SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *huhtikuu*

Rakenneultra takana ja kyllä siellä edelleen ne samat "vehkeet" oli, kuin rv 16 veikkauksessa, eli tänne voi päivittää POIKALUPAUS :heart: Molempien suvussa on pojat todella harvassa, joten yllätti kyllä meiät molemmat positiivisesti. Toki tyttökin olisi/(on) yhtä tervetullut :) En mä siltikään täysin luota noihin, vaikka ihan ominkin silmin ne "vehkeet" näin :D No, enpä muutenkaan oo sitä "pojalle sinistä, tytölle punaista" tyyppiä, joten eipä sillä sen puoleen väliä :)

Kaikki muutenkin ok! Vastasi viikkoja täysin :) Verenpaineet oli ensimmäistä kertaa normaalit, joka vähän yllätti, kun alapaine on ollut jatkuvasti hieman koholla. No, parempi näin! Kaikki kuitenkin masussa hyvin ja se oli tärkeintä :heart:

Potkimisesta, että kyllä tuonne vasempaan on potkuja sadellut, mutta enpä oo ennen edes tuommoisesta kuullut.

ÄP : Tykkään! Huomasin saman, kuin joku muukin, että mielestäni enemmän "poika"pakkaus. Kyllä me se otetaan olis sitten ollut millainen tahansa :)

Ihania masuja :)

innoM + Pulla 20+1

Mä tykkään kovin tosta äitiyspakkauksesta! Jotenkin sattuu mun makuun nuo värit kivasti. :) En sitten tiedä, johtuuko tästä mun poikaolosta, että tykästyin. Kyllä siinä munkin mielestä on ehkä enemmän pojalle suunnattu noi värit ja kuosit.

Allergiaan sain tänään helpotusta. Lääkäri tutki vaihtoehtoja otsa kurtussa pitkään ja uskaltatutui lopulta kirjottamaan mulle nenäsuihketta. Sanoi, että kaikki suun kautta otettava on ehdottomasti kielletty ja toikin nenäsuihke luetaan astmalääkkeisiin. Mulle on tärkeintä, ettei lääkkeestä ole haittaa ja että se auttaa! Heti tuli parempi olo, kun ei tarvinut parin minuutin välein niistää ja aivastaa. :)

Liinukka 16+4

jeeni
jaa...täällä potkittiin aluksi vain vasemmalle ja alusta asti ollut poikaolo. tosin ajattelin sen kyllä johtuvan istukan paikasta, että mistä ne liikkeet on enemmän näin aluksi tuntuneet. masukin poikamasu, kasvaa vaan eteenpäin. vielä viikko niin sittenpähän sen tietää.

uusi pakkaus tykkäsin kyllä :) tosin aioin varmaan itsekin jotain väsätä, jos vaan kivat kaavat ja kankaita löydän. olihan tuossa pakkauksessa kai jokin sininen body, mutta voi sen tytönkin siihen pukea, jos ei ihan tiukasti halua tosiaan vaaleanpunaiseen laittaa :) ja jos oloni paikkansa pitää niin sittenhän tuo pakkaus osuu oikein kohdalleen.

tänään sitten tuli ensimmäinen kysymys, että "koskas jäät äippälomalle" henkilöltä, jolle en ole kertonut raskaudesta ja joka ei ole sitä muualtakaan kuullut, että nyt se siis todistettavasti näkyy jo niin ettei muuksi voi luulla :D tiistaina vielä työkaverit väitti, että eivät olisi huomanneet...

Talvicci. Meillä oli niskaturvotuksen takia istukkabiopsia 12 vkolla ja sieltä tuli terveen tytön kromosomit. Sen takia varhaisrakenneultra. Äitiyspolilla sanoivat että jos kromosomit terveet ei kontrollia sinne tule vaan rakenneultra menee oman neuvolan kautta. No eilen sain uuden ajan neuvolan kautta ja sit kumminkin tuli postissa aika myös sairaalaan rakenneultraan.

Mun viime äitiyspakkauksesta on 8-vuotta ja nyt kyllä mielestäni oli ihan poikapakkaus myös :( Joten taidan tyytyä huonoon rahaan. Kirppareilta kumminkin saa hyvin makuupusseja ym. ja haalarit olen aina löytänyt alennusmyynneistä.

InnoM ja Noopu, onnea ultrakuulumisista ja pojista :)

Äitiyspakkaus on mielestäni kiva, mutta tosiaan melko poikatyylinen minustakin.

Turvakaukaloista kysyisin. Haluan ehdottomasti telakkakiinnitteisen turvakaukalon ja Brio Primo oli jo päätetty hankkia, kunnes useilta nettipalstoilta luin sen olevan pienikokoinen kaukalo. Nyt kysynkin tietäviltä, pitääkö paikkaansa? Britax Baby safe plus II nyt sitten olisi se toinen vaihtoehto.

Bola-korua mietin, mutta onko se oikeasti toimiva?
Santtu81 ole hyvä vaan linkistä, sain myös oman pakettini ja ihania vaatteita sieltä tuli. Vaikka aika taviksia tilailinkin, niin silti, ihan erilaisia kuin täällä :)

Mua monotettiin ekaa kertaa pienesti keskiviikkona :heart: Hyvin vähän tuntee liikkeitä edelleenkään ja aika harvoin, odottelen kovin että alkais tuntumaan kunnolla :) Istukka edessä joten se häirinnee asiaa... Huoh, väsyttää, yövuoroissa on aika pitkiä nämä tunnit....

Brio Primo on tosiaan aika pieni kokoinen kaukalo ja jotenkin hassun syvä. Vauva on siinä aika käppyrässä asennossa, minun mielestäni. Tuo Britax on varmasti paremman kokoinen.
Meille tullee Gracon telakallinen kaukalo, jossei auto vaihdu ennen ;)

tömpsis
Se on jossa kysytään mm. se hätäkaste homma ja maholliset nimiehotukset. Sitten kaikkee muuta lääkityksistä, mahollisista sairauksista ja sitten ihan näitä yleisiä yhteystiedot, lähinomainen jne.
Ainaki lks:ssä synnyttävät tommosen saa. Mun mielestä myös muutkin käsittääkseni

Ihania ultrakuulumisia jälleen monella :flower:
Ja "lupauksia" sukupuolestakin oli saatu, on se varmaan erilaista olla raskaana sen jälkeen ku tietää kumpi on tulossa?

Turvakaukalosta...
Onneks meijän ei sitä tarttee alkaa ostamaan. Esikoiselta on Maxi Cosin Capriofix-turvakaukalo isofix-jalustalla ja siihen ollaan kyllä oltu tyytyväisiä. Voin kyllä suositella :) Meillä esikoinen mahtu siihen aika pitkään vaikka onki kait pitkä ikäisekseen...

Talvicci ja Torsti rv.17+1 :heart:

Tuosta esitietokaavakkeesta, odottava äiti saa sen neuvolasta täytettäväksi sairaalaa varten ja se palautetaan neuvolaan/synnärille jossain vaiheessa, mutta meilläpäin siinä ei (ainakaan ennen ole) kyselty hätäkastenimiä yms. Ihan perustietoja liittyen terveydentilaan ja toiveita liittyen synnytykseen ( jakkaraa, epiduraalia yms.).Ja noita lähiomaisten tietoja. Kaikille tuo siis jossain vaiheessa ja jonkinlaisena eteen tulee. Taitaa olla sairaanhoitopiirikohtainen sen sisältö.

Äitiyspakkausta ei tälle toiselle oteta, kun esikoiselta on kaikki vielä tallessa. Mutta tuon makuupussin ja pussilakanan voisin ottaa ;) Mies vaan nauroi, kun ihastelin niitä netistä :D

Ihana, kun toisilla alkaa olla jo rakenneultrakuulumisia ja lupauksia sukupuolesta :heart: Omaa ultraa pitäisi vielä vajaat viisi viikkoa odottaa, ei malttaisi millään :D

Potkimisesta tyttö potki sinne sun tänne ja oli vielä rv 38 poikittainkin, joten en ihan omalla kohdallani tuohon sanontaan luota… mutta tämä toinen on muksinut enemmän eteen ja oikealle, eli tyttöä sen perusteella povaisi :)

Tuosta ”esitietolomakkeesta” sairaalaan, mistä Talvicci puhui: Ainakaan Helsingissä sitä ei täytetty, nykyisen paikkakunnan käytäntöä en tiedä. Kysyin asiasta esikoista odottaessani, niin sanoi vaan, että miettii nimet omaan päähän valmiiksi, sairaalassa sitten kysyvät ne, jos tarve sattuu tulemaan. Muuten oli synnärille tutustumiskäynti ja kätilön kanssa henk.koht. juttelu kyllä. Siinä juttelussa sitten kysyi synnytystoiveet, lääkitystoiveet (=mennäänkö luomuna vai kaikki-mulle-heti), saako nostaa rinnalle, allergiat jne.

Branwen ja sissi 16+2

Tuosta esitietokaavakkeesta
Meillä siinä ei ole mitään kohtaa missä kysyttäs toiveita liittyen synnytykseen :( En ainakaan esikoisesta muista olleen mitään, tosin sillon en kauheesti mitään tainnu edes osata toivoa joten aika avoimin mielin sinne mentiin... Pitääpä lukassa tuo kaavake tarkemmin, olisko siinä jotain kohtaa... Saattohan siinä joku lisätieto kohta olla, voiskohan siihen laittaa jos ei erillistä kohtaa ole? :confused:

Tänään on messuiltu ja kestovaippatarvikkeita tarttui mukaan :D

Turvakaukaloon saatiin myös ostettua telakka, Britax Baby Safe Plus ostettiin jo aiemmin. Balted Base ostettiin kun keskipaikalle tulee eikä siinä isofiksejä.

Nyt kyllä olo aivan poikki ja nukkumaan voisi mennä. Josko hetken jaksaisi vielä noita vaippoja ihastella ja nettikauppoja selailla. Äitituotteita kun oli messuilla tosi vähän ja tuubit pitää tilata. Muutamia kivoja oonkin jo löytänyt.

Mä en ole tuollaista esitietolomaketta täyttänyt. Yhdessä neuvolassa vain olen käynyt. Aiemmissa raskauksissa joku taidettiin täyttää, muttei niissä hätäkastenimiä kyselty. Oliskiko kunta/kaupunki kohtaista...?

-Santtu ja Tirppa 16+1

Viimeksi muokattu:
Mitäs kaikkea?? ;) Mäkö utelias......

-Miuski elokuisista
No kaksi imse Vimse kuorta S koossa (oli 10e kpl), Jutta imuja: kolme mikrokuitua ja kaksi "sellaista pyyhekangasta" ;) (imut yhteensä 20e) Sitten löytyi Dimooo yhden koon (3,5-16kg) vaippa mikrokuitu imuilla (makso vaan 10e ja kun kotona nyt katoin netistä hintoja niin harmittaa etten ottanut useampaa)- Näpsy-pakkauksen ostin myös kun edelliset hävinnyt. Nyt vielä iltasella tilasin Tots Pots Kuoren kun niitä ei messuilla ollut myynnissä. (jutalla tarjous, postikuluineen 13,10e).

Olikohan muuta... Hmm?

Sisävaippoja tosiaan omasta takaa niin niitä ei tarvinnut. Eikhän noilla alkuun pääse ;)

Viimeksi muokattu:
eilen poksui 17+0

vielä pakkauksesta eihän siinä ollu ees tavan kertakäyttövaippoja mitä aina yleeensä on, eikä terveys siteitä ja niitä lehtisiä. en ymmärrä miks noita kesto vaippoja ees on ku niitä on yhet vaan yhtä kokoa.

:heart: Puoliväli on ylitetty täälläkin! :heart:
Itseasiassa jo keskiviikkona, joten piiiitkästi yli puolenvälin mennään :D

Rakenneultra oli torstaina ja siellä kaikki hyvin, kuten pitääkin. Painoarvio oli kokonaiset 375g :) ja kovasti Papunen siellä heilutteli ja ihmetteli kättään sekä potkiskeli. Jalkansa piti kuitenkin koko ajan sen verran sykkyrällä, ettei vilauttanut kertaakaan kriittisiä paikkojaan, joten täällä jäi nyt sitten arvoitukseksi, kumpi sieltä olisi tulossa. Mutta ei se nyt ainakaan harmita, kun tietää toisen siellä voivan hyvin ja kasvavan tasaisesti :heart: Itsehän olen edelleen aivan tytön kannalla ja mies puolestaan odottaa poikaa, että oli sitten kumpi tahansa niin odotettu tulokas on :D

Liikkeitä on nyt reilun viikon verran tuntunut selkeästi useammin, oikeastaan päivittäin ja useaan otteeseen. Ja eilen tuli sellaisia kunnon tumahduksia jo, että tuntui miehenkin kättä vasten :heart: Ensimmäistä kertaa pääsi sitten kokemaan tuon pienen elävän ihmisen ihan käytännössä. Voi että!

Uuden äippäpakkauksen kävin myös katsastamassa ja tykkäsin kyllä. Oli tosiaan ehkä enemmän poikavoittoisia vaatteita, mutta lähes kaikki kuitenkin sellaisia, joita voi yhtä hyvin pitää tytölläkin. Enemmän ehkä tykkäsin siitä viime vuotisesta, mutta tämäkin kyllä toimii.

Mitäs muuta... Nyt on parina päivänä ollut hassua kipua, nimittäin NAVASSA. Eilen varsinkin oli sellanen repiv kipu koko illan. Kait se sitten sitä on, kun kohtu kasvaa ja venyttää tuota ihoa, nythän tuo alkaa kohta tuossa navan kohdilla olemaan niin siitä sitten johtuu, mutta hassulta se tuntuu, että napa on kipeä :D Muuten olo on aika hyvä. Selkä edelleen aika ajoin juilii... käly yrittää saada oman tukivyönsä lainasta takaisin, jotta saisin sen puolestani lainaan, jos olisi apua.

Heinäneito ja Papunen 20+4 :heart:

Onnea ultrakuulumisista ja poika- ja tyttöuutisista/lupauksista!:heart:
Vielä vähän alle kaksi viikkoa rakenneultraan, pikkuhiljaa alkaa kyllä vähän jännittää. Ollaan miehen kanssa nyt mietitty nimiäkin enempi ja tytölle nimi on aika varmasti jo päätetty ja pojalle on kaksi nimivaihtoehtoa.

Täällä ei ainakaan esikoista odottaessa ollut mitään lomakkeita mitä täytettiin. Synnärille kun mentiin synnyttämään niin sitten piti kirjoittaa pojan ja tytön nimet johonkin paperiin. Kirjoitin myös itse omat synnytystoiveet paperille jonka annoin sitten heti kätilölle, katsottiin paperi läpi yhdessä ja juteltiin toiveista.

Kivaa, pääsiäinen lähestyy ja me varattiin eilen hotelli Münchenistä, päästään vähän reissuun=)

Casanna 18+0 *poksuu*

Ihania ultrakuulumisia ja tyttö/poikalupauksia! Niin ne vaan viikot vierii ja vatsa kasvaa :)

Ei täälläkään täytellä esitietoja muuhun kuin nettiin Pikkuhaikaraan(Kuopion yliopistollisen sairaalan oma sivusto), siellä on kohta mm. synnytykseen liittyvistä toiveista, hätäkaste asia johon saa laittaa nimet, aikaisemmat raskaudet ym. Helpottaa äippäpolinkin työntekijöitä sekä synnärin henk.kuntaa ei tartte aina kysellä kun ne tiedot löytyvät sieltä.

Täällä puoliväli tuli eilen :heart: Huomenna ultraan, jänskättää!!

20+1

Heips!

Äitiyspakkaus on kieltämättä aikalailla pojan väreissä mutta ei haittaa aijon ottaa pakkauksen vaikka edellisenkin pakkauksen vaattet on tallella mutta raha jonka kelalta saa on säälittävän pieni ja pakkaus kuitenkin on hyödyllinen kaikin tavoin.

Tiistaina rakenneultra toivottavsti pikkuinen suostuu näyttämään kumpaa sukupuolta edustaa :) kovasti odottelen tiistaita :heart:

Ihania ultrakuulumisia ollut täällä =)

O&O + pikkuinen 19+1

Sunnuntai-iltaa, mammat :)

Päädyin Britaxin Baby safe plus turvakaukaloon, sitten kun se hankitaan. Kiitos vastanneille! Seuraava kysymys on vaunuista! Eli, alkuun harkinnassa olivat Emmaljunga Citycrossit/Teutonia Prestiget, mutta hinta on kyllä korkea, joten nyt mietinnässä ovat joko Crescent Classicit tai Ora Taigat. Myös Brio Happyt olivat, mutta niissä ei ole heittoaisaa, jonka haluaisin ehdottomasti olevan. Kokemuksia kaipaisinkin erityisesti Orasta ja Crescentistä?
Vaatimuksian siis kunnon pyörät(neljä kpl), heittoaisa, säädettävä työntöaisa ja tukevuus. Siinä pääasiat. Ja musta väri ;)

Puolivälin saavuttaneille :flower:
Tää sortui taas tekemään tilauksen Maternity clothes - Maternity wear, dresses and jeans | New Look tuolta. Alessa paljon tavaraa, huppareita 6 punnalla ja postikulut Suomen luokkaa, joten taas tuli tilattua kasoittain vaatteita :D Tänään tilasin, ja muutama tunti sitten tuli viesti että ovat lähettäneet jo tilaukseni :O Supernopeaa! Oon kyllä hamstrannu mammavaatteita aika paljon...ja huomenna ajattelin mennä vielä kirppikseltä metsästää yksiä äitiysfarkkuja lisää. Ei kai niitä mammavaatteita liikaa ole, eihän :D

Puolivälin saavuttaneille onnea! Perästä tullaan :D

Äitiyspakkausta kävin katsomassa netissä. Tykkäsin ja se otetaankin tulevalle. Sisältää kuitenkin niin paljon vaatetta ja on hienoa että sen saa ihan ilmaiseksi. Ja mä haluan tuntea sen tunteen vielä, kun pääsee sen aukaisemaan ja hypistelemään vaatteita :D

Kaukalo meillä oli esikoisella Britaxin baby safe. Odottaa kellarissa tulevaa vauvaa. Se oli kyllä melko syvä, se oli jotenkin yllätys ja alkuun tuntui hankalalle laittaa ihan vastasyntynyttä sinne. Mutta siihenkin tottui. Vaunuina/rattaina meillä on Emmaljungan city crossit. Vielälkin esikoinen rattaissa istuu välillä, harvemmin enää kylläkään. Meillä oli kantokassilla ihan vauvana nuo ja nyt mietin että jos ostaisin niihin kovan kopan vauvalle. Kantokassi oli jotenkin kamalan kapea ja piti jättää pois ajoissa sen vuoksi kun tuntui ahtaalle. Rattaista olen kyllä kovasti tykännyt.

Kävin sitten niitä rintsikoita ostamassa viikonloppuna. Parit uudet ostin. Tosin ei paljon valinnan varaa mallissa ja väreissä jäänyt ku piti olla tosiaan kokoa G75 :O Järkyttävää, mulla kun rintaa on riittänyt, mutta ennen raskautta oli E75/80. Mitähän nuo sitten on kun maito nousee. Mies tykkää kyllä :D Mutta saa tyytyä vaan katsomiseen, kun on vaan niin kipeät edelleen. Mä olen kyllä vartalonmallilta ollut aina sellainen, että rintavarustusta on ollut, myös silloin hoikkana, aikaa ennen lapsia. Mä haaveilen sellaisista pienistä tisseistä :LOL: No joo, se tisseistä...

Nessu ja pieni 16+3

laitatteko esikoisen hoitoon kun vauva syntyy?
ajattelin pojalla säilyttää 5pv/kk,eli siis ku poika mulla joka toinen vk niin on sit parina pvnä hoidossa,tarvii kuite aktiviteeteja ja siel on kaikki kaverit niin...ja muutenki nyttenki jos mulla sattuu vapaapv niin kysyn pojalta et haluaako mennä hoitoon ja jos ei niin sit ei eli en pakota hoitoon vaan kysyn että haluaako mennä.

Rakenneultra on reilun vkn päästä eli sillo 21+3,enkä mäkään pidä sitä myöhäisenä ajankohtana,näkeepä ainaki hyvin kaikki mitä tutkia tarvii...odottavan aika on pitkä mutta kaikki aikanaan =)ja toivottavasti asukki näyttäisi mikä on miehiään/naisiaan ;)

Parvorokkoa taas lähipiirissä liikenteessä ja ku en ole sitä verikokeiden mukaan sairastanu niin saan taas pelätä et joko nyt vkloppuna tarttu =/ (jos ei minuun vielä niin mieheen tai poikaan) äitipuoli sairasti sitä viime vkloppuna ku kylässä käytiin, mikä selvis et on parvorokkoa sit tänä vkloppuna ku pikkuvelillä oli ihan selkeesti,että sillee...en lue enää juttuja netistä aiheesta,toivon vain että minuun se ei tule eikä tarvi pelätä että vauvalle kävisi huonosti..

Pottailuhommasta tuli mieleen,mulla on kummipoika kohta 7kk joka käy ihan aikuisten pöntöllä kakalla :D se oli yks pv äkistäny ja sillä on ollu kakkaamisvaikeuksia muutenki niin öitee oli vieny sen pöntölle et tulis siinä asennos paremmin ja oli tullu,nyt hän hienosti aina äidilleen äkistää kun kakattaa niin tietää viedä pöntöle,siisti poika ;D
Mut tuohon Eleanan pottahommaan en osaa neuvoja antaa ku on jo aikaa siitä hommasta..

raisu tuo migreeni osaa kyllä olla viheliänen näin raskauden aikaan ja nyt se tuntuu viel tulevan helpommin,yritä juoda mahdollisimman paljon vettä,voi ehkä vähentää kohtauksia..mullaki oli tuos joku kk sitte kohtauksia,kesti monta päivää ja ei siihen lääkkeet,mitä saa ottaa,tehonneet ei paljon autanu ku kärsiä..koita kestää:hug:

Mädchen juu juurikin se sinivihree puku oli 2006,itelläki olis se tuolla,löysin pussista mitkä ollu kirpparilla myynnis,eipä ollu menny kaupaksi,noh kattoo jos tulis sit nyt käytettyä sitä,ei ole nimitääin ollu ees käytössä...

Tyttö potkii oikealle ja poika vasemmalle vois hyvin vaikka pitääkin paikkaansa:D,tää asukki on ainaki potkinu enemmän oikeelle puolen ja tyttöolo on ja sitä ultraajaki pari vk sitte veikkas+mahaa on moni sanonu tyttömahaksi..

Ihania ultrauutisia,onnea niiden saanneille!!!!,nyt taitaaki olla osalla sit kaikki ultrat käyty,ellei mene johonki 4d ultraan,meinaako moni muuten käydä??ja millä viikoilla olette ajatelleet käyvänne?ilmeisesti lähempänä rv30 olis hyvä..

Bolakoru alkoi myös itsellä kiinnostaa kun kävin nyt katsomassa mistä korusta keskustelitte ;) pitääpäs miettiä jos tilaukseen laittaisi..

Esitietokaavakkeen mie saan tuon ens neuvolassa eli vk 23+ eli neki varmaan annetaan eri aikoihin...ja kyllä siinä viimeks(2006) ainaki piti laittaa hätäkastenimi ja nyt ku edellisellä kerralla ku täti sen meinas jo mulle antaa niin vilkaisin pikaseen ja kyllä siinä oli se nytki...

(.) tänään potku jo näkyi mahan päälle,ehkäpä mieskin sen saa jo kiinni,tuntee kädelleen, ens viikon aikana =) Tänään on sit täälläki puoliväli käynnistyny ja 6.kk alkakoot =)
Vaalit katottu joten nyt sitten nukkumaan ukkokullan viereen :heart:

JiiMii&Piipari 20+0

Yhteistyössä