äippäpolilla käydessä kätilö kyseli vointiani, mainitsin millaisessa työssä olen niin kehoitti välttämään raskaita nostoja ja jäämään saikulle mikäli työ käy yli voimien. Onneksi saan tehdä suurimmaksi osaksi aamuvuoroa ja harvemmin on enää iltojakaan, normaali rytmi tärkeä koska kärsin toisinaan kauheista päänsäryistä.

20+3

Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini-82;23613469:

Kauhee flunssa iski viime yön aikaan, kurkku kipee ja nenä vuotaa, ihan outoo kun en oo sairastellu aikoihin.. Osakseen varmaan allergiaakin.

Onko täällä muita jotka työskentelevät hoitoalalla, onko työ raskasta, onko hoidettavat raskashoitoisia?
Itse työskentelen vanhustyössä ja hoidettavat yhä enemmän autettavia, nostelua paljon ym. Eilen äippäpolilla käydessä kätilö kyseli vointiani, mainitsin millaisessa työssä olen niin kehoitti välttämään raskaita nostoja ja jäämään saikulle mikäli työ käy yli voimien. Onneksi saan tehdä suurimmaksi osaksi aamuvuoroa ja harvemmin on enää iltojakaan, normaali rytmi tärkeä koska kärsin toisinaan kauheista päänsäryistä.

20+3
Mä työskentelen myös vanhusten kanssa ja kyllä alkaa olla niin masu kuin selkäkin välillä kovilla. Mulla aiheuttaa päänvaivaa enemmän nuo siirrot sängystä esim pyörätuoliin tai pöntölle. Meillä ei ole kuin satunnaisesti vuorohoitolaisissa petiinpäin pyöriteltäviä, muuten pyritään kaikki saada ylös heti aamupalalla. Jonkin verran noita pyörätuolilaisia myös on. Pitkälle edennyttä parkinssonia sairastavien kanssa nuo sirrot ym. alkaa olla jo yksin niin haastavia. Mutta onneksi olen saanut apua. Luulen, että voimat loppuu ennen äippälomaa, vaikka en haluaisi luovuttaa. Onneksi on nyt huhti-toukokun vaihteessa loma, sitten kiva viikon vapaa puolivälissä kesäkuuta ja juhannukselta pari viikkoa kesälomaa.Loma loppuu 10.7 ja äippäloma ilmeisesti alkaa 26.7. Eli pari viikkoa sitten jää töitä heinäkuulle. Jos yhtään tuntuu, että ei enää kunto kestä niin kotiin jään. Lomista jätän äippäloman loppuun, joten siksi vain 2 viikoa lomaa.

Odottava ja onnellinen: siellähän se selvästi näkyy :heart:ja sen alapuolella selvät pallurat...?

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!

4D mahdollisuus tulee tavallisissa ultrissa täällä päin, joten tuskin mennään enää yksityiselle. Jos sukupuoli jää epäselväksi saattaa mieli muuttua. Viimesimmän näkymän mukaan siinä ei kyllä ollut mielestäni mitään epäselvää... :)

Hipsunen :hug:

Leo rv 21+0 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini-82;23613469:

20+3
Minä työskentelen hoitoalalla ja autismiyksikössä, missä on haastavia asiakkaita. Joutuu painiin ja ottamaan iskuja vastaan. Työnantaja ehdotti yövuoroon siirtymistä turvallisuussyistä, mutta saa nähdä, mitä verenpaineet ja raskausdiapetes tuumivat vuorokausirytmin vaihdosta. Pitänee selvittää mahdollisuutta erityisäitiysrahaan, jos tuntuu että työskentelystä ei kohta tule mitään. Nyt rupee maha kasvamaan ja kiinnipitotilanteet ei ehkä kohdallani kohta enään toimi.

Olen myös hoitoalalla, meillä on aika vähän nostoja/siirtoja (luonnostaan huonon selän takia vaihdoin aikanaan vanhusten osastolta pois kun paikat ei kestäneet), mutta osasto on muuten hyvin vaativa ja kiireinen ja jos ruokataukoa ei ehdi pitää silloin kun on nälkä ja sellainen olo(jos ehtii ollenkaan...) se on voivoi, hommat täytyy hoitaa ja vakavasti sairaat potilaat menee aina itsen edelle. Käytävät pitkiä ja osastolla saa mennä tikka tuulispäänä. Hiukan olen miettinyt, miten jaksan heinäkuun loppuun, jolloin alkaa kolmen viikon kesäloma ja siitä ä-loma, jalat on nyt jo aina tosi kipeät työpäivän jälkeen ja sääret turvoksissa.
Se omassa työssäni onkin suurin ongelma, kun ei voi tehdä töitä ns. omaan tahtiin ja pitää hengähdystaukoa jos siltä tuntuu. Toisaalta, mikään sairausloma ei voisi vähempää kiinnostaa....

Hoitoalalla miekin, vanhusten parissa. Mutta työ on tällä hetkellä aika "kevyttä", ei oo nosteltavia, aika omatoimisia mummoja ja pappoja ovat. Ja yks hoitaja on vaan vuorossa. Aamu-ja iltavuoroja vaan tällä hetkellä mein talossa.

Valkovuotoa lorahtelee kyllä...

Se on muuten raskaus nyt puolivälissä! :D Huh miten aika rientää :)

eijukeiju rv20+0

Hoitoalalla minkäkin olen. Tosin nyt vielä kolmisen viikkoa opiskeluja, sitten pitäisi jaksaa kolmivuorotyötä 21.8 asti, jolloin meinasin jäädä äitiyslomalle. Työskentelen vanhusten palveluasumisessa, vähän kevyempää työtä kuin osastolla, mutta viime aikoina asiakkaat olleet jopa pyörätuolilla liikkuvia, eli siirtoja on ollut. Vähän mietityttää oma jaksaminen, mutta toivoisin että voisin olla mahdollisimman pitkään töissä. Jäin edellisessä raskaudessa sairaslomalle jo viikolla 29, oli muuten tylsää se loppuaika olla kotona. Silloin oli kyllä vaivaa jos toista jo alkuraskaudesta asti, nyt olen voinut paremmin. Yövuorot vähän mietityttää myös, kun yksin ollaan, mutta varmaan saan keskusteltua ja sovittua ettei niitä tarvitsisi tehdä kovin montaa.

ultrassa on jo moni käynyt. Onnea teille! Jännityksellä odottaa omaa ultraa, mutta sinne on vielä aikaa.. Ja onnea puolivälin saavuttamisesta!

Liikkeitä en ole varma olenko niitä vielä tuntenut. Eivät ainakaan ole niin vahvoja ja selviä vielä että voisin varmuudella sanoa. Olisko sitten istukka edessä tai jotain... M;utta eiköhän ne kohta ala voimistua.

Nessu ja pieni 16+6, huomenna taas vaihtuu viikot!

jeeni
ultrakuulumisia kyllä piti se olo paikkansa mikä alusta asti oli: poika tulossa :) aikaisemmin murehtimani vuoto oli ilmeisesti limakalvoilta, ei ainakaan mitään siihen viittaavaa näkynyt ultrassa ja sen suhteen kaikki hyvin. pojalla muutenkin kaikki muuten ok, mutta toisen munuaisen koko huolestutti kätilöä -> lähete jatkoseurantaan. meitä rauhoitteli, että ei kannata vielä huolestua kuulemma vähän normaalin rajan yli (enpä tullut sitten kysyneeksi mikä on normaalia ja miten paljon meni yli), mutta osaisiko tässä muka olla huolestumatta? no päästään tietysti kurkkaamaan poikaa sitten jo 4. kertaa... :) :S väläytti meille kasvokuvat 4D kuvina :) koko vastasi paria päivää isompaa

liikkeistä no nyt potkii kyllä niin kovaa, että mieskin tuntee <3

jeeni ja kaveri 20+1 (tai 20+3)

Terveisiä rakenneultrasta! Pikkuisella näillä näkymin kaikki hyvin, sukupuolta ei suostunut paljastamaan, jalat sivistyneesti yhdessä istuskeli. Ilmeisesti hulluja pidetään jännityksessä... :D
Yksi "vika" löytyi. Etinen istukka. Kontrolliultra noin viikolla 30, olisko siirtynyt ylemmäs vai onko käsky sektioon. Mä en haluaisi yhtään sektioon enää :( Onneksi suurin osa istukoista nousee kohdun kasvaessa....

Huldis ja pikkusiskoveli (edelleen) 20+3

Nyt tulee vain omaa napaa, sori.

Ultra oli tänään ja kaikki hvyin, vastasi täysin viikkoja ja ihania kuvia saatiin mukaan. :) Hyvin vahvasti vaikuttaisi silta, että tyttö olisi tulossa, mutta ihan 100 % varmuudella ei kätilö sitä pystynyt sanomaan/"lupaamaan". Tyttöveikkaus nyt kuitenkin saatiin. Tuntuu hassulta, kun jotenkin sitä poikaa ehkä vähän enemmän odotin, mutta pääasia, että kaikki hyvin ja jotenkin helpottunut olo, kun pääsi taas toteamaan, että vauvalla kaikki kunnossa! :)

Neuvola oli eilen ja siellä myös kaikki hyvin. Hb oli myös noussut siitä viime kerran vähän päälle 100:sta jopa 119, joten rautakuuri oli tehonnut hyvin. Sf-mitta oli 18 cm ja paino oli noussut lähtöpainoon nähden 0,1 kg eli oikeastaa ei juuri mitään.

Raisu 20+4

Viimeksi muokattu:
R-M
Moikkamoi! Pikavisiitin tulen vain tekemään.

Ihania ultrakuulumisia ootte saaneet :) :heart: Meillä se on huomenna edessä! Jännittää vain se, että suostuuko mukula näyttämään kumpaa sukupuolta edustaa.. Sitä tietoa ku niiiiin kovasti oon oottanut ja varmasti tunnen pettymystä jos pienokainen ei tahdokkaan esitellä itseään.. :ashamed: Eihän sille sitten mitään voi, täytyy sitten mennä tsekkailemaan 4D-ultraan josko sielä näkyisi. En halua ajatustakaan uhrata sille että vauvalla ei ois kaikki hyvin.

Eilen kuulin ihania uutisia, kaverini joka on raskaana niin hän saakin nyt sitten kaksoset! Meijän muksu saa oikein tuplaten sieltä leikkikaveria.. :) :heart:

Mutta nyt pakkaamaan, aamulla lähdetään heti ultran jälkeen viettämään pääsiäistä veljeni tykö. :)

Mukavaa pääsiäistä ja voikaahan paksusti!!

R-M & Touho 20+2. Puoliväli ylitetty!! :) :heart:

Paljon on taas täällä tapahtunut. Joka päivä luen, mutta vsymys painaa eikä jaksa miettiä kirjoittamista.

Täälläkin hoitoalalla, mutta sosiaalipuolella. Päiväkotimaailma on mun alaa ja eskareiss apääsee kyllä helpoimmalla. Alle 3v ryhmässä en enään pystyis olee, välillä siellä oon tuurailllut ja supisteluja tulee jos niit pieniä nostelee. Josten mun tuurailut siellä on jäänyt nyt sitten ja keskityn vain omiin eskareihin ;)

Reipas kävely on taakse jäänyttä elämää, hetken voi reippaasti kävellä, mutta sitten on loppupäivän alavatasa kipeänä ja kävely tekee kipeää. Joten "lyllertäminen" on tällähetkellä mun tyyli :D

Enää 3 viikkoa ultraan :D Pääsiäinen, vappu ja äitienpäivä välissä nopeuttaa varmasti aikaa kummasti :D

Mulle voisi muuten merkitä tyttöolon, toivottavasti ultrassa tarkentuu. Np:ssa olisi näkynyt jos vain olisi niin aikaisilla viikoilla mahdollsita. Oli kyllä niin hyvä kohta ja kätilökin mainitsi etä nyt näkyis selvästi jos olisi mahdollista. Tarkistin vielä niin rakenteessa kyllä kertovat. Joku mainitsi ettei Jorvissa kerrottaisiin, HUSin sivuilla on maininta että rakenneultrassa sukupuoli voidaan selvittää vaikkei se pääasia olekaan. Rakenneultraäänitutkimus raskausviikolla 18–21

Mies lähti hakemaan mulle jäätelöä ja banaaneja, saan tehtyä banaanipirtelöä :saint:

Taidanpa siis mennä kaivamaan tarvikkeet esille :D

Santtu ja Tirppa 16+5

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Meidän vauvelilla kanssa kaikki hyvin. Kovasti tytöltä näytti, pystyykö kolmen pojan äiti tällästä edes käsittämään :O :D Olis kyllä aika makeeta jos paikkansa pitää. Sairaslomalle jään taas vaihteeksi pahoinvoinnin takia.

Teksi mieli kirjoitella vaikka mitä mutta pakko lähtee nukkumaan on niin hävytön väsy. Voikaahan hyvin kaikki.

Maximilian ja tyttö? tasan puoliväliä mennään :D

Onnea taas teille kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!!! :heart:

Ihanaa Maximilian jos pitää paikkaansa. :heart: Täällä kaksi poikaa jo ennestään ja kolmatta ilmesesti odotellaan. Huomenna toivottavasti näyttää jalkovälinsä yhtä komiasti kuin rv17. Sais isäntäkin nähdä. :D Miestä jo kiusoittelin, että kun kerran tämäkin näyttää olevan poika niin pitäähän meidän vielä sitä tyttöä myöhemmin haaveilla... :D Ihana on saada vaikka seitsemän veljestä, pojat on suloisia. Tyttö vain taitaa olla sellainen ikuinen haave, itellä kun ei myöskään ole siskoja. Kai sitä jollain lailla kaipaa. Aarre tämä vauveli on kuitenkin! :heart:

Leo rv 21+1

Viimeksi muokattu:
Munarikasta pääsiäistä kaikille Syyskuisille! :cool:

Mahtavaa keliä luvattu pääsiäiseksi! Anoppilaan ollaan menossa, kiva kun saa vaan olla ja nauttia auringosta, jos sääennusteet pitää paikkaansa... Kotona ei osaa vaan "olla", kun kaikkee tekemistä riittäis.

Ihania ultrakuulumisia ja kuva!:heart: Meillä enää vajaa kaks viikkoa ultraan, ja neuvola ens viikolla, niin eiköhän tämä mee nopeesti!

Kiirus päivä tulossa, ei ehdi nyt enempää lörpötellä! :D

eleana + seppo 18+2 :heart:

Ihania rakenneuutisia täällä taas! :)

(.) Kaikki niin hyvin, kuin voi olla :) Masu tuntuu kasvavan ahkerasti ja pikkuisen potkutkin vaan kovenee päivä päivältä. Eilen oikein masu pomppi, kun pikkuinen veti jotain iltajorauksia :D Viikon päästä neuvolaan :)

innoM + Pulla 21+0 :heart:

Gallup:

1. Onko tehty tämän raskauden aikana sisätutkimusta? Siis käsin kokeiltu kohdunsuun ja -kaulan tilannetta? Mulla ei vielä kertaakaan.

2. Onko kenellekkään tehty päätöstä jo sektioista? Esim. aikaisempien sektioiden yms takia.
Ei ole, mutta nyt huolestuttaa tuon istukan sijainnin takia.

3. Onko seksihalut samat kuin ennen raskautta? Jos ei, onko vähentyneet vai kasvaneet? Täällä on todellakin nyt kasvanut!

4. Mikä on tälle vauvalle rahaa vievin hankinta? Jos ei autoa lasketa, niin ehkä vaunut tulevat olemaan kallein ostos.

Vastataanpas gallupiin!

Sisätutkimus on tehty samalla kun kävin neuvolalääkärillä niiden sydämen muljahdusten vuoksi (jotka ovat muuten loppuneet). Viikkoja taisi olla silloin jotain n. 15? Kaikki oli mallikkaasti.

Sektiopäätöstä ei ole tehty, aiempia sektioita ei ole takana ja esikoisen synnytys ja raskaus sujuivat ongelmitta, joten niiden perusteella sektiota ei ole tulossa. Vielähän voi tulla ilmi vaikka mitä, minkä vuoksi sektioon joutuisin, mutta toistaiseksi ei ole tiedossa. Toivottavasti saisin synnyttää alakautta, sillä esikoisen synnytyksestä jäi tosi hyvät fiilikset.

Seksihalut ovat olemattomat, mutta aina silloin tällöin täytyy miehen mieliksi niihinkin hommiin ryhtyä. :) Ja sitten kun alkuun pääsee, niin onhan se kivaa. :D Edellisen raskauden ja imetyksen aikana sama juttu.

Rahaa vievin hankinta oli meilläkin auto, joka piti hankkia nyt kun on jo toinen lapsi tulossa. Jos sitä ei lasketa, niin tuplarattaat tulevat olemaan kalleimmat, muuta erityisen kallista ei tarvitsekaan ostaa, kun on jo turvakaukalot ym. olemassa esikoisen jäljiltä.

Suunnattomasti onnea kaikille, jotka ovat saaneet taas hyviä ultrauutisia! Ihanaa, että niin moni jo tietää kumpi sieltä on tulossa. Itsekin odotan malttamattomana, kahden viikon päästä toivottavasti on täälläkin tiedossa. Poikaa kyllä veikkaan vahvasti.

Omaa napaa: Esikoisen taudit on nyt sairastettu, toivottavasti pysyy nyt tovin terveenä. Kiva, että päästään viettämään pääsiäistä terveinä. :) Vauvan liikkeet tunnen nyt päivittäin, lähinnä silloin kun itse istun. Nyt alkaa tosiaan tuntua siltä, että eletään sitä seesteistä keskiraskautta, pahoinvoinnit ovat ohi ja muutenkin olo on hyvä - lukuun ottamatta väsymystä, joka alkaa nyt vaivata. Epäilen, että Hg on alhaalla ja pitäisi alkaa syödä rautaa, mutta vielä olisi monta viikkoa neuvolaan jossa tuo mitataan. No, jos väsymys jatkuu, niin pitänee käydä mittauttamassa aiemmin.

Leppoisaa pääsiäistä kaikille!

Jerika 18+5

Heippa taas! Onnea ihanista ultrauutisista kaikille! :)

sisätutkimuksia on tehty 3, ekojen ultrien yhteydessä ja sitten neuvolalääkärissä. Se eka tutkimus tietenkin johtui vatsakipujen tutkimisesta, ja alkuraskauden ultran yhteydessä tehtiin toinen.

Sektion mahdollisuudesta ei vielä tietookaan. Ekaa kun odottaa niin ei tiedä mistään mitään :)

vai että seksihaluista pitäisi jotain sanoa. pah. ja vielä että "miehen mieliksi" jotain tehtäis. meillä menee niin päin, että ois kiva jos mies joskus "suostuisi" mun mieliks........................... :headwall: eli halut on lisääntyneet välillä ihan huimasti, mutta yksin niistä saa kärsiä yleensä :kieh:

Mies kyllä vaihtoi auton turvallisempaan, eli se on varmaan kallein hankinta. Tosin joudumme tekemään kotona remppaa ja kaikki pitää hankkia, luulisin että vaunut ovat seuraavaksi kallein hankinta, tai turvaistuin.

kävin sokerirasituksessa. yllättävän hyvin selvisin, helpotti kun pääsin 1-2h väliksi makoilemaan. nyt huolestuttaa kovasti se mun paastoarvo, kun pikamittarilla tulos taisi olla 5,1. Paljonko teidän kokemuksen perusteella se pikamittaus eroaa sitten lopullisesta tuloksesta (käsittääkseni plasma-arvosta)? Paljonko teillä on ollut sokerimittauksen tulokset? Kiitos vastauksista! Mä joudun odottamaan tiistaille asti sitten muita tuloksia, ja jännittää pahasti :(

Tänään puolivälissä! :heart: Voikaa hyvin!

tömpsis ja super 20+0 :heart:

Hei!

Onnea kaikille ultrakuulumisista!:heart: Ihanaa että monet tietää kumpi on tulossa, musta ois kanssa ihanaa tietää sitten ensi viikolla mutta saa nähdä:)

Vastauksia galluppiin:

1. Onko tehty tämän raskauden aikana sisätutkimusta? Siis käsin kokeiltu kohdunsuun ja -kaulan tilannetta? Ei ole kertaakaan kokeiltu.

2. Onko kenellekkään tehty päätöstä jo sektioista? Esim. aikaisempien sektioiden yms takia.
Ei ole tehty ja toivon todella kovasti että voisin tälläkin kertaa synnyttää alakautta.

3. Onko seksihalut samat kuin ennen raskautta? Jos ei, onko vähentyneet vai kasvaneet? Alkuraskaudessa kasvoivat mutta nyt ovat vähentyneet.

4. Mikä on tälle vauvalle rahaa vievin hankinta? Meillä on melkein kaikki tallessa esikoiselta...Joten kallein tulee varmaan olemaan se Manducan kantoreppu.

Meillä esikoisella on korvatulehdus sekä keuhkoputkentulehdus ja nyt antibiootit niihin...Kurjaa että se saa niin helposti kaikki infektiot:( Ensi kuussa laitetaan se tarhaan vain kaksi kertaa ja sitten pidetään kahden kuukauden tauko kun ollaan siinä välissä Suomeenkin tulossa. Tuntuu että se saa usein nuo taudit sieltä tarhasta ja ois kiva jos se sais olla vähän aikaa terveenä! Miehellekin nousi eilen kuume mutta tänään sillä menee hyvin ja meni töihin puoleksi päiväksi. Keskipäivällä pääsee kotiin kun alkaa pääsiäislomat. Nyt toivon että ollaan kaikki huomenna terveitä että päästään sinne Müncheniin-25 astetta on luvattu lämmintä! Katoin että Suomeenkin on luvattu hyviä ilmoja pääsiäiseksi!

Mulla on ollut nyt parina päivänä kauheita kuumia aaltoja. Sen takia mietin oonko nyt mäkin tulossa kipeeksi vai mitä tää on. Varsinkin jos jotain tekee niin aivan kauhee kuumotus. Ja usein myös ihan niin että vaan istun ja yhtäkkiä kuumat aallot yllättää. Voisikohan olla raskaudesta johtuvaa? Inhottava vaiva.

Kaikille oikein ihanaa pääsiäistä!!!!:heart:

Yhteistyössä