SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *huhtikuu*


:heart: Syyskuun Sykkivät Sydämet :heart:


NIMI.....IKÄ......MONES.....SAIRAALA......TYTTÖ/POIKAOLO


24.8.
Maitsu83.....................3................OAS


29.8.
Räpä...........19...........1........................poikaolo
vauva-10......................2............VAS/TYKS


30.8.
Leo81...........................3................SEKS poikalupaus
ansuliinu.........28...........6.................OAS


31.8.
heinäneito.........................1................PHKS tyttöolo
Hillatar...............................................EKKS
Miimi10......................................................
Riikka086.........24.............2...............PHKS


1.9.
innoM...............................1...............PHKS poikalupaus
punkku.............................3...............Jorvi poikaolo
oliivimaria.........................1...............KOS tyttölupaus


2.9.
minttumi...........................2.....................
helmi76............................1..............Jorvi
Anrika............23...............4.............K-SKS
Lunea...............................1..............Jorvi tyttölupaus

3.9.
Katie8...............................2.............OYS
Raisu..............28..............2.............K-SKS tyttölupaus
Viikuna.............................3.....................tyttöolo
äippäliini-82......................2................... poikalupaus


4.9.
Noopu...............27...........1...............HYS poikalupaus
Huldasharks.......33..........3...............K-HKS
Jiimii82..............28..........2...............LKS poikalupaus


5.9.
Arminen..........31.............1...............KOS tyttöolo
R-M.................24.............1..............K-SKS poikalupaus


6.9.
Lauraelina........................2.................PHKS
Jeeni................................1................TAYS poikalupaus


7.9.
-Laura-..............26..........1............... MKS poikalupaus
Piipura...............27..........1.....................


8.9.
Maximilian.......................4................SATKS tyttölupaus
Tömpsis.............32..........1................LS tyttölupaus
Eijukeiju.............28..........3...............EKKS
verus...............................2...............NKL tyttölupaus


9.9.


10.9.
Odot & Onnel.......23..........2..................NKL poikalupaus
Miau!..................28..........2..................EKKS
Äpyli...................28..........3..............OYS/OAS poikalupaus
Ruutinen............29..........2...................KAKS poikalupaus


11.9.
Springrose.......................2..............TAYS poikaolo
Hipsunen...........29.........4................HYS tyttölupaus
Muffi.................27........1..........................
Kerran vielä.......26........3.................JORVI


12.9.
Kseena.............37............1.................EKKS


13.9.
Sariar.................37.........8......................... tyttö
Tuikku83.............27.........3...................OAS tyttölupaus


14.9
Raksalainen.................................................
Pakkastyttö*....................2...........................


15.9.
Miirikki...............30.........2................NKL poikalupaus


16.9.
Mädchen............35.........3......................


17.9.
Casanna............28..........2...................... poikalupaus
Jerika................30..........2................Kät/H


18.9.
Mustikka83......................2................K-SKS tyttöolo
Javelia...............22.........3..................OYS
Miranna-............27.........1..................OYS


19.9.


20.9
Carlotta............27..........3................TAYS poikaolo
Zophie.............28..........1................TYKS
Mammax77..............................................
Piipaa..............33..........2.................JORVI Tyttöolo
Marsa..............26..........1.................EKKS
eleana.............25...........2................SeKS


21.9.
Mopotyttö........35..............2..............TYKS


22.9.
Horrorpop.........29.........1..................KYS
Jemmiksi.................................................
kaz..................25.........1..................KAKS
Hurrikas...........29.........1.........................
Mayah..............28............2..................NKL Tyttöolo


23.9.
Yöperhonen....................1.......................
Nici................................2..................NKL
Talvicci............23...........2..................LKS poikaolo


24.9.
Kaneli87..........23...........3...................PKKS
Suffi...............25............2...................KOS


25.9.
Santzuu..........25...........1.................TYKS
Vaniljainen........25..........1................K-SKS Poikaolo


26.9.
Liinukka81.........29............................KOKS


27.9.


28.9.
Pai-30............31............7................OYS


29.9.
Elmiju..........25.................1..............SAS tyttöolo
Branwen.......29................2..............SeKS
marja76........34................6..............TAYS tyttö
nessu86........24................2...............K-SKS


30.9.
Santtu81.........29............3................KOS
Straycat.........................3.................KYS



Laskettu aika ???

myy73............................................................
Äippää..........................2................................
Ullis82..........................2................................
Maarit*..........36...........4................................




:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


:flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower:

Vanhat pinot:

Ensimmäiset löpinät Täällä
Tammikuun keskustelut Täällä
Helmikuun höpinät Täällä
Maaliskuun jutut Täällä


Suuren surun kohdanneet :hug:
Jennae
Koiksa-79
Dijana
Miimau
Svantje
ReNu
Zouzou
Irmeli74
Meelia
Syysmyrsky
Elämän Ilo
Sandemar
Raphaella
Anazu
tehilla
Piiper75
cracotte
noppispoppis
Mammaz85
Tinke'
Memelisa
Sedna



 
Viimeksi muokattu:
Käyn merkkailemassa ;)

Kiitos Mädchen uudesta pinosta!!

Santtu ja Pikkunen 13+6 (ja huomenna alkaakin taas uusi viikko :D )
(ikävää tää peränpitäjän homma, varsinkin kun edellsisten la ollut alkukuusta (3.pvä ja 1. pvä) niin tää on niiiiin outoa ;) Mutta jonkunhan tääkin on tehtävä)
 
Tänne vaan jatkamaan juttuja :)

Hurrikas lisätty listaan, tervetuloa mukaan :flower:

Eijukeiju: Meillä kans ekan ja tokan ikäero on 1v10kk ja tokan ja tulevan kolmosen ikäeroksi tulee suunnilleen tuo 3v10kk :D
Ja tuplat meillä oli käytössä tuolla alle 2v ikäerolla ja pitkään.

Mädchen :heart: 15+6
 
Kävin tänään neuvolassa. Painoa on tullut jo n. 5kg :D

Onko muilta jo mitattu sf-mittaa?
Multa mitattiin tänään: 22cm!!!! Siis nyt rv 17+4.
Edellisestä raskaudesta mulla oli 23cm viikoilla 23+3. Taas sanoi terkkari, että on tosi korkeelle kasvanut jo kohtu :D

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

(Siirsin tekstin edellisestä pinosta)

Talvella seisomalauta.... Siis ajattelin ihan pulkkatouhuja isommalle, jos lunta on maassa. Ja ilman lunta se lauta. Tai sitten ne sisarusrattaat... :)
 
Neuvolasta: kyllä meilläkin oli ekalla kerralla lappujen täyttelyä alkoholin osalta. Mun mielestä se on vaan hyvä, että siihen kiinnitetään huomiota, alkoholismi ja muut päihteet on saatanasta lapsiperheissä ja muutenkin... :kieh: mutta en sit tiedä miten ne puheet vaikuttaa sellasiin kenelle oikeasti niistä pitäis puhua? Eikä ne voi tietää kysymättä, että kenelle se on ongelma ja kenelle ei :) henk.koht. mun mielestä siihen asiaan pitäis puuttua perheissä paaaaljon enemmän...

Jiimii: toi on kyllä kamala juttu jos terapiasta jotain seurais! :O Et alettais kyyläämään! :headwall: mutta kyllä mua on alkanu huolestuttamaan kun kuulee mielivaltasista huostaanotoista just jonkun menneisyyden tai sairauden perusteella... :( No, katotaan kuinka käy, me ollaan oltu täysin rehellisiä neuvolassa...

Huldsharks: toivottavasti multakin mitattais jo ens kerralla! :) Saatiin seuraava aika jo parin viikon päähän, kun sit alkaa tädillä taas loma.

Santtu: :D tsemppiä sinne loppupäähän! :D :D :hug: Mun mielestä on hassua olla niin alkupäässä :D Tosin, eka vasta tulossa.

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 17+0 (jo?!)
 
Viimeksi muokattu:
Morjensta!

Tulin pinosen merkkaamaan ja koitan päästä taas pitkällisen poissaolon jälkeen mukaan... Kipujen takia juostu neuvolassa ja lääkärissä, mutta kaikki kunnossa ja pieni menee eikä meinaa :heart: Ei vaan ole jaksanut oikein keskittyä kirjotteluun! :ashamed:
 
kaz
Neuvolasta Täälläkin huolehditaan neuvolassa alkoholinkäytöstä. Mies oli ekassa neuvolassa mukana ja täti oli sille antamassa täytettäväksi niitä alkoholi- ja tupakkakyselyitä, niin totesin vain että antaa sellaisten täyttää ne lomakkeet, jotka jompaakumpaa harrastaa :D Mies ei nimittäin käytä alkoholia, eikä polta. Ei olla mitään uskovaisia, mutta miehen mielestä rahalle on paljon parempaakin käyttöä.

Mädchen Minulle voit päivittää synnytyssairaalaksi KAKS:in.

on: Kävin eilen taas neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä mielenrauhan palauttamiseksi, koska en ole viikkoon tuntenut pienen möyrintää. Siellä sydän löi kovasti ja syke oli 152. Onneksi neuvolan täti ymmärtää huoleni raskaudesta, kun tietää viime syksyn kkm:stä, niin ottaa minut aina ns. ylimääräisenä päivän päätteeksi :heart:

kaz 15+1
 
Kiitos uudesta pinosta :flower:

Santtu Sama juttu :D Laskettu aika on laskijasta riippuen joko 29.9. tai 1.10., joten roikun täällä hännillä ja tuolla lokakuisissa saa melkein vetää pinoa :D Esikoisesta olin kanssa hännillä, joten ei tuo hirveästi haitannut. Oudompaa on ollut olla siellä kärkipäässä ihmettelemässä ekana kaikkia muutoksia :)

marsa neuvolan vaihdosta kesken odotuksen: Esikoisen odotusaikana muutettiin rv 38+ uuteen asuntoon, ja samalla vaihtui neuvola. Ei siinä ihmeitä ollut, sanoin vaan jo hyvissä ajoin vanhalle neuvolatädille, että ollaan muuttamassa, ja sain häneltä uuden neuvolatädin numeron (saman sairaanhoitopiirin alueella siis kuitenkin pysyttiin, vaikka neuvola muuttui ihan muualle). Ainut juttu oli, että piti olla tosi ajoissa soittamassa neuvola-aikaa uudelle tädille, että mahtui hänen kalenteriinsa. Varmaan 1,5kk ennen muuttoa soitin, kun nuo tarkistukset olivat jo viikon välein. Synnärin sain pitää samana, kun olin siellä valmennukset käynyt.

Iloista viikonloppua kaikille! Lähipäivät menevät tien päällä, mutta palailen taas, kun on koneella enemmän aikaa :)

Branwen ja sissi 13+6/14+1
 
Viimeksi muokattu:
Jiimii82, just...kuulostaapa jotenkin hullulta touhulta.
tömpsis, kyllä mä ymmärrän sen,e ttä kaikki tarkistetaan ja katsotaan kun ketään ei tunneta, mutta en ymmärrä, mitä sillä on väliä, jos nuorempana/opiskeluaikana juhliminen on ollut railakkaampaa, kellä ei olis???
Ottaen huomioon, että viime vuosina ulkona käyty hyvä jos kerran kuussa, usein ei ainoatakaan alkoannosta viikossa(edes saunakaljaa), kolmivuorotyö, ja useita vuosia alalla ollut sairaanhoitajan ammatti, en kokenut ansaitsevani moista moraalisaarnaa asiasta tai nollatoleranssista, jota EHDOTTOMASTI noudatan ja olen noudattanut lapsen odotuksen, imetyksen ja läsnäolon aikana.

Olen ajatellut, että neuvolan tulisi olla ns. turvallinen ja mukava paikka, mutta minulle se ei sitä oikein ole. Käyn kun pitää ja olen tyytyväinen kontrollilabroista, sydänäänten kuuntelusta yms. seurannasta, mutta tuntuu, että menevät nykyään kamalan henkilökohtaisiin asioihin.
Meillä kun on loistava tukiverkosto, itsellä hyvät eväät lastenhoitoon, työhistoriaan kuuluu lasten ja vauvojen hoito sairaalassa, meillä on hyvä ja tasapainoinen suhde, mutta ei niiden kertomisesta tunnu olevan mitään hyötyä. Seuraavaksi ihmetteli vain sitä, miten mulla ei ole mielialan vaihteluja juuri ollenkaan vaan olen pääosin iloinen ja entistä paremmalla tuulella sekä onnellinen :D

HUH, tulipas sepustus :D

Hipsunen Ihanaa, kun kaikki oli ok :)
Mädchen Kiitos uudesta pinosta :)
 
Onneksi mulla on kiva neuvolantäti :) Ja esikoistakin odottaessa oli. Kuopuksen odotusaikana muutettiin ja neuvola vaihtui, mutta synnäriä en ole joutunut vaihtamaan koskaan. Vanhan neuvolan th:n kanssa katsottiin mikä neuvola ja kuka th ja sain puhelinnumeron josta soittaa seuraava aika. Toki tämäkin tapahtui saman kaupungin sisällä.

Huldiksellakin jo melkoisen komea massu <3 ja ihana paita! :)

Siivouspäivä tänään, kunhan tästä jaksaa nousta.

Mädchen :heart: 16+0 *poks*
 
Kiitos Mädchen uudesta pinosta! Ihanaa nyt on jo huhtikuu, kevät tulee :)

kaz
Sulla on kyllä ihana neuvolatäti :)


Tulin vain poksumaan. Tänään alko 16.viikko :)
Eilen mietin että tunsinko potkun mahassa mut tais olla eksyny pieru :D

Talvicci ja Torsti rv.15+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Mattimyöhäinen ilmoittautuu joukkoon, jos mukaan vielä mahtuu. :) Olen seurannut keskustelua jo muutaman kuukauden, mutten ole vielä rohjennut liittyä seuraan.

Täällä siis odotellaan toista lasta, viikkoja on 15+5 ja LA 18.9. (ultran mukaan 17.9., mutta käsittääkseni tuolla neuvolan LA:lla mennään). Synnytyssairaalana Kät/H, ainakin toivon mukaan. Esikoinen syntyi Haikaranpesässä ja kokemus oli sen verran mukava, että mielelläni tämän toisenkin siellä synnyttäisin. Ai niin, ikää minulla on 30 vuotta. Kiitos kaunis, jos lisäätte tietoni listaan!

Casanna
Olipa lohduttavaa lukea noista sydämen muljahduksista! Itselläni on nyt ollut viikon verran samaa, mutta lääkäri oli sitä mieltä, ettei hätää ole eikä ainakaan toistaiseksi syytä löytynyt. Onneksi ne ovat viime päivänä olleet vähenemään päin.

Näillä viikoilla on NP-ultra jo käytynä, sen mukaan kaikki on hyvin. Tänään kuulin myös sydänäänet, mikä helpotti oloa kovin, koska en vielä tunne liikkeitä. Tuntui kaveri olevan kunnossa, syke oli 145. Sf-mittakin otettiin, se oli 14 cm. Kaikki on siis vallan mainiosti täällä, alkuraskauden vaivannut pahoinvointi onneksi alkaa helpottaa, joskin sitä on edelleen päivittäin jossain välissä hieman. Oksentamiselta on kuitenkin säästytty kokonaan, huh!

Jerika 15+5
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Zophie: no joo, ei kyllä pitäis sellasista vanhoista enää saarnata :confused: Meillä ei saarnattu mistään, ehkä sulle on sattunu vähä tylympi täti :( Eikä kyllä ees kyselty mitään opiskeluajoista (oisinkohan kehannu kertoo sille mitään :p) Mutta meikäläiselle kerran kuussa ulkona käynti kuulostaa kyllä "tosi usein" :D :D Ku ite oon käyny ehkä kerran vuodessa viimesten monen vuoden aikana :D :LOL: Tosi harmi, että sulla on tollanen meininki neuvolassa :( :hug:

Kaz: mulla sama juttu, se täti yritti tyrkyttää niitä lappuja täytettäväks, mutta kun en oo moneen vuoteen käyttäny alkoholia, niin ei sieltä löytyny mulle ollenkaan vastausvaihtoehtoja :LOL: Ei mulle oo tullu mieleenkään, et joku pitäis sen takia uskovaisena, että ei käytä päihteitä? :confused: :LOL:

Mittees tänne... oma napa on paikallaan, ei taida ees potkia :p Huomenna sukujuhlat, äh, joten pitäis alkaa kattoo, että vaatteet ois puhtaana... Mitenkäs pystyisin näyttämään vaan lihavalta? ;) :D :D

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 17+1
 
Kiitos Branwen ja Mädchen vastauksista. :) Pitää selvitellä uusi neuvola heti, kun tarkentuu muuttoaika ja se, mihin muutamme. Ja täytyy varmaan seuraavassa neuvolassa kysellä noista valmennuksista ja muista, koska tosiaan se synnärikin muuttuu. Jotenkin tuntuu, että oon ihan hukassa tän muuttoasian kanssa - ensimmäinen tulossa ja muutto vieraaseen kaupunkiin, jonka kuvioista olen ihan pihalla... Noh, kai ne asiat selviää ajan kanssa :)

Mulla on ollut ihan mukava neuvolatäti :) Kysymykset ja kommentit on olleet todella asiallisia ja on ottanut tosissaan mun huolet. Tosin nykyinen jää eläkkeelle ilmeisesti toukokuussa eli saan uuden terveydenhoitajan ja sitten taas muutamme eli tulee olemaan ainakin kolme eri ihmistä tän raskauden aikana.... Toivottavasti kaikki mukavia!!

Marsa 15+3
 
tömpsis, no meillä ulkona käynti käsittää myös esim. elokuvan jälkeen yhdellä-kahdella käymisen, joten ihan juhlimisen takia ulkona käynnit on laskettavsisa vuoden sisään yhden käden sormien kesken...
Mutta nyt alkaa tuntua, että sama se, mitä paasaa, seuraavaksi sanon kyllä myös oman mielipiteeni asiasta ja pääasia, että itse tiedän tekeväni asiat oikein ja lapsen syntyvän oikeasti hyvään perheeseen. Omatunto ei paina missään asiassa pätkän vertaa vaikka kuka moralisoisi mitä.
Ps. Tämän tädin mielestä pyöräilykin on raskausaikana hiukan riskialtista ;)

Hyvää viikonloppua naiset :)
 
tömpsis, kyllä mä kestän, kiitti :) On kyllä virkaintoinen, vaikka eläkeikä häämöttää tälläkin :D tosin, asumme lähellä tätä asuinaluetta jolla neuvola sijaitsee, ja tämä asuinalue on kaupunkimme huonoimpimaineisiin lukeutuva, paljon maahanmuuttajia ja laitapuolen sakkia, joten saattaa olla, että saan toimia sijaiskärsijänä tämän täsin nähtyä jos jotakin perhettä...
 
kaz
tömpsis Neuvolakorttiin minulle kirjoitti täti alkoholinkäytön kohdalle, että harvoin. Itsekin olen niinkin alkoholisoitunut, että viime marraskuussa otin yhden drinkin, kun käytiin ravintolassa syömässä :LOL: Mielestäni rahalle on parempaakin käyttöä ja jos joku tarjoaa, niin mieluummin olen ajokuntoinen, kuin aamulla kärsin pahasta olosta. Joka paikkaan pitää kulkea autolla, kun asutaan maaseudulla.

Miksi kaikki neuvolatädit ei voisi olla sympaattisia ja mukavia? Ei sillä alalla tarvita tosikoita yms. Ei ne odottavat äidit kaipaa negatiivisia kommentteja. Ymmärrän tietysti että jos on oikeasti ongelmia päihteiden kanssa niin silloin puututaan ennenkuin vauva joutuu siitä kärsimään. Muissa tilanteissa se on turhaa. Kyllä jokainen normaalin maalaisjärjen omaava äiti tajuaa, että vauva on sitä mitä itse syö/juo.
 
tömpsis Neuvolakorttiin minulle kirjoitti täti alkoholinkäytön kohdalle, että harvoin. Itsekin olen niinkin alkoholisoitunut, että viime marraskuussa otin yhden drinkin, kun käytiin ravintolassa syömässä :LOL: Mielestäni rahalle on parempaakin käyttöä ja jos joku tarjoaa, niin mieluummin olen ajokuntoinen, kuin aamulla kärsin pahasta olosta. Joka paikkaan pitää kulkea autolla, kun asutaan maaseudulla.

Miksi kaikki neuvolatädit ei voisi olla sympaattisia ja mukavia? Ei sillä alalla tarvita tosikoita yms. Ei ne odottavat äidit kaipaa negatiivisia kommentteja. Ymmärrän tietysti että jos on oikeasti ongelmia päihteiden kanssa niin silloin puututaan ennenkuin vauva joutuu siitä kärsimään. Muissa tilanteissa se on turhaa. Kyllä jokainen normaalin maalaisjärjen omaava äiti tajuaa, että vauva on sitä mitä itse syö/juo.
Naulan kantaan :)
 
Kiitos pinosta! :) Ihanaa on jo huhtikuu!

Hurrikas ja Jerika, tervetuloa joukkoon! :)

Sf-mittaillaan vissiin ens neuvolassa 28.4 :) Neuvolasta noin muuten, että eipä juuri mitään "valistusta" mistään pidetty. Lähinnä noista syömisistä. Viime kerralla neuvolantäti kysyi "oletko pystynyt olemaan tupakoimatta", vaikka en edes polta :D

Tänään sain parit mammahousut :) Kyllä nyt on rento ja mukava olo, vaikka mun "normi"housut onkin rentoja, mutta ei ne vedä vertoja mammahousuille :D

Liikkeitä tunnen jo päivittäin :) Kovasti odotan, että mies pääsee niitä tuntemaan myös :heart:

innoM + Pulla 18+1
 
Kivaa, että vieläkin tulee uusia mukaan! Tervetuloa! :)

Kyllähän noita neuvolatätejä on varmaan joka junaan. Itsellä on onneksi tosi mukava terkkari, lääkäri onkin sitten toista maata... :rolleyes: Eilen aamulla kävin lääkärillä ja vieläkin ärsyttää.

Liinukka 14+4
 
Kiitos Mädchen uudesta pinosta! Todella ihanaa että on huhtikuu, meille on luvattu viikonlopuksi 17 astetta lämmintä. Aiotaan nauttia lämmöstä ja ehkä grillata jonakin iltana :)

Jerika, tervetuloa! Joo nuo sydämen muljahtelut on niin inhottavia...Onneksi tänään ollut vähemmän. Kun liikun niitä ei ole mutta kun alan taas rauhoittua ja rentoutua niin niitä saattaa tulla monta peräkkäin ja jotkut lyönnit tekee melkein kipeää kun tuntuu että sydän pomppaa ihan rinnasta ulos. Mutta toivotaan nyt että helpottaa meillä kummallakin!

Kävin tänään tunnin kävelemässä ja huomaan jo nyt että kohtu roikkuu tuolla ihan alhaalla...Tunnin lenkin jälkeen on paineentunnetta ja alkaa sukkapuikkopistot, inhottavaa. Onneksi heti helpottaa kun lopettaa reippailut. Vielä 4 viikkoa ultraan, pitää sitten kysyä millanen on kohdunkaulan tilanne...

Nyt meen kattelemaan jos löytäisin netistä jonkun nätin äitiysmekon, siskolla on kesällä valmistujaiset ja ois kiva kun ois jotain päälle pantavaa!

Ihanaa viikonloppua kaikille!:heart:

Casanna 15+5
 

Yhteistyössä